|
آغاز سری جدید «دستپخت»
شرکتکنندههایی که در آشپزی صفر هستند!
سیدوحید حسینی مجری و کارگردان مسابقه آشپزی «دستپخت» با اشاره به آغاز پخش این برنامه از امشب سوم تیرماه به خبرنگار مهر بیان کرد: مسابقه «دستپخت» در پنج سال در فرمهای مختلفی اجرا شده و تنها مسابقه آشپزی حرفهای در ایران بوده است.
وی با اشاره به آموزش آشپزی در این مسابقه یادآور شد: ما از سال گذشته تجربه جدیدی داشتیم و تعدادی از کسانی که برای شرکت در این مسابقه آشپزی و آموزش به آنها انتخاب کردیم افرادی بودند که از آشپزی چیزی نمیدانستند.
حسینی درباره فصل جدید این برنامه نیز اظهار کرد: امسال شرکتکنندهها را از بین دختران و پسران ۱۹ تا ۲۵ سال که علاقمند به آشپزی بودند انتخاب کردیم، ما هرروز برای آنها کلاس برگزار میکنیم و مدرسان شروع کردند به ارائه آموزش از پایه تا به سطح پیشرفته برسند.
شرکت کنندههایی که در آشپزی صفر هستند
وی درباره اینکه این افراد چگونه انتخاب شدهاند، توضیح داد: این دختران و پسران جوان طی فراخوانی برای مصاحبه آمدند و ما خواستیم در این مصاحبه به یقین برسیم که آیا اینها این آمادگی را دارند که آشپزی را به عنوان شغل آینده خود انتخاب کنند یا خیر. ما متقاضیان زیادی از تهران و شهرستان داشتیم. ما از میان ۲۵۰۰ نفر حدود ۲۴ نفر انتخاب کردیم. این افراد از نظر آشنایی با آشپزی صفر هستند و بعد همزمان آموزش میبینند و مسابقه میدهند.
وی با بیان اینکه این مسابقات به صورت گروهی برگزار میشود، گفت: ما در کارهای گروهی خیلی قوی نیستیم و چند سال است که والیبال ما یا چند رشته ورزشی گروهی مقام میآورد و بیشتر ورزشهای تک نفره ما مقام میآورد. به همین دلیل ما تلاش کردیم به این بچهها یاد دهیم که کار در آشپزخانه کار گروهی است.
تهیهکننده «دستپخت» درباره پخش این مسابقه عنوان کرد: پخش این مسابقه از امشب ساعت ۲۳ آغاز میشود و یکشنبه تا چهارشنبه هفتهای چهار قسمت روی آنتن میرود که در ۴۰ قسمت پخش میشود و تا اول محرم ادامه دارد.
فرق «دستپخت» با «دورهمی» و «خندوانه»
وی با اشاره به نحوه جذابیت بخشی به این برنامه یادآور شد: «دستپخت» نزدیکترین مسابقه آشپزی به معیار مسابقههای دنیاست. با این حال مشکلی در حوزه برنامه سازی آشپزی وجود دارد که مخاطب نه بو را میفهمد نه طعم غذا را و نمیتواند در این اتفاقات سهیم شود. از طرف دیگر در برنامههایی مثل «دورهمی» و «خندوانه» حضور چهرهها مخاطب را جذب میکرد ولی من با شرکت کننده معمولی باید مخاطب را جذب کنم بنابراین سعی میکنیم با حاشیههایی این جذابیت را برای مخاطب ایجاد کنیم.
مجری «دستپخت» اضافه کرد: ما حاشیههایی از رقابتها را برای مردم پخش کنیم که آنها دلبسته یا علاقمند شوند که شرکت کننده را دنبال کنند مثلاً روی شخصیت آشپزها تاکید کردیم و از جنگ و جدل تا اعصاب خوردی آنها را در خلال این رقابت نمایش میدهیم.
وی با اشاره به حفظ اخلاق در ارائه این حاشیهها تصریح کرد: حتماً تلاش داریم اخلاق را لحاظ کنیم و به شرایط کاری و روحیه مردم واقفیم ولی در یک مسابقه فوتبال سرمربی به همه چیز از نارنجک تماشاگر تا داوری اعتراض میکند و بعد از بازی همه چیز تمام میشود. ما هم میخواهیم آموزش دهیم اگر دعوا و گریه و… اتفاق میافتد برای رقابت است و در کنار آن، رفاقت را هم حفظ کردیم.
