|
امضای تفاهمنامه همکاری میان مترو و جشنوارهی تئاتر فجر
تفاهمنامهای جهت همکاری میان مسئولین شرکت بهرهبرداری راهآهن شهری تهران و حومه و سی و هفتمین جشنوارهی بینالمللی تئاتر فجر امضا شد.
به گزارش امتیاز، تفاهمنامهای میان انجمن هنرهای نمایشی ایران و مدیرعامل شرکت بهرهبرداری راهآهن شهری تهران و حومه جهت استفاده از ظرفیت تبلیغاتی و فرهنگی این فضا در راستای اهداف سی و هفتمین جشنوارهی بینالمللی تئاتر فجر به امضا رسید.
حاضران در این جلسه فرنوش نوبخت مدیرعامل شرکت بهرهبرداری راهآهن شهری تهران و حومه، حمید نیلی مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران، احسان بیسادی معاون فرهنگی و اجتماعی شرکت بهرهبرداری راهآهن شهری تهران و حومه و وحید لک مدیر بخش تبلیغات و تشریفات سی و هفتمین جشنوارهی بینالمللی تئاتر فجر بودند.
در ابتدا لک با اشاره به برگزاری سی و هفتمین جشنوارهی بینالمللی تئاتر فجر از 21 بهمن تا 4 اسفند، با میزبانی حدود 15 سالن نمایشی در سطح شهر تهران و هفت استان گفت: این اتفاق با بودجهای دولتی رخ میدهد و مردم همواره از ما گلهمندند که در طول دوره برگزاریاش، آن طور که باید و شاید از آن مطلع نمیشوند. آغاز مکاتبه با دوستانمان در شرکت بهرهبرداری راهآهن شهری تهران و حومه از حدود چهار ماه پیش آغاز شد و بعد از آن دیدارهایی هم با دوستان دیگرمان در شهرداری مناطق 6 و 11 داشتیم چون 70 درصد سالنهایی که در ایام جشنواره میزبان آثار هستند در منطقه 11 قرار دارند و مابقی در منطقه 6.
وی تأکید کرد: پتانسیل و ظرفیت مترو در اطلاعرسانی امری است که نمیتوان نادیدهاش گرفت و این اولین سالی که تا به این حد جدی به این موضوع میپردازیم.
نیلی مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران نیز در ادامه تاکید کرد: با توجه به اینکه مخاطبان ما همواره از این فضا استفاده میکنند لازم است که چنین حرکتی با جدیت پیگیری شود.
بیسادی معاون فرهنگی و اجتماعی شرکت بهرهبرداری راهآهن شهری تهران هم تصریح کرد: با توجه به نزدیک شدنمان به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و تاکید بر هر چه شکوهمندتر برگزار شدن مجموعه جشنوارههایی که به همین مناسبت در حوزههای تئاتر، سینما، موسیقی و تجسمی شکل گرفتهاند، میتوان به مترو به عنوان یکی از مهمترین عرصههای عمومی شهر تهران برای اطلاعرسانی در مورد این رویدادها نگاه کرد و خصوصا در حوزه تئاتر به اجرای تئاترهای محیطی اندیشید که میتواند ایستگاههای مترو را به یکی از بسترها و کانونهای اجرای خود تبدیل کند.
وی ادامه داد: اغراق نیست اگر بگوییم ظرفیت اطلاعرسانی متروی تهران با صداوسیما برابری میکند و میتوان از ساعاتی که مردم در مترو حضور دارند در جهت غنیتر کردن فرهنگ آنها بهره برد. یکی از رسالتهای ما برقراری ارتباط نزدیکتر با اهالی فرهنگ و هنر است و در این مورد خاص امیدواریم بتوانم انتظارات دوستانمان در حوزه تئاتر را در رابطه با توقعاتی که در خصوص ایستگاه تئاتر شهر دارند نیز برآورده کنیم.
در ادامه مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران نیز اظهار کرد: مترو به دلیل گسترهی کسانی که از آن استفاده میکنند میتواند در حوزه فرهنگسازی بسیار موثر عمل کند و انجمن هنرهای نمایشی ایران این آمادگی را دارد که حتی فارغ از جشنواره تئاتر فجر به اجراهایی تک نفره جهت تاکید بر مفاهیم فرهنگی مورد نظر مسئولین شرکت بهرهبرداری راهآهن شهری تهران و حومه در این مکان بپردازد.
