|
دو جایزه از سه نامزدی برای «کاتیوشا» در جشنواره لاو آمریکا
فیلم کمدی «کاتیوشا» ساخته علی عطشانی که به جشنواره بینالمللی فیلم «لاو» در کشور آمریکا راه یافته بود دو جایزه بهترین فیلم و بهترین فیلمبرداری را از این جشنواره دریافت کرد.
به گزارش امتیاز، در مراسم اختتامیه چهارمین دوره از جشنواره Love International film festival که ساعاتی پیش با حضور چهرههای زیادی از بازیگران، کارگردانان و تهیهکنندگان هالیوودی در مرکز فرهنگی اسکربال Skirball Cultural Center شهر لسآنجلس آمریکا برگزار شد، جایزه بهترین فیلم به علی عطشانی برای کارگردانی و تهیهکنندگی فیلم سینمایی «کاتیوشا» و جایزه بهترین فیلمبردار به محمود عطشانی برای فیلمبرداری این فیلم اهدا شد.
«کاتیوشا» در سه رشته بهترین فیلم، بهترین فیلمبرداری و بهترین بازیگر مرد (هادی حجازیفر) جشنواره بینالمللی لاو آمریکا کاندید بود.
جشنواره بینالمللی فیلم «لاو» که یکی از جشنوارههای مهم کشور آمریکا است، طی چهار روز از ۱۸ تا ۲۱ سپتامبر ۲۰۱۹ برابر با ۲۷ تا ۳۰ شهریور ماه در شهر لس آنجلس کشور آمریکا برگزار شد.
فیلم «کاتیوشا» پیش از این به بخش مسابقه پنجمین دوره جشنواره بینالمللی فیلم «ماریتا» در کشور آمریکا، بخش نهایی جشنواره بینالمللی «فیلمهای الهامبخش» کشور استرالیا و بخش رقابتی پنجمین جشنواره بینالمللی فیلم «راجستان» در شهر جیپور، مرکز ایالت راجستانِ کشور هند راه یافته بود و لوح تقدیر هیات داوران جشنواره کراس اور آمریکا، جایزه بهترین فیلم جشنواره بینالمللی فیلم راجستان جیپور را از آن خود کرده بود.
این فیلم با بازی هادی حجازیفر، احمد مهرانفر، لیلا اوتادی، میترا حجار، ارژنگ امیرفضلی، قاسم زارع، بیژن بنفشهخواه و ... مرداد ماه امسال در ایران اکران شد و با استقبال خوبی از سوی مخاطبان روبهرو شد. فیلمنامه «کاتیوشا» را مهدی علی میرزایی و علی عطشانی بر اساس طرحی از مهراب قاسمخانی نوشتهاند. داستان این فیلم درباره خلیل، بسیجی معروف است که در فضای مجازی به «خلیل کاتیوشا» شهرت دارد و مجبور میشود چند روزی را کنار عرشیا پسر جلف پولدار بگذراند. این اختلاف طبقاتی و دیدگاههای متضاد باعث بوجود آمدن دردسرهایی میان آن دو میشود.
فهرست کامل عوامل «کاتیوشا» عبارتند از: تهیهکننده و کارگردان: علی عطشانی، مجری طرح و مدیر تولید: علیرضا یگانگی، جانشین تهیهکننده و سرمایهگذار: احمد شیرازی مهر، نویسنده فیلمنامه: مهدی علیمیرزایی و علی عطشانی براساس طرحی از: محراب قاسمخانی، نویسنده نسخه نهایی: کریم خودسیانی، مدیر فیلمبرداری: محمود عطشانی، دستیار یک فیلمبردار: مهدی حسینی، دستیاران: محسن دبیریان، امیر حسین صدرایی و حسین شباهنگ، صدابردار: محمد شاهوردی، دستیار صدابردار: میلاد شالی، تدوین: علی عطشانی، تیتراژ و تروکاژ: محمد تیموری، استودیو تدوین: بیتا فیلم، برنامهریز: عاطفه باقری، مشاور تهیهکننده: ایمان ادیب، سعید پاکستانی، حسام بابایی، دستیار تولید: علیرضا یارمحمدی، دستیار یک کارگردان: سیامک مردانه، دستیاران: سینا بیگی و محمد تیموری، طراح چهرهپردازی: امید گلزاده، چهرهپرداز: فرزانه زردشت و مهدی صیاد، دستیار چهرهپرداز: سهراب اندامی، طراح صحنه و لباس: آبتین برقی، دستیار یک صحنه و لباس: جواد بهبودی، مدیر صحنه: علی صدری، دستیار لباس: فاطمه احمدی، اتالوناژ و تروکاژ: علی تصدیقی، طراحی و ترکیب صدا: سید محمود موسوی نژاد، موسیقی: مهدی کلانتری، مدیر پخش بینالملل: امیدچوگانی، مدیر مالی: علی باغانی، منشی صحنه: گل گوشان، مشاور رسانهای و مدیر روابط عمومی بیتا فیلم: مریم قربانینیا، مشاور حقوقی: سید امین شجاعی، عکاس: پیمان گرزم، تصویربردار پشت صحنه: ساسان حقانی، مدیر تدارکات: سعید دلاوری، دستیار تدارکات: ایرج آقاسی، دستیار: علی ساسانی، همیار تدارکات: حمید نصرآبادی، حمل و نقل: سعید حبیبی، خسرو امیری، امیر جهانبخش، حسن نوری، محمد محمودی، محمد علیزاده، مرتضی شکری، علی صادقی، تهیه شده در بیتا فیلم تهران، پخش بینالملل: American Bright light Film Productions.
