|
توجه به پخش صحنههای خشونتآمیز در تلویزیون
پخش صحنههای خشونتآمیز از تلویزیون معضل جدیدی نیست؛ موضوعی که هر از گاهی همانند زخمی کهنه سر باز میکند و صدای انتقاد بسیاری از منتقدان و مخاطبان را درمیآورد. اگرچه با وجود تمام انتقادهایی که در سالهای اخیر مطرح شده، همچنان این رویه در تلویزیون کشورمان به عنوان رسانهای ملی و فراگیر به قوت خود باقی است.
به نظر میرسد یکی از دلایل اصلی تمایل تلویزیون به پخش آثار نمایشی اکشن و خشن ـ خصوصا در حوزه فیلمها و سریالهای خارجی ـ خط قرمزها و ضوابطی باشد که رسانهای مانند صداوسیما و برنامهسازانش با آن مواجهند؛ و البته این محدودیتها برای همترازشان در دیگر رسانههای دنیا درست نقطه مقابل و همان جذابیتهایی تلقی میشود که با بهرهگیری از آن میتوانند مخاطب را ساعتها پای تلویزیون بنشانند.
اما در شرایطی که انتظار میرود، انتخاب این حجم از خشونت که حتی در پخش کارتونهای خارجی هم دیده میشود، با تولید برنامههای داخلی آرامشبخش، مفرح و مناسب با موازین جامعه ایرانی اسلامی جبران شود، سریالهای داخلی خود منشا اصلی خشونتهای تلویزیون میشوند!
این نگاه خشونتبار آنقدر نهادینه شده است که رد پای صحنههایی همچون قتل و درگیری فیزیکی در آثار ملودرام و درام نیز دیده میشود. بر اساس تصویری که سریالهای تلویزیونی از خانوادههای ایرانی به نمایش گذاشتهاند در هر خانواده یک نفر پیدا میشود که به دسیسه مشغول و حاضر است حتی عمر و هستی خود یا دیگران را تباه کند، تا چیزی را تلافی کرده باشد. با این نگاه خشونتطلبی، توطئهگری، انتقامجویی، خلافکاری، مصیبتزدگی، درماندگی و البته آدمکشی، نزد ایرانیان و خانوادههای ایرانی، امری رایج است.
این در حالی است که به باور بسیاری از کارشناسان حوزه رسانه، تلویزیون به عنوان رسانهای فراگیر باید بیش از هر مدیوم دیگری در پخش صحنههای خشونتآمیز دقت نظر داشته باشد و با راهحلهای سادهای همچون اعلام ردهبندی سنی برنامهها و آثار نمایشی حداقل نسبت به پخش چنین صحنههایی هشدار بدهد.
با نگاهی گذرا به سریالهای تلویزیونی سالهای اخیر میتوان به لیست بلندبالایی از مجموعههایی دست یافت که با پخش صحنههای خشونتبار به معنای واقعی، خواسته یا ناخواسته به بازنمایی خشونت در جامعه دست زدهاند.نمونههای از این دست در این سالها بسیارند که از موارد اخیر میتوان به مجموعههایی چون «ترور خاموش»، «برادر جان» و «دلدار»، «بوی باران» و «از یادها رفته» اشاره کرد که اتفاقا اغلب آنها در یک بازه زمانی نزدیک بهم روی آنتن رفتهاند.
و حالا آخرین قسمتها از سریال «ستایش ۳» که شب گذشته (ششم آبان ماه) پخش شد، تداومی است بر این خشونتهای به ظاهر بیپایان. در صحنهای از این سریال قتل یکی از شخصیتهای منفی داستان با بازی فریبا نادری که خود در حال قتل شخصیت دیگری (سیما تیرانداز) است! توسط پدر به تصویر کشیده میشود.
و این سکانس درست در روزهایی روی آنتن رسانه فراگیری مانند تلویزیون میرود که در مدیومی دیگر، یک فیلم سینمایی به دلیل آنچه پخش صحنهی خشونتآمیز عنوان شده، از روی پرده برداشته میشود. فیلم «خانه پدری» به کارگردانی کیانوش عیاری که با درجهبندی سنی مشخص هم اکران شده بود، با دلیل داشتن صحنهای خشونتآمیز که اتفاقاً قتل دختری توسط پدرش است، بعد از سالها انتظار در صف توقیف، روی پرده رفت و بلافاصله بعد از چهار روز اکران، متوقف شد. در همین راستا، جبار آذین ـ منتقد ـ در گفتوگویی درباره لزوم رعایت اصول حرفهای در بازتولید صحنههای خشونتآمیز در تلویزیون، اظهار کرد: صداوسیما به دلیل وسعت و گستردگی امکانات ارتباطی با مخاطبان میلیونی و نقش مهمی که میتواند در فرهنگسازی داشته باشد، باید بیش از دیگر رسانهها به مقوله تولید برنامههای مناسب و فیلمها و سریالهای منطبق با فرهنگ جامعه بپردازد.
