|
آغاز فعالیت تلویزیون اینترنتی «دیدآوا» از ابتدای پاییز
بهزاد بیکوردی مدیر تلویزیون اینترنتی «دیدآوا» (دان) از راه اندازی این شبکه تلویزیونی پس از ماه محرم خبر داد.
به گزارش امتیاز، بهزاد بیکوردی از مدیران با سابقه صداوسیما که مدیریت شبکه تلویزیونی اینترنتی «اشاره» را برعهده دارد، حالا قرار است به زودی تلویزیون اینترنتی «دیدآوا» (دان) را نیز در بستر اینترنت راهاندازی کند.
او درباره اهداف تاسیس این تلویزیون اینترنتی گفت: امروزه نیازهایی در جامعه وجود دارد که با توجه به ارائه مطالبی که مورد علاقه قشرهای مختلف است در رسانههای عمومی کمبود آن حس میشود؛ برای همین تاسیس شبکههای اینترنتی شکل جدیتری به خود گرفتهاند.
وی ادامه داد: اصطلاحی در فضاهای اینترنتی وجود دارد که به آن «بازار کوچک تخصصی» میگویند. به طور مثال ورزش در تلویزیون ملی یک شبکه اختصاصی دارد و بخشی از تامین و تولید آن را نیز شبکه سه عهدهدار است؛ اما همواره سهم بسیاری از ورزشها و فدراسیونها در این میان نادیده گرفته میشود و خبری از مسابقات و اتفاقات آنها در این شبکهها دیده نمیشود و پوشش مناسبی ندارند، از آنجایی که در شبکههای اینترنتی تعداد مخاطب زیر یک میلیون نفر مدنظر است و شبکهها نیز تخصصیتر هستند، میتوان براساس نیاز مخاطب این رویدادها را در تلویزیونهای اینترنتی تعریف و ارائه داد.
بیکوردی در ادامه به دو عامل بسیار مهم در پخش شبکههای اینترنتی اشاره و اظهار کرد: یکی از موارد مهم در راهاندازی شبکه و تلویزیون اینترنتی دریافت مجوزهاست که صداوسیما باید آن را صادر کند و از آن مهمتر ایجاد بسترهای زیرساختی مناسب شبکه است که نیاز مخاطب را بوجود میآورد. ما باید این بضاعت را داشته باشیم تا همه مخاطبان در آن واحد بتوانند به تماشای یک برنامه بنشینند. متاسفانه در همین مدت کوتاه چند ماه اخیر، شاهد این بودیم که برنامههای آنلاین توسط شرکتها و نهادها برگزار شدند که به دلیل عدم فراهم بودن زیرساختهای مناسب، اغلب نتوانستند پوشش همگانی داشته باشند و به مخاطبانشان خدمات لازم را ارائه کنند. ما در حال حاضر مشغول طی کردن مراحل پایانی برنامهنویسی هستیم واگر همه چیز خوب پیش برود اوایل پاییز و بعد از ماه محرم پخش برنامهها را با فیلم و سریال آغاز خواهیم کرد.
مدیر شبکه «دیدآوا» درباره تعداد شبکههای این تلویزیون اینترنتی نیز توضیح داد: ما برای این تلویزیون شبکههای مختلفی چون هنر، محیط زیست و گردشگری، اقتصاد، فیلم و سریال، ورزش و آموزش را مدنظر قرار دادیم. در آینده نیز با توجه به مخاطبانی که بوجود میآید شاید این شبکهها بیشتر شوند. چشمانداز ما به این نحو است که با توجه به فضاهایی که شکل میگیرد برتعداد شبکهها نیز افزوده شده که بخشی از آنها را مخاطب میخواهد و بخشی نیز با وجود اسپانسرها اتفاق خواهد افتاد.
او در پاسخ به این سوال که آیا تلویزیون «دیدآوا» (دان) تولید فیلم و سریال اختصاصی نیز خواهد داشت، بیان کرد: قطعا همینطور است؛ زیرا تولیدی که متعلق به شما نباشد مخاطب میتواند به راحتی از جای دیگر آن را تامین کند، در عین حال خیلی سریع نسخه فیزیکی آن یا نسخه اینترنتی آن در شبکههای اجتماعی مختلف پخش و احتمالا همان شب توزیع و از شبکههای ماهوارهای در دسترس مخاطب قرار میگیرد. در واقع در چنین شرایطی کل زحمات تیم تولید به شکل کاملا رایگان در اختیار مخاطب قرار گرفته و این باعث ضربه به صنعت تولید فیلم و سریال میشود، اما وقتی تولید اثر انحصار یک شبکه باشد و بحث کپیرایت در آن مطرح شده باشد، دیگر به این راحتی این اتفاق نمیافتد و شما میتوانید به سرعت پیگیر این اتفاق باشید.
