|
مرور خاطرات گذشته در «نیمفاصله»
عکسهایی که کارگردانی شده است
نمایشگاه عکسهای مریم سعیدپور لحظههایی را روایت میکند که ریشه آن به خاطرهای در ذهن مخاطب برمیگردد و مخاطب، آن را در میان تجربیات زیسته گذشتهاش مییابد.
نمایشگاه عکسهای مریم سعیدپور با عنوان «نیمفاصله» از جمعه ۲۰ دیماه در گالری فرمانفرما در حال برگزاری است. این هنرمند عکاس در ادامه کارهای خود در شاخه عکاسی فاین آرت، در این نمایشگاه نیز لحظاتی را به نمایش گذاشته است که هر کدام قصهای را روایت میکنند. در واقع وجه روایت و قصهپردازی در این عکسها نمایان است و هر کدام داستانی را برای مخاطب بیان میکند.
در استیتمنت این نمایشگاه آمده است: «اولین مواجهه ما با مفهوم رابطه، عموماً نتیجه ادراک رابطه والدینمان است. همانطور که آنان نیز این را از مادران و پدرانشان دریافتهاند. ذهن ما، بی آنکه بدانیم یا بخواهیم از این قالبها شکل میگیرد، هرچند متناقض و با سر و شکلی تازه که محصول مشترک فهم ابتداییمان از ساز و کار جهان است و دریافتهای فردی. «نیمفاصله» مرور حسرتهای تهنشین شدهای است در فقدان وضعیت باشکوه. قابهایی از ناخودآگاه که با رشتههایی نازک به زندگیمان آویخته شده. امکان سخت رضایتی که پیوسته سیال است میان ماندن و رفتن، ساختن و ویران کردن، داشتن و نداشتن.»
مریم سعیدپور درباره این عکسها که به نوعی کارگردانی شدهاند، به خبرگزاری مهر گفت: من به عکسهای کارگردانی شده علاقمندم و این مجموعه نیز، چنین ویژگی دارد. عکسها با میزانسن از پیش طراحی شده، بازیگر، لوکیشن، طراحی صحنه و لباس ولی در عین حال متمرکز و مینیمال خلق شدهاند.
وی با بیان اینکه بیشتر عکسها با نور روز ثبت شدهاند، اظهار کرد: ۱۹ اثر را از میان یک مجموعه پرتعداد برای این نمایشگاه انتخاب کردهام.
سعیدپور درباره عنوان نمایشگاه که «نیمفاصله» است نیز توضیح داد: لحظههایی در کودکی هست که اولین مواجهه هر کسی با مقوله رابطه و عشق، اتفاق میافتد. این در ناخوداگاه شما ثبت شده است و بزرگ میشوید درحالی که این صحنهها در ذهن شما حک شدهاند. شما بزرگ میشوید در حالی که دریافت شما از رابطه تغییر کرده است، نسل عوض شده اما تجربههای پیشین در لحظههای خشم و عصبانیت یا هیجان و احساسات از ناخوداگاه شما بیرون میزند.
این عکاس ادامه داد: همچنین گاه لحظههایی را تجربه میکنید که ریشه آن به خاطرهای در ذهنتان برمیگردد و برایتان تداعی میشود و آن را در میان تجربیات زیسته گذشتهتان مییابید. قصدم این بود در این نمایشگاه چنین فضایی را به نمایش بگذارم.
نمایشگاه عکسهای مریم سعیدپور از جمعه ۲۰ دی ماه در گالری فرمانفرما به نشانی خیابان کریمخان زند، خردمند شمالی، کوچه اعرابی ۲ آغاز به کار کرده و تا ۴ بهمن ماه ادامه خواهد داشت.
جمعه برنده جایزه ۳۰ میلیونی ایده هنر معاصر ویستا معرفی می شود
۹ ایده خلاقانه در نمایشگاه خط سوم
این روزها نمایشگاه ایدههای برتر سومین جایزه ویستا با عنوان «خط سوم» در گالری ویستا دایر است. در این نمایشگاه ۹ ایده برتر ۱۰ هنرمند اولدوز نبی زاده، ایمان جسمی، ایسا رشید، حمیدرضا آزاد، ساناهین بابا جانیانس، سمیرا رحبانی، شانا عبدالهیان و احسان علیزاده، کلثوم صالحی، و هوفر حقیقی ارائه شده است.