او ادامه داد: این موارد که در اهداف نخستین این سازمان عنوان شده است، به درستی در تولیدات تلویزیون مورد توجه قرار نمیگیرد. گروههای مختلف در عرصه تولیدات سریالهای تلویزیونی مشغول به فعالیت هستند، اما در پرداخت هنرمندانه و رعایت ساختار فرهنگی مسائل، عملکرد چندان مناسبی ندارند.
آذین خاطرنشان کرد: البته برخی از برنامهها و آثار نمایشی تلویزیونی در ماههای اخیر، با زیرنویسهایی ردهبندی سنی را هشدار دادهاند. اما این اتفاق باید پیش از تولید آثار و توسط تولیدکنندگان انجام و آثاری تولید شود که مجبور نباشند با زیرنویسهایی توجیهگر محتوا و مضامین باشند. در این میان به دلیل سوءمدیریت در این زمینه، ما شاهد آثاری در تلویزیون هستیم که دارای صحنههای خشونتآمیز و محتوای تلخ و گاه تحلیلهای غلط از واقعیتهای اجتماعی هستند.
این منتقد بیان کرد: یکی از نمونههای اخیر این موضوع قسمت اخیر فصل سوم سریال «ستایش» بود که باز هم مخاطبان شاهد برخی خشونتهایی بودند که میتوانست به شکل کمرنگتر با بهتری به تصویر کشیده شود. البته توجه به چنین موضوعاتی باید پیش از تولید و زمان تصویب فیلمنامه مورد توجه قرار بگیرد. در واقع تمام این موضوعات و مشکلات به کوتهنگری و اهمال مدیران مربوطه در مراحل پیش از تولید برمیگردد. اما در شرایطی که استفاده از علائم هشداردهنده با هدف درجهبندی سنی برنامهها، در شبکههای تلویزیونی ما مقولهای ناآشناست که اغلب بیننده تلویزیونی از آن محروم است، این رویکرد در شبکههای معتبر دنیا به شدت پیگیری میشود.
برای مثال در جدول راهنمای والدین برای تماشای برنامههای تلویزیونی شبکههای تلویزیونی در کشوری مانند امریکا، شش درجهبندی ارائه شده است.
درجه Y: برنامههایی که در این دسته قرار میگیرند برای تمامی گروههای سنی کودکان مناسب هستند و محتوای آنها برای کودکان ۲ الی ۶ سال تهیه شده است.
رده Y۷ : برنامههایی که برای کودکان هفت سال به بالا مناسب هست را شامل میشود.
رده G : برنامههایی که برای تمامی گروههای سنی اعم از بزرگسالان و کودکان مناسب است و با این حال ممکن است برای کوکان جذاب نباشد را شامل میشود. برنامههای تلویزیونی که در این دسته قرار میگیرند هیچ محتوای خشونتآمیز و یا دیالوگهای جنسی را دربرنمیگیرند.
ردهبندی PG : برنامههایی که در این دسته قرار میگیرند ممکن است از نظر برخی از والدین برای کودکان نامناسب باشند. ممکن است در این برنامهها مسائل و دیالوگهای جنسی، نامناسب و خشن مطرح شود.
رده بندی ۱۴: برنامههای این ردهبندی ممکن است برای کودکان زیر ۱۴ سال مناسب نباشد. در این سری برنامهها ممکن است مفاهیمی درباره استفاده از مواد مخدر، شوخیهای نامناسب، کلمات نامناسب و خشونت شدید (صحنههایی که خون و خونریزی را به تصویر میکشند) وجود داشته باشد.ردهبندی MA : برنامههای تلویزیونی این دسته مشخصا برای بزرگسالان تهیه شدهاند و تماشای آن برای افراد زیر ۱۷ سال مناسب نیست.
