printlogo


کد خبر: 30996تاریخ: 1396/4/20 00:00
اخبار

گزارش فصلنامه کنفدراسیون فوتبال آسیا
پرسپولیس، تیمی مستعد که نباید دست‌کم گرفته شود
در فصلنامه «AFC» از تیم پرسپولیس به عنوان حریفی سرسخت و مستعد در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا یاد شده است. شماره جدید فصلنامه کنفدارسیون فوتبال آسیا (AFC) منتشر شد. در بخشی از شماره جدید فصلنامه AFC به 8 تیم صعود کرده به مرحله یک‌چهارم نهایی فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا اشاره شده است.در شماره جدید این فصلنامه نوشته شده است: پرسپولیس برای اولین بار در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا حضور پیدا می‌کند، اما این تیم مستعد از ایران نباید دست‌کم گرفته شود.
پرسپولیس در چهار دوره اخیر لیگ قهرمانان آسیا سه بار به مرحله یک‌هشتم نهایی این رقابت‌ها راه‌ یافته که این نشان از ثبات این تیم دارد، اما این تیم تهرانی پیش از این دوره که لخویا را در مجموع دو دیدار رفت و برگشت با نتیجه یک بر صفر شکست داد و به جمع هشت تیم برتر راه یافت، موفق نشده بود از مرحله یک‌هشتم نهایی صعود کند.سرخپوشان ایرانی از گروه سخت و فریبنده D در حالی به مرحله حذفی فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کردند که صعودشان به این دور از رقابت‌ها کاملاً بسته به پیروزی 4 بر 2 این تیم برابر الوحده و برتری 4 بر 3 الهلال در بازی همزمان برابر الریان داشت.
پرسپولیس که اوایل سال جاری میلادی به قهرمانی لیگ برتر ایران رسید، چندین بازیکن کلیدی تیم ملی ایران را در اختیار دارد که از آن جمله می‌توان به ستاره این تیم یعنی مهدی طارمی، وحید امیری هافبک این تیم، سیدجلال حسینی در پست دفاع و علیرضا بیرانوند دروازه‌بان این تیم اشاره کرد.
سرمربی این تیم برانکو ایوانکوویچ که از سال 2015 هدایت تیم فوتبال پرسپولیس را بر عهده دارد، پیش از این سابقه سرمربیگری در اروپا و آسیا را دارد. در سال 2002 این سرمربی کروات، تیم زیر 23 سال آسیا را به قهرمانی بازی‌های آسیایی رساند و پس از آن در مسابقات جام ملت‌های آسیا 2004 با تیم ملی ایران به عنوان سومی رسید و در ادامه هم با این تیم جواز حضور در مسابقات جام جهانی 2006 آلمان را کسب کرد.در این فصلنامه همچنین به موفقیت تیم ملی ایران برای رسیدن به مرحله پایانی جام جهانی 2018 روسیه اشاره شده است و اظهارات مهدی طارمی و علیرضا جهانبخش پس از پیروزی 2 بر صفر ایران برابر ازبکستان که صعود تیم ملی به جام جهانی 2018 را قطعی کرد، منتشر شده است.

ادامه تغییرات در فدراسیون فوتبال
عابدینی از کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال برکنار شد
جلسه هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال برگزار شد و در این جلسه اعضا به قطع همکاری این فدراسیون با امیر عابدینی در کمیته بازاریابی و اقتصادی رأی دادند.
به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، نشست هیئت رئیسه فدراسیون برگزار شد. عبدالکاظم طالقانی، عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال درباره این نشست گفت: جلسه هیئت رئیسه با حضور اعضا برگزار شد و در خصوص مسائل اقتصادی، بازرایابی و برنامه‌های مختلف این کمیته به بحث و تبادل نظر پرداخت.وی ادامه داد: ابتدا به بررسی قراردادهای شرکت فناپ پرداخته و مواردی که در رابطه با موضوعات مختلف با این شرکت وجود داشت را بررسی کردیم. عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال اظهار داشت: با توجه به اینکه هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال از عملکرد کمیته بازاریابی و اقتصادی رضایت نداشت و در جلسه دو ماه گذشته عدم رضایت خود را به اطلاع ریاست فدراسیون رساند که بنا شد رئیس فدراسیون اقداماتی را انجام دهند. ضمن اینکه امیر عابدینی مدت یک ماه است که در این کمیته فعالیت نمی‌کند و خارج از کشور به سر می برد، خواهان تغییر روند و وضعیت این کمیته به منظور توسعه و تقویت هر چه بیشتر شدیم. طالقانی گفت: بر همین اساس هیئت رئیسه تصمیم گرفت تا به همکاری با وی خاتمه داده و مقرر شد هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در قالب یک توافقنامه تبلیغات محیطی و حق پخش را با هماهنگی وزارت ورزش و جوانان، عمل کند.

