|
محمودرضا بهمنپور: کیارستمی به نقاشی عشق داشت اما هیچ ادعایی در این زمینه نداشت
لیلی گلستان: نقاشیهای کیارستمی واقعا دیدنی است
مجموعهای از نقاشیهای عباس کیارستمی برای اولین بار در گالری گلستان به نمایش درمیآید.
به گزارش امتیاز؛ نشست خبری نمایشگاه نقاشیهای زندهیاد عباس کیارستمی در گالری گلستان، صبح یکشنبه دوازدهم آبان در موسسه توسعه هنرهای معاصر برپا شد. در این نشست لیلی گلستان، مدیر گالری گلستان و محمودرضا بهمن پور، مدیر نشر نظر، به ارائه اطلاعاتی درباره نمایشگاه و کتابی که به همین مناسبت منتشر میشود، پرداختند.
لیلی گلستان در ابتدای این نشست با بیان اینکه عباس کیارستمی از دوستان قدیمی او بوده است، گفت: ایشان همیشه این افتخار را به من میدادند که نمایشگاه عکسهایشان را در گالری گلستان بگذارند و آثار را جای دیگری نبرند. نقاشیهای ایشان را هم دیده بودم و بارها پیشنهاد کردم نمایشگاهی از آثار نقاشی خود برگزار کند اما همیشه میگفت باید فرصت لازم را پیدا کند تا مدتی روی نقاشی وقت بگذارد و کارها را تکمیل کند.
گلستان ادامه داد: پس از رفتن کیارستمی همچنان ایده برگزاری نمایشگاه نقاشیهای او در ذهنم بود و این موضوع را با فرزندانش احمد و بهمن کیارستمی در میان گذاشتم و تصمیم گرفتیم نقاشیها را گردآوری کنیم. حدود ۱۲ نقاشی در خانه خودشان موجود بود و باقی را با جستوجو و پرسش از دیگران پیدا کردیم. الان ۳۳ کار در نمایشگاه هست که همگی با مدادرنگی و یک تابلو با آبرنگ نقاشی شده است.
مدیر گالری گلستان افزود: البته تا روز افتتاحیه نمایشگاه ممکن است تعداد آثار بیشتری به دست ما برسد، اما کتاب نمایشگاه چاپ شده و امکان اضافه کردن آثار به آن وجود ندارد و کارها فقط در گالری به نمایش درخواهد آمد. این تابلوها به صورت امانی دریافت شده و بحث فروش آنها وجود ندارد.3 اثر را نیز در خارج از کشور یافتیم و چون امکان ارسال آنها وجود نداشت، عکس باکیفیت آنها را دریافت و چاپ کردیم.
او درباره اهمیت نام کیارستمی در نمایش این آثار گفت: نقاشیهای کیارستمی واقعا دیدنی است و اگر نام کیارستمی هم روی آنها نبود، باز هم امکان برگزاری نمایشگاه از این آثار وجود داشت، چون واقعا نقاشیهای مدادرنگی خوبی هستند. او در دانشگاه نقاشی خوانده بود و بعد از انقلاب روی نقاشی متمرکز شد. البته چندجا اشاره کرده بود که با توجه به محدودیتهایی که در فیلمسازی پیدا کرده بود، برای امرار معاش نقاشی میکرد.
گلستان با اشاره به کتابی که چندی پیش از کلکسیون آثار هنری خود منتشر کرده است، گفت: این کتاب با استقبال خوبی مواجه شد و عدهای از مخاطبان میگفتند متنهایی که برای هر اثر نوشتهام برای آنها جالب است. به نظر من خوب است که سایر مجموعهداران نیز کتابی از آثاری که گردآوری کردهاند منتشر کنند و به همین دلیل از مجموعهدارها خواهش کردم که کارهایشان را کتاب کنند، عدهای پذیرفتند و گفتند خودت بیا این کار را به سرانجام برسان. اما برخی هم گفتند نمیخواهیم دیگران بدانند ما چه آثاری را در اختیار داریم.
در ادامه نشست محمودرضا بهمن پور درباره انتشار کتاب «داستان زندگی پرثمر و با افتخار مداد عباس» گفت: ایدهای که خانم گلستان درباره نقاشیهای مدادرنگی آقای کیارستمی دادند بسیار خلاقانه بود چون ایشان کمتر به عنوان نقاش شناخته میشود. مجموعهای که با همت خانم گلستان جمعآوری شده، بیانگر عشق کیارستمی به طبیعت است که در فیلمها و عکسهایش هم دیدهایم.
