|
در مراسم تودیع و معارفه مدیر «اداره برنامههای تئاتر» تشریح شد؛
ماموریتهای جدید اداره تئاتر از زبان مدیرکل هنرهای نمایشی
شهرام کرمی، مدیرکل هنرهای نمایشی در مراسم تودیع و معارفه مدیر «اداره برنامههای تئاتر» ضمن تاکید بر ضرورت انتقال این اداره به ساختمان جدید، جزئیات چگونگی این جابهجایی و ماموریت جدید این مجموعه را تشریح کرد.
به گزارش امتیاز، مراسم تودیع و معارفه مدیر پیشین و فعلی «اداره برنامههای تئاتر» روز یکشنبه 12 اسفند با حضور شهرام کرمی، مدیرکل هنرهای نمایشی، علیاصغر راسخراد، مدیر پیشین «اداره برنامههای تئاتر» و محسن امیری، مدیر فعلی این اداره برگزار شد.
شهرام کرمی ضمن تقدیر از آنچه علیاصغر راسخراد در طول سه سال گذشته به عنوان مدیر «اداره برنامههای تئاتر» برای تحققش کوشیده است، گفت: در دوره مدیریت قبلی اهمیت به نیروهای جوان و فراهم آوردن بستری برای تولید آثار هنرمندان خلاق ولی تازهکارِ هنرهای نمایشی از مهمترین دستاوردها بود.
مدیرکل هنرهای نمایشی در ادامه با تشریح ماموریت جدید «اداره برنامههای تئاتر» گفت: ضرورت دارد که «اداره برنامههای تئاتر» هر چه سریعتر به ساختمان دیگری منتقل شود و یکی از اصلیترین برنامههای مدیر این اداره، ساخت و ساز و تکمیل ساختمان اصلی این مجموعه باشد. این مهم از بهار سال آینده آغاز خواهد شد.
او با رد شایعاتی مبنی بر واگذاری ساختمان اصلی «اداره برنامههای تئاتر» گفت: چنین موضوعی نه تنها صحت ندارد بلکه سند آن ساختمان به نام «اداره برنامههای تئاتر» ثبت شده است و برنامه ما در جهت سرعت عمل بخشیدن به آغاز عمیات ساخت و ساز در ساختمان اصلی این اداره است.
شهرام کرمی در همین رابطه افزود: پرداخت اجاره ساختمان فعلی «اداره برنامههای تئاتر» هیچ توجیه منطقی ندارد. این در حالی است که اگر ماموریتهای این اداره را در نظر بگیریم در حال حاضر تنها ارائه مکان تمرین و استفاده از خانه نمایش باقی مانده است که برای این دو مهم باید راهکار داشته باشیم. راهکاری که به لحاظ مالی در این شرایط و تنگناهای موجود منطقی هم باشد.
این هنرمند تئاتر با اشاره به این که «اداره برنامههای تئاتر» در بخش اجرایی و عملی به کمک اداره کل هنرهای نمایشی خواهد آمد، گفت: این رویکرد باید به عنوان اصلیترین هدف این اداره در نظر گرفته شود و شامل هدایت برنامههایی شود که اداره کل هنرهای نمایشی مدیریت آن را بر عهده دارد و از جمله این برنامهها جشنواره بینالمللی تئاتر فجر است.
کرمی یکی دیگر از مسئولیتهای «اداره برنامههای تئاتر» را کمک به اجرای برنامههای کانونهای اداره کل هنرهای نمایشی دانست و افزود: در این رویکرد «اداره برنامههای تئاتر» در واقع بازوی اداره کل در امور پژوهشی و مسائل بنیادی هنر نمایش خواهد شد. یکی از این مسائل تولید نمایشنامه و ارائه آن خواهد بود. در ساختمان جدید کاربری خانه نمایش میتواند تغییر کند و به مکانی برای برگزاری جلسات پژوهشی و نمایشنامهخوانی تبدیل شود.