به گزارش امتیاز؛ این در حالی ست که عصر جمعه ۲۷ دی ماه ایده برتر و برنده جایزه ۳۰ میلیون تومانی در خانه هنرمندان معرفی می شود.
بهنام کامرانی ،هنرمند و استاد دانشگاه در جملاتی کوتاه ایده های راهیافته به جایزه ویستا سوم را تحلیل کرده است: سومین دوره مسابقه هنر معاصر ویستا به اسامى منتخب رسید .مى توان به وضوح دید که این گردهمایى پس از سه سال چطور بر ایده و ارایه هنر معاصر در ایران تاثیر گذاشته است . ایده محور بودن این مسابقه و آزاد بودن رسانه هنرى و نداشتن محدودیت سنی در آن ، به آثار خلاقانه و امروزى ، عرصه ظهور مى دهد . در این دوره پس از بررسى دقیق و شمارش بیشترین راى به هر فرد ، ٩ اثر منتخب در لیست نهایى قرار گرفتند .اکثر آثار موقعیتى چیدمانى را براى ارایه برگزیده اند .
حمیدرضا آزاد چیدمان خود را با صدا و حجمى بوقى شکل همراه کرده تا به تاریخ اشاره اى تفکر برانگیز کند .
ساناهین باباجانیانس حجم هاى مقرنس شکل معمارى ایرانى را با نقاشى بناهاى مسیحى به هم آمیخته و آن را در حجمى مفهومى به نمایش مى گذارد.
ایمان جسمى در چیدمانش بر خصلت هاى ناب صداى اشیاء برگرفته از عبورِ تعاملى مخاطب تاکید مى کند.
هوفر حقیقى چشم اندازهاى خیالى اولیه تهران را با بازسازى و نام گذارى و فرآیندى موشکافانه به نمایش مى گذارد.
کلثوم صالحى ویژگى هاى درونى ساختارهاى معمارى و پوست حیوانى را در همنشینى بیانگرانه اى پیش رو قرار داده است.
سمیرا رهبانى بافته را در استقرارى درونگرایانه به نمایش در آورده است.
اولدوز نبى زاده به قالب هاى سرامیک هایش کارکرد و مفاهیم تازه اى داده و موقعیتى معمارانه به آنها بخشیده است.
شانا عبدالهیان و احسان علیزاده چیدمانى از ساختارى مارپیچ همراه با قارچ هاى دارویى در حال رشد را به نمایش در آورده اند تا مفاهیم آرمانشهر را به چالش کشند.
آیسا رشید با چیدمان خویش درک تازه اى از چشم انداز را ارایه مى دهد .
این آثار نمایانگر خلاقیت هاى تامل بر انگیز هنر امروز ایران است . هنرى که بر خلاف شرایط سخت و در حال تحولى که در آن است ، پویا ، متنوع و با انگیزه جلوه مى کند.
نمایشگاه خط سوم تا چهارم بهمن ماه در گالری ویستا دایر است اما آیین تجلیل از برگزیده این جایزه عصر جمعه ۲۷ دی ماه از ساعت ۱۷:۳۰ در سالن استاد جلیل شهناز برپا می شود.
جذابیتهای «ترامپ» برای خلق کاریکاتور
تاجری که خجالت نمیکشد!
جیتت کاستانا و شانکار پامارثی داوران خارجی دومین مسابقه بینالمللی «ترامپیسم» بابیان اینکه داوری سختی را پشت سرگذاشتهاند، بیان کردند آثاری که ایده بهتری داشتند درداوری موردتوجه قرار گرفتند.
آزاده فضلی، خبرگزاری مهر
دومین مسابقه بینالمللی کارتون و کاریکاتور «ترامپیسم» با موضوع ترامپ و سیاستهای دولت آمریکا در دو شاخه کاریکاتور چهره ترامپ و کارتون با رویکردهای ترامپ؛ ایرانهراسی و اسلامستیزی، ترامپ و نژادپرستی همچون مهاجرین سیاهپوستان آمریکایی، ترامپ و مخالفت با رسانههای منتقد، ترامپ و دخالت در امور سایر کشورها (همچون ونزوئلا)، ترامپ و نقض قوانین و خروج از معاهدات بینالمللی همچون برجام، منع تسلیحات هستهای و گازهای گلخانهای، ترامپ و فروش تسلیحات و مشارکت در جنگها همچون حمایت از عربستان در جنگ با یمن و ترامپ و رژیم صهیونیستی همچون انتقال سفارت آمریکا به بیتالمقدس برگزار شد و نمایشگاه این رویداد از روز شنبه ۲۱ دیماه در باغ موزه دفاع مقدس برپا شده است.
