|
وزیر نیرو: ۱۰ میلیون دستگاه موتورسیکلت فرسوده در کشور وجود دارد
سه هزار موتور سیکلت را برقی میکنیم
وزیر نیرو گفت: وزارت نیرو، کار اصلاح و جایگزینی موتورسیکلتهای فرسوده را آغاز کرده و طبق برنامه قرار است تا سال آینده ۳ هزار دستگاه توسط شرکت توزیع تهران بزرگ جایگزین شود.
بهگزارش امتیاز و به نقل از پایگاه اطلاعرسانی وزارت نیرو (پاون)، رضا اردکانیان وزیر نیرو روز یکشنبه در حاشیه آیین رونمایی از موتورسیکلتهای برقی گروههای عملیاتی برق توزیع تهران بزرگ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وزارت ارتباطات و دیگر دستگاهها که برای انجام وظایف خود از موتورسیکلتها بویژه در کلانشهرها استفاده خواهند کرد در اولویت هستند.
وی با اشاره به گزارش سازمانهای مسئول در هیئت وزیران راجع به موضوع آلایندهها و نقش مهم موتورسیکلتهای فرسوده در این زمینه افزود: موتورسیکلتهایی که شبانه روز حدود ۲۰۰ کیلومتر کار میکنند، یکی از منابع مهم تولید و انتشار آلایندهها هستند به نحوی که طبق برخی گزارشها حداقل تا ۱۲ برابر اتومبیلها در تولید آلایندگی سهم دارند.
وجود ۱۰ میلیون دستگاه موتورسیکلت فرسوده در کشور
وی تعداد این موتورسیکلتها در کشور را حدود ۱۰ میلیون دستگاه اعلام و اظهار کرد: باید برنامهریزی داشته باشیم تا با توجیه اقتصادی موجود نسبت به اصلاح آنها اقدام کنیم.
وزیر نیرو گفت: هماهنگیهایی هم با سازندگان موتورسیکلتها صورت گرفته و کار تبدیل موتورسیکلتهای موجود به برقی و نیز ساخت موتورسیکلتهای برقی در کشور از توجیه اقتصادی بالایی برخوردار است. امید میرود این کار سهم خود را در کاهش آلودگی شهرهای بزرگ نشان دهد.
اردکانیان افزود: همکاران ما در شرکت توزیع برق تهران بزرگ با همکاری دیگر شرکتهای توزیع در مجاورت تهران کار را شروع کردهاند و ۳ هزار دستگاه در برنامه هست که برای سال آینده هم این کار توسعه یابد.
وی ادامه داد: امیدواری ما این است که با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت، سیستم بانکی کشور و شهرداریها بویژه برای در اختیار قرار دادن زمین حداقل مورد نیاز برای استقرار جایگاههای شارژ و همکاری دیگر دستگاهها، قدم بلندی در جهت افزایش تابآوری شهرهای بزرگ برداریم.
اردکانیان گفت: سازندگان میتوانند با رعایت قانون حمایت از تولید و ساخت داخل و توجیههایی که به لحاظ اقتصادی برای آنها خواهد داشت از ظرفیتهای داخلی استفاده کنند.
تامین نیاز ارزی کار با صادرات بنزین صرفهجویی شده
وی افزود: طبیعتا» کارهای این چنینی در ابتدا ممکن است مقدار محدودی نیاز ارزی داشته باشد که با توجه به صرفهجوییهایی که در کاهش مصرف بنزین برای این موتورسیکلتها وجود دارد و امکان خوبی که برای صادرات بنزین صرفه جویی شده فراهم است، این موضوع، موضوع کاملا موجهی است.
صرفهجویی ۵ میلیون تومانی
وی درخصوص استقرار جایگاههای شارژ گفت: پژوهشگاه نیرو، شرکتهای توانیر و توزیع برق از همه امکانات خود استفاده خواهند کرد که دامنه این کار هر چه زودتر وسیع شود و نه تنها سازمانهای دولتی و خدماتی بلکه مردم هم از منافع آن بهرهمند شوند. وقتی در سال هر دارنده موتورسیکلت ۵ میلیون تومان میتواند صرفه جویی در هزینه سوخت خود داشته باشد طبیعتا رو به این کار میآورد تا در سلامت خود، خانواده و هموطنانش نقش موثری ایفا کند.
