|
استقبال از پیشنهادهای بودجهای برای محرومیتزدایی
2 پیشبینی افزایش وام ازدواج به ۲۰۰ میلیون تومان
3 معاون کل وزارت بهداشت:
محدودیتها تا پایان کرونا ادامه دارد
2 گزارش «امتیاز» از نحوه کلاهبرداری سایتهای شرطبندی آنلاین؛
سایتهای قمار و شرط بندی حمایت میشوند؟!
2 وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:
واکسن کرونا را از راههای مختلف تامین میکنیم
وزیر بهداشت : آزمایش انسانی واکسن کرونای ایرانی بزودی آغاز خواهد شد و علاوه بر آن واکسن خارجی را از موثقترین و معتبرترین راه تهیه خواهیم کرد.
دکتر سعید نمکی با اشاره به پیگیری روش های داخلی و خارجی برای تامین واکسن کرونا ، تاکید کرد: هفته ای چند مرتبه کمیته های واکسن برگزار می شود و مژده اینکه از روزهای آتی آزمایش انسانی واکسن کرونای ایرانی آغاز می شود.
وزیر بهداشت گفت: همچنین واکسن وارداتی را از موثق ترین مسیرها دنبال می کنیم و خبرهای خوشی را از ورود واکسن وارداتی به مردم اعلام خواهیم کرد و علاوه بر آن ، با یک طرف خارجی هم قرارداری را به سرانجام رساندیم که بزودی به چرخه تولید خواهد پیوست.
وزیر بهداشت قبلا هم با انتقاد از تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران گفته بود: تمام راهها برای انتقال پول واکسن کرونا را بستهاند. گمان نمیکنم پس از واقعه عاشورا، چنین تنگنایی بر کشوری یا قومی تحمیل شده باشد. با وجود همه تحریمها از بسیاری که زیرساختها و پول بیشتری از کشور ما دارند، وضعیت مطلوبتری داریم.
معاون اول رییس جمهور :
تولید بنزین با کیفیت از صفر در سال ۹۱ به ۷۶ میلیون لیتر در روز رسید
3 روحانی: در بودجه ۱۴۰۰ اعتبار لازم برای حمایت از کمدرآمدها لحاظ شده است
هدف ایجاد اشتغالهای کوچک و متوسط و اجرای پروژههای بزرگ است
رئیس جمهور کاهش فشار اقتصادی بر مردم، تامین منابع لازم برای ارایه خدمات و بهبود اقتصاد کشور را در تنظیم بودجه اولین موضوع مورد توجه خواند و گفت: در بودجه ۱۴۰۰، با توجه با واقعیت های پیش رو هم منابع لازم برای سرمایه گذاری های عمرانی دیده شده و هم برای حمایت از اقشار کم درآمد، اعتبار لازم در نظر گرفته شده است.
به گزارش امتیاز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجتالاسلام والمسلمین حسن روحانی روز سهشنبه در یکصد و نودمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، با اشاره به اختصاص بخشی از درآمدهای احتمالی نفت برای امور زیرساختی و حمایت اجتماعی، افزود: در بخش زیرساختهای اقتصادی هم، هدف ایجاد اشتغالهای کوچک و متوسط و اجرای پروژههای بزرگ است.
روحانی با بیان اینکه در بخش حقوق کارمندان تلاش بر این خواهد بود که همچون سال های گذشته تورم جبران شود، اظهارداشت: دولت در حد توان و امکانات و با در نظر گرفتن همه جوانب و بررسی کارشناسانه، سعی خواهد کرد تا نظرات اصلاحی مجلس را با حفظ شاکله کلی بودجه لحاظ کند.
رییس جمهور خاطرنشان کرد: همه تلاش ها برای استفاده از راهکارهای مناسب در تدوین و تنظیم یک بودجه تأثیرگذار و کارآمد، با هدف رسیدن به نتیجه مطلوب است تا بتوانیم در سال آینده هرچه بیشتر فشارها را از روی اقشار ضعیف و آسیب پذیر جامعه کمتر کنیم.
در این جلسه وزیر صنعت، معدن و تجارت در زمینه موافقت نامه های تجارت آزاد با اتحادیه اوراسیا گزارش داد.