اجرای سه شب و سهساعته گروه وزیری
استقبال پرشور دزفولیها از وحید تاج و کیوان ساکت
کنسرت گروه وزیری به سرپرستی و آهنگسازی کیوان ساکت و خوانندگی وحید تاج، شانزدهم تا هجدهم دیماه سال جاری در حالی در سالن سینمایی شهر دزفول برگزار شد که این اجرا به دلیل استقبال مخاطبان در هر شب، سه ساعت به طول انجامید.
به گزارش امتیاز، کیوان ساکت آهنگساز و نوازنده بنام ساز تار و سهتار و وحید تاج از خوانندگان شناختهشده موسیقی ایرانی، 16، 17 و 18 دیماه سال جاری ساعت 21 در سالن سینمایی شهر دزفول به اجرای موسیقی زنده و اصیل ایرانی پرداختند.
استقبال مخاطبان از کنسرت دزفول گروه وزیری باعث به فروش رسیدن تمامی بلیتهای سه شب اجرا، پیش از برگزاری شد.
با توجه به حواشی پیشآمده قبلاً از برگزاری کنسرت در شهر دزفول و مخالفتهایی با برگزاری اینگونه برنامههای فرهنگی، وحید تاج و کیوان ساکت این کنسرت را با حمایت مردم هنرپرور دزفول برگزار کردند.
استاد محمد دلنوازی (بربط)، مهدی غلامی (دف)، علی خادم (تنبک) و دکتر سروش عازمی خواه (پیانو) اعضای گروه وزیری را به سرپرستی کیوان ساکت نوازنده تار و سهتار و خوانندگی وحید تاج تشکیل میدادند.
کنسرت دزفول گروه وزیری با اجرای هامون به همراه آواز نهفت، تصنیف خاک وطن، چهارمضراب، ساز آواز راست پنجگاه و بیات ترک، تصنیف کشمش، سازوآواز چهارگاه، فانتزی ایرانی، سازوآواز دشتی، تصنیف وای بر دل من، رقص مجار، بنت شلبیه قطعه لبنانی، سازوآواز دشتستانی، تصنیف شادی آزادی، تصنیف کابوکی، تصنیف یک خانه پر زمستان، تصنیف باران و تصانیف محلی دزفول در دستگاه چهارگاه همراه بود و در پایان قطعات محبوب ای ایران و مرغ سحر با همخوانی حاضران به اجرا درآمد.
از نکات قابلتوجه این کنسرت، اجری پشت سرهم قطعات بود به دلیل استقبال مخاطبان بود که موجب شد این اجرا در مدتزمان سه ساعت برگزار شود و همین امر نشان از تسلط این گروه و خواننده در اجرا قطعاتی تکنیکی داشت.
کیوان ساکت درباره حضورش در شهر دزفول گفت: من در دوران خدمت سربازی چند روزی را در این شهر بودم و حتی در آب دزفول هم شنا کردم و اکنون خوشحالم که با این برنامه بسیار گرم که با استقبال پرشور مردم همراه بود توانستم بار دیگر دیداری تازه از این شهر قدیمی و باستانی داشته باشم.
ساکت ادامه داد: ما تمام تلاشمان را کردیم که این قطعات بسیار تکنیکی و درعینحال پرنشاط و پرتحرک را بهخوبی اجرا کنیم چراکه نوازندگی و خوانندگی این قطعات نیاز به آمادگی زیادی داشت که ما با تمرینات بسیاری توانستیم این قطعات را به بهترین نحو ممکن به اجرا دربیاوریم.
وحید تاج بعد از برگزاری سه شب اجرا در زادگاهش بیان کرد: باوجود برگزاری کنسرت در فصل امتحانات و در اوایل هفته، مردم زادگاهم از اجرای ما استقبال کردند بهگونهای که درخواست برای تمدید اجرا در روز دیگر مطرح شد اما ازآنجاییکه اجرایی در شهر آمل داریم، نتوانستیم شب دیگری را در خدمت مردمان عزیز دزفول باشیم.
این خواننده موسیقی ایرانی اضافه کرد: از مردم زادگاهم تشکر میکنم که همیشه حامی موسیقی بودند و از اساتیدی همچون کیوان ساکت که برای این موسیقی زحمت کشیدند حمایت میکنند.
