|
فروش ۶۲ اثر در افتتاحیه مجازی صد اثر صد هنرمند
بیست و هشتمین نمایشگاه صد اثر صد هنرمند با ارائه ۳۰۶ اثر هنری به صورت مجازی و در سایت گالری گلستان با موفقیتی چشمگیر آغاز به کار کرد.
به گزارش امتیاز؛ فروش قابل توجه ۶۲ کار در دو روز نخست این نمایشگاه مجازی و توجه بسیار ویژه خریداران به آثار جوانان خبرهای خوبی ست که از این رویداد قدیمی تابستانی گالری گلستان به گوش می رسد.
در میان آثار فروخته شده تنها دو اثر به پیشکسوتان اختصاص دارد : دو اثر زنده یادان پرویز کلانتری و رضا مافی و همه ۶۰ اثر به فروش رسیده دیگر، متعلق به جوانان با استعدادی ست که برخی شان برای نخستین بار در صد اثر کارهای شان ارائه می شود.
این روزها با نگاهی به سایت گالری گلستان، رنگین کمانی از نقش و تنوع چشمتان را نوازش می دهد که برای هر سلیقه و هر قدرت خریدی اثری در خور توجه پبشنهاد شده است، مانند همیشه البته اقبال بیشتر به نقاشی و نقاشان است که اکثریت کارها را به خود اختصاص داده اند اما برای مشتاقان مجسمه و همین طور خط هم نمونه های جذاب در دسترس است.
لیلی گلستان مدیر گالری گلستان و طراح این رویداد که همیشه کیفیت بالا و قیمت مناسب را دو شاخص مهم ارائه اثر در صد اثر صد هنرمند می خواند، این بار نیز با آثاری خوب با قیمت هایی که طبقه متوسط علاقمند به خرید اثر هنری را راضی نگاه می دارد، این نمایشگاه را دایر کرده است؛ اغلب آثار حوالی یک تا پنج میلیون تومان قیمت گذاری شده اند و چه به لحاظ فرم و چه محتوا بسیار متنوع اند.
از چهره های پیشکسوت و شناخته شده آثار زیادی در صد اثر صد هنرمند مجازی دیده نمی شود اما به طبع گران ترین ها مربوط به آنها است:
گران ترین اثر نمایشگاه بر روی کاری از پروانه اعتمادی قیمت گذاری شده است،یک کار پاستل روی مقوا با ابعاد۴۰ در ۶۰ سانتی متر که ۸۵ میلیون تومان برآورد شده است؛ اما دو کاری که به فروش رسیده اند
اثر پرویز کلانتری با تکنیک اکرلیک روی بوم با ابعاد ۲۴ در ۲۹ سانتی متر ۶۰ میلیون تومان و اثر خط رضا مافی در ابعاد ۲۲ در ۱۸ سانتی متر ۲۵ میلیون تومان. قیمت آثار نام های شناخته شده دیگر عبارتند از:
مهدی سحابی ۳۰ میلیون تومان، ناصر اویسی ۳۵ میلیون تومان، فرامرز پیلارام ۲۷ میلیون تومان، ابراهیم حقیقی ۳۰ میلیون، حجت شکیبا ۱۵ میلیون تومان و ...
از نسل میانی هنرمندان نیز شاهد ارائه آثار جالب توجهی هستیم : از عبدی اسبقی، که روزنامه آیکون تصویری نقاشی هایش است یک کار ۸۰ در ۶۰ سانتی متری اکرلیک روی بوم ۱۶ میلیون تومان، اثری از شهره مهران ۱۵ میلیون تومان، کاری از سمیرا علیخانزاده ۶۵ میلیون، آرمان یعقوب پور ۱۶ میلیون، بهمن نیکو ۸ میلیون و ...
جمع جوانان نیز در بیست و هشتمین صد اثر صد هنرمند حسابی پرشور و پرشمار است؛ از جوانان تثبیت شده که بازار هنر نام های شان را به خوبی می شناسد تا جوانانی که آثارشان برای اولین بار به این رویداد راه یافته اند؛ از جوان های شناخته شده می توان به حسین چراغچی که نقاشی انتزاعی او ۱۰ میلیون تومان پیشنهاد شده است، خروس آهنی شمس الدین غازی ۱۲ میلیون تومان، اثر لیلا میری ۷ میلیون، گلناز قدیری دو و نیم میلیون و ...
