|
حمیدرضا نمازی عضو شورای سیاستگذاری «کروناروایت»:
جشنواره فیلم کودک میتواند «هنردرمانی» باشد
عضو شورای سیاستگذاری «کروناروایت» با اشاره به این که جهان تا سالها تحت تاثیر فیلمهای تولید شده درباره کرونا قرار خواهد گرفت، گفت: جشنواره بینالمللی فیلمهای کودکان و نوجوانان میتواند در این مقطع نقشی به مثابه هنر درمانی را ایفا کند و این وظیفه اخلاقی برای نسلیست که درونشان غوغاست.
به گزارش امتیاز، دکتر «حمیدرضا نمازی» عضو شورای سیاستگذاری کرونا روایت، شب گذشته در گفتوگوی زنده با محمدصادق لواسانی در صفحه رسمی جشنواره، گفت: یکی از مشکلاتی که ما همیشه در بحرانهای سلامت در صد سال اخیر داشتهایم، مستندسازی از بحرانهای سلامت است. کرونا روایت در سازمان نظامپزشکی تصمیم گرفت که بحران اپیدمی کرونا را مستند کند. سازمان نظام پزشکی بنا دارد که در شاخههای مختلف آموزش و پژوهش، سینما، عکس، فیلم و روایتهای افراد درگیر کرونا مانند کادر درمان را مستند کند.
او در خصوص ارتباط و جشنواره فیلم کودک و نوجوان توضیح داد یکی از جدیترین مباحث علوم انسانی سلامت توجه به اتفاقاتی است که در بحرانهای این چنینی برای بچهها میافتد. یکی از مفاهیم بین رشتهای بین سلامت و سینما تمرکز روی مفهوم کودکان است اما آنچه برای ما اهمیت دارد مستند کردن تاریخ کرونا است. چون اگر وباهایی که در طول تاریخ اتفاق افتاد را مستند میکردیم امروز از آنها درس گرفته بودیم.
نمازی افزود: پیش از کرونا روایت تجربههای سلامت و سینما با جشنواره فیلم سلامت توسط دکتر «محمد کیاسالار» که هم پزشک است و هم سینماگر رقم خورد که رویکردی در جهت آشناشدن پزشکان و کادر درمان با سینما داشت. در آن جشنواره چندین پنل مخصوص مسائل کودک وجود داشت. فکر میکنم سوژههای نابی که در این حوزه در مورد کودکان وجود دارد بتواند در چهرهها و سینماگران مطرح انگیزه ایجاد کند. قاعدتاً آن چیزی که امروز به دست رسیده است، میتواند دستمایه فیلمهای آماتور باشد اما به هر حال شاید بتوان از دل آماتورها فیلمهای حرفهای بیرون آورد. ما از منظر برگزاری جشنوارههای فیلم سلامت در دنیا پیشگام هستیم.
عضو شورای سیاستگذاری «کروناروایت» اظهار داشت: مسائل مربوط به کودک بسیار پیچیده هستند. ما امروز مسئله جدی با انگارههایی که در ذهن کودکان شکل میگیرد، داریم. کودکانی که به مدرسه نمیروند انگاره عقب ماندن از دیگران را پیدا میکنند. همچنین با شیوع کرونا، خشونتخانگی در این بحران بسیار بالا رفت چون زندگی صنعتی ما را آماده کنار هم بودن نکرده بود. امروز تفاوت بچهها باهم بسیار زیاد است؛ یکی چند تبلت دارد و یکی حتی گوشی هم ندارد. تبعیضهایی از این دست انگارههایی را هم در ذهن کودکان ایجاد میکند. این تفاوتها در شکلگیری شخصیت آنها در آینده بسیار نقش دارد.
او ادامه داد: زورگویی سایبری این روزها در دنیا رواج پیدا کرده است. ما فکر نمیکردیم بچههای هفتسالهمان به این راحتی اینترنتگردی کنند و این با سوء استفادههای اینترنتی بسیاری همراه شده است. من فکر میکنم اگر جشنواره بینالمللی فیلمهای کودکان و نوجوانان با کروناروایت که حاوی روایتهای دست اول حوزه سلامت است، هماهنگ باشد طرحی نو اتفاق میافتد.
