|
در نشست دورهمی مطرح شد؛
«دلی که نداشتی» داستان انتخاب و تصمیم گیری است
نشست دورهمی انتشار داستان «دلی که نداشتی» نوشته فاطمه سلیمانی ازندریانی که بهتازگی توسط انتشارات نیستان منتشر شده، عصر روز دوشنبه ۱۶ فروردین با حضور تعدادی از اهالی ادبیات و رسانه در کتابفروشی آستان قدس رضوی (بهنشر) در تهران برگزار شد.
در ابتدای ایننشست، الهام اشرفی نویسنده و ویراستار گفت: من کتاب را دو سه بار خواندهام و از ویرایش آن راضیام. البته برخی نظر دادهاند که چرا بخشهایی از کتاب را کوتاه نکردهام که این به نوع مواجهه نویسندگان با ویراستاران برمیگردد.
وی افزود: همه میدانند که نوشتن این داستان حدود یک سال طول کشیده و خانم سلیمانی برای هر جمله و کلمهاش فکر کرده و برنامه داشته است. رمان «دلی که نداشتی» علیرغم این که اسم «دل» دارد و گفته میشود رمانی عاشقانه است، من بیشتر آن را رمانی اجتماعی و انسانی میدانم که درونمایهاش «عشق» است. عشق در زندگی ما هست و نمیتوانیم بگوییم این رمان مشخصا عاشقانه است. من این رمان را دوست دارم چون خودِ زندگی است.
اینویراستار در ادامه گفت: برخی رمانهایی میخوانیم که شخصیتهای عجیب و غریب دارند و به تیپ نزدیک میشوند اما شخصیتهای این رمان رزومه دارند. برخی خواندن رمانهای عاشقانه و اجتماعی و پلیسی را پنهان میکنند. من هم همینطور بودم اما چند سال است که نمیگذارم این جبهه ایجاد بشود. به نظرم احتیاج داریم که ذهنمان را با خواندن این رمانها استراحت بدهیم. داستانهای معمایی هم ذهن را ورزش میدهد.
اشرفی گفت: نویسنده «دلی که نداشتی» شخصیت شادی دارد و این در کتابش هم بروز کرده است و علیرغم اتفاقات تلخ در داستان، شادی در جریان زندگی برقرار است. شخصیتهای داستان در ابتدای آن زیاد است و خواننده باید دل بدهد تا آنها را کشف کند. «دلی که نداشتی» گفتگو محور است و نویسنده با توصیفات زیاد، آن را خستهکننده نکرده است. همه جزءنگریهای داستان یک کل را در ذهن مخاطب میسازد که هیچ وقت از ذهن نمیرود. با یک نگاه و تورق میشود ریزهکاریهای آن را به یادآورد. من معتقد نیستم که «دلی که نداشتی» مطول است. خوشحالم که خانم سلیمانی از رزومهای که در مذهبینویسی داشته کمی فاصله گرفته و تواناییهای خودش در نوشتن رمان اجتماعی که سختتر است را هم نشان داده است.
محمد شفیعی، از فعالان حوزه کتاب هم در این نشست گفت: من میخواهم از زوایای مختلف به این کتاب نگاه کنم. آقای قادری طرح جلد زیبایی برای این کتاب طراحی کردهاند. عنوان کتاب هم عنوان خوبی است و قابلیت هشتگسازی دارد. نام کتاب آهنگ دارد و از منظر عنوان و طرحجلد سربلند بیرون آمده. پشت جلد هم ایده خلاقانهای دارد. نمی خواهم بگویم قیمت این کتاب بالاست اما اگر من می خواستم قیمت بگذارم بیشتر از ۶۰۰۰۰ تومان قیمت نمیگذاشتم.
وی افزود: خانم سلیمانی برای نوشتن کتابهایش زحمت زیادی میکشد و نویسندهای پرتلاش و پرذوق است. من از ناشر کتاب گله دارم که در زمان مناسبی آن را منتشر نکرده است. چون در آخر سال، نمیشود به خوبی کتاب را تبلیغ کرد. تعجب میکنم ناشر این همه سرمایهگذاری میکند اما برای آن تبلیغ خوبی ندارد.
