|
وزیر صنعت، معدن و تجارت:
مخالف قیمتگذاری دستوری هستم
وزیر صمت گفت: با هرگونه قیمتگذاری دستوری مخالف هستم و دولت نیز با ما هم عقیده است و در تحقق این موضوع کمک میکند.
علیرضا رزمحسینی وزیر صمت در دیدار با تولیدکنندگان و اعضای انجمن سیمان، گفت: سیاست وزارت صنعت، معدن و تجارت در حوزههای ماموریتی خود مشارکت در تصمیم سازی و تصمیم گیری با بخش خصوصی، دولت و مجلس شورای اسلامی است.
وی تصریح کرد: در همین راستا در هرگونه تصمیم گیری، نمایندگان تشکلها و انجمنهای بخش خصوصی، کمیسیونهای اقتصادی و صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و دولت اعلام نظر و مشارکت خواهند داشت.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه با اعلام اینکه با هرگونه قیمتگذاری دستوری مخالف هستم، بیان کرد: دولت نیز در این راستا با ما هم عقیده است و در تحقق این موضوع کمک میکند و انتظار داریم که بخش خصوصی نیز برای این موضوع مهم پای کار بیاید.
رزم حسینی با اعلام اینکه به دنبال حذف واسطهها و دلالان هستیم، گفت: دلالان و واسطهها میان تولید کننده و مصرف کننده قرار میگیرند و سبب افزایش قیمت کالاهای مهم (مانند سیمان) در بازار میشوند که دستگاههای نظارتی در این حوزه باید به کمک تولید بیایند.
وی حمایت از تولیدکنندگان را سبب افزایش تولید و صادرات، ارتقای شاخصهای اشتغال و به دنبال آن افزایش امید و امنیت اجتماعی میشود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر نقش مهم رسانهها در کنترل بازار، از آنها خواست که در شرایط حساس کنونی برای ایجاد آرامش در بازار و حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده گام بردارند.
وی همچنین با تاکید بر اهمیت انجمنها و تشکلها، بیان کرد: خود انجمن تولیدکنندگان با وحدت نظر در هر رشتهای (از جمله سیمان) باید در جهت قیمتگذاری، کنترل قیمت ها، نظارت بر بازار و حذف رانت خواران با ایجاد مکانیزم لازم، حرکت کنند.وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه تصریح کرد: معتقدم که به عنوان بخش دولتی باید به دنبال سیاست گذاری، تسهیل شرایط برای تولید و جذب سرمایه گذار و اینگونه کارهای حاکمیتی باشیم و دیگر کارها از قبیل قیمت گذاری، کنترل و نظارت بر بازار را به همین تشکل ها، انجمنها و بخش خصوصی توانمند مانند دیگر کشورهای توسعه یافته واگذار کنیم.
دومین دوره «مرکز توسعه شغلی ایرانسل» آغاز بهکار کرد
دومین دوره مرکز توسعه شغلی ایرانسل با حضور ۵۰ کارورز، با هدف شناسایی استعدادها و هدایت آنها در مسیر حرفهای شغلی، فعالیت خود را آغاز کرد.
به گزارش امتیاز، مراسم دومین دوره مرکز توسعه شغلی ایرانسل با حضور دکتر بیژن عباسیآرند مدیرعامل، محمدمهدی مجتهدی معاون منابع انسانی، جمعی از مدیران، کاروزان و مشاورهای حرفهای-روانشناختی (منتور)، با رعایت فاصلهگذاری اجتماعی و پروتکلهای بهداشتی کرونا، در محل آمفیتئاتر ساختمان مرکزی ایرانسل، برگزار شد.