اما این سیستم ردهبندی برای برنامههای تلویزیونی کشورهای دیگری همچون هند و مکزیک نیز وجود دارد.طبق اطلاعات منتشرشده توسط وبسایت(fandom) راهنمای تماشای برنامههای تلویزیونی شبکههای هند به این ترتیب است که معمولا برنامههای تلویزیونی خانوادگی و کارتونها سانسور نمیشوند اما محتوای آنها مورد بررسی قرار میگیرد.
ضمن اینکه برنامههای مستندی که شامل محتوای مناسب بزرگسالان باشند نیز از ساعت ۱۱ شب به بعد روی آنتن میروند.همچنین برنامه درجهبندی برنامههای تلویزیونی ترکیه که توسط شورای عالی رادیو و تلویزیون این کشور تعیین شده است نیز شامل چهار گروه میشود:
مخاطبان عمومی: برنامههای تلویزیونی این دسته برای تمامی گروههای سنی مناسب هستند و با نمایش دادن «نماد خانواده» در آغاز برنامه و پایان هر آگهی تبلیغی به نمایش گذاشته میشوند.
رده ۷+ : برنامههای تلویزیونی مناسب برای افراد هفت سال به بالا.
رده ۱۳+ : مناسب برای افراد بالای ۱۳ سال. نماد این درجهبندی باید در تمامی طول زمان پخش برنامه نمایش داده شود. ممکن است این دست برنامهها فقط در ساعات ۹:۳۰ شب تا ۵:۰۰ بامداد به نمایش گذاشته شوند.
۱۸+ : برنامههای تلویزیونی این دسته فقط برای مخاطبان بالای ۱۸ سال مناسب هستند و نماد این درجهبندی نیز باید در تمام طول پخش برنامه نمایش داده شود. ممکن است این دست برنامهها در فاصله زمانی ۱۲:۰۰ شب تا ۵:۰۰ بامداد نمایش داده شوند.
جامعه تئاتر مدیون بزرگانی چون پری صابری است
محمد حاتمی میگوید، جامعه تئاتری نباید یادش برود که بزرگان هنرهای نمایشی ایران که بودند و چه کردند؛ نمونه اینها پری صابری است که خدمات زیادی برای هنر کشور انجام داد ولی این روزها دیگر حالش مثل قبل نیست. پری صابری یکی از اولین کارگردانان زن تئاتر ایران متولد سال ۱۳۱۱ است که در فرانسه تحصیل کرد و بعد از آن به دلیل علاقهای که به ایران داشت به کشور برگشت و شروع به کار هنری کرد.او در تمام سالهای فعالیتش به دنبال انجام کارهای متفاوت بود که خیلی از آن ها براساس ادبیات غنی ایران است.
اما این هنرمند دیگر سلامتی قبل را ندارد و محمد حاتمی، که در نمایش «من به باغ عرفان» این کارگردان تئاتر درباره سهراب سپهری بازی کرده میگوید: متاسفانه خانم صابری دیگر هوشیاری خود را به اندازه سابق ندارد و جامعه تئاتری ما باید یادش باشد که چه کسی در ادبیات و هنرهای نمایشی ایران کارهایی بزرگ را نه فقط در اینجا بلکه خارج از کشور اجرا میکرد و با استقبال مخاطب مواجه میشد.
این بازیگر و کارگردان اضافه میکند: امیدوارم حال ایشان خوب شود ولی جای تاسف دارد که ما یادمان میرود خیلی از همین هنرمندان در قدیم پایه خیلی چیزها را گذاشتند تا ما و نسلهای بعد از ما بتوانیم جلو برویم و کار خود را ادامه دهیم پس لازم است که بیشتر به یاد گذشتگان و هنرمندان قدیمی که تلاش زیادی برای هنر این مملکت انجام دادهاند باشیم.پری صابری دو سال قبل گفته بود در تئاتر دو آرزو دارد؛ « اول اینکه نمایش «مصدق در آینه تاریخ» را اجرا کنم که به احتمال قوی این کار را خواهم کرد و دیگری اجرای نمایش «بابا نشاط» است.