مدیرکل هنرهای نمایشی تصریح کرد: موضوع دیگر حذف پلاتوهای «اداره برنامههای تئاتر» است. این اداره دیگر پلاتو نخواهد داشت و اداره کل هنرهای نمایشی برای تامین محل تمرین گروهها اقدام به پرداخت اجاره بهای پلاتوهای خصوصی خواهد کرد تا به این طریق هم اسباب رونق پلاتوهای بخش خصوصی فراهم شود، هم مکانهای تمرین باکیفیتتری در اختیار گروههای نمایشی قرار گیرد. مهمتر از همه این است که «اداره برنامههای تئاتر» ناچار نیست انرژی و زمان کارکنانش را صرف نگهداری پلاتو کند.
کرمی همچنین با اشاره به حفظ خانه نمایش در مکان جدید «اداره برنامههای تئاتر» تصریح کرد: خانه نمایش در مکان جدید احیا خواهد شد و واحدهایی از جمله کتابخانه و بخش نمایشگاهی نیز در آن ساختمان وجود خواهد داشت.
او ضمن رد شایعه تعطیلی «اداره برنامههای تئاتر» تاکید کرد: شایعه تعطیلی «اداره برنامههای تئاتر» به هیچ عنوان صحت ندارد و تنها به تناسب شرایط شاهد انتقال موقت این اداره به ساختمان مهبد خواهیم بود چون هزینه کردن برای حفظ و نگهداری ساختمان فعلی که هر ماه مبلغ بسیاری بابت اجاره بهای آن پرداخت میشود به هیچ عنوان توجیهپذیر نیست. ضمن اینکه این جابهجایی موقت به قطع و یقین در به سرانجام رسیدن ساختمان اصلی «اداره برنامههای تئاتر» کمک خواهد کرد.
مدیرکل هنرهای نمایشی ضمن آرزوی توفیق برای محسن امیری، مدیر جدید این اداره در انجام این امر، گفت: ماموریت اصلی مدیر جدید فراهم ساختن زمینه جابهجایی «اداره برنامههای تئاتر» است و به امید خدا زمینه انتقال به ساختمان جدید از فروردین 98 مهیا خواهد شد و اردیبهشت ماه عملیاتی میشود.
کرمی در پایان خطاب به کارکنان «اداره برنامههای تئاتر» که در این مراسم حضور داشتند گفت: من امیدوارم که حضور شما در ساختمان اصلی اداره تئاتر که همگی خواهان آن هستید ظرف سه سال آینده انجام شود و شاید این انتقال به عمر کاری من قد ندهد اما قطعا به عمر کاری شما که اعضای خانواده «اداره برنامههای تئاتر» را تشکیل میدهید قد خواهد داد و امیدوارم این انتقال را به عنوان خواسته جدی اداره کل هنرهای نمایشی و خواسته خودتان پی بگیرید.
در این مراسم مدیر پیشین و فعلی «اداره برنامههای تئاتر» نیز صحبتهای خود را مطرح کردند و کارکنان این مجموعه دغدغههای خود را با مدیرکل هنرهای نمایشی در میان گذاشتند.
اکران نوروز ۹۸ همچنان بلاتکلیف است؛
پشت پرده اکران نوروزی صدای اعتراض سینماگران را درآورد
سخنگوی شورای صنفی نمایش بیان کرد اکران نوروز ۹۸ همچنان بلاتکلیف است.
به گزارش مهر، غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش با اشاره به جلسه امروز شورای صنفی نمایش گفت: در جلسه شورای صنفی نمایش، قرار بود برنامه اکران نوروز ۹۸ مشخص شود که متاسفانه این امر صورت نگرفت و بحث اکران نوروز ۹۸ همچنان بلاتکلیف مانده است.
فرجی در پایان گفت: کف فروش فیلم ها بررسی شد و اکران آنها همچنان ادامه دارد، همچنین تکلیف سرگروه های سینمایی به آینده موکول شد.
این در حالی است که اظهار نظر تازه ابراهیم داروغهزاده درباره اکران نوروزی، باعث اعتراض برخی سینماگران شده است.
