|
عمار برندگانش را شناخت
در هشتمین ویژه برنامه تلویزیونی یازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار که از شبکه افق روی آنتن رفت، برگزیدگان بخش مسابقه «داستانی» معرفی و تقدیر شدند.
به گزارش امتیاز به نقل از روابط عمومی جشنواره فیلم عمار، در هشتمین ویژه برنامه تلویزیونی یازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار که از شبکه افق روی آنتن رفت، برگزیدگان بخش مسابقه «داستانی» معرفی و تقدیر شدند.
در ابتدای این ویژه برنامه، بعد از پخش کلیپ قرائت قرآن توسط یکی از شهدای مدافع حرم لبنانی، نادر طالب زاده دبیر جشنواره مردمی فیلم عمار در بخش میز نقد که با حضور امیر سجاد حسینی، کارگردان فیلم داستانی «دیپورت» برگزار شد، در سخنانی گفت: فیلم داستانی «دیپورت» اثر خیلی خوبی بود. موضوع آن هم بسیار خاص و جالب بود. ما برادران مهاجر افغانستانی زیادی در داخل کشور داریم. قصه «دیپورت» ماجرای ائتلاف یک رزمنده افغانستانی و یک رزمنده ایرانی است. این اثر بسیار خوش ساختی است و از گرافیک خیلی خوبی هم برخوردار است. در واقع اصل کار نشان میدهد که کارگردان فیلمسازی حرفهای است و نگاه سینمایی خوبی دارد.
امیر سجاد حسینی کارگردان فیلم داستانی «دیپورت» نیز در سخنانی گفت: در ابتدا کمی به جشنواره عمار نقد دارم. مساله من به عنوان یک فیلمساز این است که گرافیک یک کار باید درست و اصولی باشد و اینکه صرفاً یک دوربین به دست بگیریم و هرچه را دیدیم فیلم کنیم درست نیست. زیرا کار باید به قالبها و فضاهای سینمایی نزدیک باشد.
وی افزود: البته این روایت که باید اول به سوژه پرداخت و مسائل فنی در مرحله بعد است نیز درست است ولی این موضوع برای فیلم اولیها است و امثال من فیلمساز باید تکنیک را به خوبی در کار و آثار خود رعایت کنیم. نکته دیگر اینکه یک فضایی ایجاد شده و تا آثار کسی در جشنواره عمار پذیرفته میشود میگویند فلانی ارزشی است و از حمایتهای فراوانی برخوردار است. در صورتی که ماجرا اینگونه نیست و انگار ما باید بیایم ثابت کنیم که اینگونه نیست.
طالب زاده در بخش دیگری از سخنانش گفت: سکانس به سکانس فیلم داستانی «دیپورت» زیبا و قشنگ بود. شخصیتهای ابوذر و مصطفی خیلی خوب از آب درآمده بود. بازی بازیگران این فیلم هم واقعاً خیلی خوب بود.
سجاد حسینی نیز در سخنانی اظهار کرد: فیلم من درباره مهاجران افغانستانی است که در نهایت به سمت این میروند که مدافع حرم شوند. مساله من این بود که در این فیلم بچه مسلمان حزب الهی را قوی نشان بدهم و حوزه عقلانیت و احساس او را به تصویر کشیدم. من همیشه نسبت به شخصیت چریک، به عنوان کسی که سنگر و جای مشخصی ندارد و همیشه در حال مبارزه است، علاقه و حساس بودم.
وی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: از مرکز آفرینشهای بسیج و آقای زیبایینژاد هم تشکر میکنم زیرا بسیار با ما همراهی و همکاری کردند. این فیلم آنقدر برای ما مهم بود که برای ثانیه به ثانیه آن موسیقی ساختیم. از طرف دیگر به دلیل اینکه موضوع اثر، ملی بود بسیاری از بچهها بدون گرفتن هزینه به صورت رایگان کار کردند.
طالب زاده نیز در سخنانی خطاب به سجاد حسینی گفت: کار شما معرف شما است. گرافیک و لوکیشن و جزئیات فیلم، معرف کارگردان است. جشنواره مردمی فیلم عمار هم برای معرفی این قبیل کارها است. بخش مستند در جشنواره خوب بوده است ولی بخش داستانی هنوز جای کار دارد و باید برای آن دورههای آموزشی برگزار کنیم.