او اگرچه در پاریس در حوزه سینما تحصیل کرده بود اما علاقهمندیاش به هنر بیشتر از تئاتر و دوران کودکیاش نشأت میگیرد. صابری سال ۹۶ در گفتوگویی که با مجله «پاراگراف» داشت، دراین باره گفته است: «همواره به مسائل فرهنگی و نمایشی علاقمند بودم به خصوص که مادرم تمام تعزیههایی را که در قزوین دیده بود و شکوه خاصی هم داشت، برای من تعریف میکرد و من اینها را در خیال میدیدم. وقتی مادرم از تعزیههای مختلف تعریف میکرد لحظه به لحظهشان را حس میکردم و عاشقت تعزیه بودم. بعد هم دنبالش کردم و با تعزیهخوانهای مهم اینجا در ارتباط بودم. تهران هم که آمدم تعزیه را از نزدیک دنبال کردم با بعضی از بزرگان تعزیه آشنا شدم که در کار من شرکت کردند. تعزیه قدرتی جادویی دارد. موقعی که پیتر چلکوفسکی به ایران آمد به تمام نقاط دور افتاده به دنبال تعزیههای سنتی ثابت رفت و وقتی به پاریس رفتم و کارهایش را تماشا کردم متوجه شدم که خیلی از تعزیه متاثر است. من فکر میکنم دو پدر و مادر در تئاتر ایران داریم که یکی از آنها تعزیه و دیگری روحوضی است.»
او درباره اینکه بیش از سینما در تئاتر کار کرده و انگار به نوعی سینما را رها کرد بود، هم گفته: « من سینما را رها نکردم سینما مرا رها کرد. وقتی به ایران آمدهام طبیعتاً مثل همه تحصیل کردههای از فرنگ برگشته رفتم سراغ آقای پهلبد در وزارت فرهنگ و هنر و گفتم که می خواهم در سینما کار کنم، اما او گفت سینما به درد شما نمیخورد چون هنوز خیلی جا نیفتاده و به مرور پی بردم زیاد هم بیراه نمیگفت.»
صابری درباره فرخ غفاری هم معتقد است: «فرخ غفاری اگر بازی میکرد شاید یکی از مهمترین کمدینهای سینمای ایران میشد. من کسی را ندیدم که به اندازه او قدرت بازی داشته باشد البته خیلی کارها برای سینمای ایران انجام داد ولی شاید یک مقدار زود آمد و شاید اگر کمی صبر میکرد جایگاه بهتری نصیبش میشد.»کارگردان نمایشهای «سوگ سیاوش»، «شمس پرنده»، «لیلی و مجنون»، «هفت شهر عشق» و «بیژن و منیژه» درباره کار تئاتر هم گفته است: دکتر علی منتظری کسی بود که به کار تئاتر علاقه داشت و پس از انقلاب درِ تئاتر ایران را ایشان باز کرد و همه ما را به کار دعوت کرد. به دکتر منتظری بود که گفتم میخواهم نمایشی را بر اساس زندگی سهراب سپهری روی صحنه ببرم که ایشان هم موافقت کرد.
صابری درباره تصمیمش برای تاسیس تالار مولوی که تنها و مهمترین سالن دانشجویی تئاتری هم توضیح داده: «وقتی به تهران آمدم دغدغه کار داشتم. اول با وزارت فرهنگ و هنر کار کردم و گروه پازارگاد را با همراهی زنده یاد حمید سمندریان و با مبلغی که خیلی هم زیاد نبود تاسیس کردیم. این گروه ۱۰ سال به کار خودش ادامه داد و مهمترین کارهای نمایشی آن دوران را روی صحنه آورد. خیال می کردیم که کار آسانی نیست البته آسان تر از الان بود ولی بعد از آن چون رئیس دانشگاه تهران از دوستان نزدیکم بود به من پیشنهاد داد که در دانشگاه تهران کار کنم و گفت که برو تمام سالنهای دانشگاه را ببین هر کدام مناسبتر بود بگو تا در اختیارت بگذارم. من هم تمام دانشگاه را چرخیدم و فکر میکردم که اگر کسی می خواست بنا به خواستههای رئیس دانشگاه یک سالن را از من بگیرد عکسالعمل نشان میدادم. رفتم پیش او و گفتم این کار درستی نیست چون آنها برای خودشان مشغول کار هستند و به من یک جای مستقل بدهید که گفت بگرد جایی را پیدا کن تا آنجا را درست کنیم. من هم گشتم و رسیدم به جایی که بعدها تالار مولوی شد. انبار بود و هیچ جای کار کردن نداشت، اما گفتم اینجا را میخواهم و اینگونه شد که من آنجا را تالار مولوی کردم. قصدم این بود که تئاتر مدرنی بسازم، سالنی که هیچ قید و بندی نداشته باشد که تماشاگر اینجا بنشیند و بازیگر آنجا بایستد و بچهها هم خیلی استقبال کردند طوری که همه میخواستند آنجا کار کنند. آمدند و کار کردند و آنجا یکی از قطبهای مهم تئاتر مملکت شد.»