جشن حافظ شبیه گلدن گلوب است
اعلام نامزدهای بخش مستند
نشست خبری نوزدهمین جشن حافظ صبح امروز ۳ تیرماه در دفتر مجله دنیای تصویر با حضور امید معلم دبیر این جشن برگزار شد.
در ابتدای این نشست امید معلم عنوان کرد: ما هر سال درباره همه ویژگی های جشن صحبت کرده ایم بنابراین بنا داریم در این مورد صحبتی نکنیم اما باید عنوان کنم امسال جشن در تاریخ بیست تیرماه برگزار می شود و مکان آن در چند روز آینده اعلام می شود. همچنین در بخش تلویزیون و سینما آثار از بعد از نوروز ۹۷ تا نوروز ۹۸ مورد بررسی قرار می گیرد.
وی افزود: ما امسال همچون سال های گذشته بخش های مختلفی داریم برای مثال در بخش بهترین بازیگر زن و مرد همیشه تعداد نامزدها بیشتر بوده است چون ما بخش نامزدهای مکمل نداریم و جایزه بازیگر نقش اصلی و مکمل یکی است در بخش دستاوردهای فنی هم به همین صورت است یعنی در این بخش ۸ تا ۱۰ نامزد وجود دارد چون این بخش هم به صورت تفکیک شده نیست مثلاً نامزد بخش گریم و … نداریم. در بخش بهترین فیلم هم همچون روالی که در جشنواره های معتبر وجود دارد همیشه بین ۸ تا ۱۰ نامزد معرفی می کنیم.
وی درباره تندیس علی معلم اظهار کرد: سال گذشته هم اعلام کردیم که تندیس علی معلم به کسی تعلق می گیرد که یک عمر فعالیت هنری داشته باشد و امسال قرار است در این بخش از گلاب آدینه تجلیل شود و این تندیس به او تعلق بگیرد چون سالیان سال در بخش های مختلف هنری فعالیت داشته است.
دبیر این جشن درباره تندیس عباس کیارستمی توضیح داد: تغییری که امسال در این بخش به وجود آمده این است که این بخش بر خلاف سال گذشته تنها شامل فیلم های اول نمی شود و به فیلم های تجربی تعلق می گیرد چه فیلمساز اول باشد چه نباشد.
معلم بیان کرد: نکته دیگر این است که امید داریم بخش نامزدهای چهره تلویزیونی را از طریق مردم انتخاب کنیم چراکه سال گذشته استقبال بسیار زیادی از این حرکت شد و آرای زیادی داشتیم و امیدوارم امسال هم این اتفاق بیفتد.
وی در ادامه تصریح کرد: ما امسال تصمیم گرفتیم نامزدهای بخش مستند را در همین نشست اعلام کنیم. این نامزدها عبارتند «تالان» به کارگردانی محمدصادق دهقانی، «ترور سرچشمه» به کارگردانی محمدحسین مهدویان، «چاووش از درآمد تا فرود» ساخته آرش رییسان و هانا کامکار، «در جستجوی فریده» ساخته آزاده موسوی و کوروش عطایی، «رزم آرا یک دوسیه مسکوت» ساخته احسان عمادی، «فرشاد آقای گل» ساخته جعفر صادقی که این ۸ نفر نامزد دریافت بخش مستند امسال هستند.
معلم در بخش دیگر از صحبت هایش بیان کرد: ما امسال دیگر تندیس فعالیت نوشتاری را نداریم و این بخش حذف شده است چرا که به این نتیجه رسیدیم به همه کسانی که باید توجه می کرده ایم توجه کرده ایم البته به فکر این هستیم که ساز و کار دیگری پیدا کنیم زیرا پیش تر این بخش شکل فشرده ای داشت و امیدوارم شکل جدیدی پیدا کنیم که بهتر شود.