بیکوردی ادامه داد: یکی از مسائلی که در کشور ما وجود ندارد رعایت قانون کپیرایت است به همین دلیل اغلب فیلمسازان و تولیدکنندگان نمیتوانند در صورت انتشار غیرقانونی اثرشان اقدامات لازم را انجام دهند. اما از آنجایی که اغلب شرکتهای پخش فیلم در کشورهایی مانند مالزی، ترکیه، آذربایجان، قطر و امارات مستقر هستند، اگر اثر در اختیار این شرکتها قرارگیرد، آنها موظف هستند تا چنانچه اثر شما از شبکههای ماهوارهای یا اینترنتی پخش شد پیگیر بوده و خسارت حاصل از انتشار نسخه غیرقانونی اثر را به شما برگردانند. ما در صدد هستیم تا در مرحله تولید این کار را انجام دهیم و شرکتی را در یکی از کشورهای همسایه که قانون حق کپیرایت در آن رعایت میشود، ثبت کنیم تا هم محصولات تولید مشترک داشته باشیم و هم بتوانیم در مقابل این معضلات از طریق قانون پیگیر باشیم و جلوی انتشار آن را بگیریم.
او همچنین درباره انحصار فیلمها و سریالهای خارجی برای شبکه «دیدآوا» (دان) نیز عنوان کرد: در این زمینه نیز با یک شرکت هندی که نمایندگی فیلمهای بالیوودی، آسیای جنوب شرقی و چین را عهدهدار است به توافق رسیدیم تا انحصار آثار آنها در ایران برای شبکه تلویزیونی «دیدآوا» باشد. البته ما باید مجوزهای لازم را از صداوسیما دریافت کنیم.
بیکوردی در خاتمه گفت: امیدوارم هرچه زودتر بتوانیم با توجه به نیازهای موجود جامعه، تلویزیون اینترنتی «دیدآوا» (دان) را راهاندازی کنیم. خرسند خواهیم شد در کشور تلویزیونهای متعدد همسو با نیازهای مخاطب داشته باشیم چون سود این اتفاق در نهایت متعلق به مخاطب است.
رئیس رسانه ملی
۸۰ درصد مردم به صداوسیما توجه دارند
عبدالعلی علی عسکری در نشست «هم اندیشی و هماهنگی فرماندهان نیروهای مسلح و مدیران رسانه ملی» که به میزبانی ستادکل نیروهای مسلح برگزار شد، با بیان اینکه رسانه ملی آمادگی دارد با همکاری نیروهای مسلح شهیدان را به خوبی به جامعه معرفی و از ایشان الگوسازی کند، ادامه داد: حق دفاع مقدس و شهیدان آن طور که باید ادا نشده است و آمادگی کامل داریم که الگوهای دفاع مقدس را به هنرمندانهترین شیوه به جامعه معرفی کنیم.
رئیس رسانه ملی با بیان اینکه ستاد کل نیروهای مسلح، نقش کلیدی در وحدت و تجمیع اقتدار نظامیکشور دارد و خوب عمل میکند، بر تعامل سازنده صداوسیما با بخشهای مختلف نیروهای مسلح از جمله ارتش، سپاه، بسیج، نیروهای انتظامی و وزارت دفاع تاکید کرد و گفت: برخورداری کشور از صلح مسلح مقتدرانه در منطقه به برکت نیروهای مسلح و ذیل فرماندهی مقام معظم رهبری است.
علی عسکری با اشاره به اینکه اقتدار نظامیکشور امروز اجازه تعرض و تعدی دشمنان، به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی را به ایران نمیدهد، به جریان داشتن جنگ رسانهای، شناختی و فرهنگی علیه افکار عمومی ایران پرداخت و گفت: دشمن که میداند از طریق نظامی نمیتواند حریف ایران شود، تلاش مذبوحانهای برای فروپاشی از درون را پیگیری میکند.
