|
آخرین آمار تماشاخانههای اداره کل هنرهای نمایشی
آخرین آمار تفکیکی اطلاعات فروش و تعداد تماشاگر تماشاخانههای اداره کل هنرهای نمایشی به استثنای مجموعه تئاتر شهر مشخص شد.
به گزارش امتیاز، آخرین آمار فروش تالار هنر تا جمعه سوم اسفند و تماشاخانه سنگلج تا جمعه ۱۹ بهمن مشخص شد.
با توجه به برگزاری سی و هفتمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر به مدت دو هفته (از ۲۲ بهمن تا چهارم اسفند) و میزبانی مجموعه تئاتر شهر و تماشاخانه سنگلج از این رویداد، آمار ارائه شده از تماشاخانه سنگلج مربوط به هفته پایانی اجرای نمایش «شاه آباس» است. این نمایش با آغاز برگزاری جشنواره تئاتر فجر به کار خود پایان داد.
مجموعه تئاتر شهر نیز علیرغم پیگیریها، هنوز آمار فروش هفته پایانی اجراهای پیش از جشنواره خود را ارائه نکرده است. این آثار شامل نمایشهای «ازدواج آقای میسیسیپی» (سالن اصلی)، «آوازهخوان خیابان منهتن» (تالار چهارسو)، «در انتظار گودو» و «ماه در آب» (سالن قشقایی) و «کالبدشکافی» و «برفک» (سالن سایه) میشود که تا ۱۸ بهمن روی صحنه بودهاند.
بر این اساس تماشاخانه سنگلج از اول بهمن ۹۷ میزبان «شاه آباس» به نویسندگی و کارگردانی حسین نوشیر شد. نمایشی که طی ۱۷ اجرا تا ۱۹ بهمن (اجرای پایانی)، میزبان ۱۰۷۲ تماشاگر بود. برای «شاه آباس» ۳۷۵ بلیت تمامبها، ۲۸۸ بلیت نیمبها، ۱۷ بلیت تخفیفدار و ۳۹۲ بلیت مهمان صادر شد تا با بهای بلیت ۲۵۰ هزار ریالی، در گیشه به رقم ۱۳۲ میلیون و ۶۲۵ هزار ریال دست پیدا کند.
تالار هنر نیز که همزمان با برگزاری سی و هفتمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر به فعالیت عادی خود ادامه میداد، آمار نمایش «شاهزاده و خرس» را تا جمعه سوم اسفند به شرح زیر اعلام کرد:
نمایش «شاهزاده و خرس» به نویسندگی و کارگردانی ماندانا عبقری که اجرای خود را از دهم بهمن شروع کرده است و همچنان ادامه میدهد تا جمعه سوم اسفند، با پشت سر گذاشتن ۲۰ اجرا میزبان ۱۵۷۰ تماشاگر شد. از این ۱۵۷۰ نفر، ۳۵۹ نفر با بلیت تمامبها، ۷۲۷ نفر با بلیت نیمبها، ۲۶۸ نفر با بلیت تخفیفدار و ۲۱۶ نفر با بلیت مهمان به تماشای این اثر نشستند تا با بهای بلیت ۲۰۰ هزار ریال، رقم ۱۸۴ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال در گیشه آن ثبت شود.
اعلام عناوین 44 فیلم منتخب بخش حمایت از کالای ایرانی جشنواره «فیلم 100»
عناوین 44 فیلم بخش حمایت از کالای ایرانی جشنواره «فیلم 100» اعلام شد.
به گزارش امتیاز؛ عناوین فیلمهای منتخب این بخش در قالب فیلمهای داستانی، مستند و انیمیشن اعلام شد. این آثار از استانهای تهران، البرز، اصفهان، خوزستان، کهکیلویه و بویراحمد، قم، مرکزی، مازندران، قزوین، یزد و هرمزگان انتخاب شدند.
