|
دستاوردهای ماندگار «جلوهگاه امید» در سینمای کودک و نوجوان
«جلوه گاه امید» با قرار گرفتن در مسیرى درست، کیفیتِ آثار تولیدى با اهداف ملى و انسانى مورد نظر را ارتقاء داده و با ورود نگاههاى تخصصى و کارشناسانه، دستاوردهایى ماندگار را ثبت خواهد کرد.
به گزارش امتیاز، علیرضا تابش دبیر سی و دومین جشنواره بینالمللی فیلمهای کودکان و نوجوانان در دیدار با امیرعبدالرضا سپنجی، مدیرکل روابط عمومی و امور رسانه سازمان حفاظت محیط زیست، ضمن تاکید بر اهمیت مشارکت و حمایت نهادها و سازمانهاى دولتى و خصوصى در راستاى تولید فیلمهاى کودکان و نوجوانان گفت: یکى از مهمترین اقدامات سى و دومین جشنواره فیلم کودک، ایجاد فضاى تعاملى در قالب بخش «جلوه گاه امید» است که به موجب آن، اهرمهاى حمایتى در دوره تولید و اکران و نگاههاى موضوعى و تخصصى براى پیشبرد اهداف ملى در آثار سینمایى کودک، در نظر گرفته شده است.
وى ادامه داد: بر همین اساس مشارکت سازمان محیط زیست با نگاه دغدغهمند و جایگاهِ اثرگذار در این دوره، اتفاقى مهم است که مىتواند مورد توجه فعالان این عرصه باشد و خروجىهاى آن منجر به ایجاد یک بسترِ فرهنگ ساز در میان مخاطبان شود.
تابش در ادامه افزود: طبیعى است که «جلوه گاه امید» با قرار گرفتن در مسیرى درست، کیفیتِ آثار تولیدى با اهداف ملى و انسانى مورد نظر را ارتقاء داده و با ورود نگاههاى تخصصى و کارشناسانه، در زمینه موضوعاتِ حیاتى و حساسیت برانگیز براى کودکان و نوجوانان که حفاظت از محیط زیست یکى از آن فضاهاى مهم محسوب مى شود، دستاوردهایى ماندگار را ثبت خواهد کرد.
مدیرکل روابط عمومی و امور رسانه سازمان حفاظت محیط زیست نیز بر اهمیت هنر و رسانه در نشان دادن جایگاه محیط زیست در افکار عمومی و بخصوص خانواده و نسل نو تاکید کرد و گفت: تولید فیلمهایی با مضمون حفاظت از محیط زیست و دوستی با طبیعت، و انتقال مفاهیم محیط زیستی از جمله موارد با اهمیت و تاثیرگذار است که باید به آن توجه ویژه شود.
سپنجی با اشاره به برگزاری جشنواره فیلمهای کودکان و نوجوانان در شهر اصفهان بیان کرد: مشارکت سازمان حفاظت از محیط زیست در بخش «جلوه گاه امید» با هدف تشویق فیلمسازان سینمای کودک و نوجوان در دستورکار این سازمان قرار دارد و امیدواریم همکاریهای خوبی در این زمینه از سوی سازمان حفاظت از محیط زیست و جشنواره بینالمللی فیلمهای کودکان و نوجوانان صورت گیرد.
وی با اشاره به برگزاری سومین دوره المپیاد فیلمسازی نوجوانان حمایت از ایدههای برگزیده ساخت فیلم در المپیاد فیلمسازی نوجوانان با موضوع محیط زیست، طبیعت، آب، پسماند، مضرات آلودگی هوا، گردوغبار و محیط بانان را از اهداف این سازمان دانست و افزود: بهرهمندی از سالن همایشها و امکانات پارک پردیسان برای نمایش فیلمهای کودک و نوجوان و بزرگسالان، با همکاری نهادهای مرتبط و همچنین همکاری و در اختیار قرار دادن امکانات محیط زیست کشور، برای فیلم و مستندسازی در حوزه محیط زیست و موارد مرتبط با این حوزه از جمله حمایتهای سازمان حفاظت از محیط است که در دستور کار ما قرار خواهد گرفت.
تحلیلی بر یک رویداد؛
رونق «اقتصاد هنر» رونق «هنر» نیست
سعید فلاحفر هنرمند عکاس و کارشناس حوزه هنرهای تجسمی در قالب یادداشتی، درباره اقتصاد هنر و نسبت هنر با اقتصاد و مقولاتی مرتبط با این مفهوم از جمله اقتصاد گالریداری و حراج تهران پرداخته است.
