|
شهردار جدید تهران ۲۲آبان معرفی میشود
2 اصلاح نظام بانکی آغاز شد
3 نوبخت: مسئولان راههای تامین دارو و تجهیزات پزشکی را برای مردم توضیح دهند
دارو با کمبود مواجه میشود!؟
2 کاراته ایران فاتح جامجهانی شد
4 در سکوت سازمانهای نظارتی؛
ابتکار تازه سایپا؛ ساندرو بخر، پراید ببر
گروه خودرو سازی سایپا درتازه ترین ابتکار خود به مشتریانش پیشنهاد کرد: به جای ساندرو پراید تحویل بگیرید.
شرکت سایپا در بخشنامهای به نمایندگیها اعلام کرد: مشتریانی که ساندرو و تندر۹۰ ثبت نام کردهاند، میتوانند محصولات خانواده پراید یا تیبا را به جای خودروی ثبت نامی خود تحویل بگیرند.
براساس این بخشنامه شرکت سایپا با اذعان به تأخیر پیش آمده در ایفای تعهدات انواع محصولات رنو شرکت پارس خودرو از مشتریان خود خواسته یکی از دو روش پیشنهادی این شرکت را انتخاب کنند.پیشنهاد اول شرکت سایپا جایگزینی تعهدات رنو با محصولات X۱۰۰ (سایپا ۱۳۱، سایپا ۱۵۱) و X۲۰۰ (تیبا، تیبا۲، ساینا) با سود مشارکت و تأخیر به میزان ۲۷ درصد طبق قرارداد است.
براین اساس به ازاء هر ساندرو و استپ وی ، دو دستگاه خودرو شامل یک دستگاه X۱۰۰ و یک دستگاه X۲۰۰ که یک دستگاه با موعد تحول بهمن ۹۷ به بعد با قیمت زمان تحویل محصول رنو مشتری و یک دستگاه با زمان تحویل آذر ۹۸ به قیمت روز شرکت خواهد بود. این شرکت برای مشتریان تندر نیز یک دستگاه خودرو X۱۰۰ (سایپا ۱۳۱، سایپا ۱۵۱) و یا X۲۰۰ (تیبا، تیبا۲، ساینا) با موعد تحویل بهمن ۹۷ به بعد با قیمت زمان تحویل محصول رنو پیشنهاد داده است. همچنین قیمت محصولات به قیمت زمان تحویل مشتری طبق قرارداد محاسبه خواهد شد وسود مشارکت و تأخیر طبق قرارداد به میزان ۲۷ درصد (۱۵ درصد سود مشارکت) ادامه خواهد یافت. اما اگر مشتریان خرید ساندرو استپ وی و تندر 90 تمایلی به سوارشدن پراید و یا تیبا نداشته باشند می توانند با اعلام انصراف از خرید، 30 تا 36 درصد سود از زمان واریز وجه اولیه از شرکت سایپا دریافت کنند.بدین ترتیب اگر متقاضیان تا پایان آبان انصراف خود را اعلام کنند ، 36 درصد و در صورت انصراف پس از پایان آبان ماه 30 درصد سود مشارکت دریافت خواهند کرد.
پیشنهادهای قابل تامل شرکت سایپا برای مشتریان خودروهای گروه رنو درحالی منتشر می شود که گفته می شود بزودی این پیشنهاد به خریداران خودرو کوئیک نیز ارائه شود، تا آنها نیز به جای خودرو ثبت نامی خود ساینا سوار شوند.
وزیر نیرو:
ظرفیت انرژیهای تجدیدپذیر ۳هزار مگاوات افزایش مییابد
وزیر نیرو در نشست با هیئت آلمانی گفت: دولت ایران مصمم است تا سال ۲۰۲۱ میلادی حدود ۳۰۰۰ مگاوات به ظرفیت تجدیدپذیرها در کشور اضافه کند.
به گزارش امتیاز و به نقل از وزارت نیرو، رضا اردکانیان، به عنوان مسئول ایرانی کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی جمهوری فدرال آلمان و جمهوری اسلامی ایران با زیگمار گابریل، وزیر پیشین امور خارجه آلمان و هیئت اقتصادی همراه وی متشکل از سفیر آلمان و مدیران عامل و نمایندگان برخی شرکتهای کوچک و متوسط آلمانی دیدار کرد.
وی در این نشست اظهار کرد: این دیدار در شرایط حاضر، از یک سو پیام مثبتی از سوی آلمان به حفظ ظرفیتهای همکاری اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران قلمداد می شود و از سوی دیگر نقطه روشنی برای همکاری در حوزه برق و انرژی بهویژه انرژیهای تجدیدپذیر و بخش آب و برق محسوب میشود. وزارت نیرو و دولت به طور جدی در صدد رفع برخی مشکلات پیش آمده می باشد و ما امیدوار هستیم که همکاری ها در زمینه های مختلف با جدیت دنبال شود.
