|
سکوت مدیران سینمایی ادامه دارد؛
پرونده «خانه پدری» مشمول «شفافیت» نمیشود؟
در حالی که سکوت مسئولان سازمان سینمایی و اعضای شورای صدور پروانه نمایش درباره فیلم «خانه پدری» همچنان ادامه دارد، طرح موضوع «لغو پروانه نمایش محدود این فیلم»، بر ابهامات افزوده است.
همانطور که ورود فیلم سینمایی «خانه پدری» به کارگردانی کیانوش عیاری به چرخه اکران در سکوت خبری و بدون توضیح رسمی از سوی مسئولان سازمان سینمایی رقم خورد و صرفاً پس از واکنش برخی رسانهها بود که توضیحاتی درباره دلایل و چرایی این تصمیم ارائه شد، مسئولان سینمایی پس از واکنش سریعی که نسبت به توقیف مجدد این فیلم توسط دادسرای فرهنگ و رسانه داشتند، در مواجهه با ابهامات مطرح شده درباره «فرآیند صدور پروانه نمایش این فیلم» باردیگر سیاست سکوت اتخاذ کردهاند!
مهمترین ابهام درباره اکران «خانه پدری» و بعد از آن صدور حکم توقیف آن، سکوت اعضای شورایی است که پای پروانه نمایش این فیلم جنجالی برای «اکران عمومی» را امضا کردهاند. حسن خجسته، محمد احسانی، حسین کرمی، جمال شورجه، مجید رضابالا، کمال تبریزی، رضا پورحسین، محمد هادی کریمی و حجتالاسلام خاموشی اعضای فعلی شورای پروانه نمایش سازمان سینمایی هستند که بنا به اظهارات مسئولان سازمان سینمایی اجازه اکران عمومی «خانه پدری» را صادر کردهاند.
سکوت این چهرهها که البته پیشبینی موضع برخی از آنان نسبت به «خانه پدری» چندان هم دشوار نیست، به این دلیل جای تعجب دارد که ابهام درباره فرآیند صدور پروانه نمایش این فیلم خاص و اعمال نظر مستقیم مسئولان ارشاد فارغ از نظر شورا، بهصورت جدی در برخی رسانهها مطرح شده و طبیعی این است که حداقل یکی از اعضای شورا در دفاع از پروانهای که برای یک فیلم صادر کردهاند، موضعگیری کند.
ابهامات درباره نقش این شورا در صدور «پروانه نمایش خانه پدری» و مهمتر از آن احتمال اعمالنظر مسئولان ارشاد بدون توجه به نظر شورا، با اظهارات یکی از اعضای سابق شورای صدور پروانه نمایش سازمان سینمایی، ابعاد تازهتری پیدا کرده است.
عماد افروغ در گفتگویی با بخش خبری ۲۰:۳۰ تلویزیون، روایتی تازه از موضع «شورای پروانه نمایش» نسبت به فیلم «خانه پدری» ارائه کرد و گفت: زمانی که بنده عضو شورای صدور پروانه نمایش بودم، در حد فاصل تیرماه ۹۵ تا مهر ۹۶، این فیلم در شورا به نمایش در آمد و تصمیم بر این گرفته شد، حالا که کارگردان راغب به حذف هیچ صحنهای از فیلم نیستند و به اکران در گروه «هنروتجربه» هم رضایت نمیدهند، این فیلم صرفاً در «محافل خاص» اکران شود و هیچ حرفی از اکران عمومی هم نبود.
افروغ تأکید کرد: این تصمیم شورای صنفی نمایش صورتجلسه شد و اعضای شورا آن را امضا کردند، اما سوال امروز بنده این است که اگر مصوبه شورای صدور پروانه نمایش آن بوده است، چرا این مصوبه تغییر کرده و فیلم به اکران عمومی درآمده است؟ چرا مسئولان سینمایی ارشاد این اختیار را پیدا کردهاند که قطعنظر از پروانه نمایش صادر شده، فیلم را اکران عمومی کند؟ اگر پروانه نمایش قبلی توسط شورای پروانه نمایش فعلی «ملغی» شده است، چرا این اتفاق افتاده است؟ کمااینکه برخی از اعضای شورای پروانه نمایش قبل، کماکان نیز عضو این شورا هستند.