بیست و هشتمین صد اثر صد هنرمند که دهم مرداد آغاز شده است تا مهر ماه در سایت گالری گلستان ادامه خواهد داشت.
از داوری «عصر جدید» تا وکالت «آقازاده»
دیدهشدن دیگر نفعی ندارد
امین حیایی بازیگر باسابقه سینما و تلویزیون ایران، این روزها چالشها و تجربههای جدیدی را تجربه میکند؛ چالشهایی از جنس داوری در مسابقه استعدادیابی «عصر جدید» که او را تبدیل به کاراکتری امیدبخش برای شرکتکنندگان کرده است تا حضور در تبلیغات بازرگانی که این روزها برخی دیگر از چهرههای مطرح دنیای بازیگری را هم به این حوزه کشانده است.
او این روزها برای مردم کوچه و خیابان بیشتر با داوری «عصر جدید» شناخته میشود و نه تجربههای بازیگریاش و البته برایش جالب هم هست که این مسابقه اینقدر تاثیرگذار است و طرفدار دارد و مردمی که او را میبینند بابت رایهای سفیدش به او «دمت گرم» میگویند!
ماحصل گفتگوی خبرگزاری مهر با امین حیایی را در ادامه میخوانید؛
* ابتدا از این بگویید که بعد از سالها حضور سینمایی و دوری از تلویزیون، چطور در قامت داور یک مسابقه استعدادیابی به «عصر جدید» پیوستید و اصلاً احسان علیخانی درخواستش برای پذیرفتن داوری را با چه نکات یا پارامترهایی مطرح کرد؟
من قبل از اینکه وارد «عصر جدید» شوم پیشنهاد اجرا برای سه برنامه در تلویزیون داشتم اما علاقهای نبود که بخواهم به آنها جواب مثبت بدهم. از طرفی آنقدر مجریان توانمندی داریم که من فکر کردم اگر اجرای یکی از این برنامهها را قبول کنم تا زمانی که بخواهم مجری خوبی شوم و توانمندیهای یک مجری را به دست بیاورم، بخش زیادی از برنامه پیش رفته و من حتی اعتبار خودم را هم از دست دادهام. با این حال احسان علیخانی به من پیشنهاد داد که در نقش داور حضور پیدا کنم و این برایم جذاب بود.
* چطور برای اجرا وسوسه نشدید؟ چون الان خیلی از بازیگرها دوست دارند اجرا را هم تجربه کنند.
اتفاقاً پیشنهادات خیلی خوبی هم مطرح شد و حتی وقتی رد کردم، میخواستند با مسائل مالی نظر من را جلب کنند. با این حال من دوست نداشتم اجرا کنم و حتی فکر میکردم ممکن است به اعتبارم لطمه بزند.
* واقعاً اعتبار مساله اصلیتان بود؟
مسلماً. دوست نداشتم اعتباری را که در رشته کاری خودم به دست آورده بودم از دست بدهم. حتی خیلیها شاید بگویند اگر موسیقی را ادامه میدادم نسبت به بازیگری موفقتر بودم، ولی من نمیخواهم فعالیتم در موسیقی هم در حدی باشد که بازیگریام را تحتالشعاع قرار دهد. به ویژه که «اجرا» نیاز به اطلاعات عمومی در حوزه سیاست، فرهنگ و… دارد که من احساس میکردم چنین اشرافی ندارم.
من ترجیح میدهم نردبان کاری خودم را بالا بروم و داوری هم را به خاطر عشق به این بچههایی که از سراسر کشور میآیند و دوست دارند دیده شوند قبول کردم که شاید دستمزد همین کار یک هشتم پولی هم که بابت اجرا در تلویزیون به من پیشنهاد شده بود نباشد.
* شرط خاصی برای داوری داشتید؟
شرط خاصی نداشتم دوست داشتم فرایند کار را بدانم و وقتی صحبت کردیم و دیدم احسان علیخانی با چه عشقی کار میکند و چقدر دغدغه و هیجان دارد، فهمیدم او پای کارش و بچهها میایستد پس میتوان با او کار کرد.
* و هیچگاه درباره شرکتکنندهای یا رویدادی توصیه یا نکتهای مطرح نمیشود؟
علیخانی نه اهل لابیبازی است و نه اینکه بخواهد ما را تحت فشار قرار دهد که مثلاً اظهارنظری بکنیم یا حرفی را نگوییم و در صحنه همه چیز بداهه پیش میرود. هیچ پیشنویسی یا دستورالعمل دیکته شدهای وجود ندارد و ما داورها بر اساس تجربهای که خودمان داریم وارد صحنه میشویم و داوری میکنیم.