دکتر نمازی عنوان کرد: ما در هر روایتگری و مستندسازی محتاج دستهبندی درست هستیم. مستندسازی که فقط بایگانی اطلاعات باشد نهایتا ما را با دیتاهای بزرگ مواجه میکند و گرفتار آوار اطلاعات میشویم. برای اینکه این اطلاعات روی هم آوار نشود بنا داشتیم که دستهبندی را جدی گرفته و راجع به آن برنامهریزی کنیم. ما فیلمهای معطوف به کودک را دستهبندی کردهایم. این حرکت کار را راحتتر میکند.
او با اشاره به آثار رسیده این بخش از جشنواره ادامه داد: نمونههای تراژیک بسیار داریم؛ مانند کودکی که ناقل بود و پدربزرگ و مادربزرگ خود را مبتلا کرده است. این کودک همیشه خود را به عنوان کسی که خانواده را مبتلا کرده تصور میکند یا اینکه کودکی که ماههاست خانواده خود را به دلیل اینکه درگیر کار درمان هستند، ندیده است. یا کودکانی که در مدارس مبتلا شدند. این قصهها تکاندهنده هستند. بسیاری از این روایتها حضور سینماگران مهم را میطلبد. جشنواره کرونا روایت هم برای آن برنامه دارد. تا جایی که من خبر دارم بسیاری از افراد دنبال ساخت این سوژهها هستند. فیلمی که در دل کرونا ساخته شود با آنکه بعد از کرونا ساخته شود وجه تمایز دارد. جهان تا سالها تحتتأثیر این تولیدات قرار خواهد گرفت.
نمازی اضافه کرد: سینماگر باید همسخن اهل سلامت شود. ما در برابر فرزندانی که امروز زندگی میکنند و در درونشان غوغا است، وظیفه اخلاقی داریم. جدیترین کاری که میتوانیم انجام دهیم فقط این نیست که آنها را پیش روانپزشک بفرستیم یا به آنها انگ اضطراب بزنیم. جدیترین کار این است که تصویر ذهنی آنها را درست کنیم. تاریخ نشان داده بچههایی که در بحرانها بودهاند و تصویر ذهنی درستی داشتند، بهترین آدمهای اجتماع میشوند. به نظر من در این مقطع مهمترین اتفاق برای بچهها در این بحران، رویدادهایی مانند جشنواره فیلم کودک و نوجوان است. این وظیفه اخلاقی برای نسلی است که درونشان غوغا است و در کنار پدر مادرهایی هستند که از بچهها مضطربترند. در این بحرانها سینما میتواند وارد شود و نقش اصلی را ایفا کند. جشنواره فیلم کودک میتواند نقشی به مثابه هنر درمانی داشته باشد.
او بیان کرد: در بخش علوم انسانی کرونا روایت چندین اثر درباره بحثهای نظری هنر، سلامت و کودک به دست ما رسیده است که در مقام ارزیابی و داوری موارد خوبی هستند. تعداد فیلمهایی که به دست ما رسیده است بیش از ۱۰۰۰ فیلم است. کرونا روایت بخش مسابقهای دارد که به فرجام رسیده است و کتابها یکی پس از دیگری چاپ میشوند اما کرونا روایت بیش از آنکه رویدادی مسابقهای باشد تبدیل به یک جریان در حوزه سلامت شده است و کادر درمان و پزشکان ما را به این سمت کشانده که یاد بگیرند چطور در قالب هنر خود را ثبت کنند اما بخش غیرمسابقه ممکن است تا ماهها و سالها در جریان باشند. چیزی که امروز در جامعه برای ما مهم است؛ مفهوم مراقبت سلامت، اخلاق و سینمای مراقبت است. این مفاهیم یا نوپدید بودند یا مفاهیمی بودند که دوباره بازتعریف شدند. آرزو میکنم پیوند سینما و سلامت ادامه پیدا کند.
تمایل عراقیها به همراهی با «سوگ در خانه»
محمد رهبر دبیر اجرایی اولین سوگواره «سوگ در خانه» ضمن تشریح میزان استقبال از فراخوان این رویداد از ابراز تمایل عراقیها برای ارائه اثر و تلاش برای بینالمللی شدن آن از سال آینده خبر داد.
