|
فرصتی خاص برای لیلا حاتمی،امین حیایی و شهرام حقیقت دوست
زمان زیادی تا بازبینی نهایی فیلمهای «مشکلدار» جشنواره فجر باقی نمانده و باید دید آیا اعضای شورای پروانه نمایشِ سازمان سینمایی،فجر امسال را که بخاطر کرونا چندان هم پر و پبمان نیست، بیرمقتر میکنند؟
به گزارش ایسنا، در آستانه برپایی سیونهمین دوره جشنواره فیلم فجر که بخاطر شیوع کرونا در شرایطی خاص و محدود برگزار میشود، چند فیلم که با توجه به سابقه فیلمساز و اسم و رسم بازیگرانی که در آنها حضور دارند از جذابیتهای جشنواره امسال به شمار میروند خبرساز شدهاند ؛چون اصلاحیههایی به آنها وارد شده و مشخص نیست شورای پروانه نمایش به آنها مجوز حضور در جشنواره را میدهد یا خیر؟!
در روزهای گذشته نام دو فیلم «شیشلیک» محمدحسین مهدویان و «قاتل و وحشی» به کارگردانی حمید نعمتالله بخاطر ممیزی در کانون توجه رسانههای سینمایی قرار داشت. البته گویا اصلاحات فیلم مهدویان انجام شده و باید شورای پروانه نمایش فیلم را ببیند. درباره فیلم «قاتل و وحشی» هم که شورا تا پایان امشب منتظر رسیدن فیلم است، جمع قابل توجهی از سینماگران حمایت خود را از نمایش فیلم نعمت الله در جشنواره نشان دادند و تاکید داشتند که فرصت قضاوت این فیلم در جشنواره مهیا شود.
«قاتل و وحشی» سال گذشته هم متقاضی شرکت در جشنواره فجر بود، اما به دلیل مشکلی که در مالکیت آن وجود داشت به مرحله انتخاب و داوری نرسید و حالا که آن مسئله حل شده باز هم به مانع برخورد کرده است؛ آن هم در جشنوارهای که امسال هیات انتخاب نداشته و هر هفت داور تمام فیلمها را میبینند و مخاطب جشنواره هم چه در بخش حرفهای و چه مردمی با محدودیت در تعداد حضور افراد همراه است.
ایرادهایی که به فیلم تازه نعمتالله وارد شده موهای تراشیده شده نقش اول زن با بازی لیلا حاتمی است. گرچه معلوم نیست آیا مسئله اصلی همین است با چیز دیگر چون برخی مدیران میگویند مسئله مو نیست، گوش است و این در حالی است که گویا در این باره نظر فقهی واحدی هم مطرح نمیشود.
البته بازیگری زنها در سینما با سر تراشیده ماجرای تازهای نیست و پیشتر بازیگرهای زیادی این را تجربه کردهاند، مثل فریماه فرجامی در فیلم «سرب»، رویا نونهالی در «زندان زنان»، زهرا داوودنژاد در «بچههای بد»، شایسته ایرانی در «آینههای روبرو»، پانتهآ بهرام در «شنای پروانه» و رویا تیموریان در «شیفتگی» که برخی هم به نحوی با مشکل مجوز روبرو شدند.
سازندگان فیلم «قاتل و وحشی» در حالی در تلاش هستند که اصلاحیهی وارد شده را برای دریافت مجوز حل کنند که همچنین پیگیری ایسنا حاکی از این است که هیات داوران تاکنون چند بار، حتی به صورت مکتوب، خواستار دیدن فیلم «قاتل و وحشی» و نیز دیگر فیلم مشکلدار از نظر شورای پروانه نمایش شده ولی درخواستشان هنوز به نتیجه نرسیده است.
گپوگفتی که خبرنگار ایسنا با بعضی سینماگرها داشته با این تاکید همراه بوده که بهتر است در جشنواره فجر فضای بازتری برای نمایش فیلمها باشد و بعد از آن در صورت لزوم پس از بازخوردهای گرفته شده در جشنواره، اصلاح در اکران عمومی میتواند اتفاق بیفتد.
جدا از این مسئله، طبق اذعان برخی صاحب نظران که فیلم را دیده اند ،نکته مهم فرصتی است که فیلمهایی مثل «قاتل و وحشی» به بازیگران بویژه بازیگران زن میدهند که با وجود محدودیتهای فراوان وجهی دیگر از توانایی و هنر خود را نشان میدهند تا دستکم در ازای انتقاد به نقشهای تکراری و نبود قهرمان، تصویری تازه را به معرض دید مخاطب بگذارند.