* نکتهای درباره دستمزدتان در مسابقه گفتید؛ پیش از این مطرح شده بود که دستمزد شما از باقی داوران بیشتر است؛ خودتان اطلاعی نسبت به باقی دستمزدها دارید؟
خیر، نه میدانم و نه میپرسم، چون دستمزد خصوصی است.
* شاید برخی فکر کنند چون در حال یک مصاحبه رسمی هستید اینها را میگویید و اینقدر روی مردم، شرکتکنندهها، خانوادههایشان و خواستههایشان تاکید میکنید...
آنها که مرا میشناسند میدانند این شرایط در زندگی کاری و واقعی من هم بوده است. مثلاً هیچ گاه به خاطر پول کاری را قبول نکردهام و اگر فیلمی را قبول کردهام فیلمنامه و متن را دوست داشتهام یا شرایطی بوده که احساس کردهام فیلم موفقی میشود.
* شما از بازیگرانی هستید که به تبلیغات بازرگانی هم ورود کردهاید. در این حوزه هرچقدر هم حساسیت داشته باشید باز هم معمولاً وقتی یک بازیگر حرفهای وارد این حوزه میشود نوعی واکنش منفی نسبت به آنها شکل میگیرد. آیا برای ورود به این میدان هم اولویتها و وسواسهایی داشتید؟
من برای همین تبلیغات هم سالها صبر کردهام. سالها پیشنهادات زیادی به من میشد و قبول نمیکردم چون میخواستم تبلیغی که بازی میکنم در شأن من باشد یا بتوانم به آن تبلیغ اعتماد کنم و به اعتبارم لطمه نخورد.
به هر حال اعتبار به راحتی به دست نمیآید، ولی من هیچ کاری را صرفاً برای پول انجام نمیدهم. مردم برای من بسیار مهم هستند، مردمی که همیشه به من لطف داشتهاند و محبت کردهاند و این محبوبیت برایم خیلی ارزش دارد، خیلی بیشتر از آنچه که فکر میکنید! خیلی وقتها پیش آمده است که خسته و کوفته از سر کار آمدهام و مردم را میبینم که با عشق آمدهاند عکس و امضا بگیرند من هم با لبخند صبر میکنم تا همان عشق را به آنها برگردانم.
* برخی از بازیگران از این موقعیت دلخور میشوند که مردم بخواهند دائم از آنها عکس بگیرند و حریم خصوصیشان را برهم بزنند.
من هر زمانی که گیر بیفتم سعی میکنم تمام و کمال انرژی بگذارم و کار همه را راه بیندازم (میخندد) حضورم در «عصر جدید» هم فقط به عشق همین بچههاست. دوست ندارم امید از جامعه بیرون برود چون جوانان هنوز قابلیت دیده شدن را دارند و باید محیطی باشد که بتوانند در آن رشد کنند و درآمد کسب کنند. بازتاب اینها را هم میبینم که وقتی مرا میبینند، میگویند دمت گرم که رای مثبت میدهی…
* این دغدغه را هم دارید که در پشت صحنه «عصر جدید» و حتی بعد از اتمام کار این استعدادها، همچنان حمایتشان کنید؟
ما سعی داریم اگر توانستیم در پروژههای خودمان حمایت شان کنیم. همه این جوانان مثل فرزند خودم «دارا» هستند که باید فضایی امیدبخش برای آیندهشان ایجاد کنیم. باید به این جوانان امید بدهیم اگر فضای مناسب را برایشان فراهم نکنیم همینها دشمن میشوند باید به آنها احترام بگذاریم و حتی زبان درست بیان دغدغههایشان را به آنها آموزش دهیم تا بدانند با آدمهایی حقیقی طرف هستند.
* این روزها سریال «آقازاده» را هم در شبکه خانگی دارید که با زبانی صریح وارد برخی موضوعات و واقعیتهای حساس روز شده است. فکر میکنم هم به لحاظ محتوا و مضمون و هم به لحاظ بازیگری چالش جدیدی در کارنامه شما محسوب میشود.
من قبلاً نقش وکیل را بازی کرده بودم، اما این سن و سال را نداشتم و تیپ شخصیتی هم برایم متفاوت بود. فیلمی به نام «سیب سرخ حوا» بود که اتفاقاً اولین نقش اصلی من بود و با نیکی کریمی همبازی بودم اما ایفای نقش وکیل در «آقازاده» برای من یک چالش بزرگ بود و نوعی پختگی برایم به همراه داشت.
