|
در گفتوگو با «مصطفی حسنآبادی» :
انیمیشن در ایران با سرعت در حال پیشرفت است
تهیهکننده انیمیشن «بنیامین» گفت: انیمیشن ایران سرعت پیشرفت خوبی دارد به طوری که کشورهایی مثل ژاپن که سابقه انیمیشنسازی طولانی دارند، راغب هستند که با انیمیشنسازان ما کار کنند.
به گزارش امتیاز، «مصطفی حسنآبادی» تهیهکننده انیمیشن سینمایی «بنیامین»، شب گذشته در گفتوگوی زنده با محمدصادق لواسانی در صفحه رسمی جشنواره، با اشاره به افتوخیزهای اکران این انیمیشن در سینماهای کشور، گفت: سال پیش، مشکلاتی بر سر راه اکران انیمیشن «بنیامین» وجود داشت. دانشآموزان مدارس (مخاطب اصلی ما) به دلیل آلودگی هوا تعطیل بودند و زمانی که مدرسهها تعطیل هستند، خانواده هم کمتر تصمیم میگیرد که به سینما برود. ماجرای اکران ما در ادامه هم به کرونا ختم شد و از طرفی، مشکلاتی هم مانند اکران همزمان سه فیلم کودک وجود داشت که میتوانست به فروش فیلمها ضربه بزند.
او ادامه داد: در این شرایط، پیشبینیها بر این بود که «بنیامین» که توسط بخش خصوصی و در شهرستان تولید شده است، ضربه سختی در اکران میخورد اما به لطف خدا و به واسطه حمایتهایی که از جاهای مختلف انجام گرفت، به نسبت اکران خوبی داشتیم و این فیلم انیمیشن نزدیک به شش میلیارد تومان فروخت.
حسنآبادی افزود: موضوعی که در ابتدا ما را آزار میداد، عدم اطمینان سینماگران و سینمادارها به فیلم کودک بود. در سه هفته اول هم تا ۲۰۰ میلیون فروخت اما زمانی که ما در سینما حضور داشتیم میدیدیم که مردم میخواهند فیلم را ببینم اما سانسی وجود ندارد و همچنین بعد از تماشای فیلم هم بازخوردهای خوبی نسبت به فیلم نشان میدادند. این بازخوردها، باعث شد که برخی سینمادارها و حوزه هنری به عنوان پخشکننده به ما کمک کنند و سانسها بیشتر شود، اما در سانسهایی که به ما اختصاص دادند هم اجحاف شد. چون فیلم ما از فیلمهای بزرگسال هم بیشتر میفروخت اما آن فیلمها سانسهای بیشتری داشتند!
حسنآبادی اظهار داشت: واقعیت این است که این موضوع در ناخودآگاه سینماداران وجود دارد که فیلم کودک نمیفروشد. ما پیشنهاد دادیم که سانس ثابتی در همه سینماها برای فیلمهای کودک وجود داشته باشد تا خانوادهها بدانند که در این زمان فیلمکودک پخش میشود. این موضوع میتواند باعث جذب مخاطب شود. مخاطب بزرگسال هم این موضوع را میداند و در آن زمان به سینما مراجعه نمیکند. با این پیشنهاد موافقت شد اما عملی نشد.
او ادامه داد: «بنیامین» صددرصد در کاشان تولید شد. بچههایی که در شهرستان کار میکنند انگیزه بسیار بالایی دارند. کمااینکه بسیاری از بچههایی که در تهران کار میکنند هم از اهالی شهرستانها هستند. شاکله اصلی «بنیامین» یک گروه خانوادگی است و ما با این گروه در سال ۹۱ شروع به ساخت کارهای کوتاه کردیم که بازخوردهای خوبی گرفتیم و همچنین تعهداتمان نسبت به سرمایهگذارها را هم به موقع انجام دادیم. این گروه هنوز هم با شرایط سخت تولید در ایران در حال کار کردن است
این تهیهکننده اضافه کرد: ما هنوز با شرایط سخت دست به گریبان هستیم و سینمادارها تعهداتشان را به ما انجام ندادهاند. این اتفاق هنوز نیفتاده و همین معضل باعث میشود که من به عنوان تهیهکننده در تولیدات بعدی دست به عصاتر حرکت کنم. در خبرها میشنویم که از هنرمندان حمایت میشود اما واقعیت این است که گروهی که در شهرستان با سختی کار میکنند تا زمانی که نتیجه کارشان را نبینند، نمیتوانند تداوم داشته باشند و کارهای بعدی را انجام دهند. مدام میشنویم که از سینمای کودک باید حمایت شود اما در واقعیت نسبت به آن بیمهری صورت میگیرد. زمانی که فیلمی با سرمایهگذار خصوصی کار میکند، بازگشت سرمایه در اکران برای آن اهمیت بسیاری دارد. حتی اگر امروز هم با ما تسویه کنند، ارزش پول با چیزی که در آن بازه زمانی بود، تفاوت دارد. این پول باید برای تامین تجهیزات و تولید کارهای با کیفیت بعدی هزینه میشد اما واقعا بیش از این دیگر نمیتوانستند به ما ضربه بزنند!