بهمن پور افزود: کیارستمی از موضوعات مورد علاقهاش عکاسی میکرد و بعدها در سالهای 59 و 60 از روی آن نقاشی میکشید. عشق به طبیعت یک سلوک دائمی عباس کیارستمی است و او از کودکی در گندمزارهای اطراف اختیاریه که آن زمان خارج از محدوده شهری تهران بود حضور داشت و خودش گفته گاهی در آن خوابم میبرد.
او درباره انتخاب نام کتاب گفت: نام کتاب توسط بهمن کیارستمی پیشنهاد شد و یادآور کتابی از کیارستمی است که دهه ۶۰ با موضوع مداد قرمز توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چاپ شده است. امیدوارم روزی به همت خانم گلستان کارهایی که زندهیاد کیارستمی با چوب انجام داده و شامل صندوقهایی بزرگ و زیبا است هم به نمایش درآید.
مدیر نشر نظر با اشاره به فرآیند پیدا کردن آثار نقاشی عباس کیارستمی، گفت: در مراحل جمعآوری کتاب داستانهای جالبی پیش آمد. به عنوان مثال متوجه شدیم که خانمی چون از قاب یک نقاشی خوشش آمده بود، اثری را خرید و بعد متوجه شد که آن اثر متعلق به عباس کیارستمی بوده است. شخص دیگری نیز یک نقاشی به ما داد و ما وقتی قاب آن را باز کردیم متوجه شدیم که یک پرتره از خود آقای کیارستمی که توسط فرد دیگری کشیده شده بود نیز پشت نقاشی وجود داشت.
بهمنپور خاطرنشان کرد: آقای کیارستمی به نقاشی عشق داشتند و هیچگاه ادعایی هم در این زمینه نداشتند. تمرکز اصلی او روی نقاشی در سالهای نخست بعد از انقلاب بود که اجازه فعالیت چندانی نداشتند و به همین خاطر هم روی نقاشی متمرکز شدند. او حتی روی بشقاب هم نقاشی میکرد و آنها را میفروخت. در واقع بازگشت به نقاشی به دلیل شرایط سخت زندگی در آن دوران بوده است. همجواری با آیدین آغداشلو باعث شد در مقام مقایسه خودش با او، نقاشی را جدی نگیرد. اما در مصاحبهای گفته است از میان تمام هنرها اگر فقط یکی را باید انتخاب میکرد، آن هنر نقاشی بوده است.
بهمن پور درباره نشر کتب هنری و مشکلات پیرامون آن گفت: در ۲۰ سال اخیر هنر از شکل تفنن خارج شده و به یک موضوع محوری تبدیل شده است. هنرمندان به عنوان کار دوم و سوم به هنر نمیپردازند و به شکل حرفهایتری به این مقوله نگاه میشود. به همین دلیل توسعه گالریها رخ داده است و این اتفاق، در بسیاری از شهرهای کشور با رویکرد هنر معاصر تسری یافته است. بنابراین محصولات این بخش نیز در این سالها راحتتر مخاطبان خودشان را پیدا میکنند و آنها کتابهای هنری را به دست میآورند.
بهمن پور با بیان اینکه حوزه نشر با مشکلات دغدغههای فراوانی مواجه است افزود: با این حال کتابهای هنری به سرمایه بیشتری نیاز دارند، اما هیچ حمایتی برای چاپ آنها نمیشود. بحران اصلی که وجود دارد این است که کتابهای هنری برای تغذیه کتابخانهها خریداری نمیشوند و افرادی که توان خرید آنها را ندارند نمیتوانند در کتابخانههای عمومی نیز به این کتابها دسترسی پیدا کنند.
نمایشگاه نقاشیهای زندهیاد عباس کیارستمی از 17 تا 29 آبان ماه در گالری گلستان به نشانی خیابان دروس، خیابان کماسایی، پلاک 34 برگزار میشود.
آمریکاییها بازهم «آخرین داستان» را پسندیدند
انیمیشن سینمایی «آخرین داستان» به نویسندگی و کارگردانی اشکان رهگذر برنده جایزه بهترین انیمیشن سینمایی از ششمین جشنواره بین المللی EACG ایالت کالفرینا آمریکا شد.