این عضو سابق شورای پروانه نمایش، ماجرای برخورد سازمان سینمایی با پروانه نمایش محدود صادرشده برای «خانه پدری» را به برخورد آمریکا با برجام تشبیه کرد و گفت: در برجام هم رئیس جمهور آمریکا قراردادی را امضا کرد اما وقتی رئیس جمهور تازهای رأس کار قرار گرفت، قرارداد قبلی را ملغی کرد! برای من شخصاً چنین برخوردی جای سوال جدی دارد.
حسین انتظامی رئیس سازمان سینمایی که بلافاصله پس از صدور حکم توقیف فیلم «خانه پدری» در اظهاراتی ضمن استمداد از ریاست قوه قضاییه برای رفع توقیف فیلم بر لزوم پایبندی به «قانون» تأکید کرده بود، حالا جدیتر از قبل باید نسبت به «شفافسازی فرآیند طی شده برای صدور پروانه نمایش فیلم خانه پدری» اقدام کند. انتظاری که طبیعتاً میتوان از اعضای فعلی شورای صدور پروانه نمایش نیز داشت.
شعار «شفافیت» که حسین انتظامی پرچمدار طرح آن است قطعاً در مواردی از این دست میتواند کارکرد و تأثیری جدیتر از انتشار فهرست هزینههای مالی یک جشنواره سینمایی داشته باشد.
نمایش سودای اوج مترسکهای آقای نقاش
نگاهی داریم به برنامه هایی که این روزها در گالری های پایتخت اجرا می شود.
خانه هنرمندان ایران
هفته تصویرگری سال ۹۸ با برگزاری دومین همایش کتابهای تصویری، اهدای نشان «آبان»، برپایی نمایشگاهی از آثار تصویرگری علیاکبر صادقی، کریم نصر، مریم محمودی مقدم و محمد بهرامی (خالق تصاویر کتاب «قصههای خوب برای بچههای خوب»)، رونمایی از کتاب «تاریخ فرهنگ و هنر ایران» در خانه هنرمندان ایران برگزار می شود.
گالری اعتماد۱
نمایشگاه انفرادی نقاشی روشنک امینالهی با عنوان «دلشدگی» در گالری اعتماد۱ واقع در میدان هفت تیر، مفتح جنوبی، بن بست شیرودی پلاک ۲۵ گشایش یافته است.در متن استیتمنت این نمایشگاه آمده است: «در این مجموعه، شخصیت ها از میراث ایرانی و فرهنگ غنی سخن می گویند. نیز از تفاوت بین افراد، با بازتاب موضوعاتی مانند عشق و اثرات رفتارهای دراماتیک بین انسان ها، که موضوعات مشترک جهانی هستند طبق سنت امپرسیونیست ها با بکارگیری جرم رنگ، به بررسی روابط بین رنگها پرداخته شده. «انگار که با رنگ نوعی پیکسل خلق شود. با استفاده از امواج و لایه های خمیدی رنگ، بافت هایی شکل گرفته که باعث ایجاد نور و حرکت و برقراری ارتباط با محیط پیرامون شده اند.»
پروژه های آران
نمایشگاه انفرادی نقاشی نسیم داوری با عنوان «منطق الطیر» از این هفته در گالری پروژه های آران به نشانی خیابان نوفل لوشاتو کوچه لولاگر پلاک ۵ آغاز به کار می کند.
در متن استیتمنت این نمایشگاه نوشته شده است: «در برداشت خود از یکی از مهم ترین منظومه های شعر پارسی، نسیم داوری به لایه های متفاوتی از شاهکار فرید الدین عطار نیشابوری می پردازد: بداعت، ویژگی غنائی شعر، سمبولیسم و ذکاوت. با جادوی قلم نقاشی خود و همراه با پرندگان شاعر، هنرمند همسفران خود را می یابد: برای دست یابی به عالمی بالاتر، با بینشی والاتر و در جهانی بینظیر که ساخته تخیل سرکش و مثال زدنی هنرمند است. هنرمند قصه هدهد، طاووس، گنجشک، کبوتر، فاخته، اردک، بلبل، طوطی، کبک، حواصیل، جغد و شاهین و .. را به تصویر می کشد. سی پرنده ای که به سفری پر مخاطره برای رسیدن به کوه قاف دست می زنند تا سیمرغ افسانه ی را پیدا کنند و درک کنند که هریک سیمرغی در درون خود هستند. تمثیل های نهفته در این نقاشی ها خاطراتی پنهان در اعماق ذهن انسان ها را نشانه می رود. ما شاید با هم پرواز کنیم، ولی سفر برای هریک متفاوت خواهد بود. هم در شعر و هم در این نقاشی ها، بسیاری از موضوعات و مسائل زندگی پسا مدرن مورد اشاره قرار می گیرند: فردیت، همزیستی، احترام برای ارزش های خود و دیگری، حق برخورداری از آزادی و حق انتخاب.با تخیل سرکش خود نسیم داوری قادر است بیننده را به جهانی جادویی انتقال دهد. نمایشی جنجالی از تصاویری سبع و رنگهایی خارق العاده. این تامل و تلاشی است در جهت شناخت خود و دیگری. در این بستر رازآلود و بکر، هنرمند به زبان پرندگان سخن می گوید، زبان ملکوتی که منتخبین با آن سخن می گویند همانگونه که سلیمان با پرندگان سخن می گفت، تا کسانی که باید بفهمند، بفهمند.