* سختی این چالش برایتان در چه قسمتهایی بیشتر بود؟
در قسمتهای دادگاه که صبح فیلمنامه را به ما میدادند و من باید ۱۰ صفحه دیالوگ وکالتی و دفاعیه را حفظ میکردم! جملات یکی از یکی ثقیلتر و سختتر بود و اگر به زبان اسپانیایی حرف میزدم راحت تر از این دیالوگها بود. (میخندد)
صحنههای دادگاه را نمیشد مدل یک پلان سکانس درآورد، چون ریاکشنها و واکنشهای حضار را هم لازم داشتیم و کارگردان باید تاثیر سخنان من روی حضار داخل دادگاه را هم به تصویر درمیآورد. به همین دلیل سکانسها را منقطع، منقطع میگرفت و من پاراگرافهایی حفظ میکردم و بخشی را تصویربرداری میکردیم و باز پاراگراف بعدی را بعد از صحنههایی دیگر میگرفتیم و با خود فکر میکردم الان هنرورانی که نقش حضار داخل دادگاه را دارند با خود فکر میکنند چرا دیالوگهایم را حفظ نکردهام. (میخندد)
* در کنار تجربههای جدیتان در بازیگری مشابه همین سریال «آقازاده»، طی این سالها کمدیهایی هم بازی کردهاید که برخی آنها را سخیف و یا لوده دانسته و به آنها نقدهایی داشتهاند، نظرتان نسبت به این انتقادها چیست؟
سلایق مختلف است و نمیتوان آن را ملاک قرار داد و گفت از این پس من باید خط کاریام را عوض کنم. من هر کاری را که حس کردم، میگیرد و مردم دوستش خواهند داشت، با آن میخندند و لحظاتش برایشان شیرین باشد، بازی کردهام.
* اساساً این عنوان کمدی مبتذل و یا سخیف را قبول ندارید؟
برای برخی مبتذل به نظر میآید، برای برخی سخیف است و برای بعضی هم میتواند جذاب باشد. برخی میگویند دمت گرم که در این فیلم بازی کردی و باز برعکس برخی میگویند چرا در این فیلمها بازی میکنی. با این حرفها نمیتوان جلو رفت. من به تقدیر اعتقاد دارم و در مسیری که برایم پیش میآید جلو میروم و در همه اینها سعی دارم حس خوبی را به جامعه منتقل کنم.
* حس میکنید هنوز ممکن است نقشهایی باشد که هنوز برایتان پیش نیامده و دوست دارید تجربه کنید؟
حتماً هست. من این چند سال کمی گزیدهتر کار کردهام تا نگویند که دائم در نقشهای کمدی بازی میکنم. چند کار جدی داشتم و اکنون باز در یک کمدی به کارگردانی بهمن گودرزی بازی میکنم. یا در سریالی مثل «آقازاده» حضور داشتم.
* پشت صحنه «عصر جدید» تا چه حد زندگی شما را درگیر کرده است؟
گاهی در خانه میپرسند چرا به فلانی رای ندادی و یا چرا منفی دادی و من هم توضیح میدهم در حالی که شاید کل فرایندی را که یک نفر طی کرده است تا روی صحنه حاضر شود، ندیدهاند.
من که به اندازه کافی دیده شدهام و دیده شدن زیاد دیگر نفعی ندارد جز اینکه بیشتر زیر ذره بین قرار میگیرم، مواخذه و یا حتی قضاوت میشوم
* و همین عشق و امید دادن است که باعث میشود بیشتر بخواهید ضربدر سفید بدهید و کمتر در قضاوتها سختگیری میکنید؟
بله. البته من شاید در مرحله اول احساس میکردم کسی استعدادی دارد و دوست داشتم این امید را در او زنده کنم و برای همین حتی اگر اجرای ضعیفی داشت به او ضربدر سفید میدادم و فکر میکردم تحت آموزشهای یک مربی درست میتواند موفق شود. اما در مرحله دوم همان فرد چون تحت نظر مربی بوده است انتظار مرا بالا میبرد و سختگیرتر میشوم. به هر حال ما حکم قاضی را داریم و باید عدالت را اجرا کنیم.
