|
علی اصغر بیانی به خانه ابدی بدرقه شد
درگذشت یک سالار موسیقی
مراسم تشییع پیکر علی اصغر بیانی عارف و موسیقی شناس کشورمان صبح امروز چهاردهم بهمن ماه با حضور هنرمندان برگزار شد.
مراسم تشییع پیکر علی اصغر بیانی عارف و موسیقی شناس کشورمان صبح امروز دوشنبه چهاردهم بهمن ماه در مجموعه فرهنگی هنری صبای فرهنگستان هنر با حضور تعداد زیادی از هنرمندان برگزار شد.
استاد بیانی دِین خود را به
موسیقی ادا کرد
علیرضا اسماعیلی سرپرست فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران در ابتدای این مراسم گفت: قطعا غم از دست دادن استاد علی اصغر بیانی به واسطه سال های زیاد حضورش در فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران برای بسیاری سنگین است. او هنرمندی اخلاق مدار بود که همواره رابطه خوب و صمیمی با کارکنان و هنرمندان عضو این مجموعه داشت. او از جمله استادانی بود که به واسطه تجربیات و دانش اندوزی های فراوانی که در عرصه موسیقی به دست آورده بود در همه فعالیت های پژوهشی و اجرایی مرتبط با حوزه موسیقی فرهنگستان هنر حضور داشت و تلاش زیادی برای با کیفیت برگزار کردن آنها انجام داد.
وی ادامه داد: استاد علی اصغر بیانی هنرمندی عارف بود که به واسطه حضورش در نقاشی، موسیقی و ادبیات همه زیبایی هنر را به خود گرفته بود و همین زیبایی هم در اخلاق و رفتارش متبلور شد. او صمیمیتی داشت که می توانست بسیاری از مخاطبان را جذب خود کند. بیانی به نیکی موسیقی را یاد گرفته بود و همیشه دغدغه های زیادی در عرصه حفظ و اشاعه موسیقی نواحی و موسیقی اصیل ایرانی داشت و اتفاقا همین شرایط بود که باعث شد شاگردان زیادی در محضر او تربیت شوند. کارهایی که استاد بیانی در عرصه موسیقی انجام داد به قدری ارزشمند و با کیفیت هستند که به اعتقادم توانست دین خود را نسبت به هنر ادا کند و امروز اگر او دیگر در بین ما نیست اما می دانم شاگردانش قطعا راهش را ادامه می دهند.
ضایعه ای بزرگ
برای موسیقی اصیل ایرانی
داریوش طلایی نوازنده، مدرس، آهنگساز و عضو گروه تخصصی موسیقی فرهنگستان هنر هم در این برنامه ضمن ابراز تاسف از درگذشت علی اصغر بیانی گفت: کسانی که استاد بیانی را می شناختند او را عارفی با ابعاد مختلف انسانی و اخلاقی می دیدند که به فرهنگ و هنر با نگاهی عارفانه می نگریست. او علاقه بسیار زیادی به هنرهای سنتی داشت و از همین دریچه بود که به دنبال ریشه های معنوی هنر سنتی می گشت و سعی می کرد تا این فضای فکری را به دیگران هم انتقال دهد. چنین رویکرد فکری نه تنها در موسیقی، بلکه در هنرهایی چون نقاشی و نگارگری این هنرمند و عرصه ادبیات نیز متبلور بود و من به خاطر دارم وقتی در جلسات مختلف فرهنگستان هنر سعادت هم نشینی او را داشتم، می دیدم با چه مهر و علاقه ای به موضوع عرفان در هنر توجه ویژه ای داشت.
وی افزود: استاد بیانی از جمله هنرمندانی بود که وقتی در عرصه های مختلف دانشگاه به آموزش موسیقی ردیف دستگاهی ایران مشغول بود سبک خاصی در تدریس داشت که همین سبک و روش شاگردان زیادی را به سمت و سوی خود می کشید. او خود را از شاگردان مکتب مولانا می دانست و از همین رو حضورش همواره توام با صفا، دوستی و فرهیختگی بود که آن را به جمع هم انتقال می داد. امروز قطعا جای استاد بیانی میان ما خالی است. او امروز به معشوق خود پیوست اما ما را تنها گذاشت که این فقدان، ضایعه بزرگی برای موسیقی اصیل ایرانی است.