نسیم داوری به یادمان می آورد که جهان خاکی گذرپذیر و کم اهمیت است. شاید بهتر باشد که به دنبال توضیحی برای جهان جادویی او نگردیم بلکه در افسون آن غوطه ور شویم. پس از این نقاشی ها دنیا مجدداً واقعی و پیش پا افتاده خواهد بود.»
گالری فرمانفرما
نمایشگاه انفرادی نقاشی های بهنام ولدوند با عنوان «سودای اوج مترسکهای آقای نقاش» در گالری فرمانفرما به نشانی خیابان کریمخان زند، خردمند شمالی، کوچه اعرابی ۲ گشایش مییابد. این هنرمند در استیتمنت نمایشگاه خود نوشته است: «همه چیز در حال تغییر است، در حال مرگ و تولد-در حال پوسیدن و ساخته شدن. و انسان همچو مترسکی در حال انسان شدن و انسانی در حال مترسکی بی جان شدن. تجسد بخشی از وجود انسان است. در این غالب زندگی معنا می یابد اما تکامل ابعاد فراتری نیز دارد. در آثارم سعی کردم احساسات عمیق انسانی را برای رهایی از کالبد فیزیکی و رشد معنایی آن را تجسم و بیافرینم.»
گالری لاله
نگارخانه لاله در ادامه رویکرد به هنرمندان شهرهای مختلف ایران، نمایشگاه آثار گروهی از نقاشان معاصر اردبیل را برگزار می کند. مروری بر آثار گروهی از نقاشان معاصر اردبیل به کوشش ساوالان جماعتی از همین جمعه در گالری لاله به نشانی خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی پارک لاله،روبروی پارکینگ طبقاتی افتتاح می شود.در این نمایشگاه، آثار گروهی از هنرمندان اردبیل به کوشش ساوالان جماعتی(هنرمند نقاش) گردآوری و ارائه شده که برخی از آنها مقیم تهران بوده و برخی دیگر نیز در استان اردبیل سکونت داشته اند.
گالری شلمان
«بی شکل» عنوان نمایشگاه انفرادی نقاشی المیرا بابایی است که در گالری شلمان به نشانی میرداماد، نرسیده به شریعتی، رودبارغربی (جنوبی)، کوچه کاووسی، پلاک ۲۷ گشایش مییابد.
در متن استیتمنت این نمایشگاه آمده است: «هرروز سعی میکنیم به جهان اطراف خود سروشکل بدهیم. بچینیم، بکوبیم، بسازیم و حتی ممکن است تمام کوشش ما این باشد تا به هیچچیز دست نزنیم. چون ما خود را فاعل و عامل جهان اطرافمان میدانیم. ولی در واقعیت همچنین است؟ مثلاً ما برای خود از میان هزاران صندلی، یکی را انتخاب کرده و میخریم. اما بعدازآن صندلی است که به نشستن ما شکل میدهد مسئله به همین اندازه ساده است. آنچه در قالب مجموعه گردآوریشده است نگاه شخصی من به انسانِ دونده در پیچیدگی، روزمرگی و تکنولوژی است. انسانِ محاصرهشده در اشیا. در پردازش این نگاه، رنگ و ترکیب آن با مواد نقش مهمی ایفا میکند. ایدههای اولیه، زیرسازی نهایی کار هستند و این مسیری است که در هزارتوی بازتاب انسان و احساساتش چه به صورت شخصی و چه اجتماعی در این مجموعه طی میشود. اکتاویو پاز در کتاب دیالکتیک تنهایی مینویسد احساس و تنهایی ما اهمیت و معنایی دو گانه دارد: از سویی آگاهی بر خویشتن است، و از سوی دیگر آرزوی گریز از خویشتن.»