متن این یادداشت تحلیلی را در ادامه میخوانید؛
میپرسند اگر اثری از منیر فرمانفرمایان سه میلیارد تومان ارزش دارد، آینهکاران (برای قابهای آینهکاری سنتی در معماریهای معاصر و تاریخی) باید چقدر دستمزد بگیرند؟! باید گفت این سوال، علیرغم شکل حق به جانب و مستدلی که دارد، اساساً توقع و پرسش غلطی است که از عدم آشنایی به موضوع و ناآگاهی از اقتضائات هنر و تجارت نشأت میگیرد.
متأسفانه باید باور کرد که منافع عدهای، چه از جانب هنر و چه از جانب اقتصاد، در سایه تاریک ترویج این کجفهمیها و عدم شفافیتها تأمین میشود، عدهای که فریبکارانه برای حرکت مهره شطرنج، تاس میریزند.
اهالی اقتصاد و هنر از هم شناخت دارند؟
قاعده ورود به موضوعات، ترکیبی و بینارشتهای است؛ اگر قرار بر پرداختن به «اقتصاد هنر» باشد، باید به دو مقوله کاملاً تخصصی و شیوه تحلیلی رابطهها مسلط بود. اول اقتصاد و دوم هنر و بالاخره چیستی و چگونگی رابطه بین این دو. به نظر میرسد مشکل از همین بحث ساده شروع میشود. اهالی اقتصاد با هنر و چرایی و چگونگی و چیستی آن آشنا نیستند و اهالی هنر با درک اقتصاد کلان و مقتضیات و جزئیات آن.
باید اعتراف کرد هنوز در فرهنگ ایرانی، زبان مشترکی برای این دو پیدا نشده است. هیچکدام به درستی دنیای دیگری را درک نکرده و حتی به درستی نتوانستهاند تصور کارآمدی از الگوی برد برد برای طرفین و حتی ماهیت سود آن دیگری داشته باشند.
هنرمندان در شیوههای نگارخانهداری و حقانیت سهم نگارخانهها از منافع مادی و معنوی تردید دارند و نگارخانهها تلاش میکنند با ترفندهایی از این حق دفاع کرده و هنرمندان را در جهت منافع خود کنترل کنند
اختلاف شیوههای نگارخانهداری در ایران با نمونههای غربی که سابقه طولانیتری در اقتصاد هنر دارند از همین مهم ناشی میشود، تا جایی که به طور کلی نمیتوان مجموعه پیوستهای از هنرمند و نگارخانهداری را در ایران سراغ گرفت. هنرمندان در شیوههای نگارخانهداری و حقانیت سهم نگارخانهها از منافع مادی و معنوی تردید دارند و نگارخانهها تلاش میکنند با ترفندهایی از این حق دفاع کرده و هنرمندان را در جهت منافع خود کنترل کنند.
به نظر میرسد این رابطه به مبارزهای پنهان تبدیل شده و حاصل آن تخطی بسیاری از وظایف حرفهای و اخلاقی است. بدیهی است در این میان آنچه که مورد بی مهری قرار میگیرد نسبت هنر است با اقتصاد و موقعیت هنرمند و تاجر و… نسبت به دیگری و نسبت به دیگران. در نتیجه فضای فرهنگی هنری معدود نگارخانهها و انگیزههای فرهنگی هنری هنرمندان ناگهان از اوایل دهه هشتاد به سمت اولویت فروش و ثروت و شهرت و…، تغییر جهت میدهد بی آنکه قواعد و فرهنگ مشارکت، قانون و موضوعات حقوقی و… با این سرعت تغییر کرده باشند. نمونه ساده آن برخورد دوگانه شهرداری با نگارخانههای فعلی به بهانه وضعیت تجاری و مسکونی ساختمان نگارخانهها است.
جای خالی پایبندی به تعهدات ذاتی
نمونه دیگر، معافیتهای مالیاتی بود که به نگارخانههای دهه هفتاد تعلق میگرفت (که بیشتر تمایل به ارائه آثار هنری داشتند تا فروش). اما این معافیت همچنان در نگارخانههایی که بر وجه اقتصادی «اقتصاد هنر» تمرکز کرده و حتی مبالغ فروش خود را تبلیغ میکنند، مورد توقع نگارخانهداران است یا هنرمندانی که بدون هزینههای امروزی در نگارخانههای دهه هفتاد نمایشگاه برپا میکردند و امروزه توقع فروشهای افسانهای اما با همان شرایط رایگان قبلی دارند. در این میان گویا هیچکدام هم به تعهدات ذاتی و بدیهی خود پایبند نیستند.