بر پایاه این خبر عناوین فیلمها به این ترتیب است:
فیلمهای بخش اصلی (مسابقه ملی)
داستانی
«سرویس» علی عسگری بیابانی از تهران
«گل ایرانی» محمد حسین امانی از تهران
«انعکاس» پیمان بیرانوند از البرز
«ایستگاه» حسام کامران از اصفهان
«من این نبودم» میلاد صیاد از البرز
«نفرین شدگان» مهدی افضل زاده از تهران
«کارخانه» علی رحیمی از تهران
«کف و خون» محمد پایدار از البرز
«رو به آینده» محمد حسین اسحاقی از تهران
«کارگاه ایران» سروش جنتی از تهران
«نگاره» ساناز رحمانی از اصفهان
«پیم خنده» سید محمدرضا سعادتی از تهران
«چرخه» سامان دلشاد از تهران
مستند
«پالان دوز» جواد صالح از تهران
«گامهای استوار» علی ترابی پو از خوزستان
«دست نقش رنگ» مجتبی سلیمانیفر از کهکیلویه و بویراحمد
«موج FM» شاهرخ لامع از تهران
«سوخت» کیوان احمدی از اصفهان
«سرّاج» محمد رضا دهستانی از قم
«رنگ و رنگ زندگی» شمس اله دایی زاده از مرکزی
«بهرَنج» محمدرضا کشاورز از قم
«گره» رضا اکبریان گالشکلایی از مازندران
«همهی ما آرزوهایی داریم» گیتی باقری از قزوین
«بیکارخانه» گل اندام صفری از قزوین
پویانمایی
«برای ایران» محدثه رییس عبداللهی از قم
«رونق» احسان میرزایی از قم
«نوش دارو» سید مجتبی قریشی نژاد از تهران
«بدون شرح» سبحان دهقان زاده از یزد
«چتر» میرعلی حسینی اصلی از هرمزگان
«بذرهای فلزی» رسول ذاکری از تهران
فیلمهای بخش مسیر تجربه
داستانی
«چرخ دندههای کاغذی» سمیرا حضرتیان از تهران
»دست فروش» معصومه قاسمی و سپیده ایرانی از فارس
«جنس خوب» وحید جهانشاهلو از قم
«صد در صد» نواب محمودی از گیلان
«راکد» زهرا اسلاملو از یزد
«jobs» امین صلاحی از تهران
مستند
«مثل خودم» محمدرضا معالی از مرکزی
«جستاری در هنر ناب» حامد بهلول از اصفهان
«از چین تا چین» محمد جواد زندیه از لرستان
«مستند تنهایی» مهدی کارگر از یزد
«اشکون» محمد صالحی از تهران
«شیرین رنج» محمدرسول دهقانی از یزد
پویانمایی
«چشمها» حامد حاتمی از تهران
«ایرانی چطوری؟» عباس مبینی از خوزستان
شایان ذکر است دوازدهمین جشنواره بینالمللی «فیلم 100» از فردا به مدت دو روز در پردیس سینمایی آزادی و آئین اختتامیه آن، عصر روز جمعه در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار میشود.
در آستانه اکران در سینماهای تهران و شهرستانها
پوستر فیلم سینمایی «دایان» ساخته بهروز نورانی پور رونمایی شد
پوستر فیلم سینمایی «دایان» ساخته بهروز نورانی پور در آستانه اکران در سینماهای تهران و شهرستانها رونمایی شد.
به گزارش امتیاز، این فیلم سینمایی قرار است از روز چهارشنبه 8 اسفندماه در گروه سینمایی آزادی اکران شود.
مشخصات این فیلم را به این شرح عنوان کرد: تدوین: سجاد پهلوانزاده، موسیقی: مسعود سخاوتمند، صدا: بهنام شیخ احمدی، بازیگران: ناصر بابائیان، عبدالله زواره و بهار معروفی از جمله بازیگران این فیلم هستند که به زبان کردی و در مدت زمان 85 دقیقه ساخته شده است. «دایان» داستانی درباره فردای «جنگ» و افرادی است که در یک روستا زندگی و برای فردای بهتر تلاش میکنند.