این کنسرت به تهیهکنندگی حسین شکوفا به مدت سه شب در شهر دزفول برگزار شد.
اخبار
دوبلورهای جمهوری آذربایجان،«زخم» و «ماتادور» را دوبله کردند
دو مجموعه تلویزیونی «زخم» به کارگردانی مسعود آب پرور، محصول شبکه سوم سیما و «ماتادور» به کارگردانی فرهاد نجفی ، محصول شبکه اول سیما جایگزین سریال های «کیمیا»و «مدار صفر درجه» می شوند .
به گزارش امتیاز، سریال «زخم» درباره سروان الهام پویا ، دانش آموخته روانشناسی و فارغ التحصیل دانشکده افسری بوده که به عنوان مشاور و مددکار در کلانتری مشغول به کار است . او به دلیل انتخاب این شغل با پدرش دچار مشکل شده و حالا در مواجهه با چالش های اجتماعی درگیر معضلات و مشکلات بزرگتری شده است .
بازیگران این سریال عبارتند از : لیلا اوتادی ، محمد صادقی ، مرحوم انوشیروان ارجمند ، امیر نوری و برزو ارجمند .
مجموعه «ماتادور» نیز داستان فداکاری نیروهای نظامی و انتظامی برای جلوگیری از فعالیت گروهک های تروریستی و ایجاد شائبه نا امنی در کشور است .
علیرام نورایی ، شقایق فراهانی ، مجید واشقانی ، پولاد کیمیایی ، پوریا پورسرخ ، سام درخشانی ، لیندا کیانی و مجید مشیری در این سریال به ایفای نقش پرداخته اند.
زمان هر دو سریال 40 دقیقه و شروع پخش این مجموعه ها جمعه 21 دی است. به این ترتیب ، بینندگان کانال آذری شبکه سحر، هر روز در ساعت 14:30 به وقت تهران بیننده سریال «ماتادور» و در ساعت 19:30به وقت تهران تماشاگر سریال «زخم» خواهند بود .
«زخم» و «ماتادور» با سرپرستی دوبلاژ سلیمان فرضعلی اف و صداپیشگی جمعی از بهترین دوبلورها و بازیگران جمهوری آذربایجان در استودیو «کائنات فیلم» این کشور دوبله شده است .
«پازل» در شبکه الکوثر
فیلم سینمایی «پازل» به کارگردانی ابراهیم شیبانی و تهیه کنندگی محمد پیرهادی از شبکه الکوثر پخش می شود .
به گزارش امتیاز، این فیلم داستان تلاش مداوم و گسترده وزارت اطلاعات در خنثی سازی توطئه و خرابکاری جاسوسان در برنامه های سازمان انرژی اتمی ایران است .
بازیگران «پازل» عبارتند از : شقایق فراهانی ، رضا کیانیان ، آرش مجیدی ، اصغر همت و جلال فاطمی .
فیلم سینمایی شبکه الکوثر روز جمعه 21 دی ساعت 10:10 به وقت تهران با زیرنویس عربی به روی آنتن است .
اخبار
بلیت «مصاحبه « برای دانشجویان
نیم بها شد
بلیت نمایش «مصاحبه» به کارگردانی محمد رضا فهمیزی برای دانشجویان به صورت نیم بها ارایه می شود.
به گزارش امتیاز، بلیت این اثر که هر شب ساعت 19:30 در تالار ناصر خسرو به روی صحنه می رود ،برای دانشجویان نیم بها ست ودانشجویان علاقه مند می توانند باارائه کارت دانشجویی به تماشای این اثر بنشینند.
به گزارش روابط عمومی نمایش،بلیت این اثر نمایشی که از 16 دی ماه در تالار ناصرخسرو به روی صحنه رفته تاپایان اجرای خود برای دانشجویان تمام رشته ها ی تحصیلی به صورت نیم بها ارائه می شود.
بازیگران این نمایش عباس ستارزاده ،اشکان نجاتی ، پرواز نجفیان مقدم هستند و سایر عوامل این نمایش عبارتند از مترجم:سید مصطفی رضینی،مشاور کارگردان: فرحناز اصغری سرابی،دستیارکارگردان:پروانه شامخی،طراح پوستر و بروشور:ماهناز رجبی، مشاور رسانه ای: اکرم محمدی ،افشین فکوری مجری طرح و تبلیغات طراح گریم زهرا عادلخانی و جریان گریم فاطمه قدرتی و محمد طاها میرزایی.