* چقدر به صورت عملی از این استعدادهای «عصر جدید» حمایت کردهاید؟ یا آنها را به پروژهها پیشنهاد دادهاید؟
خیلی از کسانی که من به آنها قول دادهام، در کارگاه بازیگری خودم وارد شدهاند. در این کارگاه جشنوارهای برای آنها راه انداختهایم تا بیشتر پرورش پیدا کنند چراکه این بچهها برای من با دارا فرقی ندارند و آنها را هم فرزندان خود میدانم.
* دارا حیایی پس از ایفای نقش در فیلم «شعلهور» چندی پیش هم در سریال «از سرنوشت» بازی کرد و اتفاقاً کاراکترش شباهتهایی هم با برخی از نقشهای شما داشت چطور او را در مسیر ورود به بازیگری راهنمایی کردهاید؟
بیشتر توصیه میکنم که اخلاق حرفهای داشته باشد.
* در کارگاه خودتان آموزش دیده است؟
یک دوره حضور داشت اما قبل از پایان دوره، پیشنهاد بازی در سریال «از سرنوشت» به او داده شد و دیگر نتوانست در کلاسها شرکت کند.
* گاهی بین برخی داوران بحثهایی در میگیرد یا بین داوران و احسان علیخانی. خیلیها برایشان سوال است که بدانند پشت صحنه این ماجراها چگونه تمام میشود؟
همه چیز در لحظه است و واقعی اتفاق میافتد، پشت صحنه همه اینها پر از خنده و لذت است که خیلی از آنها در برنامه پشت صحنه یا همان «هشتگ عصر جدید» پخش میشود و البته طبیعی است که گاهی بین داوران اختلاف نظر باشد، ما حسابی با هم بحث میکنیم و خیلی هم جذاب است.
جذابیت «خانه ما» در تعلق به خانواده است/ نمایش زندگیهای واقعی
عزتاله مهرآوران بازیگر تئاتر و تلویزیون درباره مستند مسابقه «خانه ما» و ویژگیهای آن عنوان کرد: اینکه برنامهای متعلق به خانه و ما باشد، بسیار جذب کننده است یعنی هر تماشاگری که آن را میبیند خودش را مخاطب ویژه آن برنامه میداند چنان که گویی همه خانههایی که به تصویر کشیده شدهاند، خانه خود اوست. تماشاگر وقتی به واسطه این مسابقه به داخل خانهها میرود، با تعلقی که به خانه و خانواده دارد، به زودی ارتباطش برقرار میشود و یک حس نزدیکی و صمیمیت با آن خانه و خانواده برقرار میکند. وی حضور در بین خانوادههای شهرستانی را نقطه عطف «خانه ما» عنوان کرد و افزود: این حضور ما را با خانه و خانوادههایی مواجه میکند که فرهنگهای متفاوت داشته و آداب و رسومشان با ما فرق دارند و با تمام این تفاوتها رفتارهایی متناسب با یک خانواده ایرانی دارند و حرمتهایی را که همواره در خانههای ایرانی محترم شمرده میشوند تکریم میکنند.
بازیگر «لیسانسهها» در ادامه هدف اصلی این مستند مسابقه را مورد بررسی قرار داده و ابراز کرد: مدیریت اقتصادی در هر خانهای امری اجتناب ناپذیر است ولی در جامعه ما کمتر به صورت تصویری و هنر نمایشی درآمده است. یکی از زیباییها و ویژگیهای آن، حضور خود خانوادهها در برنامه است که همگی افراد عادی جامعه هستند، نه هنرپیشهاند و نه از سناریو و فیلمنامهای در برنامه استفاده میکنند. افراد در مقابل دوربین قرار میگیرند و بخشی از زندگی واقعی و ارتباط خانوادگی خود را برای بینندگان به نمایش میگذارند. در این میان به تصویر درآوردن خانهای که بتواند هزینههای زندگی را با محدود بودجهای که در اختیار دارد مدیریت کند و آن را برای شادی خانه و شادمانی خانواده به کار گیرد، کار پسندیده و مهمی است. طوری که این هزینه باید در مسائلی که در خانه اتفاق میافتد، بهکار بسته شود و محدودیت مالی مانعی برای روابط اجتماعی، فامیلی و عاطفی بین افراد نشود. این بازیگر گفت: در روزگار ما نابغه کسی است که به اندازه همان مبلغی که برای زندگی روزانه، کنار گذاشته همان قدر خرج کند و اگر توانایی دارد مقداری هم پسانداز کند. در کنار این مدیریت مخارج زندگی هم میتوان با بکارگیری برخی از استعدادهای ذاتی مثلاً خیاطی، ربگیری، آشپزی و مانند آن به اقتصاد خانواده کمک کرد.وی در پاسخ به این سوال که آیا معمولاً در زندگی شخصی و خانوادگی به دخل و خرج خود توجه دارند و برای این امور وقت میگذارند، گفت: هر آدمی تلاش میکند تا بتواند درست خرج کند، من و همسرم نیز سعی میکنیم در خانه پول هزینهها را سر هر ماه جدا کنیم. هزینههایی برای کرایه خانه، قبضهای پرداختی، رفت و آمد، بیماری و مانند آن کنار میگذاریم و هرگز به آن مبلغ دست نمیزنیم. مابقی مانده هزینه را برای مخارج روزمره، خوراک، پوشاک و دعوت از میهمان در نظر میگیریم که این در مدیریت اقتصاد خانه کمک کننده است.