حال این هنرمند که ابتدای سال ۹۷ نمایش «کورش» را در تالار وحدت روی صحنه برد، با کلی خاطره و تجربه در شرایطی که هنوز حتما هنوز دوست دارد تئاتر اجرا کند به سر میبرد. تابستان سال گذشته شهرام کرمی، مدیرکل هنرهای نمایشی در ملاقاتی که با پری صابری داشت وعده داد: در نزدیکترین زمان ممکن پژوهشگری برای تدوین عکسها، مقالات و خاطرات پری صابری معرفی شود تا این گنجینه ارزشمند تئاتر ایران را به صورت مدون داشته باشیم.
اخبار
در سالن عباس کیارستمی بنیاد سینمایی فارابی؛
شب «منوچهر مصیری» برگزار میشود
کانون کارگردانان سینمای ایران با همکاری بنیاد سینمایی فارابی و فیلمخانه ملی ایران، شب «منوچهر مصیری» را برگزار میکند.
به گزارش امتیاز، در ادامه سلسله جلسات کانون کارگردانان در تجلیل کارگردانهای دوره اول سینمای پس از انقلاب، شب «منوچهر مصیری» کارگردان قدیمی سینمای ایران برگزار خواهد شد.
این مراسم ساعت ۱۷ روز شنبه ۱۱ آبان ۹۸ در سالن عباس کیارستمی بنیاد سینمایی فارابی برگزار خواهد شد و پس از پایان مراسم، فیلم «دنیا» از ساختههای این فیلمساز روی پرده خواهد رفت.
«منوچهر مصیری» کارگردان ۶۹ ساله سینمای ایران است که در کارنامهاش فیلمهایی چون: «تشکیلات»، «مکافات»، «آخرین خون»، «دنیا» و «ازدواج صورتی» به چشم میخورد.
ساخت سریال جاسوسی «تهران» در یک شبکه صهیونیستی
«تهران» عنوان مینی سریالی معمایی و جاسوسی است که شبکه صهیونیستی kan قصد تولید آن را دارد.سریال جاسوسی «تهران» به نویسندگی موشه زوندر و اومری شینهار ساخته میشود.نوید نگهبان بازیگر سریال «میهن» یا «هوملند»، شان توب بازیگر «مرد آهنی» و نیو سلطان از بازیگران سریال «تهران» خواهند بود.این عنوان برای سریال هنوز قطعی نیست و ممکن است در آینده نامش تغییر پیدا کند.
نوید نگهبان که در فصل اول «میهن» نقش شخصیت «ابونظیر» را بازی کرد و بهتازگی در لایو-اکشن «علاءالدین» ظاهر شده بود، در این سریال در نقش فراز محمد فرمانده موساد جلوی دوربین میرود و شان توب در نقش مأمور امنیتی ایرانی به نام مسعود تبریزی ایفای نقش میکند.نیو سلطان بازیگر اسرائیلی هم نقش تامار ربینیان هکر کامپیوتر را بازی میکند که باید اولین مأموریتش را در پایتخت ایران انجام دهد.ماجرای فیلم درباره فعالیت این هکر برای از کار انداختن یک راکتور هستهای است. پس از ناکامی در این مأموریت وی از سوی مقامات ایرانی تحت تعقیب قرار میگیرد، او در ادامه بهعنوان یک ایرانی با مسعود که یک فعال سیاسی و امنیتی سابق است، ارتباط برقرار میکند. در عین حال مقامات ایرانی در تعقیب وی هستند و سعی دارند او و مسعود را دستگیر کنند.سریال هشت قسمتی «تهران» را شبکه Kan وابسته به رژیم صهیونیستی پخش میکند.دنیل سرکین که ساخت «استکهلم» و «سلول گوردین» را درکارنامه دارد، برای کارگردانی این سریال انتخاب شده است.توزیع جهانی این سریال را سینه فیکس رایتز برعهده گرفته و دونا پروداکشنز و شولا اشپیگل پروداکشنز از تهیهکنندگان آن هستند.