بهروز نورانیپور پیش از این مستند«A157» را کارگردانی کرده بود که به عنوان بهترین مستند سی و چهارمین جشنواره فیلم فجرانتخاب شد. آثار او تاکنون در بسیاری از جشنوارههای فیلم ملی و جهانی به نمایش درآمده و همچنین جوایز ملی و بینالمللی نیز کسب کردهاند. فیلم «دایان» تاکنون، در جشنواره مختلف داخلی از جمله جشنواره جهانی فجر و مقاومت حضور موفق داشته است. این فیلم همچنین در جشنوارههای خارجی زیادی تقدیر شده است. ناصر بابائیان تندیس بهترین برنده بازیگری را از پانزدهمین جشنواره بینالمللی مقاومت از آن خود کرده است.
شایان ذکر است بنابه اعلام شورای صنفی اکران فیلم «دایان» از چهارشنبه هشتم اسفند در گروه آزادی اکران میشود.
تاملاتی انتقادی در باب بزرگداشت زن در جامعه امروز
ابژهسازی و از خود بیگانگی زنان در جامعهای با روابط کالایی
زنان جامعه امروز، نه تنها از فضای سانتیمانتال و نمایشی و مصرفی روزهای بزرگداشت مقام زن بیزار نیستند، بلکه از نظرشان این لحظات بزرگداشت هر چه نمایشیتر، سانتیمانتالتر و مصرفیتر، بهتر!
در فرهنگ ایرانی؛ دیروز روز مادر نام گذاری شده بود. روزی برای بزرگداشت و تکریم مادران و زنان ایرانی. اگر چه این اقدام به شدت ارزشمند و پربار، تا سالهای سال محملی مناسب برای بزرگداشت مادران جامعه ایرانی بود؛ اما در سالهای اخیر با تبدیل شدن به یک موضوع مصرفگرایانه، منجر به دامن زدن به شکل خاصی از مصرف گرایی شده است که در کنار همه زیبایی های روز مادر متناسب است که به آنها نیز اشاره شود. نگاهی انتقاداتی به مناسبات مصرف گرایانه جاری در جامعه که هر گاه موقعیت را مناسب بداند سر برمی آورد و خود را در قالب مناسباتی جدید تنظیم می کند؛ حتی اگر آن اتفاق مناسبتی مذهبی ارزشمند و پرشکوه به نام روز مادر باشد.
مهربانی و همدلی با زنان در یک جامعه بورژوایی که در آن روابط میان انسانها به روابطی فتیشیستی و کالایی بدل شده، عموما شکلی گذرا، نمایشی، فریبکارانه و آغشته به مناسبات ابزاری-مصرفی دارد. در این شرایط روزهایی باید باشند که بتوان در آنها یکباره کاری کرد تا برای مدتی مدید (هر چه طولانیتر، بهتر) از مزاحمت مطالبات برابریخواهانه دیگران، - که در اینجا منظور زنان هستند - خلاص شد. تحلیل و همچنین استحاله محتوای روزهایی اصیل در سال با عنوان لحظات «بزرگداشت زن» در دوران نو را میتوان بر این مبنا فهم کرد.
با اقتضائات منفعتطلبانه و ابزارانگارانه جامعه بورژوایی جدید که در آن با اشکال مختلف تسلط روابط کالایی مواجهایم، مدام رابطه و نظمی سلسلهمراتبی یا از بالا به پایین، بین سوژه در مقام مرد، و ابژه در مقام زن، شکل میگیرد که همواره در پی تولید فضایی مسلط و در عین حال فریبکارانه است؛ فریبکارانه از این بابت که در دل نظم مردسالار چنین جوامعی، سوژه(مرد) تمایل دارد ابژهاش(زن) این نظم مسلط را کاملا طبیعی بیانگارد؛ برای طبیعی انگاشته شدن چنین نظم سلسلهمراتبی بورژوایی و کالایی، وجود لحظاتی برای همدلی، مهربانی و بهادادن به ابژه، کاملا ضروری است. چرا که سلطه سوژه در دوران نو، لزوما باید در خویش رخنهها و روزنهایی برای انعطافپذیری داشته باشد تا به عنوان شکلی بدوی - و البته صادقانه - از سلطه جلوه نکند. قرار نیست همچنان مانند دورانهای سنتی و کهن تمایزی صریح میان جنس اول و دوم برقرار باشد، این صراحت به ضرر منش فریبکارانه سلطه در دوران و جامعه جدید است. اما آنچه در این میانه حائز اهمیت است، حفظ فرم و شکل همان سلطه قدیمی و صرفا دستکاری در محتوای سلطه است. اساساً در مناسبات بورژوایی همواره شکلی انعطافپذیر، نرم، غیرمتصلب و حتی غیرمتعین دارد و از اینجاست که تلاش میکند در عین بازتولید خود، خویشتن را در اشکال کاملا نمایشی و صوری، حامی برابری و آزادی و... نشان بدهد.
