|
مرور نوستالژی چند نسل در گالری مژده
نمایشگاه آثار احد قدیری با عنوان «آن روزها» این روزها در گالری مژده به تماشاست.
به گزارش امتیاز؛ به یقین آنچه از بدو ورود به این نمایشگاه شما را تحت تاثیر قرار میدهد چیدمانی چشمگیر از دهها و صدها مکعب کوچک است که متفاوتتر از هر نمایشگاه دیگری، مخاطب را به خود جلب میکنند.
در این نمایشگاه ۳۰۰ مکعب چوبی به نمایش گذاشته شده که روی هر یک با کلاژ و نقاشی کار شده است و هر یک از این اشکال نماینده دوره یا آیکونی نوستالژیک برای نسل های مختلف ایرانی محسوب می شود؛از این رو به فضایی پا می گذارید که خاطرات تان را نو نوار می کند.
احد قدیری مکعبهایی را در دو اندازه برای این نمایش در نظر گرفته است و از منظر انتخاب تصاویر در دوره های معاصر و قاجار سیر می کند.
در این تصاویر شخصیتهای برجسته هنری و ورزشی زیادی به چشم میخورند؛ همچنین تصاویری از جلد مجلههای قدیمی مانند «زن روز»، «جوانان» و... در این مکعبهای چوبی وجود دارند که نوستالژیهای مشترکی مثل ماشین پیکان، کارتونهای معروف، چراغهای نفتی، جلد کتاب اول دبستان و... را بر روی مکعبها به نمایش گذاشتهاند که احد قدیری این کلاژها را با نقاشیهای خود کامل کرده است.
احد قدیری درباره نمایشگاه « آن روزها « گفت:» گذشته و نوستالژیها همیشه برایم جذاب بودند زیرا حال و هوای مخصوص به خود را دارند که دیگر در عصر حاضر آنها را تجربه نمیکنیم. به طور کلی دغدغه خلق کردن آثاری از گذشته انگیزه اصلی برگزاری این نمایشگاه است؛ زیرا میخواستم مخاطب را به چند دهه قبل ببرم تا مروری به خاطرات مشترک داشته باشند و یا با نوستالژیهای چند دهه قبل آشنا شوند.»
این هنرمند درباره کلاژهای روی مکعبهای توضیح داد:» تعدادی از این کلاژها از مجلات قدیمی بریده شده است اما تعدادی را هم از اینترنت جمعآوری کردم و با چاپ جوهرافشان و کاغذ کاهی سعی کردم فضای قدیمی و کیفیت آنها را حفظ کنم.»
قدیری اضافه کرد:» زمانیکه تصاویر بر روی مکعبهای چسبانده شد در مرحله بعد با خودکار سفید و ماژیک طرح و نقاشیهای مرتبط را روی تصاویر کشیدم تا حس خودم را نیز به تصاویر منتقل کرده باشم.»
این هنرمند درباره نقاشی حشرات روی تعدادی از تصاویر این نمایشگاه اظهار کرد:» نقاشی کردن حشراتی مثل عنکبوت و مورچه روی تصاویر برایم جذاب بود؛ زیرا میتوانستم حس قدیمی و کهنه شدن برخی وسایل را بهتر به مخاطب منتقل کنم. البته روی برخی آثار هم تار عنکبوت کشیدم.»
او در پایان گفت: «با وجود اینکه حدود یک سال برای جمعآوری و خلق این مجموعه در نظر گرفته بودم اما توانستم با چهار ماه کار شبانه روزی کار را به پایان برسانم، البته روی اشیا قدیمی از جمله علاءالدین، چراغ نفتی و صندلیهای قدیمی هم نقاشی کرده بودم که متاسفانه به دلیل بالا بودن تعداد آثار، فضای کافی برای نمایش آنها وجود نداشت و امیدوارم در آینده بتوانم آنها را به نمایش بگذارم.»