برگزاری نشست رسانهای جشنواره تئاتر فتح خرمشهر
نشست رسانهای بیست و دومین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر با حضور حمیدرضا آذرنگ صبح روز شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۸ در تالار مشاهیر مجموعه تئاتر شهر برگزار میشود.حمیدرضا آذرنگ دبیر بیست و دومین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر به همراه دیگر مدیران در نشست رسانهای این جشنواره که از ساعت ۱۰:۳۰ صبح شنبه در مجموعه تئاتر شهر برگزار میشود، حضور پیدا میکنند و به پرسشهای مطرح شده پاسخ میدهند.بیست و دومین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر در بخشهای مسابقه نمایشهای صحنه، مسابقه نمایشهای کوتاه، مسابقه نمایشنامهنویسی و نمایشهای محیطی و میدانی، از ۱۵ تا ۱۹ آبانماه ۱۳۹۸ در منطقه آزاد اروند به دبیری حمیدرضا آذرنگ برگزار خواهد شد.
اخبار
با حضور کارگردان اسکاری انیمیشن سینمایی «آخرین داستان»؛
دومین جلد رمان گرافیکی «ارشیا» رونمایی میشود
مراسم رونمایی از دومین جلد رمان گرافیکی «ارشیا» با حضور نویسنده اثر، اشکان رهگذر، کارگردان انیمیشن سینمایی «آخرین داستان» روز دوشنبه 13 آبان در عمارت روشنان برگزار میشود.
به گزارش امتیاز، دومین جلد رمان گرافیکی «ارشیا» از سری رمانهای مصور انیمیشن سینمایی «آخرین داستان» با حضور اشکان رهگذر، نویسنده و کارگردان، امید ابراهیم، استاد دانشگاه و رسول رضاییجو، طراح و تصویرگر در عصر روز دوشنبه 13 آبان در گالری عمارت روشنان واقع در اندرزگو برگزار میشود.
همزمان با این مراسم رونمایی و جشن امضا، کارگاه آموزشی تصویرسازی رسول رضاییجو، تصویرگر و طراح این رمان در کنار مسابقه طراحی و نویسندگی کمیک برگزار خواهد شد. شرکت در این کارگاه و مسابقه برای عموم علاقهمندان آزاد است.
رمان گرافیکی «ارشیا» که برگرفته از شخصیت ارشیا، وزیر دربار جمشید شاه است قصه دوران نوجوانی این شخصیت را روایت میکند. شخصیتی که پرویز پرستویی صداپیشگی آن را در انیمیشن «آخرین داستان» برعهده دارد. این انیمیشن که تاکنون موفق به دریافت یازده عنوان جایزه ملی و بینالمللی شده است به تازگی در فهرست جایزه آکادمی اسکار قرار گرفته است.
مجموعه رمان گرافیکی «ارشیا» توسط استودیو هورخش که پیش از این مجموعه رمانهای مصور «جمشید» را در چهار جلد منتشر کرده به چاپ رسیده است. این رمان با ویراستاری زهرا نجفی، حضور کیان کهرم به عنوان مشاور باستانشناسی، طراحی جلد، استوری برد، طراحی و رنگ رسول رضاییجو، طراحی گرافیکی ملیحه بیدکی فلیان، مدیریت تولید علی قربانی و مدیران اجرایی آرمان رهگذر، نفیسه مقدمپور و تارا صدیقی صورت پذیرفته است.
رمان مصور «ارشیا» در دو جلد طراحی شده که نخستین جلد آن در اسفندماه سال گذشته رونمایی شد.
گفتنی است مراسم رونمایی و جشن امضای دومین جلد رمان گرافیکی «ارشیا» راس ساعت 17 روز دوشنبه 13 آبان در گالری عمارت روشنان به آدرس بلوار اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، خیابان نوری برگزار میشود.
معرفی شورای اجرایی و سیاست گذاری جشنواره «شورعشق» اربعین
شورای اجرایی و سیاست گذاری جشنواره سراسری فیلم و عکس «شورعشق» اربعین معرفی شدند.