در چنین فضایی، سوژه(مرد) به شکلی انعطافپذیر با تن دادن به نوعی سانتیمانتالیسم که خوشاید زنان ابژهشده است، اولاً راه تشخیص آن هژمونی و تسلط را میبندد و ثانیاً به همین واسطه، بیش از گذشته بر ابژهسازی و تبدیل زن به امری عینی-ابزاری تاکید میورزد. سوژه(مرد) با این فرایند بیش از هر زمان امکان تبدیل شدن زن به سوژه آزاد و برابر با خویشتن را محدود کرده و با تعمیق هر چه بیشتر رابطهای کالایی ابزاری، از زن موجودی(عینی)، از خود بیگانه و اسیر در مناسبات هژمون میسازد که خودش در دل نظم بورژوایی امکانات آن را به مرد داده است. در اینجا تاکید بر پذیرش این سلطه توسط ابژه(زن) دقیقا به اندازه اراده به سلطه توسط سوژه(مرد) اهمیت دارد و اگر قرار است به داوری اخلاقی دست زد، هرگز نمیتوان سوژه را مقصر مطلق و ابژه را امری معصوم تلقی کرد. آنچه در اینجا باید محل توجه قرار گیرد دو شیوه متمایز «از خود بیگانی» است که در دو مسیر راه خود را میروند، «اراده به بازتولید» تسلطی تاریخی در اشکال جدید از یک سو و «اراده به پذیرش» آن تسلط تاریخی در اشکال جدید از سوی دیگر. هر دوی این سویهها در امری یکسان به هم میرسند: اراده به پذیرش فرهنگ بورژوامنشانه مسلط و دیکته شده توسط ایدئولوژی سرمایهداری در جوامع لیبرال و متعاقب آن، پذیرش نتیجه بیچون و چرای این فرهنگ، یعنی کالایی شدن سراسر روابط میان آدمیان.
در این موقعیت، اگر چه مرد خود، در فرایندی از خود بیگانه کننده، حضور دارد و با تبدیل خود به سوژه محض در حال دور افتادن از ماهیت طبیعی، انسانی و اخلاقی خویش و همچنین فاصله گرفتن از هویت آزادیخواه و برابریخواهاش است، اما باید پذیرفت که در جریان تسلط این نظم ایدئولوژیک بورژوایی جهان جدید، که مرد به مثابه سوژه و زن به مثابه ابژه تعین یافتهاند، زنان بیش از مردان دچار از خود بیگانگی میشوند و این از خود بیگانگی را میتوان در دل رویدادهای بزرگداشت زنان به راحتی تشخیص داد.