آغاز مذاکرات برای بهرهمندی از تسهیلات دولتی ویژه خریداری موتورهای برقی
اردکانیان در مورد استفاده از تسهیلات دولتی برای بهرهمندی از موتورسیکلتهای برقی گفت: هنوز اعداد و ارقام آن نهایی نشده، اما با سیستم بانکی مذاکراتی را شروع میکنیم که بتوانیم از تسهیلات خوب بانکی استفاده کنیم و مردم احساس کنند کار کاملا به صرفه و موجه است. با وزارت صنعت هم مذاکره کردهایم. وی افزود: طرح را تفصیلا» خدمت رییس جمهوری تقدیم کردیم و ایشان به وزارت صنعت دستورات لازم را دادهاند و همکارانم با هماهنگی کامل موضوع را دنبال میکنند.وزیر نیرو گفت:، چون میخواستیم مقداری کار را شروع کرده باشیم در محدوده وزارت نیرو کار را به این مرحله رساندیم و امید است دیگر دستگاهها تأسی کنند و بتوانیم شرایط مناسبتری داشته باشیم. وی افزود: تعطیل کردن مدارس، شهرها، ادارات و تولید به خاطر آلودگیها کار موجهی نیست و آنچه به ما مربوط میشود باید انجام داده و دیگران هم مشارکت کنند.
اردکانیان در پایان نسبت به فراهم شدن امکان خریداری موتورسیکلتهای برقی با بهرهمندی از تسهیلات دولتی از سال آینده ابراز امیدواری کرد.
جزییات دو دستور وزیر نفت برای شتاببخشی به اجرای طرح توسعه فاز ۱۴ پارسجنوبی:
برداشت گاز از پارس جنوبی افزایش مییابد
یک مقام مسوول با تشریح جزییات دو دستور وزیر نفت برای شتاببخشی به اجرای طرح توسعه فاز ۱۴ پارسجنوبی، اعلام کرد: طرح انتقال گاز دومین سکوی فاز ۱۴ به فاز ۱۲ پارسجنوبی با هدف افزایش ۵۰۰ میلیون فوتمکعبی تولید گاز کشور برای زمستان امسال به بهرهبرداری رسید.
«سید شمسالدین موسوی چاشمی» در حاشیه برگزاری این نمایشگاه در جمع خبرنگاران در تشریح آخرین وضعیت اجرای طرح ساخت پالایشگاه فاز ۱۴ پارسجنوبی، با بیان اینکه هماکنون پیشرفت ساخت این پالایشگاه به حدود ۸۶درصد رسیده است، پیشبینی کرد که نخستین ردیف شیرینسازی گاز این پالایشگاه، تا پیش از پایان نیمه نخست سال ۹۹ به بهرهبرداری برسد.
این عضو کنسرسیوم طرح توسعه فاز ۱۴ پارسجنوبی با اعلام اینکه هماکنون سه سکوی دریایی این فاز مشترک هر یک با ظرفیت تولید روزانه ۵۰۰ میلیون فوتمکعب گاز (معادل ۱۴.۵ میلیون مترمکعب) در خلیجفارس نصب و راهاندازی شده است، تصریح کرد: امسال با دستور وزیر نفت بهمنظور افزایش ظرفیت تولید گاز شیرین کشور برای زمستان جاری، ساخت یک خط لوله ۳۲ اینچی به طول تقریبی ۵.۵ کیلومتر برای انتقال گاز ترش سکوی ۱۴بی به فاز ۱۲ پارس جنوبی در دستور کار قرار گرفت.
وی با بیان اینکه خط لوله واصل سکوی ۱۴B به فاز ۱۲ پارس جنوبی در مدت زمان حدود پنج ماه ساخته شد و به بهرهبرداری رسید، بیان کرد: هماکنون روزانه ۱۴.۵ میلیون مترمکعب گاز تولیدی سکوی ۱۴B به فاز ۱۲ پارس جنوبی انتقال داده میشود.
مدیرعامل شرکت پایندان ادامه داد: با بهرهبرداری از خط لوله واصل سکوی ۱۴B به فاز ۱۲ پارس جنوبی، افزونبر افزایش تولید و تزریق گاز به شبکه سراسری، بخشی از اُفت تولید گاز چاههای فاز ۱۲ پارس جنوبی هم جبران شده است.