به گزارش امتیاز، انیمیشن سینمایی «آخرین داستان» به نویسندگی و کارگردانی اشکان رهگذر و تولید شده در استودیو هورخش برنده جایزه بهترین انیمیشن سینمایی از ششمین جشنواره بین المللی EACG ایالت کالفرینا آمریکا شد.
این انیمیشن که هماکنون در فهرست 32 اثر رقابتکننده در شاخه بهترین انیمیشن آکادمی اسکار قرار گرفته است و اکران همزمان آن در 32 کشور همچون آمریکا، روسیه، اسپانیا، سوئد، یونان و نروژ از اول سپتامبر (10 شهریور) آغاز شده، پیش از این موفق به دریافت یازده عنوان جایزه ملی و بینالمللی شده است.
عناوین این جوایز بدین شرح است؛ سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر(اولین سیمرغ بهترین انیمیشن سینمای ایران)، سی و یکمین جشنواره بینالمللی فیلمهای کودکان و نوجوانان اصفهان(پروانه زرین بهترین کارگردان بلند پویانمایی بخش بینالملل، پروانه زرین بهترین فیلمنامه بلند بخش بینالملل، جایزه ویژه هیئت داوران بخش ملی)، یازدهمین جشنواره بینالمللی پویانمایی تهران(تندیس طلایی بهترین اثر بلند در بخش بین الملل و تندیس طلایی بهترین اثر بلند در مسابقه ایران)، بیستمین جشنواره بین المللی انیمیشن بوچئون کره(جایزه کوکومیکس موسیقی که به کارگردان به خاطر استفاده درست از موسیقی تعلق میگیرد)، سومین جشنواره بین المللی انیمیشن آجایو پرو(جایزه بهترین فیلم بلند)، سومین جشنواره بین المللی فیلم های آمریکای جنوبی از کشور شیلی (جایزه بهترین انیمیشن سینمایی)، چهاردهمین جشنواره بینالمللی جیراف کانادا (جایزه بهترین انیمیشن سینمایی) و جشنواره بین المللی فیلم های کودکان سن دیگو آمریکا 2019(جایزه بهترین انیمیشن سینمایی).
انیمیشن سینمایی «آخرین داستان» با برداشتی آزاد از شاهنامه به روایت قصه ضحاک ماردوش و کاوه آهنگر میپردازد. بازیگرانی همچون پرویز پرستویی، لیلا حاتمی، حامد بهداد، بیتا فرهی، اشکان خطیبی، اکبرزنجانپور، باران کوثری، حسن پورشیرازی، فرخ نعمتی، شقایق فراهانی، مجید مظفری، زهیر یاری، بانیپال شومون و ملیکا شریفینیا صداپیشگی این انیمیشن را برعهده دارند. تینا پاکروان از کارگردانان و تهیهکنندگان سینما در این پروژه انتخاب بازیگر را برعهده داشته و کریستف رضایی به عنوان آهنگساز، علیرضا علویان به عنوان طراح و ترکیب صدا و ژینوس پدرام به عنوان تدوینگر در این پروژه همکاری داشتهاند. جشنواره بین المللی EACG (Epic ACG) از سال 2014 به مدت دو روز، از 26 تا 27 اکتبر در ایالت کالفرینا آمریکا برگزار میشود.
پیکر ابراهیم آبادی به سوی خانه ابدی بدرقه شد
خداحافظ مرد شریف
مراسم تشییع پیکر زنده یاد ابراهیم آبادی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون صبح یکشنبه ۱۲ آبان با حضور هنرمندان سینما و تلویزیون از مقابل خانه سینما به سمت بهشت زهرا (س) برگزار شد.
نرگس آبیار، همایون اسعدیان، علی دهکردی، مهوش وقاری، خسرو احمدی، رضا ناجی از جمله حاضران در این مراسم بودند.
دهکردی در ابتدای مراسم گفت: هرگز نمیرد آنکه دلش زنده شد به عشق، بسیار متاسفم که هنوز سوگ داریوش اسدزاده را فراموش نکرده بودیم که ابراهیم آبادی را نیز از دست دادیم. آبادی عزیز مردی دلنشین و دوست داشتنی و همکار درجه یک بازیگری و کارگردانی تئاتر بود.