امید معلم درباره زمان طولانی برگزاری مراسم گفت: به نظرم طولانی شدن زمان مراسم طبیعیاست زیرا گاهی حتی زمان مراسمی مثل اسکار و دیگر جشن های معتبر هم طولانی می شود البته به نظرم سال گذشته ریتم تندی داشتیم این را هم باید در نظر بگیریم که مراسم ما ۲ بخش سینما و تلویزیون و جوایز مختلفی دارد و این اهدای جوایز طولانی است از این جهت باید بگویم مراسم ما به گلدن گلوب شبیه است نه اسکار چون اسکار تنها شامل بخش سینمایی می شود.
وی درباره برگزاری این جشن عنوان کرد: در در یکی دو ساله گذشته در روند برگزاری جشن حافظ همکاری های خوبی اتفاق افتاده است البته می دانم که برگزاری جشن های دولتی راحت تر است. جشن خصوصی دشواری های خود را دارد با این وجود در چند سال گذشته جشن را به خوبی برگزار کرده ایم.
معلم در پایان درباره بخش بلیت فروشی توضیح داد: امسال مانند سال گذشته بلیت فروشی محدود خواهد بود چون ظرفیت سالن بالا نیست.
در پایان این نشست آذر معماریان دبیر اجرایی این جشن در این نشست حضور پیدا کرد و یادآور شد: من به عنوان یک زن این افتخار را داشتم که نوزده سال مدیر اجرایی یک جشن خصوصی باشم و این برایم خیلی ارزشمند است چون آدم هر سال سعی می کند اشکالات را برطرف کند و همین باعث شده ما هر سال از سایر جشن های خصوصی سبقت بگیریم.
در یادبود صدرالدین شجره مطرح شد:
سهم صدرالدین شجره در رنسانس رادیو
به گفته روابط عمومی خانه تئاتر، شب گذشته یکم تیرماه بزرگداشت صدرالدین شجره با حضور جمعی از اهالی رادیو و تئاتر برگزار شد که از آن میان می توان به ایرج راد، بهزاد فراهانی، مهین نثری، بهروز رضوی، محمد مهاجر، حسین فرضی، بهرام ابراهیمی، فریدون اسماعیلی، حبیب اسماعیلی، شهرام گیل آبادی، نادر برهانی مرند، ابوالقاسم معارفی، علی رضا درویش نژاد، میکاییل شهرستانی، کاظم هژیر آزاد، علی شجره و … اشاره کرد.
این بزرگداشت با اجرای مونولوگ سریال «آواز در باران» توسط میکاییل شهرستانی و همراهی علی شجره آغاز شد که متن آن توسط مرحوم صدرالدین شجره نوشته شده است؛. پس از آن نیز بخشی از نمایش «بیرون جلوی در» نوشته ولف گانگ گوته اجرا شد.
سپس شهرام گیل آبادی مدیرعامل خانه تئاتر ضمن خوش آمد گویی به حضار، گفت: از نظر من برگزاری یادمان یا یادبود برای برخی ها بی معناست، چون بعضی ها همیشه هستند و نیاز به یادآوری ندارند. صدرالدین شجره نیز از این دست است. او با آثارش چنان فضایی در ذهن ما ترسیم کرده که هیچ وقت نمی توانیم فراموشش کنیم. خوشحالم که بزرگانی اینجا هستند که من شاگردی آنها را کرده ام.
پس از آن بهزاد فراهانی به یاد صدرالدین شجره گفت: من از رفقای دهه چهل صدرالدین هستم، ما هر دو در رنسانسی که در رادیو به وجود آمد سهمی داشتیم. اینکه می گویم رنسانس رادیو از این نظر است که ما در دهه چهل کوشش کردیم که سقف رادیو را تغییر دهیم و به سمتی ببریم که دلبستگی زمانه را با خود داشت. زمانی که صدرالدین به رادیو آمد حس کردیم که او کمی با همه ما فرق دارد ویژگی ای که هنرمند را از دیگران مجزا می کند، او یکی از خجالتی ترین هنرمندان بود و شکسته نفسی اش سبب شد تا در فضای دیگری جز رادیو کمتر شناخته شود.
سپس ایرج راد در یادبود صدرالدین شجره گفت: من صدر الدین شجره را به عنوان یک انسان وارسته شناختم، کسی که خودش را کوچکتر از آنچه که بود نشان می داد، زمانهایی که با او گذراندم را هرگز فراموش نمی کنم و مسائل انسانی و وارستگی را از او آموختم.
۷۰ درصد بودجه تولید یک فیلم صرف بازیگران میشود
نقطه ضعف سینما!