احد قدیری متولد 1368 در تبریز است. او نفر اول رشته نقاشی در چهارمین جشنواره سراسری هنرستانهای هنرهای زیبا در کرمانشاه است و سابقه حضور در دوسالانه دامونفر و پنجمین جشنواره هنرهای تجسمی هنر جوان در موسسه صبا را دارد.
نمایشگاه «آن روزها» تا ۲۵ بهمن در گالری مژده به نشانی سعادتآباد، خیابان علامه شمالی، خیابان هجدهم شرقی، پلاک ۲۷ ، واحد یک میزبان علاقهمندان است.
بابک بهداد مطرح کرد؛
پنج مستند برای حضور در «فجر» کافی است
بابک بهداد از اعضای هیات انتخاب بخش مستند سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر ضمن گلایه از وضعیت سینمای مستند، به تشریح فرآیند انتخاب آثار این بخش از جشنواره پرداخت.
بابک بهداد از اعضای هیأت انتخاب بخش مستند سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر در گفتگو با خبرگزاری مهر درباره آثار این دوره از جشنواره گفت: سینمای مستند همیشه مهجور است. امسال هم زمان نمایش این آثار در سینمای رسانه را ساعت ۲۲:۳۰ در نظر گرفتهاند که به نظرم خوب نیست. البته سال گذشته هم نمایش آنها بین نماز و ناهار بود که باعث میشد این فیلمها به خوبی دیده نشوند. با در نظرگیری این سانس برای جشنواره امسال، به نظرم دیگر کسی توان تماشای فیلم را نخواهد داشت. حتی آنهایی که مشتاق جشنواره هستند، نمیتوانند از این فیلمها استفاده کنند. هر چند میگویند نمایش این فیلمها در آخر شب است و افراد راحتتر میتوانند فیلم ببینند، اما به عقیده من اصلاً منطقی نیست.
۶۰ درصد مستندهای متقاضی حضور در فجر، برنامه تلویزیونی بودند!
وی افزود: امسال ۴۶ فیلم مستند متقاضی حضور در جشنواره فیلم فجر بودند که ما بر اساس آئیننامه جشنواره ۱۰ فیلم را برای این بخش انتخاب و سعی کردیم فیلمها تنوع داشته باشند به طوری که در این لیست، آثار اجتماعی، تاریخی، ورزشی و… وجود داشته باشد، اما نکته این است که ۶۰ درصد فیلمها متقاضی، در واقع برنامههای تلویزیونی بودند. یعنی یا به سفارش جایی ساخته شده و یا برای سرگرمی بودند.
این مستندساز ادامه داد: البته فیلمهای جدیای نیز وجود داشتند که ساختار قوی و خلاقانه داشتند. در حالی که رویکرد ما این بود که فیلمهایی انتخاب شوند که مقداری به موضوعات خود خلاقانه نگاه کرده باشند، چراکه سینمای مستند فقط برای سرگرمی نیست، بلکه هم آگاهی میدهد و هم انسان را به تفکر وا میدارد. به عقیده من مستند همیشه موافق وضع موجود نیست، بلکه گاهی نقدهایی هم دارد، مخالفت میکند و خیلی از مسائل را به چالش میکشد. این سینما خیلی پیشروتر و جسورتر از سینمای داستانی است اما متأسفم که هیچ بهایی به آن داده نمیشود و فقط عنوان سینمای مستند در جشنوارههایی از این دست به یدک کشیده میشود.
مستند خوب هم میتواند فروش خوب داشته باشد
بهداد عنوان کرد: اگر نگاهی به جوایز، هیأت انتخاب، داوری داشته باشید، میتوانید متوجه نگاه دست اندرکاران نسبت به سینمای مستند شوید در صورتی که به اعتقاد من همانقدر که یک فیلم داستانی خوب میتواند فروش کند، یک فیلم مستند خوب هم میتواند به فروش خوبی برسد، به شرطی که این موضوع اول برای مدیریت سینمای ایران جا بیفتد.