قدردانی از مردی که موسیقی را با گوش های پاک گوش می کرد!
محمد علی رجبی پژوهشگر و رییس گروه هنرهای سنتی فرهنگستان هنر نیز در این مراسم اظهار کرد: بنده با مرحوم بیانی بیش از ۵۰ سال سابقه رفاقت و هم نشینی در روزهای خوشی و بدی داشتم. او از جمله انسان های عزیزی بود که با موسیقی و شعر دنبال حقیقت می رفت. بیانی گرچه نقاش زبردستی بود اما با موسیقی به دنبال حقیقتی بود که آن را در شهر پیدا نمی کرد و به همین جهت دائم در حال سفر بود. او وقتی در حوزه موسیقی به مقام استادی رسید گوش خود را از «عربده موسیقی انکرالاصوات غربی» پاک کرد تا آوای زیبای موسیقی ایرانی را با گوش های پاک بشنود.
این مدرس دانشگاه بیان کرد: علی اصغر بیانی همیشه از شهر فرار می کرد، چون می دانست شهر جایی برای ساختن حقانیت موسیقی نیست. او اهل تحقیق بود و همواره به حقیقت هنر موسیقی تاکید داشت. وی همانند نامش «علی» به درستی مظهر اسمش بود و مقامی عالی داشت. من به عنوان دوستی که بیش از ۵۰ سال افتخار همراهی با او را داشتم بیانی را هنرمندی می دانم که مظهر اخلاق و وجودش همواره پذیرای هنر بود. او با همه خوب بود و با همین نفس نیک به عالم نگاه می کرد. این هنرمند مثل یک مجنون در کوره دهات ها دنبال حقیقت می گشت و در همین اماکن جغرافیایی بود که دعوت حق را لبیک گفت.
حسن بلخاری رییس انجمن مفاخر فرهنگی ایران هم بعد از صحبت های رجبی ضمن ابراز تاسف از درگذشت علی اصغر بیانی گفت: کسانی که مرحوم علی اصغر بیانی را می شناسند قطعا از اخلاق عرفانی او آگاه بودند. او یکی از افرادی بود که توانست میان عرفان و اندیشه ایرانی- اسلامی با موسیقی پیوند بسیار درستی ایجاد کند. قطعا سیمای مرحوم بیانی هم دقیقا نشان دهنده این سلوک عرفانی بود که از مرگش بسیار غمگینم و می توانم بگویم موسیقی ایرانی یکی از سالارهای خود را از دست داد.
نکوداشت مردی که از
خودنمایی پرهیز می کرد
حسام الدین سراج خواننده موسیقی ایرانی و از دوستان زنده یاد علی اصغر بیانی نیز در این برنامه ضمن اجرای یک قطعه آوازی در سوگ این هنرمند و پژوهشگر موسیقی توضیح داد: سابقه دوستی من با مرحوم بیانی پیشینه ای ۳۰ ساله دارد. او هنرمند و پژوهشگری بود که چندین ویژگی مختلف داشت و همین ویژگی ها بود که وی را تبدیل به انسانی بزرگ و فراموش نشدنی در عرصه فرهنگ و هنر کشور کند.
وی افزود: استاد بیانی همیشه راهی برای دست پیدا کردن به حقیقت داشت و در این چارچوب فکری از خودنمایی پرهیز می کرد. او در عین استادی همواره گرایش به آموختن و حقیقت داشت و در این جهت به حقیقت و باطن موسیقی نظر داشت .اتفاقا هنرجویان وی به جهت سلوک معنوی اش بعد از مدتی که در محضرش بودند به شیوه فکری استاد بیانی وابسته می شدند و این کار هر استادی نیست که که بتواند شاگردانش را این چنین به شیوه فکری خود متعلق سازد.
اکبر عالمی مدرس و پژوهشگر حوزه سینما هم در بخش دیگری از این آیین تشییع ضمن قرائت قطعه شعری به مناسبت درگذشت استاد بیانی گفت: در یکی از جلساتی که با او داشتم بعد از بحث های زیادی که باهم داشتیم رو به من گفت «نه تو مانی و نه من» و امروز زودتر از من رفت.