حسنآبادی از تولید انیمیشنی جدید خبر داد و گفت: کار بعدی که شروع کردیم یک انیمیشن است. مرحله پیشتولید به پایان رسیده و در ماه جاری تولید را آغاز میکنیم. این انیمیشن مختص کودکان و نوجوانان است اما از نظر گرافیک و قصه سعی کردهایم تا بالاتر از «بنیامین» باشد. ما یک سال است که در حال ارتقاء زمینههای فنی هستیم و این قول را میدهیم که کاری که تولید میشود لایق مخاطبان باشد.
او عنوان کرد: با چند پخشکننده مختلف در آمریکای شمالی، مرکزی و کشورهایی که در حوزه خلیج فارس فعالیت میکنند، رایزنیهایی هم برای «بنیامین» و هم انیمیشنی که در دست تولید داریم، انجام دادهایم با چند تن هم به توافق رسیدهایم. هنوز فاصله خیلی زیادی با سطح اول انیمیشن دنیا داریم البته اگر انیمیشنهای هالیوود را جدا کنیم در مقایسه با دیگر انیمیشنهای دنیا فاصله کمتری داریم. انیمیشنهایی که در هالیوود تولید میشوند، تعداد محدودی هستند اما مخاطب انیمیشن در دنیا بیش از اینها است. به همین جهت تولیدات دیگر کشورها هم میتواند مخاطب داشته باشد و دیده شود. در جشنواره سال پیش کودکان و نوجوانان، انیمیشنهایی از دیگر کشورها پخش شد که از نظر کیفی تفاوتی با کارهای ما نداشتند اما اینها هم بازار خود را دارند. تولیدات کشور ما در منطقه خلیج فارس همتایی ندارد. انیمیشن ایران سرعت پیشرفت خوبی دارد کشورهایی مثل ژاپن که سابقه انیمیشنسازی طولانی دارند، راغب هستند که با انیمیشنسازان ما کار کنند. یا ما میتوانیم انیمیشنهایی تولید کنیم که در کشور ترکیه بازار خوبی داشته باشند.
او در پایان تاکید کرد: انیمیشن میتواند اشتغالزایی بسیار زیادی داشته باشد. ما برای اینکه بتوانیم به بازارهای خارجی ورود کنیم باید تولیدات داخلی خود را افزایش بدهیم. ما امروز ۱۰ تا ۲۰ درصد از نیاز کشور را تامین کردهایم و هنوز ۸۰ درصد آن باقی مانده است. علاوه بر کمکی که ما به عنوان انیمیشنساز میتوانیم به کسان که تازه میخواهند وارد این حوزه شوند کنیم، حمایتهای دیگری هم باید وجود داشته باشد؛ نظیر برگزاری پرشور جشنوارههای انیمیشن یا همین جشنواره کودک هم میتواند در افزایش انگیزه اثرگذار باشد. کسانی وارد گروههای ما میشوند که ۱۵ یا ۱۶ سال دارند و بعد از اینکه مورد آموزش قرار میگیرند، کارهایی تولید میکنند که حیرتانگیز است. جوانان ایرانی استعداد بسیار زیادی دارند. انیمیشن ایران در سالهای آینده حرفهای بیشتری برای گفتن خواهد داشت. افراد بسیاری هستند که در شهرستانها با انگیزه و پرتلاش کار میکنند و اینها میتوانند کمک کنند که در آینده اتفاقات خوبی برای انیمیشن ایران بیفتد.