محمد رهبر دبیر اجرایی اولین دوره رویداد «سوگ در خانه» که دهه اول محرم امسال و با مدیریت مجید مجیدی برای ثبت مردمی تجربه برگزاری مجالس خانگی سوگ واری در ایام کرونایی فراخوان خود را منتشر کرد، در گفتگو درباره آثار رسیده به این رویداد گفت: آخرین مهلت ارائه اثر به این سوگ واره ۳۱ شهریورماه بود، ولی چندی پیش به دلیل استقبال و تماس برخی از افراد برای افزایش زمان، سوگواره را تا ۱۷ مهرماه تمدید کردیم. از همین رو در مجموع حدود ۱۷۰ اثر و مشخصاً برای بخش مسابقه تندیس، ۷ اثر به دست ما رسیده است.
وی افزود: البته ما پیغامهایی از طرف برخی دوستان داشتهایم که در حال فیلمسازی هستند و خواهان تمدید مهلت ارسال آثار شدهاند، ولی وقتی با آقای مجیدی مدیر این رویداد برای این منظور صحبت کردیم ایشان معتقد بودند که نمیشود ۲ بار مهلت ارائه آثار را تمدید کرد. ضمن اینکه در نظر داریم اختتامیه را ۱۲ آبان برابر با شب ولادت حضرت رسول (ص)، برگزار کنیم و باید زمان برای بررسی آثار توسط هیأت داوران وجود داشته باشد، فکر نمیکنم امکان تمدید مجدد وجود داشته باشد.
«سوگ در خانه» بینالمللی میشود
رهبر با اشاره به ترکیب آثار رسیده گفت: با توجه به اینکه امسال این سوگواره را به صورت غافلگیرکنندهای برگزار کردیم و اولین دورهاش بود، به نظر تعداد آثار رسیده برای سال اول مناسب بود اما در سالهای بعد فکر میکنم بعد از ماه صفر برنامهریزی کنیم که بتوانیم زودتر اطلاع رسانی داشته باشیم تا اعلام فراخوان سه چهار ماه پیش از فرا رسیدن ماه محرم سال بعد منتشر شده باشد و سال بعد این سوگواره را قویتر و بهتر برگزار کنیم.
تا این لحظه از هنرمندان برجسته کسی به این سوگواره اثری را ارسال نکرده است ولی طبق اطلاعمان از انجمن سینمای جوانان ایران و حوزه هنری، برخی از دوستان سینماگر در حال ساخت فیلم برای این رویداد هستندوی افزود: ما تصمیم داریم این سوگواره به صورت مستمر و بینالمللی برگزار شود. یک اتفاق خوب دیگر که رخ داد این بود که چند روز پیش از شبکه کربلای عراق مصاحبه کردند و گفتند دوست دارند در این سوگواره شرکت کنند و پخش زنده این مراسم را در شبکه خود داشته باشند. چون با وجود بسته بودن مرزها راهپیمایی اربعین امسال برای خود عراقیها برگزار میشود. آنها معتقد بودند که میتوانند سوژههایی داشته باشند و فیلمهایی در این زمینه بسازند. از همین رو ما با آقای مجیدی صحبت کردیم که قرار بر این شد امسال عراقیها هم در این سوگواره شرکت کنند از همین رو فکر میکنم سال آینده میتوانیم سوگواره را به صورت بینالمللی برگزار کنیم.
رهبر بیان کرد: با توجه به اینکه نمیدانیم وضعیت کرونا در کشور به چه صورت خواهد بود، هنوز تصمیمگیری قطعی برای چگونگی برگزاری اختتامیه نداریم که به صورت فیزیکی خواهد بود یا مجازی. فکر میکنم باید صبر کنیم تا ببینیم اوضاع چگونه میشود. البته با شبکه کربلا صحبت کردهایم که برای پوشش برنامه بیایند و استقبال هم کردهاند ولی به طور کلی باید صبر کنیم.