بهمن گودرزی کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگاران درباره جدیدترین فعالیتهای خود گفت: شرایط تولید به قدری سخت شده و هزینهها به قدری بالا رفته که دیگر به راحتی نمیتوانیم فیلم بسازیم. از سوی دیگر شرایط جذب بازیگر هم سخت شده و همین باعث میشود که فیلمسازان نتوانند کار خود را به درستی پیش ببرند.وی ادامه داد: با این وجود در پی این هستیم که بتوانیم فیلم سینمایی «قاتل بروسلی» را که سال گذشته برای آن پروانه ساخت دریافت کردیم، بسازیم. بخشی از این فیلم قرار است در یک کشور خارجی فیلمبرداری شود و به همین دلیل مشغول رایزنی هستیم. البته هنوز کشور موردنظر قطعی نشده و فکر میکنم هفته آینده کشور موردنظرمان هم قطعی شود.
خوشخوشان بازیگران است!
این کارگردان جوان با اشاره به اینکه شرایط تولید سخت شده است، عنوان کرد: فکر میکنم در حال حاضر تنها خوشخوشان بازیگران است چون حقوق آنها افزایش عجیبی پیدا کرده است. وی توضیح داد: در این زمینه نمیتوان نقش پررنگ شبکه نمایش خانگی را نادیده گرفت، زیرا کسانی که در این شبکه کار میکنند دستمزدهای زیادی به چنین بازیگرانی میدهند. در حال حاضر باید هفتاد درصد از بودجه یک فیلم را به بازیگران اختصاص بدهیم! در حالی که بچههای پشت صحنه دستمزدهای عادی خود را دریافت میکنند. این بازیگران در حالی این دستمزدها را میگیرند که غالباً بازگشت سرمایهای ندارند و همین موارد باعث شده است کار تولید سخت شود. گودرزی عنوان کرد: با افزایش دستمزد بازیگران چهره، طبعاً حقوق بازیگران درجه دو و درجه سه هم افزایش پیدا میکند با این وجود، میشود این بخش را کمی کنترل و افراد دیگری را جایگزین بازیگران درجه دو و درجه سه کرد اما واقعاً برای ویترین یک فیلم سینمایی چه چارهای وجود دارد؟ به ویژه اینکه سینماداران هم برای نمایش یک فیلم تصمیمگیر هستند، به همین دلیل فیلمها باید از ویترین خوبی برخوردار باشند.
دستاندرکاران سینما مقابل بازیگران متحد شوند
وی افزود: در واقع بازیگران هم به این نقطه ضعف آگاه شدهاند و با وجود اینکه غالباً آثارشان فروش نمیکند و شکست میخورد، قیمتشان کاهش پیدا نمیکند چراکه میدانند بخش عمدهای از ساخت فیلمها به حضور آنها گره خورده است.این کارگردان تأکید کرد: با توجه به اینکه مثل باقی موارد، دستاندرکاران سینما در این مورد هم با یکدیگر اتحاد ندارند، این روند ادامه پیدا کرده و میکند، در صورتی که اگر مثلاً تهیهکنندگان به عنوان یکی از ارکان اصلی با کارگردانها در این زمینه متحد میشدند، دیگر بازیگران اینگونه نمیتاختند. گودرزی افزود: قضیه زمانی تلختر میشود که میبینیم، کسانی بیشتر از همه برای جلوگیری از اصلاح این شرایط یقهدری میکنند، که وقتی همه دست به ائتلاف میزنند، اولین کسانی هستند که دوباره سراغ آن بازیگران میروند! تا زمانی که این وحدت میان عوامل سینما نباشد همین چرخه ادامه دارد
اخبار
آغاز اجرای «فرشته تاریخ» با تسهیلات ویژه برای دانشجویان
اجرای نمایش «فرشته تاریخ» به نویسندگی و کارگردانی محمد رضاییراد و با حضور بازیگرانی چون میلاد رحیمی، رضا بهبودی، باران کوثری، میلاد شجره و … از روز یکشنبه ۲ تیر ماه در سالن چهارسوی مجموعه تئاتر شهر آغاز شد.