سوتفاهمات در حوزه اقتصاد هنر در حراج تهران به اوج میرسد؛ منتقدان هنری از کیفیتهای هنری و تناسب آن با قیمتهای حراج گلایه میکنند، هنرمندانی که از الزامات تجارت بیاطلاع هستند و یا حداقل آن را در موضوع اقتصاد هنر مجاز نمیدانند، به قیاس کیفی و ریالی آثار خود با آثار حراج میپردازند و حق به جانب از رابطههای موجود بهانهای برای ناامیدی و خشم پیدا میکنند
سوتفاهمات در حوزه اقتصاد هنر در حراج تهران به اوج میرسد؛ منتقدان هنری از کیفیتهای هنری و تناسب آن با قیمتهای حراج گلایه میکنند، هنرمندانی که از الزامات تجارت بیاطلاع هستند و یا حداقل آن را در موضوع اقتصاد هنر مجاز نمیدانند، به قیاس کیفی و ریالی آثار خود با آثار حراج میپردازند و حق به جانب از رابطههای موجود بهانهای برای ناامیدی و خشم پیدا میکنند. مخاطبهای عام هم در انتخاب معیارهای اقتصادی و ارزشهای هنری و هنرمند سردرگم شده و سرانجام به راه حل ساده مقایسه صفرهای قیمت بسنده میکنند.
کم نیستند کسانی که با بیاطلاعی از هنر و اقتصاد و اقتصاد هنر تصورات نادرستی از سرمایهگذاری در این بازار پیدا کرده و میکنند. عجیب نیست که مدیران فرهنگی و اقتصادی هم رفتاری مشابه همین مخاطبها داشته باشند که دارند. بنابراین مثلاً سهم نفوذ و نظارت یا برائت و حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از یک سو و وزارت صنعت، معدن و تجارت یا اتاق بازرگانی و…، انجمنهای حرفهای و صنفی و… از سوی دیگر برای هیچکدام مشخص نیست.
هنرمندان و هنردوستان فارغ از بازار و تجارت، مسحور اعداد ظاهراً نجومی حراج میشوند و سرمایهگذارها و سلبریتیهای ورزشی و سینمایی و… مقهور منتقدان سفارشی و چرخه طراحی شده دلالهای بزرگتر. منتقدان مستقل اما ناآشنا با اعداد بزرگ بانکی، از تحسینها و تمجیدهای نامتناسب آثار و قیمتها ابراز نگرانی میکنند و آنها که بیرون حراج ایستادهاند، حسرت سهم از دست رفته را میخورند.
منتفع و متضرر کیست؟
اما «پول» قوانین خود را دنبال میکند اگرچه عدهای گمان کنند این پولی است که مستقیم و غیرمستقیم وارد چرخه فرهنگ و هنر میشود یا عدهای بی خبر از ترفندهای مرسوم بازار، گمان کنند هر اثر هنری دیگری میتواند جای یکی از این آثار فروخته شده باشد. بعید نیست هر کدام از این دو سوی رابطه، دیگری را منتفع بزرگتر و یا متضرر بزرگتر بداند. هر کدام گمان کند که به دیگری باخته و یا از دیگری برای منافع خود در حد توان سود برده است.
اما در تحلیلهای غالب بیرونی کمتر میتوان به تحلیل مبتنی بر تساوی برد برد برخورد. فعلاً این رابطه خصوصاً با عملکرد ضعیف و گاه جانبدارانه رسانهها منشأ انواع سو تفاهمات غیرقابل اثبات و غیرقابل نفی است.
به عنوان نمونهای برای تحلیلهای رایج در این فضای پرتردید؛ فروش نخستین دوره حراج تهران در خرداد ماه سال ۱۳۹۱ به دو میلیارد و یکصد و پنجاه میلیون تومان رسید. این عدد برای یازدهمین حراج و تیر ماه سال ۱۳۹۸ به چهل و دو میلیارد و دویست میلیون تومان میرسد. در یک قیاس ساده آنچنان که در چندین منبع نیز اعلام شده است این اتفاق یعنی بیش از بیست و یک برابر رشد در اقتصاد هنر کشور.