«تریلوژیهای جنگ» منتشر شد
صبح امروز از مجموعه کتاب «تریلوژیهای جنگ» به قلم ایوب آقاخانی که اختصاص به نمایشنامههایی درباره دفاع مقدس و فرماندهان شهید این دوران دارد، رونمایی شد.
مراسم رونمایی از کتاب «تریلوژیهای جنگ» نوشته ایوب آقاخانی امروز دوشنبه ۷ مهر همزمان با ایام هفته دفاع مقدس در فروشگاه کتاب جنب حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد. در این مراسم مدیران و هنرمندانی چون قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی، مهدی شفیعی مدیرکل اسبق هنرهای نمایشی و مدیر مسئول روزنامه ایران، ارمغان بهداروند پژوهشگر تئاتر، حمیدرضا افتخاری مدیرکل هنرهای نمایشی رادیو، عبدالحمید قرهداغی مدیرعامل انتشارات سوره مهر و آروین موذنزاده خبرنگار حوزه تئاتر حضور داشتند.
این کتاب شامل سه نمایشنامه درباره محمد جهانآرا، مصطفی چمران و احمد کشوری با عنوانهای «هفت عصر هفتم پاییز»، «تکههای سنگین سرب» و «کابوس شب نیمه پاییز» است که هر سه از فرماندهان شهید دوران دفاع مقدس هستند. همچنین سه نمایشنامه دیگر با عناوین «فصل خون»، «آسمان و زمین» و «اروندخون» نیز در این مجموعه به چشم میخورد که درباره وقایع نگاری هشت سال دفاع مقدس هستند.
اجرای این مراسم برعهده علی بهرامی تهیهکننده و مجری رادیو بود که در فواصل برنامه جملات کوتاهی از نمایشنامههای این تریلوژی را برای حضار قرائت میکرد.
در ابتدای مراسم قادر آشنا ضمن خرسندی از انتشار این کتاب عنوان کرد: هشت سال دفاع مقدس بدون تردید برگ زرینی از صفحات این کشور است که باید آن را پاس بداریم از همین رو معتقدم هر کس که میتواند در این زمینه بنویسد نباید کوتاهی کند. باید درباره افرادی که رفتند تا ایرانی امن بسازند، بنویسیم تا یاد و خاطره و فداکاریهایشان فراموش نشود. از این رو کار آقاخانی در این زمینه جای تجلیل و تقدیر دارد.
وی ادامه داد: معتقدم زبان هنر موثرترین ابزار برای ترویج هنر و فرهنگ است پس باید در این زمینه تلاش کنیم. نمایش «تکههای سنگین سرب» که درباره شهید چمران نوشته بود همچنان در ذهن من باقی مانده است که همین مساله نشان دهنده تاثیر گذاری متون آقاخانی است.در آثار آقاخانی آدمها از هاله قدسی شان فراتر رفته و به شکل انسانی و باورپذیر به نمایش گذاشته میشوند این بدون روتوش بودن در نمایشنامه و ورود به زوایایی که کمتر از ابرقهرمانانمان مشاهده کردیم وجه متفاوت آثار ایوب آقاخانی در روزگاری است که از حقیقت نوشتن تاوان دارددر ادامه مهدی شفیعی مدیرمسئول روزنامه ایران در سخنانی گفت: کتاب «تریلوژیهای جنگ» که راجع به رویدادها و وقایع جنگ است و به همت سوره مهر چاپ شده از منظر هنرمند خوش قلمی به نام ایوب آقاخانی نوشته شدهاند. نگاه و رسالتی که او برای نگارش آثارش در نظر گرفته در جهت ثبت رشادتها و ماندگار کردن فرماندهان جنگ بوده تا نام و یادشان در تاریخ بماند.وی افزود: مخاطبان نگاه شاعرانه را در تمامی آثار او میبینند از همین رو نگاهی که آقاخانی به دفاع مقدس دارد نسبت به دیگر آثار متفاوت است. آقاخانی زمان نوشتن این نمایشنامهها با نگاهی به اجرا آنها را به نگارش در می آورده است و در پروسه تولید آنها چه به عنوان کارگردان چه بازیگر و چه مشاور در کنار پروژه بوده از این رو بعد از اجرا، نمایشنامهها شکل و شمایل کاملتری پیدا کردهاند. وی متذکر شد: نکته دیگر نیز که باعث جذابیت این نمایشها شده این است که افرادی که آنها را اجرا کردند همه از هنرمندان حرفهای تئاتر بودند. همچنین معتقدم اصلاً نیاز به نگارش آثار سفارشی و ستایشی در حوزه مقاومت و دفاع مقدس نیست اما این آثار باید به شکل حرفهای تولید و عرضه شوند. توجه به همین مساله و داشتن نگاه انسانی به وقایع و رویدادهای جنگ باعث شده استقبال مخاطبان از این آثار قابل توجه باشد. معتقدم چقدر خوب است به سراغ افراد کمتر شناخته شده و یا وقایع و رویدادهایی که کمتر مورد توجه مردم بوده است، برویم. ما نیازمند نگارش متون مختلف در این زمینه هستیم چون در طول زمان وقایع و افرادی ماندگار شدهاند که درباره شان نوشته شده است.