وی همچنین درباره دومین دستور کلیدی وزیر نفت برای شتاببخشی به ساخت پالایشگاه ساحلی فاز ۱۴ پارسجنوبی، توضیح داد: در این راستا، با تمهیدهای ویژه وزیر نفت و با هماهنگیهای شرکت نفت و گاز پارس، خرید بخشی از کالا و تجهیزات واحدهای فرآیندی پالایشگاه در رویکرد جدید با مسوولیت «پایندان» اجرایی شده است و پیشبینی میشود در نتیجه این اقدام و با برطرف کردن برخی از موانع اجرایی، زمینه شتاببخشی در بهرهبرداری از نخستین ردیف شیرینسازی گاز پالایشگاه فاز ۱۴ فراهم شود.
موسوی با تشریح پیشینه فعالیت شرکت پایندان در واحدهای پالایشی طرحهای توسعه فازهای ۱۳، ۱۵و ۱۶، ۱۷و ۱۸ و ۲۲تا۲۴ پارس جنوبی، تأکید کرد: همچنین تاکنون افزون بر ۷۰درصد ساخت اسکلت فلزی و ساختارهای فولادی فازهای مختلف پارس جنوبی از سوی شرکت پایندان و در کارخانه ساخت سازههای فلزی این مجموعه انجام شده است.
وی یادآور شد: «کارخانه ساخت سازههای فلزی» شرکت پایندان واقع در منطقه خوزی در نزدیکی وراوی، بهطور اختصاصی کار ساخت اسکلت فلزی و سازههای فولادی را انجام میدهد و ۱۰۰ درصد نیروی انسانی فعال در این کارخانه، بومی مناطق پیرامونی آن هستند.
این عضو انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی ایران همچنین با یادآوری سابقه بیش از نیم قرن فعالیت شرکت پایندان در طراحی، مهندسی، ساخت و اجرای خطوط لوله و تأسیسات نفت و گاز کشور، گفت: تاکنون بیش از ۶هزار کیلومتر خط لوله انتقال نفت و گاز در اقطار ۲۶ تا ۵۶ اینچ در کشور از سوی شرکت پایندان طراحی، ساخت، نصب و راهاندازی شده و همچنین این شرکت تاکنون طرحهای مشابه دیگری در کشورهای عراق، ارمنستان و پاکستان اجرا کرده است.
هدف از اجرای طرح توسعه فاز ۱۴ پارس جنوبی، تولید روزانه ۵۶.۶ میلیون متر مکعب گاز غنی، ۷۵هزار بشکه میعانات گازی و ۴۰۰ تن گوگرد و همچنین تولید سالانه ۱.۰۵ میلیون تن گاز مایع «LPG» (پروپان و بوتان) و یک میلیون تن اتان بهمنظور تأمین خوراک واحدهای پتروشیمی است.
اجرای طرح توسعه فاز ۱۴ پارس جنوبی به کنسرسیومی متشکل از سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، شرکت مدیریت طرحهای صنعتی ایران، شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی ایران، شرکت ملی حفاری ایران، شرکت مجتمع کشتیسازی و صنایع فراساحل ایران، شرکت مدیریت پروژههای نیروگاهی ایران (مپنا)، شرکت پایندان و شرکت ماشین سازی اراک واگذار شد. عملیات اجرایی ساخت این فاز از ۲۵ خردادماه ۱۳۸۹ آغاز شد.
گردشگران چگونه به ارومیه برگشتند؟
دریاچه ارومیه؛ از بحران خشک شدن تا رونق گردشگری
به نظر میرسد بهبود اوضاع دریاچه ارومیه، در بهبود صنعت گردشگری ارومیه تاثیر فراوانی داشته است.
دقیقا ۵ سال پیش،حال و روز دریاچه ارومیه به شرایط وحشتناکی رسیده بود، شرایطی که هرکسی را نسبت به خشکی آن قانع کرده بود.
توسعه ناپایدار و استفاده بیش از حد از منابع آب، دریاچهای را که در اواخر دهه شصت وسعتی ۲ برابر لوکزامبورگ داشت و برای سالها یکی از مناطق گردشگری شمال غرب ایران بود، کوچک و خشکتر کرد. تا جایی که رسانههای مختلف خارجی از نابودی این دریاچه نوشته بودند.