مرکز توسعه شغلی ایرانسل از سال ۹۷ و با هدف نزدیک کردن ارتباط بین دانشگاه و محیط حرفهای، فعالیت خود را آغاز کرده تا با کشف و پرورش استعدادها و هدایت آنها در مسیر شغلی، بتواند رهبران آینده صنعت ICT کشور را تربیت کند. دومین دوره مرکز توسعه شغلی ایرانسل، در بهمن ماه ۱۳۹۹ درحالی برگزار شد که فراخوان جذب کارورزان در آبان ماه منتشر شده و پس از آن، سه هزار و ۸۳۰ نفر با ارسال رزومه ثبتنام کرده بودند. پس از بررسی رزومهها و برگزاری آزمونهای لازم، ۳۳۷ نفر دعوت به مصاحبه شده و از میان آنها، ۵۰ کارورز، برای حضور در مرحله ارتقاء حرفهای (منتورینگ) انتخاب شدند. پس از پایان این دوره، ۲۰ کارورز منتخب، این فرصت را خواهند داشت تا در پروژههای واقعی در پنج حوزه توسعه محصول، آیتی، علوم داده، بازاریابی و تلکام در شرکت ایرانسل به صورت کارآموز فعالیت کنند.
دکتر بیژن عباسیآرند مدیرعامل ایرانسل در این مراسم، با ابراز خوشحالی از حضور دانشورزان نخبۀ برترین دانشگاههای کشور گفت: «ایرانسل بهعنوان بزرگترین اپراتور دیتا و سرویسهای دیجیتال کشور، امسال وارد پانزدهمین سال فعالیت شده و شاید بتوان گفت در طول چهاردهسال گذشته، از مهمترین و مؤثرترین بازیگران حوزه فناوری آیتی و آیسیتی کشور بوده است. تا قبل از شکلگیری ایرانسل، در کشور تنها یک اپراتور تلفنهمراه داشتیم و کشور از تکنولوژیهای روز دنیا فاصله داشت. اما ایرانسل از زمانی که شکل گرفت، بنای خود را بر پیشرو بودن در حوزه فناوری گذاشت و توانست نسل ۲.۷۵ تلفنهمراه را که سرآغاز ارائۀ اینترنتهمراه با سرعت قابل قبول بود، وارد کشور کند. بعد از آن، در اولین فرصتی که اجازه یافتیم، نسلهای سه و چهار را راهاندازی کردیم و امسال هم توانستیم اولین اپراتوری باشیم که نسل پنجم تلفنهمراه را در کشور راهاندازی کنیم.»
وی در ادامه با توصیف فضای حرفهای شرکت ایرانسل به کاروزان گفت: «یکی از ویژگیهایی که در شرکت ایرانسل وجود دارد، این است که کارکنان ایرانسل طوری کار میکنند تا شرکت در همه حوزههای فعالیت، از جمله حوزههای فناوری، سرویس و خدمات، پیشرو باشد و به همین دلیل فاصله معناداری با دیگران در کشور و حتی در سطح منطقه پیدا کردهاند. شعارهای ما مانند «ایرانسل تجربۀ زندگی دیجیتال»، «ایرانسل نبض زندگی دیجیتال» و «ایرانسل اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال کشور»، شعارهایی بوده که به کمک همین تلاشها، الان به بخشی از واقعیتهای خدماتی که ایرانسل به مردم کشور عرضه میکند، تبدیل شده است. البته شعارهای دیگری هم داریم که هدفگذاریهایی است برای آینده خدماتی که ایرانسل قرار است در آن نقش ایفا کند. ایرانسل شرکتی بینالمللی است که شریک خارجی آن، یک شرکت حرفهای در بین اپراتورهای موبایل است و ۲۲ کشور از جمله ایران، در مجموعه آن هستند. وجود نیروی انسانی باتجربه، باهوش، خلاق و پرکار، باعث شده تا ایرانسل همواره در بین این ۲۲ کشور، در همه ردهها بین بهترینها باشد، تاجایی که در سال گذشته به صورت کلی در جمع ۲۲ کشور زیرمجموعه گروه MTN، ایرانسل حائز رتبه برتر شد.»