وی ادامه داد: او از اولین کسانی که بود که در خارج از ایران بازیگری و کارگردانی را تحصیل کرد به چکسلواکی اعزام شد تا این هنر را بیاموزد. اگر امروز دنیای بازیگری از اعتلای چشمگیری برخوردار است و جوایزی می گیرند که تحسین جهانیان را برمی انگیزد راهی است که امثال آبادی و دیگر پیشکسوت ها پیش گرفتند. او در طیف گسترده ای در نقش آفرینی ها حضور داشته است از حضور در فیلم های کودکان که فانتزی بوده است تا سریال های فاخر تلویزیون.
دهکردی در پایان سخنانش بیان کرد: هیچ خاطره تلخی از ابراهیم آبادی وجود ندارد و اگر این اتفاق برایش رخ نمی داد حالا حالاها می توانست نقش های ماندگار بر جا بگذارد. او یک مدافع صنفی فعال برای ما بازیگران هم بود. ما از حضورش در جمع فعالان خانه سینما استقبال می کردیم چون پر از انرژی بود.
عزت الله رمضانی فر بازیگر پیشکسوت سینما نیز درباره آبادی عنوان کرد: ابراهیم آبادی از ممتازترین بازیگران بود، او خودش یک سخنور بود و هرگاه حرف می زد همه را به خود جذب می کرد.
وی ادامه داد: او ۱۰ سال در پراگ تحصیل کرد و بعد به زادگاهش در تبریز رفت و پس از مدتی هم به تهران آمد. او در ارشاد ماموریتی داشت که به شهرستان ها برود و در حوزه تئاتر کمبودها را شناسایی کند و بعد از تئاتر به سینما و تلویزیون رفت.
رمضانی فر با اشاره به آثار شاخص این بازیگر اظهار کرد: «دزد عروسک ها»، «آپارتمان شماره ۱۳» و سریال «مختارنامه» از جمله کارهای وی بود. او همچنین در سال های اخیر نیز چند تئاتر بازی کرد.
در ادامه علی دهکردی که اجرای مراسم را بر عهده داشت دوباره پشت تریبون حاضر شد و گفت: در بازیگری می گویند نباید لهجه داشته باشید اما او از لهجه شیرین آذری در نوع بازیگری خود استفاده می کرد و این ویژگی را به عنوان یک امتیاز به کار گرفته بود و من امیدوارم فرصتی پیش بیاید تا وجوه بازیگری او را بیشتر آموزش دهیم.
حبیب اسماعیلی نیز در ادامه یادآور شد: خوب است که در زمان حیات این دوستان به آنها بها دهیم. ابراهیم آبادی جدای از اینکه بازیگر خوبی بود انسان شریفی هم بود. امروز بازیگر ابتدا نگاه می کند که چقدر نقش دارد و بعد آن را قبول می کند ولی آبادی اینگونه نبود.
نرگس آبیار کارگردان سینما نیز در این مراسم در سخنانی بیان کرد: ما سرمایه های خود را از دست می دهیم باید از این نسل آموخت اما متاسفانه ما بدون اینکه از گنجینه و تجربه گرانبهای این پیشکسوتان بهره ببریم آنها را از دست می دهیم.
وی اضافه کرد: من سعادت نداشتم با آقای آبادی کار کنم فقط سعادت داشتم در همسایگی او باشم و گاهی همصحبت او شوم. باید از دوستان و هنرمندانی که باقی ماندند یاد کنیم.
دهکردی با بیان اینکه بارها از آبادی خواسته است خاطرات خود را ثبت کند و امیدوار است این خاطرات و تجربه ها ثبت شده باشد از محسن بخشنده داماد خانواده آبادی درخواست کرد به نمایندگی از آنها جلوی تریبون بیاید که وی در ادامه گفت: من ۱۵ سال است افتخار دارم داماد این خانواده باشم. نکته ای که همیشه می گفت این است که در کار خود بهترین باشید. او عاشق علم و کتاب بود و همیشه همه را به کتاب خواندن توصیه می کرد.
رضا ناجی بازیگر سینما از دیگر هنرمندان حاضر در مراسم نیز پشت تریبون قرار گرفت و بیان کرد: من شاگرد ابراهیم آبادی هستم و در تبریز در کلاس های او بازیگری را یاد گرفتم. او مردی به تمام معنا خوب بود.