اخبار
وزیر ارشاد به تماشای
«علمدار» نشست
میراثبانان فرهنگ عاشورا
سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که به تماشای موسیقی-نمایش «علمدار» نشست معتقد است فرهنگ و هنر یکی از بخش های مهم حفظ میراث عاشورا بوده است.
سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه یکشنبه ۶ مهر با حضور در تالار وحدت پس از تماشای اجرای موسیقی-نمایش «علمدار» با دستاندرکاران و عوامل برنامه دیدار و گفتگو کرد.
در حاشیه این دیدار سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در طول ۱۴ قرن گذشته به نحو قابل توجهی فرهنگ و هنر یکی از بخشهای مهم حفظ میراث عاشورا بوده است. در حوزههای ادبیات، نقاشی و بسیاری از هنرهای دیگر ما به نحوی، فضا و مفاهیم عاشورایی حضور داشته و دارد.
وی تأکید کرد: بیتردید بخش قابل توجهی از آنچه که ما در میراث عاشورایی خودمان داریم، میراثبانش هنر و ادبیات ملل مختلف بهویژه هنر و ادبیات ایران زمین بوده است.
صالحی در پایان با بیان اینکه ما در حوزههای مختلف هنرهای آیینی حمایتهای متعدد و متنوعی را داشتیم هم در حوزه هنرهای نمایشی آیینی و هم در حوزه هنرهای آوایی آیینی همچون «موسیقی نمایش علمدار» که امشب شاهد آن بودیم، اظهار کرد: اینکه ما بتوانیم با فرمهای جدید، هنرهای آیینی خودمان را ارتقا دهیم همچنین هنرهای ترکیبی نیز میتواند فرصت جدیدی برای میراثبانی فرهنگ و مفاهیم عاشورایی ایجاد کند.
ساخت سریال «ارباب حلقهها» در نیوزیلند از سر گرفته شد
سریال «ارباب حلقهها» محصول آمازون فیلمبرداریاش را در نیوزیلند از سر گرفت.
در حالی که فیلمبرداری سریال «ارباب حلقهها» با اقتباس از رمانهای فانتزی تالکین در نیوزیلند دوباره شروع شده، تولید «کابوی بیباپ» نیز از فردا (چهارشنبه) دوباره به راه میافتد.
علاوه بر این دو پروژه، نتفلیکس نیز کار ساخت سریال «دندان شیری» را از ۱۴ سپتامبر در این کشور شروع کرده است.