این اتفاق پیامدهای زیادی هم به همراه داشت؛ از تخریب زیستگاههای طبیعی تا ایجاد طوفانهای نمک، مهاجرت و ...
اما یکی دیگر از پیامدهای خشکی دریاچه ارومیه هم به بخش گردشگری وارد شد، دقیقا ۵ سال پیش گاردین در همین رابطه نوشته بود: «تاثیرات این اتفاق بر انسانها کاملا پیچیده است، بخش گردشگری به شکل واضحی از بین رفته است، در حالی که روزی این دریاچه از دور و نزدیک بازدیدکنندگان زیادی را جذب میکرد. اما حالا ارومیه به یک قلمرو بیکران نمکی و سفید با قایقهایی روی آن تبدیل شده است.»
سالهایی که ارومیه، نابود نشد
اما خوشبختانه در چند سال گذشته این روند نابودی ارومیه ادامه پیدا نکرد، تشکیل ستاد احیا دریاچه ارومیه، اجرای پروژههای مختلف از ایجاد تصفیهخانه، انتقال آب، تغییر نحوه کشاورزی در حوضه آبریز دریاچه ارومیه و از سویی اتفاقهایی طبیعی مثل بارندگیها دریاچه ارومیه و ... این دریاچه را این بار در مسیر احیا قرار داد.
مسعود تجریشی، مدیر دفتر برنامهریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه در رابطه با اقداماتی که در این سالها انجام شده به خبرآنلاین گفته بود: «۳۴۶۵ میلیارد تومان تاکنون هزینه دریاچه ارومیه شده است، ۶۰درصد این پول به ۲ پروژه یکی بحث انتقال آب زاب و یکی به سد سیلوه برمیگردد. پروژهای دیگر هم به بحث پسآبها مرتبط است. تاکنون ۶۰درصد پولهایی که خرج کردیم به آب تبدیل نشده است، اگر تلاش کنیم این ۲ پروژه تا سال ۱۳۹۹ به بهرهبرداری برسد. سالانه ۷۵۰میلیونمتر مکعب آب پایدار به دریاچه ارومیه برسد. اگر به این هدف برسیم به راحتی سالانه ۳۰سانتیمتر تراز دریاچه افزایش پیدا میکند. اگر بارشها نرمال باشند و این ۲ پروژه اجرا بشوند، تا سال ۱۴۰۴ به تراز اکولوژیک میرسیم.»
مقایسه تراز کنونی دریاچه ارومیه با سالهای قبلی نشان میدهد که این اقدامات تا حد زیادی تاثیرگذار بودهاند. برای مثال تراز دریاچه ارومیه اواسط دی ماه امسال ۶۸ سانتیمتر بیشتر از تراز این دریاچه در سال گذشته بود.
تغییرات تراز این دریاچه و بهبود اوضاع آن در تصاویر ماهوارهای هم مشخص است.
حجم آب موجود در دریاچه ارومیه در روز ۲۳ فروردین ماه سال جاری، ۳.۸۷ میلیارد مترمکعب بوده که این شاخص نسبت به روز مشابه در سال گذشته، ۱.۹۹ میلیارد مترمکعب افزایش داشته و نسبت به میانگین دراز مدت ۱۲.۲۱ میلیارد مترمکعب کاهش یافته است.
احیای گردشگری، با احیای دریاچه ارومیه
حالا با افزایش تراز دریاچه ارومیه، برخی مشکلات به وجود آمده به علت خشکی دریاچه ارومیه را هم در وضعیت بهتری قرار داده است، صنعت گردشگری یکی از این مشکلات بود که به نظر میرسد در مسیر احیا قرار گرفته است..
خلیل ساعی، مدیر دفتر منطقهای ستاد احیا دریاچه ارومیه در آذربایجان شرقی در این رابطه به مهر گفته بود: «شرایط کنونی دریاچه ارومیه به گونهای است که گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب کرده است که با احیا دریاچه ارومیه، پتانسیلهای اقتصادی نیز در آن منطقه شکوفا خواهد شد و اکنون با بالا آمدن تراز دریاچه ارومیه این اتفاق میافتد. اگر تراز دریاچه ارومیه مطلوب باشد خواهد توانست گردشگران زیادی را سمت خود جذب کند که با جذب گردشگر نیز، رونق اقتصادی در آن منطقه شکوفا شده و تحولاتی را رقم خواهد زد.»