مدیر بازرگانی انتشارات امیرکبیر در ادامه گفت: همه خانم سلیمانی را به کارهای آیینی میشناسند و انتشار اولین کتابشان، توقعات را از ایشان بالا برد. انتشارات نیستان هم رونمایی خوبی برای کتاب اول ایشان یعنی «به سپیدی یک رویا» برگزار کرد. به نظرم برای خانم سلیمانی خطر زیادی داشت که این تغییر وضعیت را بدهد و ژانرش را تغییر دهد. این نشان میدهد که خانم سلیمانی اهل تجربیات نو است و جای تقدیر دارد. این که مخاطب با نویسنده همراه بشود هم خیلی مهم است. به نظر من هم این کتاب، عاشقانه نیست. این کتاب، داستان انتخاب و تصمیمگیری است. همه ما در زندگیهایمان بزنگاههای تصمیمگیری داریم که آیندهمان را تحت تأثیر قرار میدهد. این کتابها باید خوانده بشود چون جامعه ما سنتی است و خانوادهها قبل از این که تجربه کنند باید تجربیات دیگران را در قالب داستان بخوانند. این کتاب می تواند به ما نشان بدهد که این رفتارها میتواند چه بلایی سر ما بیاورد.
شفیعی مخاطبهای اصلی این کتاب را جوانان ۲۰ تا ۲۵ سال دانست و گفت: البته پدرها و مادرها هم میتوانند این کتاب را بخوانند و لذت ببرند. دلی که نداشتی روان و با ضربآهنگ خوب است. ما وقتی رمان فارسی می خوانیم که بیش از ۳۰۰ صفحه است حس میکنیم نویسنده به آن، آب بسته است اما «دلی که نداشتی» اینگونه نیست.
سلیمانی نویسنده کتاب هم در پایان ایننشست گفت: خانم اشرفی و آقای شفیعی دو نفر از برگترین منتقدان کارهای من هستند و بسیار از گفتهها و نظراتشان استفاده کردهام که جا دارد از ایشان تشکر کنم. حتما نباید از کتاب چیزی یاد بگیرم. کتاب مثل فیلم است و گاهی با سرگرمی، در لابلایش مسائلی را هم به مخاطب میآموزد. در این کتاب هم چند خانواده نیمه سنتی با اتفاقات تلخی روبرو میشوند اما با امید از آن عبور میکنند. زندگی با همه تلخیهایش جریان دارد و با توکل و امید و با هم بودن میتوانیم از آنها عبور کنیم.
وی افزود: من دلم نمیآمد از شخصیتهای کتابم دل بکنم و به همین خاطر نوشتن آن طولانی شد و در نهایت مجبور شدم یک سوم آن را حدف کنم. به قول یکی از دوستان باید در حالت مستی بنویسیم و در حالت هوشیاری آن را ویرایش کنیم.
اینداستاننویس در پایان درباره فعالیتهای آتی خود گفت: در نشریه شیرازه یادداشتهایی درباره داستاننویسی دارم که میخواهم در قالب یک کتاب عرضه کنم و تعدادی داستان کوتاه عاشورایی نوشتهام که امیدوارم آنها را در قالب کتابی تا ماه محرم منتشر کنم.
از سوی انتشارات دانشگاه امام صادق(ع)؛
دین و دیپلماسی عمومی؛ دیپلماسی عمومی جهانی منتشر شد
طرح این کتاب به عنوان بخشی از پروژه دیپلماسی اعتقادی از سال ۲۰۱۱ در مرکز دیپلماسی عمومی دانشگاه کالیفرنیای جنوبی آغاز شد. این طرح شامل یک کنفرانس (که در آن برخی نویسندگان این کتاب شرکت داشتند) و تعدادی آثار برخط و چاپی است. پروژه دیپلماسی اعتقادی همچنان بهکار خود ادامه میدهد و امیدواریم به تولید مطالب قابل استفاده بیشتر برای محققان و سیاستگذاران منجر شود.
هسته اصلی این طرح، کارکنان و کارشناسان مرکز دیپلماسی عمومی دانشگاه کالیفرنیای جنوبی یعنی شرین بدوی والتون، استیسی اینگبر، ویکی هسیه و نائومی لایت هستند.
فهرست مطالب
مقدمه
فیلیپ سیب
فصل اول: چرا دین هنوز در جهان مهم است…
بری لاسکوتا و ریچارد فلوری
فصل دوم: پاپ ژان پل دوم، رادیو اروپای آزاد و دیپلماسی اعتقادی..