نکته اول اینکه، انتساب خام این ارقام به اقتصاد هنر چندان ساده و صحیح نبوده و میزان تحقق آن احتیاج به تحقیقات دقیق و دراز مدت دارد. بخش مهمی از این ارقام اصولاً خارج از هنر و اقتصاد واقعی هنر رد و بدل شدهاند. بخشی نیز حاصل جابجایی از بازارهای کوچکتر به سمت بازار بزرگتر است که عملاً مغایر تعبیر رشد محسوب میشود.
قسمتی از این مبالغ گردش داخلی داشته و الزاماً به معنی رونق واقعی نیست. از طرفی مثلاً با احتساب نرخ هفتصد و پنجاه هزار تومانی سکه تمام بهار آزادی در سال ۱۳۹۱ در قیاس با نرخ چهار میلیون و پانصد هزار تومانی سکه تمام بهار آزادی در سال ۱۳۹۸ و کاهش شدید ارزش ریال، به تناسب دیگری میرسیم که نه رشد بیست و یک برابری حراج را تأیید میکند و نه آن باغ سبز سرمایه گذاری سودآور در این تجارت نوپا را. ضمن اینکه ورود به این بازار برای همه مقدور نیست و چنانکه در بازارهای موازی غربی رایج است، تضمینی بر تداوم این ارقام، خارج از حراج فعلی تجربه نشده است.
برخی بنا به دلایل و انگیزههای مختلف شخصی و جناحی و صنفی و گروهی و… علاقمند هستند تا اقتصاد هنر را مستقیماً مربوط به شاخصه اصل خالص هنر و جامعه هنرمندان تفسیر کرده و رونق اقتصاد هنر را برابر یا حداقل سمبل رونق هنر فرض کنند!
در سویی دیگر از این ماجرای نه چندان ساده؛ برخی بنا به دلایل و انگیزههای مختلف شخصی و جناحی و صنفی و گروهی و… علاقمند هستند تا اقتصاد هنر را مستقیماً مربوط به شاخصه اصل خالص هنر و جامعه هنرمندان تفسیر کرده و رونق اقتصاد هنر را برابر یا حداقل سمبل رونق هنر فرض کنند تا به این ترتیب هم از مواهب مالی برخوردار شوند و هم جامه فرهیختگان به تن، از این نمد کلاهی به سر کنند.
هنوز به درک اقتصاد هنر نرسیدهایم
این منظر مهمترین و مشخصترین سندی است که ثابت میکند جامعه ایرانی؛ چه در بخش اقتصاد، چه در بخش فرهنگ و هنر، چه در میان اهل فن و چه در میان مخاطب عام، هنوز به درک کاملی از تقاطع حیاتی اقتصاد و هنر و مقتضیات آن، زیر عنوان «اقتصاد هنر» نرسیده است.
به نظر میرسد فارغ از همه زنده بادها و مرده بادها، دور از همه سهمخواهی از پیروزیها و نفی تردامنیهای شکست؛ ارائه تعریفی دور از توهمات و تصورات شخصی و البته مبتنی بر حقیقت و واقعیت و پیراستن پر از وسواس آن از همه مناسبات نامربوط سیاسی و… اولین گام برای رهایی از این وضعیت دشوار خواهد بود
جزییات سومین فستیوال «موسیقی الکترونیک تهران»
خارجیها نمیآیند
مهدی جلالی که به همراه سارا اباذری بهعنوان دبیران هنری سومین فستیوال «موسیقی الکترونیک تهران» به فعالیت مشغولند، در گفتگو با خبرنگار آن با اشاره به جزییات برگزاری این رویداد به میزبانی دانشگاه تهران توضیح داد: طبق برنامهریزیهایی که از مدتها پیش برای برگزاری دوره سوم این رویداد انجام داده بودیم، قرار بر این بود تا علاوه بر حضور تعدادی از گروهها و هنرمندان داخلی، حدود پنج هنرمند مهمان از کشورهای آلمان، سوئیس و یونان در این دوره حضور داشته باشند که فکر میکنم با توجه به توانایی هر کدام از آنها میتوانستیم شاهد برگزاری یک رویداد بسیار عالی در حوزه موسیقی الکتروآکوستیک باشیم. اما متاسفانه در روند صدور ویزا با وجودی که این افراد هزینه بلیت رفت و برگشت را نیز خود تهیه کرده بودند، به مشکل خوردیم و در آخرین دقایق زمانبندی جدول جشنواره متوجه شدیم که نمیتوانیم میزبان این هنرمندان باشیم از این رو سومین فستیوال موسیقی الکترونیک تهران بدون حضور گروههای خارجی برگزار میشود.