در این فیلم لیلا حاتمی، امین حیایی، شهرام حقیقتدوست و ستاره اسکندری بازیگران اصلی هستند و سه نفر اول قطعا جای دیده شدن و قضاوت توسط داوران و مخاطبان جشنواره را دارند.
امین حیایی حضور متفاوت خود در «شعلهور» را در فیلم جدید نعمت هم ادامه داده و لیلا حاتمی هم که به اقتضای قصه، ظاهر متفاوتی دارد، از نقشهای تکراری سالهای اخیرش خیلی بیشتر فاصله گرفته و قهرمان زن «قاتل و وحشی» حمید نعمتالله شده است.
همچنین شهرام حقیقت دوست که تا به حال در بیش از 20 فیلم سینمایی بازی کرده چهرهای تازه را از خود در این فیلم نشان داده و استحقاق قضاوت و دیده شدن توسط مخاطب و داوران جشنواره فجر هست.
با تمام این تفاسیر احتمالا امروز تکلیف این فیلم و نیز «شیشلیک» که گویا اصلاحاتش بیشتر در دیالوگها بوده مشخص میشود.
ماجرای حضور ۲۰ هزار نفر مقابل دوربین «سلمان فارسی» چیست؟
تهیه کننده سریال «سلمان فارسی» با تایید اینکه در مجموع ۲۰ هزار نفر از سراسر کشور مقابل دوربین های این سریال تاریخی ـ مذهبی ایفای نقش می کنند، درباره نحوه حضور این بازیگران در صحنه و همچنین روند ساخت این سریال با توجه به اینکه دورنمایی برای پایان کرونا وجود ندارد، توضیحاتی را مطرح کرد.
حسین طاهری ـ تهیه کننده سریال «سلمان فارسی» ـ در گفت و گویی با ایسنا در پاسخ به این پرسش که گفته شده حدود ۲۰ هزار نفر در سراسر کشور برای بازی در سریال «سلمان فارسی»، شناسایی شده اند و تاکنون با شش هزار نفر، گفت و گو شده است؟ این افراد چگونه به پروژه اضافه می شوند؟ توضیح داد: ما این تعداد از عزیزان را شناسایی کرده ایم و با آنها گفت و گوهایی داشته ایم اما این گفت و گو و نام نویسی به منزله حضور قطعی در سریال نیست.
او ادامه داد: پروژه «سلمان فارسی» در طول پنج سالی که ساخت آن به طول خواهد انجامید به فراخور نیاز پروژه و در فصول مختلف با این عزیزان تماس می گیرد تا از حضور آنها بهره ببرد. در یک سال گذشته هم حدود ۱۵۰۰ نفر از همین عزیزان بسته به نیاز پروژه به کار دعوت شده اند و جلوی دوربین رفته اند. دوستانی هم که تمایل دارند تا به عنوان هنرور در پروژه حضور داشته باشند می توانند از طریق سایت سریال سلمان فارسی به نشانی salmanseries.ir ثبت نام کنند.
این تهیه کننده درباره روند ساخت سریال «سلمان فارسی» توضیح داد:
سریال «سلمان فارسی» ابعاد پیچیده و متنوعی دارد چون ما با یک کار تولیدی فنی صرف، روبه رو نیستیم، اما با وجود مشکلاتی که کرونا ایجاد کرد ما طبق برنامه پیش رفته ایم و همه از میزان پیشرفت کار راضی اند.
او در پاسخ به اینکه فیلمبرداری هم اکنون در کدام لوکیشن ادامه دارد و چه مناطق دیگری در فهرست لوکیشن های آینده قرار دارند؟ توضیح داد: فیلمبرداری بسته به شرایط جوی، آماده بودن دکورها و آمادگی بازیگران در لوکیشن های استان سمنان و شهرک سینمایی نور ادامه دارد. گروه های مختلف پروژه همزمان در حال بررسی لوکیشن های داخل و خارج کشور هستند تا بسته به نیازهای پروژه، لوکیشن های بعدی، انتخاب و بعد از بررسی های همه جانبه، ساخت و ساز دکورها در آنها انجام شود.