سیدمسعود شجاعی طباطبایی، محمدحسین نیرومند و سعید صادقی به همراه جیتت کاستانای اندونزیایی و شانکار پامارثی هندی، داوری این مسابقه بینالمللی را برعهده داشتند و ۱۸۶۴ اثر کارتون و کاریکاتور از ۶۲۵ هنرمند را طی چندین مرحله، ارزیابی کردند.
داوری این مسابقه در مراحل مختلف در فضای مجازی انجام شد و در مرحله پایانی بعد از پایان داوری داوران خارجی، شجاعی طباطبایی، صادقی و نیرومند طی یک جلسه داوری فشرده، نتایج را اعلام کردند.
جیتت کاستانای اندونزیایی در سال ۱۹۶۷ در سمارنگ اندونزی به دنیا آمد و هنوز در این شهر زندگی میکند. او یکی از معروفترین کاریکاتوریستهای کشورش است و بیش از ۲۰۰ جایزه در رقابتهای کاریکاتور در سراسر دنیا از آن خود کرده است.
شانکار پامارثی در نجیردی پالی روستایی دورافتاده در نالگوندا استان تازه تأسیس تلانگانای هند به دنیا آمد. او هرگز تحصیلات آکادمیک در هنر نداشته اما از بچگی هنرهای زیبا را تحسین میکرد و در سن ده سالگی شروع به ترسیم طرحهای کودکانه کرد. به محض فراغت از تحصیل، معلم نقاشی شد و بعدها در ۲۸ سالگی به حیدرآباد رفت تا شغلش را به عنوان کاریکاتوریست سیاسی و روزنامهنگار ادامه دهد و به یک مجله برجسته بومی به نام وارتا (Vaartha) پیوست و بعدها برای روزنامه دیگری به نام آندراجیوتی کار کرد و در حال حاضر در ساکشی مدیا Saakshi که روزنامه مشهور هندی است فعالیت میکند.
در ادامه مشروح گفتگوی خبرگزاری مهر سیدمسعود شجاعی طباطبایی، سعید صادقی، جیتت کاستانا و شانکار پامارثی را درباره مسابقه «ترامپیسم» میخوانید.
* آقای شجاعی طباطبایی شما علاوهبر داور دومین مسابقه کارتون و کاریکاتور «ترامپیسم»، دبیر این رویداد نیز هستید. لطفاً درباره دومین مسابقه «ترامپیسم» و رویکردهای متفاوت آن نسبت به دوره اول توضیح بفرمائید.
شجاعی طباطبایی: دومین دوره مسابقه بینالمللی کارتون و کاریکاتور «ترامپیسم» با توجه به سرمایه خوبی که از دوره اول این مسابقه در اختیار داشتیم، کلید خورد. بعد از اختتامیه اولین مسابقه «ترامپیسم» ارتباطات و تعاملات با هنرمندان دنیا در سطح دیگری قرار گرفت و ارتباطاتمان تاکنون حفظ شده است.
شجاعیطباطبایی: این دو داور خارجی مسابقه «ترامپیسم»، نه تنها در مسابقات کاریکاتور عمومی دنیا، بلکه در مسابقات جبهه مقاومت، حضوری چشمگیر دارندیکی از دلایل موفقیت دومین دوره مسابقه نیز از لحاظ آماری، همین موضوع بود و شاهد حضوری خوبی در این دوره بودیم و البته اساتید بسیار بزرگ و برجسته کارتون و کاریکاتور دنیا برای ما کار ارسال کردند که هر کدام از آنها باعث اعتبار یک جشنواره است.