فیلم من با نام «بهارستان خانه ملت» سال پیش سیمرغ جشنواره فیلم فجر و چند جایزه از جشنوارههای دیگر را گرفت ولی این موضوع هیچ کمکی به فیلم من نکرد. این باعث تأسف است فیلمی که هفت تندیس گرفته فقط در سینماهای «هنر و تجربه» نمایش داده شود
وی افزود: ما گاهی میشنویم که میگویند سینمای مستند مخاطب ندارد، جذابیت ندارد، فروش نمیکند و… در صورتی که من معتقدم هم مخاطب و هم فروش دارد. اگر همان امکاناتی که برای سینمای داستانی در نظر گرفته میشود برای سینمای مستند در نظر گرفته شود این اتفاق رخ میدهد. سینما فقط فیلم کمدی نیست ولی ظاهراً فاکتورهایی برای سینما در نظر گرفته میشود که شامل سینمای مستند نمیشود و این بزرگترین معضلی است که در حال حاضر برای سینمای مستند وجود دارد.
بهداد ادامه داد: برای مثال فیلم من با نام «بهارستان خانه ملت» سال پیش سیمرغ جشنواره فیلم فجر و چند جایزه از جشنوارههای دیگر را گرفت ولی این موضوع هیچ کمکی به فیلم من نکرد. این باعث تأسف است فیلمی که هفت تندیس گرفته است فقط در سینماهای «هنر و تجربه» نمایش داده شود. درواقع جاهای دیگر هیچ استقبالی نکردند، هیچ ارگانی به سراغ من نیامد و حتی شهرداری هم هیچ پیگیری نکرد تا فیلم بهتر دیده شود بنابراین اساساً این جایزهها برای سینمای مستند کارگر نیست.
این مستندساز بیان کرد: سال پیش تعداد آثار بخش مستند ۵ فیلم بود، اما امسال با تغییر آئین نامه به ۱۰ فیلم افزایش یافت در حالی که به عقیده من سطح کیفی آثار تغییری نکرده است. تا ما زیرساختهای سینمای مستند را عوض نکنیم و روند مرکز گسترش، حوزه هنری و هر ارگانی که فیلم مستند تولید میکند، اصلاح نشود، وضعیت مستند همین است. البته من نمیگویم این نهادها تلاشی نمیکنند ولی فکر میکنم با طراحی اتاقهای فکر، تدوین آئیننامهها، استمداد از صنوف، تغییر بودجهها و… میتوانیم در طول یکی دو سال شاهد تغییر سینمای مستند باشیم.
سینمای مستند هم نیاز به تزریق پول دارد
وی افزود: سینما واقعاً احتیاج به پول دارد اینکه برخی میگویند میشود آثار مستند را با یک دوربین ساخت خیلی درست نیست چون این موضوع تنها یک بخشی از فیلمسازی مستند است. سینمای آسان وجود دارد، اما باید به بخشی از سینمای مستند، بودجه تزریق شود تا ما شاهد رشد فیلمها باشیم. باید برای فیلمهای تاریخی، حیات وحش، جنگی و… هزینه شود چراکه این آثار احتیاج به یک تیم ورزیده دارند. اگر همانقدر که برای سینمای داستانی انرژی گذاشته میشود، برای سینمای مستند انرژی گذاشته شود شاهد آثار خوبی در این حوزه خواهیم بود. بنابراین تا نگاهها عوض نشود هیچ تغییری در روند سینمای مستند نمیتوانیم ببینیم و نمیتوانیم بگوییم فیلمها بهتر شدهاند.