دانیل هال
فصل سوم: دیپلماسی واتیکان در چین و ویتنام. ۹۱
لن تی. چو
فصل چهارم: دیپلماسی اعتقادی چین..
جووان ژانگ
فصل پنجم: دیپلماسی عمومی و موارد فراملی توهین به مقدسات..
نجیبه ساید میلر
فصل ششم: دیپلماسی اعتقادی آنلاین مسلمانان
محمد النووی
فصل هفتم: همهپرسی در مورد مناره و دیپلماسی عمومی پیشگیرانه سوئیس…
یوهانس ماتیاسی و سراینا فلوری
فصل هشتم: جلب توجه جهان: دیپلماسی رسانهای بودایی در میانمار
دیان وینستون
فصل نهم: شکل دادن به روایت آزادی مذهبی
لیورا دانن
نتیجهگیری: آینده دین و دیپلماسی عمومی
فیلیپ سِیب
انقلابها و از جمله انقلاب اسلامی ایران، اولویت خویش در روابط خارجی کشور را ارتباط گیری با مردم سایر کشورها و مجابسازی و جلب نظر آنها قرار میدهد. این سیاست، یعنی جلب و جذب قلوب مردم و مخاطب قرار دادن آنها در سیاست خارجی، چند دههای است که با عنوان «دیپلماسی عمومی» شناخته شده است. به این ترتیب اصل در انقلابها و نظامهای انقلابی دیپلماسی عمومی است تا دیپلماسی رسمی. به همین جهت دولتهایی که مردمان آنها تحت تأثیر ایدئولوژی یک انقلاب پیروز قرار میگیرند، رهبران این انقلابها را متهم به دخالت در امور داخلی خود مینمایند، در حالی که آنچه در عالم بیرون اتفاق میافتد، بازتاب انقلابها و نفوذ معنوی و ایدئولوژیک آنها در ملل همسو و همفکر است.
به همین جهت در جستجوی علل انقلاب در جوامع، یکی از مواردی که ذکر میشود این است که باید دید در نزدیکی یا همسایگی کشور مورد بحث، به تازگی انقلابی اتفاق افتاده است یا خیر؟ این بدین معناست که انقلابهای بزرگ به خودی خود الهامبخش بوده و صادر میشوند یا به تعبیر علمیتر، در جهان خارج از خود بازتاب مییابند….
زمانی که در سال ۵۷ -۱۳۵۶ انقلابی بزرگ در ایران اتفاق افتاد، همگان را اجماع بر این بود که ایدئولوژی این انقلاب، «اسلامی» است. در نتیجه اسلام به مثابه یک ایدئولوژی در عمل تبدیل به منبع قدرت نرم انقلاب اسلامی ایران گشت. این اسلام انقلابی، خیلی زود توانست، از بالای سر دولتها، با تودههای مردم مسلمان در منطقه و جهان ارتباط مثبت و اثرگذاری برقرار کند. در بستر و زمینههای مساعد و مناسب کشورهای اسلامی و ملل مسلمان، بذر دیپلماسی عمومی انقلاب اسلامی ایران خیلی زود جوانه زده و بالنده شد.
اینگونه بود که در جریان انقلاب اسلامی ایران، رابطه وثیق و نیرومندی میان دین و دیپلماسی برقرار شد. در طول بیش از چهار دهه حیات این انقلاب، هنوز که هنوز است دشمنان این انقلاب از قدرت نرم و دیپلماسی عمومی اسلام انقلابی یا به تعبیر امروزیتر آن، اسلام سیاسی، در هراسند. امروزه، جمهوری اسلامی ایران یکی از مصادیق بارز و یکی از نمونههای موفق رابطه دین و دیپلماسی عمومی در جهان محسوب میشود.