گالری ساربان
نمایشگاه انفرادی نقاشیهای محمود باجلان با عنوان «وانهادگی» در گالری ساربان بهنشانی سهروردی شمالی، هویزهغربی، نبش خیابان یوسفی، شماره ۱۳۰ افتتاح میشود. «وانهادگی» شامل بیش از هفتاد پرتره با تکنیک رنگروغن روی بوم و تعدادی اثر دیگر است. زروان روحبخشان در استیتمنت نمایشگاه نوشته است: «محمود باجلان مدتها در مقابل چهرههایی بیحرکت نشسته و نگاه خیره آنها را بر بوم خود ساخته و پرداخته است. اما خود او نیز همچون آنها در غربت پس از آن روزها گرفتار آمده است.»
گالری آرتیبیشن
نمایشگاه انفرادی نقاشی حسن روحالامین با عنوان «عصیان» که شامل منتخبی از آثار مجموعه عصیان است، در گالری آرتیبیشن به نشانی خیابان شریعتی نرسیده به همت خیابان گل نبی غرب خیابان ساسانیپور کوچه قندی پلاک ۶ میزبان شما خواهد بود.
اخبار
«شهربانو» جلوی دوربین میرود
«شهربانو» دومین فیلم مریم بحرالعلومی با فرشته صدرعرفایی به عنوان بازیگر نقش اصلی، بهزودی مقابل دوربین میرود.
مریم بحرالعلومی که سیمرغ بهترین کارگردانی را برای اولین فیلم خود «پاسیو» در سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر دریافت کرد، دومین فیلمش با نام «شهربانو» را به زودی میسازد.
بحرالعلومی متولد ١٣٦٤و تحصیلکرده رشته سینماست که پیش از فیلمسازی، سابقه دستیاری کارگردانان مختلفی را در کارنامه دارد.
فرشته صدرعرفایی که سال گذشته سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن را برای ایفای نقش در فیلم «شبی که ماه کامل شد» دریافت کرد، بازیگر اصلیترین نقش «شهربانو» خواهد بود.
صدرعرفایی پیش از این برای نقشآفرینی در فیلم «کافه ترانزیت» سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن را دریافت کرده و در سیزدهمین جشنواره فیلم فجر نیز برای بازی در فیلم «بادکنک سفید» نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل بوده است.
پروانه ساخت فیلمنامه «شهربانو» در قالب اجتماعی، به قلم پژمان تیمورتاش و تهیهکنندگی پگاه احمدی از سوی سازمان سینمایی صادر شده و بازیگران دیگر به همراه عوامل این فیلم سینمایی در خبرهای بعدی معرفی خواهند شد.
فیلمهای برتر هیو جکمن در شبکه نمایش مرور میشود
فیلمهای هیو مایکل جکمن بازیگر استرالیایی شنبه ۱۱ تا جمعه ۱۷ آبانماه، ساعت ۲۱ از شبکه نمایش پخش می شود.
این هفته در بخش مرور پرونده کاری بازیگران، فیلم هایی از هیو جکمن در بخش صحنه گران (مرور آثار) در شبکه نمایش پخش می شود.هیو مایکل جکمن بازیگر استرالیایی است که در دوران کودکی علاقه خود را به بازیگری نشان داد و با تشکیل گروه های کوچک تئاتری در مدارس و حضور در نقش اصلی این نمایش ها نشان داد که می تواند علاقه اش را دنبال کند. پیشنهاد بازی در مجموعه تلویزیونی «کوره لی» را در سال ۱۹۹۵ دریافت کرد و پس از این مجموعه تلویزیونی و حضور در چندین نقش کوچک دیگر در مجموعه های اینچنینی، توانست نقش اصلی فیلم «مردان ایکس» را ایفا کند و همین نقش هیو جکمن را به ستاره بدل کرد.