فراخوان دومین مسابقه «ترامپیسم» با تغییراتی اندک اعلام شد چراکه ترامپ با همان رویه قبلی کار خودش را دنبال کرد و حتی سیاستهای غلط بیشتری پیش گرفت و اتفاقاً همین موضوع سبب شد در دومین مسابقه، هنرمندان با شتاب و شور بیشتری شرکت کنند.
* برای انتخاب داوران دومین مسابقه کارتون و کاریکاتور «ترامپیسم» چه معیارهایی در نظر گرفتید؟
جیتت کاستانا و شانکار پامارثی هر کدام برای خود یک لشکر هستند و در تمامی مسابقات بزرگ دنیا حتی مسابقاتی که حضور در آنها جسارت بالایی میخواهد، حضوری چشمگیر دارند. برای مثال جیتت کاستانا پوستر مسابقه کاریکاتور هولوکاست را طراحی کرد، مسابقهای صهیونیستها تمامی کاریکاتوریستهای شرکت کننده در آن را تحریم کردند.
همچنین شانکار پامارثی در مسابقه هولوکاست مقام سوم کاریکاتور چهره را از آن خود کرد. در واقع این دو داور خارجی مسابقه «ترامپیسم»، نه تنها در مسابقات کاریکاتور عمومی دنیا، بلکه در مسابقات جبهه مقاومت حضوری چشمگیر دارند.
محمدحسین نیرومند نیز جزو هنرمندان پایهگذار عرصه کاریکاتور به حساب میآید یعنی اولین گروه کاریکاتور، اولین مجله تخصصی کاریکاتور و اولین دوسالانه کاریکاتور را شکل دادند که یکی از مهمترین ملاک ما برای انتخاب ایشان به عنوان داور بود.
سعید صادقی نیز علاوه بر اینکه برگزیده اصلی اولین مسابقه «ترامپیسم» است، جزو کاریکاتوریستهای برجسته ایرانی است که نام ایران را در دنیا مطرح کرده است و کارهای شاخصی در عرصه کاریکاتور دارد. در حال حاضر کاریکاتوریستهای برجسته ایرانی را در دنیا به نام کوچک صدا میکنند.
کاستانا: ترامپ آدم خطرناکی به حساب میآید چون تاجر است؛ تاجرها فقط به فکر سود و زیانشان هستند و پول حرف اول را در ارتباطات آنها میزندسعید صادقی: جیتت کاستانا خودش غول کارتون است و جوایز مسابقات را از آن خود میکند اما به من لقب مافیای کارتون میدهد.
* آقای کاستانا نظر شما درباره مسابقه کارتون و کاریکاتور «ترامپیسم»، جایگاه و ضرورت برگزاری آن چیست؟
جیتت کاستانا: به نظر من باراک اوباما اگر مسألهای داشت، با عقل و منطق آن را مطرح میکرد و مردم دنیا نیز آن را درک میکردند اما ترامپ آدم خطرناکی به حساب میآید چون تاجر است؛ تاجرها فقط به فکر سود و زیانشان هستند و پول حرف اول را در ارتباطات آنها میزند. بنابراین تا زمانی که ضرر نکنند، خجالت نمیکشند و تا زمانی که سود میکنند به چیز دیگری توجه ندارند، به همین دلیل است که مسابقه کارتون و کاریکاتور «ترامپیسم» جذاب است.
برای مثال ترامپ در زمان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، قصد داشت از طریق پسر جو بایدن، جای پایش را در اروپای شرقی باز کند و نظرها را متوجه خودش کند و رأیها را به نفع خودش برگرداند اما در این راه رسوا شد. به همین دلیل چون ترامپ شخصیتی پول دوست است، این مسابقه کارتون و کاریکاتور بسیار جذاب میشود؛ ۱۸۰۰ کارتون و کاریکاتور برای مسابقه «ترامپیسم» ارسال شد که همه آنها خوب، جذاب و همه آنها به روشهای مختلف منتقد ترامپ بودند.
شانکار پامارثی: در ابتدا همدردی خودم را بابت شهادت سردار سلیمانی ابراز میکنم. من در بسیاری از جشنوارهها و مسابقههای کارتون و کاریکاتور حضور داشتهام اما مهمترین جشنواره کاریکاتور و کارتون، «ترامپیسم» است. ترامپ در حال چیدن دیواری به دور آمریکا است و مسألهای که برای ایران به وجود آورده، برای انتخابات آینده است.