آنچه که از آن به غلط با عناوینی نظیر احیای امپراتوری ایران یا هژمونی ایران در منطقه یاد میشود، نیست مگر دیپلماسی عمومی موفق مبتنی بر دین اسلام جمهوری اسلامی ایران در منطقه.چرا که اگر بنا به رقابت قدرت سخت جمهوری اسلامی ایران با کشورهای مدعی بود، قدرت سخت مجموعه رقبا و دشمنان جمهوری اسلامی ایران هزاران برابر بیشتر از ایران است. پس علت هراس و هراسافکنی و هراسزایی از ایران انقلابی در چیست؟…
لذاست که سلسله سؤالاتی هنوز نیاز به پاسخ دارد. آیا نفوذ جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مسلمان نظیر یمن، عراق، بحرین، سوریه، لبنان، فلسطین، تونس، سودان، افغانستان، و … از قدرت سخت آن ناشی میشود یا منبعث از قدرت نرم دیپلماسی عمومی مبتنی بر اسلام آن است؟ این قدرت نرم، دیپلماسی عمومی و «دیپلماسی فرهنگی» جمهوری اسلامی ایران است که به رغم تمام ضعفها و کاستیهای احتمالیاش، توانسته است مخاطبان بسیاری را با خود همراه سازد…
ترجمه کتاب حاضر با عنوان «دین و دیپلماسی: دیپلماسی عمومی جهانی» در شورای راهبردی روابط خارجی، فرصت مغتنمی را فراروی محققان کشور خواهد داد تا بتوانند به مباحث مربوط به این حوزه عمق بیشتری داده و با بسط ابعاد آن قلمروهای جدیدی بدان بیافزایند.
کتاب مجموعه مقالات دین و دیپلماسی عمومی؛ دیپلماسی عمومی جهانی به سرویراستاری فلیپ سیب با ترجمه رضا بختیاریان و ناصر اسدی به همت انتشارات دانشگاه امام صادق (ع) به بهای ۵۰ هزار تومان منتشر شد.
کتابهایی که امین فقیری دوست دارد
این داستاننویس و نمایشنامهنویس در گفتوگویی با ایسنا درباره اولین و آخری کتابی که خوانده، کتابهایی که در نوبت خواندن دارد و کتابهایی که دوست داشته او نویسندهاش باشد، میگوید.
متن این گفتوگو در پی میآید:
آخرین کتابی که مطالعه کردهاید، کدام کتاب بوده است؟
کتاب «خانم بلوم دلش میخواهد با شیرفروش آشنا شود» نوشته پتر بیکسل با ترجمه احسان کشاورزیان بود که انتشارات آفتابکاران آن را چاپ کرده است. آخرین کتابی که خواندم و خیلی پسندیدم. داستانهای کوتاهی دارد و خیلی مدرن است. داستاننویسی بیکسل شبیه نویسنده دیگری نیست و در حوزه زبان آلمانی او را به عنوان یکی از داستان کوتاهنویسان خوب دنیا میشناسند.
کتاب کلاسیک و یا معروفی هست که نخوانده باشید؟
بله کتابهایی هست. کتابهایی دارم که چندین سال پیش خریدهام و متأسفانه پشت گوش انداخته و نخواندهام. الان هم چون حجمشان زیاد است، خواندنشان برایم سخت است، در واقع دستهایم درد میکند و نمیتوانم کتابهای حجیم را دست بگیرم. اما اکثر کتابهای معروف را خواندهام زیرا کتابخوانی را از کودکی و ۱۰سالگی شروع کردهام.
اولین کتابی را که خواندهاید، به خاطر دارید؟
اولین کتابیکه خواندم تاریخی بود؛ «ده مرد رشید» که شاپور آریننژاد آن را نوشته بود و اگر اشتباه نکنم ۱۰ جلد بود. این را خواندم که خیلی پسندیدم و حالت عشق به ایران در آن کتاب بود. من دوستش داشتم و زمانش هم برای دوره هخامنشان است.
کتابی هست که از خواندنش پشیمان شده باشید و یا نصفه رها کرده باشید؟
بله، نصفه که هیچی؛ برخی از کتابها را ۳۰ صفحه خوانده و کنار گذاشتهام زیرا دیدم نه با سلیقه من جور است و نه چیزی از آن درک میکنم. هست و فکر میکنم همه همینطور باشند؛ البته به وضعیت روحی آدم در زمان مطالعه هم بستگی دارد. گاهی آدم حوصله ندارد یعنی عوامل خارجی باعث میشود که خواندن کتاب مقداری برایش سخت باشد.