زیگمار گابریل، وزیر خارجه سابق آلمان نیز با اشاره به شرایط اقتصادی حاکم در ارتباط با ایران گفت: روابط موجود اقتصادی کنونی، مطابق میل آلمان نیست. امیدواریم این سفر نقطه عطفی برای پیشرفت و توسعه بیشتر روابط اقتصادی کشورهای ایران و آلمان باشد.
وزیر خارجه سابق آلمان با بیان اینکه بهرغم سختیهای موجود در شرایط فعلی، علاقه زیادی برای همکاری بین ایران و آلمان وجود دارد، اطمینان خاطر داد تا موضوع برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آلمان رابا فوریت مورد پیگیری قرار دهد.
منابع آبی کشور جان گرفت
براساس آخرین آمار میزان بارندگی در کشور، وضعیت بارشها مطلوب شده بهگونهای که نسبت به میانگین دورههای مشابه درازمدت ۷۷.۷ درصد و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته ۲۰۹ درصد شاهد افزایش بارندگیها هستیم.
سال گذشته ۱۱.۱ میلیمتر بارندگی در ایران در مدت مشابه صورت گرفت که امسال حجم بارشها از اول مهرماه تا ۱۸ آبانماه معادل ۵۶.۵۲۷ میلیارد مترمکعب تخمین زده شده است.
طی این مدت میزان بارندگیها بهگونهای بود که در شش حوزه اصلی آبریز کشور هیچگونه کاهش بارندگی را شاهد نیستیم و در تمام حوزهها وضعیت بارشها نسبت به سال آبی گذشته بهبود یافته است؛ بهگونهای که در حوزه دریای خزر ۱۲.۱ میلیمتر، در حوزه خلیج فارس و دریای عمان ۴۸.۳ میلیمتر، در حوزه دریاچه ارومیه ۲۰.۱ میلیمتر، در حوزه فلات مرکزی ۱۴.۱ میلیمتر، مرزی شرقی ۷.۳ میلیمتر و در حوزه قرهقوم ۳۷.۷ میلیمتر افزایش بارندگی را شاهد هستیم.
بهطور کلی باید گفت که در شش حوزه اصلی کشور میزان بارشها نسبت به سال آبی گذشته ۲۳.۲ میلیمتر افزایش داشته است که این اعداد بیانگر وضعیت مطلوب بارندگیها در کشور است.
البته باید به این مساله نیز توجه کرد که ١١ سال است که کشور با خشکسالی دست به گریبان بوده، در این مدت بارش از ۲۵۰ میلیمتر در دورههای گذشته به ۲۰۰ میلیمتر کاهش یافته است؛ همچنین سال گذشته با ۱۷۱ میلیمتر بارش جریان آبهای سطحی در کشور به کمترین میزان رسید و سال ۱۳۹۶ شاهد کاهش ۵۰ درصدی جریان روان آبهای سطحی در کشور بودیم.
از سوی دیگر در سال آبی ۷۷-۷۸، میزان بارشها ۴۲۰ میلیارد متر مکعب در سال آبی ۸۵-۸۶، این میزان معادل ۴۰۶ میلیارد متر مکعب، سال آبی ۹۲-۹۳، نیز ۳۹۴ میلیارد متر مکعب بوده در حالیکه طی ۱۵ سال اخیر این عدد به ۳۷۱ میلیارد مترمکعب و طی پنج سال اخیر به ۳۵۹ میلیارد مترمکعب کاهش پیدا کرده است.علاوه بر این میزان منابع آب تجدیدشونده در سال آبی ۷۷-۷۸، معادل ۱۳۰ میلیارد مترمکعب در سال آبی ۸۵-۸۶، معادل ۱۲۵ میلیارد مترمکعب، در سال ۹۲-۹۳، معادل ۱۲۰ میلیارد متر مکعب بوده که این میزان طی ۱۵ سال اخیر به ۱۱۵ میلیارد مترمکعب طی پنج سال اخیر به ۱۰۴ متر مکعب کاهش یافته است.
همچنین در سطح جهان سالانه ۶۰ درصد از بارشها بهطور متوسط تبخیر میشود که در کشور ما بهدلیل شرایط اقلیمی این رقم به بیش از ۷۰ درصد میرسد، اما آنچه موضوع مهمی است، تبخیر از مخازن سدها و دریاچههای مصنوعی است که این رقم در دنیا بهطور متوسط پنج درصد و در ایران حدود شش درصد تخمین زده میشود
عرضه خودرو صفر به قیمت بازار از کانال نامعلوم
رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو اعلام کرد: هر تعداد خودرو صفر نیاز باشد میتوان با قیمت بازار خرید، در حالیکه کانال عرضه این خودروها نامعلوم است!
