|
حواشی پخش فوتبال در سینماها و پرداخت حق و حقوق تهیهکنندگان فیلم ها
رئیس هیأت مدیره انجمن سینماداران درباره حق پخش فوتبال در سینماها گفت: تصمیمگیری در خصوص پرداخت حقوق فیلمسازانی که اکنون فیلمشان روی پرده است به بعد از اتمام پخش بازیها موکول شده است.پس از آنکه مصوب شد شش مسابقه جام جهانی فوتبال در سینماها پخش شود، مسئولان شورای اکران تقریبا درباره تمام جزئیات نحوه پخش مقرراتی را تعیین کردند اما چگونگی پرداخت پول به صاحبان فیلم از این برنامه را اعلام نکردند. این در حالی است که برخی تهیهکنندگان و پخشکنندگان فیلمها میگویند با دریافت ۵۰ درصد فروش بلیت توافق کردهاند که این رقم در نهایت باید به فروش فیلمها اضافه شود.اما در اینباره چند ابهام وجود دارد که اظهارات برخی از این صاحبان فیلم مبنی بر تخلف سینماداران آن را تشدید میکند و مشخص نیست با چه نظارتی و به چه میزان قرار است حق صاحبان فیلم پرداخت شود.
در این زمینه محمدقاصد اشرفی ،رئیس هیأت مدیره انجمن سینماداران ، توضیح داد: در نشستی که هفته گذشته در شورای عالی اکران برای تصمیمگیری در خصوص پخش فوتبال در سینماها برگزار شد تصمیمگیری درباره شیوه پرداخت حق فیلمسازان به بعد از اتمام فوتبال و پایان پخش بازیها در سینماها موکول شد. در هر صورت ما حق و حقوق تهیهکنندگان را حفظ خواهیم کرد.او درباره علت موکول شدن تصمیمگیری به بعد از انجام بازیها گفت: باید میزان فروش و استقبال مخاطبان از سینماها بررسی و مشخص شود که وضعیت اکران فیلمها در آن زمان چگونه بوده است و بعد از آن میتوان تصمیم گرفت که باید به چه صورت با تهیهکنندگان برخورد شود.
اشرفی ادامه داد: پخش فوتبال در سینماها ارتباطی به پخش فیلم در سینماها ندارد. در واقع پخش فوتبال مسئلهای همهگیر است و خانوادهها در این زمان بیشترین توجهشان به سمت فوتبال است و نه فیلم، بنابراین هدف مردم این است که به هر قیمتی شده بتوانند بازیها را نگاه کنند. باید به این نکته توجه کنیم که اگر در این تایم بازیهای فوتبال هم پخش نمیشد فیلمها مخاطب چندانی نداشتند و تأثیری در این زمینه ایجاد نمیشد. در زمان فوتبال خیابانها هم خلوت میشود چه رسد به سینماها!رئیس انجمن سینماداران اضافه کرد: ما یک مجوز کلی برای پخش شش بازی جام جهانی برای تمام سینماهای کشور گرفتیم، بنابراین سه بازی ایران و سه بازی نیمهنهایی و فینال جام جهانی در سینماها پخش خواهند شد و سالنهای سینما چه در تهران و چه در شهرستانها با هماهنگی اماکن و نیروی انتظامی میتوانند بازیها را نمایش دهند.
اشرفی با اشاره به اینکه «در اطلاعیهای به سینماها ابلاغ شده آمده است که شرایط پخش بازیها چگونه باشد» گفت: سینماهایی که پنج سالن یا بیشتر از آن دارند میتوانند دو سالن خود را به پخش بازیها اختصاص دهند و سینماهایی که کمتر از پنج سالن دارند یک سالن را میتوانند برای پخش بازیها اختصاص دهند. همچنین سینماهایی که تکسالنه هستند به غیر از سرگروههای سینمایی میتوانند بازیها را پخش کنند. ما برای اینکه صاحبان آثار نیز از این جهت ضربه نبینند و این ادعا را نداشته باشند که فیلمشان میتوانست مخاطب داشته باشد به سرگروههای سینمایی که تکسالنه هستند اجازه پخش بازیها را ندادیم. البته این نکته را هم باید مورد توجه قرار دهیم که پخش فوتبال فقط یک سانس از سینما را میگیرد و نه بیشتر.