این نمایش روایت خبرنگار جوانی است که برای مصاحبه با یکی از بزرگان ادبیات دنیا که سال ها پیش برنده جایزه نوبل شده می رود اما به مرور متوجه می شود که ...
علاقه مندان می توانند برای تهیه بلیت به سایت تیوال مراجعه کنند.
نمایش «قندون جهیزیه»
در کانال کردی سحر
فیلم سینمایی «قندون جهیزیه» به نویسندگی و کارگردانی علی ملا قلی پور از کانال کردی شبکه سحر پخش می شود .
به گزارش امتیاز، این فیلم روایت عطا و معصومه زوج جوانی است که در خانه ای استیجاری ساکن بوده و موعد تمدید و تخلیه منزل مسکونی آنها فرا رسیده است ، عطا و معصومه برای تمدید اجاره توانایی پرداخت مبلغ اضافه ندارند...
دیگر عوامل ساخت فیلم عبارتند از : تهیه کننده سعید سعدی ، موسیقی میلاد عمرانلو و بازیگران: صابر ابر، اکبر عبدی ، نگار جواهریان و مصطفی سامانی .
فیلم سینمای کانال کردی شبکه سحر جمعه 21 دی ساعت 23:10 به وقت تهران با دوبله کردی به روی آنتن است .
در سومین نشست نمایشنامه نویسی تئاتر فجر؛
زنان نمایشنامه نویس در توسعه تئاتر ایران نقش بسزایی دارند
سومین نشست بخش نمایشنامه نویسی سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر عصر روز دوشنبه 18 دی با حضور جمعی از درام نویسان باسابقه و همچنین جوان تئاتر ایران در سالن کنفرانس مجموعه تئاتر شهر برگزار شد.
به گزارش امتیاز، نشست «زنان نمایشنامه نویس، چالش های تداوم حضور» در قالب سلسله نشست های نمایشنامه نویسی جشنواره سی و هفتم تئاتر فجر روز دوشنبه 18 دی در سالن کنفرانس مجموعه تئاتر شهر برگزار شد. در این نشست هاله مشتاقی نیا، محمد امیر یاراحمدی و سعیدی اسدی به عنوان سخنران و نوشین تبریزی به عنوان دبیر حضور داشتند.
نوشین تبریزی کارگردان و نمایشنامه نویس تئاتر و دبیر این جلسه در ابتدا درباره اهمیت برگزاری نشست های نمایشنامه نویسی بیان کرد: نمایشنامه مقوله ای است که در زمینه و پیرنگ اثری که روی صحنه می رود اهمیت قابل توجهی دارد. برگزاری چنین نشست هایی برای اولین بار در تئاتر و حوزه نمایشنامه نویسی اتفاق افتاده که امیدوارم تداوم داشته باشد تا اتفاق موثرتری را شکل دهد.
سعید اسدی نویسنده و مدرس تئاتر به عنوان اولین سخنران این نشست با اشاره به حضور پررنگ درام نویسان زن در سال های اخیر و رشد و ارتقای نمایشنامه نویسی بانوان به لحاظ کیفی و کمی گفت: وقتی صحبت از حضور زنان در عرصه هنر و به خصوص نمایشنامه نویسی می شود مباحث جامعه شناسی هنر و مطالعات فرهنگی را دربر می گیرد که در جامعه شناسی علمی تازه با عنوان جنس و جنسیت شناسی مطرح می شود.
وی در بیان تمایز جنس و جنسیت توضیح داد: جنس بر ویژگی های فیزیولوژی و تفاوت های آن اشاره دارد اما برای جنسیت در جامعه شناسی تعاریف تاریخی و اجتماعی در نظر گرفته می شود. در نظریه های مطالعات فرهنگی نمی توان از جنسیت واحد سخن گفت چرا که جوامع متفاوت، تعاریف متفاوت و نقش های متفاوتی را برای آن تعریف کرده اند.
این مدرس تئاتر مادرانگی را بر حسب ویژگی های فیزیولوژی جنس زن خاص جنسیتی بانوان معرفی و تاکید کرد که در سایر کنش ها جنبه های عمومی تری بیان می شود.