بیژن میرباقری عنوان کرد:
جشنواره؛ فرصتی برای احیا و صنعتیشدن سینمای کودک
«بیژن میرباقری» کارگردان سینما گفت: اگر به احیای فیلمهای کودک و صنعتی شدن این سینما فکر میکنیم، جشنواره فیلمهای کودکان و نوجوانان با ارزیابیها وآمارهایی که ارائه میدهد این امکان را فراهم میکند تا ما بدانیم که در آینده چگونه برای این مخاطب فیلم بسازیم.
به گزارش امتیاز، «بیژن میرباقری» کارگردان سینما با اشاره به برپایی این دوره جشنواره در شرایط کرونایی، گفت: جشنواره باید امسال به شکل متفاوت خود برگزار شود. کرونا نباید باعث تعطیل شدن زندگی شود و ما عرصه را بر خودمان تنگ کنیم. ما باید تلاش کنیم که جشنواره شکل بهتری به خود بگیرد.
او ادامه داد: جشنواره امسال با این شرایط میتواند به یک فرصت بزرگ تبدیل شود. تمام دستاندرکاران و کسانی که برای کودک محتوا تولید میکنند در این جشنواره میتوانند بررسی جامعی از اینکه کودکان این سرزمین چه نوع فیلمها و مضامینی را دوست دارند، به دست بیاورند. اکران آنلاین باعث میشود که جشنواره به اصفهان و تهران محدود نباشد و مناطق دیگر نیز این محتواها را ببینند.
این کارگردان تحسین شده فیلمهای کوتاه سینمای کودک در مجامع جهانی (از جمله نامه نانوشته و دوخواهر) ادامه داد: سازمان جشنواره باید گستردهتر از سابق آمارها را تهیه و محتوای پسافیلم تولید کند. یعنی محتوایی که به فیلمساز، نویسنده و غیره نشان بدهد که در آینده چگونه حرکت کنند. اگر به احیای فیلمهای کودک و صنعتی شدن سینمای کودک و نوجوان فکر میکنیم، جشنواره با ارزیابیها و آمارهایی که ارائه میدهد این امکان را فراهم میکند تا ما بدانیم که در آینده چطور نسبت به کودکان برخورد کنیم و فیلم بسازیم.
او عنوان کرد: تولیداتی که در پلتفرمها برای بچهها قرار دارند، تاکنون مصرف شدند و برنامهای برای شش ماه آینده نداریم چون در دل بحران هستیم اما میتوانیم برنامهریزیهای بلندمدت داشته باشیم. به نظر من تمام سیاستگذاران باید در این مقطع تصمیمات بزرگتری بگیرند. اصلاً جشنواره را بگذارید کنار و بگویید برای کودکان این سرزمین که قرار است سال بعد در خانهها بنشینند چه تولید محتوایی داشته باشیم؟ به همین جهت فکر میکنم که جشنواره فیلم کودک و نوجوان یک فرصت برای برنامهریزی است.
میرباقری ادامه داد: دهه شصت سینمای خوبی داشتیم اما امروز فیلمسازان دهه شصت کجا هستند و چه میکنند؟ چرا امروز تولید نمیکنند؟ در دهه ۶۰ حمایتهایی انجام میشد تا فیلمسازانی در این عرصه کار کنند اما چرا این فیلمسازان امروز نمیخواهد که از تولید فیلمهای حوزه کودک و نوجوان کسب و کار خود را راه بیندازند؟ این فیلمسازها در آن دوره حمایت شدند که امروز از آنها بهره بگیریم. امروز آن حمایت وجود ندارد و آزادی عمل هم نیست.