حسن قاسمی به نمایندگی از شاگردان علی اصغر بیانی هم در بخش پایانی این مراسم ضمن قرائت نوشته ای به بیان ویژگی های فرهنگی، هنری و انسانی این عارف و موسیقی شناس فقید کشورمان پرداخت.
شرکت کنندگان مراسم هم بعد از اقامه نماز میت توسط حجت الاسلام دعایی پیکر زنده یاد علی اصغر بیانی را به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) بدرقه کردند.
«۱۹۱۷» برنده بزرگ شب بفتای ۲۰۲۰
«ایرلندی» دست خالی ماند
شب پیش در مراسم اهدای جوایز بفتا، «۱۹۱۷» ساخته سم مندس با کسب ۷ جایزه، برنده بزرگ شب شد.
هفتاد و سومین دوره جوایز سالانه آکادمی هنرهای سینمایی و تلویزیونی بریتانیا (بفتا) دیشب برندگان خود را شناخت.
در این مراسم «۱۹۱۷» ساخته سم مندس که ۹ نامزدی به دست آورده بود، ۷ جایزه را با خود به خانه برد. جوایز بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین فیلم بریتانیایی از مهمترین جوایزی بود که این فیلم از آن خود کرد.
از سوی دیگر «ایرلندی» مارتین اسکورسیزی که با ۱۰ نامزدی پس از «جوکر» در مکان دوم امیدداران جای داشت، دست خالی مراسم را ترک کرد.
فیلم «جوکر» ساخته تاد فیلیپس که در ۱۱ بخش نامزد کسب جایزه شده بود در نهایت در سه بخش شامل بهترین بازیگر مرد برای خواکین فینیکس، بهترین موسیقی و بهترین انتخاب بازیگر جایزه برد.
«روزی روزگاری در هالیوود» ساخته کوئنتین تارانتینو نیز که در ۱۰ بخش نامزد دریافت جایزه شده بود تنها جایزه بهترین بازیگر مرد نقش مکمل را برای بازی برد پیت کسب کرد.
مریم مهاجر فیلمساز ایرانی-بریتانیایی برای انیمیشن کوتاه «بابابزرگ عاشقپیشه» جایزه بهترین انیمیشن کوتاه بریتانیایی را دریافت کرد. امسال نخستین سالی بود که در بخش بازیگری و کارگردانی بازیگری نامزد معرفی شد.
سال پیش «رُما» ساخته آلفونسو کوارون در ۷ رشته نامزد شده بود و درنهایت در ۴ بخش از جمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی برنده شد.
فهرست برندگان جوایز بفتا ۲۰۲۰ چنین است:
بهترین فیلم: «۱۹۱۷»
دیگر نامزدها: «ایرلندی»، «جوکر»، «روزی روزگاری در هالیوود»، «انگل»
بهترین فیلم بریتانیایی: «۱۹۱۷»
دیگر نامزدها: «طعمه»، «برای سما»، «راکتمن»، «ببخشید جا ماندی»، «دو پاپ»
بهترین کارگردان: سم مندس برای «۱۹۱۷»
دیگر نامزدها: مارتین اسکورسیزی برای «ایرلندی»، تاد فیلیپس برای «جوکر»، کوئنتین تارانتینو برای «روزی روزگاری در هالیوود»، بونگ جون هو برای «انگل»
بهترین بازیگر مرد: خواکین فینیکس برای «جوکر»
دیگر نامزدها: لئوناردو دیکاپریو برای «روزی روزگاری در هالیوود»، آدام درایور برای «داستان ازدواج»، تارون اجرتن برای «راکتمن»، جاناتان پرایس برای «دو پاپ»
بهترین بازیگر زن: رنه زلوگر برای «جودی»
دیگر نامزدها: جسی باکلی برای «رز وحشی»، اسکارلت جوهانسون برای «داستان ازدواج»، سیرشا رونان برای «زنان کوچک»، شارلیز ترون برای «بامبشل»
بهترین بازیگر مرد مکمل: برد پیت برای «روزی روزگاری در هالیوود»
دیگر نامزدها: تام هنکس برای «روزی زیبا در محله»، آنتونی هاپکینز برای «دو پاپ»، آل پاچینو برای «ایرلندی»، جو پشی برای «ایرلندی»
بهترین بازیگر زن مکمل: لورا درن برای «داستان ازدواج»
دیگر نامزدها: اسکارت جوهانسون برای «جوجو خرگوش»، فلورنس پیو برای «زنان کوچک»، مارگو رابی برای «بامبشل»، مارگو رابی برای «روزی روزگاری در هالیوود»
