|
عدم دسترسی ۲۰ درصد دانش آموزان به موبایل، تبلت و اینترنت
2 درآمد ۳۰۰ میلیارد دلاری با افزایش یک درصدی ضریب بازیافت نفت
3 وزارت آموزش و پرورش از ورود زبانهای خارجی جدید به فهرست آموزشی توضیح داد؛
احتمال تدریس زبان «چینی»در مدارس
2 ایران در عرض ۳۰ سال به مرحله «فوق سالمندی» خواهد رسید!
2 وزیر اقتصاد مطرح کرد:
صدور کارت بیمه هوشمند برای همه افراد
وزیر اقتصاد و امور دارایی با بیان اینکه ضریب نفوذ صنعت بیمه به ۳.۶ درصد رسید، گفت: باید تمامی بیمهها، طرح محور شوند و با صدور یک کارت بیمه هوشمند هر فرد بتواند بیمههای متناسب با شرایط زندگی خود را تهیه کند که همین امر ایجاد رقابت بیشتر و در نتیجه نوآوری در میان شرکتهای بیمه را به دنبال خواهد داشت.
به گزارش امتیاز و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بینالملل بیمه مرکزی، فرهاد دژپسند در مجمع عمومی عادی سالیانه بیمه مرکزی، موفقیت واقعی صنعت بیمه را فراتر از آمارها دانست و گفت: زمانی ما میتوانیم بگوییم صنعت بیمه موفقی داریم که بیمه در ذهن مردم به عنوان یک پناهگاه امن و پشتیبان باشد و بیمه را فقط بیمههای اجباری مانند شخص ثالث ندانند، بلکه برای هر کاری اول دنبال بیمهنامه متناسب با آن کار باشند تا ریسک خود را به صنعت بیمه انتقال دهند و بدون دغدغه به کار خود ادامه دهند.
رئیس مجمع عمومی بیمه مرکزی از صندوق بیمه حوادث طبیعی به عنوان صندوق نجات بودجه دولت یاد کرد و گفت: باتوجه به عملکرد بسیار خوب صنعت بیمه در جریان سیل سال ۱۳۹۸ امیدوارم با تاسیس این صندوق بتوانیم از ظرفیتهای صنعت بیمه در پذیرش ریسکهای طبیعی بهرهمند شویم.
دژپسند در ادامه با تقدیر از عملکرد خوب صنعت بیمه در حوزه الکترونیکی کردن خدمات بیمهای گفت: طی برنامه ششم توسعه، ضریب نفوذ صنعت بیمه باید به عدد هفت می رسید که اکنون با اصلاح ۳.۶ است. باید برای رسیدن به این نقطه هدف موانع شناسایی و برای رفع آنها اقدام شود.
وزیر اقتصاد در پایان با اشاره به اقدامات خوب صنعت بیمه در دوران همه گیری کرونا افزود: در این دوران صنعت بیمه حمایتهای خوبی داشته که میتوان به طراحی بیمهنامه توقف کسب و کار ناشی از اپیدمی اشاره کرد.
بانک گردشگری جزء بانکهای سودده در بورس است
در جلسه مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده بانک گردشگری که با حضور اکثریت سهامداران برگزار شد، صورت های مالی منتهی به 29 اسفند سال 1398 به تصویب رسید.
به گزارش روابط عمومی بانک گردشگری، ابتدا مرتضی خامی مدیرعامل بانک گردشگری گزارشی از عملکرد هیات مدیره بانک را به سهامداران حاضر در جلسه مجمع ارائه کرد.
مرتضی خامی در گزارش خود ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس تصریح کرد: اعضای هیات مدیره بانک گردشگری تلاش کرد تا تاثیر شرایط تحمیلی بیرونی را به حداقل برساند و مانع از افزایش پیامدهای ناشی از شرایط اقتصادی به بانک شود ضمن اینکه توانست با تکیه بر سیاست های کلان خود جزء بانک های سودده در بورس باشد.