طاهری درباره اینکه فعلا دورنمایی برای پایان کرونا نمی توانیم داشته باشیم، ساخت سریال «سلمان فارسی» با چه دشواری های احتمالی مواجه است؟ اظهار کرد: دو ماه بعد از آغاز فیلمبرداری سریال «سلمان فارسی»، کرونا از راه رسید. چون سلامت تک تک افراد حاضر در پروژه برایمان اهمیت داشت با وجود برنامه ریزی هایی که از قبل انجام شده بود، بعد از پایان تصویربرداری در کرمان و قشم، فیلمبرداری را حدود چهار ماه متوقف کردیم. در این چهار ماه، گروه سازنده سریال با توجه به محدودیت های تردد، لوکیشن های داخلی مانند شهرک های سینمایی غزالی، نور و استان سمنان را جایگزین لوکیشن های خارجی مانند ترکیه و ارمنستان کردند و برنامه ریزی جدید بر مبنای شرایط روز انجام شد. نهایتا فیلمبرداری مجدد دهم مرداد امسال که مصادف با عید قربان بود در اطراف شاهرود از سر گرفته شد اما پیش از آغاز مجدد فیلمبرداری، عمده افرادی که مستمر با سریال «سلمان فارسی» همکاری میکردند به مدت یک سال، تحت پوشش بیمه کرونا قرار گرفتند و برای آنها پرونده پزشکی تشکیل شد. دستورالعمل های بهداشتی مرکز بهداشت و درمان سازمان صداوسیما با حضور بهداشت یار ثابت و مقیم به دقت در دستور کار قرار گرفت. با آغاز فیلمبرداری مجدد، هر روز افراد حاضر در پروژه بر اساس پروتکلهای بهداشتی، کنترل و تب سنجی شده و می شوند. این اقدامات در دفتر مرکزی تهران، شهرک های سینمایی غزالی و نور، کارگاهها و محل فیلمبرداری و همینطور لوکیشنهای استان سمنان مستمر انجام می شد. ضمن اینکه روزانه حدود ١٥٠٠ ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده در میان عوامل سریال توزیع می شد و می شود. تمام این موارد به علاوه حضور مستمر آمبولانس هایی مجهز به همراه پرسنلی کارآزموده در محل لوکیشن، هزینه های اضافی بود که کرونا به پروژه تحمیل کرد اما همان طورکه قبلا گفته شد چون سلامت افراد برای ما مهم تر است، این هزینه ها اهمیتی ندارد. علاوه بر این در دو ماه اخیر، هر دو هفته یک بار از عمده عوامل، تست پی سی آر گرفته می شود و هر بازیگر یا فردی بخواهد به پروژه اضافه شود می بایست تست بدهد و چند روزی در قرنطینه بماند تا سلامت او توسط مراجع ذیصلاح بهداشتی تائید شود.
این تهیه کننده در پایان در پاسخ به اینکه آیا بازیگران جدیدی هم به کار اضافه شده اند؟ اظهار کرد: آنهایی که به تاریخ علاقه مندند می دانند که زندگی «سلمان فارسی»، همواره در سفر از منطقه ای به منطقه دیگر بوده است؛ بنابراین همین فضا در سریال هم وجود دارد. سلمان فارسی در مسیر حرکت خود از ایران به روم و حجاز با شخصیت های مختلفی روبه رو می شود که همین امر، تنوع بازیگران را در این پروژه بالا می برد. بازیگران مختلف داخلی و خارجی بسته به نیاز پروژه، ولو در حد یک یا دو سکانس به کار اضافه می شوند و بعد از پایان بازی شان، بازیگران دیگر در نقش ها و لوکیشن های دیگر به کار افزوده می شوند.
به گزارش ایسنا، «سلمان فارسی» یک مجموعه تلویزیونی در حال ساخت به کارگردانی داوود میرباقری است که تصویربرداری آن از ۲۰ آذر ۱۳۹۸ آغاز شدهاست. این مجموعه قرار است در حدود ۵٠ قسمت ساخته شود.
«هولودومور» قحطی در اکراین را به تصویر میکشد
رها حاجی زینل از فعالیت هایش در دوران کرونا و روی صحنه بردن نمایش «هولودومور» گفت و از پرداخت نشدن حق و حقوقش توسط یکی از تهیه کنندگان تئاتر و مورد حمایت قرار نگرفتن هنرمندان انتقاد کرد.