بهترین فیلمنامه غیراقتباسی: «انگل» نوشته بونگ جون هو و هان جین وون
دیگر نامزدها: «بوک اسمارت»، «چاقوها بیرون»، «داستان ازدواج»، «روزی روزگاری در هالیوود»
بهترین فیلمنامه اقتباسی: «جوجو خرگوش»؛ نوشته تایکا وایتیتی
دیگر نامزدها: «ایرلندی»، «جوکر»، «زنان کوچک»، «دو پاپ»
بهترین فیلم اول یک نویسنده یا کارگردان یا تهیهکننده بریتانیایی: «طعمه» مارک جنکین
دیگر نامزدها: «برای سما» وعد الخطیب، «میدِن» الکس هولمز، «فقط تو» هری ووتلیف، «رتابلو» آلوارو دلگادو آپاریسیو
بهترین مستند: «برای سما» ساخته وعد الخطیب و ادوارد واتس
دیگر نامزدها: «کارخانه آمریکایی»، «آپولو»، «دیگو مارادونا»، «هک بزرگ»
بهترین فیلم انیمیشن: «کلاوس»
دیگر نامزدها: «یخزده ۲»، «یک فیلم شان گوسفنده: فارماگدون»، «داستان اسباببازی ۴»
بهترین فیلمبرداری: «۱۹۱۷»، راجر دیکنز
دیگر نامزدها: «ایرلندی»، «جوکر»، «فورد در برابر فراری»، «فانوس دریایی»
بهترین موسیقی: هیلدور گودنادوتیر برای «جوکر»
دیگر نامزدها: «۱۹۱۷»، «جوجو خرگوش»، «زنان کوچک»، «جنگهای ستارهای: خیزش اسکایواکر»
بهترین تدوین: اندرو باکلند و مایکل مکاسر برای «فورد در برابر فراری»
دیگر نامزدها: «ایرلندی»، «جوجو خرگوش»، «جوکر»، «روزی روزگاری در هالیوود»
بهترین طراحی صحنه: دنیس گاسنر و لی ساندالس برای «۱۹۱۷»
دیگر نامزدها: «ایرلندی»، «جوجو خرگوش»، «جوکر»، «روزی روزگاری در هالیوود»
بهترین طراحی لباس: جاکلین دوران «زنان کوچک»
دیگر نامزدها: «ایرلندی»، «جوجو خرگوش»، «جودی»، «روزی روزگاری در هالیوود»
بهترین چهرهپردازی و مو: ویوین بیکر برای «بامبشل»
دیگر نامزدها: «۱۹۱۷»، «جوکر»، «راکتمن»، «جودی»
بهترین جلوههای ویژه تصویری: گرگ باتلر برای «۱۹۱۷»
دیگر نامزدها: «انتقامجویان: پایان بازی»، «ایرلندی»، «شیرشاه»، «جنگهای ستارهای: خیزش اسکایواکر»
بهترین صدا: اسکات میلان برای «۱۹۱۷»
دیگر نامزدها: «جوکر»، «فورد در برابر فراری»، «جنگهای ستارهای: خیزش اسکایواکر»، «راکتمن»
بهترین انتخاب بازیگر: شینا مارکوویتز برای «جوکر»
دیگر نامزدها: «داستان ازدواج»، «روزی روزگاری در هالیوود»، «تاریخ شخصی دیوید کاپرفیلد»، «دو پاپ»
بهترین فیلم غیر انگلیسیزبان: «انگل» بونگ جون هو از کره جنوبی
دیگر نامزدها: «وداع» لولو وانگ از آمریکا، «برای سما» وعد الخطیب و ادوارد واتس از بریتانیا / آمریکا / سوریه، «درد و افتخار» پدرو آلمودوار از اسپانیا، «پرتره بانو در آتش» سلین سیاما از فرانسه
بهترین انیمیشن کوتاه بریتانیایی: «بابابزرگ عاشقپیشه» ساخته مریم مهاجر
دیگر نامزدها: «در پوتینهایش» ساخته کاترین اشتاینباخر، «قایق جادویی» ساخته نعمان ازهری و لیلیا لورل
بهترین فیلم کوتاه بریتانیایی: «یادگیری اسکیتبازی در یک منطقه جنگی» ساخته کارول دیسینگر
دیگر نامزدها: «آذر» به کارگردانی میریام رجا، «ماهی قرمز» به کارگردانی هکتور داکریل، «کامالی» به کارگردانی ساشا رینبو، «تله» به کارگردانی لینا هیدی
ستاره نوظهور (جایزه تماشاگران): مایکل وارد
آکوافینا، جک لودن، کیتلین دیور، کلوین هریسن جونیور
اخبار
به کارگردانی عباس عبداللهزاده؛
«اپرای ۹۰» در نوفل لوشاتو برپا میشود
عباس عبداللهزاده قصد دارد نمایش «اپرای ۹۰» را که براساس یکی از نمایشنامههای برتولد برشت نوشته است در عمارت نمایشی نوفل لوشاتو به صحنه ببرد.