وی ادامه داد: سومین فستیوال موسیقی الکترونیک تهران از روز شنبه بیست و نهم تیرماه با حمایت معاونت فرهنگی و مدیریت دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران در دانشگاه تهران و خانه نمایش «دا» با اجرای گروههای «یارآوا»، آنسامبل «خانه رویا» و تعدادی از هنرمندان در قالب اجراهای تک نوازی برگزار میشود. این فستیوال در واقع زیر مجموعه مسابقه آهنگسازی رضا کرویان برگزار میشود که امسال شاهد برگزاری دوره چهارم جایزه و دوره سوم فستیوال خواهیم بود. مسابقه ملی آهنگسازی موسیقی الکترو آکوستیک «جایزه رضا کرویان» در شرایطی برگزار میشود که طی سالهای گذشته هنرمندانی از کشورهای ایتالیا، اروگوئه، آلمان، آمریکا، سوییس، تایوان و یونان در برنامههای ما حضور پیدا میکردند که این نشان دهنده اهمیت این رویداد برای ما و سایرهنرمندان است.
جلالی درباره سابقه برگزاری فستیوال موسیقی الکترونیک تهران و مسابقه آهنگسازی موسیقی الکتروآکوستیک «جایزه رضا کروریان» کفت: مسابقه آهنگسازی موسیقی الکتروآکوستیک با عنوان «جایزه رضا کروریان» به صورت ملی (برای آهنگسازان ایرانی یا آهنگسازانی که در ایران زندگی میکنند) برگزار میشود. اما با توجه ویژهای که کشورهای مختلف به ویژه کشورهای اروپایی به این مسابقه داشتند، از سال دوم مسابقه، همزمان با مراسم مرتبط با آن، فستیوالی تحت عنوان «فستیوال بینالمللی موسیقی الکترونیک تهران» نیز توسط گروه یارآوا برگزار میشود که در آن آثار هنرمندان کشورهای مختلف نیز در کنار آهنگسازان ایرانی به اجرا در میآیند. این در حالی است که بر اساس توافقی که مبنی بر تعامل و تبادل فرهنگی بین گروه موسیقی «یارآوا» با مراکز فرهنگی و به ویژه دانشگاههای موسیقی همه ساله آثار آهنگسازان هنرمندان ایرانی که در بخش رقابتی جایزه رضا کروریان و یا در فستیوال بینالمللی موسیقی الکترونیک تهران حضور دارند، در کشورهای دیگر نیز به روی صحنه میروند که از این میان میتوان به دانشگاه موسیقی، تئاتر و رسانهی هانوفرآلمان، لابراتوار موسیقی معاصر و دپارتمان مطالعات موسیقی در دانشگاه ارسطو تسالونیکی یونان، مرکز رسانههای دیجیتال و لابراتوار تولید چند رسانهای کنسرواتوار لوئیجی کروبینی فلورانس ایتالیا، دانشگاه نیویورک و دانشگاه مونتهویدئو (اروگوئه) اشاره کرد
اخبار
محمد علیزاده در «سالن میلاد» کنسرت میدهد
محمد علیزاده از خوانندگان موسیقی پاپ ایران هفتم مرداد ماه سال جاری پس از مدتها توقف در برگزاری اجراهای زنده، تازهترین کنسرت خود را در سالن میلاد نمایشگاه بینالمللی تهران برگزار میکند.
علیزاده که طی ماههای گذشته عمده تمرکز خود را بر انتشار تک آهنگهای مختلف معطوف کرده در کنسرتهای پیش رو به احتمال فراوان قطعات منتخب آلبومهای خود از جمله «همخونه – ۱۳۸۷»، «سورپرایز- ۱۳۸۸»، «دلت با منه – ۱۳۹۱»، «گفتم نرو- ۱۳۹۵» و تک آهنگ های خود را برای طرفداران اجرا میکند.