به عبارت دیگر، در حالی که مرد اسیر مناسبات کالایی کردن و کالایی شدن است، اما بواسطه اِعمال ارادهاش در مقام سوژهی این رابطه، تا حدی نسبت به خودِ این مناسبات آگاهی دارد، ولی زن در مقام ابژه و در دل فضای هژمونیک برساخته شده از نظم مردسالار جامعه بورژوایی سرمایهسالار، بسیار سادهتر و ناآگاهانهتر تن به کالایی شدن یا کالا شدن میدهد و قادر به تشخیص مناسبات و فرایندی که او را سخت در خویش گرفته، نیست. این اسارت ناخودآگاه و غیرسوژهای در پارادایم یا نظم مسلط، نه تنها اجازه نمیدهد تا زن بر علیه این نظم بشورد، بلکه در حالتی بتواره(فتیشیستی) بیش از هر زمان دیگری در گذشته، باعث میشود تا او روابط کالایی-ابزاری را درونیتر کرده و حتی آن را بیشتر طلب کند. به همین دلیل است که زنان در جامعه امروز، نه تنها از فضای سانتیمانتالیستی، نمایشی، فریبکارانه و مصرفی روزهای بزرگداشت مقام زن و مادر و معشوقه و... بیزار نیستند، بلکه از نظرشان این لحظات بزرگداشت هر چه نمایشیتر، سانتیمانتالتر، فریبکارانهتر و مصرفیتر باشد، بهتر است! زنان بسیاری را میبینیم که در روزهایی که لحظات بزرگداشت مقام زن و... نیستند، هیچ مطالبه برابریخواهانه و مبتنی بر کرامت و اخلاق انسانی در اشکال غیرنمایشی و غیرمصرفی ندارند، ولی در عین حال همه حجم مطالباتشان متمرکز در «خاص» برگزار شدن زمانی زودگذر به عنوان روز بزرگداشت مقام زن است که در آن میتوان و باید، با به راه انداختن نمایشی سانتیمانتال و شدیداً مصرفی، خوشبختی، خوشوقتی و عشق را لمس و درک کرد.
نکته پایانی و محل تامل آن است که این از خود بیگانگی در زنان که میتوان آن را به بیانی دیگر، سطحیشدن و فروکاستن خویش به ابژه، توسط بخش مهمی از جامعه نامگذاری کرد که چون دامی خودخواسته، زنان را به دست خویش، از هویت تهی میکند، در عین حال بحرانی را رقم میزند که بیش از آنکه خود زنان را گرفتار کند، به اسارت، سردرگمی و حقارت مردان دامن میزند. به بیان دیگر این وضعیت اگر چه در ظاهر به نفع مردان جلوه میکند و باعث میشود فرهنگ مردسالار همچنان بر حفظ این وضعیت بکوشد، اما از منظری بالاتر و کلیتر آنچه حاصل میآید اتفاقاً و دقیقاً بیش از زنان به ضرر مردان تمام خواهد شد. مردانی که هویت و اصالت و آرامش خویش را تنها در یک رابطه برابر به دست خواهند آورد، با فروکاستن، سطحی/کالایی/ابزاری کردن زنان در دل نظم بورژوایی جامعه جدید، نه تنها مستقیماً در حال فروکاهش و سطحی/کالایی/ابزاری کردن خویش هستند، بلکه بواسطه سهم بسیار زیاد زنان در فضای اجتماعی و آینده جامعه، به طور مضاعفی در حال انحلال و اضمحلال وضعیت جمعی اکنون و موقعیت نسلی فردا هستند.
اخبار
آغاز پخش مجموعه «دلنوازان» از آیفیلم۲
«دلنوازان» به افغانستان رسید
پخش سریال «دلنوازان» بهکارگردانی حسین سهیلیزاده، امشب از کانال آیفیلم۲ آغاز میشود.
به گزارش امتیاز، مجموعه تلویزیونی «دلنوازان» از امشب جایگزین مجموعه «در چشم باد» میشود.
داستان این سریال بهقلم علیرضا کاظمیپور و سعید جلالی، از این قرار است: خواهر و برادری که سالیان سال در یک خانه دوطبقه همراه فرزندانشان زندگی میکنند، چند وقتی است یک آژانس هواپیمایی افتتاح کردهاند. بهزاد قرار است با مهتاب ازدواج کند؛ اما طی حوادثی این اتفاق رخ نمیدهد و این شروع ماجراهای این دو خانواده در سریال دلنوازان است...
این سریال در گروه فیلم و سریال شبکه سه سیما تولید شده و بازیگرانی نظیر سیاوش خیرابی، شاهرخ استخری، زهره فکور صبور، فریبا کوثری و پرویز فلاحیپور در آن ایفای نقش کردهاند.