نمایش «اپرای ۹۰» تازهترین نمایش عباس عبدالله زاده نویسنده و کارگردان تئاتر است که از ۲۲ بهمن ماه به مدت یک ماه در سالن اصلی عمارت نوفل لوشاتو به صحنه خواهد رفت. این اثر نمایشی، اقتباسی از نمایشنامه «اپرای سه پولی» برتولد برشت است که عبداللهزاده علاوه بر حفظ فضای روایی آثار این نویسنده، قرائتی ایرانی نیز از این اثر کمدی موزیکال داشته است.
این نمایشنامه توسط درامنویس آلمانی، الیزابت هاوپتمن و بر اساس ترجمهای از اپرای باله جان گی به نام «اپرای گدایان» توسط برشت روی صحنه رفته است و از جمله آثار موفق و شناخته شده وی به حساب میآید.
موسیقی این نمایش به صورت زنده و تلفیقی نواخته میشود و داستان آن درباره رییس کمپانی دزدهاست که دختر رییس کمپانی گداها را می دزدد و میخواهد او را در فروشگاه الکس فرگوسن به عقد خود در بیاورد. به این ترتیب نزاعی بین کمپانی دزدها و کمپانی گداها در میگیرد که لحظات مفرحی را رقم میزند.
تینو صالحی، سروش طاهری، محسن زرآبادی، سولماز غنی، سارا محمدی، پریوش جاوید، شقایق مهاجر، احمدرضا محمدی و… بازیگران این اثر نمایشی هستند که به تهیهکنندگی ایرج نیکپور در عمارت نوفل لوشاتو به صحنه خواهد رفت.
اف-۳۵ آمریکا ممکن است قربانی اس-۴۰۰ روسیه شود
یک نشریه چینی در مقاله ای فاش کرد: اف-۳۵ ممکن است قربانی سامانه روسی اس-۴۰۰ شود.
به گفته اسپوتنیک، نسخه چینی نشریه سوهو مقالهای را منتشر کرد که نویسندگان آن اعلام کرند: روسیه عمداً قابلیتهای اصلی سیستمهای پدافند هوایی اس -۴۰۰ را برای کشف و رهگیری هواپیماهای نامرئی پنهان میکند؛ این موضوع ویژگیهای منحصر به فرد جنگنده بمب افکن آمریکایی اف- ۳۵ را زیر سوال برده است.
نشریه سوهو به نقل از سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در این باره اعلام کرد که حداقل ۶ جنگنده اف -۳۵ پس از حملات موشکی ایران به پایگاههای نظامی تروریستهای آمریکایی در عراق در واکنش به ترور سردار سلیمانی در نزدیکی مرز ایران مشاهده شده اند. وی درباره چگونگی موفق شدن به کشف این جنگندههای نامرئی چیزی نگفت؛ اما استفاده از رادارهای سامانه دفاعی اس -۴۰۰ روسی مستقر در سوریه باید به عنوان واقعیترین توضیح برای این پدیده شناخته شود.