پس از دو سال و با حمایت بنیاد سینمایی فارابی؛
«رویای سهراب» درباره سهراب سپهری شاعر پرآوازه ایرانی آماده نمایش شد
«رویای سهراب» پانزدهمین فیلم بلند سینمایی «علی قویتن» آماده نمایش شد.
به گزارش امتیاز، «علی قویتن» درباره این فیلم گفت: «رویای سهراب» درباره یک شاعر نامدار و محبوب ایران است و قطعا مردم دوست دارند در فیلمی از «سهراب سپهری»، روایتی از او ببینند که در تصوراتشان هست و از جهاتی هم ما ملزم هستیم که زوایای دیدهنشدهای را از شخصیتی چون سهراب نشان بدهیم و این تقابل، کار فیلمساز را سخت میکند.
او گفت: فیلم «رویای سهراب» یک فیلم بیوگرافی نیست بلکه راوی زوایای پنهان و دیده نشدهای از سهراب سپهری است.
این کارگردان گفت: از سال ۹۰ دغدغهام بود و دوست داشتم فیلمی درباره «سهراب سپهری» بسازم. دلیل سالها توقف و تعمق من این بود که فکر کردم اگر کس دیگری این توان، دغدغه و تمایل را دارد، درباره سهراب فیلمی بسازد اما در نهایت قرعه به نام خود من افتاد. آخر سال ۹۶ برنامهریزی کردیم تا پیش تولید را شروع کنیم و در اواخر بهار ۹۷، فیلمبرداری فیلم پس از صدور پروانه ساخت از معاونت ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی، به طور رسمی شروع شد و فیلمبرداری فیلم در کاشان و حوالی کاشان بهانجام رسید.
او گفت: حساسیتهایم در ساخت فیلم براساس یافتههای تحقیقاتیام و این که این که بتوانم از این شاعر پرآوازه تصویری درست ارائه دهم، بیشترین دغدغه من در «رویای سهراب» بود. از طرفی تلاش کردیم تا کار بازیگران فیلم (که از بین چهرههای پرکار و شناختهشده انتخاب شده بودند) در مدت زمانی که برای فیلمبرداری درنظر گرفته بودیم به اتمام برسد، اما قرارداد بازیگران فیلم تمام شد و کار به دلیل حساسیتهایی که ذکر کردم به اتمام نرسید.
قویتن در ادامه گفت: سال گذشته به جشنواره فیلم فجر نزدیک شده بودیم و پیشنهادهایی جهت ارائه و شرکت فیلم در جشنواره مطرح شد اما از نظر من، فیلم کامل نبود و در واقع با آنچیزی که فکر میکردم باید باشد، فاصله داشت. در ادامه، در سال ۹۸ فرصتی دست داد تا گروه بازیگران و عوامل فنی را باردیگر دعوت به همکاری کردم و ۱۲ روز وقت گذاشتیم تا مرحله دوم فیلمبرداری انجام شود. سپس تدوین، صداگذاری و تصحیحرنگ و ... به انجام رسید و سرانجام فیلم حدود دو هفته پیش آماده نمایش شد.
قویتن اظهار داشت: نظرمان این بود که فیلم در مهر ماه امسال اکران شود اما با وجود این که «رویای سهراب» فیلمی است که مردم دوست دارند آن را ببینند، شرایط اکران سینماها به گونهای ست که گویا سینماهای سرگروه تا اواخر سال جاری بسته شده و نیز فکر حضور در جشنواره فیلم فجر امسال هم از طرف سازندگان این پروژه و دوستداران سهراب، ما را بر آن وا میدارد که جایگاه جشنوارهای فیلم «رویای سهراب» را نیز در نظر بگیریم که البته اگر نگاه و سیاستهای جشنواره فیلم فجر به سمت فیلمهای فرهنگی باشد و ناکامی نصیبمان نشود. در این زمانه سخت ما جرأت کردیم و دو سال برای ساخت یک فیلم فرهنگی از مال و جانمان مایه گذاشتیم، حالا میماند که در این گیرودار عجیب و غریب، سکاندارها و اختیارداری سالنهای سینماها چطور همراهی کنند تا فیلم برای مردم به نمایش در آید.