وی با بیان اینکه این جنگ رسانهای دنیای استکبار با استعداد کامل ماهوارههای دنیا علیه ایران پیگیری میشود، گفت: حدود ۱۳۰ شبکه ماهوارهای با لهجه تهرانی در جغرافیای ایران پخش میشود که همگی آنها توان استودیویی و تجهیزات و برنامههای سنگین دارند تا افکار عمومی را به هر شکل به خود جلب کنند.
رئیس رسانه ملی همچنین با اشاره به تلاشهای جبهه استکباری برای استفاده از شبکههایی بر بستر اینترنت برای این جنگ رسانهای گفت: هدفشان این است که صداوسیما را تخریب کنند تا افکار عمومی سمت آنها برود، اما به لطف الهی، امروز رسانه ملی با وجود همه توطئههای آنها مشغول کار خودش است و در همین ایام اخیر، نظرسنجیها نشان داد بالای ۸۰ درصد مردم به سازمان صداوسیما توجه دارند و این یعنی دشمنان موفق نشدهاند.
دکتر عسکری تصریح کرد: در این جنگ نامتقارن، نقش آنها تخریب افکار عمومی است و ما نقش امیدآفرینی داریم. به لطف الهی، صداوسیما با قدرت و غیرت همکاران و بدنه صداوسیما که انقلابی، مقاوم و صبور هستند، ایستاده است و کارش را پیش میبرد.
در برخی موضوعات جنگی صدا و سیما حتی از نیروهای مسلح هم جلوتر بوده است
سردار بهمن کارگر، رئیس بنیاد حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس نیز با اشاره به برنامههای سازمان صدا و سیما برای تبیین هر چه بیشتر دفاع مقدس بیان کرد: صدا و سیما همیشه پای کار است و تا کنون بیش از ۵۴ هزار دقیقه در معاونت سیما برنامه تولید شده، معاونت صدا نیز تولیدی بالغ بر ۲۸ هزار دقیقه داشته، معاونت سیاسی هم با ۳۷۷۱ برنامه تولیدی خوش درخشیده است.
وی افزود: معاونت امور استانها هم ۱۲ هزار و ۵۱۳ برنامه تولید کرده و۱۵۴۷ برنامه هم در معاونت برون مرزی تولید شده است که نشان میدهد صدا و سیما در زمینه شناساندن دفاع مقدس به جوانان پرکار بوده است. کارگر افزود: باید یک دفتر نشر آثار دفاع مقدس در صدا و سیما ایجاد شود و هر چهار ماه جلسات مشترکی برگزار شود تا همکاریها روی نظم باشد.
وی تاکید کرد: در برخی موضوعات جنگی صدا و سیما حتی از نیروهای مسلح هم جلوتر بوده است؛ مثل بحث راهیان نور که با تبلیغات رسانه ملی امروز زائران مناطق جنگی ما دو برابر شدهاند. ما حاضریم ۱۰ سریال رده الف با همکاری صدا و سیما بسازیم و اسناد مرجع خود را که شامل ۵۶ سند است، در اختیار رسانه قرار دهیم تا حداقل ۱۰۰ قسمت مستند معیار روی آنتن برود، زیرا ساخت این مستندها از آرزوهای آقای علی عسکری هم هست و بارها در جلسات با ما آن را اعلام کرده است.
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس با اشاره به دیگر تولیدات رسانهای دفاع مقدس گفت: سریالهای شهید صیاد شیرازی و شهید حسن باقری در سال ۱۴۰۰ تولید و بهار ۱۴۰۱ روی آنتن صدا و سیما خواهد رفت. همچنین آمار نشان میدهد که در سال گذشته ۱۹ درصد کتابهای چاپ شده کشور در حوزه دفاع مقدس بوده است که نسبت به گذشته رشد ۳۰ درصدی را نشان میدهد.
درباره ائمه میتوانیم فیلم و سریال بسازیم اما فرماندهان نظامی نه
مرتضی میرباقری، معاون سیمای رسانه ملی نیز در این جلسه اظهار کرد: ما امروز به راحتی در مورد امامان و پیامبران فیلم میسازیم، اما نمیتوانیم در مورد فرماندهان نظامی خودمان تولید داشته باشیم؛ علت آن هم عدم تعامل با برخی از ارگانها و یا خانوادههاست که با محوریت ستادکل نیروهای مسلح قطعاً قابل رفع است.
