|
محمد رضا فهمیزی کارگردان نمایش «مصاحبه» عنوان کرد:
چرا «مصاحبه» قبل از پایان کار تعطیل شد؟
نمایش «مصاحبه» به کارگردانی محمد رضا فهمیزی از 16 دی در تالار ناصر خسرو به روی صحنه رفت اما فقط با یک هفته اجرا ، عمر کوتاه این نمایش به سر آمد. نمایشی که می توانست مخاطبان خود را به تدریج ، جذب کرده و جزو نمایشهای خوب باشد اما «مصاحبه» هنوز نیامده، تعطیل شد.
به گزارش امتیاز؛ محمد رضا فهمیزی کارگردان این اثر ، سال ها پیش، اجرای چند تئاتر دانشجویی را در کارنامه اش به ثبت رسانده بود و در سال های اخیر به عنوان کارگردان و بازیگر، نمایشنامه خوانی را دنبال کرد اگرچه سینما هم جزیی از دل مشغولی هایش بود اما با توجه به این که بیشتر در زمینه نمایشنامه خوانی فعالیت داشت، سبب شد تا به سمت اجرای تئاتر برود .
فهمیزی در مورد اجرای نمایش «مصاحبه» می گوید: یکی از سالن های خصوصی فراخوانی داده بود و در این فراخوان اعلام شد که علاقهمندان متن هایشان را ارسال کنند و در صورت انتخاب، نمایش اجرا میشود و همین مسئله باعث شد تا جرقه کارگردانی تئاتر در ذهنم زده شود و با توجه به این که نمایشنامههای زیادی خوانده بودم، نمایشنامه «مصاحبه» را انتخاب و ارسال کردم. این نمایشنامه جزو کارهای پذیرفته شده آن تالار بود و بعد از بازبینی کارتوسط شورای انتخاب، کار ما پذیرفته نشد و در نهایت خیلی اتفاقی با سالن ناصرخسرو به توافق رسیدیم و بعد از بازبینی ، بدون این که اشکال یا ایردی به کار بگیرند، کار برای اجرا پذیرفته شد.
وی در مورد توقف اجرای نمایش گفت: با توجه به این که از لحاظ امکانات خیلی فقیر بودیم،کار را اجرا کردیم . صحنه ای بسیار ساده داشتیم و تنها مشکل ما نبود امکانات مالی بود ودراین مدت،همه دوستانی که با ما همکاری داشتند، صرفا به دلیل عشق و علاقه به تئاتر همکاری کردند .
وی ضمن ابراز گلایه از شرایط موجود در تئاتر گفت:اتفاق بدی که این روزها برای تئاتر ما می افتد این است که تئاتر تنها سنگری بود که اسیر فشارهای پول و سرمایه نشده بود ولی در سال های اخیر پول و سرمایه و ثروت هم به سراغ تئاتر آمدو تئاتر به یک تجارت سودآور تبدیل شد و از طرفی هم باعث شد تا عرصه برای آدم های حرفه ای تئاتر تنگ شود و کسانی جای آنان را بگیرند که پشتوانه شان چهره و پولی است که با خود به همراه می آورند و این مسئله باعث شده تا روز به روز وضعیت تئاتر بدتر شود.متاسفانه سالن های خصوصی هم به دنبال نمایش هایی هستند که بازیگر مطرح و شناخته شده داشته باشندو به دلیل این که ما گروهی شناخته شده نبودیم و حمایتی هم از ما نمی شد،نتوانسیتم کار را به پایان برسانیم وتوان تامین هزینه سالن را به دلیل نداشتن حامی مالی نداشتیم ، به همین دلیل کارتعطیل شد.
وی در ادامه گفت:تنها حامی ما در این مدت فرهنگسرای فناوری اطلاعات بود که برای تمرین، سالن در اختیار ما گذاشت . ای کاش مرکز هنرهای نمایشی از گروه های تازه کار برای اجرا حمایت می کرد و حداقل سالن در اختیار ما می گذاشت تا چنین اتفاقی نیفتد.البته با بروز چنین مسائلی ،علاقه مندان انگیزه شان از بین می رود اما با حمایت مرکز هنرهای نمایشی این اتفاق نمی افتد وعلاقه منئان به تئاتر، سراغ کارهای دیگر نمی روند.