اخبار
کریستوف والتس و لیلی کالینز در یک فیلم به هم پیوستند
کریستوف والتس، لیلی کالینز و بیل اسکارشگورد، در فیلم «خشم طلاکاری شده» جلوی دوربین میروند.
در حالی که پیشتر از اسکارشگورد به عنوان بازیگر این تریلر یاد شده بود، اکنون والتس ۶۳ ساله و کالینز ۳۰ ساله نیز به بازیگران این فیلم افزوده شدند. این فیلم بر مبنای ماجرای قتل مدیر بانک منهتن ساخته میشود.
کارگردانی و نویسندگی فیلمنامه این فیلم را چارلی مکدوول بر عهده دارد و آن را با الهام از قتل توماس گیلبرت جونیور مدیر بانک که توسط پسرش تامی سازماندهی شده بود، میسازد. این ماجرا طبقه بالای نیویورک را در شوک فرو برد.
گزارشی که سال ۲۰۱۵ در مجله معتبر ونتیفیر توسط بنجامین والاس نوشته شد و به بررسی این قتل پرداخت، منبع اصلی نوشته شدن فیلمنامه این فیلم است.
اخبار این جنایت در مطبوعات بازتاب وسیعی یافت و تامی گیلبرت که نقش او را بازیگر فیلم «آن» یعنی اسکارشگورد بازی میکند، در نهایت حکم زندان به مدت ۳۰ سال را دریافت کرد.
جیک جیلنهال با کمپانی «ناین استوریز» از تهیه کنندگان این فیلم است و فیلمبرداری آن از بهار ۲۰۲۰ شروع میشود.
والتس که دو جایزه اسکار برای بازی در «لعنتیهای بیآبرو» و «جانگوی از بند رها شده» در کارنامه دارد، با فیلم بعدی جیمز باند یعنی «وقتی برای مردن نیست» در نقش دشمن باند دوباره دیده میشود. این بازیگر اتریشی قبلا گفته بود از برخی عناصر فیلم «اسپکتر» راضی نبوده و برای همین بازگشت دوباره او با جیمز باند موجب خوشحالی هوادارانش شد.
حمله تمساحها محبوب شد
نویسنده و کارگردان «روزی روزگاری در هالیوود» گفته است فیلم «خزیدن» ساخته الکساندر آژا فیلم محبوب وی در سال ۲۰۱۹ بوده است.
این فیلم تابستان پیش اکران شد و نزدیک به ۹۰ میلیون دلار در باکس آفیس فروش کرد. در این فیلم کایا اسکودلاریو بازیگر اصلی فیلم است که در نقش زنی ظاهر شده که توسط تمساحها در توفان فلوریدا گیر میافتد.
«خزیدن» در ژانر فاجعهای ترسناک داستان پدر و دختری را روایت میکند که در توفان درجه ۵ فلوریدا در زیرزمین خانهشان گیر کردهاند و در این میان متوجه میشوند چند تمساح نیز بر اثر توفان به زیرزمین خانه کشیده شدهاند. حال این دختر و پدر برای بقا و گیر نیفتادن در دام این تمساحها تلاش میکنند. این فیلم ژانر ترسناک با نقدهای مثبت منتقدان روبه رو شد.
مایکل و شان راسموسن نویسندگان فیلمنامه این فیلم بودهاند.
پیت هاموند از نویسندگان ددلاین گفت تارانتینو به وی گفته این بهترین فیلم سال ۲۰۱۹ بوده است. این فیلم چند هفته جلوتر از اکران فیلم جدید تارانتینو توسط کمپانی پارامونت اکران شد.
تارانتینو به زودی وارد چرخه معرفی فیلم جدیدش یعنی «روزی روزگاری در هالیوود» برای رقابت اسکار میشود. این فیلم توسط استودیو سونی وارد رقابت اسکار امسال شده و کمپانی امیدوار است لئوناردو دیکاپریو برای بهترین بازیگر مرد و برد پیت برای بهترین بازیگر مرد مکمل نامزد شوند. البته امید میرود فیلم در بخش بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه غیراقتباسی از هالیوود سال ۱۹۶۹ نیز نامزدی اسکار را به دست آورد.