چه کتابی را دوست داشتید که شما آن را مینوشتید و نام شما پای آن کتاب بود؟
کتابهای بسیاری هست مخصوصا کتابهای خارجی. کتابهای بسیاری بوده که من دوست داشتم و همیشه حسرت میخوردم. من به موضوع کتاب اهمیت میدهم و حس میکردم موضوع این کتابها ناب و بکر است و کاش این موضوع به ذهن من آمده بود و من مینوشتمشان؛ کتابهایی چون آثار داستایوفسکی، «خوشههای خشم» جان اشتاینبک، «فونتامارا» اثر اینیاتسیو سیلونه، نویسنده ایتالیایی که منوچهر آتشی آن را ترجمه کرده است. البته کتابهای بسیاری هست.
از نویسندههای ایرانی هم کتابهای کیهان خانجانی، ابوتراب خسروی، محمد کشاورز، داریوش احمدی و فرهاد کشوری را دوست دارم.
همه ما گاه کتابهایی داریم که در کتابخانههایمان در نوبت خوانده شدن هستند، کدام کتابها در کتابخانه شما چنین وضعیتی دارند؟
کتاب «گریزها» که نویسندهاش یک زن است و برنده جایزه نوبل هم شده در نوبت است. همچنین یکسری داستانهای معروف جهان که احمد گلشیری ترجمه کرده و یکسری هم قاسم صنعوی ترجمه کرده است. اینها در نوبت خواندن هستند.
دوست دارید کتابهایی را بخوانید که شما را به لحاظ احساسی درگیر کند یا به لحاظ فکری؟
هر کتابی خاصیتی دارد یا به اصطلاح شیرازیها هر گل یک بویی دارد. آدم هر کتابی را که بخواند خواه و ناخواه برداشتی از آن دارد که ممکن است گاهی مثبت باشد و گاهی منفی.
کتابی که احساسات شما را بیشتر از بقیه برانگیخته، کدام کتاب بوده است؟
کتابهای طنزی بوده که بیاختیار آدم را به خنده میاندازد؛ کتابهایی مانند «شوایک سرباز پاکدل» نوشته یاروسلاو هاشک، «کلاه کجاست؟» یوهانس روسلر، «خانه نینو» نوشته جووانینو گوارسکی و یا کتابهای وودی آلن که برخی از قسمتهایش بیاختیار آدم را به خنده میاندازد. کتابهایی که داستانهای حساس دارند هم طبیعتا آدم را به گریه میاندازند و من هم خیلی راحت گریه میکنم. زود اشک از چشمم سرازیر میشود. الان نمیتوانم کتابی را نام ببرم زیرا در خاطرم نیست اما خیلی از داستانها اینطور بوده است.
امین فقیری متولد ۳۰ آذرماه سال ۱۳۲۳ در شیراز است. مجموعه داستان کوتاه «ببینم نبضتان میزند» و نمایشنامههای «در تو تکرار نمیشود آن گل سرخ» و «سقزی» از آخرین آثار او هستند. همچنین تا کنون کتابهای دیگری چون «کوفیان»، «غمهای کوچک»، «مویههای منتشر»، «دهکده پرملال»، «رقصندگان»، «زمستان پشت پنجره»، «زندگی قوامالدین شیرازی» و نمایشنامههای «غربت عشق»، «گرگ» و «پهلوان حیدر» از این نویسنده وارد بازار کتاب شدهاند.
آخرین کتاب او هم با عنوان «ظلمت شب یلدا» ۱۵ اسفندماه از سوی انتشارات آفتابکاران منتشر شده که عاشقانهای در بستر تاریخ، قرن دهم، است و حدود ۳۵۰ صفحه دارد.
اخبار
آی فیلم در میان محبوب ترین شبکه های تلویزیون در سال 99
نتایج تازهترین نظرسنجی مرکز تحقیقات صداوسیما از مخاطبان برنامه های نوروزی رسانه ملی منتشر و شبکه آی فیلم به عنوان یکی از پربینندهترین شبکه های صداوسیما در سال 1399 معرفی شد.