سجاد حسینی در پایان صحبتهای خود گفت: مهمترین دلیلی که این فیلم را تولید کردم به خاطر آخرین اثر برادران محمودی بود. در واقع خواستم نشان بدهم نگاه من به مهاجران افغانستانی با او تفاوت دارد و سعی کردم که همانند او فیلم نسازم. ملت و بچههای افغانستان گرههای ناگسستنی با مردم ایران دارند.
اگر این ظلمها گفته نشود، آیا این مردم طرفدار انقلاب میمانند
بعد از پخش تیزر فیلم داستانی «فضابازی» به کارگردانی یوسف سبحانی، در بخش بعدی میز نقد ویژه برنامه جشنواره عمار، سیامک مختاری، کارگردان مستند «قزل قیه» در ارتباطی تلفنی درباره نام اثرش توضیح داد: نام این فیلم، «قزل قیه» به معنی سنگ طلا است، این اسم در واقع اشاره به معدن مرمر است که مردم محلی از قدیم آن را بخاطر ارزش زیادش، به اسم «قزل قیه» یا سنگ طلا مینامند.
وی درباره ماجرای ساخت مستندش ادامه داد: ما دنبال معرفی پتانسیلهای کردستان برای درآمدزایی بودیم که در این حین، متوجه معادن قروه شدیم که احتمالاً خیلی از مردم نمیدانند که اینها چه قدر گران و ارزشمند هستند. وقتی وارد منطقه شدیم متوجه شدیم مردم از معدنی حرف میزنند که برای اولین بار در ایران، سند ۶ دانگ آن به اسم شخصی خورده است. این موضوع برای من تعجببرانیگز بود چرا که معادن جزو انفال هستند و نمیتوان آن را به افراد واگذار کرد. متوجه شدیم ستاد اجرایی امام هم در این مسئله، نقش دارد. در جریان واگذاری این معدن، یک روند پیچیده و حتی در جایی خطرناک و به ضرر مردم صورت گرفته است. یعنی جان عدهای در این جریان به خطر افتاده و تخلفات سلسلهواری در جریان این واگذاری و صدور غیرقانونی سند ۶ دانگ معدن رخ داده است.
طالب زاده نیز درسخنانی درباره این کار گفت: این اثر، یک کار قوی است. ما نیاز داریم که چنین حرفهایی گفته شود و درباره جاهایی مثل ستاد اجرایی امام که فعالیتهای خوب زیادی هم دارد، انتقاد نیز داشته باشیم، آن زمان قدیم بود که میگفتند درباره خیلی مسائل، نباید حرفی زد. مسئلهای که اقای مختاری روایت میکند این است مردم محلی سوژه این مستند، با وجود داشتن یک معدن ارزشمند در کنارشان، فقیرتر شدند.
مختاری در سخنانی دیگر توضیح داد: ما در این مستند شاهدیم که از این معادن ارزشمند غیر از یک حقوق اندک دولتی به مردم نفعی نمیرسد و منافع اصلی این معادن به جیب چند سرمایهدار میرسد و این پول را هم آنها به دلار تبدیل و به خارج از کشور میبرند. یعنی هیچ اتفاقی که به نفع مردم و کشور در اینجا رخ نمیدهد. ما در این مستند، با مردمی مواجه هستیم که مرزنشینان ما و قشر متوسط به پایین هستند همچنان انقلاب را دوست دارند ولی ظلمهایی صورت میگیرد، اگر این ظلمها گفته نشود، آیا این مردم طرفدار انقلاب میمانند.
مستندی که یک روزه تصویربرداری شد
حسین دارابی، کارگردان فیلم داستانی «پرستار» نیز در بخش بعدی میزنقد ویژه برنامه جشنواره عمار در سخنانی گفت: این کار را در اوایل شیوع کرونا که فضای مردم نسبت به این بیماری گنگ بود، ساختیم. به خودمان میگفتیم در این فضا چه کار میتوانیم بکنیم. عوامل جشنواره عمار، یک جلسهای با پزشکان و مسئولان ستاد کرونا گذاشتند که ما هم حضور داشتیم. بعد از آن ما به ایده این فیلم رسیدیم.