دکتر عباسی آرند همچنین با تشریح سازوکارهای مرکز توسعه شغلی ایرانسل و اهداف آن، به کاروزان گفت: «فضایی که شما کارورزان به آن وارد خواهید شد، فضایی است که کارها در آن، به صورت حرفهای انجام میشود. ما با توجه به تجربه گروه MTN، سعی کردهایم ایرانسل را حرفهای اداره کنیم. راهاندازی مرکز توسعه شغلی هم یکی از همین اقدامها در جهت ترسیم مسیر حرفهای برای کارورزان است. متخصصان ایرانسل که سالها در حوزه اپراتوری موبایل کار کردهاند، کسب و کار دیجیتال را میشناسند و در آن خلقایده کردهاند، بخشی از تجربیاتشان را در این دوره به شما آموزش میدهند و افرادی که این دوره را با موفقیت به پایان برسانند، به عضویت خانواده ایرانسل در خواهند آمد. شما انتخابشدگان از میان بیش از سه هزار متقاضی این فرصت بودید و این امر نشاندهنده پتانسیل بالای شماست؛ انشاءالله بتوانید از این فرصت استفاده کنید و در محیط کاری ایرانسل در کنار آموزشهای حرفهای که کسب خواهید کرد، تجربهای کمنظیر را هم داشته باشید. در کشور ما شرکتهای بزرگی با فضای مشابه ایرانسل که در آن آرامش، خلاقیت و محیط شاد و به دور از استرسی وجود دارد، بسیار کم تعداد است و امیدواریم شما در این مسیر حرفهای که اولین گام را برای آن برداشتهاید، موفق باشید.»
پیش از این نیز، اولین دورۀ مرکز توسعه شغلی ایرانسل، در سال ۹۸ با همکاری مدرسه اشتغال شریف برگزار شده بود.
وزیر ارتباطات، عملکرد ایرانسل در سیستانوبلوچستان را «عالی» توصیف کرد
وزیر ارتباطات و فناوریاطلاعات، عملکرد ایرانسل در توسعۀ سایتهای ارتباطی در مناطق روستایی استان سیستانوبلوچستان را «عالی» توصیف کرد.
به گزارش امتیاز، مهندس محمدجواد آذریجهرمی، با انتشار یک پست در صفحۀ شخصی خود در اینستاگرام، عملکرد اپراتورها در نصب و راهاندازی سایتهای ارتباطی در مناطق روستایی استان سیستانوبلوچستان، از ۲۰ آذر تا ۸ بهمن ماه ۱۳۹۹ را در قالب جداول «گزارش رسمی وزارت ارتباطات و فناوریاطلاعات از پیشرفت اتصال روستاها»، تشریح کرد.
بر این اساس، ایرانسل با بهترین عملکرد در مقایسه با سایر اپراتورها، تاکنون موفق به راهاندازی ۴۲ سایت ارتباطی در ۹۳ روستای این استان شده و ۲۴هزار و ۷۴۵ نفر را در قالب ۶۸۱۵ خانوار، تحت پوشش شبکۀ تلفنهمراه قرار داده است.
ایرانسل همچنین در ۲۴ سایت در ۲۸ روستا نیز در حال نصب تجهیزات است تا ۴۲۴۲ نفر دیگر را در قالب ۱۱۱۰ خانوار، تحت پوشش قرار دهد.
«تسریع» در پروژۀ «محرومیتزدایی ارتباطی استان سیستانوبلوچستان» از اواخر آذر ماه ۱۳۹۹ با همت بخش توسعۀ ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوریاطلاعات، آغاز شده و بر اساس برنامه، با انجام این طرح و توسعۀ دسترسی مناطق روستایی این استان به شبکۀ ملی اطلاعات و اینترنت، محرومیت ارتباطی در این منطقه برطرف خواهد شد. وزیر ارتباطات و فناوریاطلاعات، در ابتدای این طرح، شخصاً ۱۰ روز در این استان حضور داشت و تسریعِ پروژه را از نزدیک مدیریت کرد. دکتر بیژن عباسیآرند مدیرعامل ایرانسل نیز در بخشی از این سفر، وی را همراهی کرد.