به گزارش امتیاز، علی طلوعی، رئیس مرکز تحقیقات صداوسیما عصر روز گذشته در نشستی با حضور خبرنگاران به تشریح نتایج نظرسنجی این مرکز از مخاطبان برنامه های صداوسیما در سال گذشته و ایام عید پرداخت و اعلام کرد که بر اساس نتایج نظرسنجی صورتگرفته از عملکرد شبکه ها در سال 1399، شبکه آی فیلم پس از شبکه های سه، یک و خبر، چهارمین شبکه از حیث جذب مخاطب بوده و شبکه نسیم نیز در رتبه بعدی قرار داشته است. آی فیلم یکی از 15 شبکه معاونت برون مرزی صداوسیماست که در قالب 4 کانال فارسی، عربی، انگلیسی و آی فیلم2 فعالیت می کند. بر اساس نظرسنجی ها، کانال فارسی این شبکه همواره در میان چهار شبکه اول پربیننده های تلویزیون قرار داشته است. علاوه بر سریال های آی فیلم، از جمله تولیدات پرمخاطب اخیر این شبکه می توان به مجموعه «14 اینچ» اشاره کرد که شب های جمعه روی آنتن است و با اجرای امین زندگانی، بازیگر مطرح سینما و تلویزیون ایران، هر بار به سراغ یکی از سریال های خاطره انگیز پخش شده از آی فیلم می رود. زندگانی در هر قسمت، در دکوری برگرفته از فضای تلویزیون، میزبان دو تن از عوامل سریال موضوع برنامه می شود و با آن ها درباره چندوچون کارشان در سریال صحبت می کند.
دیگر بخش های این برنامه همچون اجرای استندآپ کمدی توسط میثم درویشان پور و خاطره بازی موسیقایی با تیتراژ سریال ها توسط آیدین توسلی نیز با استقبال گسترده بینندگان آی فیلم رو به رو شده است.
توسط انتشارات راهیار انجام شد؛
چاپ دو کتاب درباره مبارزه جهادگران با کرونا
به نقل از روابط عمومی انتشارات راهیار، دو کتاب «هفت خان شستن» شامل خاطرات طلاب جهادی فعال در تغسیل و تدفین اموات کرونایی و «نذر نفس»؛ خاطرات گروههای جهادی شیراز در مبارزه با کرونا، بهتازگی توسط انتشارات راهیار منتشر و روانه بازار نشر شدهاند.
«هفتخان شستن»، سومین جلد از مجموعه عناوین انتشارات راه یار در رده «مدافعان سلامت» است که محمدحسین عظیمی و زهراسادات هاشمی، تحقیق و محمدجواد رحیمی نیز تدوین آن را برعهده داشتهاند.
در بخشی از مقدمه کتاب «هفت خان شستن» آمده است:
... از بس توی گوشمان خوانده بودند که عصبی و عقبمانده هستیم، داشت باورمان میشد؛ اما به وقت کرونا، نه به فروشگاهی حمله کردیم، نه حرمت کسی را شکستیم و نه به داروها و وسایل بهداشتی بقیه کشورها چشم طمع دوختیم. به جای همه اینها رفتیم پای کار. یکی برای تولید ماسک داوطلب شد، یکی برای ضدعفونی معابر. پرستارها هم رفتند توی دهان شیرتا مردمشان را نجات دهند. حتی برای حفظ حرمت اموات کرونایی، عدهای داوطلب شدند، پیه همه چیز را به تنشان مالیدند و رفتند توی غسالخانه. انگار حالوهوای دهه شصت را از پستوی تاریخ درآورده بودند تا یک بار دیگر تکرار شود.
اگر خبراین فداکاریها کنار تخت بیمارستانها، کنج کارگاههای تولید ماسک، کف خیابانها یا روی سنگ غسالخانهها جا میماند و فراموش میشد، برخی رسانهها بدون هیچ دستاندازی ذهن مخاطبهایشان را عاریه میگرفتند و همه چیز را تحریف میکردند. در این بمباران خبری و تحریف وقت و بیوقت حقایق، ثبت و نشر خاطرات نیروهای جهادی میتوانست مثل شلیک منور، راه و بیراه را از هم جدا کند. این شد که به سراغ تیم غسالخانه شیراز رفتیم و پای صحبتهای آنها نشستیم تا خاطراتشان را در قالب کتابِ پیشِ رو منتشر کنیم...
اینکتاب با ۲۰۰صفحه، شمارگان هزار و ۵۰۰ نسخه و قیمت ۲۵هزار تومان منتشر شده است.
کتاب «نذر نفس» نیز چهارمین جلد از مجموعه عناوین انتشارات راه یار در رده «مدافعان سلامت» است که تحقیق آن برعهده محمدحسین عظیمی، زهراسادات هاشمی، سیدمحمدهاشمی و تدوین آن نیز توسط اسما میرشکاریفرد بوده است.