بر اساس این گزارش، «دلنوازان» هر روز ساعت ۱۸:۰۰ بهوقت تهران (۱۹:۰۰ بهوقت کابل) روی آنتن میرود و در ساعتهای ۰۰:۰۰، ۰۶:۰۰ و ۱۲:۰۰ بازپخش خواهد شد.
«زن بابا» برای مخاطبان کانال آذری شبکه سحر
دوبلورهای جمهوری آذربایجان این سریال را دوبله کردند
مجموعه تلویزیونی «زن بابا» که به سرپرستی دوبلاژ «سلیمان فرض علی اف» در استودیو «کائنات فیلم» باکو دوبله شده ، امروز از کانال آذری شبکه سحر پخش می گردد .
به گزارش امتیاز، این مجموعه طنز به کارگردانی «سعید آقاخانی» و تهیه کنندگی «مهران مهام» و «ایرج محمدی» ، به جایگزینی مجموعه «انقلاب زیبا» است .
داستان سریال مربوط به عزیزآقا (با بازی سیروس گرجستانی) است که از کار حرفه ای خودش بازنشسته شده است و بعد از مرگ همسر، با پسر کوچکش (علی صادقی) به تنهایی زندگی می کنند . با ورود محمد کاسبی ، مهران غفوریان ، شقایق دهقان و رامین ناصر نصیر به عنوان فامیل و برادران به مجموعه ، داستان دارای بار طنز بیشتری می گردد و ....
سایر بازیگران این مجموعه عبارتند از: شهین تسلیمی ، حدیث میرامینی ، محمود بهرامی ، فریبا حیدری ، خشایار راد و حلیمه سعیدی .
سریال «زن بابا» از سه شنبه 7 اسفند ساعت 14:30 به وقت تهران پخش و تکرار آن در دو زمان 23:00 و 3:30 صبح روز بعد است .
کنسرت زمستانه «سرزمین خورشید» در تالار رودکی
ارکستر «سرزمین خورشید» به رهبری عباس عامری چهارمین کنسرت خود را در تالار رودکی اجرا میکند.
به گزارش امتیاز، ارکستر سرزمین خورشید به رهبری عباس عامری چهارمین کنسرت رسمی خود را بیستم اسفند ماه ساعت 20 در تالار رودکی روی صحنه میبرد.
سیامک صانعی خواننده و امیر محمد کاظمی کنسرت مایستر اجرای زمستانه این ارکستر است.
تعدادی از قطعات در رپرتوار این اجرا برای ساز سولو و ارکستر تنظیم شده که امیر محمد کاظمی به عنوان سولیست ویولن،امید همدانی : ویولنسل، سینا کلوت: ویولا، علی واقف: پیانو، کوروش مویدی راد: گیتار، دانیال عبدالحمیدی: فلوت، سحر شاطری و آرسس نادرزاده: سکشن کوبهای به همراه «ارکستر بزرگ زهی» و سکشن خردسالان سرزمین خورشید میزبان هنر دوستان هستند.
در این اجرا طراح پوستر حسام محمد پور و عکاس حسام موسوی نژاد است.
علاقهمندان جهت تهیه بلیت میتوانند به سایت ایران کنسرت مراجعه کنند.
فیلم کوتاه مرضیه ریاحی در جشنواره «کارتاگنا» کلمبیا
بهترین فیلم کوتاه به آکادمی اسکار معرفی میشود
فیلم کوتاه مرضیه ریاحی به پنجاه و نهمین جشنواره جهانی فیلم «کارتاگنا» کلمبیا راه یافت.
به گزارش امتیاز؛ این جشنواره قدیمیترین جشنواره فیلم آمریکای لاتین، مورد تایید فدراسیون بینالمللی اتحادیههای تهیهکنندگان فیلم (فیاپف) و مورد تایید آکادمی اسکار است. فیلم کوتاه «کلاس رانندگی» ساخته مرضیه ریاحی به عنوان تنها نماینده سینمای ایران در بخش مسابقه فیلم کوتاه جشنواره حضور دارد. بهترین فیلم کوتاه جشنواره به آکادمی اسکار معرفی خواهد شد.