خوانشی از هفت نامزد مسابقهی نمایشنامهنویسی جشنواره سی و هفتم؛
«عاشقانههای لجنی» در تئاتر شهر خوانده میشود
«عاشقانههای لجنی» نوشتهی مهدی علیپوراصل، یکی از هفت نامزد بخش نمایشنامهنویسی سی و هفتمین جشنوارهی بینالمللی تئاتر فجر، در مجموعهی تئاتر شهر خوانده میشود.
به گزارش امتیاز، با اعلام هفت اثر به عنوان نمایشنامههای منتخب بخش نمایشنامهنویسی جشنوارهی امسال، خوانش این آثار از روز شنبه ۲۲ دی در تالار مشاهیر مجموعه تئاتر شهر آغاز شد و جمعه ۲۸ دی نمایش «عاشقانههای لجنی» نوشته مهدی علیپوراصل از تبریز در همین قالب در تالار مشاهیر مجموعه تئاتر شهر خوانده میشود.
خوانشگران «عاشقانههای لجنی» عبارتند از؛ ژاله آلرشاد، فرید ادهمی، محمدرضا چرختاب، شیوا بقال، امیرمرتضی تشرفی و مهدی علیپوراصل.
مهدی علیپوراصل متولد ۱۳۷۳ است و «عاشقانههای لجنی» که مورد توجه هئیت داوران مسابقه نمایشنامهنویسی سی و هفتمین جشنوارهی بینالمللی تئاتر فجر متشکل از محمد چرمشیر، شهرام زرگر و ریما رامینفر قرار گرفته است، نخستین نمایشنامهی بلند اوست که پیش از این به نگارش نمایشنامههای کوتاه مشغول بوده است.
«عاشقانههای لجنی» از چهار اپیزود تشکیل شده است که همگی در رابطه با صلح جهانیاند و اگرچه از لحاظ زمانی و مکانی با یکدیگر متفاوتند اما نقطه اتصالشان پاکت نامهای به رنگ سبز لجنی است.
به غیر از «عاشقانه های لجنی»، نمایشنامههای «Z.MA1080» نوشته محبوبه عربقنبری، «سالی که دو بار پاییز شد» نوشته لیلی عاج، «میرزیاس» نوشته زهره شفیعی، «چند روایت از چند زندگی مرتبط» نوشته مسعود محمدی قنبرلو، «پریزاد» نوشته سارا الهیان و «ضمایر» نوشته همایون حجازی نیا شش نامزد دیگر این بخش هستند.
سه اثر برگزیده از میان این هفت نامزد، در روز اختتامیه جشنوارهی سی و هفتم در تاریخ چهارم اسفند معرفی خواهند شد.
سی و هفتمین جشنوارهی بینالمللی تئاتر فجر به دبیری نادر برهانیمرند از ۲۲ بهمن تا چهارم اسفند برگزار خواهد شد.
خوانشی از هفت نامزد مسابقهی نمایشنامهنویسی جشنوارهی سی و هفتم؛
«ضمایر» در تئاتر شهر خوانده میشود
نمایشنامهی «ضمایر» به نویسندگی همایون حجازینیا یکی از هفت نامزد مسابقهی نمایشنامهنویسی جشنواره سی و هفتم فجر، خوانده میشود.
به گزارش امتیاز، با اعلام هفت اثر به عنوان نمایشنامههای منتخب بخش نمایشنامهنویسی جشنوارهی امسال، خوانش این آثار از روز شنبه ۲۲ دی در تالار مشاهیر مجموعه تئاتر شهر آغاز شد و نمایشنامه «ضمایر» نوشته همایون حجازینیا روز پنجشنبه ۲۷ دی در همین قالب خوانده میشود.
خوانشگران «ضمایر» که در خلاصه داستان آن آمده است: «سیما نتوانست برای شرکت در یک فستیوال پرفورمنس پاسپورت و ویزا بگیرد»، عبارتند از همایون حجازینیا و گلنوش قهرمانی.
«ضمایر» که توانسته است به عنوان یکی از هفت نامزد مسابقهی نمایشنامهنویسی سی و هفتمین جشنوارهی بینالمللی تئاتر فجر مورد توجه هیئت داوران این رویداد؛ محمد چرمشیر، شهرام زرگر و ریما رامینفر قرار بگیرد، پنجمین نمایشنامه حجازینیا، دانشآموخته ادبیات نمایشی از دانشگاه سوره است.