به گفته منابع، این سه سریال از جمله فیلمها و سریالهای هالیوودی هستند که از سوی دولت نیوزیلند در ماه جولای مجوز شروع فیلمبرداریشان صادر شد. پیش از شروع پاندمی کار فیلمبرداری دو اپیزود اول سریال «ارباب حلقهها» به کارگردانی جی.ای. بایونا در حال اتمام بود؛ اما شروع پاندمی در نیمه ماه مارس کار را متوقف ساخت
در عین حال همان زمان اعلام شده بود که سفارش ساخت فصل دوم این پروژه پرخرج داده شده است. قرار بود پس از پایان تولید دو اپیزود اول با توجه به فرا رسیدن فصل سرما در نیوزیلند وقفهای ۴ تا ۵ ماهه در کار تولید ایجاد شود. در هر حال توقف کار به دلیل پاندمی موجب شد تا گروه نویسندگان سریال که جی.دی. پین و پاتریک مککی مجریان ساخت سریال، هدایت آن را برعهده دارند از این وقفه برای نوشتن متون فصل دوم بهره ببرند. در چند ماه اخیر مراحل مقدماتی فیلمبرداری «ارباب حلقهها» در نیوزیلند در جریان بود. سریال «کابوی بیباپ» نیز که اقتباسی از سریال انیمه ژاپنی است و تولید آن پاییز پیش به دلیل مصدومیت جان چو با وقفه روبهرو شده بود، وسترنی فضایی است که کار ساختش از سر گرفته میشود. نیوزیلند از ماه می و پس از دریافت مجوز از مقامات سلامت کشور بر مبنای پروتکلها، مجوزهایی برای تولید محصولات سینمایی و تلویزیونی صادر کرد.این کشور با وضع محدودیتهای شدید توانسته است کووید ۱۹ را ریشهکن کند و به جز اوکلند که اخیراً مواردی از شیوع در آنجا مشاهده شده این کشور هفته پیش همه محدودیتهای باقی مانده از دوران کرونا را لغو کرد
اخبار
ملامین از نگاه ۱۴ هنرمند در گالری ویستا؛ افتاد ولی نشکست
«افتاد ولی نشکست» عنوان نمایشگاه گروهی چند رسانهای این روزهای گالری ویستا است که در پی
به گزارش امتیاز؛ مطالعه فرهنگ عامه با محوریت تاثیر پتروشیمی بر مدرنیته در ایران شکل گرفته است.
صنعت ملامین، سوژه خاص این نمایشگاه است که مولف و پژوهشگر آن غزال زارع است؛ در این نمایشگاه آثاری از علیرضا آدمبکان، ریحانه افضلیان، پورنگ پیرعطایی، ستاره حسینی، محمد حسین خاتمی فر، محمود ساکی، نسترن صفایی، بهار علیزاد، روشنک عزیزی، نگار فدایی، پریناز گودرزیان، بهنام کامرانی، فرشیدُ لاریمیان، میترا ولائی با موضوع ملامین به تماشا است.در این نمایشگاه ویدئو داکیومنتریست نیز ارائه شده که اثر مشترک غزال زارع و صبا رییسیان است.این نمایشگاه که از چهارم مهر آغاز به کار کرده تا ۱۴ مهر به تماشا خواهد بود و علاقمندان می توانند با رعایت تمامی پروتکلهای بهداشتی و نیز فاصله اجتماعی از ساعت ۱۶ تا ۲۰ ( غیر از شنبه ها) از این آثار در گالری ویستا واقع در تهران، خیابان مطهری، خیابان میرعماد، کوچه دوازدهم، پلاک ۱۱ دیدن کنند.
اعلام اسامی فیلمهای بخش «کروناروایت» در جشنواره کودک۳۳
اسامی فیلمهای پذیرفته شده در بخش «کروناروایت» سی و سومین جشنواره بینالمللی فیلمهای کودکان و نوجوانان اعلام شد.
به گزارش امتیاز، اسامی ۱۴ فیلم ایرانی و ۷ فیلم خارجی پذیرفته شده در بخش «کروناروایت» سی و سومین جشنواره بینالمللی فیلمهای کودکان و نوجوانان اعلام شد.
بر اساس این خبر، در بخش «کرونا روایت» (آثار ایرانی)، فیلمهای «در خلوت شب» ساخته جواد یقموری، مهدی امینی، «دیدار» ساخته علیرضا موسیزاده و معین ناجی، «روزهای سخت کرونایی» ساخته آیه آبیار، «ستایش تا ستایش» ساخته امیر طرفیانی، «قرنطینه» ساخته کاوه معینفر، «کرونا در کمین» ساخته ریحانه تاتاری، «کرونا و کودک کار» ساخته زهرا موسوی، «ما همه با هم هستیم!» ساخته معین ناجی و علیرضا موسیزاده، «ماسک» تولید جام جم، «ملاقات آخر» ساخته محمدمهدی فکریان، «نامهای به خدا» ساخته بهمن زنگنه، «نفس» ساخته سعیده معصومی، «نگران نباش» ساخته مانا پاکسرشت، «هیوا» ساخته علی یزدانی به نمایش درخواهند آمد.