اخبار
کریستوفر نولان با بودجه ۲۰۰ میلیون دلاری فیلمش را تمام میکند
در حالی که فیلمبرداری فیلم جدید کریستوفر نولان با عنوان «عقیده» به پایان رسیده، گفته میشود هزینه تولید این فیلم کمتر از مبلغ پیشبینی شده خواهد شد.
در حالی که کریستوفر نولان برای فیلم «سرآغاز» که با جلوههای ویژه عظیم ساخته شد بودجه زیادی در اختیار داشت، ولی بودجه آن فیلم هم به اندازه ۲۰۰ میلیون دلاری که برای فیلم جدیدش اختصاص یافته نبود.
فیلمهای نولان برای سکانسهای پرخرج مشهور هستند، اما تابستان پیش اعلام شد کمپانی برادران وارنر برای تولید فیلم جدید وی با عنوان «عقیده» قرار است بودجه ۲۲۵ میلیون دلاری تدارک ببیند. اکنون گفته شده بودجه ساخت «عقیده» ۲۰۵ میلیون دلار است که کمی کمتر از رقم برآوردشده خواهد بود.
با این حال این پروژه هنوز پرهزینهترین پروژه نولان خواهد بود و قرار است بر مبنای محتوایی اوریجینال شکل بگیرد.
تاکنون پرخرجترین فیلم نولان «شوالیه تاریکی برمیخیزد» است که بیش از ۲۰۰ میلیون دلار هزینه صرف تولید آن شد.
دیگر پروژههای این کارگردان مانند «شوالیه تاریکی»، «سرآغاز» و «بینستارهای» با بودجه ۱۵۰ تا ۱۸۰ میلیون دلاری تولید شدند. در این میان «دانکرک» با بودجه متوسط ۱۰۰ میلیون دلاری ساخته شد.
در عین حال بودجه ۲۰۵ میلیون دلاری «عقیده» تنها برای تولید فیلم در نظر گرفته شده و مواردی مانند بازاریابی رقم جداگانهای را میطلبد.
جان دیوید واشینگتن و رابرت پتینسون بازیگران فیلم جدید نولان هستند که البته نمیتوانند دستمزدی به اندازه دیکاپریو و مککانهی بازیگران فیلمهای قبلی نولان دریافت کنند.
گفته شده «عقیده» در هفت کشور مختلف شامل دانمارک، استونی، هند، ایتالیا، نروژ، آمریکا و بریتانیا فیلمبرداری شده است. نخستین تریلر این فیلم چندی پیش منتشر شد.
«عقیده» از ۱۷ جولای ۲۰۲۰ اکران میشود.
مجریان گلدن گلوب سال بعد تعیین شدند
تینا فی و ایمی پولر به عنوان میزبان گلدن گلوب ۲۰۲۱ انتخاب شدند.
ایمی پولر دیروز در تور انجمن منتقدان تلویزیونی اعلام کرد به اتفاق تینا فی میزبان دور بعدی مراسم اهدای جوایز گلدن گلوب خواهد بود.شبکه انبیسی نیز اعلام کرد ۲ تن از دوستداشتنیترین افراد روی کره زمین برای میزبانی مراسم گلدن گلوب سال آینده انتخاب شدهاند.این ۲ کمدین که پیشتر در برنامه «ساتردی نایت لایو» با هم ظاهر میشدند در فیلمهای چون «دختران مین» و «خواهران» نیز با هم همراه بودند.
ایمی پولر و تینا فی پیشتر میزبانی سه دوره از مراسم گلدن گلوب را از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ برعهده داشتند و سال ۲۰۱۵ ادعا کردند آن دوره آخرین باری خواهد بود که میزبان این مراسم میشوند.این در حالی است که به تازگی مراسم اهدای جوایز مختلف از برگزاری مراسم بدون حضور مجری استقبال کردهاند. هفته پیش ریکی جرویز برای پنجمین بار به عنوان میزبان به گلدن گلوب بازگشت و اعلام کرد این آخرین باری خواهد بود که میزبان این مراسم میشود. البته حضور وی با انتقادهایی هم روبه رو شد.این برنامه با میانگین نمره ۴.۷ در میان طیف سنی ۴۹-۱۸ روبه رو و در مجموع ۱۸.۳ میلیون نفر تماشاگر داشت.