به گزارش این نشریه، رادار سامانه دفاعی اس -۴۰۰ با توجه به ویژگیهای فاش شده آن قادر به شناسایی هواپیمای بزرگ نسل چهارم در فاصله بیش از ۶۰۰ کیلومتری نیست و اس ۴۰۰ که به سوریه منتقل شده در فاصله ۷۰۰ کیلومتری از ایران قرار دارد.
نویسندگان این نشریه اطمینان دارند که روسیه مشخصات واقعی اس -۴۰۰ را فاش نمیکند؛ یعنی در اینجا ما نه تنها در مورد حداکثر مسافت تشخیصی رادار صحبت میکنیم، بلکه در خصوص توانایی منحصر به فرد این سامانه در ردیابی اشیا موجود در هوا با سطح مقطع راداری بسیار کوچک که هواپیماهای نامرئی هستند صحبت میکنیم. این موضوع میتواند جنگندههای اف -۳۵ آمریکایی را به قربانیانی برای پدافند هوایی اس -۴۰۰ روسی تبدیل کند.
اخبار
معاون سیما مطرح کرد؛
نگاه صنعتی به «پویانمایی» داشته باشیم
مرتضی میرباقری معاون سیمای سازمان صداوسیما در آیین رونمایی از «چیا» بهعنوان اولین انیمیشن 4K رسانه ملی، بر لزوم نگاه صنعتی به حوزه پویانمایی تأکید کردند.
مراسم رونمایی از نخستین مجموعه انیمیشن4K سازمان صدا و سیما با عنوان «چیا» محصول مرکز پویانمایی صبا امروز دوشنبه ۱۴ بهمن در ساختمان سیما برگزار شد.
مرتضی میرباقری معاون سیما در ابتدای این نشست گفت: یکی از وظایف رسانه ملی این است که سبد مصرفی مردم را با کیفیت عرضه کنیم که بخشی از این سبد فرهنگی برای بچهها و کودکان است.
وی اضافه کرد: ما در بخش نیروی انسانی از ظرفیت قابل قبولی برخوردار هستیم و حتی برخی از کشورهای همسایه علاقمندند از این ظرفیت استفاده کنند.
میرباقری تصریح کرد: ما جلساتی را با آقای لیوانی رییس مرکز صبا داشتیم تا موانع را شناسایی کنیم. چرخه تولید باید استاندارد باشد تا دوستان ما در حوزه پویانمایی شرابط کار برایشان فراهم باشد. بارها در این باره صحبت شده است و حتی رییس صداوسیما در این باره تاکیداتی داشته و صحبتهایی را هم خدمت مقام معظم رهبری در این زمینه داشته است، باید این چرخه را بهصورت یک صنعت ببینیم.
وی افزود: باید عزیزان ما بتوانند در بازارهای جهانی حضور پیدا کنند و بخش عمدهای از سودشان را نصیب خود کرده و بازگشت سود داشته باشد تا مشکلات مالی را در این عرصه به حداقل برسانیم.
میرباقری با اشاره به اقدامات انجام شده و انیمیشن «چیا» که قرار است در همین راستا به تولید برسد، اظهار کرد: آقای سحرخیز تهیهکننده و کارگردان این اثر کار شاهکاری را انجام داده است که با استانداردهای جهانی هماهنگ است. در این اثر که برای اولین بار بهصورت ۴k وارد تولید ۵۲ قسمت شده ایم که تابستان عرضه می شود.
معاون سیما خطاب به تیم تولید این مجموعه اظهار کرد: خوشحالم مقهور این نشدید که سبک زندگی غیرایرانی اسلامی را در کار نشان دهید. لوکیشن، شخصیتها و تصاویر کاملا شناسنامه خود ما را دارد و این شاید اصیلترین نقطه کار باشد.
وی با اشاره به شروع رسمی سریال سلمان فارسی توضیح داد: در چند وقت گذاشته اتفاقاتی رخ داد که موجب خوشحالی است و نشان داد ما در راستای گام دوم انقلاب حرکت میکنیم. هفته گذشته در قشم با حضور رییس صداوسیما سریال سلمان فارسی شروع شد و میرباقری کارگردان اثر گفت با اشراف نسبت به کارهای مشابه که در جهان ساخته میشود. این مجموعه در طراز عالیترین کارهایی است که در هالیوود انجام می شود.