طالبزاده نیز در سخنانی با اشاره به انسانی بودن موضوع فیلم داستانی «پرستار» بیان کرد: بچههای فیلمساز، مهمتر از فیلمشان، خودشان و شخصیتهای آنها است، به همین دلیل هم بهترین کار درباره نشان دادن این فیلمسازها به نظرم این است که فیلم و فیلمساز هر دو با هم دیده بشود.
دارابی با اشاره به سوژه فیلمش که یک پرستار است، عنوان کرد: برای تولید این فیلم، به سختی توانستیم یک بیمارستان خالی را پیدا کنیم، آن هم بیمارستانی بود که بخشی از آن در دست تعمیر بود. آنجا کار را یک روزه تصویربرداری کردیم چون از نظر مالی هم نمیتوانستیم زیاد هزینه کنیم. ولی این کار بعد از پخش، خیلی خوب دیده شد. ما میخواستیم بگوییم در طبقات بالاتر هم گذشت و انسان دوستی هم جریان دارد.
در بخش بعدی این ویژه برنامه، برگزیدگان بخش مسابقه داستانی معرفی و تقدیر شدند. هوشنگ توکلی که به نمایندگی از هیات داوران بخش مسابقه «داستانی» در استودیوی برنامه حاضر شده بود، در سخنانی کوتاه درباره آثار این بخش توضیح داد: آثار امسال، بسیار پربار بود. کارها، خیلی نزدیک به همدیگر بود و در جریان داوری، ساعتها طول میکشید که انتخاب کنیم که کدام آثار برگزیده شوند. راجع به هر اثری که میخواستیم حرف بزنیم، کار باکیفیتی بود.
بنابرین گزارش، هیات داوران بخش «داستانی» متشکل از هوشنگ توکلی، حامد بامروت نژاد، سعید مستغاثی، داود مرادیان و سیدناصر هاشم زاده در بخش «داستانی کوتاه» ضمن تقدیر از اثر «اژدها لازم میشود» به کارگردانی سامان غنائمی و اثر «تاول» به کارگردانی محمد اسفندیاری لوح افتخار این بخش را به اثر «پیشکش» به کارگردانی سجاد معارفی و اثر «جبران می کنم» به کارگردانی جمال احمدی اهدا کرد. همچنین فانوس این بخش به اثر «پرستار» به کارگردانی حسین دارابی اهدا شد. همچنین داوران در این بخش لوح افتخار دستاوردهای فنی و هنری را برای جلوههای ویژه اثر «فضابازی» به «روزبه شمشیری» اهدا کرد.
در بخش داستانی نیمه بلند و بلند نیز هیات داوران ضمن تقدیر از اثر «سوزگلاویژ» به کارگردانی یاسمن نصرتی و اثر «دختر الهام» به کارگردانی دانش اقباشاوی لوح افتخار این بخش را به دلیل «داشتن ایدهای جذاب» به فیلمنامه اثر «سه سپیده» به نویسندگی علی حسن زاده اهدا کرد. همچنین داوران فانوس این بخش را به اثر «دیپورت» به کارگردانی امیر سجاد حسینی اهدا کرد. درضمن در بخش قاب اول نیز ضمن تقدیر از اثر «الرد القاسم» به کارگردانی محمدامین عامری فلیحی لوح افتخار این بخش به اثر «لیاخوف» به کارگردانی امیرعلی مروج اهدا شد.
جوایز این بخش توسط مادر شهید حسین غلام کبیری امضا شده بود، امسال به دلیل کرونا و لزوم رعایت دستورالعملهای بهداشتی، خانواده شهدا در جشنواره حضور نداشتند.
سجاد معارفی، کارگردان فیلم «پیشکش» در سخنانی کوتاه بعد از گرفتن جایزه اظهار داشت: من خواهش میکنم از بچههای جریان سینمای انقلاب اسلامی، که همان قدر که اندیشه مهم است و به آن اهمیت میدهند، علم سینما هم مهم است و باید در این زمینه هم بیشتر تمرکز کنیم.