عضو هیأت انتخاب بخش مستند جشنواره فیلم فجر در پایان اظهار کرد: هیچ سفارشی برای انتخاب آثار به ما نشد چون من، آقای شعبانی و آقای فاروقی روی فیلمها اشراف داشتیم از سوی دیگر تماشای فیلمهای متقاضی چیزی حدود بیست روز طول کشید و ما تمام فیلمها را با دقت دیدیم به طوری که من خودم برای همه فیلمها یادداشتبرداری کردم. ما موقع انتخاب و حتی قبلتر درباره فیلمها با هم حرف میزدیم. ضمن اینکه خیلی از این فیلمها در جشنواره «سینماحقیقت» حضور داشتند و ما همان موقع فیلمها را بررسی کرده بودیم. ما براساس نگاهی که نسبت به فیلمها داشتیم، آثار را انتخاب کردیم البته باید این را بگویم که به عقیده من همان ۵ فیلم برای این بخش کافی بود. تا وقتی شرایط سینمای مستند به این صورت است، تعداد فیلمهای مستند باید همان ۵ فیلم باشد. چون مقداری در انتخاب دچار مشکل میشویم. امیدوارم شرایط سینمای مستند بهتر شود.
فیلم بهجای مانیفست اینستاگرامی
بهنام بهزادی کارگردانی فیلم سینمایی «من میترسم» با تأکید براینکه جهتگیری این فیلم به سمت گیشه نبوده است، تأکید کرد ترجیح میدهد به جای مانیفست دادنهای اینستاگرامی فیلم بسازد.
نشست رسانهای فیلم سینمایی من میترسم» به کارگردانی بهنام بهزادی سومین نشستی بود که امروز ۱۹ بهمن ماه در سینمای رسانه برگزار شد.
در این نشست خبری بهنام بهزادی کارگردان، مجید جعفری، یگانه رفتاری، پوریا رحیمی سام، ستاره پسیانی بازیگران، آیدین ظریف طراح صحنه، امین جعفری مدیرفیلمبرداری در این نشست حضور داشتند.
ایلیا محمدینیا منتقد مهمان برنامه بود که درباره فیلم بیان کرد: سینمای اجتماعی در سالهای اخیر با تنوع موضوعی مواجه شده که در بطن مسائل اقتصادی شکل گرفته و مهم این است که فیلمسازی این مسائل را شناسایی کند. در این فیلم بهزادی بدون اینکه به ورطه شعارزدگی بیفتد توانسته مسائل مورد نظرش را بیان کند. جان کلام فیلم نشان میدهد که قدرت داشتن میتواند باعث سواستفاده شود و در این فیلم نیز کاراکتر اصلی با وجود اهل اندیشه بودن از قدرتی که فضای محازی به او میدهد، سو استفاده میکند.
جهتگیری «من میترسم» به سمت گیشه نیست
در ادامه بهزادی با تشکر از همکارانش در این فیلم گفت: شاید بعد از این فیلم اگر شرایط سینمای هنری به این شکل باشد، به دنبال سینمای گیشه پسند بروم. البته این فیلم هیچ جهتگیری به سینمای گیشه ندارد.
وی افزود: این فیلم از ترکیب ۲ داستان واقعی ساخته شده و قطعاً کاراکترها ما به ازا داشتهاند. من از اول که فیلمنامه را مینوشتم برخی بازیگران مثل خانم پسیانی را مد نظر داشتم اما مهمترین عنصر برای انتخاب بازیگر این است که بدانم از عهده نقش برمیآید.
پوریا رحیمی سام هم با اشاره به تجربه اولین نقش اصلیاش در سینما با این فیلم گفت: کار کردن با بهنام بهزادی برای من بسیار جذاب بود و پروسه همکاری ام با وی پروسه آموختن بود که بسیار از آن خرسندم. من دوست داشتم زودتر از این اتفاق بهتری برایم بیفتد که البته در مواقعی هم انتخاب خودم بوده است اما این شانس را داشتم که در کارنامه لاغرم، فیلمهایی باشد که به آنها افتخار میکنم.
وی افزود: حتماً مردم برایم در اولویت هستند و دوست دارم فیلمهایی بازی کنم که طیفهای زیادی من را ببینند اما تلاش میکنم در دورهای که همه در اینستاگرام مانیفست میدهند من با فیلمهایم حرفم را بزنم.