عرضه خودروهای صفر فقط به قیمت بازار از کانالی نامعلومسعید موتمنی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما با اشاره به اینکه اگر خودروسازان مدعی کمبود قطعه و مشکل در تولید خودرو هستند چطور این محصولات عرضه شده است؟ افزود: همه خودروهای عرضه شده به روز، دارای پلاک و کارتکس هستند.
وی با تاکید بر لزوم نظارت بیشتر بر بازار خودرو گفت: درحال حاضر هر نوع خودرو زیر 45 میلیون تومان و مونتاژی متقاضی داشته باشد می تواند آن را با قیمت بازار تهیه کند.
رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو با بیان اینکه سایتها و کانالها در فضای مجازی بسیار در نابسامانی بازار اثر گذار بوده اند و نظارتی بر آنها وجود ندارد ادامه داد: در مدتی که بازار خودرو دچار آشفتگی شد سایتها بصورت متحد قیمتهایی را اعلام می کردند که واقعیت نداشت بطور مثال درحالی که پراید 111 به قیمت 37 میلیون و 500 در بازار عرضه شده در سایتهای با قیمت 45 میلیون تومان فروش آن را ثبت کرده اند.
موتمنی با بیان اینکه بازار خودرو در رکود است و متقاضی وجود ندارد افزود: با وجود این شرایط، ما شاهد افزایش قیمتها هستیم که مصاحبه های صاحبان شرکتهای سازنده در خصوص بدهی های سنگین به قطعه سازان و مشکلات این بخش، عامل این افزایش قیمتها بوده است.
وی با اشاره به افزایش بی دلیل 10 تا 25 میلیون تومانی در قیمت خودروهای مونتاژی گفت: هم اکنون حاشیه بازار خودروهای زیر 30 میلیون تومان از 12تا 14 میلیون تومان، خودروهای 30 تا45 میلیون تومان از 21تا 35 میلیون تومان و خودروهای 45 تا 55 میلیون تومان از 43 تا 56 میلیون تومان است.
یادداشت
نقره ای که طلابود
متین ریماز
از روزی که پرسپولیس توانست السدقطر را مغلوب کند زوم رسانه ها وخبرگزاری ها تماما بر روی فینال آسیا بود،فینالی که بعداز سال ها یکتیمایرانی را به خود میدید.نایب قهرمانی تیمبرانکو باشرایط محرومیت این تیم را میتوان ناممکن را ممکن کردننامید ولی نبود لبخند برروی لبان پرسپولیسی ها درپایانبازی شاید سال ها در فکربماند.رفته بودیم کافه برای تماشای بازی،پراز افراد متفاوت،از بچه ی ۱۰ساله گرفته تا دانشجو و سربازو پیرمرد های ورزشی۷۰ساله که از داستان های اون سال ها تعریف میکردند.بازی که تمام شد تنها یک گوشه نشسته بودم و به این فکر میکردم چگونه پرسپولیسی که، 90 دقیقه تشویق شد، بازی را باخت و تیم ژاپنی که لایق قهرمانی هم بود باید جام قهرمانی را در ورزشگاه ما بالای سر ببرد؟لحظه ای یاد پنالتی رونالدو افتادم که چگونه ممکن بود کام بک ایران زده شود و درجام جهانی شگفتی ساز شیم!نمیدانم چرا ولی حس میکنم تاریخ علاقه ای به بودن اسم تیم های ما ندارد.بازهم نمیدانم که چرا و هزار چرای بیجواب دیگر که در ذهنم شکل گرفت.نقره ی پرسپولیس را باید طلای ترین نقره فوتبال ایران نامید،وقتی که باتجربه ها ماتم زده روی زمین افتاده بودند و جوان هایی چون احسان حسینی به آن ها دلداری می دادند.این نقره وقتی طلایی تر شد که دوربین چهره برانکو را نشان میداد،نگاه دائمی وی به اسکوربورد و صفر صفری که هیچوقت تغییر پیدا نکرد و هواداران پرسپولیس با متانت نظاره گر خوشحالی مفصل سامورایی ها بودند.در افکارم غرقبودم که صدا زده شدم برای برگشت به خانه. در همین حین بود چهره تاج را دیدم ویاد فدراسیون ۵ستاره فوتبال ایران در ذهنم نمایان شد که انگار ملک خانگی است و برای هدایت آن توسل به خصوصی بودن تنها بهانه ممکن.بهانه ای که هزار و یک جوان تحصیل کرده در فوتبال که تجربههای بزرگی از مدیریت در عرصههای مهمتر از آن راهم دارند در بیرون میدان نگه دارد.ولی آیا با قانون بازنشستگان که انگار برای فدراسیون فوتبال ما جوابگو نیست، بعد از مهدی تاج کسی بر سر کار میآید که بتواند این فضای اسف ناک و پر از اختلاف و تشنج را در فوتبال مدیریت کند یا باز همان آش است و همان کاسه؟ ازبچه ها پرسیدم کسی کیروش را دید؟یا فقط من ندیدم؟انگار غایب بزرگ این جشن کارلوس کیروشی بود که به خاطر لجبازی با برانکو فینال آسیا را از نزدیک تماشا نکرد.حال خودرا این جمله کمی التیام میدهم که فوتبال است و برد وباخت دارد ولی یادم رفت بگوییم چرا پنجره باید برای پرسپولیس بسته باشد و مقصر اصلی باخت پرسپولیس چه کسی بود!