«فرشته تاریخ» تازه ترین اثر محمد رضایی راد نمایشنامه نویس و کارگردان تئاتر است که با رویکردی آزاد و به شیوه تئاتر «اپیک» به روایت آخرین شب از زندگی والتر بنیامین فیلسوف شناخته شده آلمانی میپردازد.
برای رفاه حال دانشجویان از سوی گروه اجرایی نمایش تسهیلات ویژهای در نظر گرفته شده است و طبق هماهنگی صورت گرفته با مجموعه تئاتر شهر، دانشجویان تمامی رشتههای دانشگاهی میتوانند طی روزهای یکشنبه تا چهارشنبه، با مراجعه حضوری به گیشه تئاتر شهر از ساعت ۱۸ و ارائه کارت دانشجویی معتبر، نسبت به تهیه بلیت خود با تخفیف ویژه دانشجویان اقدام کنند.
میلاد رحیمی، باران کوثری، رضا بهبودی، میلاد شجره، سینا کرمی، سینا بالاهنگ، رزیتا علیزاده، داوود پژمانفر، فرنوش نیکاندیش، جاوید قائممقامی، ستاره بذرافشان، سعیده فاضلی و ابوالفضل ابهر بازیگرانی هستند که در اجرای این نمایش به ایفای نقش میپردازند و هنرمندانی چون شایلان عشایری طراح صحنه، سمانه حسینی طراح لباس، کسرا پاشایی طراح صدا و موسیقی، علی شیرخدایی طراح ویدئو، لادن مهرانزاده طراح عروسک و رضا خضرایی طراح نور به عنوان گروه طراحان در اجرای این نمایش محمد رضاییراد را همراهی میکنند.
از دیگر همکاران محمد رضاییراد در اجرای نمایش «فرشته تاریخ» می توان به حضور علیرضا کیمنش مشاور حرکت، نوشین جعفری عکاس، مجتبی جمشیدی برنامهریز و دستیار اول، مریم مظفری، فرامرز اسدی گروه کارگردانی، آرین حقانی، امید رضایی مدیران صحنه، علیرضا اسدی طراح پوستر، آزاده ملکزاده روابط عمومی و ساسان پیروز مجری طرح اشاره کرد.
نمایش «فرشته تاریخ» یازدهمین اثر از گروه تئاتر «خانه» است که به سرپرستی محمد رضایی راد، آثاری چون «فعل»، «براساس دوشس ملفی»، «و آنک انسان» و … را روی صحنه برده است و در اثر تازه خود با دستمایه قرار دادن آخرین شب از زندگی «والتر بنیامین» به واکاوی مواجهه انسان با مرگ و تاریخ میپردازد.
«فرشته تاریخ» از ۲ تیرماه ساعت ۱۹:۳۰ در سالن چهارسوی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه رفت که علاقهمندان به تماشای این نمایش، برای پیش خرید بلیت نمایش میتوانند به سایت tik8 مراجعه کنند
سریال «بهترین سالهای زندگی ما» روی میز صداگذاری
طبق گفته روابط عمومی پروژه، تصویربرداری آخرین بخش های باقیمانده سریال «بهترین سالهای زندگی ما» به کارگردانی احمد کاوری و تهیه کنندگی محمودرضا تخشید چندی قبل در تهران به پایان رسید. این روزها مراحل فنی سریال در حال انجام است تا این مجموعه بزودی تحویل پخش شود. صداگذاری را آرش اسحاقی به عهده دارد. ضمن اینکه انجام جلوه های ویژه کامپیوتری را نیز شهاب نجفی بر عهده دارد.
«بهترین سالهای زندگی ما» به نویسندگی جابر قاسمعلی، یک درام پرفراز و نشیب تاریخی و عاشقانه است و اقتباسی از رمان مطرح «مهاجران» هاوارد فاست محسوب میشود.
این سریال در ۳۰ قسمت برای پخش از شبکه سوم سیما تولید می شود. داستان مجموعه از دهه ۳۰ روایت می شود که در ادامه به دهه حاضر نیز می رسد.
اخبار
پیام تبریک بنیاد سینمایی فارابی به مناسبت موفقیت فیلم «قصر شیرین» در جشنواره شانگهای
در پی موفقیت فیلم «قصر شیرین» در بیستودومین جشنواره جهانی فیلم شانگهای چین، مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی پیام تبریکی را منتشر کرد.