طبق برنامهریزیهای انجام گرفته در این کنسرت که تحت پوشش شرکت «ایران گام» به مدیریت صدرالدین حسینخانی برگزار خواهد شد بلیتها از قیمت ۶۰ تا ۱۷۰ هزار تومان فروخته خواهد شد
خانه هنرمندان از امروز ۲۷ تیر به کار خود ادامه میدهد
به گفته روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، به دلیل قطعی برق و تعویض خطوط انتقال قدیمی در منطقه، خانه هنرمندان ایران تنها ۲ روز تعطیل شده است و این مجموعه هنری از امروز پنجشنبه مورخ ۲۷ تیر برنامههای خود را از سر میگیرد و میزبان علاقهمندان خواهد بود،
مسئولین برق منطقه فردوسی و شهرداری منطقه ۶، قول دادهاند که حتماً این مشکل از امروز پنجشنبه ۲۷ تیر رفع خواهد شد.
تماشاخانه ایرانشهر بدون مشکل فنی، در این ۲ روز اخیر میزبان هنردوستان بوده است
تغییر رویکرد «کتاب باز» در فصل نو
محمدرضا رضائیان تهیهکننده برنامه «کتاب باز» درباره ساخت جدیدترین سری از این برنامه به خبرنگاران گفت: قرار است فصل چهارم این برنامه را از دوم شهریورماه روی آنتن شبکه نسیم ببریم.
وی افزود: مجری این سری از «کتاب باز» هم مانند فصل قبل، سروش صحت است و قرار است افراد دیگری هم در بخشهای دیگر برنامه به او کمک کنند.
رضائیان درباره رویکرد فصل جدید این برنامه و تفاوتهای آن نسب به فصل پیشین، بیان کرد: در فصل گذشته بیشتر روی موضوع کتاب خواندن مردم وقت گذاشتیم اما قصد داریم در این فصل تمرکزمان را روی موضوع «فرهنگ مطالعه» بگذاریم؛ «فرهنگ مطالعه» به این معنی که مطالعه کردن فقط کتاب خواندن نیست، بلکه سفر کردن، فیلم دیدن و تئاتر دیدن هم است.
به گفته رضائیان پیش تولید فصل چهارم از برنامه «کتاب باز» از دهم مرداد ماه آغاز میشود
هفته جهانی «دراماتراپی» پاییز امسال برگزار میشود
مجید امرایی عضو موسس اتحادیه جهانی دراماتراپی درباره برنامههای جدید این اتحادیه گفت: در آخرین جلسه هیات مؤسس اتحادیه جهانی که در ماه ژوئن ۲۰۱۹ (خردا ماه ۱۳۹۸) برگزار شد، با تصویب اعضا مقرر شد تا هفته جهانی دراماتراپی با هدف ارزیابی فعالیتهای سالانه انجمنهای جهانی برگزار شود.
وی درباره فعالیتهای مدنظر برای هفته جهانی دراماتراپی توضیح داد: در این هفته علاوه بر جلسات بحث و سخنرانی، معرفی آخرین دست آوردها، متون علمی، تئوریها، روشها و رویکردهای جدید، قدردانی از مدرسان و فعالان عرصه دراماتراپی، کارگاههای فشرده و چند روزه برای علاقه مندان در سراسر جهان برگزار میشود.
عضو ایرانی اتحادیه جهانی دراماتراپی در پایان سخنان خود درباره تاریخ برگزاری این برنامه بیان کرد: نخستین هفته دراماتراپی از تاریخ ۲۱ تا ۲۷ اکتبر ۲۰۱۹ مصادف با ۲۹ مهر تا ۵ آبان ماه ۱۳۹۸ برگزار خواهد شد
نمایش «شبی که ماه کامل شد»
با حضور خانواده شهدای مدافع حرم
به گفته ستاد خبری هفتمین جشنواره بینالمللی فیلم شهر، در دومین روز از برگزاری این جشنواره فیلم سینمایی «شبی که ماه کامل شد» با حضور خانواده های محترم شهدای مدافع حرم نمایش داده می شود.
این فیلم سینمایی در سالن شماره ۲ از ساعت ۱۶ تا ۱۸:۲۰ به نمایش درمیآید.
هفتمین جشنواره بینالمللی فیلم شهر ۲۶ تا ۳۱ تیرماه سال جاری توسط موسسه تصویر شهر و به دبیری هاشم میرزاخانی در پردیس سینما گالری ملت برگزار میشود
|
|
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4083/17925/69336
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4083/17925/69337
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4083/17925/69338
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4083/17925/69339
|
عناوین این صفحه
- دستاوردهای ماندگار «جلوهگاه امید» در سینمای کودک و نوجوان
- رونق «اقتصاد هنر» رونق «هنر» نیست
- خارجیها نمیآیند
- اخبار