او بیشتر برای بازی طولانی مدتش در نقش ولورین در سری فیلمهای «مردان ایکس» شهرت دارد که برای آن رکورد جهانی گینس «طولانیترین حضور در نقش یک ابرقهرمان سینمایی» را دریافت کرد . ه
اخبار
ابراهیم آبادی بازیگر پیشکسوت درگذشت
ابراهیم آبادی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون ساعت ۱۵:۳۰ پنجشنبه ۹ آبان بر اثر ایست قلبی درگذشت.آبادی که چندین روز در بخش مراقبتهای ویژه بیمارستان آراد بستری بود امروز پنجشنبه ۹ آبان چشم از جهان فروبست.این بازیگر به دلیل ناراحتی ریه در بیمارستان بستری شده و به کما رفته بود.آبادی متولد ۱۳۱۳ بود که در سریالهایی همچون «پادری» ساخته محمدحسین لطیفی، «شب دهم» حسن فتحی و «مختارنامه» داود میرباقری به ایفای نقش پرداخته و طی چند دهه فعالیت در سینما و تلویزیون در آثار مختلفی حضور داشته است.
تغییر مقررات آکادمی اسکار برای انتخاب بهترین فیلم بینالمللی
آکادمی اسکار برای انتخاب یکی از پیچیدهترین بخشهای خود یعنی انتخاب بهترین فیلم بلند بینالمللی ۲۰۲۰ که تا سال پیش به عنوان بخش خارجی زبان شناخته میشد، تغییراتی وضع کرده است.
دیروز اطلاعیهای برای اعضای شاخههای مختلف اسکار ارسال شد تا به آنها اطلاع داده شود که چه تغییراتی در روند رای دادن به فیلمهای راهیافته به فهرست نهایی را تغییر میدهد، در مقررات ایجاد شده است.
در مرحله اول رایدادن شامل یک دور مقدماتی است که کمیته انتخاب فیلمهای بلند بینالمللی، ۹۳ فیلم داوطلب حاضر در رقابت اسکار امسال را برای بررسی ارایه میکند. از آنجا یک فهرست کوتاه شامل ۱۰ فیلم انتخاب میشود. این رقم تا پیش از این شامل نام ۹ فیلم بود و در آوریل امسال هیات رییسه اسکار تصویب کرد که به ۱۰ فیلم افزایش یابد. در مرحله بعد این فهرست به ۵ فیلم تبدیل میشود.
تغییرات جدید اکنون حاکی از آن است که همه اعضای آکادمی که ۱۰ فیلم حاضر در فهرست کوتاه را دیدهاند میتوانند از این میان نامزدهای مرحله بعد را انتخاب کنند.
علاوه بر این آکادمی بیشتر در راستای استفاده بر یک سیستم آنلاین برای رایدهندگان حرکت کرده است و اعضایی که این ۱۰ فیلم را به صورت آنلاین دیدهاند میتوانند برای مرحله دوم هم رای دهند. این در حالی بود که قبلا لازم بود تا رایدهندگان فیلمها را در سینما ببینند.
مرحله اول رای دادن از نظر فنی فقط شامل ۷ فیلم در فهرست کوتاه میشود و کمیته اجرایی اسکار که متشکل از ۳۰ عضو است، این حق را دارد که ۳ فیلم مورد توجه خود را به این فهرست اضافه کند. این ۳ فیلم معمولا شامل فیلمهای متفاوت و گزینههای جسورانه یا غیرمعمول میشود.
قبلا برای رسیدن به مرحله بعد، چهار کمیته ویژه در نیویورک، لسآنجلس، لندن و سان فرانسیسکو، فیلمهای فهرست کوتاه را میدیدند و پنج نامزد نهایی را انتخاب میکردند.
آکادمی به تازگی اعلام کرد فیلمها را به صورت آنلاین در دسترس میگذارد. رایدهندگان اکنون قادر خواهند بود مستندها، انیمیشنها و فیلمهای کوتاه را نیز روی سایت آکادمی تماشا کنند. فیلمهای بلند داستانی نیز در «اپ اتاق نمایش» آکادمی در دسترس هستند.
یکی از افراد داخلی آکادمی گفت این تغییرات به انتخاب بهترین فیلمهای بلند در سطح بینالمللی کمک میکند و وی به شخصه برآورد میکند که ۲۰ درصد افراد رای دهنده در این شاخه خارج از آمریکا باشند.