به گزارش امتیاز، در متن پیام تبریک «علیرضا تابش» مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، آمده است:
اخبار مسرت بخش موفقیتهای سینماگران ایرانی در عرصه بینالملل، برگ افتخارآمیز دیگری را به کارنامه فرهنگو هنر با شکوه ایران زمین میافزاید. فیلم «قصر شیرین» در اولین حضور بینالمللی خود در جشنواره جهانی فیلم شانگهای با دریافت سه جایزه «بهترین فیلم»، «کارگردانی» و «بازیگر مرد» از این رویداد مهم آسیایی، توانست افتخار دیگری را برای سینمای نجیب و فرهنگی ایران به ارمغان آورد.
ضمن ابراز صمیمانهترین تبریکات به آقایان سیدرضا میرکریمی و حامد بهداد و عوامل این فیلم، که همچون دیگر هنرمندان وزین این سرزمین در عرصه سینمای بینالملل باعث سربلندی سینمای نجیب ایران شدند، امید دارم همچنان این موفقیتها استمرار یابد.
صنعت انیمه ژاپن در بحران
انیماتور جوان نداریم
به گفته ژاپن تودی، در زمانی که محبوبیت جهانی صنعت انیمه ژاپن هرگز بالاتر از این نبوده، به دلیل میزان درآمد پایین، ساعتهای کاری طولانی و کمبود شدید هنرمندان، این صنعت در بحران قرار دارد.
ژاپن تنها چالشگر واقعی برتری هالیوود در این ژانر رقابتی است اما در حالیکه به نظر میرسید انیمههای ژاپنی و مخصوصاً فیلم به شدت محبوب «نام تو» کنترل پیکسار و دیزنی بر صنعت انیمیشن را تهدید کردهاند، مشکلات ساختاری قدیمی دارد به این رشد ضربه میزند.
با توجه به کمبود استعدادها در عرصه انیمه ژاپنی، بزرگترین ستاره آن یعنی هایائو میازاکی موسس استودیو گیبلی در ۷۸ سالگی از بازنشستگی بیرون آمده و دارد فیلم «چطور زندگی میکنی؟» را میسازد که سال آینده بیرون میآید.
اما یوشیاکی نیشیمورا تهیهکننده فیلم نامزد دریافت جایزه اسکار «ماجرای شاهزاده خانم کاگویا» گفته این صنعت با کمبود انیماتورهای خوب، شرایط کاری بد و حتی کمبود خلاقیت دستوپنجه نرم میکند. همتایان او از درآمدهای پایین، کمبود استعدادهای جوان نوظهور و خستگی در تیمهای انیمیشن سختکار که اغلب ۱۲ تا ۱۸ ساعت در روز کار میکنند، ناراضی هستند.
کیچی هارا ستاره در حال رشد انیمه ژاپنی که فیلم جدیدش «سرزمین عجایب» را در فستیوال انیمیشن انسی نشان داد و چهار سال پیش هم با فیلم «خانم هوکوسای» آنجا برنده جایزه بزرگ هیات داوران شده بود، نگران آینده است.
او میگوید: «شاید بزرگترین مشکل صنعت انیمیشن ژاپن این است که دیگر هیچ انیماتور جوانی وجود ندارد».
آیومو واتانابه که فیلم «کودکان دریا» خود را در بخش خارج از رقابتی فستیوال انسی به نمایش گذاشت، نگران «استانداردسازی» جلوههای بصری و کمبود محتوای اوریجینال است. او میگوید این حقیقت که «تعداد بسیار کمتر و کمتری از انیماتورها میتوانند با استفاده از دست خود به خوبی طراحی کنند» به هیچ وجه به این مسئله کمکی نمیکند.
واتانابه گفت صنعت انیمیشن ژاپن به دو طیف افراطی تقسیم شده: «فیلمهای بزرگ که میتوانند از تعداد خارقالعادهای از انیماتورها استفاده کنند و در آن سوی طیف پروژههای هنریتری که پول بسیار کمتری در اختیار دارند».