رها حاجی زینل بازیگرو کارگردان تئاتر در گفتگو با خبرنگار مهر درباره تازهترین فعالیتهایش گفت: به تازگی بازی در فیلم سینمایی «غیر خانگی» به کارگردانی حسام صالح بیگ را به پایان رساندهام و هم اکنون مشغول تمرینات نمایش «حصار» به کارگردانی یاسمن نصرتی هستم که بهمن ماه امسال در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه میرود. سعی کردم برای ایفای نقش یک نابینا در این نمایش به سراغ کارها و بازیهای قبلی نرفته و شخصیتی تازه خلق کنم، در این راه هم یاسمن نصرتی کمکهای زیادی به من کرد تا بتوانم کاراکتر را لمس کنم، بدون شک کارگردانی وی باعث شد تا سریعتر این نقش را پیدا کنم. خوشحالم که در اثری به نویسندگی و کارگردانی یک زن کرد قوی به ایفای نقش میپردازم.
وی درباره کارگردانی در عرصه تئاتر اضافه کرد: هم اکنون روزهای پایانی تمرینات نمایش «هولودومور» به نویسندگی علی صفری را انجام میدهم که اجرایش را از اواخر بهمن ماه در عمارت نوفل لوشاتو آغاز خواهد کرد.
بازیگر فیلم سینمایی «مامان» درباره مضمون نمایش «هولودومور» بیان کرد: این نمایش در ادامه کارهای گروه تئاتر سهگانه درباره تبعات جنگ جهانی اول و دوم جهانی است، هولودومور یا مرگ بر اثر گرسنگی به قحطی خود ساخته استالین در اکراین میپردازد که در بازهای از زمان باعث نسل کشی و مرگ میلیونها اکراینی شد. ما در این نمایش یکی از خانوادههای دهقان اکراینی را میبینیم که درگیر قطحی شده و برای بقا تلاش میکنند.
بازیگر فیلم «غیرخانگی» درباره علاقه به پرداختن به آثاری با موضوع جنگ جهانی افزود: من همیشه دوست دارم که به سراغ متنها و ایدههای جذاب داخلی بروم، شاید آثاری مثل «هولودمور» به مسائل خارجی میپردازند، اما اصل اثر درباره تبعات جنگ است، ترجیح میدهم به جای باز اجرای آثاری که بارها روی صحنه رفتهاند از نویسندگان خوب داخلی حمایت کنم. پیش از این نمایش «آشویتس زنان» را با موضوع اردوگاههای کار اجباری روی صحنه بردیم که با استقبال خوبی روبرو شد، پس از آن «برلین ۱۰:۱۰» را با همان محوریت اجرا کردیم که خوشبختانه در دوران اوج کرونا جزو پرمخاطبترین آثار تماشاخانههای خصوصی بود و حال میخواهیم با «هولودومور» این سهگانه را به پایان برسانیم.
حاجی زینل درباره حضورش در فیلم سینمایی «غیرخانگی» توضیح داد: ایده پردازیهای نسل جوان برای من بسیار جالب است، همیشه دنبال نقشهای متفاوت هستم، در سال گذشته چندین پیشنهاد بازی داشتم اما سعی کردم از تکرار پرهیز کنم، نقش و کلیت فیلم «غیرخانگی» به کارگردانی حسام صالح بیگ خاص نسل تازه سینما بود؛ ایدهای نزدیک به سینمای مستند که من از سبک ساخت آن به شدت استقبال کردم.
وی با انتقاد از حمایت نکردن از گروههای تئاتر در دوران کرونا اضافه کرد: برای اجرای نمایش «برلین ۱۰:۱۰» به هیچ عنوان حمایتی از ما نشد، اثر با استقبال خوبی روبرو شد اما همان تخصیص پنجاه درصدی صندلیهای خالی سالن هم آنطور که قولش را داده بودند، انجام نشد. این کار صرفاً با تلاش گروه به این نتیجه رسید و اگر نه هیچ حمایتی از سوی بخش دولتی تئاتر نشد و مطمئنم از این به بعد هم نخواهد شد، ما در تئاتر صرفاً خودمان را داریم و به همین دلیل کار تئاتر سختتر از قبل شده است.