صباغ زادهمهدی صباغ زاده تهیه کننده و کارگردان سینما، در واکنش به صحبتهای ابراهیم داروغه زاده مبنی بر عدم اکران نوروزی فیلمهایی که فرم جشنواره فیلم فجر را پر نکرده اند، به خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: من چهل سال در این سینما فیلم ساختم و سالهای زیادی به جشنواره فجر فیلم دادهام؛ اما امسال آقای داروغه زاده گفتند فیلمسازانی که فرم جشنواره را پر نکردند، امکان اکران نوروزی نخواهند داشت. من این سخن را به مثابه یک تهدید میدانم و در برابر آن موضع دارم؛ اول اینکه در این باره اطلاعیه رسمی ندادند؛ دوم به شخصه ترجیح دادم در جشنواره حضور نداشته باشم و مورد بعد اینکه ارشاد به ما نامه زد که اگر تمایل به اکران نوروزی دارید، اعلام کنید و ما طبق این نامه درخواست دادیم. متأسفانه حتی نامه را در ارزیابی خودشان هم قرار ندادند؛ در صورتی که خودشان پبشنهاد کردند و ما هم نامه زدیم. کارگروه اکران از ما نخواست؛ شما خواستید و ما رسماً نامه نگاری کردیم!
این تهیهکننده بیان کرد: آقای داروغه زاده عزیز با شناختی که از شما داشتیم خوشحال بودیم که به عنوان مدیر ارزشیابی و نظارت و فردی که دلسوز و آشنا با سینماست، اتفاقات بهتر و بیشتری را برای سینما رقم بزنید. اما زمانی که این چنین تهدید کردید، متعجب شدم؛ چون طی این چهل سال نشنیده و ندیده بودم.
صباغ زاده عنوان کرد: من در این چهار دهه هیچ فیلمی را برای نوروز اکران نکردم؛ اما امسال که میخواهم «کلوپ همسران» را اکران کنم با تهدید شما روبرو شدم. سوالم این است که آیا این اکران حق من است یا کسانی که برای اکران نوروزی دست به هرکاری میزنند؟!
این کارگردان گفت: حتی شنیدم قرارداد اکران نوروزی فیلمها قبل از ورود وزارت ارشاد بسته شده است و اکرانها طبق قرارهای قبلی انجام میشود. البته اطلاع دارم جلساتی که این روزها برای تعیین اکران نوروزی پیش میرود، بی مورد و نمایشی است.
وی اظهار داشت: آقای داروغه زاده شما بر اساس چه مبنا، منطق و اصولی چنین تهدیدی را انجام دادید؛ آن هم در سینمایی که طی این چهار دهه فارغ از مشکلاتی که در هر ارگان و سازمانی وجود دارد، به خوبی پیش میرود و فیلمسازان به کار خود ادامه میدهند و خواهند داد.
این تهیه کننده گفت: از صحبتهای آقای داروغه زاده افسرده شدم؛ چون فیلمسازی مانند من پس از سالها تلاش برای فرهنگ سازی در سینما و جامعه ایرانی و تلاشهای مستمر برای رسیدن به بهترین نتیجه و صرف همه انرژیها و جوانی، تهدید می شود. آن هم از سوی فردی که فکر می کردم میتواند با اخلاق و درایتی که دارد برای سینما مفیدتر باشد. من تا چه زمانی باید بی عدالتی، بی توجهی و رانتهای پشت پرده را تحمل کنم؟!
صباغ زاده در پایان بیان کرد: آقای داروغه زاده با انصاف و دانشی که دارند، باید نسبت به این جریان واکنش نشان داده و یا حداقل سوال من را پاسخ دهند.
جایزه ابوالفضل عالی به جوایز جشنواره «هنرجوان» افزوده شد
جایزه زنده یاد ابوالفضل عالی به عنوان یکی از جوایز دائمی جشنواره هنرهای تجسمی «هنر جوان» به این رویداد افزوده شد.
به گزارش امتیاز، جایزه زنده یاد ابوالفضل عالی که در هفتمین دوره جشنواره هنرهای تجسمی هنرجوان به علی خارا در بخش عکس اهدا شده بود، به عنوان جایزه ای دائمی به این رویداد حوزه تجسمی شناخته شد.
این جایزه قرار است در هر دوره به یکی از هنرمندان حاضر در جشنواره از بخش های مختلف که بنابر تصمیم داوران آثار آن ها با سیاست ها و رویکردهای جشنواره همخوان بوده است، اهدا شود.