نگاهی به سایتهای گردشگری بینالمللی هم این موضوع را تا حد زیادی تایید میکند، سایت تریپ ادوایزر، دریاچه ارومیه را با نمره ۴.۵ جزو مناطق جذاب گردشگری ارومیه قرار داده بود.
مهر ماه امسال یک گردشگر لهستانی در این رابطه نوشته بود: «این که در تپههای اطراف دریاچه قدم بزنید، ضروری است. چشماندازش فوقالعاده است. اگر تا طلوع یا غروب خورشید هم صبر کنید با رنگهای شگفت انگیزی روبرو میشوید. حتی میتوانید وارد آب شور این دریاچه بشوید.»
اما هنوز هم وضعیت این دریاچه برای محققان و خبرنگاران دیگر کشورها عجیب است، برای مثال ماکسیمیلین مان، عکاس آلمانی هم چند هفته پیش از دریاچه ارومیه عکاسی کرد.
او در رابطه با این دریاچه ارومیه گفته بود: «زمانی که برای اولین بار درباره دریاچه ارومیه خواندم شوکه شدم، تا قبل از آن چیزی در این رابطه نشنیده بودم، چند هفته بعد وقتی به آنجا رفتم از شدت فاجعه شوکه شدم.»
این عکاس آلمانی در سالهای اخیر چند بار از دریاچه ارومیه بازدید کرد و به گفته خودش هر بار با شرایط مختلفی از آن روبرو شده بود؛ از بیابان نمک تا دریاچهای که سیل آن را پرآب کرده بود.
اتفاق عجیب در بازار دلار؛ یورو در آستانه ۱۵ هزار تومان
قیمت دلار دیروز در صرافی های بانکی با افزایش قیمتی آشکار روبرو شد به نحوی که قیمت هر دلار به ۱۳ هزار و ۴۰۰ تومان رسید.
هر چند روز گذشته دلار در صرافیهای بانگی به قیمت ۱۳ هزار و ۴۰۰ تومان فروخته می شود اما نرخ خرید دلار از مردم فاصله ای قابل توجه را با قیمت فروش داراست . به شکلی سنتی، هر دلار آمریکا در صرافی های بانکی به قیمتی معادل صد تومان کمتر از قیمت فروش خریداری می شود اما امروز نرخ خرید برابر با ۱۳ هزار و ۱۵۰ تومان اعلام شده است.
برخی فعالان بازار تعبیری متفاوت از این اتفاق عجیب دارند. معتقدند بازارساز با این سیگنال قصد دارد اعلام کند که افزایش قیمتها ماندگار نیست و نرخها به زودی با کاهش مواجه میشود از این رو سود چندانی در سرمایهگذاری در بازار ارز وجود ندارد.
قیمت هر یورو نیز در بازار به قیمت ۱۴ هزار و ۹۰۰ تومان رسیده است. نرخ خرید یورو نیز ۱۴ هزار و ۶۵۰ تومان اعلام شد. بازار ارز امروز برای دومین بار با رشد قیمت ها مواجه شد. دیروز نیز دلار با افزایش قیمت تغییر کانال داده و به کانال سیزده هزار تومان ورود کرد.
به منظور حمایت از تولید ملی انجام شد:
امضای تفاهمنامه همکاری مشترک بانک صنعت و معدن و گروه سایپا
با امضای تفاهمنامه همکاری بین بانک صنعت و معدن و شرکت ایرانی تولید اتومبیل سایپا در راستای حمایت از تولیدات ملی، این بانک اعطای تسهیلات سرمایه در گردش و گشایش اعتبار اسنادی گروه سایپا را به انجام می رساند.
حسین مهری مدیرعامل بانک صنعت و معدن افزود: بر اساس این تفاهمنامه همکاری اعطای مبلغ 4 هزار میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش در دستور کار این بانک قرار گرفت.
مدیر عامل بانک صنعت و معدن بیان داشت: همچنین مطابق توافق یاد شده، این بانک گشایش اعتبارات اسنادی برای شرکت سایپا به مبلغ 2 هزار میلیارد ریال را بر عهده خواهد داشت.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن یادآور شد: تمرکز و گردش حساب های شرکت ایرانی تولید اتومبیل سایپا و شرکت های تابعه آن در بانک صنعت و معدن و تشکیل کارگروه مشترک بین بانک و گروه سایپا برای تعریف خدمات و محصولات جدید از دیگر مفاد این تفاهمنامه است.وی گفت: تنوع و نوآوری ای که این شرکت با وجود محدودیت های اقتصادی و فنی ناشی از تحریم های ظالمانه، در محصولات خود ایجاد کرده بسیار درخور توجه است.