علی حسنزاده نیز بعد از دریافت جایزه خود گفت: فیلمی که بنده نویسنده آن بودم درباره حوادث انقلاب در اردبیل است. در این منطقه ما یک اتفاقی افتاده است که در تاریخ انقلاب بینظیر است، اهالی روستایی در زمان انقلاب، یک عزاداری برگزار میکنند که این مراسم به تظاهراتی علیه رژیم پهلوی تبدیل میشود که در جریان آن با حمله ژاندارمری و عوامل شاه، تعدادی از این روستاییها شهید و زخمی میشوند.
در بخش بعدی این ویژه برنامه، با معرفی کتاب «لذت سادگی» که خاطرات اکرانکنندگان جشنواره مردمی فیلم عمار را روایت میکند و همچنین بعد از پخش کلیپی درباره شهید سیاح طاهری، از محمد مردی، اکران کننده مردمی جشنواره عمار در قم با اهدای تندیس شهید سیاح تقدیر شد. این تندیس هر دوره، به یکی از اکران کنندگان فعال جشنواره در شهر قم اهدا میشود.
مردی در سخنانی بعد از دریافت تندیس شهید سیاح گفت: بنده به عنوان نماینده و کوچکترین عضو اکران کنندگان مردمی جشنواره عمار در اینجا هستم، من این تندیس را به نمایندگی از اکران کنندگان به مادر شهید زینالدین اهدا میکنم. پله پرش اکرانهای مردمی عمار در قم دوره هفتم بود که مادر شهید زینالدین علیرغم بیماریشان در جریان افتتاحیه ما حضور داشتند و بعد از آن پیگیر کارهای جشنواره بودند.
«خورشید» مجید مجیدی در میان ۱۰ شانس اول شکار اسکار
نشریه ورایتی با انتشار فهرستی از فیلمهایی که در ردیف مدعیان کسب جایزه بهترین فیلم بینالمللی اسکار نود و سوم جای دارند، «خورشید» مجید مجیدی را در میان ۱۰ شانس اول جای داد.
منتقدان ورایتی به تازگی «خورشید» را در ردیف ۱۰ فیلم دوم از نظر داشتن شانس برای گلدن گلوب جای داده بودند.
فهرست منتشر شده توسط ورایتی چنین است:
۱. «دور دیگر» ساخته توماس وینتربرگ از دانمارک / این کشور ۱۲ بار نامزدی اسکار را کسب کرده، ۳ بار آن را برده و ۵۷ فیلم تاکنون به اسکار معرفی کرده است.
۲. «من دیگر اینجا نخواهم بود» ساخته فرناندو فریاس از مکزیک
۳. «دو نفر از ما» ساخته فیلیپو منگتی از فرانسه / این کشور تاکنون ۴۰ بار نامزدی اسکار را کسب کرده، ۱۲ بار جایزه اسکار را برده و ۶۶ بار در رقابت اسکار حضور داشته است.
۴. «خواهر کوچک من» ساخته استفانی چوآت و ورونیک ریموند از سوییس / این کشور ۵ بار نامزد اسکار شده، ۲ بار این جایزه را برده و ۴۷ فیلم تاکنون به اسکار معرفی کرده است.
۵. «شب پادشاهان» ساخته فیلیپ لاکوته از ساحل عاج
۶. «رقفای عزیز» ساخته آن دری کونچالفسکی از روسیه / این کشور ۷ بار نامزدی اسکار را کسب کرده و یک بار برده است. در مجموع روسیه ۲۷ بار در اسکار حضور داشته است.
۷. «کجا بودی آیدا؟» ساخته جاسمیلا زبانیک از بوسنی و هرزگوین / این کشور یک بار نامزد اسکار شده، یک بار جایزه برده و تاکنون ۱۹ بار در این رقابت شرکت کرده است.