کارگردان «مهسا» برنده جایزه جشنواره بینالمللی فیلمهای کودکان و نوجوانان، اظهار داشت: امیدوارم که با وجود پلتفرمها برنامهریزیهایی با توجه به کسبدرآمد انجام شود تا به واسطه آن فیلمسازان بسیاری به این حوزه علاقهمند شوند تا برای کودکان با محتوا تولید کنند. اگر تلویزیون ما در دهههای گذشته در زمینه تولید محتوا آزادتر عمل میکرد، میتوانستیم به مدیوم دهه ۶۰ برسیم. در دو دهه گذشته تلویزیون در زمینه محتوای کودک شرایط آزادی برای دست اندرکاران این حوزه فراهم نکرده است تا راحتتر بتوانند کار کنند. تلویزیون تمایلی برای تولید محتوا مناسب کودک و نوجوان ندارد. امیدوارم در آینده نزدیک این مسئولیت را پلتفرمها برعهده بگیرند و برای کودکان تولید محتوا کنند و چنانچه این محتوا نزدیک به مفاهیم تجاری شد در سینما هم از آن بهرهبرداری کنند.
او در بخش دیگری از این گفتوگو بیان کرد: نگرش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، بر این اساس است که فقط تولیدمحتوای محدود، ارزشمند است. محدود از این لحاظ که در سطح جشنوارهها محتوا تولید شود. تولیدمحتوا برای مخاطب عام و سینماها، تجاریسازی و تولید فیلمهای برای فروش، برای او اهمیت ندارد. کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تصمیم دارد با یک الگوی ثابت که در این ۳۰ سال داشته است، رفتار کند. این موضوع باعث میشود که افراد بسیاری در این چرخه تولیدات قرار نگیرند. درواقع افراد با استانداردهای فیلمسازی کانون هماهنگ نمیشوند و من هم یکی از آن افراد هستم
میرباقری افزود: تغییر و تحولات جامعه اطراف کودک به قدری زیاد است که فیلمسازان باید این را در نظر داشته باشند که تغییرات را در فیلمهایشان هم اعمال کنند اما نگرش کهنهای که در تلویزیون، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و فارابی وجود دارد باعث میشود تا نتوانیم وارد عرصههای جدید شویم.
او در پایان تاکید کرد: اولین آشنایی من با فیلمهای کودک در سن نوجوانی در کتابخانه بود که آقایی میآمد و فیلمهای کانون پرورش فکری را پخش میکرد. امیدوارم امروز شرایط مهیا و آن نگرش کهن کنار گذاشته شود. من سالها فیلم کودک ساختهام و در این راه مو سفید کردهام اما امروز که دوست دارم فیلمی برای فرزندم بسازم، بهدلیل شرایط سختی که برخی از آن را نیز همکارانمان برای ما به وجود میآورند، نمیتوانم کار کنم. امیدوارم برخیها پایشان را کنار بکشند و اجازه دهند دیگران هم کار کنند!
اخبار
اسامی آثار بخش وبسری جشنواره کودک ۳۳ اعلام شد
اسامی آثار وبسری پذیرفته شده در سی و سومین جشنواره بینالمللی فیلمهای کودکان و نوجوانان اعلام شد.
به گزارش امتیاز، اسامی ۱۴ اثر پذیرفته شده در بخش مسابقه «وبسری» سی و سومین جشنواره بینالمللی فیلمهای کودکان و نوجوانان اعلام شد.
بر اساس این خبر، آثار پذیرفته شده بخش مسابقه «وبسری» جشنواره۳۳ فیلم کودک عبارتند از:
چرت و پرت (۴ قسمت)- کارگردان: رامین ملامحمدی، تهیهکننده: رضا پورزارعی، پایان بیانتها (۲ قسمت)- کارگردان: مصطفی نظریزاده، در خانه بمانیم (۳ قسمت)- کارگردان: علیرضا کلانتری داورانی، تهیهکننده: شبکه کرمان، کووید ۱۹ (۱۴ قسمت)- کارگردان: علی درخشش، تهیهکننده: محمد ابوالحسنی، آثار دعا در هنگام وقوع بلا- کارگردان: میلاد امینی موحد، بدون قهرمان- کارگردان: عباس حسینزاده، حسام حسینی، حاج آقا مداح- کارگردان: علی راغبیان، تهیهکننده: صدا و سیمای مرکز قم، حمله- کارگردان: جعفر صیادی، تهیهکننده: ادارهکلفرهنگو ارشاد اسلامی استان زنجان، رزومه- کارگردان: علی عنبری، تهیهکننده: محمد عنبری، قهرمان تاریکی- کارگردان: عباس حسینزاده، حسام حسینی، کاکاچی- کارگردان: جمال اسکویی، لطفاً هویج نباشید- کارگردان: سیدمسعود موسوی، ناشناس- کارگردان: جعفر صیادی، تهیهکننده: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، نخود نخود- کارگردان: رعنا واعظی، محمد زارع
سی و سومین جشنواره بینالمللی فیلمهای کودکان و نوجوانان از ۲۷ مهر تا ۲ آبان به دبیری «علیرضا تابش» برگزار خواهد شد.