رئیس جمهور پس از این گزارش، تصریح کرد: عملکرد صادرات و واردات کشور با این اتحادیه در طول سال گذشته نشان داده که با این توافق بازار جدیدی برای صادرات محصولات تولیدی ایران گشوده شده است.روحانی استفاده از ظرفیتهای مختلف تجاری و اقتصادی منطقة اوراسیا را یکی از مهمترین فرصتهای پیش روی کشورمان دانست و گفت: حضور ایران در اتحادیه اوراسیا، در شرایط کنونی جنگ اقتصادی و تبعات ناشی از کرونا، بیش از گذشته اهمیت یافته است.
وزیر راه وشهرسازی اعلام کرد؛
توافق بزرگ با روسیه و آذربایجان برای اتصال راهآهن ایران به راهآهن اروپا
وزیر راه وشهرسازی گفت: با افتتاح آزاد راه سهند-تبریز گره بسیار بزرگی از ترافیک تبریز به شهرهای اطراف تبریز و شهرکهای این استان بازگشایی میشود.
محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه خدا رو شاکر هستیم که توانستیم بخشی از مطالبات مردم را در حوزه حملونقلی برآورده کنیم، افزود: ۲۰ کیلومتر از آزاد راه تبریز - سهند را به بهره برداری رساندیم.
او ادامه داد: افتتاح این آزاد راه توانست گره بسیار بزرگی از ترافیک تبریز به شهرهای اطراف تبریز و شهرکهای این استان را بازگشایی و میزان دسترسی مردم به این شهرکها را آسانتر کند.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه استان آذربایجان شرقی یک منطقه کانونی ترافیک برای ترانزیت بار و مسافر است، گفت: پروژههای بسیار زیادی در دست اجرا داریم و راه آهن تبریز به نخجوان یکی از این پروژههای مهم به شمار میرود که همواره سعی کردهایم با همکاری استاندار و نمایندگان مجلس این پروژههای مهم را به مرحله تحقق برسانیم. تکمیل و افتتاح این پروژهها تا پایان دولت ادامه دارد.
او با بیان اینکه ارزش روز پروژه ۶ هزار میلیارد ریال بوده و ۳۱ دستگاه ابنیه فنی و ۸ دستگاه پل اصلی در آن اجرا شده است، گفت: عرض کلی آزادراه ۳۶ متر و عرض کلی آسفالت حدود ۳۳ متر است، طول دیوارسازی آن یک هزار و ۲۷۰ متر و حجم تردد روزانه آن ۳۰ هزار وسیله نقلیه است.
اسلامی تصریح کرد: پروژه راه آهن تبریز به خاوران به صورت فعال در دست اجرا است؛ مهمتر این است که ایستگاه راه آهن خاوران را باید به ایستگاه موجود در تبریز متصل کنیم، چون این خط راه آهن به اروپا و شمال قفقاز متصل میشود و با توجه به تفاهمی که با دولتهای روسیه و آذربایجان داشتهایم، به زودی خط ریلی نخجوان بازسازی میشود و مسیر ریلی قدیمی موجود در این منطقه، بازگشایی خواهد شد.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه با بازسازی این خط امکان انتقال بار و مسافر به شمال قفقاز، روسیه و شمال اروپا وجود دارد، گفت: این پروژه بسیار بزرگ و حائز اهمیت است و اگر چه مسیر آن کوتاه است، ولی حجم هزینه بالایی برای بازسازی نیاز دارد.
اسلامی با اشاره به پروژه راه آهن تبریز-مرند به عنوان یکی دیگر از پروژههای ریلی در دست ساخت در آذربایجان شرقی بیان کرد: آزادراه تبریز-مرند نیز تا پایان سال آینده به بهرهبرداری خواهد رسید. آزادراه تبریز-ارومیه نیز در حال حاضر در دست اجرا است و همچنین آزادراه مراغه-هشترود هم برای ما حائز اهمیت است.
وزیر راه و شهرسازی به پروژه بزرگراه تبریز-اهر اشاره کرد وگفت: بزرگراه ورزقان به نوردوز از پروژههای کریدوری ما محسوب شده، راه آهن تبریز-سراب-اردبیل که از بستان آباد به سمت میانه در دست اجراست، از پروژههای مهم این استان محسوب میشود؛ این پروژهها غیر از اینکه استانها را به یکدیگر متصل میکنند، پروژههای ترانزیتی نیز محسوب میشوند. این پروژهها علاوه بر اینکه به توسعه زیرساختهای استانهای آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل کمک میکنند، نقطه کانونی ترانزیتی محسوب میشوند که در توسعه اقتصادی این سه استان هم سهم بزرگی ایفا خواهند کرد.
وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: با هماهنگی سازمان حفاظت محیط زیست قرار است ۵۰۰ متر «آب گذر» از جاده شهید کلانتری در آزادراه تبریز- ارومیه ایجاد کنیم که این یکی از ضرورتها به شمار میرود چراکه سد و کنترل آب که در حال حاضر به اتمام رسیده، آب آن به بالای دریاچه ارومیه خواهد آمد؛ نیاز مبرم محیط زیست و منطقه است که آب گذر را ایجاد و پروژه ساخت این پل را سریعاً شروع کنیم به طور طبیعی تا مدتی که بخواهیم این پروژه را آغاز کنیم باید عبور و مرور را قطع کنیم تا با کار اجرایی سریع، این آب گذر ایجاد شود.
اسلامی بیان کرد: این اقدام برای همیشه میتوانست برای منطقه آسیب باشد و خشک شدن دریاچه ارومیه را به دنبال داشته باشد، با تأکید رئیس جمهور که همواره به احیای دریاچه ارومیه اهمیت میدهد، امیدواریم با این اقدام وزارت راه، ما هم به این موضوع کمک کنیم و مسأله آب گیری و انتقال آب برای ما توقف ایجاد نکند.
افزایش 25 درصدی ضریب آمادگی راهداری کشور
وزیر راه و شهرسازی گفت: ضریب آماده باش راهداران، ماشین آلات و تجهیزات راهداری کشور از ۴۵ درصد در سال گذشته به ۷۰ درصد در سال جاری ارتقا یافته است.محمد اسلامی با اشاره به اینکه وظیفه مهم نگهداری و برقراری شرایط ایمن و پایدار در جاده ها بر عهده راهداری است، اظهار کرد: در طرح راهداری زمستانی امسال با آماده باش 1000 راهدارخانه ثابت و سیار، 13 هزار راهدار و حدود 10هزار دستگاه ماشین آلات راهداری، تلاش می شود پوشش مضاعفی در محورهای شریانی و غیرشریانی برقرار شود. وی با بیان اینکه، امسال میزان بارش از دوره متناوب 100 ساله بیشتر شده است، تاکید کرد: با توجه به تغییرات اقلیمی آب و هوا نیازمند حضور هوشمندانه و به هنگام برای بازگشایی و برف روبی در جاده ها هستیم. اسلامی یادآور شد: در این راستا با نوسازی ماشین آلات، تجهیز راهدارخانه ها و آموزش راهداران تلاش شده است، وضعیت جاده ها در شرایط طبیعی حفظ شود. وزیر راه و شهرسازی گفت: با تلاش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، نوسازی ماشین آلات راهداری که سالها از رده خارج شده بودند، با حمایت از تولید داخل و خرید ماشین آلات نو از سر گرفته شد و شتاب خواهد گرفت.اسلامی در ادامه از راهداران بهعنوان سربازان بدون مرز یاد کرد و گفت: راهداران در سال های 98 و 99 سیلاب هایی را تجربه کردند که در تاریخ بی سابقه بوده است و به راستی این حرفه مرز نمی شناسد و راهداران بابد بتوانند قوی، به هنگام و متعهدانه کار کنند.
وی از تامین زمین و خانه های آماده در استان های مختلف برای خانه دار شدن راهداران در استان های مختلف خبر داد و گفت: ظرفیتی از طرح اقدام ملی مسکن برای راهداران و ظرفیت دیگری برای رانندگان در تمامی استانها در نظر گرفته شده است.
وی همچنین از پیگیری برای قرارگرفتن حرفه راهداری در زمره مشاغل حاکمیتی به جای تصدی گری خبر داد.