به غیر از «ضمایر»، نمایشنامههای Z.MA.۱۰۸۰ نوشته محبوبه عربقنبری، «سالی که دو بار پاییز شد» نوشته لیلی عاج، «میرزیاس» نوشته زهره شفیعی، «چند روایت از چند زندگی مرتبط» نوشته مسعود محمدی قنبرلو، «پریزاد» نوشته سارا الهیان و «عاشقانههای لجنی» نوشته مهدی علیپوراصل شش نامزد دیگر این بخش هستند.
سه اثر برگزیده از میان این هفت نامزد، در روز اختتامیه جشنوارهی سی و هفتم در تاریخ چهارم اسفند معرفی خواهند شد.
سی و هفتمین جشنوارهی بینالمللی تئاتر فجر به دبیری نادر برهانیمرند از ۲۲ بهمن تا چهارم اسفند برگزار خواهد شد.
برپایی جشن یکصدمین سال تاسیس هنرستان موسیقی تهران
جشن نکوداشت یکصدمین سال تاسیس هنرستان موسیقی تهران با حضور سیدعباس صالحی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) و سید مجتبی حسینی (معاون امور هنری وزارت ارشاد)، احمد مسجدجامعی (عضو شورای شهر تهران) و جمعی از هنرمندان در تالار وحدت تهران برگزار شد. سید عباس صالحی (وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی) در این مراسم اظهار کرد: خوشحالم امروز در جشن صدمین سالگی هنرستان موسیقی خدمت شما هستم. صد سالگی بو و طعمی از مانایی، پایایی و جاودانگی دارد. این صد سالگی با چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی تقارن پیدا کرده است که امید است بوی پختگی و بلوغ را بیش از گذشته داشته باشد.
او ادامه داد: میتوان از موسیقی در ایران با لایهها و شاخههای مختلفی یاد کرد. موسیقی به عمق تاریخ ایران راه دارد و از لحاظ گستره جغرافیایی جایجای ایران با ترنم موسیقی همنواست. هیچ وجبی از خاک ایران نیست که طعم موسیقی را نداشته باشد. موسیقی ایرانی در دامنه وسیعی از طبقات ایران زمین از گذشته دور تا کنون بوده است. موسیقی ایرانی مخصوص یک طبقه نبوده و نیست.
صالحی بیان کرد: موسیقی ایرانی به گونهای با کلمه و کلام همراه بوده است. موسیقی و شعر دو بال هویت روح ایرانی بوده است؛ روح ایرانی از گذشته تا کنون با دو بال موسیقی و شعر حرکت کرده و میکند. موسیقی ایرانی عواطف ناب انسانی را واگویه میکند. روح معنوی و شرقی ایرانی در موسیقی ایرانی تجلی یافته و همچنان ادامه دارد. خوشحالیم صدمین سال هنرستان موسیقی را جشن میگیریم و امید داریم ایران همچنان میماند و میماند هزارمین سال این نهادها را کنار هم باشیم و جشن بگیریم.وزیر ارشاد که عصر ۲۷ دیماه در تالار وحدت سخن میگفت، در ادامه از افرادی که فرصتی را فراهم کردند که تاریخ شفاهی این هنرستان ثبت و ضبط شود، تشکر کرد و گفت: امیدوارم این مقدمهای برای باشد برای بلوغ دوره جدیدی از هنر موسیقی ایرانی.
در بخش دیگر جشن صدمین سالگرد تاسیس هنرستان موسیقی با حضور وزیر ارشاد، احمد مسجدجامعی، سیدمجتبی حسینی، فرهاد فخرالدینی، لوریس چکناواریان و حسن ریاحی روی سن، از سه هنرجوی قدیمی هنرستان موسیقی یعنی داود جعفری امید (نوازنده ویولنسل)، اکبر حقکردار (آهنگساز)، امیر اشرف آریانپور (موسیقیدان و پژوهشگر) تقدیر شد.امیر اشرف آریانپور به علت کهولت سن به سختی با کمک و همراهی لوریس چکناواریان روی سن رفت.