او همچنین گفت: زمان پخش بازیهای بعدی دیروقت است و بعضی سینماها به طور معمول در آن ساعات تعطیل هستند و فیلمی نمایش نمیدهند. همچنین تاکنون تخلفی در زمینه پخش بازی صورت نگرفته و اگر سینمایی سالن بیشتری را در اختیار مخاطبان قرار داده است راهکاری بوده که مدیر سینما پیش گرفته تا مشکلی برای سینمایش در آن شرایط اضطراری پیش نیاید.اشرفی در پایان در پاسخ به اینکه منبع پخش مسابقات در سینما چیست و آیا سینماداران برای آن هزینهای کردهاند، فقط به بیان این جمله اکتفا کرد که « منبع پخش بازیها در سینما، تلویزیون ملی ایران است و سیستم پخش به صورتی است که ما از طریق کامپیوتر و دستگاه دیجیتال آن را بر روی پرده سینما نمایش میدهیم.»
اجرای زنده ارکستر ملی با حضور پرشور ایرانیان در روسیه
دومین اجرای مجموعه منتخب ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر ملی در حالی برگزار شد که مخاطبان ایرانی با حضور در تالار کنسرواتوار چایکوفسکی مسکو از این اجرا استقبال کردند.دومین اجرای مجموعه منتخب ارکستر سمفونیک تهران به رهبری شهرداد روحانی و ارکستر ملی به رهبری فریدون شهبازیان یکشنبه شب ۲۷ خرداد ماه در حالی برگزار شد که حضور مخاطبان ایرانی در تالار مجلل کنسرواتوار چایکوفسکی مسکو از نکات جالب توجه این اجرای زنده بود.
در دومین شب از اجرای این مجموعه که بعد از دیدار گروه با محمد سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان و سنایی سفیر کشورمان در روسیه صورت گرفت، مجموعه منتخب ارکسترهای دولتی که به دعوت کنسرواتوار چایکوفسکی در کشور روسیه به سر می برد ضمن اجرای قطعاتی از آثار آهنگسازان روسی چند قطعه از آثار آهنگسازان ایرانی از جمله حشمت سنجری، حسین دهلوی، احمد پژمان و شهرداد روحانی به اجرای چهار قطعه با کلام و بی کلام ایرانی دیگر با مضمون ملی میهنی به آهنگسازی شهرداد روحانی، فریدون شهبازیان و بابک زرین پرداختند. سالار عقیلی نیز همچون اولین اجرای این گروه در سن پترزبورگ به عنوان خواننده قطعات باکلام حضور داشت.
شهرداد روحانی در بخش های این کنسرت ضمن ارایه توضیحاتی از روند انعقاد تفاهمنامه بنیاد فرهنگی هنری رودکی با کنسرواتوار چایکوفسکی برای اجرای چند برنامه موسیقایی در ایران و روسیه از روند تولید چهار قطعه بی کلام و با کلام مجموعه ارکسترها به مناسبت همزمانی حضور این گروه در روسیه با جام جهانی فوتبال سخن گفت و پس از آن از حضور تماشاگران ایرانی و غیرایرانی حاضر در سالن و میزبان روسی برای مهمان نوازی شان قدردانی کرد.
دومین کنسرت مجموعه منتخب ارکسترها در تالار مجلل کنسرواتوار چایکوفسکی در حالی برگزار شد که ظهر روز برگزاری کنسرت علی اکبر صفی پور مدیرعامل بنیاد رودکی در ضیافت ناهار سفیر کشورمان در روسیه به وزیر ورزش پیشنهاد داده بود در صورت امکان شرایطی فراهم شود تا تعدادی از اعضای تیم ملی فوتبال کشورمان از این کنسرت دیدن کنند که به دلیل برگزاری جلسه اعضای تیم ملی فوتبال این امکان میسر نشد. البته هنوز این احتمال وجود دارد که در سومین کنسرت پیش رو در شهر کازان روسیه شرایطی فراهم شود تا در صورت اجازه کادر فنی تعدادی از بازیکنان از کنسرت دیدن کنند.