او اظهار داشت: بنیاد سینمایی فارابی از پیش تولید تا همین الان، دلسوزانه ما را همراهی کرده است. بحث من صرفا حمایت مادی نیست. مسئولان بنیاد سینمایی فارابی دوستانه همراهی کردند و نشان دادند که به دنبال تولید فیلمهای ارزشمند و فرهنگی هستند. در زمان ساخت فیلم سینمایی «رویای سهراب» مشوق ما بودند و احساس میکردیم حمایتی پشت این نوع سینماست. امیدوارم سکانداران سالنهای سینمایی کشور و همچنین مسئولان جشنوارههای داخلی، فیلمهای فرهنگی را به بهای سرگرمی تماشاگران رها نکنند، چون ما باید مخاطب بسازیم.
بنا بر این گزارش، «سهراب سپهری» در سپهر ادبیات ایران از جایگاهی ویژه برخوردار است که بخشی از آن به تصویرسازی و سبکروایی او برمیگردد و بخشی به روایت صمیمانه و زبان نرم و پاک وی. آثاری که به زبانهای مختلف دنیا ترجمه شده و از شاخصههای اثرگذاری و برقراری ارتباط جهانی برخوردار بودهاند.
مکاشفههای شاعرانه «سهراب سپهری» در نقاشی هم نمود داشت و او را صاحب سبکی متفاوت کرد؛ به طوری که امروزه، علاوه بر این که وجه شاعرانگی سهراب به او جایگاهی ممتاز بخشیده، آثار نقاشی او همچنان منحصربهفرد است و نامش را به عنوان رکورددار قیمت نقاشی مدرن ایرانی در حراجهای هنری به ثبت رسانده است.
عشق به ریشههای هویتی در کنار حرکت به سمت نگاه مدرن، رازی است که سبب میشود بر طرفداران سهراب در نسلهای نو، همچنان اضافه شود.
تولید فیلمی درباره «سهراب سپهری» در سینمایی که کمتر به گنجینه شعر و ادب خود توجه داشته، اتفاقی مثبت است که میتواند دریچهای تازه را در رابطه نسل جدید با سینما بگشاید.
مهدی سلطانی، بهاره کیان افشار، لاله اسکندری، ترلان پروانه، مینا جعفرزاده، حسین محمدیان، فروغ امجدی، ابوالفضل میری، غزاله اکرمی،داود خلیلی، حسن علیرضایی، مرتضی مرتضایی، شادی عزیزی، مهرداد داوری، فاطمه کرمپور بازیگران اصلی و عرفان پریرخ، دنیا روحی، امیریاسان مدبرنیا بازیگران خردسال این فیلم سینمایی هستند.
عوامل فیلم «رویای سهراب» عبارتند از: نویسنده و کارگردان و تهیهکننده: علی قویتن، مدیر فیلمبرداری: ساعد نیکذات، طراح صدا: بهروز شهامت، طراح چهرهپردازی: رحیم مهدیخانی، برنامهریز و دستیار اول: رامین مشکینمقدم، دستیار دوم کارگردان: امیررضا کرمپور، مجری طرح: حامد قویتن، جانشین تولید: مجتبی بهرامی، دستیاران تولید: میثم یکتا، امیرحسین خوانساری، یوسف احمدی، عکاس: حسن ناحی، دستیار اول فیلمبردار: سعید خادمی، اجرای طراحی صحنه: حسین محمدیان، دستیاران طراح صحنه: حمید پروانی، فاطمه توفیقی، دستیار طراح لباس: آیدا پوراکبر، اجرای چهرهپردازی: مجید وثیقی، نازنین سرابی، مهسا خوشسلوک، منشی صحنه: آناهید روستا.
استادانی که در کافه ها یکه تازی می کنند
علیرضا لبش میگوید خیلی از افرادی که در جلسههای ادبی به عنوان استاد مطرح میشوند صرفا فالوئر دارند و صلاحیت ندارند و همین باعث اضمحلال ادبیات شده است. او همچنین از حضور افراد تازهکار در انجمنهای ادبی دانشگاهها به عنوان استاد که صرفا اطلاعات ویکیپدیایی دارند میگوید.