سپس محمد اسماعیلی (نوازنده تنبک)، رحمت افشار (نوازنده کلارینت) و مینا افتاده (نوازنده سنتور) به عنوان اساتید و معلمان هنرستان موسیقی تقدیر شدند. از غلامحسین فخیمیکیا، پرویندخت اشتهاردی و ملیحه سعیدی هم که در ادوار مختلف مدیریت هنرستانهای موسیقی را بر عهده داشتند، تقدیر شد. از فرهاد فخرالدینی نیز به عنوان اولین فارغالتحصیل هنرستان عالی تقدیر شد.در ادامه از تمبر و کتاب صد سالگی هنرستان موسیقی رونمایی شد؛ این تمبر به پاسداشت حسین دهلوی (رئیس هنرستان موسیقی ملی) و غلامحسین غریب گرکانی (رئیس هنرستان عالی موسیقی) اختصاص دارد.
اجرای محمد اسماعیلی (نوازنده تنبک) و سعید ثابت (نوازنده سنتور)، اجرای ارکستر سازهای بادی به رهبری جاوید مجلسی، اجرای گروه موسیقی نریمان و اجرای ارکستر مشترک هنرستان موسیقی دختران و پسران به رهبری سهراب کاشف بخشهایی از این جشن را به خود اختصاص داده بود.همچنین اجرای گروه کر هنرستان موسیقی به رهبری شهلا میلانی، پخش کلیپی از فرآیند برگزاری این جشن، پخش کلیپ از هنرمندان درگذشته موسیقی و بریدن کیک صد سالگی هنرستان از دیگر بخشهای این جشن بود.
نظامی به عنوان یکی از دوبلور قدیمی عنوان کرد:
دوبله در حال حاضر وضعیت و حال خوبی ندارد
یک دوبلور قدیمی با اشاره به نیروهای جدیدی که به حرفه دوبله وارد شدهاند، گفت: ما در دوران طلایی دوبله ۵۰ یا ۶۰ صدای ماندگار داشتیم اما در حال حاضر این صداهای ماندگار به ۲۰ نفر میرسد. ناصر نظامی با اشاره به وضعیت دوبله بیان کرد: دوبله در حال حاضر وضعیت و حال خوبی ندارد. به دلیل اینکه دوبله خوب، فیلم خوب میخواهد. اگر قرار باشد فقط فیلم هنگ کنگی و اکشن کار کنیم که کار دوبله محسوب نمیشود اما متاسفانه فیلم خوب نداریم. تلویزیون بدش نمیآید که فیلم خوب بخرد اما تحریمها اذیت میکند. به طور کلی به دلیل نبود فیلم خوب، دوبله سرحال کمتر دیده میشود.
او درباره وضعیت دوبلههای زیرزمینی گفت: بیشتر فیلمهایمان در حال حاضر در خارج از سازمان صداوسیما و توسط گروهی که زیر نظارت وزارت ارشاد است، دوبله میشود. نمیدانم افرادی که دوبله زیرزمینی انجام میدهند، چگونه این کار را میکنند اما این کار خلاف است چون وزارت ارشاد نوشته بود که متولی دوبلاژ در ایران، انجمن گویندگان است.
دوبلور «مرد شش میلیون دلاری» با اشاره به نیروهای جدیدی که به دوبله وارد میشوند، بیان کرد: باید ببینید چند نفر در راهروی سازمان صداوسیما قدم میزنند که تلویزیون آنها را برای دوبله وارد کرده و حقوق ۵۰۰ هزار تومانی میگیرند. این افراد از طریق یک فراخوان وارد میشوند و از آنها امتحان گرفته خواهد شد و عدهای که بهتر هستند برای دوبله به تلویزیون وارد میشوند.
نظامی ادامه داد: ما در دوران طلایی دوبله ۵۰ یا ۶۰ صدای ماندگار داشتیم. اما در حال حاضر این صداهای ماندگار به ۲۰ نفر میرسد؛ البته این افرادی که به تازگی به دوبله وارد شدهاند، ممکن است گویندگی و دوبله را یاد گرفته باشند اما به ندرت میان آنها صدای ماندگار پیدا میشود.