کنسرواتوار دولتی چایکوفسکی مسکو یکی از مراکز مهم تحصیلات عالی حوزه موسیقی در کشور روسیه است که در سال ۱۸۶۶ تاسیس شده و گفته می شود پس از کنسرواتوار سن پترزبورگ قدیمی ترین کنسرواتوار روسیه است. البته نام اصلی این کنسرواتوار در ابتدا «کنسرواتوار سلطنتی مسکو» بود که از سال ۱۹۴۰ به نام پیتور ایلیچ چایکوفسکی تغییر نام داد.منتخب ارکسترهای دولتی بامداد دوشنبه ۲۸ خرداد ماه مسکو را به مقصد کازان محل بازی تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل تیم ملی فوتبال اسپانیا ترک می کند.
کارگردان مسابقه «کودک شو» درباره ایده اولیه ساخت این برنامه می گوید؛
در «کودک شو» همه کودک می شوند
کارگردان مسابقه «کودک شو» درباره ایده اولیه ساخت این برنامه، علت انتخاب مجری، حضور مردم در استودیو، نمونه های خارجی این مسابقه و دیگر جزییات برنامه صحبت کرد.رضا مهرانفر کارگردان برنامه «کودک شو» که شب ها از شبکه نسیم پخش می شود، درباره ایده اولیه این مسابقه و تغییر و تحولات آن بیان کرد: ذهنیت اولیه ما تولید یک برنامه جذاب و سرگرم کننده خانوادگی بود. معمولا برنامه های ساخته شده با این مضمون در تلویزیون یا مخصوص گروه کودک هستند و یا به بزرگسالان اختصاص دارند اما هدف ما حضور همزمان بزرگترها و فرزندانشان یعنی پدر، مادر و کودک در برنامه ای مفرح و سرگرم کننده بود.
وی ادامه داد: تحقیق مفصلی انجام داده و مولفه های مختلفی را در نظر گرفتیم تا در نهایت تصمیم به ساخت برنامه در این شکل و قالب گرفته شد. البته چند مساله برای ما مهم بود، اول بازی کردن و لذت بردن کودکان، دوم درگیرنشدن بچه ها در رقابت بزرگترها و سوم بار آموزشی مسابقه برای خانواده ها به شکل غیرمستقیم.
این کارگردان درباره علت انتخاب پژمان بازغی و اینکه چرا از یک مجری کودک یا فرد شناخته شده دیگری در حوزه اجرا استفاده نشد، بیان کرد: در ابتدا با تیم برنامه ساز «کودک شو» چندین گزینه را در نظر داشتم و با همه گفتگوهای مفصلی انجام شد که در نهایت با در نظر گرفتن همه ویژگی ها پژمان بازغی انتخاب نهایی ما بود. حالا هر چه بیشتر جلو می رویم و بازخوردهای خوب برنامه را می بینیم بیشتر مطمئن می شویم که بی شک بهترین انتخاب را انجام دادیم.
مهرانفر ادامه داد: البته واضح است که ما برنامه کودک نمی سازیم پس احتیاجی به مجری کودک نداریم. از سوی دیگر در این مورد اساسا نمی خواستم برنامه با کسی که به عنوان مجری حرفه ای برنامه های تلویزیونی شناخته می شود، ساخته شود بلکه دوست داشتم اجرای «کودک شو» به دور از کلیشه های موجود باشد به طور مثال واکنش های واقعی و به دور از تصنع معمول اجرا مدنظر من و گروه برنامه ساز بود.وی با اشاره به جایگاه بازغی به عنوان یک پدر و همسر نیز یادآور شد: این موضوع برای ما مهم بود چون کسی که که قرار است درباره این موضوعات صحبت کند باید خودش نسبت به آنها شناخت و تجربه داشته و هر روز درگیر این مسایل باشد.