این شاعر طنزپرداز، درباره وضعیت برگزاری جلسههای ادبی در مکانهایی مثل کافهها اظهار کرد: من با این مسئله نه موافق هستم و نه مخالف. اینکه جلسات در کافهها برگزار شوند یا در فرهنگسراها و حوزه هنری مهم نیست، افرادش مهم هستند؛ آن افرادی که بهعنوان افراد صاحب نفوذ در این جلسات شرکت میکنند. متاسفانه در خیلی از این جلسات کسانی که بهعنوان استاد مطرح هستند و فالوئر دارند، صلاحیت این جایگاه را ندارند، به همین خاطر است که ادبیات دچار این اضمحلال شده است.او افزود: مکانهای دولتی یا فضایی مثل شهرداری شانیتی داشتند که هر کسی را به عنوان استاد و صاحبنظر دعوت نمیکردند اما در کافهها دیگر صلاحیت و تایید صلاحیت وجود ندارد. البته که آن تایید صلاحیتها هم خیلی مورد قبول نبود اما باز هم شان و جایگاهی وجود داشت که الان وجود ندارد.
لبش در پاسخ به پرسش مطرحشده درباره چگونگی تشخیص انجمن ادبی خوب توسط شاعران و نویسندگان جوان در میان تعدد انجمنهای ادبی ایجادشده بیان کرد: تقریبا چهار، پنج سالی است که به هیچ انجمنی نمیروم و از وضعیتشان هم خیلی اطلاع ندارم اما ادبیات بهشدت رو به اوفول است و اگزوتیسم و سانتیمانتالیسم ادبیات را فراگرفته است. خیلی از کارهایی که در فضای مجازی دیده میشود، حاصل همین انجمنها و جلسات است و این کارها خیلی به سمت رمانتیسم و احساسات پیش رفته و منطق در آنها رنگ باخته است. این رنگباختگی به این دلیل است که میزان مطالعه خصوصا در شاعران جوان پایین آمده است.
این شاعر با بیان اینکه امروزه نمونههای خیلی بدی را به عنوان «سمپل ادبی» معرفی کردهاند، گفت: جوانهای امروز بیشتر با آثاری سروکار دارند که بسیار احساساتگرا و بسیار بدون خرد و بدون آگاهیبخشی است و این در انجمنها هم نفوذ کرده. خیلی از کسانی که در ادبیات جایگاهی ندارند، الان برای خودشان صاحب انجمن، جلسه و کارگاه شعر شدهاند. محصولاتی که از این جلسات بیرون میآید هم بالطبع محصولات ضعیفی است.
او درباره علت ضعیف بودن این آثار اظهار کرد: متاسفانه در این جلسات، نقد به صورت درست و اصولی انجام نمیشود و صرفا یکسری شعرخوانیهای دمدستی است. یا اگر نقدی هست نقدهای سانتیمانتال و سطحی است؛ نقد اصولی، درست و از روی اندیشه نیست. اندیشه چیزی است که با دود چراغ خوردن به دست میآید اما متاسفانه امروز این دود چراغ ارزش و اهمیتی ندارد و آدمها میخواهند خیلی سریع سلبریتی شوند و فالوئر پیدا کنند، پس اوضاع ادبیات هم اینچنین میشود.
نویسنده «بوطیقای شیطان» همچنین درباره وضعیت همکاری نهادهای مربوطه برای برگزاری انجمنها و جلسههای ادبی گفت: مدتی خود وزارت فرهنگ و ارشاد و بنیاد شعر و ادبیات داستانی برای انجمنهای ادبی جشنوارهای برگزار کرده بودند. مکانهایی هم که مربوط به سازمانهای مردمنهاد زیر نظر فرهنگسراها بودند، جایی بودند تا مردم به صورت رایگان بتوانند جلسات ادبیشان را در آنها برگزار کنند، اما شرایط طوری شده که این جلسات در کافهها برگزار میشوند. حالا کافهها نفع شخصی دارند؛ کسانی که میروند، سفارشهایی که میدهند و فضای که ایجاد میشود به نفع شخص کافهدار است تا ادبیات. کسانی که کافهدارند معمولا در ادبیات که خبره نیستند پس هر کس را که با آنها رفیق باشد یا در فضای مجازی فالوئر داشته باشد برای برگزاری جلسات ادبی دعوت میکنند، درحالیکه این قصه در فضاهای فرهنگی وجود نداشت و اسم و رسم آدمها مهمتر بود.لبش افزود: من معتقدم این تجربه است، اول به انحراف میرود اما بعد به جایگاه و پایگاه خودش برمیگردد. در نهایت آدمهایی که دنبال ادبیات هستند اگر گمشدهشان را در جلسات کافهها پیدا نکنند، وارد جریانهای جدیتر ادبی میشوند.