سرمقاله
پرسپولیس خسته
هومن جعفری
یک. چه اهمیتی دارد نتیجه چند چند است؟ با این بازیکنهای خسته و کمکیفیت مگر بهتر از باخت در فینال نتیجه دیگری هم حاصل میشود؟ دمشان گرم که تا همین جا هم رسیدند اما این لشکر زمینخورده و زخمخورده، بیش از این دیگر زور ندارد برای جنگیدن. اینکه از همان دقیقه اول همه در حال خراب کردن توپ بودند و فشارها به جایی نمیرسید، مشخص میکرد که به این پرسپولیس نباید بیش از حد دل بست. حقشان نبود در فینال اینگونه دست خالی وارد زمین شوند. یک اخراجی در بازی رفت و یک مصدوم قبل از بازی برگشت همان ترکیب حداقلی پرسپولیس را هم نابود کرد. برانکو موسی نبود که نیمکتنشینهای بینام و نشان را به زمین بزند و از آنها اژدها بسازد. همین آدام همتی که بازی با سپیدرود گل زد و چقدر رویش مانور کردند، در همین چند بازی اخیر نشان داد که مایه بزرگی ندارد. چرا سر خودمان را کلاه بگذاریم؟
دو. پرسپولیس قبل از اینکه وارد این زمین شود باخته بود. نه در بازی قبل که همان تابستان قبل. وقتی سر قضیه طارمی محروم شد و دو پنجره نقل و انتقالات را باخت. وقتی یارها را از دست داد و برای نگه داشتن همین چند یار باقیمانده هم تلاش نکرد. پرسپولیس موقعی باخت که تیمهای پایهاش کارخانه بازیکنسازی نبودند. چقدر میشد از این تیمهای پایه بازیکن برداشت کرد. کار نداریم که پرسپولیس تیمهای پایهاش را نیز به خاطر آن حکم فیفا از جذب بازیکن محروم دید. آنها اگر سازوکار و تیمهای پایهشان درست بود، از این قضیه کمتر ضرر می دیدند.
سه. .پرسپولیس دیگر زوری نداشت برای بردن. یاری نداشت برای گل زدن و بازیکنی برای تعویض نداشت. برانکو میخواست چه بکند؟ جانی در کالبد تیمش نمانده بود. آنها تا همین جا هم کاری کرده بودند کارستان و دیگر نمیشد از آنها توقع معجزه داشت. این میماند که ما در تمام دقایق بازی، تصمیم میگرفتیم برگردیم به همان سنت حسنه ایرانی پسند افسوس خوردن. آخ اگر طارمی پرسپولیس را بیچاره نمیکرد! آخ اگر بازیکنها نمیرفتند. آخ اگر وحید امیری و صادق محرمی میماندند. اگر احمدزاده بازی کردن در یک تیم گمنام لهستانی را انتخاب نمیکرد. اگر برانکو محسن مسلمان را نگه میداشت و دودستی به ذوبآهن هدیهاش نمیداد. اگر پرسپولیس زورش را داشت تا دستکم فیفا را مجاب کند که یک پنجره را بر آنها ببخشد. اگر در بازی رفت علیپور گل زودهنگام را میزد...
ادامه در صفحه 5
|
|
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3917/15606/58603
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3917/15606/58604
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3917/15606/58605
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3917/15606/58606
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3917/15606/58607
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3917/15606/58608
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3917/15606/58609
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3917/15606/58610
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3917/15606/58611
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3917/15606/58612
|
عناوین این صفحه
- شهردار جدید تهران ۲۲آبان معرفی میشود
- اصلاح نظام بانکی آغاز شد
- دارو با کمبود مواجه میشود!؟
- کاراته ایران فاتح جامجهانی شد
- ابتکار تازه سایپا؛ ساندرو بخر، پراید ببر
- ظرفیت انرژیهای تجدیدپذیر ۳هزار مگاوات افزایش مییابد
- منابع آبی کشور جان گرفت
- عرضه خودرو صفر به قیمت بازار از کانال نامعلوم
- یادداشت
- سرمقاله