ابوالفضل عالی متولد ۱۳۳۴ در تهران طراح و گرافیست برجسته بود که در سال ۱۳۷۶ دار فانی را وداع گفت. گردآوری کتاب «هنر گرافیک در انقلاب اسلامی»، طراحی پوستر معروف «شبهای اللهاکبر»، شرکت در نمایشگاه هفته فرهنگی ایران در پاریس و... از جمله فعالیت های هنری وی بوده است.
نمایشگاه آثار منتخب هفتمین جشنواره هنرهای تجسمی «هنر جوان» نیز تا 28 اسفند ماه در نگارخانه های اندیشه و ابوالفضل عالی و گالری های شماره 1 و 2 خانه عکاسان دایر است. علاقه مندان می توانند تا تاریخ ذکر شده روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 الی 18 برای بازدید به حوزه هنری مراجعه کنند.
یادداشت
نگاهی به سریال «آنام» به بهانه پخش از شبکه آی فیلم؛
سرگذشت مادرم
مهرآوه مسعودی
مادری بیمار که پس از سال ها جگرگوشه اش را بازیافته است، در قامت شخصیتی دروغین خود را به فرزندش نزدیک می کند تا بتواند در واپسین روزهای عمر همنفسی با او را تحربه کند. این خط اصلی قصه مجموعه «آنام» با نام پیشین «مهر نامیرا» است .این سریال که سال گذشته برای نخستین بار از شبکه سه سیما پخش شد، توانست مخاطبان زیادی را با خود همراه سازد اما وقفه در پخش آن به خاطر مجموعه های مناسبتی نوروز باعث شد که بسیاری آنچنان که باید و شاید نتوانند آخرین ساخته جواد افشار را دنبال کنند و از این رو، پخش مجدد این سریال از آی فیلم فارسی فرصت مناسبی برای این دسته از بینندگان شد.
آنام مجموعه ای از قصه های تو در تو و پیچیده است که همان گونه که اشاره شد یک خط واحد دارد و آن ماجرای دوباره رسیدن مارال و دخترش به یکدیگر است؛ وصالی که به سرانجامی شیرین نمی رسد و با مرگ مارال کام بیننده را تلخ می کند. شیوه روایت فیلمنامه این سریال که به قلم امیرعباس پیام تحریر شده، بازگشت از حال به گذشته و درگیر کردن مخاطب در یافتن ریشه زخم های کنونی شخصیت های قصه است که از قضا این فلاش بک ها به مهم ترین نقطه قوت آنام بدل می شود. اطلاعات در مورد دلیل و برهان اتفاقات زمان حال چنان قطره چکانی و مقطع به مخاطب داده می شود که او را در هر قسمت پیگیر و راغب نگاه می دارد. در این میان اما آنچه رمق جذابیت اثر را می گیرد، پراکنده گویی به دلیل ازدیاد داستانک ها است. داستانک هایی که اغلب سعی دارند خود را به زور در خط اصلی جا کنند اما بیشترشان از این مهم بازمانده و از کادر بیرون می مانند. پرسش این است که چه لزومی دارد در یک سریال که مضمون مشخصی دارد و می تواند ساده و جمع و جور یک حرف را خوب بزند، همزمان به ازدواج و از آن سو اغفال جوانان، معضل اعتیاد، مشکل ناباروری و راهکارهای پزشکی آن، مصائب تولیدکنندگان و... پرداخت؟ این همه پرگویی باعث می شود مخاطبِ مشتاق به فهم اصل داستان جدایی مارال و آرزو در برخی قسمت ها سرخورده شود و برای آنچه از جان سریال می خواهد ناچار به دنبال کردن این همه ماجرای ریز و درشت باشد.