یادداشت
فدراسیونهایی که میسوزند و وزارتخانهای که میافروزد
حسین محمدی
تاریخ آموزنده است اما تنها برای کسانی که آن را درک کنند و بخواهند از تاریکی خارج شوند. انتخابات فدراسیونهای ورزشی در 4 سال اخیر همیشه با شائبه مهندسی همراه بوده است. برگزیدگانی که اکثرا از میان کارمندان این فدراسیون انتخاب میشوند. این کارمندان به دو دسته تقسیم میشوند کارمندان پوششی و کارمندان اصلی که با همکاری هم میتوانند به مقصود برسند. منظور از کارمندان پوششی آن دسته از افرادی هستند که به عنوان سرپرست به فدراسیونها میروند تا مسیر را برای کاندیدای اصلی هموار کنند. بریز و به پاشهایی که بعضا در زمان سرپرستها رخ میدهد، میتواند بودجه یکساله فدراسیونها را از بین ببرد. به کارگیری چنین سیاستهایی انفعال فدراسیونها را در پی خواهد داشت که میتوان به تعبیری از آن به عنوان فدراسیونهایی که میسوزند یاد کرد. اسامی هم در این میان ثابت است: نامنی، گواری، نیکوخصال و مقصودلو هم جزو آخرین افرادی است که جدیدا پس از دوره ریاست در فدراسیون اکنون به جرگه سرپرستان پیوسته است. زمانی که مقصودلو به عنوان سرپرست فدراسیون بولینگ، بیلیارد و بولس منصوب شد، موجی از حواشی برای این فدراسیون پدید آمد. به گفته برخی از کارشناسان ضعف مدیریتی ایشان موجب شد بسیاری از حواشی موجود در آن دوران شکل بگیرد. اینکه مقصودلو را بر چه اساس و معیاری بر آن جایگاه گماردند مسئلهای است که تصمیم گیرندگان آن انتصاب باید پاسخ دهند. یکی از بحث برانگیزترین اخبار فدراسیون کبدی در زمان ریاست مقصودلو همان مسئله اجبار مربی تایلندی برای انداختن روسری بود که بتواند وارد سالن مسابقات شود. این اقدام به قدری شگرف بود که سبب آبروریزی وجهه ورزش کشور در سطح بینالمللی شد و تا مدتها مایه خنده و تمسخردر رسانههای داخلی و خارجی بود. اکنون هم پس از این همه ناکامی و ایجاد حاشیه به سرپرستی فدراسیون اتومبیلرانی منصوب شد که احتمالا یکی دیگر از افرادی که در وزارتخانه اشتغال داشته کاندید منتخب شود. ممکن است یکی از دلایلی که ورزش کشور ما در کسب کرسیهای بینالمللی ناموفق عمل میکند همین مسئله عدم رعایت شایسته سالاری باشد. به هیج وجه به عقبه مدیریت افراد در تایید صلاحیت احراز سمتها توجهی نمیشود. در این ساز و کار فدراسیونها یکی پس از دیگری میسوزند و این وزارت ورزش و جوانان است که میافروزد و به سرنوشت و عاقبت تصیمات خود توجهی نمیکند. بیتوجهی وزیر ورزش به مسئله ثبات مدیریت و امور فدراسیونها را در تعداد دیدارهایی که ایشان به طور خصوصی با روسا یا بازدید از محل فدراسیونها داشته میتوان جستجو کرد. در عوض دیدار سلطانیفر با پیشکسوتان سرخابی را مقایسه کنید. تمام فکر و ذکر وزارت ورزش در این سالها فرار از استیضاح و توجه به فوتبال بوده است؛ فوتبالی که مدتهاست از آخرین افتخارآفرینی آن حتی در سطح آسیا گذشته است و صعود از مرحله مقدماتی انتخابی جام و جهانی هم به اما و اگر کشیده شده و این وضعیتی است که ورزش کشور در ماههای نهایی وزارت سلطانیفر با آن دست و پنجه نرم میکند.
سرمقاله
سلبریتیمحوری یا سلبریتیبرتری؟!