وی در بخشی دیگر درباره پرداختن به کرونا در «خانه ما» اظهار کرد: در مساله کرونا هم تک تک افراد مسئول هستند و هم دولتی که مسئولیت یک مملکت را برعهده دارد. ترویج و یادآوری آن در برنامه «خانه ما» کار نیکی است که میتواند رعایت بهداشت را در خانهها جا بیاندازد. رعایت بهداشت و البته رعایت دیگران، از ثمرات کرونا بوده که پرداختن به آن جذابیت بیشتری به برنامه داده و موجب اشتیاق بیشتر تماشاگر برای دنبال کردن بخشهای مختلف مسابقه شده است.
وی در پایان گفت: خوشبختانه سریال بازخورد خوبی داشت. تحمل همه این سختیها یک دلیل داشت؛ وقتی من در حرفه خودم یعنی بازیگری، به این توانایی رسیدم و توانستم بازی کنم و این حرفه را تدریس کنم با خدای خود بیعت کردم که این قدرت را به من بدهد که بتوانم مردم را بخندانم.
اخبار
با همکاری بنیاد سینمایی فارابی
سومین هفته فیلم ایران در ژاپن برپا میشود
سومین هفته فیلم ایران در ژاپن با نمایش ۷ فیلم از سینمای ایران با زیرنویس ژاپنی برپا میشود.
به گزارش امتیاز، این هفته فیلم از سوی رایزنی فرهنگی سفارت ایران در ژاپن و با همکاری بنیاد سینمایی فارابی، شهرداری میناتوی توکیو، یونی فیلم ژاپن، فدراسیون تولیدکنندگان سینمای ژاپن، اداره کل همکاریهای فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی روزهای دوشنبه ۲۰(۱۰ آگوست) تا چهارشنبه ۲۲ مرداد (۱۲ آگوست) در شهر توکیو برگزار میشود. بر اساس این خبر، در این دوره از جشنواره ۷ فیلم سینمایی ایرانی با زیرنویس ژاپنی روی پرده میرود. فیلمهای مادری، آذر، طعم شیرین خیال، حوض نقاشی و خیلی دور خیلی نزدیک در این برنامه بر اساس جدول اکران به نمایش در خواهد آمد.همچنین با توجه به اجرای برنامه در آستانه چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس نیز دو فیلم ویلاییها و مستند ۱۸ درصد در خصوص جانباز شیمیایی ایرانی در این دوره به نمایش در میآید. رایزنی فرهنگی سفارت ایران در ژاپن در طول دو سال گذشته ۱۰ فیلم بلند ایرانی را ترجمه و زیرنویس نموده که علاوه بر نمایش در سه دوره از هفته فیلم ایران در ژاپن، در اختیار موسسات فرهنگی، ایرانیان و دانشجویان مقیم، علاقه مندان ژاپنی و همچنین منبع تقویت آموزش زبان فارسی برای فارسی آموزان ژاپنی قرار دارد. مراسم افتتاحیه این برنامه نیز روز ۲۰مرداد ماه (۱۰ آگوست) از ساعت ۱۵ در سالن برگزاری برنامه به اجرا در خواهد آمد.
سالار عقیلی دلتنگیهایش را روایت میکند
یک تجربه بعد از «وارش»
آلبوم «اینکه دلتنگ توام» عنوان تازهترین آلبوم سالار عقیلی خواننده موسیقی ایرانی است که طی روزهای آینده به آهنگسازی نسیم شاملو و پیمان خازنی پیش روی مخاطبان قرار خواهد گرفت.