همه مادران من
گلچهره سجادیه ایفاگر نقش مادر در سریال آنام پس از سال ها دوری از قاب تصویر و فاصله گرفتن از دوران اوجش در سینما و تلویزیون با این مجموعه بازگشت به عرصه بازیگری را تجربه کرد؛ رجعتی که از بازیگر گزیده کاری چون او انتظار می رفت پیروزمندانه باشد اما این گونه نشد. نقشی که او بازی می کند در جوانی دختری شجاع و پر شور و شر تصویر می شود و در میانسالی نیز زنی فعال و صاحب صنعت است و در زندگی خصوصی اش هم کسی است که بر اوضاع تک تک اعضای خانواده اش نظارت دارد. اما میان این ویژگی ها با آنچه از نقش آفرینی بازیگرش در نقش میانسالی مارال می بینیم شکافی عمیق وجود دارد و بازی سرد او بر این تفاوت بارز دامن می زند. احساس مادرانگی مارال می تواند نقطه پیوند بیننده به شخصیت او و منبعی برای ایجاد حس همذاتپنداری باشد ولی به دلیل جنس بازی سجادیه این اتفاق آنچنان که باید نمی افتد.
دیگر مادر قصه یعنی مهرانه مهین ترابی هم سرد و بی روح است و مهرش چندان به دل بیننده نمی نشیند و تنها آرزو که در آستانه مادر شدن است، بیش از مادرانش در این قصه شور و حال مادرانگی دارد. در مقابل این بازیگران اما آنام نقش آفرینی های خوب کم ندارد، نمونه اش کاظم بلوچی ایفاگر نقش پدر شوهر آرزو است که به خوبی از پس آنچه به او محول شده برآمده و نقش مردی لاابالی و سودجو را که طماعانه حتی چشم به اموال پسرش دارد و به هر ریسمانی برای صعود طبقاتی خود و خانواده اش چنگ می زند به خوبی درآورده است.
کیمیای آنام
جواد افشار پیش از آن که پشت دوربین آنام قرار بگیرد، سریال «برادر» و کمی قبل تر از آن «کیمیا» را کارگردانی کرده بود. گویی ساخت سریال 100 قسمتی و پر حاشیه کیمیا که البته جزو پرمخاطب ترین سریال های سیما است، افشار را ورزیده کرده و حال می توان گفت او پس از سال ها تجربه اندوزی در کار مجموعه سازی به زبان مختص خود رسیده است. شاهد این مدعا نیز سریال های پرمخاطبی است که در سال های اخیر از این کارگردان روی آنتن رفته است. در میان نام های ذکر شده و چند نمونه دیگر چون سریال «مادرانه» شاید بتوان گفت کیمیا به لحاظ وسعت و سختی کار شاخص ترین و آنام از حیث کارگردانی پخته ترین اثر او تا به امروز است.
این همه اما از لطف دیدن دوباره آنام از شبکه آی فیلم و دنبال کردن قصه پرفراز و نشیب مارال کم نمی کند.
اخبار
انتشار کتاب «مصاحبههای برادران کوئن»
کتاب «مصاحبههای برادران کوئن»، با تدوین ویلیام رادنی آلِن و ترجمه روبرت صافاریان توسط نشر روزنه منتشر و راهی بازار نشر شد.کتاب «مصاحبههای برادران کوئن» با تدوین ویلیام رادنی آلِن و سرویراستاری پیتر برونت، بهتازگی با ترجمه روبرت صافاریان توسط نشر روزنه منتشر و راهی بازار نشر شده است.این کتاب ۳۰ گفتگو را با این دو برادر کارگردان سینمای آمریکا شامل میشود که مجری طرح چاپ ترجمه آن محمدعلی حیدری وطراح جلدش هادی عادل خانی است.
در این چند ده سالی که کوئنها فیلم میسازند، مصاحبههای مختلفی با آنها منتشر شده است. تعداد این مصاحبهها بیش از آن است که بتوان همهشان را در یک مجلد گنجاند. در این مجموعه ضرورتاً گزینش شده، هدف این بوده که هم کلّ کارنامه هنری این دو پوشش داده شود؛ هم تازگی نگاهشان به فوتوفن فیلمسازی، منابع الهام و روشهای همکاری دونفرهشان.
مصاحبه قدیمی درباره سودای خون توسط هال هَنسون فقید، پنج مصاحبه از مجله متنفذ پوزیتیف فرانسه، مصاحبههای صرفنظرنکردنی آنها با وُگ و… برخی از مطالب این کتاب هستند.این کتاب با ۳۳۴ صفحه و قیمت ۴۹ هزار و ۵۰۰ تومان منتشر شده است.