اسامی نامزدهای نهایی این بخش ۱۳ ژانویه ۲۰۲۰ (۲۳ دی) همراه نامزدهای دیگر بخشهای جوایز اسکار اعلام خواهد شد.
در نهایت فیلم برنده اسکار در بخش بهترین فیلم بینالمللی با رأی اعضای فعال و دائمی آکادمی انتخاب میشود.
نود و دومین دوره جوایز اسکار یکشنبه ۹ فوریه ۲۰۲۰ (بامداد دوشنبه ۲۱ بهمن بهوقت ایران) در دالبی تیهتر در هالیوود برگزار میشود.
خاطرات فرمانده در «سروها ایستاده میمیرند»
کنسرت «سروها ایستاده میمیرند» به آهنگسازی و رهبری ارکستر حامد صقیری روز هفتم آذر ماه با همراهی ارکستر بزرگ سازهای ایرانی «شاهو» در تالار وحدت اجرا خواهد شد.
دراین کنسرت ناخدا هوشنگ صمدی، فرمانده وفت تکاوران نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در خرمشهر به عنوان راوی حضور خواهد داشت.
این اثر روایت جانفشانی کلاه سبزهای نیروی دریایی ارتش در خرمشهر است. کاری که بر اساس برداشتهای آهنگساز از خاطرات و صحبتهای ناخدا هوشنگ صمدی فرمانده وقت تکاوران نوشته و تنظیم شده است.
«سروها ایستاده میمیرند» عنوان تازهترین اثر شاهو صقیری از هنرمندان فعال عرصه موسیقی ایرانی است که بیستم مهر ماه سال جاری در حضور تعدادی فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی ایران و مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار وحدت رونمایی شد. در اجرای این اثر بیش از ۵۰ نوازنده با سازهای کمانچه، کمانچه آلتو، کمانچه بم، چنگ ایرانی، دیوان، بوزوک، نی، تار، بربط، بم تار، رباب، قانون، دمام، سنج، تنبک، ضرب زورخانه، نقاره قشقایی، دف، سنتور، قیچک، قیچک بم حضور داشتند.
ناخدا صمدی پیش از این درباره پروژه «سروها ایستاده میمیرند» گفته بود: «تولید این آلبوم با آهنگسازی حامد صقیری ۲۰ ماه زمان برد، در یک تماس تلفنی، با جوانی که خود را فرزند شهید خلبان سرلشگر مصطفی صقیری معرفی میکرد آشنا شدم. او خود را آهنگساز و رهبر ارکستر ۶۰ نفره سازهای ایرانی به نام گروه شاهو و خود را علاقه مند به ارتش و رزمندگان دوران جنگ تحمیلی معرفی کرد و به شدت غصه دار این بود که کسی برای رزمندگان ارتش به ویژه ۱۰۳ نفر شهید تکاوران دریایی در عملیات ۳۴ روزه خرمشهر و رزمندگان و جانبازان آن زمان کاری انجام نداده و قدمی بر نداشته است و این امر باعث شده تا نسلهای بعد از جنگ از شناختن قهرمانان اصلی خود بی بهره اند. او میخواست شرح عملیات مقاومت ۳۴ روزه خرمشهر را با زبان موسیقی با یک اثر ماندگار با هنرمندی ۶۰ نفر از همکارانش که خود رهبر ارکستر آن است تهیه کند. بعد از تماسهای مکرر و تهیه خلاصه از خواسته هایش به حضور فرماندهی نیروی دریایی که آن زمان امیر حبیب اله سیاری بودند، رسیدیم و برنامه را به طور خلاصه به عرض ایشان رساندیم و بررسی زیاد صورت گرفت تا این که امیر با ساخت آن موافقت کردند، بعد از آن امیر سیاری به ستاد کل ارتش منتقل شدند و ما مقدمات کار را آماده کردیم»
کنسرت «سروها ایستاده میمیرند» روز پنجشنبه هفتم آذر ماه با قیمت بلیت ۶۰ تا ۱۸۰ هزار تومان در تالار وحدت تهران پیش روی مخاطبان قرار میگیرد.
|
|
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4150/18461/71852
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4150/18461/71853
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4150/18461/71854
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4150/18461/71855
|
عناوین این صفحه
- پرونده «خانه پدری» مشمول «شفافیت» نمیشود؟
- نمایش سودای اوج مترسکهای آقای نقاش
- اخبار
- اخبار