گفتنی است نخستین نمایش جهانی «کلاس رانندگی» در چهل و نهمین جشنواره جهانی فیلمهای کوتاه «تامپره» فنلاند خواهد بود.
عوامل کلاس رانندگی عبارتند از:
کارگردان: مرضیه ریاحی، فیلمنامه: مرجان ریاحی، بازیگران: لیندا کیانی، علیرضا ثانیفر، سالار خمسه، ساناز مصباح، مدیر فیلمبرداری: مجید گرجیان، مدیر صدابرداری: محمود کاشانی، طراح صدا: یونس اسکندری، جلوههای بصری و اصلاح رنگ و نور: محمد آهنگر، تدوین: حسین نشاطی، دستیار کارگردان: درنا مدنی، دستیار دوم: عارف ابراهیمی، طراح گریم: حمید پورسیفی، مجریان گریم: میثم رستمی، نیلوفر مرادی، عکاس: احسان مجد، مترجم: بونا الخاص، گروه تصویر: داریوش معصومی، فرهاد شکری، داریوش رجایی، مهرداد کاظمی، دستیار صدا: حسام مژدهینیا، دستیار صحنه: میثم کرمی، تدارکات: علیرضا حکیم زاده، فیلمبردار پشت صحنه: فائزه حسینی، طراح پوستر: محسن نوربخش، تهیهکنندگان: بابک رضایی و مرضیه ریاحی.
اخبار
سرپرست معاونت امور مطبوعاتی منصوب شد
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکمی محمدمهدی احمدی مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی این وزارتخانه را با حفظ سمت به عنوان سرپرست معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی منصوب کرد.
در حکم سیدعباس صالحی خطاب به محمدمهدی احمدی آمده : «نظر به سوابق و تجربیات ارزنده جنابعالی بر حسب این حکم با حفظ سمت به عنوان سرپرست معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی منصوب می شوید.
امید است در انجام وظایف محوله موفق و موید باشید.»
بنابراین گزارش پیش از این محمد سلطانی فر به عنوان معاون امور مطبوعاتی در این سمت مشغول به فعالیت بود.
برگزاری نخستین دوره آموزشی «انسان انقلاب اسلامی»
سلسله جلسات انسان انقلاب اسلامی با هدف بازشناسی نظام فکری انقلاب اسلامی برای دانشجویان، طلاب و فعالان فرهنگی با حضور برخی اساتید و چهرههای انقلابی پنجشنبه هر هفته از ساعت ۱۴ تا ۱۸ در «حسینیه هنر» برگزار میشود. نخستین جلسه این نشستها ۹ اسفندماه ۱۳۹۷ خواهد بود.
این دوره در قالب پنج واحد آموزشی به بازخوانی نظریه اسلام ناب و اسلام آمریکایی، اندیشه اجتماعی رهبر معظم انقلاب، سیره مبارزاتی اهل بیت، جریانشناسی جریانهای معارض و رقیب انقلاباسلامی(تحجر و تجدد) و تاریخ تحلیلی انقلاباسلامی می پردازد که به وسیله محمدصادق شهبازی، پژوهشگر اندیشه اسلامی ارائه خواهد شد.
همچنین در قالب نشستهای گفتمانی مفاهیم و موضوعاتی نظیر محافظهکاری، تبعیض، اشرافیت، طبقه مرفه جدید، جنگ اقتصادی، گام دوم انقلاب، انسان انقلاب اسلامی، جامعه شناسی امید و جنبشهای اجتماعی معطوف به انقلاب اسلامی با حضور چهره های شاخص نسل دومی و سومی انقلاب بررسی میشود.
حسن رحیمپورازغدی، وحید جلیلی، سعید قاسمی، حمیدپارسانیا، حسینعلی عظیمی، سید محمدجواد میری، مسعود براتی، مرتضی فیروزآبادی و مجتبی نامخواه از جمله چهره هایی هستند که از آنان برای ارائه بحث در مورد این مفاهیم، دعوت شده است.