تصویربرداری «ستایش ۳» به پایان میرسد
تصویربرداری سریال «ستایش۳» به کارگردانی سعید سلطانی به بندرعباس رسیده است و تا 2 هفته دیگر به پایان میرسد.
روزهای پایانی تصویربرداری سریال «ستایش۳» به کارگردانی سعید سلطانی و تهیه کنندگی آرمان زرین کوب در شرایطی مقابل دوربین میرود که گروه تولید به بندرعباس رسیده است.
گروه تولید این سریال پیش از این در تهران و شمال سکانسهایی را تصویربرداری کردند و قرار است تا دو هفته آینده تمامی سریال مقابل دوربین سعید سلطانی رود.
نرگس محمدی، مهدی سلوکی، داریوش ارجمند، کیهان ملکی، شهرام پوراسد، فریبا نادری، لاله مرزبان، رضا داوود نژاد، فرهاد جم، مهدی میامی از بازیگران فصل سوم «ستایش» هستند و شهروز ابراهیمی نیز آخرین بازیگری است که به این سریال اضافه شده است.
فیلمبردار ایتالیایی کیارستمی در راه تهران
لوکا بیگاتزی فیلمبردار مطرح ایتالیایی در سیوهفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر کارگاه تخصصی فیلمبرداری برگزار میکند.
طبق گزارش رسیده، لوکا بیگاتزی فیلمبردار نام آشنای ایتالیایی که تاکنون ۱۴ بار نامزد دریافت جایزه از جشنواره داویو دی دوناتلو شده و هفت بار جایزه بهترین فیلمبرداری را از این جشنواره دریافت کرده است برای برگزاری چند کارگاه آموزشی به سیوهفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر میآید. این مدیر فیلمبرداری سینما همچنین موفق به دریافت جایزه از جشنوارههایی چون کن، ونیز و شبهای سیاه تالین شده است.او در سالهای اخیر با پائولو سورنتینو کارگردان بزرگ ایتالیایی در آثاری چون «جوانی»، «پاپ جوان» و «زیبایی بزرگ» همکاری داشته است.از دیگر کارگردانهایی که بیگاتزی با آنها همکاری کرده میتوان به سیلویو سولدینی، جانی آملیو، میکله پلاچیدو و میمو کالوپرستی اشاره کرد.بیگاتزی همچنین مدیر فیلمبرداری «کپی برابر اصل» آخرین فیلم زندهیاد عباس کیارستمی بوده است.
سیوهفتمین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر از ۱۸ تا ۲۶ آوریل ۲۰۱۹ (۲۹ فروردین تا ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸) به دبیری رضا میرکریمی در تهران برگزار میشود.
اخبار
حضور رسانهها، منتقدین، دانشجویان و هنرجویان سینمایی آزاد است
اکران فیلم «یونس» در سینماپاتوق حوزه هنری
فیلم سینمایی «یونس» فردا سه شنبه 14 اسفند ساعت 14 در برنامه سینماپاتوق حوزه هنری به نمایش درمیآید. حضور رسانهها، منتقدین، دانشجویان و هنرجویان سینمایی آزاد است.
به گزارش امتیاز، فیلم سینمایی «یونس» که در برنامه اکرانهای سینماپاتوق حوزه هنری قرار گرفته است، پس از دو فیلم «گشر» و «تابور» سومین فیلم بلند و مستقل وحید وکیلیفر محسوب میشود که اواخر زمستان سال 94 در لوکیشنهای تهران، شهریار و شمال کشور فیلمبرداری شد. این اثر برداشتی تماتیک و شخصی از حکایت یونس پیامبر در شکم ماهی است و در فرم و ساختار، ادامهدهنده دو فیلم قبلی وکیلیفر محسوب میشود که بدون دیالوگ داستانش را روایت میکند.
در خلاصه داستان فیلم آمده است: خداوند ماهی بزرگی در دریا گماشته بود که نون نام داشت. نون به حکم خداوند، یونس را میان تلاطم دریا بلعید و شکم او زندان یونس گشت.