آذریجهرمی، همچنین در پست اینستاگرامی خود، با بیان این که «عملیات اتصال روستاهای محروم سیستان و بلوچستان به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت، پیشرفت خوبی داره»، تصریح کرد: «بعضی اپراتورها عالی عمل کردند و برخی هم خوب بودن. همه در حال تلاشند تا همه جای سیستان و بلوچستان در دسترس باشه.»
وی افزود: «به برخی دلایل که بزودی توضیح خواهم داد کمی از برنامه عقب هستیم؛ بزودی مجددا به اونجا میرم تا برخی برنامهها رو تغییر بدیم که این عقبماندگی جبران بشه. همکاری مردم و بزرگان و همچنین همه مدیران استانی با ما بینظیره. از همهی اونها ممنونم.»
بازدید اعضای هیات مدیره از اداره کل مدیریت ریسک
اعضای هیات مدیره بانک ملی ایران از اداره کل مدیریت ریسک بازدید و با همکاران این اداره کل دیدار و گفت و گو کردند.
به گزارش امتیاز، عباس شفیعی رئیس هیات مدیره ،ناصر شاهباز و علی موسوی زاده اعضای هیات مدیره بانک با حضور در اداره کل مدیریت ریسک از نزدیک در جریان امور و فعالیت های این اداره کل قرار گرفتند.
در این بازدید عباس شفیعی رئیس هیات مدیره بانک به اهمیت جایگاه این واحد در ساختار حاکمیت شرکتی و نظام نوین بانکداری و نقش پر رنگ این اداره کل در اتخاذ سیاست ها و تدابیر مناسب برای کاهش و کنترل مخاطرات در تمامی فعالیت ها و تصمیم گیریهای بانک اشاره کرد.
عباس شفیعی در ادمه سخنان خود ضمن تاکید بر ارتقای شاخص ها و تقویت نظام گزارشگری ریسک و همچنین پیگیری مجدانه و انجام پروژه های در دست اقدام ،از تلاش های انجام شده همکاران در این خصوص قدردانی کرد.
ناصر شاهباز عضو هیات مدیره نیز با اشاره به اهمیت وجود تعامل بین کمیته عالی حسابرسی و کمیته عالی ریسک، خواستار افزایش تعاملات بین کمیته های یاد شده در جهت بهبود نظام کنترل های داخلی بانک شد.
در ادامه علی موسوی زاده عضو هیات مدیره و رئیس کمیته عالی ریسک بانک ،کمیته مذکور را رکنی اساسی در تقویت و اجرای اصول حاکمیت شرکتی و پشتیبانی برای هیات مدیره در تدوین سیاست ها، برنامه ها و نظارت بر امور دانسته و با اعلام خبر تعیین اعضای جدید کمیته بر مبنای الزامات حاکمیت شرکتی، بر ضرورت ترویج فرهنگ ریسک در بانک و افزایش تعاملات واحدهای بانک با این کمیته تاکید و خاطرنشان کرد:اجابت انتظارات روز افزون از واحد مدیریت ریسک، با ملحوظ نظر قراردادن رویکردهای مبتنی بر ریسک مراجع قانونگذار و نظارتی، مستلزم تقویت ساختار سازمانی و نیروی انسانی متناسب با انتظارات از این واحد می باشد.
در پایان فرید مهدوی، رئیس اداره کل مدیریت ریسک، ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این اداره به ارائه توضیحاتی در خصوص وضعیت کلی ریسک بانک پرداخت.
|
|
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4451/20995/84981
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4451/20995/84982
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4451/20995/84983
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4451/20995/84984
|
عناوین این صفحه
- مخالف قیمتگذاری دستوری هستم
- دومین دوره «مرکز توسعه شغلی ایرانسل» آغاز بهکار کرد
- وزیر ارتباطات، عملکرد ایرانسل در سیستانوبلوچستان را «عالی» توصیف کرد
- بازدید اعضای هیات مدیره از اداره کل مدیریت ریسک