این شاعر طنزپرداز با اشاره به اینکه سنگ محک درستی برای ادبیات وجود ندارد، بیان کرد: ما منتقدهای درست و درمانی نداریم، منتقدهای درست و درمانمان هم کار نمیکنند، در مجلات و روزنامهها هم اگر نقد درستی انجام میشد الان دیگر خیلی کمرنگ است. جایزههای ادبی خصوصی هم که حالا به دست باندبازان افتاده است، جایزههای دولتی هم که اوضاع مشخصی دارند. همه اینها باعث شده جوان راهش را گم کند و نداند کدام سمت در ادبیات و هنر سمت درستی است؛ چون نه آموزش درست و نه ملاک و معیار درستی برای ارزیابی اثر ادبی وجود دارد. بلبشویی ایجاد شده که هیچکدام از نهادها نتوانستهاند سردمداری ادبیات را بر عهده بگیرند. زمانی سردمداران ادبیمان فروغ، شاملو، احمدرضا احمدی، قیصر امینپور و سیدحسن حسینی بودند، در زمینه طنز هم عمران صلاحی، منوچهر احترمی و ابوالفضل زرویی را داشتیم، اما امروز هیچکس را نداریم؛ آدم بزرگی که حرفش را بخوانند و بتواند این وضعیت را جمع کند. کاری هم نمیشود کرد، باید اجازه داد تا از این مقطع عبور کنیم. من هم نمیدانم باید چه کرد، برای همین ترجیح میدهم در خانه بنشینم و در جلسات این شکلی شرکت نکنم. ترجیح میدهم کارگاه آموزشی نداشته باشم.
علیرضا لبش در پایان به وضعیت جلسههای ادبی که در دانشگاهها برگزار میشود هم اشاره کرد و خطاب به جوانانی که تازه وارد ادبیات شدهاند و پایگاهشان دانشگاه است، گفت: توصیهام این است که کمی جدیتر به ادبیات بپردازند. دیدهام استادانی که برای کارگاههای شعر به دانشگاهها دعوت میشوند، آدمهای تازهکار، سطح پایین و حتی نوپایی هستند که سطح تدریس را ندارند و یکسری دانستههای ویکیپدیایی دارند. این برای دانشگاهها که باید مرکز علم و خلاقیت باشند دردناک است. اقلا در فضای دانشگاه مسئولان دانشگاهی و حتی دانشجویان باید حواسشان باشد که هر کسی را به دانشگاه دعوت نکنند و فضا را برای عرض اندام هر کسی را باز نکنند. این روزها دلم میگیرد از اینکه چقدر سطح دانشگاهها پایین آمده است.
جزئیات ساخت موسیقی سریال «مرضیه»
آهنگساز سریال تلویزیونی «مرضیه» که این روزها به کارگردانی فلورا سام از شبکه دو سیما در حال پخش است از تلاش خود برای ساخت یک موسیقی متفاوت برای یک سریال چند وجهی سخن گفت.رضا خسروی آهنگساز سینما و تلویزیون درباره نحوه ساخت موسیقی متن سریال «مرضیه» توضیح داد: موسیقی سریال «مرضیه» از نظر سازبندی و رنگآمیزی موسیقایی شامل دو فصل مجزاست. در این چارچوب طی پنج قسمت اول سریال که به نوعی فصل اول سریال محسوب شده و دربرگیرنده فضایی رومانتیک، عاشقانه و مذهبی است، تلاش کردیم روایت موسیقایی را با گیتار کلاسیک و کمانچه در تلفیق با ارکستر سازهای زهی طراحی کنیم.
وی افزود: از فصل دوم هم که شامل ۱۰ قسمت پایانی است، همزمان با تغییر محتوای سریال به معمایی - پلیسی که پیگیر یک اختلاس بزرگ است، رنگ موسیقی و سازها نیز تغییر کرده و گیتار الکتریک و کلارینت با تلفیق موسیقی الکترونیک و ارکستر سازهای زهی ادامه موسیقی این سریال را اجرا میکنند. به طور کلی میتوان گفت تم اصلی موسیقی این سریال از دو بخش تشکیل شده که هر دو بخش در تیتراژ آغاز سریال به کار گرفته شده است.