«حامد سلیمانزاده» داور فیپرشی در جشنواره اِشلینگل آلمان شد
«حامد سلیمانزاده» داور فیپرشی در جشنواره اِشلینگل آلمان شد
«حامد سلیمانزاده» منتقد، پژوهشگر و مدرس دانشگاه، به عنوان داور جایزه بزرگ فیپرشی جشنواره بینالمللی فیلمهای کودکان و نوجوانان اِشلینگل آلمان انتخاب شد.
به گزارش امتیاز، او به عنوان داور ایرانی فیپرشی (فدراسیون بینالمللی منتقدان فیلم جهان) در این رویداد همراه با سِرای گووِن از ترکیه و هولگِر تواِلو از آلمان، هر دو از منتقدان سرشناس، به قضاوت ۱۵ فیلم بخش اصلی و رقابتی این جشنواره که یکی از جشنوارههای معتبر فیلمهای کودکان و نوجوانان محسوب میشود، خواهد پرداخت.
تاریخ برگزاری این جشنواره ۱۰ تا ۱۷ اکتبر ۲۰۲۰ (۱۹ تا ۲۶ مهر۱۳۹۹) و محل برگزاری شهر کمینتز آلمان است.
اخبار
پارسیا شکوری:
بچهها از فیلمی که تخیل دارد استقبال میکنند
«پارسیا شکوری» بازیگر سینمای کودک گفت: به نظرم در سینمای کودک فیلمهایی که تخیل در آنها وجود داشته باشد، فوقالعاده هستند زیرا کودک در ذهنش تخیلاتی دارد و بیشتر فیلمهایی را دوست دارد که دارای تخیل باشند و کودک از آن تخیل استقبال میکند.
به گزارش امتیاز، «پارسیا شکوری» بازیگر نوجوان گفت: تا به حال موفق نشدهام جایزه جشنواره کودک را دریافت کنم، سال اول خیلی دوست داشتم که جایزه بگیرم اما رفته رفته متوجه این موضوع شدم که جایزه گرفتن آنقدر مهم نیست و همین که کارگردانها و نویسندگان تو را میبینند و به نوعی در این عرصه دیده میشوی کافیست زیرا با دیده شدن کارهای متفاوتی پیشنهاد میشود و ما میتوانیم با این دید به جایزههای بیشتری برسیم که این برای کارنامه کاریمان خوب است.
او ادامه داد: همیشه گفتهام که دوست دارم فیلم بسازم و در کنار بازیگری کارگردان هم باشم. بیشتر دوست دارم حداقل چند فیلم کودک کار بکنم و بعد اگر پیشنهاد خوبی بود به سمت سینمای بزرگسال بروم زیرا من از سینمای کودک به این عرصه ورود کردهام، متاسفانه کارگردانهای ما در حال حاضر به سمت سینمای کودک نمیآیند، مگر آن که ما بین کارهایشان یک کار کودک بسازند.
شکوری در خصوص ویژگیهای فیلم کودک جذاب گفت: چند بخش دارد در درجه اول موزیکال بودن فیلم است و تخیلات که میتواند فیلم را برای کودکان جذاب کند. اما باید بگویم فیلم کودک باید نکاتی برای بزرگسالان نیز داشته باشد زیرا کودکان به همراه خانواده به تماشای فیلم مینشینند پس باید یک سری نکات آموزنده برای والدین نیز داشته باشد!
او در خصوص تجربیات حضورش در جشنواره گفت: این شش سال جشنواره برای من کلا خاطره بود در کنار دوستانم و شیطنتهای کودکی تماشای فیلمها و مصاحبهها برایمان خیلی لذتبخش بود. من فیلم «تپلی و من» را خیلی داشتم یکی از دلایلش حضور دوستم «سامیار محمدی» و کارگردان فیلم «حسین قناعت» بود که من تجربه همکاری زیادی با او داشتهام.