وی با اشاره به متعهد نبودن یکی از تهیه کنندگان تئاتر در اثری که به ایفای نقش پرداخته است، افزود: برای من عجیب است که چگونه تهیه کنندگانی بی هیچ پیشینهای راهی تئاتر میشوند و بعد از بدقولی و پرداخت نکردن دستمزد عوامل، هیچ کسی پیگیرشان نمیشود. من در نمایش «جیرجیرک» به کارگردانی آرش سنجابی به ایفای نقش پرداختم، در شرایط سخت کرونایی تمرین کردم و روی صحنه رفتم و همان دستمزد ناچیزم هم تاکنون پرداخت نشده است. حتی به اداره کل هنرهای نمایشی هم شکایتم را بردم اما هنوز هیچ خبری نشده و بعید میدانم که کسی آن تهیه کننده را به پرداخت دستمزدی که بابتش قرارداد داشتم اجبار کند. وی حتی پس از آن اثر ۲ نمایش دیگر هم روی صحنه برد و احتمالاً باز هم میتواند به تهیه کنندگی در تئاتر ادامه دهد.
حاجی زینل در پایان درباره فعالیتهایش در آینده عنوان کرد: خوشبختانه با وجود شرایط بیماری کرونا سال خوبی را داشتم، در ۲ فیلم سینمایی و ۲ فیلم کوتاه بازی کردم و از سویی ۲ نمایش را کارگردانی کرده و در ۲ نمایش دیگر هم به ایفای نقش پرداختم، اما برای سال آینده تصمیم گرفتم که از تئاتر فاصله گرفته و به سینما بپردازم، متاسفانه نادیده گرفتن ما در تئاتر اوج گرفته و باعث شده تا هر چه میکنیم آب در هاون کوبیدن باشد. از این رو تصمیم دارم تمام تمرکزم را در سال آینده روی ساخت فیلم کوتاه و بازی در آثار سینمایی بگذارم، زیرا آنقدر بی اعتنایی در تئاتر دیدهام که بعید میدانم دل چرکینی از آن به این زودی ها پاک شود.
اخبار
جشنواره ساندنس اسامی هیات داوران ۲۰۲۱ را اعلام کرد
هیات داوران جشنواره فیلم ساندنس که اسامی برندگان این دوره را در مراسمی دیجیتال که ۲ فوریه (۱۴ بهمن) برگزار میشود معرفی میکنند، شناخته شدند.
در میان هیات داوران سینتیا اریوو بازیگر و خواننده بریتانیایی و دانیلا وگا بازیگر شیلیایی جا دارند. کیت و لورا مولاوی ۲ خواهر طراح-فیلمساز نیز از اعضای هیات داوران ۲۲ نفره امسال هستند.
این جشنواره امسال در ۶ بخش اسامی هیات داورانش را اعلام کرد. امسال مانند سال پیش تماشاگران جشنواره در نقش اهدا کنندگان جایزه مخاطبان به بررسی بهترین فیلم میپردازند.
اعضای داوران در بخش رقابتی آثار آمریکایی شامل جولی دش فیلمساز، سینتیا اریوو برنده جایزه تونی و گرمی و هانا یاناگیارا نویسنده هستند.
بخش مستند آمریکایی را اشلی کلارک مدیر هنری، جاشوآ اوپنهایمر فیلمساز نامزد اسکار و لانا ویلسون کارگردان برنده امی داوری میکنند.
هیات داوران سینمای جهان شامل زینب آتاکان تهیهکننده از استانبول، ایزاک جولین فیلمساز و دانیلا وگا بازیگر شیلیایی است.
کیم لانگینیتو مستندساز بریتانیایی، محمد سعید اوما مدیر اجرایی «مستند آفریقا» و ژان تسین سردبیر، تهیه کننده و مشاور فیلم مستند هیات داوران بخش سینمای مستند جهان خواهند بود.
خواهران مولاوی داوران بخش «نکست» هستند و در بخش فیلم کوتاه رائول کاستیلو بازیگر تئاتر و تلویزیون، تاکیتا دین هنرمند تجسمی و اینگه دو لوو برنامهریز هیات داوران را تشکیل میدهند.
تعیین برنده جایزه فیلم بلند آلفرد پی.اسلوان را نیز جوی بولاموینی، آنیش چاگانتی نویسنده و کارگردان، ماندی هالفورد دانشیار شیمی، لیدیا دین پیلچر کارگردان و تهیهکننده و لینا وورما تهیه کننده سوییسی برعهده دارند.