برخی از عوامل و همکاران «یونس» عبارتند از:کارگردان، نویسنده و تدوینگر: وحیدوکیلیفر، مدیر فیلمبرداری: مرتضی قیدی، طراح صحنه و لباس: سعید اسدی، مدیر صدا: حسین مهدوی، طراح گریم: سید جلال موسوی، صدابردار: حسن مهدوی، موسیقی: نوید افقه، عکاس: بهرنگ دزفولیزاده، مجری گریم: سعید دهقان، ویرایش رنگ و تصویر: سامان وفایی، دستیار یک فیلمبردار: مجید حسینزاده، مدیر تولید: مونا زاهد، بازیگران: نیما کامرانزاده، مهرنوش هاشمی صدیق، ستایش سعیدیکیا، مشاور امور رسانهای: منصور جهانی، تهیهکنندگان: فریبا رستمی و وحید وکیلیفر.
علاقمندان برای تماشای فیلم سینمایی «یونس» به کارگردانی وحید وکیلیفر میتوانند سه شنبه 14 اسفند ساعت 14 در سالن سوره حوزه هنری حضور پیدا کنند.
دعوت از رایزنان فرهنگی سفارتخانههای مقیم تهران برای همکاری با جشنواره بین المللی سیمرغ
بخش بین الملل جشنواره سیمرغ از رایزنان فرهنگی سفارتخانه های مستقر در تهران، برای همکاری در این بخش از جشنواره دعوت کرد.
به گزارش امتیاز، این رویداد فرهنگی هنری، با انتشار فراخوان و ارسال آن به بخش فرهنگی سفارتخانههای مستقر در تهران، برای همکاری و حضور دانشجویان خارجی در این رویداد دعوت بعمل آورد.
بیش از 70 سفارت در جریان نحوه برگزاری دهمین جشنواره بین المللی سیمرغ قرار گرفتند و از آنها برای حضور دانشجویان و مشارکت در بخش بین الملل این رویداد فرهنگی هنری دعوت شد.
پیش از این در دی ماه سال جاری، فراخوان بخش بین الملل جشنواره سیمرغ منتشر شد و علاقمندان می توانند در سه حوزه فیلم کوتاه، پویانمایی و طراحی پوستر به رقابت بپردازند.
دبیرخانه جشنواره، مهلت ارسال آثار را تا اول اردیبهشت ماه سال 1398 اعلام کرده است.
برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص بخش بین الملل وب سایت رسمی جشنواره به نشانی www.festivalf.com در دسترس است.
آلبوم موسیقی «آرش کمانگیر» منتشر شد
آلبوم موسیقی «آرش کمانگیر» بر اساس منظومه آرش کمانگیر سیاوش کسرایی، صدای شهرام ناظری و آهنگسازی پژمان طاهری پس از مدتها در دسترس علاقهمندان موسیقی قرار گرفت.محمد حسین توتونچیان مدیرعامل شرکت فرهنگیهنری ققنوس و تهیهکننده آلبوم «آرش کمانگیر» درباره جزئیات این اثر توضیح داد: «آرش کمانگیر» یک اثر ارکسترال محسوب میشود که با صدای استاد شهرام ناظری و بر اساس شعری از سیاوش کسرایی توسط پژمان طاهری آهنگسازی شده است. بخش ارکسترال این اثر در «کنسرت هاوس» شهر وین توسط ارکستر مجلسی اتریش و به رهبری طاها عابدیان ضبط شده است و باید اذعان داشت که با توجه به خاستگاه ارکستر، نوعی از موسیقی ارکسترال را در یک اثر ایرانی با زبان پارسی تجربه خواهید کرد که کاملاً منحصر به فرد و شنیدنی است.وی افزود: قطبالدین صادقی نویسنده و کارگردان شناخته شده تئاتر نیز به عنوان راوی داستان، استاد شهرام ناظری و پژمان طاهری را همراهی کرده است.
توتونچیان در معرفی نوازندگان این اثر گفت: پژمان طاهری، طاها عابدیان، فرهاد صفری و بابک غسالی تکنوازان آلبوم «آرش کمانگیر» هستند و غیر از تکنوازی ویولای طاها عابدیان که در وین ضبط شده است، دیگر تکنوازیها و دکلمه در تهران صدابرداری شده است.مدیرعامل «ققنوس» همچنین بیان کرد: «آرش کمانگیر» هفت قطعه به نامهای «شب»، «قصه»، «امید»، «آهنگ دگر»، «بدرود»، «آرش» و «سوگ» را شامل میشود. این اثر به زودی طی مراسمی شایسته رونمایی خواهد شد.