همچنین در بخش کرونا روایت (آثار خارجی) شاهد فیلمهای «برش بن» (Ben’s cut) از کرواسی، «فرار از واقعیت» (Escape reality) از فرانسه، «گیاهان» (Plants) از انگلستان، «جایی بالای کوهها» (Somewhere over the Mountains) از ژاپن، «قهرمانان در خانه بمانید» (Stay at home Heroes) از بلغارستان، «چگونه وقتکشی کردم» (Survival kit or How I killed the time) از کرواسی و «چه روزیست» (What day is it) از اسلوونی خواهیم بود.
گفتنی است این بخش از جشنواره، با همکاری رویداد «کروناروایت» سازمان نظام پزشکی برگزار میشود.
سی و سومین جشنواره بینالمللی فیلمهای کودکان و نوجوانان از ۲۷ مهر تا ۲ آبان به دبیری «علیرضا تابش» برگزار خواهد شد.
آغاز مراحل فنی فیلم «13 سالگی» در سییرا استودیو
فیلم بلند «13 سالگی» به کارگردانی علی تصدیقی و تهیهکنندگی فرهاد قدیمی روی میز جلوههای بصری و اصلاح رنگ سییرا استودیو قرار گرفت.
به گزارش امتیاز، فیلم «13 سالگی» اولین فیلم بلند علی تصدیقی است که مستانه مهاجر به تازگی تدوین آن را به پایان رسانده است و همزمان با مراحل صداگذاری و ترکیب صدای این فیلم توسط حسین ابوالصدق، مراحل جلوههای بصری و اصلاح رنگ در سییرا استودیو در حال انجام است.
مجموعه سینمایی سییرا استودیو توسط فرهاد قدیمی و علی تصدیقی تاسیس شده است که تاکنون در زمینه جلوههای بصری و اصلاح رنگ با بیش از 60 فیلمسینمایی و 20 سریال همکاری داشته است. فیلم «13 سالگی» اولین فیلم بلندی است که در این استودیو تولید میشود.
فیلم «13 سالگی» درباره پسری به نام امیرعلی است که جشن تولد سورپرایزی برای خواستگاری از مهرناز ترتیب داده است، ولی با فاش شدن راز قدیمی همهچیز به هم میریزد.
پویان مکری، نیلوفر زوارق، بهناز توسلی، علی سام صادقی، صدف برادران، آرین رضایی، امیر سجاد طبسی و نیما راد بازیگران فیلم «13 سالگی» هستند.
عوامل این فیلم عبارتاند از: کارگردان: علی تصدیقی، تهیه کننده و مجری طرح: فرهاد قدیمی، فیلمنامه : علی تصدیقی، پویان مکری و نیلوفر زوارق، مدیر فیلمبرداری: جعفر اصلانی، مشاور کارگردان: علیرضا فرید، موسیقی: حسین منصف، مدیر تولید: بهرام بهرام، طراح گریم: بتینا ابوالقاسمی، صدابردار: اشکان طلوعیان، جلوههای بصری : ارغوان تصدیقی، لابراتوار و اصلاح رنگ: سییرا استودیو، دستیار کارگردان و طراح صحنه: بهنام معتمدی، منشی صحنه: لاله میرقربانی، مشاور رسانهای: زهرا نجفی، عکاس و فیلمبرداری پشتصحنه: زینب حسینی نژاد، مترجم: سپیده اشرفی، تدارکات: آیدین اسدی، آوا: بهناز حکیم، تولیدشده در سییرا استودیو.
|
|
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4368/20327/81081
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4368/20327/81082
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4368/20327/81083
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4368/20327/81084
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4368/20327/81085
|
عناوین این صفحه
- جشنواره فیلم کودک میتواند «هنردرمانی» باشد
- تمایل عراقیها به همراهی با «سوگ در خانه»
- «تریلوژیهای جنگ» منتشر شد
- اخبار
- اخبار