کیم یوتانی مدیر برنامههای جشنواره از این گروه به عنوان چهرههایی یاد کرد که هر یک در زمینههای فردی موفقیتهای چشمگیری داشتهاند و میتوانند دیدگاههای منحصر به فرد خود را در روند تحلیل و ارزیابی فیلمها نیز ارایه کنند.
جشنواره ساندنس که هم از فیلمهای بلند و هم کوتاه در ۲ بخش آمریکا و جهان تجلیل میکند به صورت آنلاین در دسترس خواهد بود. امکان تماشای فیلمهایی که در انتها برنده جایزه شوند یک روز پس از مراسم اهدای جوایز به صورت آنلاین ممکن خواهد بود.
معرفی بازیگران جدید «گرگاسها یا روز به خیر آقای وزیر»
پس از بهناز نازی اکنون کتانه افشاری نژاد، کامبیز امینی، رضا جهانی و دنیا فتحی به عنوان گروه بازیگران نمایش «گرگاس ها یا روز به خیر آقای وزیر» معرفی شدند.
اجرای نمایش «گرگاسها یا روز به خیر آقای وزیر» به نویسندگی و کارگردانی حمیدرضا نعیمی از روز پنجشنبه نهم بهمن ساعت ۱۸ با مدت زمان ۱ ساعت و ۴۰ دقیقه و قیمت بلیت ۶۰ هزار تومان در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر آغاز میشود. پیش فروش نمایش نیز در سایت تیوال آغاز شده است.
«گرگاس ها یا روز به خیر آقای وزیر» که جدیدترین تولید گروه نمایش «شایا» است، داستان مردی است که برای منصب وزارت دارایی انتخاب میشود. او میداند بسیاری از مسئولان و سازمانها در فساد، اختلاس و پولشویی گسترده کشور دست دارند. پس اعلام میکند که بیهیچ ملاحظهای قصد پاکسازی و اصلاحات دارد. از همین رو دیگران با تهدید، تطمیع و تزویر سعی میکنند او را از خواسته و هدفش دور کنند اما او با عزمی راسخ قصد دارد مفسدان را مجازات کند. وزیر دارایی، با موانع و کارشکنیهایی که در طول مبارزه مواجه میشود، در مییابد ریشه این فسادهای گسترده به جای دیگری بازمیگردد، پس با اختیارات تامی که از سوی رئیسجمهور دریافت کرده همه را غافلگیر میکند.
اخبار
با ساخت موسیقی، مراحل فنی «طرلان» به پایان رسید
مراحل صداگذاری و آهنگسازی فیلم سینمایی «طرلان» به کارگردانی سیدمحمد حسینی و تهیه کنندگی اتابک نادری به پایان رسید.
به گزارش امتیاز، پس از پایان تدوین فیلم سینمایی «طرلان» ، وحید علیپور ساخت موسیقی و آهنگسازی فیلم را آغاز کرد.
همچنین لیلا پورموسوی بعنوان دستیار اهنگساز ،دانیال جورابچی،محمدحسین غریبی،عادل اصغرزاد، وحید علی پور و هیوا کُرد نوازندگان موسیقی فیلم هستند.
طرلان» که اولین تجربه سینمایی سیدمحمد حسینی محسوب می شود از اوایل تیرماه در اطراف شهرستان هیر استان اردبیل آغاز شد و روایتگر پسری به نام طرلان است که در جریان اتفاقات و رویدادهایی معمول زندگی با واکنش ها و باورها و در برخی موارد خرافه سازی های مردم روستا درگیر می شود .
امید نیکبین صدابرداری موزیک را در استودیو شهر صدای پارسیان و امین طالعی میکس و مسترینگ آن را به پایان رسانده است و فرهاد زندی و مجید کاظمی مرحله نهایی صداگذاری فیلم را بر عهده دارند .
تدوین این فیلم به تازگی توسط امیر اطمینان به پایان رسیده و اکنون در مراحل فنی پایانی قرار دارد تا به زودی آماده نمایش و حضور در فستیوالهای جهانی شود.
شبنم قلی خانی و اتابک نادری،داور فرمانی، فریبا مهرزاد، محمدرضا خدایی، جلال محمدلو، ضیغم اسماعیلی، یاشار نادری، مهدی شیری،ایلیا نوریان امیررضا رحیمی نسب محمد فرجی و ... بازیگران این فیلم هستند.