شبکه ABC هفته پیش اعلام کرده بود اسکار برای دومین سال پیاپی بدون مجری روی آنتن میرود. این شبکه هنوز تصمیمی برای میزبانی جوایز امی ۲۰۲۰ نگرفته است.
اخبار
تصویربرداری «کرگدن» تا پایان دی
فضای لاکچری برای قصه مافیایی است
صادق یاری تهیهکننده سریال «کرگدن» درباره قصه این سریال و پرداختن به قشر ثروتمند بیان کرد که به دلیل مافیایی است که در بخشی از سریال متوجه این قشر است.
صادق یاری تهیهکننده سریال «کرگدن» که به کارگردانی کیارش اسدیزاده در شبکه نمایش خانگی توزیع میشود درباره روند تولید این سریال به خبرگزاری مهر بیان کرد: ما از ابتدا قصد داشتیم کاری متفاوت در شبکه نمایش خانگی ارائه دهیم و میدانستیم مسیر تولید این سریال سختیهای خود را خواهد داشت، ما در لوکیشنهای متعددی کار کردیم که بیشتر آنها در شمال کشور شامل شهرهای رشت، انزلی، تالش و دیگر نقاط بود.
وی ادامه داد: روستایی در تالش بود که یکی از جاهای دیدنی بود و سکانسهای ابتدایی موتورسواری و آتش گرفتن موتور مصطفی زمانی را ضبط کردیم.
تهیهکننده «کرگدن» درباره پایان تصویربرداری سریال نیز اظهار کرد: تصویربرداری سریال تا پایان دیماه ادامه دارد. بچهها خیلی زحمت کشیدند که این پروژه آماده شود و تیم همراهی داشتیم و تلاش کردیم اثری در خور توجه مردم کشورمان ارائه دهیم.
یاری درباره سختیهای کار نیز اظهار کرد: بیشترین سختی کار این بود که خواستیم اثر متفاوتی ارائه کنیم. فیلمنامه و تدوین در هدفی که داشتیم تاثیرگذار بود و کار سختی بود که بتوانیم فلاشبکهای متعددی را که در سریال میبینید اجرایی کنیم. کارگردان در این ساختار خیلی زحمت کشید تا مخاطب بتواند بین گذشته و حال ارتباط برقرار کند. صحنههای اکشنی هم در پروژه داشتیم شامل موتورسواری و ماشینسواری و پرش از ارتفاع بود.
وی درباره ادامه قصههای سریال تصریح کرد: «کرگدن» تا انتها مخاطب را با خود میکشاند و صحنههای جذاب و گرههایی که از قصه باز میشود تا آخر قصه ادامه دارد که قابل پیشبینی نیست. ما در قسمت ۹ یکی از گرهها را باز کردیم و هنوز موضوعاتی هست که باز میشود و برای مخاطب ایجاد جذابیت میکند. ما ژانر کار را به گونهای انتخاب کردیم که مخاطب نباید صحنهای را از دست بدهد وگرنه باعث نوعی ابهام میشود.
تهیهکننده «کرگدن» با اشاره به کاراکترهای این سریال عنوان کرد: ما کاراکترهای زیادی داشتیم که در این سریال بازی کردند و ما وارد زندگی شخصی آنها میشویم و حتی قصه خانواده و پدر و مادر او را میبینیم. ما چندین کاراکتر اصلی داشتیم و ما به خانوادههای همه آنها ورود کردیم؛ کاراکترهایی که از پایین شهر و از بالای شهر بودند و سعی کردیم همه قشرها را در سریال پوشش دهیم.
وی در واکنش به اینکه کمتر به قشر پایین شهری و ضعیف جامعه در سریالهای شبکه خانگی پرداخته شده است، گفت: سریال «کرگدن» در قصهای که دنبال میکند به جریانات مافیایی میپردازد و طبیعتا این جریانات به قشر قدرتمند و ثروتمند جامعه تعلق دارد و از آن طرف آب هدایت میشوند. این نکته را هم بگویم که در سریال هر چه قدر هم پایین شهر را نشان دهیم، باز هم فضای لاکچری یک مجموعه بیشتر به چشم میخورد ولی ما خانوادههای متوسط و پایین شهری را هم به تصویر کشیدیم.