کارگردان «کودک شو» درباره اهداف ساخت این مسابقه تصریح کرد: هدف ما ایجاد یک فضای گرم خانوادگی بود تا به خانواده ها در مدت حضور در برنامه خوش بگذرد و این احساس شادی به مخاطب هم منتقل شود. اگر در این مسیر موفق عمل می کردیم آن وقت در انتقال پیام به بیننده هم موفق بودیم که با توجه به بازخوردها فکر می کنم تا حد زیادی موفق بوده ایم.
مهرانفر درباره حضور مردم در استودیو گفت: این موضوع سختی کارگردانی را دوچندان می کند و نیازمند هماهنگی های بسیار است اما قطعا یکی از عوامل موفقیت برنامه است. حضور تماشاگر در استودیو با تمام سختی هایی که به روند تولید کار اضافه می کند اما چند حسن دارد که مجابمان کرد تا این تصمیم را بگیریم؛ اول بالا بردن هیجان و گرمای برنامه، دوم دخیل کردن تعداد زیادی از مخاطبان در روند ساخت و در نهایت ارتباط نزدیک با مخاطب که به ما کمک کرد تا مقدار زیادی از ضعف هایمان را بشناسیم و آنها را اصلاح کنیم.
این برنامه ساز در این باره که آیا برخی بخش های برنامه از جمله اتاق بازی نمونه خارجی هم دارد یا خیر، تصریح کرد: برای این قسمت سعی کردیم تا از تجربیات موفق در زمینه بازی و سرگرم کردن کودکان استفاده کنیم. بازی های اتاق کودک طوری طراحی و انتخاب شدند تا برای خانواده ها در منزل نیز قابل اجرا باشد. در این بخش نویسنده برنامه و گروه اتاق کودک هم زحمات زیادی کشیدند که باید از آنها تشکر کنم. البته بعضی از این بازی ها در سری اول برنامه نمونه های خارجی هم دارند اما در سری دوم به طور کلی تیم «کودک شو» کار طراحی بازی ها را انجام دادند.
مهرانفر درباره دلایل انتخاب این اسم برای برنامه بیان کرد: مشکلی که بسیاری از پدر و مادرها در مواجهه با فرزندانشان دارند این است که نمی توانند با کودک مثل خودش یعنی کودکانه رفتار کنند در نتیجه همیشه از کودک انتظار دارند مانند بزرگترها رفتار کند و این از دلایل انتخاب عنوان «کودک شو» بود که در طول قسمت های مختلف مجری اشاراتی به این موضوع داشته است. مقصود اسم ما شو و نمایش درباره کودک نیست بلکه یک شوی کودکانه است، جایی که همه در آن کودک می شوند و لحظاتی رها و فارغ از روزمرگی ها، زندگی را می گذرانند آن هم با توجه به سختی ها و مشکلاتی که بسیاری از خانواده ها برای گذران زندگی این روزها با آن دست به گریبان هستند.
کارگردان «کودک شو» در پایان عنوان کرد: در سالهایی که مشغول به کار بودم اشکال گوناگونی از تکنیک ها و فرم های برنامه سازی را تجربه کردم که هرکدام جذابیت و سختی خاص خودشان را داشته اند اما در «کودک شو» به دلیل حضور کودکان انرژی ویژه ای همراه ماست و علی رغم سختیهایی که به جهت همراه کردن بچهها با برنامه و هماهنگیهای لازم برای آیتمها وجود دارد، شور و حال خوبی در تمام برنامه و زمان ضبط ایجاد می شود.
اخبار
«هاری» در فرهنگسرای ابن سینا اکران و نقد می شود
فیلم سینمایی «هاری» به کارگردانی امیراحمد انصاری دوشنبه 28 خرداد ماه 1397 ساعت 18:30 در فرهنگسرای ابن سینا با حضور عوامل اکران ، نقد و بررسی میشود.