عوامل اصلی این پروژه عبارتند از:مدیر فیلمبرداری: محبوب شکرزاده، مدیرصدابردار: روح الله جعفربیگلو، صدابردار:شهریار عادلی , دستیار صدا :مینا جعفربیگلو ۰ دستیار یک فیلمبردار: رضاگوگانی، طراح صحنه و لباس: مهدی شیری، طراح گریم: سمیرا کحالی، منشی صحنه: مهلا معصومی نژاد، دستیاران کارگردان: فردین آقا مرادی، نعمت صداقت،خاطره گودرزی جانشین تولید: زهرا پسندی، مدیر تدارکات: کاظم شهبازی، علی اصغر روح نواز دستیاران صحنه و لباس: رامین برزگر و پریسا عطایی،سمیرا حسینی اجرای گریم: سجاد سید هدی، دستیاران فیلمبردار: محمدرضا امینی، حمزه نیسان، مهرداد و مهران میکائیل زاده نمین، مسئول فنی دوربین: سهیل ملکی، سینه موبیل: داریوش جوان آلوچه، دستیار تدوین: سامان ایران زاده، ترانه سرا: میلاد فطین، عکاس: لیلا دنیادیده. و جانشین تهیه کننده و مدیرتولید: عصمت نوریان
پخش بین المللی فیلم سینمایی طرلان بعهده یک دفتر پخش بینالمللی سوئدی است
کنت برانا در نقش بوریس جانسون بازی میکند
در سریالی جدید از اسکای تیوی، کنت برانا در نقش بوریس جانسون ظاهر میشود تا جزییاتی از پاسخهای کشور در برابر بحران کرونا را به تصویر بکشد.
این سریال درام با عنوان «جزیره مقتدر» در ۵ قسمت به کارگردانی و نویسندگی مایکل وینترباتم چهره کهنهکار و سازنده آثاری چون «سفر» ساخته میشود.
ساخت این پروژه نخستین بار در تابستان اعلام شده بود اما اکنون با انتخاب شرکای پخش و معرفی بازیگران جنبه عملیتری گرفته است تا بتواند رویدادهای پیرامون بوریس جانسون و دولت او را در مواجهه با موج اول پاندمی را شکل بدهد. خود جانسون اواخر مارس به دلیل ابتلا به کرونا بیش از یک هفته در بیمارستان بستری شد و چند روز را هم در بخش مراقبتهای ویژه (آیسییو) گذراند.
قرار است این سریال در شبکه اسکای در پاییز ۲۰۲۲ به نمایش درآید.
وینترباتم در این باره گفت: موج اول کرونا هیچ وقت از یاد نمیرود. زمانی که کشور با هم متحد شد تا با دشمنی نامرئی مبارزه کند، زمانی که مردم بیشتر از همیشه از اهمیت یک جامعه بودن مطلع شدند. در این سریال امواج بیپایانی از داستانهای واقعی به هم میپیوندند؛ از بوریس جانسون در خانه شماره ۱۰ تا کارکنان خط مقدم مبارزه با کووید ۱۹ در سراسر کشور؛ همه و همه تصویری از تلاشهای دانشمندان، پزشکان، کارکنان خانههای مراقبت و سیاستمدارانی که از ما در برابر ویروس محافظت کردند، به تصویر کشیده میشود.
هچنین گفته شده این سریال بر اساس مدارک دست اول درباره اعضای دولت، وزارت بهداشت، گروه مشاوران علمی موارد اورژانسی و بیمارستانها در سراسر کشور شکل میگیرد.
در حالی که ۱۰ ماه از آغاز همهگیری گذشته اکنون بریتانیا سومین تعطیلی سراسری خود را تجربه میکند. روز جمعه ۱۴۰۱ نفر بر اثر این ویروس درگذشتند که در عین حال رکورد کشتهشدگان در بریتانیا بود. در مجموع تاکنون نزدیک به ۹۶ هزار تن از کرونا در این کشور جان باختهاند.
وینترباتم سازنده درامهای دیگری مبتنی بر رویدادهای واقعی بوده که «به سارایوو خوش آمدید»، «یک قلب توانا»، «افراد مهمانی ۲۴ ساعته» و «جادهای به گوانتانامو» از جمله آنهاست.
از تابستان احتمال اینکه چه بازیگری در نقش بوریس جانسون ظاهر شود، حدس و گمانهای زیادی به راه انداخته بود. احتمال حضور مت لوکاس کمدین در این نقش یکی از اخباری بود که توجه زیادی را برانگیخت.