آهنگساز سریال مرضیه درباره این تمها گفت: بخش نخست این تم که اجرای آن با ساز کمانچه و پس از آن با ارکستر سازهای زهی همراه بوده روایتگر عاشقانههای مرضیه و بخش دوم که با سلو ویولنسل و سپس ارکستر سازهای زهی و سازهای کوبهای اجرا شده به امید، حماسه و مبارزه مرضیه برای رسیدن به هدفش در طول سریال اشاره دارد. که امیدوارم توانسته باشیم در ترسیم موسیقایی این فضا و تاثیر آن روی مخاطب کار خود را درست انجام دهیم.سریال مرضیه به کارگردانی فلورا سام و تهیهکنندگی مجید اوجی در ۱۵ قسمت از شبکه دو سیما پخش میشود. «مرضیه» یک ملودرام خانوادگی پیرامون مساله مهم انتخاب است. در خلاصه داستان این سریال آمده: مرضیه در تعارض کار و مذهب مجبور به انتخاب میشود. انتخاب این مسیر اتفاقات جدیدی را برایش رقم میزند.رضا خسروی از جمله هنرمندان فعال حوزه آهنگسازی است که آموزههای خود را پس از دریافت مدرک کارشناسی ارشد در رشته موسیقی نزد هنرمندانی چون محسن الهامیان، علیرضا مشایخی، وارطان ساهاکیان، درویش رضا منظمی و حمید دیبازر فرا گرفته است. او طی سالهای اخیر فعالیتهای متعددی را در عرصه آهنگسازی سریال انجام داده است که از آن جمله میتوان به سریالهای «سی امین روز» به کارگردانی جواد افشار، «مهمانان ویژه» به کارگردانی سید جواد رضویان، «دیگری» به کارگردانی احمد کاوری و تعدادی دیگر اشاره کرد.
اخبار
فرهنگسرای رسانه برگزار میکند
«جلوه حسین(ع)»؛ عرض ارادت اهالی رسانه و فرهنگ به ساحت مقدس حضرت سیدالشهدا(ع)
سرپرست فرهنگسرای رسانه از برپایی مراسم عزاداری «جلوه حسین(ع)» با حضور اهالی رسانه و فرهنگ با همکاری معاونت امور مطبوعاتی و اطلاعرسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این فرهنگسرا خبر داد.
به گزارش امتیاز، همزمان با ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبداللهالحسین(ع) و یاران باوفایش، مهدی محمدی سرپرست فرهنگسرای رسانه از برگزاری مراسم عزاداری با حضور اهالی رسانه و فرهنگ خبر داد و گفت: مراسم عزاداری «جلوه حسین(ع)» همزمان با ماه محرم در روزهای سهشنبه دوم، چهارشنبه سوم و پنجشنبه چهارم مهر ماه از اذان مغرب در فرهنگسرای رسانه برگزار میشود و از اصحاب رسانه و فرهنگ برای حضور در این برنامه دعوت به عمل آمده است.
وی با اشاره به جزئیات این مراسم عزاداری عنوان کرد: حجتالاسلام رضا غلامی مدرس حوزه و دانشگاه و حجتالاسلام حبیبرضا ارزانی رییس ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور سخنرانان ویژهبرنامه «جلوه حسین(ع)» خواهند بود.
سرپرست فرهنگسرای رسانه ادامه داد: شعرخوانی شاعران آیینی از دیگر بخشهای مراسم خواهد بود و مرتضی امیری اسفندقه، احمد علوی، احمد بابایی، سید محمدجواد شرافت، حامد خاکی، سجاد شاکری، نغمه مستشار نظامی و فاطمه بیرامی در شب اول، محمود حبیبی کسبی، حجتالاسلام جواد محمدزمانی، علی داودی، حسین صیامی، پیمان طالبی، فریبا یوسفی و افسانه غیاثوند در شب دوم و سید حمیدرضا برقعی، سعید بیابانکی، قاسم صرافان، حامد عسکری، عباس محمدی، فاطمه افشاریان و نفیسه سادات موسوی در شب سوم برای حاضران شعرخوانی میکنند.
وی اظهار کرد: برپایی نماز جماعت مغرب و عشا، قرائت زیارت عاشورا و ذکر مصیبت و مداحی توسط مداحان اهل بیت(ع) از دیگر بخشهای مراسم عزاداری «جلوه حسین(ع)» خواهد بود.
محمدی در پایان از تمامی اهالی رسانه و فرهنگ دعوت کرد در این مراسم که عرض ارادت اهالی فرهنگ و رسانه به آستان حضرت سیدالشهدا(ع) است، شرکت نمایند.
فرهنگسرای رسانه در خیابان پاسداران، خیابان شهید گلنبی، خیابان شهید ناطق نوری، میدان قبا واقع شده است.
علیرضا بهرامی دبیر هجدهمین جشنواره کتاب و رسانه شد
نیکنام حسینیپور با صدور حکمی علیرضا بهرامی را به عنوان دبیر هجدهمین جشنواره کتاب و رسانه منصوب کرد.نیکنام حسینیپور مدیرعامل موسسه خانه کتاب و دبیر بیستوهفتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با صدور حکمی، علیرضا بهرامی را بهعنوان دبیر هجدهمین جشنواره کتاب و رسانه منصوب کرد.مشروح متن حکم مذکور به اینترتیب است:
«جناب آقای علیرضا بهرامی
جشنواره کتاب و رسانه با هدف افزایش توجه به کارکردهای رسانه در حوزه نشر و ترویج کتابخوانی برگزار میشود. از مهمترین اهداف این جشنواره که اکنون در گام هجدهم قرار گرفته است شناسایی، معرفی و تقویت حضور و فعالیت خبرنگاران، روزنامه نگاران، عکاسان و برنامه سازان حوزهی کتاب و نیز افزایش سطح تولید و سطح کیفی آثار مرتبط با این حوزه در رسانه های کشور است.