ستاره پسیانی با اشاره به دومین تجربهای که با بهزادی داشته است، بیان کرد: برای من کار کردن با بهنام بهزادی مثل ورک شاپ است و از او یاد میگیرم حرفه بازیگری را کنار بگذارم و زندگی در لحظه را بیاموزم.
مجید جعفری نیز درباره تجربه همکاری با بهزادی یادآور شد: من واقعاً لذت بردم که چگونه بهزادی با بازیگر ارتباط برقرار میکند و او را به چالش میکشد. بازیگر در فیلمهای بهزادی بازی نمیکند بلکه زندگی میکند.
یگانه رفتاری نیز با اشاره به کمکهایی که بهزادی به او کرده است از حضور در اولین تجربه سینماییاش ابراز خرسندی کرد و بیان کرد که از طریق تست بازیگری و تماس با بهزادی در فیلم بازی کرده است. بهزادی نیز بر این نکته تاکید کرد که سینمای ایران نیازمند چهرههای جدید است و علاقه مند است که همچون گذشته با بازیگران غیرحرفهای کار کند.
وی درباره دغدغهمند نبودن بازیگران حرفهای، یادآور شد: معمولاً بازیگران تلقی از ایفای نقش دارند و تصورشان این است که یک دورهای دارند و تا این دوره تمام نشده باید مدام کار کنند حتی اگر این نقشها تکراری باشد.
امین جعفری درباره فیلمبرداری فیلم توضیح داد: بعد از «قاعده تصادف» این دومین همکاری من با بهزادی بود و برای حضور در این فیلم از من خواست که دو ماه قبل از فیلمبرداری در دورخوانیها و انتخاب لوکیشن کنارش باشم. فیلمبرداری فیلم به ظاهر ساده میآید اما در بطن ماجرای کار سختی است که با تمرینهای زیاد به آن رسیدیم.
بهزادی با اشاره به اینکه این فیلم قبل از «شبی که ماه کامل شد» ساخته شده است، عنوان کرد الناز شاکردوست پتانسیل زیادی برای ایفای نقشهای متفاوت دارد.
بهزادی درباره انگیزه مهاجرت شخصیت نسیم در فیلم هم گفت: باید دلایل آنهایی را که مهاجرت نمیکنند جویا شویم نه کسانی که مهاجرت میکنند.
برندگان جوایز اسپریت ۲۰۲۰ معرفی شدند
جایزه برای آدام سندلر
سی و پنجمین دوره مراسم اهدای جوایز اسپریت برگزار شد و بهترینهای سینمای مستقل آمریکا معرفی شدند.
شنبه شب به وقت آمریکا (یکشنبه صبح ۲۰ بهمن به وقت ایران) جوایز اسپریت به بهترین آثار سینمای مستقل آمریکا اهدا شد. این مراسم در سانتا مونیکا برگزار شد و برندگانش را شناخت.
در این مراسم «وداع» ساخته لولو وانگ به عنوان بهترین فیلم انتخاب شد و آدام سندلر و رنه زلوگر جوایز بهترین بازیگران مرد و زن سال را از آن خود کردند.