معرفی نامزدهای اولیه ادبیات داستانی زنان در سال ۲۰۱۹
شانزده اثر به عنوان نامزدهای اولیه جایزه ۳۰ هزار پوندی ادبیات داستانی زنان در سال ۲۰۱۹ معرفی شدند.از مهمترین نامزدهای امسال جایزه ادبیات داستانی زنان به «آنا برنز» با رمان «مرد شیرفروش» برنده سال گذشته جایزه بوکر و «پت پارکر» با رمان «سکوت دختران» میتوان اشاره کرد. «پارکر» در سال ۱۹۹۵ و در اولین دوره این جایزه ادبی نیز با رمان «جاده روح» نامزد جایزه شده بود.
«مادلین میلر» که در سال ۲۰۱۳ با اولین رمان خود «آوای آشیل» برنده این جایزه ادبی شده بود امسال با رمان جدید «سیرک» نامزد کسب جایزه شده است و «دایانا ایوانز» با رمان «مردم معمولی» در میان نامزدهای سال ۲۰۱۹ دیده میشود. «ایوانز» در سال ۲۰۰۵ برنده جایزه بخش «نویسندگان جدید» این جایزه شده بود که البته این جایزه دیگر اعطا نمیشود. « سلی رونی» ۲۷ ساله که امسال با رمان «آدمهای معمولی» جوانترین برنده تاریخ جوایز «کاستا» نام گرفته با این رمان برای کسب جایزه ادبیات داستانی زنان رقابت میکند. «رونی» نامزد جایزه «دیلن توماس» ویژه نویسندگان نوقلم نیز هست.
«بهیادمانده» نوشته «وون فلتون»، «خواهرم، قاتل زنجیرهای» به قلم «اوینکان بریثویت»، «برج حوت» از «ملیسا برودر»، «آب شیرین» نوشته «آکواکی امزی»، «آواز قو» از «کلی کرینبرگ»، «ازدواج آمریکایی نوشته «تایاری جونز»، «شماره یک رستوران چینی» نوشته «لیلین لی»، «کالاهای بطریشده» از «سوفی ون للوین»، «آرشیو فرزندان گمشده» از «والریا لوئیزلی» و «دیوار روح» اولین رمان نوشته «سارا ماس» دیگر نامزدهای جایزه ادبیات داستانی زنان در سال ۲۰۱۹ هستند.
جایزه ادبیات داستانی زنان اولینبار در سال ۱۹۹۲ و یک سال پس از نامزد نشدن هیچ نویسنده زنی در جایزه بوکر، راهاندازی شد و به بهترین نویسنده زن (با هر ملیتی) در حوزه ادبیات داستانی که اثر خود را به زبان انگلیسی در بازار کتاب بریتانیا نشر بدهد اعطا میشود. هدف از این جایزه که یکی از معتبرترین جوایز ادبی جهان به شمار میرود مشارکت هرچه بیشتر زنان در امر نویسندگی است. این جایزه در گذشته با نامهای «جایزه ادبیات داستانی بیلیز زنان» و «جایزه ادبیات داستانی اورنج» شناخته میشد، اما امسال برای اولینبار مجموعهای از چند حامی مالی خواهد داشت.فهرست نامزدهای نهایی این جایزه ادبی، ۲۹ آوریل ۲۰۱۹ (۹ اردیبهشت) و برنده نهایی نیز روز ۵ ژوئن (۱۵ خرداد) اعلام میشود.
|
|
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4000/17263/62951
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4000/17263/62952
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4000/17263/62953
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4000/17263/62954
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4000/17263/62955
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4000/17263/62956
|
عناوین این صفحه
- ماموریتهای جدید اداره تئاتر از زبان مدیرکل هنرهای نمایشی
- پشت پرده اکران نوروزی صدای اعتراض سینماگران را درآورد
- جایزه ابوالفضل عالی به جوایز جشنواره «هنرجوان» افزوده شد
- یادداشت
- اخبار
- اخبار