دکتر مهری خاطرنشان کرد: تحلیل نیاز مشتریان در توسعه بازار امر مهمی است و اقدامات انجام شده توسط این شرکت در بخش تحقیق و توسعه حاکی از نگاه بلند مدت سایپا به صنعت اتومبیل کشور می باشد.
دکتر مهری تأکید کرد: در راستای تحقق بانکداری شرکتی با حضور نمایندگانی از گروه سایپا ، سبد خدماتی مورد نظر این شرکت در بانک ایجاد و ارائه خواهد شد زیرا شرکت به تعهداتی که تاکنون در قبال بانک داشته عمل کرده و جزو مشتریان خوشنام ماست.
سید جواد سلیمانی مدیرعامل گروه سایپا نیز ضمن تقدیر از بانک صنعت و معدن برای حمایت های مؤثر در راستای رونق تولید در این شرکت، عنوان داشت: بدون انجام سرمایه گذاری های جدید امکان پیشبرد اهداف شرکت میسر نخواهد بود و بانک صنعت و معدن در این خصوص همواره پشتیبان بخش تولید کشور بوده است.
همچنین در حاشیه امضای تفاهم نامه یاد شده مدیر عامل بانک صنعت و معدن به اتفاق هیأت همراه از مرکز تحقیق و توسعه و نوآوری گروه سایپا بازدید بعمل آورد و مدیران این بخش توضیحات مبسوطی در خصوص اقدامات انجام شده ارائه دادند.
اخبار بانک
با ملی شو3؛
نشان پرداخت، نشان تحول ملی
«نشان پرداخت» به عنوان آخرین دستاورد فناورانه بانک ملی ایران در «ملی شو 3» رونمایی شد.
به گزارش امتیاز، دیگر نیازی نیست برای پرداخت وجه کالا یا خدمات و حتی پرداخت پول به دوستان خود از کارت بانکی یا پول نقد استفاده کنید.
نشان پرداخت یک روش منحصر به فرد پرداخت و دریافت پول است که در آن شخص بدون نیاز به دستگاه کارتخوان، کارت بانکی و حتی پول نقد، تراکنش خود را به آسان ترین و سریع ترین روش ممکن انجام می دهد.
حل معضل نداشتن پول خرد در پرداخت های روزمره مانند کرایه تاکسی، قبوض، خرید های منزل و...، تسهیل پرداخت در سرویس های دارای ارسال کالا (پرداخت پیک در محل)، بالا بودن امنیت به دلیل عدم حمل پول نقد و کارت بانکی و همچنین عدم افشای رمز کارت بانکی و... از جمله مزایای استفاده از نشان پرداخت است.
با استفاده از سرویس نشان پرداخت خریدار پس از دریافت کالا و یا خدمات مورد نظر خود می تواند به آسانی با اسکن کد تصویری و یا وارد کردن کد عددی نشان پرداخت فروشنده، مبلغ مورد نظر را با استفاده از اپلیکیشن آپ پرداخت کند.
نشان پرداخت علاوه بر کاربران و علاقه مندان به سرویس های بانکداری غیرحضوری، یک تحول بزرگ برای کسبوکارهای با مبالغ خرد مانند تاکسی، نانوایی، کسبوکارهای دارای ارسال کالا، کسبوکارهای با مبالغ متوسط و بالا و کسبوکارهای آنلاین محسوب می شود تا بتوانند سریع و آسان پول خود را از مشتریان دریافت کنند.
فروشندگان کالا و خدمات می توانند در این روش با اشترکگذاری لینک نشانپرداخت خود از طریق پیامک یا اپلیکیشنهای ارتباطی دیگر نیز از دیگران پول دریافت کنند.
پذیرندگان برای دریافت کد نشان پرداخت می توانند از طریق سایت asanpardakht و یا تماس با شماره 83333 اقدام کنند.
همچنین کاربران و پذیرندگان می توانند لینک دانلود «نشان پرداخت» را با ارسال عدد یک به شماره 2000733 دریافت کنند.