او با بیان اینکه صدای زیبا، امتیاز بزرگ و زینت دوبله است، اظهار کرد: گویندهای که صدای زیبا داشته و کارش خوب باشد میتواند در دوبله جایگاهی داشته باشد. افراد جدیدی که وارد دوبله میشوند، درآمد متوسطی که به دوبلورها باید تعلق بگیرد را نمیگیرند چون دوبلور هیچ وابستگی حرفهای و اداری به تلویزیون ندارد. دوبلورها بسته به تعداد فیلمهایی که دوبله میکنند، حقوق میگیرند. به همین دلیل چون تعداد فیلمها کم است حقوق ماهیانه آن ها نیز بسیار پایین است. به تازگی حقوق آنها افزایش یافته که به ۶۰۰ یا ۷۰۰ هزار تومان رسیده است.
دوبلور سفرهای «میتی کومون» و «ماجراهای شرلوک هلمز» تصریح کرد: برخی از این دوبلورها با همین درآمد کار میکنند و فکر میکنند شغل خوب دارند؛ در حالی که شغل خوب، پول و کار خوب میطلبد؛ البته این درآمد و وضعیت فقط در تلویزیون نیست بلکه در بیرون از صداوسیما هم که دوبله انجام میشود، وجود دارد.او با بیان اینکه دوبله ایران به دلیل نبود فیلم، کسالتی دارد، گفت: فیلمهای ژاپنی، کره ای و... هم که وارد ایران میشوند به اندازه کافی نیست بنابراین نمیتوان دوبله خوب داشت. تحریم نمیگذارد که فیلمهای خوب وارد شود.
نظامی ادامه داد: اگر یک کار نتواند شما را از لحاظ مالی تامین کند به شغل دیگری روی خواهی آورد. تعدادی از دوبلورها به کمکاری افتادهاند به همین دلیل با غیر عضو انجمن گویندگان کار کردند که غیرقانونی فعالیت میکنند به همین دلیل ممکن است معلق شده باشند. هر فردی هر حرفهای که بلد است را باید انجام دهد.
او بیان کرد: من ۵۰ سال است که در دوبله فعالیت میکنم و افرادی هستند که در کار خود بسیار حرفهای هستند اما دوبله جواب زندگی آنها را نمیدهد و مجبورند جای دیگری کار کنند. البته برخی هم با شرایط موجود میسازند و غیرقانونی کار نمیکنند که قابل احترامند. آنها به صنف خود علاقه دارند و مشکلشان را به صنف خود میگویند.نظامی در پایان با اشاره به گویندگی کتاب «شرح عشق» در رادیو گفت: در گذشته خواندن کتاب خاطرات مقام معظم رهبری را برای رادیو گویندگی کردم که نصف کاره مانده بود اما قرار است ادامه کار را شروع کنم.
اخبار
به مناسبت روز غزه برگزار می شود
همایش” غزه تا یمن،نماد مقاومت»
همزمان با سالروز غزه همایش « غزه تا یمن ،نماد مقاومت»توسط فرهنگسرای رازی و با همکاری دانشگاه افسری امام علی(ع)در محل این دانشگاه برگزار می شود.
به گزارش امتیاز، 29 دی ماه هر سال یاد آور حماسه و مقاومت ملتی مظلوم است که با دست خالی و در اوج تنهایی یکی از مجهزترین ارتشهای جهان را به زانو در آوردندو روح تازه ای به کالبد گرو ههای مقاومت دمیدند.
با نزدیک شدن به دهمین سالگرد روز غزه، مدیریت فرهنگی هنری منطقه 11در نظر دارد تا با مشارکت دانشکده افسری امام علی (ع) همایش «غزه تا یمن نماد مقاومت»را با حضور جناب آقای مهندس سعید اوحدی ریاست محترم سازمان به عنوان سخنران برنامه ، برگزار کند.
بر اساس این گزارش این همایش با هدف تبیین پیروزی چشمگیر و باز خوانی حماسه بزرگ محور مقاومت و انتقال تجارب ارزشمند معنوی آن به دانشجویان و بررسی تشابهات مقاومت غزه با مقاومت مردم یمن از جنبه های مختلف اعتقادی و حماسی برگزار می شود و شامل بخشهای مختلف به قرار ذیل است.
ادای احترام و نثار گل به مزار 6 تن از شهدای گمنام دوران دفاع مقدس با همراهی گروه موزیک نظامی که دانشگاه افسری امام علی(ع) افتخار میزبانی مزار آنان را دارد.