این فیلم با افزوده شدن صحنههای جدید به تازگی دوباره اکران شد
اخبار
منوچهر فیروزی مطرح کرد
تأسیس یک انجمن جدید برای موسیقی و تئاتر
مسئول پیگیری مشکلات چند ماه گذشته مدیران آموزشگاههای موسیقی کشور از قول مساعد مدیر دفتر آموزشهای معاونت هنری وزارت ارشاد، برای مرتفع شدن برخی از مشکلات در روزهای آینده خبر داد.
منوچهر فیروزی مسئول پیگیری مشکلات چند ماه گذشته مدیران آموزشگاههای موسیقی کشور مبنی بر اجرای کامل قانون معافیت از مالیات آموزشگاههای هنری در گفتگو با خبرنگار مهر توضیح داد: طی برنامهریزیهایی که از چند روز گذشته صورت گرفته بود همراه با مدیران تعدادی از آموزشگاههای هنری کشور در حوزههای مختلف تئاتر، موسیقی و هنرهای تجسمی دیداری با آقای صفی پور مدیر دفتر آموزشهای معاونت هنری وزارت ارشاد داشتیم. در این جلسه که بخشی از مباحث مطرح شده در آن اختصاص به تشکیل «انجمن آموزشگاههای آزاد هنری تهران» داشت مقرر شد تا از سوی دفتر آموزشهای معاونت هنری پیگیریهای جدیتری مبنیبر حل مشکل مالیاتی مدیران آموزشگاههای آزاد هنری صورت گیرد.
وی ادامه داد: بر اساس توافقاتی که در این زمینه انجام شد، یک نفر از سوی مدیریت دفتر آموزشهای معاونت هنری و یک نفر به نمایندگی از مدیران آموزشگاهها از این به بعد پیگیری موضوعات پیرامون مشکلات مالیاتی را به عهده گرفته اند. به هر ترتیب بناست تا از این طریق پیگیریهای لازم صورت گیرد تا نتیجه مثبتی در این زمینه حاصل شود.
فیروزی درباره تاسیس انجمن آموزشگاههای آزاد هنری استان تهران نیز گفت: تقریبا تمامی کارهای مربوط به تدوین اساسنامه تاسیس انجمن آموزشگاههای آزاد هنری استان تهران انجام گرفته و خوشبختانه در این زمینه نیز قولهای مساعدی از سوی آقای صفیپور به ما داده شد و امیدوارم این همکاری بین ما و دفتر آموزشها ادامه پیدا کند تا بتوانیم شاهد تاسیس انجمن که ضرورت آن به شدت حس میشود، باشیم. به هر حال هم در موضوع تاسیس انجمن و هم در حوزه حل مشکلات مالیاتی آموزشگاه شرایط به گونهای است که ما باید هر چه سریعتر به نتایج مثبت و تاثیرگذاری برسیم. ما در حوزههای مختلف دیگری هم با چالشهای زیادی روبرو هستیم که فکر میکنم با تاسیس انجمن میتوانیم به مرتفع کردن تعداد زیادی از این چالشها در قالب موارد حقوقی اقدام کنیم. به گزارش خبرگزاری تعدادی از مدیران آموزشگاههای موسیقی سراسر کشور اواسط خرداد ماه سال جاری با ارسال نامهای به سبد عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، احمد مازنی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و دفتر ریاست جمهوری خواستار اجرای کامل قانون معافیت از مالیات توسط مجموعههای مرتبط شدند. پس از ارسال این نامهها بود که سید محمد مجتبی حسینی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، لادن حیدری معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمد اله یاری مدیر کل دفتر موسیقی وزارت ارشاد پیگیریهای را برای حل این موضوع انجام دادند در همان زمان امید علی پارسا رییس سازمان امور مالیاتی کشور طی نامهای به معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر ارشاد از تلاش این مجموعه دولتی برای حل مشکل مالیاتی مدیران آموزشگاههای موسیقی خبر داد. بر اساس بند (ل) ماده (۱۳۹) قانون مالیاتهای مستقیم، فعالیتهای فرهنگی و هنری دارای مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معاف از مالیات هستند و تعیین مصادیق این فعالیتها نیز به موجب ماده (۱۲) آیین نامه اجرایی تبصره(۳) ماده ۱۳۹ که در سال ۱۳۹۳ به تصویب رسیده است آموزشگاه و آموزش موسیقی که با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام میشود و همچنین آموزشگاههای آزاد هنری و موسسات مجری رشتههای فرهنگی و هنری در زمره مصادیق برخوردار از معافیت مندرج در بند (ل) پیش گفته شناخته شدهاند.