به گزارش امتیاز در خلاصه داستان «هاری» آمده است: من خطر کردم که یا همه چیز درست شه یا هیچی! هر کاری میکنم واسه خاطر بچمون که تو خانوادهای که من بزرگ شدم، بزرگ نشه... «هاری» در فستیوال هایی همچون مونترال، تورنتو، لندن، استانبول، زنگبار ، کلن، فجر و... حضور داشته است.امیراحمد انصاری کارگردان، امیرعلی محسنین نویسنده، کورش جاهد کارشناس سینما و جمعی دیگر از بازیگران و عوامل فیلم مهمانان باشگاه فیلم فرهنگسرای ابن سینا هستند. میلاد کی مرام، علیرضا کمالی، مینا ساداتی، حسین سلیمانی، مجید واشقانی، اکبر معززی، ماریه ماشاالهی، اصغر طبسی، علی گلبهاران، هنگامه قاضیانی و جمشید هاشم پور بازیگران این فیلم هستند.علاقمندان برای حضور دراین نشست میتوانند به فرهنگسرای ابن سینا واقع در شهرک قدس فاز 1 خیابان ایران زمین شمالی مراجعه و یا با شمارههای 88366366-8تماس بگیرند.
اکران فیلم های جدید
در سینماها
سخنگوی کارگروه اکران گفت: به زودی چهار فیلم جدید سینمایی بر پرده سینماها نمایش داده خواهند شد.غلامرضا فرجی درباره جلسه ۲۸ خردادماه این کارگروه بیان کرد: از روز چهارشنبه ۳۰ خردادماه فیلم «سهیلا شماره ۱۷» به کارگردانی محمود غفاری به جای فیلم «خوک» در سرگروه کوروش اکران میشود و از ششم تیرماه هم سه فیلم دیگر در سرگروهها تعویض میشوند.
او گفت: بر این اساس فیلم «خاله قورباغه» به کارگردانی افشین هاشمی به جای «چهارراه استانبول» در سرگروه آزادی، فیلم «دارکوب» به کارگردانی بهروز شعیبی به جای «خجالت نکش» در سرگروه استقلال و «به وقت خماری» محمدحسین لطیفی در سرگروه ایران به جای فیلم «عصبانی نیستم» از هفته آینده اکران خواهند شد. به گفته وی، با توجه به سقف تعداد هفتههای نمایش فیلمها در سرگروهها، فیلمها در سرگروهها تعویض میشوند، اما اکران آنها در زیرگروهها همچنان ادامه خواهد داشت.او درباره انتقادهایی که نسبت به نحوه پخش مسابقات فوتبال در سینماها از سوی برخی تهیهکنندگان و پخشکنندگان فیلمها مطرح و در آنها به تخلف سینماها اشاره شده است، نیز گفت: در اینباره مورد خاصی در جلسه مطرح نشد اما بررسی موضوع به طور کلی به جلسات بعدی موکول شده است.
«پاهای بیقرار» به نوشهر می روند
عوامل سریال «پاهای بیقرار» به روستاهای اطراف نوشهر می روند و ادامه کار را آنجا ادامه خواهند داد.تصویربرداری سریال «پاهای بیقرار» به کارگردانی منوچهر هادی و تهیه کنندگی ایرج محمدی که برای شبکه پنج سیما تهیه می شود همچنان ادامه دارد و عوامل سریال امروز ۲۸ خرداد به شمال کشور می روند تا تصویربرداری این سریال را در اطراف روستاهای نوشهر ادامه دهند.تصویربرداری این سریال تا یک ماه دیگر ادامه دارد و عوامل تا پایان تیرماه مشغول کار خواهند بود.
فیلمنامه سریال «پاهای بی قرار» به قلم بابک کایدان و مهدی محمدنژادیان نوشته شده است و این مجموعه زندگی چند خانواده را به تصویر می کشد و داستان را در بستر وقایع آن سال ها و انقلاب شکوهمند اسلامی و دفاع مقدس پیش می گیرد.حمید گودرزی، آرش مجیدی، لیندا کیانی، سمیرا حسن پور، علی رضا استادی، سجاد قراگزلو، سیروس همتی، مهدی صبایی، اصغر محبی، افسانه ناصری، مجید صیادی و ... بازیگران این مجموعه هستند.