به گزارش امتیاز، اعضای شورای اجرایی جشنواره «شورعشق» که در دو بخش فیلم و عکس با موضوعیت اربعین برگزار میشود، بدین شرح اعلام شد: شهرام مقصودی (دبیر جشنواره)، ناصر باکیده (مشاور دبیر)، پرویز نیک پی و حسین ظاهری (مدیران اجرایی) و فاطمه پزشکی (مدیر روابط عمومی). بر اساس این خبر، موسسه فرهنگی هنری تبسم مهر نیکان، مجری طرح جشنواره «شورعشق» را برعهده دارد و موسسه بنیاد قرآن و عترت، سازمان حج و زیارت(ستاد اربعین)، سازمان تبلیغات اسلامی (حوزه هنری)، بنیاد شهید و امور ایثارگران (معاونت فرهنگی و هنری)، سارمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، دانشگاه جامع علمی و کاربردی، موسسه تصویرشهر، دانشگاه امام صادق (ع)، سازمان بسیج مستضعفین، سازمان صداوسیما، شورای سیاست گذاری این جشنواره را تشکیل میدهند.جشنواره سراسری «شورعشق» در دو بخش فیلم (مستند و موبایلی) و عکس (حرفهای و موبایلی) تا 20 آبانماه پذیرای دریافت آثار علاقمندان به حضور در این جشنواره است.علاقه مندان جهت شرکت در این جشنواره، میتوانند آثار خود را از طریق پست الکترونیک arbaeenfestival98@gmail.com به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.
جشنواره سراسری فیلم و عکس «شورعشق» اربعین
برگزار میشود
جشنواره سراسری فیلم و عکس «شورعشق» با موضوعیت اربعین در دو بخش فیلم و عکس برگزار میشود.
به گزارش امتیاز، این جشنواره تلاش دارد با محوریت قراردادن «مسیر آزادگی» (ایثارگران مسیر - یاریگران مسیر-پرچم داران مسیر) و «وحدت اسلامی» (نماز وحدت- همراهان وحدت-یاران جهانی حسینی)، به معرفی زیباییهای پیاده روی اربعین به عنوان نماد همبستگی بین مسلمانان جهان اسلام، انعکاس شور ولایی حرکت اربعین به جامعه اسلامی و تشویق جوانان به حضور در این رویداد، هدایت استعدادهای هنری و اسلامی و تشویق جوانان به حضور در این رویداد و تشویق جوانان برای حضور موثر در فضای مجازی و تولید محتوا با محوریت شعار های دینی و اسلامی بپردازد و قدمی در راستای تحقق فرهنگ سرور و سالار شهیدان بردارد.جشنواره سراسری «شورعشق» در دو بخش فیلم (مستند و موبایلی) و عکس (حرفهای و موبایلی) پذیرای دریافت آثار علاقمندان به حضور در این جشنواره است.
سریال «ماه و پلنگ» در شبکه نمایش
شبکه نمایش از ۸ آبان مجموعه تلویزیونی «ماه و پلنگ» احمد امینی را پخش میکند.مجموعه تلویزیونی «ماه و پلنگ» به کارگردانی احمد امینی، و نویسندگی سعید مطلبی محصول ۱۳۹۵ از چهارشنبه ۸ آبان، هر روز ساعت ۱۷ از شبکه تماشا پخش می شود.سریال ۳۰ قسمتی «ماه و پلنگ» یک ملودرام اجتماعی است و مسائل روز جامعه را به تصویر میکشد. این سریال چند شخصیت اصلی دارد، امیرمحمد زند در نقش فریدون و ویدا جوان در نقش کتایون دخترعموی او مقابل یکدیگر بازی میکنند و بخشی از داستان عاشقانه این سریال را تشکیل میدهند. «ماه و پلنگ» از آن دسته سریالهایی است که تا نیمه آن در زمان گذشته (۵ سال پیش) سیر میکند و بعد از قسمت ۱۶ قصهها در زمان حال روایت میشوند.
این مجموعه، روایت شهری از انسانهایی است که بهشت خوشبختی و سعادت خود را در جهنم دروغ و انتقام و زیاده خواهی نابود میکنند. در این سریال دو قهرمان وجود دارند و هر قسمت از آن با تعلیقی به پایان میرسد.داریوش ارجمند، شاهرخ استخری، علی سلیمانی، علی شادمان، پوراندخت مهیمن، علی سلیمانی، علیرضا استادی، شهین تسلیمی، امیرمحمد زند، ویدا جوان، بیتا سحرخیز و پرویز سیرتی از بازیگران این سریال هستند.
|
|
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4149/18452/71819
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4149/18452/71820
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4149/18452/71821
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4149/18452/71822
|
عناوین این صفحه
- توجه به پخش صحنههای خشونتآمیز در تلویزیون
- جامعه تئاتر مدیون بزرگانی چون پری صابری است
- اخبار
- اخبار