«حسینیه هنر تهران» در خیابان ۱۶ آذر، پلاک ۶۰ واقع است و حضور برای تمامی علاقهمندان نیز آزاد است.
مجموعهداستان «نگاه» نقد
و بررسی میشود
مجموعهداستان «نگاه» نوشته ایرج فاضل بخششی روز شنبه ۱۱ اسفند در خانه فرهنگ سلام مورد نقد و بررسی قرار میگیرد.
این نشست توسط کانون فرهنگی ادبی خیال با همکاری خانه فرهنگ سلام برگزار میشود و با حضور جمعی از فعالان عرصه ادبیات ژانری همراه خواهد بود. در این نشست محمد قصاع، پژوهشگر و مترجم و نوید فرخی، مترجم و مدرس ژانر به همراه ایرج فاضل بخششی، نویسنده مجموعه داستان «نگاه» حضور خواهند داشت و درباره این اثر سخنرانی خواهند داشت.
از برنامههای جنبی این نشست میتوان به صحبتهای اولیه جهت تشکیل نخستین محفل علمیتخیلی در ایران اشاره کرد.
این جلسه روز شنبه ۱۱ اسفند از ساعت ۱۶ در خانه فرهنگ سلام واقع در نارمک، خیابان گلبرگ شرقی، بعد از تقاطع دردشت، نبش کوچه شهید اکبری برگزار میشود.
معاون میراث فرهنگی استان تهران اعلام کرد
موزههای تهران خانهتکانی میکنند
نشست خبری محسن شیخالاسلامی معاون میراث فرهنگی استان تهران ظهر روز سه شنبه برگزار شد در این نشست، شیخ الاسلامی از مرمت برخی از موزههای تهران خبر داد و گفت: مسجد قنبرعلیخان، بازارچه عودلاجان و موزه رسام عربزاده در مرحله عقد قرارداد برای مرمت هستند. در موزه رضا عباسی به طبقه اول و دوم سر و سامان داده شده و فاز اول آن تمام شده است. تا قبل از تعطیلات عید، بخش پیش از اسلام آن راهاندازی میشود. کار مرمتی موزه نقاشی پشت شیشه هم انجام شده و در مرحله رنگآمیزی نهایی است. این موزه تعطیلات عید به روی مردم باز خواهد شد.
معاون میراث فرهنگی استان تهران درباره کافه ایل بختیاری که در محوطه موزه نقاشی پشت شیشه ایجاد شده بود نیز گفت: مسئول کافه به تعهداتش عمل نکرد، تا پایان بهمن فرصت داشت این تغییراتی را در شکل کافه ایجاد کند و یک فضای فرهنگی داشته باشد. در طرح مصوب آن، چادر و آلاچیق نبود.
وی ادامه داد: مرمت بخش هایی از موزه آبگینه نیز انجام شده و پیمانکار این طرح را به خوبی انجام داد. یکی از موارد آزاردهنده در موزه فرش، نبود نور مناسب بود که سعی میشود تا پایان سال ساماندهی سیستم نور و حفاظت الکترونیکی آن انجام شود. موزه هنرهای ملی نیز یکی از نفایس تهران است ولی اکنون زمانی که وارد آن میشوید، تأسف خواهید خورد، چرا که پیمانکار آن به درستی انتخاب نشده بود.
|
|
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3994/17221/62730
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3994/17221/62731
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3994/17221/62732
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3994/17221/62733
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3994/17221/62734
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3994/17221/62735
|
عناوین این صفحه
- آخرین آمار تماشاخانههای اداره کل هنرهای نمایشی
- اعلام عناوین 44 فیلم منتخب بخش حمایت از کالای ایرانی جشنواره «فیلم 100»
- پوستر فیلم سینمایی «دایان» ساخته بهروز نورانی پور رونمایی شد
- ابژهسازی و از خود بیگانگی زنان در جامعهای با روابط کالایی
- اخبار
- اخبار