اخبار
خانه فرهنگ آیه برگزار می کند:
آیین نکوداشت بنیانگذار انجمن آلزایمر ایران در «آینه فرهنگ»
آیین نکوداشت مقام علمی و اخلاقی «معصومه صالحی» بنیانگذار و مدیر انجمن آلزایمر ایران، سه شنبه 29 خرداد ماه برگزار میشود.
به گزارش امتیاز، مراسم «آینه فرهنگ» به منظور نکوداشت مقام علمی و اخلاقی ««معصومه صالحی» بنیانگذار، موسس و مدیر انجمن آلزایمر ایران که ساکن منطقه5 است، با بخش های مختلف فرهنگی و هنری با حضور اعضای شورا یاری شهرک اکباتان، اهالی فرهیخته این شهرک و عموم علاقمندان، روز سه شنبه 29 خرداد ماه ساعت 10 در خانه فرهنگ آیه برگزار میشود.در سال ۱۳۸۰به دلیل عدم توجه جامعه به بیماری های سالمندی، به ویژه آلزایمر، عده ای از خیرین شهرک اکباتان، از جمله معصومه صالحی اقدام به تاسیس موسسه ای جهت حمایت از این عزیزان کردند. این انجمن اولین تشکل غیردولتی آموزشی، درمانی، مراقبتی و توانبخشی ویژه افراد مبتلا به دمانس و بیماری آلزایمر در کشور می باشد که در بهمن ماه همان سال با هدف ارتقاء کیفیت زندگی افراد مبتلا به بیماری آلزایمر و خانواده ایشان تاسیس و به ثبت رسید. انجمن آلزایمر ایران توانسته است با ایجاد ارتباط و فراهم نمودن زمینه همکاری با سازمان های مختلف و با بهره گیری از اعتماد و حمایت های مردم و سخت کوشی اعضاء داوطلب، خدمات موثر و شایسته ای را به افراد مبتلا و خانواده آنان ارائه نماید و تاکنون بیش از ۴۰۰۰ فرد مبتلا را تحت حمایت قرار داده است. علاقمندان برای حضور در این برنامه میتوانند به خانه فرهنگ آیه واقع در شهرک اکباتان، خیابان اصلی(فاز یک)، روبه روی ورزشگاه راه آهن مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 44633433 تماس بگیرند.
ساخت چهارمین قسمت از انیمیشن «داستان اسباببازی»
کمپانی دیزنی اولین تصاویر از جدیدترین قسمت از انیمیشن «داستان اسباببازی» را در کنفرانس «سینه یوروپ» در شهر بارسلون اسپانیا رونمایی کرد.در چهارمین قسمت از انیمیشن «داستان اسباببازی» بسیاری از شخصیتهای محبوب این مجموعه از جمله «وودی» و «باز لایتیر» حضور دارند و استودیو پیکسارِ کمپانی دیزنی ۲۱ ژوئن ۲۰۱۹ را به عنوان تاریخ اکران آن اعلام کرده است.
«داستان اسباببازی ۴» را «جاش کولی» با فیلمنامهای از «ویل مککارمک» و «استفنی فولسوم» کارگردانی میکند. قسمت جدید این انیمیشن پس از یک وقفه ۹ ساله و با گذشت بیش از ۲۰ سال پس از ساخت قسمت اول آن به سینما خواهد آمد. اولین قسمت از انیمیشن «داستان اسباببازی» در روز ۲۲ نوامبر ۱۹۹۵ به کارگردانی و با فیلمنامهای از «جان لَسِتر» اکران شد و توانست به فروشی بالغ بر ۳۶۰ میلیون دلار دست یابد.
داستان فیلم درباره «اندی» پسربچهای ششساله بود که اسباببازیهایش را خیلی دوست دارد، اما دانستن این موضوع که اسباببازیها زنده میشوند کمی عجیب بهنظر میرسد. «وودی»، گاوچرانی قدیمی و اسباببازی مورد علاقه اندی و رهبر تمامی اسباببازیها در اتاقش است. دوستان «وودی» یک دایناسور، خوک، سگ و سیبزمینی هستند.