فهرست کامل برندگان چنین است:
بهترین فیلم: «وداع»
دیگر نامزدها: «زندگی پنهان»، «کلمنسی»، «داستان ازدواج»، «الماسهای تراشنخورده»
بهترین کارگردانی: بنی و جاش سفدی برای «الماسهای تراشنخورده»
دیگر نامزدها: رابرت ایگرز برای «فانوس دریایی»، آلما هارل برای «پسر عسلی»، جولیوس اونا برای «لوس»، لورنا اسکافاریا برای «شیادان»
بهترین فیلم اول: «خرخوان»
دیگر نامزدها: «صعود»، «دیان»، «آخرین مرد سیاهپوست در سانفرانسیسکو»، «اسب وحشی»، «دیروز میبینمت»
بهترین بازیگر نقش اول زن: رنه زلوگر برای «جودی»
دیگر نامزدها: کارن آلن برای «کولول»، هونگ چائو برای «راههای راندن»، الیزابت ماس برای «بوی او»، ماری کی پلیس برای «دیان»، آلفری وودوارد برای «کلمنسی»
بهترین بازیگر نقش اول مرد: آدام سندلر برای «الماسهای تراشنخورده»
دیگر نامزدها: کریس گالوست برای «به من آزادی بده»، کلوین هریسون جونیور برای «لوس»، رابرت پتینسون برای «فانوس دریایی»، ماتیاس اسکونآرتس برای «اسب وحشی»
بهترین بازیگر نقش مکمل زن: ژائو شوژن برای «وداع»
دیگر نامزدها: جنیفر لوپز برای «شیادان»، تیلور راسل برای «امواج»، لورن اسپنسر برای «به من آزادی بده»، اکتاویا اسپنسر برای «لوس»
بهترین بازیگر نقش مکمل مرد: ویلم دفو برای «فانوس دریایی»
دیگر نامزدها: نوآ جوپ برای «پسر عسلی»، شیا لبوف برای «پسر عسلی»، جاناتان میجرز برای «آخرین مرد سیاهپوست در سانفرانسیسکو»، وندل پیرس برای «نی سوزان»
بهترین فیلمنامه: «داستان ازدواج» نوشته نوآ بومباک
«الماسهای تراشنخورده» نوشته برادران سفدی و رونالد برونستاین، «کلمنسی» نوشته چینونی چوکوو، «پرنده بلند پرواز» نوشته تارل آلوین مککرینی، جیسون بگو و شان اسنایدر برای «به سمت گرد و غبار»
بهترین فیلمنامه اول: فردریکا بیلی و استفون بریستول برای «دیروز تو را میبینم»
دیگر نامزدها: «راههای راندن»، «BLOW THE MAN DOWN»، «علف سبزتر»، «بیکران شب»
بهترین فیلمبرداری: «فانوس دریایی»
دیگر نامزدها: «شیادان»، «پسر عسلی»، «همسر سوم»، «نیمه تابستان»
بهترین تدوین: «الماسهای تراش نخورده»
دیگر نامزدها: «همسر سوم»، «شمشیر اعتماد»، «فانوس دریایی»، «به من آزادی بده»
بهترین مستند: «کارخانه آمریکایی»
دیگر نامزدها: «آپولو ۱۱»، «برای سما»، «سرزمین عسل»، «جزیرهی روحهای گرسنه»
بهترین فیلم بینالمللی: «انگل» از کره جنوبی
دیگر نامزدها: «زندگی نامریی» از برزیل، «بینوایان» از فرانسه، «پرتره یک بانو در آتش» از فرانسه، «چالش» از پرو، «یادگاری» از بریتانیا
برنده جایزه رابرت آلتمن: «داستان ازدواج»
اخبار
توضیح بنیاد سینمایی فارابی درباره حمایت از فیلم «ابر بارانش گرفته»
بنیاد سینمایی فارابی درباره حمایت از فیلم «ابر بارانش گرفته» توضیحاتی را ارائه کرد.
به گزارش امتیاز، براساس تقاضای مورخ ۲۵ آبان سال جاری آقای مجید برزگر، تهیهکننده و کارگردان محترم فیلم سینمایی «ابر بارانش گرفته»، موضوع در شورای تولید و تسهیلات مورخ ۲۶ آبان سال جاری بررسی و با معرفی ایشان به صندوق اعتباری هنر برای دریافت وام کم بهره موافقت و طی نامه مورخ ۶ آذر سال جاری مصوبه پرداخت تسهیلات از محل اعتبارات بنیاد سینمایی فارابی به صندوق اعتباری هنر اعلام شده است. بر این اساس، این تهیه کننده و کارگردان از صندوق اعتباری هنر طی نامهای مورخ ۱۳ آذر ۹۸ به صندوق کارآفرینی امید معرفی شده اما برای دریافت وام تاکنون اقدامات لازم را انجام نداده و وام را دریافت نکرده است.