وی افزود: مرحله اول افزایش سرمایه بانک گردشگری تا 15 هزار میلیارد ریال بود که در نیمه نخست سال 99 محقق شد و ورود به مرحله دوم افزایش سرمایه در سال جاری در دستور کار بانک قرار گرفته است.
خامی با تشریح مهم ترین اقدامات انجام شده در سال مالی 1398 گفت: کاهش بهای تمام شده منابع، اجرای طرح های انگیزشی، تمرکز بر ارائه خدمات مطلوب و اعتبارسنجی مشتریان ، کنترل مصارف بانک، اخذ مجوز افزایش سرمایه ، توسعه کمی و کیفی صندوق های سرمایه گذاری و همچنین ارائه خدمات ویژه به مشتریان که باعث شد بانک گردشگری به جایگاه دوم بانک محبوب از دیدگاه مشتریان در بین بانک های کشور برسد، از مهم ترین اقدامات است.
مدیرعامل بانک گردشگری به مسئولیت های اجتماعی بانک نیز اشاره کرد و افزود: حمایت از تئاتر، حمایت از تیم های ملی والیبال مردان و زنان در همه رده ها و حمایت از بنیاد نیکوکاری یاس برای مدرسه سازی (ساخت 20 مدرسه و مرکز آموزشی تاکنون)، توزیع جهیزیه برای نوعروسان مناطق محروم و شرکت در همایش کمک های مومنانه بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری بخشی از اقدامات بانک در حوزه مسئولیت های اجتماعی است.
در جلسه مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده بانک گردشگری که با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار شد، علاوه بر حضور بیش از 64 درصد سهامداران، سایر صاحبان سهام به صورت برخط (آنلاین) در جریان موارد مطرح شده در جلسه مجمع قرار گرفتند.
این گزارش حاکیست: در این جلسه گزارش حسابرس و بازرس قانونی در خصوص عملکرد سال مالی منتهی به 29 اسفند سال 1398 قرائت شد و به تصویب سهامداران رسید. همچنین روزنامه های اطلاعات و دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه های کثیرالانتشار برای درج آگهی های مربوطه بانک گردشگری انتخاب شد.
نماد شهر تهران به دعوت محک به یک اقدام جهانی همراه با 6 برج معروف پیوست:
برج میلاد به حمایت از کودکان مبتلا به سرطان طلایی شد
برج میلاد تهران به دعوت مؤسسه خیریه محک و در یک اقدام جهانی همراه با 6 برج معروف در کشورهای کانادا، انگلستان، بلژیک، چین و مالزی به رنگ طلایی که رنگ آگاهیرسانی سرطان اطفال است، درآمد. این اقدام به مناسبت ماه سپتامبر که در تقویم جهانی به عنوان ماه اطلاعرسانی سرطان اطفال نامگذاری شده است، انجام شد.
آراسب احمدیان مدیرعامل مؤسسه خیریه محک در تشریح این اقدام و اهداف آن گفت: «مؤسسه محک در نزدیک به سه دهه فعالیت خود تلاش کرده است تا ضمن ارائه و تأمین خدمات درمانی و حمایتی برای قهرمانان کوچک مبارزه با سرطان، زمینه آگاهیرسانیِ تشخیص زودهنگام سرطان کودک را در جامعه فراهم آورد، چرا که یکی از عوامل تأثیرگذار در درمان اثربخشتر، کمدردتر و کمهزینهتر بیماری سرطان، تشخیص زودهنگام است که سبب تسهیل و کارآمدری فرآیند درمان، ارتقای کیفیت زندگی و افزایش نرخ بهبودی میشود.»