فصل مشترک یک نوازنده برای شکستن مرزها؛
آلبوم تصویری«فرمهای بیپایان» منتشر شد
آلبوم تصویری «فرمهای بیپایان» با اجرای رضا علیآبادی از سوی انجمن موسیقی ایران روانه بازار نشر موسیقی شد. آلبوم تصویری «فرمهای بیپایان» با محتوای هنر بداههنوازی تنبور و اجرای رضا علیآبادی از سوی انجمن موسیقی ایران روانه بازار نشر موسیقی شد.
رضا علیآبادی مؤلف و نوازنده تنبور، در مورد این آلبوم گفت: بهعنوان نوازنده با وجودی که سه کتاب تخصصی در حوزه تنبور منتشر کردهام و بیش از یک دهه سابقه تدریس در زمینه موسیقی دارم خود را یک سولیست میدانم و علاقه بسیاری به اجراهای انفرادی یا دونوازی داشته و دارم، زیرا روحم در این ژانر آرام میگیرد و حس میکنم آزادی و تواناییام در این حوزه بیشتر است. وی در مورد فعالیت در گروههای موسیقی گفت: در اوایل دهه هشتاد بیشتر در گروههای دوستان و گاها گروه خودم اجراهای گروهی داشتم، تا اینکه در سال ۱۳۸۸ اولین دونوازی را در کاخ سعدآباد اجرا کردم و این نقطه عطف شروع اجراهای بعدی من شد. با چند سال تأخیر، از سال ۱۳۹۴ تا اکنون، حداقل سالی دو اجرا در قالب دو یا سهنوازی در تالار رودکی برگزار کردهام که بیشتر از بداههنوازیِ نقطهای بهره بردهام که طول اجرا مشخص و گرهگزاری شده بود و کلیت بداهه بود. این نوازنده در مورد بداههنوازی گفت: پس از هشت اجرا در این قالب تصمیم گرفتم به ایدهای که مدام در فکرم میگذشت برسم؛ یعنی بداههنوازی محض و آن هم به صورت انفرادی. کاری که بیش از پیش خودم را به چالش میکشید و استرسهای خاص خودش را داشت.علی آبادی درباره آلبوم «فرمهای بیپایان» توضیح داد: این آلبوم تصویری فیلم همان کنسرت تکنوازی است که در ۲۵ مرداد ماه امسال در تالار رودکی برگزار شد و بازخوردش آنقدر مثبت بود که تصمیم گرفتم آن را به صورت تصویری منتشر کنم. فصل مشترک یک سولیست شکستن مرزهای خودش است و بسیار خوشحالم از بازخوردهای بیحد مخاطبانم که در طی این سالها مرا تنها نگذاشتند. به هر صورت امسال برایم تاکنون سال پرفشاری بود، من در خرداد ماه کتاب «چهل تمرین» را منتشر کردم و بلافاصله این کنسرت را در پیش داشتم. حدود دو ماه بعد از این کنسرت کتاب سومم «از نظم تا مقام» در هفته گذشته منتشر شد و اکنون زمان انتشار آلبوم تصویری کنسرت است. این هنرمند در پایان یادآور شد: من به عنوان یک نوازنده و معلم و مؤلف ابتدا به خودم بدهکارم و بعد به جامعهای که خود را عضوی از آن میدانم. جامعهای که هر یک از ما سهمی در آن داریم. همواره سعی کردم در حوزههایی بیشتر فعالیت کنم که یا در آن حوزه کاری انجام نشده و یا کارهای کمی در آن زمینه انجام شده است و قطعا زمان، آثار نوشتاری، و صوتی و تصویریام را قضاوت خواهد کرد.
|
|
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4152/18476/71936
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4152/18476/71937
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4152/18476/71938
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4152/18476/71939
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4152/18476/71940
|
عناوین این صفحه
- لیلی گلستان: نقاشیهای کیارستمی واقعا دیدنی است
- آمریکاییها بازهم «آخرین داستان» را پسندیدند
- خداحافظ مرد شریف
- اخبار
- اخبار