سخنرانی جناب آقای مهندس اوحدی بخش دیگری از این برنامه است که با محوریت مقاومت و پیوستگی آن در محور مقاومت غزه تا یمن از ابعاد مختلف و دلایل لزوم مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی و سیاستهای آن در منطقه،بخش دیگری از برنامه است.
پخش کلیپ با موضوع محور مقاومت و تجلیل ازخانواده سه تن از شهدای ارتش بخشهای دیگری از این مراسم است.
علاقه مندان برای کسب اطلاعات می توانند با تلفن 55423353 تماس حاصل کنند.
اثری از «موزه هنرهای معاصر» به حراج نرفت
در جریان برگزاری دهمین دوره حراج تهران، حاشیه باز هم این رویداد را رها نکرد. یکی از حاشیههای این حراج، به اثر «رکنی حائریزاده» برمیگشت. گفته میشد این اثر متعلق به مجموعه موزه هنرهای معاصر تهران است، بنابراین حق خرید و فروش آن در حراج وجود ندارد.
حائریزاده در ویدیویی که در فضای مجازی منتشر شده، اظهار میکند: در سال ۱۳۸۲ این اثر داخل دفتر موزه هنرهای معاصر تهران توسط غلامرضا نامی از من خریداری شد. این نقاشی برنده جایزه بیینال ششم بود و من به نیت موزه آن را فروختم. به نظرم نقاشی باید به مجموعه موزه برگردد که متعلق به مردم است و اگر موزه آن را خریداری نکرده، خواهان بازگشت آن هستم.اما سوال این است که آیا اثر فروخته شده در «حراج تهران» حقیقتا به «موزه هنرهای معاصر» تعلق دارد؟ غلامرضا نامی به این پرسش صراحتا پاسخ منفی میدهد.
نامی معتقد است سوءتفاهمی در این زمینه پیش آمده و در اینباره میگوید: من در آن زمان مسوول خرید موزه نبودم بلکه مشاور خرید و کارشناس و دبیر اجرایی بیینال بودم. این خرید در دفتر موزه نبوده بلکه در فضای موزه بوده است (که نمایشگاه بیینال در موزه برگزار شده بود). ما بنا داشتیم هر نمایشگاهی برگزار میشود آثار برندگان را برای کمک خریداری میکردیم بعدا تصمیم گرفته میشد که اثر در موزه قرار بگیرد یا نه. هزینه خرید این آثار را موسسه توسعه هنرهای تجسمی میپرداخت و آثار در اختیار آنها قرار میگرفت. این یک موسسه غیرانتفاعی است و میتواند آثار را بفروشد.او با اعتقاد به اینکه موزه جایگاه آثار تاثیرگذار است، تاکید میکند: اگر این اثر متعلق به موزه بود هرگز امکان فروش نداشت زیرا مصوبه دولت را میخواست.
نامی میگوید که در جریان خرید این اثر با نام «اِن ول آب» به حائریزاده گفته نشده قرار است این اثر برای موزه خریداری شود و بیان میکند: این آثار با بودجه وزارت ارشاد برای حمایت از هنر خریداری میشد. نحوه آگاهیرسانی وزارت ارشاد خیلی مناسب نبوده است و در این زمینه سوءتفاهمهایی پیش آمده است.
برگزاری هفتمین جشنواره بین المللی شعر غدیر
مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیر از برگزاری هفتمین جشنواره بین المللی شعر غدیر در اسفند ماه سال جاری خبر داد.حسین ظریفمنش که در سومین نشست مشورتی این جشنواره حضور داشت از تمام شاعران آئینی داخلی و خارجی علاقهمند به ساحت مقدّس غدیر و ادبیات علاقمند به اهل بیت عصمت و طهارت صلوات الله علیهم اجمعین درخواست کرد، با حضور و مشارکت پرشور و شعور در این جشنواره، از تمام توان و ذوق و سلیقۀ خود برای تولید و ارسال آثار برتر غدیری به این جشنواره پربار بین المللی استفاده نمایند. مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیر افزود: این جشنواره با همراهی و مشارکت سازمانها و نهادهای مختلفی برگزار خواهد شدکه از جملۀ آنها، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سازمان فرهنگی هنری شهرداری، جامعه المصطفی العالمیه، دانشگاه تهران، دانشگاه آزاد اسلامی، وزارت آموزش و پروزش، سازمان تبلیغات اسلامی، وزارت علوم و دانشگاه پیام نور میباشند و این مشارکت نوید بخش این موضوع است که جشنوارۀ مذکور با عزت و شکوه بیشتری برگزار خواهد شد.که آثار برگزیدۀ این جشنواره هرساله بصورت کتاب مستقل شعرچاپ و در دسترس علاقمندان قرار میگیرد .