مجید آخوندی، معاون سیاسی سازمان صدا وسیما هم در این نشست با تاکید بر هماهنگی بیشتر در پوشش خبری وقایع مهم گفت: ما در رسانه ملی اگر خبر را به موقع اعلام نکنیم؛ مرجعیت خود را از دست میدهیم، زیرا سرعت در انتقال خبر بسیار مهم و حیاتی است. ذهن مردم همیشه اولین خبر را میپذیرد، اگر کمیتهای مشترک بین معاونت سیاسی صدا وسیما و معاونت فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح تشکیل شود، دیگر مشکلی در زمینه خبررسانی ایجاد نخواهد شد. بعد از صحبتهای معاون سیاسی با دستور رئیس رسانه ملی و رئیس ستادکل نیروهای مسلح مقرر شد این کمیته مشترک رسانهای میان سازمان صدا و سیما و ستادکل نیروهای مسلح به سرعت تشکیل شود.
شاه آبادی، معاون صدای رسانه ملی هم با اشاره به تولیدات رادیویی رسانه ملی در زمینه دفاع مقدس گفت: بعد از گذشت ۴۰ سال از آغاز جنگ تحمیلی هشت ساله، امروز باید شیوههای خود را تغییر بدهیم. بیش از ۲۸۰۰ برنامه دفاعی در رادیو ساخته شده است. امروز رادیو ورزش برنامهای دارد که هر هفته یک سردار شهید دفاع مقدس را معرفی میکند. کارهای صوتی ۹۰ ثانیهای در حال تولید است و اگر زندگینامه سرداران جنگ در اختیار ما قرار بگیرد به نتایج بهتری میرسیم.
وی با اشاره به دیگر برنامههای تولید شده رادیو در زمینه دفاع مقدس گفت: در حال تولید برنامهای با نام ۱۰۰ شهید هستیم که پخش آن به زودی آغاز میشود. در رادیو فرهنگ هم پرده خوانی و نقالی دفاع مقدس را داریم.
علی دارابی، معاون استانهای رسانه ملی نیز در این دیدار اظهار کرد: امروز ۵۰ سریال و کار نمایشی در استانها در حال ساخت است که نیمی از آنها در زمینه دفاع مقدس است؛ مثل سریالهای شهید تجلایی و شهید زین الدین. اگر بانک اطلاعاتی ما در استانها کامل شود میتوانیم با قدرت در این زمینه پیش برویم.
«جان مایه» خواندنی شد/ کمرنگی دامنه خلاقیت در موسیقی ایرانی!
محمد امین میراحمدی نویسنده و پژوهشگر موسیقی ایرانی در گفتگو با خبرنگار مهر از انتشار کتاب «جان مایه» مشتمل بر شرح آثار، احوال و شیوه علی اکبر شهنازی استاد موسیقی ایرانی خبر داد و بیان کرد: علی اکبر شهنازی ردیف دان، نوازنده تار، آهنگساز و مدرس موسیقی بود که بر پایه سنت، آثار ارزشمند و زیبایی در حوزه موسیقی جدی و هنری خلق کرد. بنابراین اثر «جان مایه» پژوهشی است که ضمن پرداختن به آثار، احوال و شیوه این استاد بزرگ به خلاقیت بر بستر سنت پرداخته است. در این اثر یک دوره دستگاه نوا آهنگسازی و اجرا شده که در آن سیستم مدال از ردیف آقا حسینقلی و شیوه نوازندگی از ردیف دوره عالی استاد شهنازی اقتباس شده است.
وی طی یادداشتی درباره دیگر موارد مطرح شده در این اثر پژوهشی توضیح داد: «خلاقیت و نوآوری در هنر، فرآیندی است که بعد از تقلید آغاز میشود؛ زمانی که هر فرد متناسب با خلاقیت و رهیافتهای شخصی میتواند در ارتباط با اصول و فروعی که از پیش آموخته به نوآوری بپردازد.