میرباقری تأکید کرد: سال آینده سومین همایش انیمیشن و عروسکی برگزار میشود و این کار و دیگر انیمیشنهای موفق را آنجا خواهید دید. امیدوارم همه شبکهها به اچدی شدن نزدیک شوند چون آثار با فرمت ۴k ساخته میشوند.
معرفی برگزیدگان جوایز انجمن کارگردانهای هنری آمریکا
«روزی روزگاری در هالیوود» و «انگل» برندگان بزرگ جوایز انجمن کارگردانهای هنری آمریکا در سال ۲۰۲۰ شدند.
صبح ۱۳ بهمن ماه بیست و چهارمین دوره جوایز سالانه انجمن کارگردانهای هنری آمریکا (ADG) برگزار شد و برندگان خود را در ۲ بخش فیلمهای سینمایی و تلویزیونی معرفی کرد.
در بخش سینمایی، باربارا لینگ برای طراحی صحنه «روزی روزگاری در هالیوود» جایزه فیلم تاریخی را برد و لی ها جون برای «انگل» در بخش فیلم معاصر برنده شد. چارلز وود نیز با «انتقامجویان: پایان بازی» در بخش فیلم فانتزی جایزه گرفت.
جایزه ویلیام کامرون منزیز این انجمن نیز امسال به سید مید طراح «بلید رانر» و «بیگانهها» تعلق گرفت.
جایزه یک عمر دستاورد انجمن کارگردانهای هنری نیز به استیون مایلز برگر طراح فیلمهایی چون «تنها در خانه» اهدا شد. جو آلوز طراح فیلمهایی چون «آروارهها» و «برخورد نزدیک از نوع سوم» نیز دومین دریافتکننده جایزه یک عمر دستاورد انجمن کارگردانهای هنری آمریکا بود.
در بخش تلویزیون نیز «آکادمی چتر»، «تئوری بیگ بنگ»، «چرنوبیل» و «عروسک روسی» جایزه بردند.
آغاز اجرای «عجیب السلطنه» در سنگلج از ۱۵ بهمن
نمایش کمدی «عجیب السلطنه» در تماشاخانه سنگلج به صحنه میرود. نمایش «عجیب السلطنه» به نویسندگی علی بهروز نسب و کارگردانی بهنود محمدیپور از ۱۵ بهمن ماه هرشب ساعت ۱۹ اجراهای خود را در تماشاخانه سنگلج آغاز خواهد کرد. در این نمایش فهیمه معین، مهیار احمدی، علی امیرخلیل، پدرام محمدی، یاسمن حسینی، سوزان صفانیا، مجید اقبالی، غزل میرزایی، امیر رییسیان به ایفای نقش میپردازند.در خلاصه این نمایش کمدی که درونمایه ای تاریخی دارد، آمده است: «یکی بود یکی نبود پادشاهی بود که پس از سال ها صاحب پسری شد اما نوزاد دم و گوش بلندی داشت. او حکم داد هرکس این ویژگی ها را نداشت ناقص الخلقه قلمداد می شود. پس از او ولیعهد به تخت نشست و صاحب پسری شد که بی دم و بی گوش بود. او همه را فراخواند و گفت دم و گوش خاص حیوانات و وحوش است نه برای انسان. مردم که این موضوع را برنتابیدند...»دیگر عوامل این نمایش عبارتند از طراح صحنه و نور: علی ساسانی نژاد، طراح لباس: الهام میرباقری، طراح گریم: مرمر معتمدی دانا، علیرضا غدیری، مجری گریم: مصطفی کزازی، نوازندگان: احسان سامانی منش و رامین عبدالهی، مشاور امور رسانه و تبلیغات مجازی: سبا حیدرخانی، طراح پوستر و بروشور: سهیل درویش پرور، یاسمن حسینی، ساخت تیزر: سهیل درویش پرور، عکاس: مریم یونسی.
|
|
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4216/19030/74362
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4216/19030/74363
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4216/19030/74364
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4216/19030/74365
|
عناوین این صفحه
- درگذشت یک سالار موسیقی
- «ایرلندی» دست خالی ماند
- اخبار
- اخبار