اخبار
خبرنگار شبکه هیسپان تی وی در میامی آمریکا:
مرضیه هاشمی باید آزاد شود
مارسلو سانچز، خبرنگار شبکه هیسپان تی وی در میامی آمریکا ضمن محکوم کردن بازداشت مرضیه هاشمی خبرنگار شبکه پرس تی وی در آمریکا خاطرنشان کرد: چنین اقدامی از سوی آمریکاییها بسیار ظالمانه است. زمانی که این خبر را شنیدم، شوکه شدم و برایم باورکردنی نبود.
به گزارش امتیاز؛ وی که همکاری خود را از روزهای آغازین تاسیس هیسپان تی وی با این شبکه آغاز کرد، ادامه داد: خانم هاشمی از دوستان نزدیک من است و برایم عجیب بود که چرا آمریکا، کشوری که همواره ادعای آزادی بیان و حقوق بشر دارد، فردی را که در این کشور متولد شده این چنین و بدون هیچ گونه اتهامی دستگیر کرده است. سانچز افزود: کشته شدن جمال خاشقچی را در نظر بگیرید که چگونه آمریکا و دیگر کشورهای جهان، به شدت به آن پرداختند و بر آزادی حقوق روزنامه نگاران و خبرنگاران تاکید کردند. اما متاسفانه در قضیه مرضیه هاشمی می بینیم که آمریکا خود ناقض ادعاهای خود است و با این شهروند آمریکایی که همواره سعی کرده تا حقایق را برملا کند، چگونه رفتار کرده است. خبرنگار هیسان تی وی تاکید کرد: بسیار دردآور است که آمریکایی ها خانم هاشمی را بدون هیچ دلیلی زندانی کردند و حتی من شنیدهام او در زندان مورد بدرفتاری و عدم رعایت حقوق اولیه نیز قرار گرفته است. به اعتقاد من، دولت آمریکا و شخص دونالد ترامپ همواره مخالف روزنامه نگاران منتقد خود هستند و خانم هاشمی نیز رویکردی انتقادی را نسبت به ترامپ و سیاست های وی داشت. خبرنگار شبکه هیسپان تی وی در میامی گفت: با دستگیری و زندانی شدن خانم هاشمی، می توان این چنین نتیجه گرفت که سیاست دولت آمریکا به گونه ای است که هرگز تحمل صداهای مخالف خود را ندارد و هر فردی در هر جایی از دنیا، بخواهد برخلاف میل آن ها حرف بزند چنین سرنوشتی در انتظارش است، حتی اگر او یک مادر باشد.
عبدالحسین، مدیر وب سایت پرس تی وی:
مرضیه هاشمی هزینه «صدای بی صدایان بودن» را پرداخت می کند
حبیب عبدالحسین، مدیر وب سایت پرس تی وی به همراه مریم آذرچهر، مجری و خبرنگار این شبکه در گفت و گویی زنده در برنامه «دست به دست» شبکه سوم سیما حضور پیدا کرده و درباره مرضیه هاشمی، گوینده ارشد شبکه پرس تی وی که بامداد یکشنبه در فرودگاه سن لوییس آمریکا بدون هیچ اتهامی دستگیر و در واشینگتن دی سی زندانی شده است، توضیحاتی ارائه دادند.
به گزارش امتیاز، عبدالحسین، مدیر وب سایت پرس تی وی در این خصوص به بینندگان گفت: در حال حاضر مقامات آمریکایی و FBI هیچ گونه اطلاعاتی در این خصوص نداده اند. خانم هاشمی تبعه آمریکا هستند و هیچ ممانعتی درباره ورود و خروج او وجود نداشته، اما بدون هیچ اتهامی در فرودگاه سن لوییس دستگیر شده و برای بازجویی به واشینگتن دی سی منتقل شده است. تا بامداد امروز (چهارشنبه) هیچ اطلاعی از ایشان نداشتیم. ما مواردی را امروز از طریق خانواده او متوجه شدیم که مانند یک جانی با او رفتار کرده اند و علیرغم میل باطنی او، حجاب از سر او برداشته و تنها دو تی شرت در این هوای سرد زمستان به او داده اند که خانم هاشمی یکی از آن ها را به عنوان حجاب به سر بسته و یکی را تن می کند، همچنین غذای غیر اسلامی به او داده اند علیرغم اینکه می دانستند مسلمان است و سعی کردند به نحوی با این کارها وی را شکنجه کنند.