اسدی با طرح چند سوال به بیان گستردگی موضوع و جنبه های پژوهش در این زمینه پرداخت و گفت: آیا در کنش هنری ارتباطی از نظر جنسیت هنری وجود دارد؟ به کدام ویژگی بستگی دارد و آیا نقش متفاوتی است؟ اگر بتوان بر اساس جنسیت وجه تمایز قایل شد آیا نمایشنامه ها نیز نوشتار زنانه و مردانه دارند؟ آیا گسستی در این حضور وجود دارد که از تداوم آن صحبت کنیم؟ حضور و غیاب زن در متون نمایشی نیز باید در ادامه پاسخ به این پرسش ها بررسی شود.
وی مسأله شغل هنری را مورد توجه قرار داد و با تأکید بر اینکه تولید کننده و توزیع کننده در دایره شغل هنری قرار می گیرند، افزود: در تولید بحث جدی تر است و ویژگی های شخصی، استعداد، قابلیت و توانایی های نویسنده را شامل می شود. وجه دیگر نقش ویژه ای که یک فرد می تواند داشته باشد خواهد بود که در این بررسی اهمیت دارد.
این مدیر و هنرمند عرصه تئاتر شغل هنر را یک شغل گشوده معرفی کرد که بر اساس تعریف «منگر» شغل های گشوده درگاه ورودی ندارند، پر ریسک هستند و درآمد ناچیزی نیز دارند.
اسدی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: مولفه هایی نداریم که به واسطه آن در شغل هنری پذیرفته شویم. هر چه تلاش می کنیم آن را بوجود بیاوریم نیز ناموفق هستیم. حال چگونه می توان تفکیک جنسیت را در این ساختار گشوده بیان کرد؟ نقش جنسیت در فرصت های عمل تا کنون بررسی نشده و نیاز به پیمایش دارد.
در بخش دیگر این نشست محمد امیر یاراحمدی نمایشنامه نویس با سابقه تئاتر به بحث توسعه پرداخت و نقش زنان در این توسعه را مورد دقت قرار داد. وی تلاش انسان را در سه زمینه تلاش برای ارزش های بنیادی خودش، تلاش برای افزایش این ارزشهای بنیادی و تلاش برای حفظ و پایداری این ارزش های بنیادی تعریف کرد و گفت: این ارزش ها همان نیازهایی است که از ابتدای خلقت با بشر بوده و به مرور زمان کیفیت آن افزایش داده شده است.
یاراحمدی با بیان این که اگر هر انسانی بخواهد به تنهایی این ها را تامین کند راه به جایی نمی برد، اظهار کرد: بنابراین شیوه و مدیریتی خاص برای توسعه ابداع شد تا پیشرفت عمومی و عادلانه باشد. اگر توسعه نامتوازن شد، ثروت درست توزیع نشد و بخش هایی جا ماند با مجموعه ای از بحران ها و نا هنجاری ها در جامعه مواجه می شویم.
وی با بیان اینکه آموزش یکی از ابزار توسعه است به آسیب های جامعه مردسالار که زن را به شکل برده جنسی می نگرد پرداخت و برخی از صفت های منفی در زنان را ناشی از این نگاه دانست که زنان مشارکت جدی در توسعه نداشته اند و ابزار توسعه مردانه بوده اند. به عقیده یاراحمدی این زنان ترس ها، دروغ ها، مصرفگرایی و ... را به نسل بعد می آموزند و در نتیجه علل فساد در جامعه ماحصل جامعه مادران بی عشق است.
هاله مشتاقی نیا نمایشنامه نویس تئاتر ایران نیز که دیگر سخنران این نشست بود، خود را زن نمایشنامه نویسی معرفی کرد که وارث رنج ها، تلاش ها و موفقیت های زنان نمایشنامه نویس پیش از خودش است. وی در ادامه به بررسی تاریخی حضور زنان در عرصه نمایشنامه نویسی ایران پرداخت.
مشتاقی نیا زنان را فراموش شدگان تاریخ معرفی کرد که بعد از مشروطه اولین خواستشان حق شهروندی و در زمان جنبش های فمینیستی حق تحصیل و بهداشت مد نظرشان بوده است.