ضبط تیتراژ پایانی سریال تلویزیونی «وارش» به کارگردانی احمد کاوری از جمله تجربیات مشترک حضور سالار عقیلی و پیمان خازنی بود. این دو هنرمند پیش از این آلبوم «به یاد من باش» را نیز به شنوندگان موسیقی ایرانی ارائه کرده بودند. آلبوم «اینکه دلتنگ توام» شامل ۹ آهنگ با کلام است که از نوازندگان آن میتوان به نسیم شاملو، سروش قهرمانلو، علیرضا دریایی و کیکاووس مختاری اشاره کرد.سالار عقیلی در تازهترین فعالیت موسیقایی خود روز سوم مرداد ماه بود که با همراهی همسرش حریر شریعت زاده و تعدادی دیگر از نوازندگان شناخته شده موسیقی ایرانی کنسرت آنلاینی را در تالار وحدت تهران برگزار کرد. او چندی پیش نیز با همراهی پرویز پرستویی، فاضل جمشیدی، علیرضا بهرامی در راستای پویش مُشاهنر برای همدلی و همراهی با مردمی که این روزها در قرنطینه خانگی به سر میبرند، قطعهای را با نام «همدم» منتشر کردند.«و عشق آمد» به آهنگسازی مرتضی صنایعی، «نگار» به آهنگسازی شایان کریمی، «در وادی عشق» به آهنگسازی کیوان کیانیان، «کلام آخر» به آهنگسازی علیرضا دریایی، «نگاه آسمانی» به آهنگسازی ناصر ایزدی، «صورتگر» به آهنگسازی علی پژوهشگر، «افسانه روزگار» به آهنگسازی مسعود شعاری، «پیدای پنهان» به آهنگسازی احسان انوریان، «لبریز» به آهنگسازی مجید درخشانی، «رازخیام» به آهنگسازی امیرحسین طریقت و تنظیم بهزاد عبدی، «جان سرگردان» به آهنگسازی جمشید صفرزاده، «شب زیبا» به آهنگسازی جواد بطحایی، «دوران عشق» به آهنگسازی جمشید صفرزاده، «میهن» به آهنگسازی محمد جلیل عندلیبی، «از تنهایی گریه مکن» به آهنگسازی ابوالفضل صادقی نژاد، «ازجان و از دل» به آهنگسازی نوید دهقان، «توکیستی» به آهنگسازی حمید متبسم، «فصل عاشقی» به آهنگسازی رضا دربندی، «قافله سالار عشق» به آهنگسازی مازیار شاهی، «عاشق میشویم» به آهنگسازی پیمان سلطانی، «یک خانه پر از زمستان» به آهنگسازی کیوان ساکت، «قصه باران» به آهنگسازی امین بیات، «سر هزارساله» به آهنگسازی کیوان کیانیان، «میخانه خاموش» به آهنگسازی بهنام سامانی و حمید متبسم، «وطن» به آهنگسازی نوید دهقان، «باده نوشین» به آهنگسازی هوشنگ فراهانی، «زمزمهها» به آهنگسازی حمید متبسم، «یار مست» به آهنگسازی مجید مولانیا، «عشق ماند»، «می تراود مهتاب» به آهنگسازی کیوان ساکت، «یار و دیار» به آهنگسازی نوید دهقان، «مایه ناز»، «سبوی تشنه» به آهنگسازی آرش کامور، «هوای آفتاب» به آهنگسازی نوید دهقان، «عاشقی»، «سعدی نامه» به آهنگسازی ارشد تهماسبی، «سایههای سبز» به آهنگسازی ارشد تهماسبی و «دریای بی پایان» با همراهی گروه دستان از جمله آلبومهایی هستند که طی سالهای اخیر به خوانندگی سالار عقیلی پیش روی مخاطبان قرار گرفتهاند.
«رفته زدل» با همراهی مجید حسینخانی و آوا عباسزاده، «همهمه کاشیها»، «تو را ای کهن بوم و بر» با هنرمندی نوشین طافی و محسن کرامتی، «کجاست خانه باد» با هنرمندی الهام پاوهنژاد، «فکر و فریاد» به خوانندگی سینا سرلک، «به یاد من باش» به خوانندگی سالار عقیلی، «شوخی» و «پریچهره» به خوانندگی سینا سرلک نیز آثاری هستند که تاکنون توسط پیمان خازنی در قالب آلبوم منتشر شده است.