مدیر وب سایت پرس تی وی درباره هاشمی گفت: او در طول زندگی هیچ چیز مخفی نداشته و صراحتا عقاید خودش را بیان می کرد و من فکر می کنم مرضیه هاشمی هزینه «صدای بی صدایان بودن را» پرداخت می کند؛ هزینه متفاوت بودن از دیگران.عبدالحسین در ادامه برنامه با اشاره به اینکه گوینده ارشد پرس تی وی از ابتدا تکلیفش مشخص بود و هیچ چیزی برای مخفی کردن نداشته و عقایدش را خیلی شفاف ابراز می کرد؛ افزود: این بار اولی نبوده که خانم هاشمی به آمریکا می رفتند چون بعضی از اعضای خانواده شان آنجا هستند و این بار برای دیدار با برادر بیمارش به آمریکا سفر کرد ولی برخوردی که با او شد مثل برخورد با یک جنایتکار بود؛ به نحوی که به دست و پای ایشان زنجیر بستند. اینجاست که می توان گفت مغایرت رفتارها و نمایش های حقوق بشری که غربی ها در رسانه هایشان نمایش می دهند با واقعیت اعمال و نگرششان در چنین موقعیت هایی خودش را نشان و لو می دهد. مریم آذرچهر، مجری و خبرنگار پرس تی وی نیز در ادامه از زندگی شخصی مرضیه هاشمی برای بینندگان گفت: خانم هاشمی قبل از اینکه اسلام بیاورند هم خیلی انقلابی بودند و همیشه در طول زندگی نسبت به هر ظلمی که به هرکسی روا داشته شده، اعتراض کرده اند. در گذشته که در آمریکا بودند با دانشجویان ایرانی آشنا شده و از طریق آن ها با انقلاب ایران آشنا شدند و همین باعث گرویدن خانم هاشمی به اسلام شد. او بعد از مسلمان شدن به ایران آمد و با همسرش که اهل نیاسر کاشان بود، آشنا شده و ازدواج کرد. هاشمی با اینکه عاشق زندگی است ولی اعتقاد دارد که فدا کردن جان انسان در این هدف مقدس انقلاب و اسلام، ارزش بالایی دارد. نادر طالب زاده؛ کارشناس و تحلیلگر رسانه نیز در ارتباطی تلفنی برنامه با او در این باره گفت: ما از چند روز پیش از ماجرای زندانی شدن خانم هاشمی مطلع بودیم، تا به درخواست خانواده ایشان از امروز شروع به صحبت کردیم. قبل تر هم در مراجعات مختلف به آمریکا با ایشان برخورد شده بود ولی این بار با دفعات دیگر تفاوت داشت. به نظر من تصویر بزرگ تر این ماجرا، تحریک کردن و به دنبال آن، دعوا و جنجال درست کردن از سوی آمریکایی هاست. قطعا اصل مطلب در یک اتاق فکر بزرگتری طراحی شده و بی ربط به یک تصویر بزرگ تری نیست. طالب زاده ادامه داد: اولین کاری که مردم می توانند انجام دهند، دعا کردن است.
|
|
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3966/16000/60555
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3966/16000/60556
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3966/16000/60557
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3966/16000/60558
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3966/16000/60559
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3966/16000/60560
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3966/16000/60561
|
عناوین این صفحه
- چرا «مصاحبه» قبل از پایان کار تعطیل شد؟
- «عاشقانههای لجنی» در تئاتر شهر خوانده میشود
- «ضمایر» در تئاتر شهر خوانده میشود
- برپایی جشن یکصدمین سال تاسیس هنرستان موسیقی تهران
- دوبله در حال حاضر وضعیت و حال خوبی ندارد
- اخبار
- اخبار