تیم شیپمن دبیر سیاسی ساندی تایمز به عنوان مشاور با این سریال همکاری میکند.
والتر برنستاین فیلمنامهنویس مشهور
در لیست سیاه هالیوود درگذشت
والتر برنستاین فیلمنامهنویسی که برای «جبهه» نامزدی اسکار را کسب کرد و سالها اسمش در فهرست سیاه هالیوود بود، در ۱۰۱ سالگی درگذشت. این فیلمنامهنویس در دهه ۱۹۵۰ در فهرست سیاه هالیوود جای گرفت و شائبه رواج افکار کمونیستی در صنعت سرگرمی آمریکا به وی وارد آمد. وی سال ۲۰۰۵ در مصاحبهای با سانفرانسیسکو کرونیکل گفته بود: یک کتابچه کوچک به نام «کانالهای سرخ» وجود داشت که مجموعهای از حدود ۱۵۰ نفر را که در صنعت سرگرمی فعالیت میکردند در برگرفته بود و به آنها «کمونیستها» یا «جبهه کمونیست» میگفتند. اگر اسم کسی در آن کتابچه بود خود به خود از همه چیز حذف میشد.
وی افزوده بود: هشت اتهام درباره من وجود داشت که همهاش هم درست بود. من همه آن کارها را کرده بودم. برای مجلههای کمونیستی نوشته بودم، از ارتش روسیه در جنگ و از «وفاداران» در اسپانیا حمایت کرده بودم.
در نتیجه برنستاین مجبور شد تا با «جبهه» های مختلف همکاری کند تا بتواند برای هالیوود کار کند. تجربهای که بعداً الهامبخش برنستاین شد تا «جبهه» را بنویسد. این فیلم با بازی وودی آلن در نقش دوست یک فیلمنامهنویس تلویزیونی که اسمش در فهرست سیاه بود در سال ۱۹۷۶ به کارگردانی مارتین ریت ساخته شد.
در هر حال بازگشت برنستاین به هالیوود تا سال ۱۹۵۹ میسر نشد و این کار با نوشتن فیلمنامه «یک جور زن» با بازی سوفیا لورن و به کارگردانی سیدنی لومت ممکن شد.
پس از آن این فیلمنامهنویس به نوشتن ادامه داد و نویسنده فیلمنامه فیلمهایی چون «بلوز پاریس» به کارگردانی مارتین ریت در سال ۱۹۶۱، «وضعیت رفع خطر» به کارگردانی سیدنی لومت در سال ۱۹۶۴ و «مولی مگوایرز» به کارگردانی مارتین ریت در سال ۱۹۷۰ بود.
آثار وی با احترام زیادی روبرو شدند و تلاش وی برای فیلمنامهنویسی به عنوان «مبارزهای برای عدالت اجتماعی» خوانده شد.
اصلاحات «قاتل و وحشی» اعمال شد
فیلم سینمایی «قاتل و وحشی» به کارگردانی حمید نعمتالله که از سوی شورای پروانه نمایش اصلاحاتی به آن وارد شده بود بعد از مرتفع کردن این اصلاحات مجدد به شورای پروانه نمایش ارسال شد. بخش عمده اصلاحات واردشده به این فیلم مربوط با گریم یکی از بازیگران و نیز خشونت برخی سکانسهای آن بوده است که پس از اعلام نظر اعضای شورای پروانه نمایش، از سوی عوامل، این اصلاحات اعمال شده است. این فیلم جزو آثاری است که هنوز هیات داوران به ارزیابی آن نپرداختهاند و طبق اعلام دبیر جشنواره ورود آن به چرخه داوری فیلمهای فجر امسال، منوط به اخذ پروانه نمایش است.
در صورت صدور پروانه نمایش، این فیلم طی روزهای آتی برای هیات داوران به نمایش گذاشته میشود.
|
|
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4448/20978/84888
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4448/20978/84889
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4448/20978/84890
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4448/20978/84891
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4448/20978/84892
|
عناوین این صفحه
- فرصتی خاص برای لیلا حاتمی،امین حیایی و شهرام حقیقت دوست
- ماجرای حضور ۲۰ هزار نفر مقابل دوربین «سلمان فارسی» چیست؟
- «هولودومور» قحطی در اکراین را به تصویر میکشد
- اخبار
- اخبار