فاز نخست «گذر فرهنگی نیاوران» به بهرهبرداری رسید
فاز نخست «گذر فرهنگی نیاوران» همزمان با ایام دهه فجر انقلاب اسلامی با حضور تعدادی از هنرمندان سینما، تئاتر و تلویزیون در بنیاد آفرینش های هنری نیاوران تهران به بهره برداری رسید.
به گفته روابط عمومی بنیاد آفرینشهای هنری نیاوران، فاز نخست «گذر فرهنگی نیاوران» همزمان با ایام دهه فجر انقلاب اسلامی باحضور مصطفی کاظمی مشاور شهردار و مدیرکل دفتر شهردار تهران، رضا کیانیان بازیگر سینما و تلویزیون، مرتضی کاظمی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی مرادخانی مشاور هنری شهردار تهران و سیدعباس سجادی رئیس فرهنگسرای نیاوران روز پنجشنبه ۱۷ بهمن ماه به بهره برداری رسید.
در پی بازدید شهریورماه پیروز حناچی شهردار تهران از فرهنگسرای نیاوران و پیشنهاد «گذر فرهنگی نیاوران» از سوی سید عباس سجادی، شهردار تهران با تاکید به اهمیت بالای فرهنگسرا از جهت معماری و هم برنامههای مطلوب آن و با توجه به موقعیت جغرافیایی این مجموعه و فقر نسبی فضای فرهنگی در منطقه با حضور سیدحمید موسوی شهردار منطقه یک، ایجاد این گذر را در دستور کار شهرداری منطقه قرار داد.
مصطفی کاظمی مدیر کل دفتر شهردار تهران در آئین بهره برداری گذر فرهنگی نیاوران با تأکید بر تعامل دستگاهها اضافه کرد: دولت و شهرداری با همدلی و همپوشانی میتوانند در توسعه مناسب شهری نقش مهمی داشته باشند. ضمن اینکه فاز دوم گذرفرهنگی نیاوران بهسازی و سنگفرش خیابان جنوبی فرهنگسرا و همسان سازی آن با معماری زیبای این بنای ارزشمند خواهد بود.
سیدعباس سجادی رئیس بنیاد آفرینشهای هنری نیاوران نیز در مراسم بهره برداری فاز نخست «گذر فرهنگی نیاوران» گفت: در آغاز حضور شش سالهام در این فرهنگسرا در کنار تلاشهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تا به امروز شهرداری تهران همواره یار و یاور ما بودهاست. در این فرصت از لطف و عنایت مدبرانه دکتر حناچی شهردار محترم تهران و پیگیری مجدانه جناب موسوی شهردار ارجمند منطقهیک صمیمانه سپاسگزاری میکنم.
رضا کیانیان بازیگر سینما و تلویزیون هم در آئین بهره برداری گذر فرهنگی نیاوران گفت: فرهنگسرای نیاوران مکان خاطره انگیزی است و رخدادهای مهم فرهنگی و هنری در آن برگزار میشود از این رو از ایجاد گذر فرهنگی نیاوران در این منطقه تهران بسیار خوشحالم.
فاز نخست این گذر، بهسازی و تغییر سنگفرش از بر خیابان و محوطه ورودی فرهنگسرای نیاوران تا محدوده حیاط اصلی و اصلاح زواید و حذف اضافات بر اساس اصالتهای معماری این اثر ثبت شده ملی با نظارت و نظر مشاوران مرتبط معماری با این بنا بوده است. این فرهنگسرا تنها فرهنگسرای تحت پوشش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تهران است.