در میل به دگربودگی محض به معنای حذف هر آنچه پیش از من بوده، منجر به ایجاد ضایعه در هنرهای سنتی و اصیل میشود؛ زیرا عناصر اصیل از گذر زمان عبور کرده و نشانی از تاریخ یک فرهنگ دارند؛ اگر هنرمند منافاتی بین حضور آنها و نوگرایی احساس کند باید در زمینههای گوناگون از آنها فاصله معناداری بگیرد، تا جایی که استفاده از عناصر اصلی کلیشه محسوب میشود. طبیعی است که موسیقی پاپ بر اساس رسالت خود میتواند آزادانهتر انتخاب کند و خیلی از موارد از سنت نیز فاصله بگیرد اما موسیقی کلاسیک، اصیل یا هنری در نتیجه چنین برخوردی صدمات زیادی میبیند که جبران آن غیرممکن است. در نتیجه، مسیر خلاقیت در این زمینههای هنری متفاوت بوده و محتاج آگاهی و عملکرد ظریفتری است. البته گرایشات سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در جهتگیری خلاقیتهای هنری تأثیر بسزایی دارند و هنرمند قدرت مقابله با تمام این جریانات را ندارد ولی موظف است که مسیر را آگاهانه انتخاب کند و نتایج آن را به خوبی تحلیل کند نه تحریف.
در تاریخ موسیقی ایرانی بزرگانی بودند که در بازههای زمانی گوناگون موسیقی اصیل را با آگاهی در قالبهای نوین ریختند و بقای آن را در جامعه حفظ کردند، اساتیدی چون درویش خان، مرتضی نی داود، علی اکبر شهنازی و ابوالحسن صبا همگی با حفظ بخشهایی از عناصرِ اصیل البته به نسبتهای گوناگون، دست به خلق و نوآوری زدند و هراسی از تکرار بخشی از سنت و اصالت نداشتند. البته هنر موسیقی دامنه وسیعی دارد و برای هر نگرشی فضا باز است اما اختلاط در مرزبندی گونههای موسیقی که ترکیبی از عناصر گوناگون هستند به نفع جریان موسیقی نبوده و باعث ایجاد سردرگمی مخاطبان خواهد شد.
دامنه خلاقیت در موسیقی ایرانی بسیار کمرنگ است و تشابه به قدری بالاست که گاهی امکان بازشناسی صاحبان آثار وجود ندارد، اما چنین وضعیتی جواز خلاقیتِ نقطهای و دفعی نبوده زیرا خلاقیت احتیاج به روندی خردمحور دارد.
جانمایه کوششی است در جهت خلاقیت تدریجی بر بستر سنت. در این اثر سیستم مدال دستگاه نوا از ردیف آقا حسینقلی اقتباس شده و شیوه نوازندگی و ملودی پردازی، متأثر از ردیف دوره عالی استاد علیاکبر خان شهنازی است. مواردی چون آهنگسازی، فرم، شیوههای بسط و گسترش، مضراب گذاری، انگشت گذاری، سرعت، زمانبندی و لحن. البته این اثر قصد بازسازی شیوه نوازندگی استاد شهنازی را ندارد و منظور اصلی خلق بر بستر سنت بوده است. در این مجموعه بخشهای آوازی فقط به شکل صوتی ارائه شده ولی بخشهای ضربی در قالب صوت و نت نگاری آورده شدهاند تا امکان نواختن آنها توسط علاقه مندان فراهم شود.
اخبار
قصه هویت غیرواقعی هفت اسیر در «برلین ۱۰:۱۰»/
توهم افسر نازی بودن
رها حاجی زینل کارگردان نمایش «برلین ۱۰:۱۰» که این روزها در تماشاخانه دا روی صحنه است درباره استقبال از این اجرای نمایشی به خبرنگار مهر گفت: خوشبختانه علی رغم اینکه به دلیل شرایط موجود و بحران کرونا ما این واهمه را داشتیم که کار با استقبال روبرو نخواهد شد و زحمات چندین ماهه گروه بی ثمر خواهد ماند اما تا امروز که روزهای پایانی اجرا را سپری میکنیم نمایش مورد استقبال بسیار خوبی از سوی مخاطبان قرار گرفته است و هر روز تمام ظرفیت سالن پر میشود.
وی ادامه داد: البته طراحی کار به شکلی است که تقریباً ۸۰ درصد فضای پلتفورم به نمایش اختصاص پیدا کرده است و ما پذیرای ۲۵ تماشاگر در هر اجرا هستیم که البته در برخی از شبهای اجرا اجبارا پذیرای مخاطبان بیشتری میشویم. این نمایش تا ۳۱ مرداد ماه روی صحنه خواهد بود اما امکان دارد در صورتی که بازیگران انرژی داشته باشند نمایش را چند روز دیگر نیز تمدید کنیم.