اکران آنلاین «لتیان» با مصوبه شورای صنفی
مرتضی شایسته دبیر شورای صنفی نمایش در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره خروجی جلسه امروز ۱۲ مردادماه شورا گفت: در جلسه امروز مقرر شد فیلم سینمایی «تا ابد» به کارگردانی امید امیننگارشی و تهیهکنندگی محمد نجفیزاده از ۱۵ مردادماه به سرگروهی سینما ایران روی پردهها بیاید همچنین از چهارشنبه این هفته فیلم سینمایی قتل عمد» به کارگردانی سعید دولتخانی اکران میشود.
وی افزود: همچنین در جلسه امروز مقرر شد «لتیان» به کارگردانی علی تیموری اکران آنلاین شود. این فیلم پیش از این برای اکران در اردیبهشت ماه قرارداد بسته بود که صاحبانش مستندات این اتفاق را ارایه دادند و به این ترتیب برای اکران آن تصمیمگیری شد. از همین رو این فیلم بلافاصله و بدون نیاز به شرط دو هفته اکران بر پرده سینماها میتواند بهصورت آنلاین اکران شود.دبیر شورای صنفی نمایش درباره قیمتگذاری برای بلیت اکران آنلاین «لتیان» اظهار بیاطلاعی کرد. شایسته در پاسخ به تأخیر چندباره اکران فیلم سینمایی «آنجا همان ساعت» به کارگردانی سیروس الوند که دو هفته قبل آغاز اکرانش از سوی شورای صنفی نمایش اعلام شده بود هم گفت: این فیلم هنوز آماده اکران نیست.شایسته در پایان هم گفت: فعلاً درباره شرایط اکران فیلمهای خارجی در سینماها تصمیمگیری نکردهایم.امیر جدیدی، پریناز ایزدیار، سارا بهرامی، حسن معجونی، ستاره پسیانی، علیرضا ثانیفر بازیگران «لتیان» هستند.میلاد کیمرام، مهرداد صدیقیان، محسن کیایی، بهرنگ علوی، ترلان پروانه، اکبر معززی، هلیا راجی، حسن خان محمدپور، عرفان برزین، سعید زارعی و ایمان اسماعیلپور هم در «تا ابد» ایفای نقش کردهاند.
مهدی پاکدل «هزارافسان» را پس از کرونا کلید میزند
محمد مهدی دلخواسته تهیهکننده و عکاس سینما در گفتگو با خبرنگار مهر درباره پروژههای مختلفی که در دست دارد، گفت: مجموعه مستند «هزار افسان» را با مهدی پاکدل در دست داریم که من به عنوان تهیهکننده و وی بهعنوان کارگردان در این پروژه حضور داریم و پروانه ساخت آن هم سال گذشته صادر شده است.وی تاکید کرد: قرار بود این مجموعه در ۳۰ قسمت ساخته شود، البته تحقیق و پژوهش این مجموعه انجام شده بود که کرونا شروع شد و تولید آن به تعویق افتاده است. چرا که برای ساخت این پروژه باید به مناطق مختلف کشور سفر کنیم. این عکاس سینمایی توضیح داد: این مجموعه درباره قصهها و افسانههای روستاها و شهرهای مختلف کشور است، همچنین قرار است باورها و داستانهای مردم در مناطق مختلف در این مستند به تصویر کشیده شود.
وی تاکید کرد: البته هرچند کرونا تولید این مجموعه را به تعویق انداخته است، اما ما از فرصت استفاده کردهایم تا تحقیقهای بیشتری را در این زمینه داشته باشیم تا مستند جذابی تولید شود. زمان هر قسمت از مجموعه «هزار افسان» بین ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در نظر گرفته شده است تا مخاطب از دیدن این مستندها خسته نشود.
این عکاس سینما ادامه داد: این مجموعه در حال حاضر قرار است توسط بخش خصوصی تولید شود و باید دید که میتوانیم حمایت نهادهای مختلف را به دست آوریم یا خیر.
وی بیان کرد: کار دیگری نیز به عنوان عکاس در دست داشتم با نام «چپ راست» به کارگردانی حامد محمدی که به تازگی به پایان رسیده است.
|
|
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4329/20013/79653
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4329/20013/79654
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4329/20013/79655
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4329/20013/79656
|
عناوین این صفحه
- فروش ۶۲ اثر در افتتاحیه مجازی صد اثر صد هنرمند
- دیدهشدن دیگر نفعی ندارد
- جذابیت «خانه ما» در تعلق به خانواده است/ نمایش زندگیهای واقعی
- اخبار