رونمایی از روش
پرداخت QR code ایران کیش
سرویس جدید پرداخت مبتنی بر QR code در اپلیکیشن پات شرکت کارت اعتباری ایران کیش با حضور دولت آبادی مدیر عامل بانک تجارت رونمایی شد.
در این مراسم دولت آبادی مدیر عامل این بانک با اشاره به نقش خدمات الکترونیک و غیر حضوری در تسهیل و افزایش امنیت مبادلات بانکی مشتریان گفت: بانک تجارت تلاش دارد تا با به روز رسانی زیرساخت های خود در حوزه فناوری اطلاعات و ایجاد مزیت رقابتی بیشتر در ابزارهای الکترونیک و خدمات نوین بیش از پیش در مسیر افزایش رضایت کاربران این خدمات قدم بردارد.
طبری مدیر عامل شرکت ایران کیش مزایای این سرویس که با شیوه ای جدید توسط ایران کیش و بانک تجارت ارائه می شود را بر شمرد و گفت: روش پرداخت از طریق QR code قبلا توسط برخی شرکتهای PSP از جمله ایران کیش یا شرکتهای استارتاپی اجرا شده که بر مبنای کیف پول یا وابسته به برنامه ای خاص بوده است. نقطه تمایز این سرویس ایران کیش عدم نیاز به نصب اپلیکیشن جدید بر روی تلفن همراه مشتریان است . رفع موانع روش های گذشته برای استقبال بیشتر کاربران و رعایت الزامات امنیتی از دیگر تفاوت های این سرویس نسبت به نمونه های قبلی است.
وی با اشاره به بازار هدف در نظر گرفته شده برای این سرویس جدید افزود: صدها هزار دارنده POSهای فروشگاهی بانک تجارت، پذیرندگان پایانه های سیار، دارندگان MPOS، و همه صاحبان مشاغلی که به لحاظ موقعیت و شرایط امکان بهره گیری از دستگاه POS را ندارند جزو بازار هدف این سرویس جدید قرار گرفته اند . کد QR دو بعدی اختصاص داده شده به هر فروشنده کالا و خدمات که به دو صورت ثابت یا متغیر ارائه می شود امکان خرید امن بدون استفاده از کارت را در محل فروشگاه ها برای مشتریان با استفاده از تلفن همراه تنها با اسکن QR ارائه شده توسط فروشنده فراهم می کند. بانک تجارت یکی از سهامداران عمده شرکت کارت اعتباری ایران کیش است که تامین کننده اصلی خدمات دستگاه های پایانه فروش این بانک در کشور بوده به شمار می رود. ایران کیش طی این سال ها خدمات متنوعی را در حوزه صنعت پرداخت به واحدهای صنفی مشتریان این بانک در اقصی نقاط کشور ارائه کرده است
فرآیند فعالسازی رمز دوم پویا به روش پیامکی اعلام شد
مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک توسعه صادرات ایران اعلام کرد: فعالسازی رمز دوم پویا از طریق پیامک اجرایی شد.
این روش ویژه آن دسته از مشتریانی است که یا فاقد گوشی هوشمند هستند یا به هردلیلی تمایل به استفاده از برنامه رمز ساز برای تولید رمز دوم پویا ندارند. این دسته از مشتریان می توانند با مراجعه به دستگاههای خودپرداز بانک توسعه صادرات نسبت به فعالسازی دریافت رمز دوم پویا به روش پیامکی اقدام نمایند.مشتریان بانک توسعه صادرات برای دریافت رمز دوم پویا به روش پیامکی ، باید چهار رقم آخر شماره کارت بانک را از طریق پیامک به شماره 3000940 ارسال نمایند تا رمز دوم یکبار مصرف از همین طریق برای آنها ارسال شود.
|
|
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4211/18982/74144
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4211/18982/74145
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4211/18982/74146
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4211/18982/74147
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4211/18982/74148
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4211/18982/74149
|
عناوین این صفحه
- سه هزار موتور سیکلت را برقی میکنیم
- برداشت گاز از پارس جنوبی افزایش مییابد
- دریاچه ارومیه؛ از بحران خشک شدن تا رونق گردشگری
- اتفاق عجیب در بازار دلار؛ یورو در آستانه ۱۵ هزار تومان
- امضای تفاهمنامه همکاری مشترک بانک صنعت و معدن و گروه سایپا
- اخبار بانک