میزبانی تماشاخانه ایرانشهر از ۱۵ هزار مخاطب
به گفته روابط عمومی و امور بینالملل تماشاخانه ایرانشهر، نمایشهای «خون به پا میشود»، «تراس»، «مار بازی» و «شهر ما» که در نوبت اجرایی اردیبهشت و خرداد در ساعتهای ۱۹:۳۰، ۲۰ و ۲۱:۳۰ اجرای عمومی خود را در سالنهای دکتر ناظر زاده کرمانی و استاد سمندریان به روی صحنه برده بودند، با استقبال ۱۵ هزار مخاطب به کار خود در این مجموعه تئاتری پایان دادند.
نمایش «خون به پا میشود» به کارگردانی مسعود طیبی در ۲۵ اجرای خودپذیرای ۱ هزار و ۹۹۵ مخاطب بود. از این تعداد مخاطب، ۳۳۵ مخاطب با بلیتهای ۳۰،۳۵ و ۴۰ هزارتومانی و ۱۲۸۵ مخاطب با بلیتهای ۲۰ و ۲۵ هزارتومانی به تماشای این نمایش نشستند. همچنین تعداد ۳۷۵ مخاطب شامل هنرمندان و اصحاب رسانه، با بلیت مهمان به تماشای این نمایش نشستند. طبق این آمار، فروش نمایش «خون به پا میشود» طی ۲۵ اجرا مبلغ ۳۹ میلیون و ۲۷۲ هزار تومان بوده است.نمایش «تراس» به کارگردانی مسعود کرامتی نیز در ۲۹ اجرای خودپذیرای ۴ هزار و ۳۷۹ مخاطب بود. از این تعداد مخاطب، ۲۶۳۵ مخاطب با بلیتهای ۴۰ و ۵۰ هزارتومانی و ۱۳۰۹ مخاطب با بلیت ۳۵ و ۳۰ و ۲۵ هزارتومانی به تماشای این نمایش نشستند. همچنین تعداد ۴۳۵ مخاطب شامل هنرمندان و اصحاب رسانه، با بلیت مهمان به تماشای این نمایش نشستند.طبق این آمار، فروش نمایش «تراس» طی ۲۹ اجرا مبلغ ۱۶۰ میلیون و ۲۶۵ هزار تومان بوده است.نمایش «مار بازی» به کارگردانی سعید دشتی نیز در ۲۷ اجرای خودپذیرای ۴ هزار ۳۷ مخاطب بود. از این تعداد مخاطب، ۲۴۱۱ مخاطب با بلیتهای ۶۰، ۵۰ و ۴۰ هزارتومانی، ۱۲۲۱ مخاطب با بلیتهای ۳۵ و ۳۰ هزارتومانی به تماشای این نمایش نشستند. همچنین تعداد ۴۰۵ مخاطب شامل هنرمندان و اصحاب رسانه، با بلیت مهمان به تماشای این نمایش نشستند.طبق این آمار، فروش نمایش «مار بازی» طی ۲۷ اجرا مبلغ ۱۵۸ میلیون و ۶۸ هزار تومان بوده است. نمایش «شهر ما» به کارگردانی محمدحسن معجونی نیز در ۲۷ اجرای خودپذیرای ۴ هزار ۲۰۱ مخاطب بود. از این تعداد مخاطب، ۳۵۱۰ مخاطب با بلیت ۴۰ هزارتومانی، ۲۸۶ مخاطب با بلیت ۳۰ هزارتومانی به تماشای این نمایش نشستند. همچنین تعداد ۴۰۵ مخاطب شامل هنرمندان و اصحاب رسانه، با بلیت مهمان به تماشای این نمایش نشستند. طبق این آمار، فروش نمایش «شهر ما» طی ۲۷ اجرا مبلغ ۱۴۸ میلیون و ۹۸۰ هزار تومان بوده است.بر اساس آمار اعلامشده و تعداد مخاطبان هرکدام از نمایشها، تماشاخانه ایرانشهر از ۲۰ اردیبهشت تا ۲۸ خردادماه میزبان حدود ۱۵ هزار مخاطبان شد.
|
|
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4066/17790/67677
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4066/17790/67678
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4066/17790/67679
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4066/17790/67680
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4066/17790/67681
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4066/17790/67682
|
عناوین این صفحه
- شرکتکنندههایی که در آشپزی صفر هستند!
- اعلام نامزدهای بخش مستند
- سهم صدرالدین شجره در رنسانس رادیو
- نقطه ضعف سینما!
- اخبار
- اخبار