کارگردان «جنگ ستارگان» فیلم علمی تخیلی میسازد
گرِت ادواردز کارگردان «جنگ ستارگان: یک سرکش» روی صندلی کارگردانی یک فیلم علمی تخیلی مینشیند.
گرت ادواردز کارگردان «یک سرکش: داستانی از جنگ ستارگان» برای ساخت یک پروژه بینام علمی تخیلی از سوی کمپانی «نیو ریجنسی» انتخاب شد. این پروژه که ایده آن از سوی ادواردز مطرح شده یک داستان علمی تخیلی است که در آینده نزدیک میگذرد. منابع گفتهاند انتخاب بازیگران در دست انجام است و امید میرود فیلمبرداری این فیلم از تابستان شروع شود. نخستین تجربه کارگردانی ادواردز با تریلر «هیولاها» انجام شد که در آن او هم به عنوان کارگردان و هم نویسنده و فیلمبردار و طراح تولید کار کرد. این فیلم نزد منتقدان جایگاه خوبی به دست آورد و او به زودی برای کارگردانی «گودزیلا» در سال ۲۰۱۴ انتخاب شد.این بازسازی از فیلم «گودزیلا» با فروش ۵۲۴ میلیون دلاری در سراسر جهان روبه رو شد و پس از آن «گودزیلا: شاه هیولاها» سال پیش راهی سینماها شد. «گودزیلا در برابر کونگ» نیز قرار است در پایان ۲۰۲۰ دیده شود.
در حالی که ادواردز از ساخت دنبالههای گودزیلا آزاد شد، برای لوکاس فیلم یکی از فیلمهای «جنگ ستارگان» یعنی «یک سرکش» را ساخت که یک میلیارد دلار فروش کرد که بیش از ۵۰۰ میلیون دلار آن در آمریکا بود.
«دشمنان» در راه پردیس «ملت»/ نوبت به «خون شد» رسید
فیلمهای «خون شد»، «دشمنان» و «پوست» در نهمین روز از سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر نمایش داده میشود.
نهمین روز از سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر در پردیس ملت، با فیلم سینمایی «خون شد» به کارگردانی مسعود کیمیایی آغاز میشود.
در ادامه جدول اکران برنامه امروز یکشنبه ۲۰ بهمن ماه فیلمهای «دشمنان» و «پوست» هر دو از فیلمسازان فیلماولی روی پرده میرود.
خون شد: مسعود کیمیایی
فیلم سینمایی «خون شد» به کارگردانی مسعود کیمیایی اولین فیلمی است که امروز در بخش سودای سیمرغ این دوره از جشنواره فیلم فجر نمایش داده میشود. این فیلم درباره مردی است که برمیگردد و میبیند خانهاش فروپاشیده و دست به کار میشود تا همهچیز را درست کند و سرجای قبلیاش برگرداند و مجبور است با کلی آدم دربیفتد و خون بریزد و خون بدهد.
دشمنان: علی درخشنده
«دشمنان» اولین اثر سینمایی علی درخشنده است که در بخش نگاه نو سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر نمایش داده میشود.
پوست: برادران ارک
فیلم سینمایی «پوست» به کارگردانی بهمن و بهرام ارک در بخش نگاه نو و سودای سیمرغ روی پرده میرود.
موضوع فیلم «پوست» عشق، جادو و خرافهپرستی است و درباره خانوادهای است که شامل یک مادر و پسر هستند و زندگی آنها به دلیلی دچار مشکل میشود. این فیلم پس از فیلم آتابای، دومین فیلم جشنواره سیوهشتم است که به زبان ترکیب اکران میشود.
|
|
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4220/19068/74516
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4220/19068/74517
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4220/19068/74518
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4220/19068/74519
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4220/19068/74520
|
عناوین این صفحه
- مرور نوستالژی چند نسل در گالری مژده
- پنج مستند برای حضور در «فجر» کافی است
- فیلم بهجای مانیفست اینستاگرامی
- جایزه برای آدام سندلر
- اخبار