انتقاد باشگاه سپاهان از مجری مراسم قرعه‌کشی لیگ برتر
باشگاه سپاهان ضمن سپاس از تلاش‌های دست اندرکاران برگزاری مراسم قرعه کشی رقابت‌های لیگ برتر، از مجریان این برنامه انتقاد کرد.مرتضی رمضانی‌راد مدیر رسانه ای باشگاه سپاهان در یادداشتی، ضمن سپاس از تلاش‌های دست اندرکاران برگزاری مراسم قرعه کشی رقابت‌های لیگ برتر، از مجریان این برنامه انتقاد کرد.مرتضی رمضانی‌راد در متنی که در اختیار رسانه ها گذاشته، آورده است: ضمن سپاس از زحمات و تلاش‌های بی‌وقفه مدیران و دست اندرکاران فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ به جهت برگزاری مراسم قرعه کشی و سخنان ارزنده ای که آقایان تاج، ساکت، بهاروند و فتاحی در این برنامه انجام دادند، لازم می‌دانم انتقاد خود را به برخی سخنان مجریان مراسم اعلام نماییم.برنامه با تاخیری در حدود یک ساعت و چهل و پنج دقیقه آغاز شد، مجری برنامه پس از حضور بر روی صحنه ضمن عذرخواهی به خاطر تاخیر در آغاز مراسم می گوید: می دانید واقعیت تاخیر در شروع برنامه چیست? ما تلاش کردیم که یکی از بازیکنان پرسپولیس از اردوی ارمنستان!! به جمع ما بیاید، یا یکی از بازیکنان استقلال! ولی متاسفانه کسی از این دو باشگاه نیامد و ما مجبور شدیم که بالاخره برنامه را آغاز نماییم!!! یا در قسمتی دیگر وقتی هفته داربی تهران مشخص می‌شود مجری اعلام می‌کند که اصلا همه ما دو ساعت اینجا نشستیم تا زمان این بازی معلوم شود!! و برخی حرف‌ها و سخنان دیگر که بوی حمایت و طرفداری‌های محض از پرسپولیس و استقلال را می‌دهد.ما و سایر همکاران مان که از اصفهان، تبریز، اهواز، آبادان، جم ،رشت، مشهد و سایر شهرها خود را به تهران رساندیم تا در مراسم قرعه کشی شرکت کنیم اصلا نیامده بودیم تا بفهمیم داربی تهران چه زمانی است. نیامده بودیم که اعلام شود تاخیر برنامه به خاطر تلاش برای حضور پرسپولیسی‌ها و استقلالی ها بود و این همه معطل نشدیم که در نهایت دلیل تاخیر این مسئله اعلام شود و این موضوع را توهین به سایر تیم‌ها می دانیم.این سخنان رنگی در برنامه‌های قبلی نیز که توسط سازمان لیگ برگزار می‌شد، وجهه سراسری و ملی این مراسم‌ها را زیر سؤال می‌برد. از همین حالا از مدیران فدراسیون استدعا دارم برای برنامه های آتی همچون جشن انتخاب برترین ها یا جشن صعود تیم ملی نسبت به اصلاح این موضوع اقدام نمایند.
همچنین لازم می‌دانم از دست اندرکاران برنامه به جهت دعوت از هادی عقیلی در مراسم قرعه کشی که پس از مدت ها باعث شد شاهد حضور بازیکنی غیر سرخابی در برگزاری این برنامه‌ها باشیم قدردانی نمایم.

چک که دیگر تخفیف دادن ندارد
نصیرزاده: قرعه‌ گسترش فولاد بد نبود
مدیرعامل باشگاه گسترش فولاد از قرعه تیمش در لیگ هفدهم ابراز رضایت کرد. هوشنگ نصیرزاده درباره شیوه برگزاری مراسم قرعه‌کشی لیگ هفدهم، اظهار داشت: بدقولی صدا و سیما باعث بی‌نظمی شد. صداوسیما قرار بود برای پخش به مراسم بیاید و این انتظاری بود که برای برگزار کننده‌ها ایجاد شده بود،‌ اما نیامدن صداوسیما، باعث تاخیر در برگزاری مراسم شد. البته بخشی از آن توسط شبکه خبر پخش شد،‌ اما علت تاخیر در برگزاری آن، تاخیر دوربین‌ها بود. البته مکانی که برای این مراسم در نظر گرفته شده بود،‌ جدید و کاملاً ورزشی بود که نسبت به سال‌های قبل یک تحول بزرگ به حساب می‌آید. قرعه‌کشی در کل عالی بود.وی در پاسخ به این سوال که آیا از قرعه‌کشی انجام شده راضی است یا خیر، گفت: البته قرعه‌کشی، قرعه‌کشی که مدنظر شماست، نیست. به دلیل اینکه فقط چند تیم شماره‌شان مشخص می‌شود، تقریبا برخی از چیزها معلوم است. دوستان سعی می‌کنند باشگاه‌هایی که در یک شهرستان هستند، در یک هفته به صورت همزمان میزبان نباشند. به همین خاطر مجبورند که از سید بندی کامپیوتری استفاده کنند که مورد تایید است. با این شیوه قرعه‌کشی، 20 درصد شانس و اقبال است.مدیرعامل باشگاه گسترش فولاد با اشاره به دیدارهای این تیم در هفته‌های ابتدایی، تصریح کرد: قرعه ما بد نبود. مثلاً در زمانی که هوا گرم است، به عسلویه نمی‌رویم که با پارس جنوبی بازی کنیم. الان در تبریز هوا خنک است و ما در زمان خوبی به جنوب کشور خواهیم رفت. بازی‌های اول و دوم‌مان هم با تیم‌هایی است که تازه به لیگ برتر آمده‌اند. البته این‌ها هم مثل هندوانه دربسته هستند، مشخص نمی‌کنند که در چه سطحی قرار دارند.
 


Page Generated in 0/0206 sec