این بازیگر نوجوان در خصوص شخصیت محبوب خود گفت: «کلاه قرمزی و پسر خاله» را خیلی دوست دارم.
پارسیا شکوری همچنین گفت: اولین فیلمی که از اکبر عبدی دیدم «دزد عروسکها» بود که آقای عبدی نقش خیلی خوبی داشتند و من به شدت به آن فیلم و آن نقش علاقهمند هستم. به نظرم در سینمای کودک فیلمهایی که تخیل در آنها وجود داشته باشد، فوقالعاده هستند زیرا کودک در ذهنش تخیلاتی دارد و بیشتر فیلمهایی را دوست دارد که تخیل در آنها وجود داشته باشد، حالا نه تنها تخیل خودش، بلکه تخیل کارگردان یا نویسنده چیزی که مهم است این است که کودک از آن تخیل استقبال میکند.
این بازیگر ادامه داد: همیشه در مصاحبههایم گفتهام و مجددا تکرار میکنم که «اکبر عبدی» الگوی من است و من دوست دارم راه ایشان را ادامه بدهم!
شکوری در پایان در خصوص حضور در کلاسهای بازیگری گفت: باتوجه به حضور هشت سالهام در بازیگری، مسلما من از کسانی که تازه به حوزه وارد شدهاند و یا مشغول تحصیل هستند، جلوترم اما خیلی چیزها وجود دارد که من هنوز یاد نگرفتهام که باید با درس خواندن به آنها دست پیدا کنم. از بچهها دعوت میکنم از جشنواره استقبال کنند، زیرا ما منتظر نظرهای آنها هستیم و امیدوارم از این جشنواره به صورت آنلاین استقبال کنند.
رائد فریدزاده با مهر مطرح کرد؛
شرایط معرفی نماینده ایران به اسکار ۲۰۲۱
معاون امور بینالملل بنیاد سینمایی فارابی ضمن تشریح فرآیند انتخاب نماینده سینمای ایران برای معرفی به آکادمی اسکار در سال جاری، از تغییر برخی شرایط و ضوابط برای فیلمهای متقاضی خبر داد.رائد فریدزاده معاون امور بینالملل بنیاد سینمایی فارابی درباره آخرین وضعیت معرفی نماینده سینمای ایران به اسکار ۲۰۲۱ بیان کرد: با توجه به اینکه امسال تاریخ برگزاری مراسم اسکار به تعویق افتاده زمانی هم که باید نماینده کشورها برای بخش «بینالملل» معرفی شود، تغییر کرده و به تعویق افتاده است. معرفی نماینده هر ساله در اکتبر رخ میداد اما حالا این روند دو ماه به تعویق افتاده و در زمان مقرر با تشکیل کمیته و ارزیابی فیلمهایی که امکان و صلاحیت حضور را دارند، نماینده ایران را انتخاب میکنیم. طبق قواعد فیلمهایی که از اکتبر ۲۰۱۹ تا دسامبر ۲۰۲۰ حداقل یک هفته به شکل تجاری اکران شده باشند، توسط کمیته منتخب بررسی میشوند.وی درباره گمانهزنیهای صورت گرفته در محافل رسانهای و طرح نام برخی فیلمها بهعنوان گزینه قطعی افزود: کارهای مقدماتی برای تشکیل کمیته انتخاب را انجام دادهایم چون معمولاً اعضا از سوی خانه سینما معرفی میشوند و کمیته متشکل از اعضای خانه سینماست که البته باید از عوامل فیلمهای مورد بررسی نباشند. با توجه به اینکه هنوز فرصت زیادی برای اعلام این نماینده داریم فعلاً نامهنگاری را آغاز کردهایم و هنوز چیزی قطعی نیست. به این صورت که از معاونت ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی برای معرفی فیلمها و از خانه سینما برای معرفی اعضا، نامهنگاری شده است.
|
|
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4369/20337/81117
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4369/20337/81118
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4369/20337/81119
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4369/20337/81120
|
عناوین این صفحه
- انیمیشن در ایران با سرعت در حال پیشرفت است
- جشنواره؛ فرصتی برای احیا و صنعتیشدن سینمای کودک
- اخبار
- اخبار