۸. «یک خروشید» ساخته چانگ مونگ-هونگ از تایوان
۹. «خورشید» ساخته مجید مجیدی از ایران / با ۳ بار نامزدی اسکار، ۲ بار برد جایزه اسکار و معرفی ۲۵ فیلم تاکنون به اسکار
۱۰. «شارلاتان» ساخته آگنسکا هالند از جمهوری چک / این کشور ۳ بار نامزدی اسکار را کسب کرده، یک بار این جایزه را برده و تاکنون ۲۶ بار فیلمی به اسکار معرفی کرده است.
اخبار
حضور فیلمهای «قطار آن شب» و «مسیر معکوس» در بخش رقابتی دو جشنواره بینالمللی در هند
فیلمهای سینمایی «قطار آن شب» و «مسیر معکوس» در دو جشنواره بینالمللی دربخش رقابتی دو جشنواره در کشور هند به نمایش درمیآیند.
به گزارش امتیاز، فیلمهای «قطار آن شب» به کارگردانی حمیدرضا قطبی و «مسیر معکوس» بهکارگردانی ابوالفضل جلیلی در بخش رقابتی جشنوارههای بینالمللی فیلم کودکان کلکته و گوآهاتی هند به نمایش در میآیند.
بر اساس این خبر، جشنواره بینالمللی فیلم کودکان کلکته از تاریخ 22 الی 26 ژانویه 2021 (3 تا 7 بهمن 1399) در شهر کلکته و دومین دوره جشنواره بینالمللی فیلم کودکان گوآهاتی در اواسط فوریه (اواخر بهمن) در شهر گوآهاتی هند برگزار خواهد شد.
داوری ۳۹ فیلم کوتاه در جشنواره «فجر ۳۹»
محدودیت زمان حذف میشود؟
نایب رییس انجمن فیلم کوتاه ایران «ایسفا» بیان کرد هر ۳۹ فیلمی که در جشنواره فیلم کوتاه تهران پذیرفته شده بودند، در سیونهمین جشنواره فیلم فجر داوری می شوند.
کاوه سجادی حسینی نایب رییس انجمن فیلم کوتاه ایران «ایسفا» در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به چگونگی شرکت فیلمهای کوتاه در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر، گفت: با توجه به اینکه بخش نمایش فیلم جشنواره فیلم کوتاه تهران در سال جاری برگزار نشد و نامزدی هم هنوز برای آن اعلام نشده است، هر ۳۹ فیلم کوتاه داستانی راه یافته به این جشنواره، به بخش رقابتی سی و نهمین جشنواره فیلم فجر راه یافته است.
وی بیان کرد: نامزدهای دریافت سیمرغ از دل این ۳۹ فیلم انتخاب و در نهایت برگزیدگان مشخص میشود.
این کارگردان سینما تاکید کرد: با توجه به اینکه هیات انتخابی وجود ندارد، همه ۳۹ فیلم کوتاه داستانی فرصت داوری در جشنواره فیلم فجر را دارند و این اتفاق خوبی است.
وی ادامه داد: البته هنوز نمیدانیم قرار است یک سیمرغ جایزه بدهند و یا همچنان قانون پذیرش فیلمهای ۱۵ دقیقهای ادامه دارد یا خیر. با توجه به اینکه همه ۳۹ فیلم در جشنواره داوری میشوند این احتمال وجود دارد که در این دوره قانون ۱۵ دقیقهای حذف شده باشد.
نایب رییس انجمن فیلم کوتاه تهران در پایان تاکید کرد: جشن مستقل سینمای کوتاه نیز با تغییراتی همراه شده است و قرار است از دوره بعد هر فیلمی کوتاهی که در جشنواره فیلم فجر سیمرغ بگیرند، مستقیم در جشن ایسفا در بخش مسابقه شرکت میکند.
اخبار
نمایشگاه نریمان گرانمایه پس از ۳۷ سال؛
مدار آشفته در کاشانک رونمایی می شود
نریمان گرانمایه پس از ۳۷ سال، تازه ترین مجموعه نقاشی هایش را دیروز جمعه ۱۹ دی ۹۹ در یک نمایشگاه انفرادی به تماشا می گذاشت.
به گزارش امتیاز؛ مدار آشفته، عنوان نمایشگاه و جدید ترین سری آثار این هنرمند در آستانه ششمین دهه زندگی اش است، آثاری که آفرینش برخی از تابلوهایش یک فصل به درازا می کشد.