نظر به اهمیت این موضوع و با عنایت به مراتب تعهد و تجارب ارزشمند جنابعالی در حوزه کتاب و رسانه به موجب این حکم به سمت «دبیر هجدهمین دوره جشنواره کتاب و رسانه» منصوب میشوید.انتظار می رود با استفاده از ظرفیت های صاحبنظران حوزه رسانه و برنامهریزی جامع، شاهد برگزاری با شکوهتر این دوره از جشنواره باشیم.
دوام توفیقات شما را از درگاه خداوند متعال خواستارم.»
افتتاح نمایشگاه عکس «نگاهی دیگر»
نمایشگاه عکس «نگاهی دیگر» شامل منتخبی از آثار سیزدهمین دوسالانه عکس ایران با حضور عکاسان و علاقمندان، ۲۹ شهریور در گالری نامی و بهار خانه هنرمندان ایران افتتاح شد.نمایشگاه عکس «نگاهی دیگر» شامل منتخبی از آثار سیزدهمین دوسالانه عکس ایران عصر جمعه ۲۹ شهریورماه با حضور جمعی از عکاسان جوان و پیشکسوت در گالری نامی و بهار خانه هنرمندان ایران افتتاح شد.
در این نمایشگاه آثار ۱۹ عکاس در دو بخش آرت فتوگرافی و عکاسی خلاقانه به نمایش گذاشته شده است. در بخش آرت فتوگرافی ۱۲ مجموعه عکس از الهه شاملو، فردین نظری، فرید ثانی، حمید سلطان آبادیان، هوفر حقیقی، محبوبه کاظمی، مریم کمار، محمد ادیبی، محمدرضا رامیان، محسن بایرام نژاد، نازنین رحیمی و سها سقانژاد و در بخش عکاسی خلاقانه عکس های سیدعلی حسینیان نسب، صمد قربان زاده، میلاد حدادیان، مجید زکی زاده، مجید شقایی فلاح، هانیه دخت جباری و شکوفه بیاتی به نمایش گذاشته شده است.
همچنین، دومین برنامه دوشنبه های عکاسی نیز نیز با موضوع بررسی سیزدهمین دوسالانه عکس ایران و آینده دوسالانه با حضور اسماعیل عباسی، دبیر سیزدهمین دوسالانه و جمعی از عکاسان دوشنبه اول مهر ماه ساعت ۱۷ در سالن استاد امیرخانی خانه هنرمندان ایران برگزار می شود.
اخبار
نمایش و نقد و بررسی فیلم «ملی ... بدون کارت» در فرهنگسرای فردوس
فرهنگسرای فردوس به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس، فیلم مستند «ملی ... بدون کارت» را نمایش و مورد نقد و بررسی قرار میدهد.
به گزارش امتیاز، فرهنگسرای فردوس همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس، هشتاد و هفتمین «سکانس» را با نمایش و نقد و بررسی فیلم مستند «ملی ... بدون کارت»، به نویسندگی و کارگردانی محمدعلی شعبانی، روز یکشنبه 31 شهریورماه ساعت 17 برگزار میکند.
فیلم مستند «ملی ... بدون کارت» روایت مردی است که بی توجه به ملیت خود در دفاع مقدس ایران شرکت کرده و به درجه جانبازی نائل شده است، ولی پس از جانبازی مسائلی همچون کارت ملی و شناسنامه برای وی حل نشده است. این مستند داستان زندگی جانبازی هندی را مرور میکند.
محمدعلی شعبانی متولد ۱۳۶۵ و فارغالتحصیل کارشناسی سینما است و در کارنامه فیلمسازی او، علاوه بر فیلم «ملی ... بدون کارت»، ساخت مستندهای سمفونی استیضاح، انحصار ورثه، صبحانه با طعم مرگ، ۱۰۸ سال تنهایی و... به چشم میخورد.
علاقهمندان میتوانند برای تماشای این فیلم همراه با نقد و بررسی آن، به فرهنگسرای فردوس واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس شرق، بعد از تقاطع شهید سلیمی جهرمی مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر نیز با شماره 44058900 (داخلی 110) تماس بگیرند.
«سرخ پوست» در فرهنگسرای ارسباران اکران و نقد می شود
فیلم سینمایی «سرخ پوست» به کارگردانی نیما جاویدی یکشنبه 31 شهریور ماه 1398 ساعت 18 در فرهنگسرای ارسباران نمایش داده شده و پس از آن با حضور عوامل نقد و بررسی میشود.