این انیمیشن محبوب جوایز بهترین انیمیشن، بهترین کارگردانی، بهترین موسیقی، بهترین تهیهکنندگی و بهترین نویسندگی را از جوایز «آنی» کسب کرد و در بخش بهترین ترانه اصلی و بهترین فیلمنامه نامزد جوایز اسکار شد. «جان لستر» برای کارگردانی این فیلم موفق به کسب جایزه دستاورد ویژه اسکار شد.قسمت دوم این انیمیشن در سال ۱۹۹۹ با کارگردانی خود «لَسِتر» به سینماها آمد و دنباله بسیار موفقی را برای قسمت اول رقم زد و در نهایت به فروشی بیش از ۴۸۵ میلیون دلاری دست یافت. قسمت سوم «داستان اسباببازی» از ۱۸ ژوئن ۲۰۱۰ در سینماها اکران خود را آغاز کرد و در نهایت به فروش خیرهکننده ۱.۶۳ میلیارد دلار در سینماهای جهان دست یافت و عنوان پرفروشترین انیمیشن تاریخ سینما در آن زمان را به نام خود ثبت کرد. «داستان اسباببازی ۳» هماکنون در رتبه ۲۳ پرفروشترین فیلمهای تاریخ سینما قرار دارد و پس از «منجمد» و «مینیونها» پرفروشترین انیمیشن سینماست. این فیلم در سال ۲۰۱۱ در هشتادوسومین دوره مراسم اسکار برنده جایزه اسکار بهترین انیمیشن و بهترین ترانه اصلی شد و در سه بخش بهترین فیلم، تدوین و بهترین فیلمنامه اقتباسی نیز نامزد کسب اسکار بود.در «داستان اسباببازی ۳» به کارگردانی «لب آنکریچ» که عنوان بهترین فیلم سال سینمای جهان را در سال ۲۰۱۰ از نگاه هفتهنامه «تایم» و عنوان برترین انیمیشن تاریخ سینما را به انتخاب نشریه سینمایی «اسکرین» یدک میکشد، بازیگرانی چون «تام هنکس»، «تیم آلن»، «مایکل کیتون»، «جان کوزاک» و «جودی بنسون» بهعنوان صداپیشه هنرنمایی کردهاند.
علی رفیعی «خانه برناردا آلبا» به تالار وحدت می برد
علی رفیعی قصد دارد در نیمه دوم امسال نمایش «خانه برناردا آلبا» اثر فدریکو گارسیا لورکا را در تالار وحدت روی صحنه ببرد.علی رفیعی ـ طراح و کارگردان تئاتر ایران ـ که آخرینبار و در پاییز سال ۹۴ نمایش «خاطرات و کابوسهای یک جامهدار از زندگی و قتل میرزا تقی خان فراهانی» را در تالار وحدت به صحنه برده، قصد دارد امسال نیز اثری تازه را طراحی و کارگردانی کند.او که در کارنامه خود تجربهای از اجرای نمایشنامههای «عروسی خون» و «یرما» را دارد، با انتخاب «خانه برناردا آلبا» سهگانه نمایشنامههای فدریکو گارسیا لورکا را کامل کند. «یک روز خاطرهانگیز برای دانشمند بزرگ وو»، «عروسی خون»، «یادگار سالهای شن»، «رومئو و ژولیت»، «شازده احتجاب»، «در مصر برف نمیبارد» و «شکار روباه» از جمله آثاری هستند که علی رفیعی طی سالهای گذشته به صحنه برده است.
|
|
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3802/13661/48288
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3802/13661/48289
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3802/13661/48290
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3802/13661/48291
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3802/13661/48292
|
عناوین این صفحه
- حواشی پخش فوتبال در سینماها و پرداخت حق و حقوق تهیهکنندگان فیلم ها
- اجرای زنده ارکستر ملی با حضور پرشور ایرانیان در روسیه
- در «کودک شو» همه کودک می شوند
- اخبار
- اخبار