پژند سلیمانی
همه شدهاند دبیر اخلاق. یک نفر نیست بگوید چه کردهاید که اینطور شده؟ یک نفر نیست خودش را جای آدمهای دیگر زیر سوال ببرد؟ همه شدهاند یک زاهد پرهیزکار و ادای آدمهای همهچیزدان و همهچیز تمام را درمیآورند. انگار که از دار دنیا تنها همین دختر آمده و سلبریتی شده. (خطا یا درستش باشد برای قضات که قضاوت، راه رفتن روی لبه تیغ است و بیخبر گلوی آدم را جایی دیگر میبرد!) آقای عزیز که مینویسی جوان مملکت مانده بین دوراهی که ریحانه پارساشدن درست است یا وکیلشدن و بیکارماندن، شما خودت باید یک تعریف درست از خوشبختی و موفقیت برای خودت روشن کنی. اگر به نظر شما یک تگ آبی گرفتن کنار ایدی ایسنتاگرام، موفقیت و خوشبختی است و فالوور بالای یک میلیون جمع کردن، رسیدن به هدف، شما خودت هم بیراهه رفتهای. هر جای دنیا کارداشیانهای خودش را دارد. چرا کارداشیانها معروف شدهاند؟ فقط بهخاطر عملهای جراحی و حاشیههای مبتذل. آنکه بخواهد دانشمند شود و ریاضیات بخواند کاری به آنها ندارد، میخواند و راهی را که از نظر خودش درست است در پیش میگیرد. اگر از برخی هنرمندان امریکایی در موردشان بپرسند اغلب نمیشناسند کارداشیانها کی هستند یا اصلا کسر شأنشان میشود راجعبه آنها حرف بزنند. جمعی هم فقط از زیباییشان لذت میبرند و بدون هنر و هدف قبولشان کردهاند. کارداشیانها تنها برای مردم جذاباند. نه میخواهند مطلع راهی بشوند و نه روشنگر مسیری. آنها خودشان، خودشان را تعریف کردهاند. ریحانه هم همینطور. شاید اگر در زندگیاش کسی بود که به او راه دیگری نشان بدهد، الان هنوز داشت روی صحنه میرفت و روی پردهای به نقش و بازی خودش میپرداخت. از نظر برخی از ما، او کارگردان درستی نداشته یا شاید اصلا هدفش (به غلط یا به درست) همین بوده. همینجاییکه حالا هست. ریحانه دارد مسیر خودش بودن (به اصطلاح و تاکید خودش) را میرود. کارداشیانها هم. همه دوست ندارند آنها بشوند. دوست ندارند در نوک پیکان توجه باشند و دوست ندارند علائم شیدایی از خودشان نشان بدهند و توجه جلب کنند. (مطمئنا روانشناسان بهتر میتوانند تشخیص بدهند و بررسیاش کنند). باید جداجدا و فردی به مسئلهشان نگاه کرد و بعد بسط داد به جامعه مشخصی که این گروه را در بر میگیرد. آنوقت شاید بتوان فهمید این سلبریتیمحوری از کجا نشأت میگیرد؟ باید با نگاه موشکافانه یک روانشناس و جامعهشناس به آن پرداخت. به نظرم چیزی که ما داریم، بیشتر سلبریتیبرتری است که سبب شده خیال کنیم حقمان خورده شده و سهم موفقیتمان نصیب دیگری شده. هرکسی دانشش را ندارد. اصلا هرکسی نمیتواند اینطور قضاوت کند، حکم صادر کند، داس بردارد و گلوی کسی را ببرد. از ریحانه خُرده نگیرید. از این دسته از جوانان جهان خُرده نگیرید. این گروه اینطور با جهان مدرن مواجه شدهاند. شرایط اجتماعی و البته روانی این افراد را مورد هدف قرار دهید و دنبال راهی بگردید. همین پستهای عصبانی شما، تلقینباور و قضاوت غلطی است که همراه خودتان دارید. همه در شرایط مشابه و یکسان نیستند. ترازو و وزنه خودمان را برای همه بهکار نگیریم. چه بسا در ترازوی یکی دیگر، شما یا بنده متهم باشیم و گناهکار.
|
|
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4427/20809/84064
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4427/20809/84065
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4427/20809/84066
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4427/20809/84067
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4427/20809/84068
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4427/20809/84069
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4427/20809/84070
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4427/20809/84071
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4427/20809/84072
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4427/20809/84073
|
عناوین این صفحه
- استقبال از پیشنهادهای بودجهای برای محرومیتزدایی
- پیشبینی افزایش وام ازدواج به ۲۰۰ میلیون تومان
- محدودیتها تا پایان کرونا ادامه دارد
- سایتهای قمار و شرط بندی حمایت میشوند؟!
- واکسن کرونا را از راههای مختلف تامین میکنیم
- تولید بنزین با کیفیت از صفر در سال ۹۱ به ۷۶ میلیون لیتر در روز رسید
- هدف ایجاد اشتغالهای کوچک و متوسط و اجرای پروژههای بزرگ است
- توافق بزرگ با روسیه و آذربایجان برای اتصال راهآهن ایران به راهآهن اروپا
- یادداشت
- سرمقاله