وی با اشاره به مطالعه حضور زنان از مشروطه تا سال 97 در سطح کلان سیاستگذاری گفت: این مطالعه نشان می دهد مطالبات بانوان از گذشته تا کنون در سطح کلان سیاستگذاری تغییر چندانی نداشته است. من نمایشنامه نویس هم در همین دایره قرار دارم.
این نمایشنامه نویس با اشاره به اولین نویسندگان و مترجمان زن در تاریخ، عمده بروز این چهره ها را از میان خانواده رجال و درباریان و برخی موارد اقشار فرهیخته و روشنفکر دانست.
مشتاقی نیا اولین پایان نامه های نمایشنامه نویسی را که در آرشیو دانشگاه ها باقی مانده اند متعلق به دهه 40 به بعد دانست و در این زمینه از برخی نویسندگان زن تا زمان حال نیز نام برد.
محمد امیر یاراحمدی در بخش دیگر این نشست وظیفه و کارکرد تئاتر را نشان دادن بخش های ناکارآمد مسیر توسعه عنوان کرد و گفت: زنان یکی از کانون های دچار مشکل هستند که در ملیت نقشی ندارند، بنابراین آنچه گزارش می دهند ترس ها، بیم ها و کاستی ها است که در جامعه مردان شنیده نمی شود. توقع دارم در جامعه زنان این ترس ها را بشنوم و توسعه گوشی برای شنیدن آن داشته باشد. اگر مدیران مدعی هستند رشد متوازن است باید آن را بشنوند. توسعه چیزی است با آزمون و خطا و اگر این آسیب ها به گوش مسئولان نرسد چه کسی باید آن را گزارش بدهد؟
وی در بیان اهمیت گوشزد آسیب ها توسط تئاتر اظهار کرد: سانسور بیش از هر چیز به خودش آسیب میزند. وقتی چراغ تئاتر خاموش است توسعه مخدوش خواهد بود. اگر حق گزارش دادن را از تئاتر بگیرید باید در حسن نیت شما برای توسعه شک کرد.
سلما سلامتی نمایشنامه نویس و دبیر بخش مسابقه نمایشنامه نویسی جشنواره سی و هفتم تئاتر فجر نیز در بخشی از این نشست ضمن توضیح کوتاهی که درباره طراحی موضوعات نشست های نمایشنامه نویسی داد در باره سانسور گفت: آنچه در مسأله سانسور به وضوح دیده می شود پیش از سانسور اثر، سانسور هویت است. این سانسور که از دل جامعه هنری اتفاق می افتد مسیری بسیار زیرپوستی است که اصلا متوجه آن نمی شویم. همکاران جامعه هنری، بانوان را سانسور هنری می کنند و ما در حال بررسی این مسأله و مسیر ناآزموده هستیم.
سعید اسدی نیز در ادامه نشست تئاتر را یکی از رانشگران توسعه ایران و یکی از واحد های مقاومت معرفی کرد. وی کارکرد تئاتر در ایران را شکل دهی به انسان جدید و جامعه جدید دانست که با جلو آمدن در تاریخ به تدریخ نقش هنری آن افزوده شده است اما کارکرد و کنش سیاسی آن باقی مانده است. به گفته وی در این زمینه جنسیت در کشاکشی که برای عرصه عمومی و تبادل ارتباطی اتفاق افتاد، اهمیت دارد.
وی با اشاره به تفاوت عرصه خصوصی و عرصه عمومی گفت: وقتی عرصه یعنی فضای کنش بوجود میآید نیاز به کنشگر دارد زیرا این کنشگران هستند که عرصه را حفظ می کنند.
اسدی با پرداختن به برخی از شخصیت های بزرگ فرهنگی گفت: مدیرانی که نگاه توسعه قوی داشته اند اکنون قربانیان و قهرمانانی هستند که برایشان مرثیه سرایی می کنیم. وقتی از مرثیه سرایی در حوزه زنان خارج شویم موفق تر خواهیم بود.
|
|
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3961/15958/60387
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3961/15958/60388
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3961/15958/60389
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3961/15958/60390
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3961/15958/60391
|
عناوین این صفحه
- امضای تفاهمنامه همکاری میان مترو و جشنوارهی تئاتر فجر
- استقبال پرشور دزفولیها از وحید تاج و کیوان ساکت
- اخبار
- اخبار
- زنان نمایشنامه نویس در توسعه تئاتر ایران نقش بسزایی دارند