نریمان گرانمایه که متولد ۲۳ مهر ۱۳۴۰ تهران است، سال ۱۳۶۲ در نمایشگاه گروهی در انجمن فرهنگی ایران و ایتالیا شرکت کرد و آثارش در کتاب منتخب منتشر شد؛ او همان سال اولین نمایشگاه خود را در همین انجمن برپا نمود و تا سال ۱۳۷۰ نیز آثار تامل برانگیز خویش را در چند نمایشگاه گروهی شرکت داد، اما بعدتر نقاشی هایش را در خلوت خود پنهان کرد و به کارگردانی و ساخت انیمیشن پرداخت و اتفاقا به موفقیت های متعدد دست یافت؛ او از سال ۷۵ به مدیریت و کارگردانی در استودیوهای بامداد فیلم، سیمرغ فیلم و آبنوس فیلم مشغول بود و ساخت انیمیشن تصمیم سخت و مشارکت در پرتره های نمکی، پلنگی، گاگیلا، توم توم و ... را در رزومه اش داراست.
از آغاز دهه ۹۰ او برای کمک به هموطنان آسیب دیده در بلایای طبیعی در سلسله نمایشگاههای خیریه گالری مژده اثری هدیه و ارائه کرد و اکنون به دعوت گالری مژده، دومین نمایش انفرادی آثارش را با مجموعه بسیار خاص « مدار آشفته» به تماشا می گذارد.
ابعاد بسیار بزرگ برخی آثار نریمان گرانمایه سبب شده گالری مژده این نمایشگاه را در خیابان نیاوران، خیابان کاشانک، خیابان پور ابتهاج، نبش کوچه لشگری، پلاک ۲ بر پا کند. این نمایشگاه تا دوشنبه ۲۲دی ماه از ساعت ۱۶ تا ۱۹ با رعایت تمامی شیوه نامه های بهداشتی ادامه خواهد داشت.
در بیانیه معرفی نمایشگاه مدار آشفته نوشته شده است: ما توسط دیگری دیده شده و او را می بینیم ،او را درک می کنیم و او نیز تلاش در درک ما دارد ،بنابراین دیگری هستی ماست و با دیگری بودن سرشت و هستی سوژه ی زمان مند و مکان مند را تشکیل می دهد. اما هر یک از ما به واسطه ی زیسته های خود درک و دریافت متفاوتی از بیرون و دیگری دارد و همین دریافت ها در پیوند ما با یکدیگر گاه سبب می شود معنا و شناخت به تعلیق درآید و این تعلیق خود زمینه ساز بروز افتراق و رخنه در مدارهای پیوسته ی ما می شود .این گسست سبب تعلیق شناخت و ارتباط با دیگری و حتی گسست از او و ایجاد مدارهایی آشفته می شود.
«جوکر» پرفروشترین فیلم در صنعت سرگرمی خانگی بریتانیا شد
خانهنشین شدن مردم در سال ۲۰۲۰ رشد صنعت سرگرمی خانگی بریتانیا را موجب شد و در این میان«جوکر» بیش از دیگر فیلمهای سینمایی توانست توجه مردم را به خود جلب کند. «جوکر» بیش از ۱.۴ میلیون کپی به صورت دیسک، آنلاین و TVOD فروخت و این جایگاه را به خود اختصاص داد. برمبنای همین آمار روشن شده در سال ۲۰۲۰ سرگرمی در خانه در بریتانیا ۲۶ درصد رشد کرد و مجموع فروش این بازار را به ۳.۳ میلیارد پوند (۴.۴۷ میلیارد دلار) رساند.
فروش آنلاین فیلم و تلویزیون با رشدی ۱۴.۵ درصدی نسبت به سال قبلتر خود همراه شد و TVOD نیز رشدی ۲۴ درصدی را تجربه کرد. شمار خریداران و کرایه کنندگان فیلمهای ویدیویی نیز ۱۴ درصد رشد کرد و در فاصله مارس تا نوامبر به ۱۲.۹ میلیون نفر رسید.