حاجی زینل درباره شکلگیری نمایش توضیح داد: بازیگران نمایش همگی دانشجویان رشته تئاتر هستند و قبل از این اجرا خودشان مشغول تمرین نمایشی به نام «ذَن» نوشته حسن محمدیان بودند که از بازیگران «برلین ۱۰:۱۰» نیز است. به دلیل مشکلاتی که در هماهنگی و یکدستی کار داشتند به من پیشنهاد دادند که کارگردانی این نمایش را برعهده بگیرم. در ادامه علی صفری این متن را بازنویسی کرد و ما حدود چندین ما تمرین داشتیم تا بحران کرونا و تعطیلی فعالیتهای نمایشی پیش آمد. بعد از عید و در اردیبهشت ماه تصمیم گرفتیم با حضور همان گروه متن دیگری را جایگزین «ذن» کنیم چون آن اثر برای اجرای حرفهای نیازمند تغییراتی در فضاسازی و دیالوگ نویسی بود از همین رو نمایشنامه «برلین ۱۰:۱۰» جایگزین شد.
وی متذکر شد: ایده شکلگیری این نمایش از نقل قول معروفی شکل گرفته که روی این مساله تاکید دارد که بعد از پایان جنگ جهانی دوم همه ساعتها روی ۱۰:۱۱ یا ۱۰:۱۰ دقیقه تنظیم شدهاند که زمان پایان جنگ جهانی دوم بوده است. علاوه بر توجه روی این المان نمایش به داستانی واقعی نیز در زمان جنگ جهانی دوم اشاره دارد که بر اساس آن هیتلر قبل از مرگ تمام افسران عالی رتبهاش را به بهانه پنهان کردن از دست دشمن به پناهگاهی میبرد اما در اصل طی بمبارانی آن پناهگاه را از بین میبرد تا افسرانش به دست دشمن اسیر نشوند و اطلاعات سری را بازگو نکنند.
این بازیگر تئاتر و سینما درباره داستان نمایش نیز بیان کرد: نمایش «برلین ۱۰:۱۰» ۷ کاراکتر را که در یک اسارتگاه گیر افتادهاند به تصویر میکشد. این افراد از خواب بیدار میشوند و با توجه به نامههایی که در جیبهایشان پیدا میکنند هویتشان را میشناسند. آنها براساس نامهها و عکسها و شواهد موجود تصور میکنند که افسران ارشد هیتلر هستند اما وقتی فرد شماره ۷ از خواب بیدار میشود اتفاقاتی رخ میدهد که همه شواهد قبلی را نقض میکند...
وی در پایان صحبتهایش متذکر شد: این اثر نمایشی با هزینه شخصی و با پول توجیبی بچههای گروه جمع شده و به ثمر رسیده است اما خوشبختانه توانست در این وضعیت بحرانی به یکی از آثار پرفروش نمایشی تبدیل شود که جای خوشحالی دارد.
«سرگرد» به آیفیلم میآید
آیفیلم این هفته فیلم سینمایی «سرگرد» را از کانال فارسی راهی آنتن میکند.
بهگزارش روابطعمومی شبکه آیفیلم، فیلم سینمایی «سرگرد» محصول سال ۱۳۸۷ بهکارگردانی کاظم معصومی، این هفته پنجشنبه شب ساعت ۲۳ پخش میشود.
خلاصه داستان این فیلم از این قرار است: در روایتی پلیسی، بر اساس شهادت دروغ رئیس باند قاچاقچیان عتیقه، مأمور وظیفهشناس پلیس، مورد اتهام همکاری با آنها قرار گرفته و حکم دستگیریاش صادر میشود. او بعد از دستگیری، حالش بد شده و به بیمارستان منتقل میشود. اما پس از سوءقصدی که در بیمارستان به جان سرگرد سماوات میشود، او موفق به فرار شده و برای اثبات بیگناهیاش تلاش میکند.
رحیم نوروزی، نفیسه روشن، محمد حاتمی، جعفر دهقان و مجید مظفری در «سرگرد» بازی کردهاند.
|
|
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4340/20101/79992
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4340/20101/79993
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4340/20101/79994
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4340/20101/79995
|
عناوین این صفحه
- آغاز فعالیت تلویزیون اینترنتی «دیدآوا» از ابتدای پاییز
- ۸۰ درصد مردم به صداوسیما توجه دارند
- «جان مایه» خواندنی شد/ کمرنگی دامنه خلاقیت در موسیقی ایرانی!
- اخبار