به گزارش امتیاز؛ در خلاصه داستان این فیلم آمده است: سال ۱۳۴۷، یک زندان قدیمی در جنوب ایران به دلیل مجاورت با فرودگاهِ در حال توسعه ی شهر در حال تخلیه است. سرگرد نعمت جاهد، رئیس زندان به همراه مامورانش در حال انتقال زندانیان به زندان جدیدند....
«سرخ پوست» در بیست و یکمین جشن خانه سینما با نامزدی در 9 رشته، توانست تندیس شایستگی بهترین فیلم، بهترین بازیگر نقش اول مرد، بهترین فیلم برداری و بهترین جلوه های ویژه بصری را به خود اختصاص دهد.
نیما جاویدی نویسنده و کارگردان، پوریا ذوالفقاری منتقد، کورش جاهد کارشناس سینما و جمعی دیگر از عوامل و بازیگران فیلم مهمانان پانصد و بیست و یکمین نشست باشگاه فیلم تهران هستند.
علاقمندان برای حضور دراین نشست میتوانند به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی بالاتر از پل سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه و یا با شمارههای 20- 22872818 تماس بگیرند.
ناشران ایرانی حاضر در نمایشگاه کتاب فرانکفورت
فهرستی از موسسات صنفی و ناشران ایرانی حاضر در نمایشگاه کتاب فرانکفورت در سال جاری منتشر شد.نشریه «publishing in iran» که از سوی آژانس ادبی پل منتشر میشود، در دومین شماره خود فهرستی از ناشران و موسسات ایرانی حاضر در نمایشگاه بینالمللی کتاب فرانکفورت در پاییز سال جاری منتشر کرد. بر این اساس موسسات نشر نوید شاهد، سوره مهر، بنیاد پژوهشهای قرآنی، مجد، فرامنش، افق، جامعه نگر، نهال، هزاره ققنوس، امیرکبیر، براق، ندای سینا، خراسان، فرانگر پارس، شهر قلم، شازدهکوچولو، کیان افراز، نغمه نو اندیش، شمع و مه، عصر گویش، سفیر اردهال و خامه هنرمندان در این رویداد حضور پیدا خواهند کرد. در شکل موسسات صنفی نیز، مجمع ناشران انقلاب اسلامی، مجمع ناشران دفاع مقدس، آژانس ادبی دایره آبی، آژانس ادبی تماس، انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان، انجمن فرهنگی زنان ناشر، انجمن فرهنگی ناشران آموزشی و اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در این رویداد حضور خواهند داشت.
موسسه نمایشگاههای فرهنگی ایران در سال جاری نیز در این این نمایشگاه اقدام به برپایی غرفه ملی ایران خواهد کرد و برخی از این موسسات در این غرفه نیز صاحب میز و بخش ویژه بوده و به معرفی آثار خود خواهند پرداخت.نمایشگاه بینالمللی کتاب فرانکفورت اواخر مهر ماه سال جاری برگزار میشود.
«پایان داعش» در معرض نمایش
به مناسبت هفته دفاع مقدس نمایشگاهی با عنوان «پایان داعش» برگزار می شود که در آن مبانی فقهی داعش و اسناد مهم این گروه تروریستی در معرض نمایش قرار می گیرد.با همکاری مشترک سپاه قدس پاسداران جمهوری اسلامی ایران و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نمایشگاهی تحت عنوان «پایان داعش» در محل این موزه برپا می شود که در آن انواع اسناد ، تجهیزات جنگی، خودروهای انتحاری، کتابهای درسی و مبانی فقهی این گروه تروریستی به همراه کمربندهای انفجاری و تجهیزات شکنجه و قتل این گروهک منهدم شده در معرض رویت قرار خواهد گرفت و علاقمندان می توانند با مبانی فکری این گروه آشنا شوند.یادآوری می شود که این تجهیزات در عملیات های موفقیت آمیز رزمندگان ایرانی سپاه و مدافعان حرم در مقابل گروهک داعش به دست آمده است.علاقمندان می توانند جهت شرکت در این نمایشگاه در ایام هفته دفاع مقدس به محل دائمی باغ موزه دفاع مقدس مراجعه کنند.
|
|
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4123/18241/70930
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4123/18241/70931
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4123/18241/70932
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4123/18241/70933
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4123/18241/70934
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4123/18241/70935
|
عناوین این صفحه
- دو جایزه از سه نامزدی برای «کاتیوشا» در جشنواره لاو آمریکا
- «رویای سهراب» درباره سهراب سپهری شاعر پرآوازه ایرانی آماده نمایش شد
- استادانی که در کافه ها یکه تازی می کنند
- جزئیات ساخت موسیقی سریال «مرضیه»
- اخبار
- اخبار