سرویس استریم در بریتانیا در سال ۲۰۲۰ با رشدی ۴۲ درصدی روبهرو شد و اکنون ۷۴ درصد از کل ارزش بازار تماشای خانگی را به خود اختصاص داده است. دیزنی پلاس از جمله سرویسهایی بود که سال ۲۰۲۰ وارد این مجموعه شد و به نتفلیکس و آمازون پرایم در دوران قرنطینه اول بریتانیا پیوست. با گسترش اجاره دیجیتال فیلمها و سریالها، بیش از ۳۰.۸ میلیون مورد اجاره فیلم تنها در ماه اکتبر ۲۰۲۰ صورت گرفت.
محبوبترین مجموعههای تلویزیونی سال ۲۰۲۰ شامل فصل هشتم «بازی تاج و تخت»، «چرنوبیل»، «دکتر هو» و «دانتون ابی» بود.
در میان فیلمهای سینمایی نیز پس از «جوکر» به ترتیب «یخ زده ۲»، «جومانجی: سطح بعدی»، «۱۹۱۷» و «جنگ ستارگان: خیزش اسکای واکر» پرمخاطبترین فیلمهای سینمایی در اشکال مختلف دیجیتال، بلوری، دیویدی و ویاو دی بودند.
احتمال به محاق رفتن سینماها در ژاپن
گسترش موارد ابتلا به ویروس کرونا احتمال تعطیل شدن دوباره سینماهای توکیو را مطرح کرده و از همین رو سینماهای زنجیرهای توهو و دیگر سینماداران بزرگ پیشفروش بلیتهای خود را متوقف کردهاند. در سالهای اخیر فروش سینماهای ژاپن در مکان سوم دنیا پس از آمریکا و چین بوده ست. سینماهای توهو بزرگترین زنجیره سینمایی ژاپن روز دوشنبه با صدور بیانیهای اعلام کرد پیشفروش بلیت برای بیشتر از ۲ روز را متوقف میکند و از ۸ ژانویه فقط بلیت روزانه برای سینماهای توکیو ارایه میشود. دیگر سینماداران بزرگ مانند یونایتد، آئو و گرند سینما سانشاین نیز چنین بیانیهای منتشر کردند.
سینماهای ژاپن پیشتر از اوایل آوریل تا اواخر ماه می ۲۰۲۰ تعطیل بودند. این موج دوم تعطیلیهاست که انتظار میرود حدود یک ماه طول بکشد. دیروز نخست وزیر اعلام کرد تصمیم خود درباره وضعیت اضطراری دیگر در توکیو را روز پنجشنبه اعلام میکند.
دوشنبه در توکیو ۲۵۳۰ مورد ابتلای جدید به کرونا گزارش شد. در هفتههای اخیر شمار مبتلایان در ژاپن با توجه به سردتر شدن هوا بالا رفته و موجب شده تا مردم بیشتر به درون خانهها بروند. با این حال شمار زیادی از مردم سال نو را با جمعشدنهای خانوادگی و با دوستان و همکاران جشن گرفتند و این با وجود هشدارهای ایمنی برای رعایت بهداشتی با ماندن هر چه بیشتر در خانه صورت گرفت.
همایون شجریان برای «قاتل و وحشی» میخواند
همایون شجریان خواننده تیتراژ پایانی فیلم سینمایی «قاتل و وحشی» به کارگردانی حمید نعمتالله شد. فیلم سینمایی «قاتل و وحشی» به کارگردانی حمید نعمتالله که متقاضی حضور در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر شده است این روزها آخرین مراحل فنی را طی میکند. همایون شجریان که در آثار اخیر نعمتالله همکاری نزدیکی با این فیلمساز داشته است، تیتراژ پایانی این فیلم سینمایی را هم میخواند. این چهارمین همکاری همایون شجریان با حمید نعمتالله بعد از «آرایش غلیظ»، «رگ خواب» و «شعلهور» است.
|
|
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4438/20896/84500
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4438/20896/84501
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4438/20896/84502
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4438/20896/84503
|
عناوین این صفحه
- عمار برندگانش را شناخت
- «خورشید» مجید مجیدی در میان ۱۰ شانس اول شکار اسکار
- اخبار
- اخبار