یاری در پایان گفت: خیلی تلاش کردیم محتوای پاکی را ارائه دهیم و با قصه خوب مخاطب را جذب کنیم.
جوانگرایی و فراجناحی بودن از اولویت های صداوسیما است
معاون امور استان های رسانه ملی با اشاره به اینکه بیانیه گام دوم انقلاب دستور کار جدی مدیران رسانه ملی است، یادآور شد در این زمینه اموری همچون جوانگرایی و فراجناحی بودن مورد تاکید هستند.
به گفته روابط عمومی معاونت امور استانهای سازمان صدا و سیما، علی دارابی معاون امور استان های رسانه ملی در آیین تکریم و معارفه مدیران کل سابق و جدید صدا و سیمای مرکز آبادان ضمن گرامیداشت ایام فاطمیه و تسلیت به مناسبت شهادت سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: مردم خوزستان در همه ادوار پشتیبان اسلام و انقلاب بودهاند و به فرموده امام راحل، دین خود را به انقلاب ادا کردهاند.، استقبال گسترده آنها از پیکر مطهر شهدای مقاومت و تشییع باشکوه پیکر حاج قاسم سلیمانی هم برگ زرین دیگری در دفتر ولایتمداری خوزستانیها بود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت صدا و سیمای مراکز خوزستان و آبادان در هفته های اخیر و پوشش مناسب اجتماعات بزرگ مردمی در پی شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی افزود: این مراکز به خوبی با شبکههای ماهوارهای مقابله و از طریق انعکاس تصاویر مربوط به اجتماع عظیم مردمی، دروغ پردازیهای معاندان را برملا کردند.
معاون امور استانهای سازمان صدا و سیما با بیان اینکه رسانه ملی باید موشکافانه نقد کند و با تزریق امید به بررسی و پیگیری مجدانه بپردازد، گفت: مدیران باید نقدپذیرتر باشند و به کمک صدا و سیما بیایند چرا که این سازمان چشم و گوش مردم است و صدای ملت و گلایه مندیهای آنان را منعکس میکند. وی با اشاره به انتخابات مجلس یازدهم در اسفندماه سال جاری خاطرنشان کرد: سازمان صدا و سیما نه تنها در زمان انتخابات بلکه در تمام طول سال باید فراجناحی باشد. به عبارتی مردم باید رسانه ملی را از خود بدانند چرا که صدا و سیما مرجع، پناه و صدای مردم است. دارابی با تاکید بر قرار گرفتن بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان دستور کار جدی مدیران رسانه ملی در اقصی نقاط کشور گفت: قوه پیشران این بیانیه، جوانان هستند بنابراین جوانگرایی یکی از اولویتهای صدا و سیماست. اگر آرمانها و اهداف انقلاب را برای جوانان تشریح، کارنامه انقلاب را هنرمندانه تبیین و در همین چارچوب برنامهها را تدوین کنیم کار خود را به درستی انجام دادهایم. معاون امور استانهای صدا و سیما عنوان کرد: همواره از مدیران خواستهایم جذب نخبگان و تعامل موثر با سازمانها را جدی بگیرند و در شرایط بحران و تشدید تحریمها به رونق تولید بپردازند.
وی با بیان اینکه خط مشی صدا و سیما مبتنی بر اندیشهها و آرمانهایی است که رهبر معظم انقلاب ترسیم فرمودهاند، یادآور شد: ما نیز صدای مردم و تریبونی برای انعکاس عملکرد و فعالیتهای نهادها در طول سال هستیم. بیانیه گام دوم انقلاب دستور کار جدی مدیران رسانه ملی در اقصی نقاط کشور است و در این زمینه اموری همچون جوانگرایی و فراجناحی بودن مورد تاکید هستند.
|
|
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4201/18894/73766
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4201/18894/73767
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4201/18894/73768
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4201/18894/73769
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4201/18894/73770
|
عناوین این صفحه
- عکسهایی که کارگردانی شده است
- ۹ ایده خلاقانه در نمایشگاه خط سوم
- تاجری که خجالت نمیکشد!
- اخبار
- اخبار