وی افزود: «اقدام نمادین طلایی شدن برج میلاد همزمان با نمادهای شهری و ساختمانهای تجاری، فرهنگی و گردشگری نظیر برج CN تورنتو در کانادا، برج BT لندن و برج ساعت یادبود جوزف چمبرلین بیرمنگام در انگلستان، پارلمان اتحادیه اروپا بروکسل بلژیک، برج انرژی شنزن چین، برج KL کوالالامپور مالزی، که هر کدام نماد و نشانهای از شهر و کشور خود هستند، در راستای کمپین جهانی آگاهیرسانی سرطان اطفال بوده و باعث میشود تا مردمان ایران و جهان بدانند: نماد شهر تهران، پایتخت ایران، به حمایت از قهرمانان کوچک محک برخاست.»
مدیرعامل محک ادامه داد: «این اقدام به دعوت انجمن بینالمللی آنکولوژی کودک و با شعار منتخت «این ماه تو هم طلایی شو» مانند هر اقدام نمادین دیگری با هدف یادآوری و فرهنگسازی و آگاهیرسانی انجام گرفته تا همه جامعه بویژه گروههای مرتبط با کودکان همچون والدین جوان، معلمان و مربیان، و پزشکان اطفال و عمومی، توجه بیشتری به نشانههای بیماری سرطان در کودکان داشته باشند و بار دیگر به نقش خود در تشخیص زودهنگام این بیماری توجه کنند. دیگر هدف این اقدام همکاری و ارتباط مؤسسه خیریه محک به عنوان سازمانی که خود را متولی حمایت از کودکان مبتلا به سرطان در ایران قرار داده، با سازمانهای بینالمللی در زمینه سرطان اطفال است.»
احمدیان با تأکید بر اینکه واقعیتهای جهان امروز از جمله بیماری کرونا بیش از پیش نشان داد که بشر برای پیروز شدن بر بیماریها راهی جز تبادل دانش و تجربه و به اشتراک گذاشتن ظرفیتهای تحقیقاتی، درمانی و پزشکی ندارد گفت: «این موضوع سالها پیش در بیانیه مأموریت محک به صراحت بیان شده است که: مؤسسه خیریه محک وظیفه دارد تا از طریق گسترش همکاری با مؤسسات تحقیقاتی و درمانی ملی و بینالمللی فعال در زمینه سرطان به کاهش نرخ ابتلا به سرطان در کودکان و روشهای مؤثر در درمان دست یابد. چنین پویشها و اقدامات جهانی به گسترش فرهنگسازی در زمینه این همکاریها کمک خواهد کرد.»
مدیرعامل محک در پایان با تأکید بر آنکه درمان سرطان در هر شرایطی میبایست ادامه یابد گفت: «خانواده بزرگ محک به خوبی میداند که در هر شرایطی حتی در این روزهای سخت نیز درمان نزدیک به 20 هزار کودک مبتلا به سرطان تحت حمایت این سازمان نمیتواند متوقف شود. در این روزها که به دلیل شیوع ویروس کرونا، اهمیت سلامتی برای همگان بیش از پیش آشکار شده است تنها با اتکا به همراهی نیکوکاران محک است که میتوانیم به رساندن فرزندانمان به بهبودی امیدوار باشیم.»
|
|
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4362/20279/80844
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4362/20279/80845
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4362/20279/80846
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4362/20279/80847
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4362/20279/80848
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4362/20279/80849
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4362/20279/80850
|
عناوین این صفحه
- عدم دسترسی ۲۰ درصد دانش آموزان به موبایل، تبلت و اینترنت
- درآمد ۳۰۰ میلیارد دلاری با افزایش یک درصدی ضریب بازیافت نفت
- احتمال تدریس زبان «چینی»در مدارس
- ایران در عرض ۳۰ سال به مرحله «فوق سالمندی» خواهد رسید!
- صدور کارت بیمه هوشمند برای همه افراد
- بانک گردشگری جزء بانکهای سودده در بورس است
- برج میلاد به حمایت از کودکان مبتلا به سرطان طلایی شد