در مقدمه اینکتاب آمده است:
«کرونا به شیراز رسیده بود و مثل حرم امامرضا(ع) خبری از تحویل سال نو در حرم برادرش شاهچراغ هم نبود... ویروس، غنی و فقیر نمیشناخت و مثل زمان جنگ هم نبود که عدهای فِلِنگ را ببندند و به کشورهای دیگر پناه ببرند...
پشت این همه دلهره، در شیراز مثل بقیۀ شهرهای ایران چراغ گروههای جهادی روشن شد. مسجد هر محل پایگاهی شد برای بهمیدانآمدن و مقابله با این ویروس حریص! درست زمانی که کشورهای دیگر در حال غارت ماسک و تجهیزات ضدکرونایی از یکدیگر بودند، با سخنان رهبر انقلاب مبنی بر گسترش فعالیتهای جهادی، مردم چنان قوت گرفتند که چه عَلمداران زمان جنگ و چه نسل جدید آفتابومهتابندیده، هر مکانی را تبدیل به کارگاه دوخت ماسک کردند و خیلی زود نیاز به ماسک در شیراز و حتی در کل کشور تأمین شد.
اینکتاب هم با ۲۰۰ صفحه، شمارگان هزار و ۵۰۰ نسخه و قیمت ۳۰ هزار تومان منتشر شده است.
اخبار
بیانیه هیات داوران موسیقی هنرواره «روایت جهاد»
هیات داوران موسیقی هنرواره ملی «روایت جهاد» به مناسبت برپایی این رویداد، بیانیهای منتشر کرد.
به گزارش امتیاز، هیات داوران موسیقی هنرواره ملی «روایت جهاد» متشکل از محمد نصرتی، محمدباقر زینالی و احسان عبایی بیانیهای به شرح زیر منتشر کرد:
«رخداد هنری روایت جهاد با هدف ترغیب و شناسایی علاقهمندان به فعالیت در عرصههای مختلف هنر، به ویژه موسیقی، با موضوعات اجتماعی مهمی همچون همهگیری بیماری هولناک کرونا و همیاری و کمکرسانی به دردمندان و نیازمندان متاثر از این شرایط و نیز پاسداشت جانفشانیهای فداکاران عرصه بهداشت و درمان کشور در مبارزه با ویروس کرونا شکل گرفت. در این راستا، پس از تحویل آثار به هیات داوران از سوی دبیرخانه، اقدامات لازم برای بررسی، داوری و اعلام آثار برگزیده در این رویداد هنری صورت گرفت. پس از انتخاب آثار قابل رقابت و داوری، ارزیابی در قالب دو بخش، شامل «موسیقی- ترانه» با ۸۲ اثر و «موسیقی، سرود و موزیکویدیو» با ۳۷ اثر صورت گرفت.در نهایت سه اثر به عنوان برگزیدگان اول تا سوم در بخش موسیقی- ترانه و همچنین سه اثر به عنوان برگزیدگان اول تا سوم در بخش موسیقی، سرود و موزیکویدیو، انتخاب و موسیقی یک اثر ویدئویی نیز، شایسته تقدیر شناخته شد. هیات داوران، ضمن ارجنهادن به تلاش همه عزیزان شرکتکننده در این رخداد هنری و مردمی، امیدوار است با شناسایی آثار ارزنده، ضمن تقدیر و تشویقِ برگزیدگان، شرایطی مناسب برای تداوم و توسعه فعالیتهای افراد مستعد در آینده به شکلی صحیح و مفید فراهم شده و حمایت و پیگیریهای لازم از سوی متولیان امر به نحو مقتضی و موثر، صورت گیرد. در پایان، ضمن گرامیداشت یاد قربانیان بیماری کرونا تندرستی هموطنان و نجات جامعه بشری از این بیماری را از پروردگار یکتا خواستاریم. با احترام، هیئت داوران موسیقی رویداد هنری «روایت جهاد»، فروردین یکهزار و چهارصد خورشیدی»
برنامه «ما مردم» پرس تی وی بررسی می کند؛
محدود کردن حق رأی رنگین پوستان در آمریکا
برنامه «ما مردم» (We the people) شبکه پرس تی وی نگاهی دارد به تلاش های جمهوری خواهان در آمریکا برای محدود کردن حق رأی رنگین پوستان در این کشور.
به گزارش امتیاز، «ما مردم» به تهیه کنندگی عاطفه سادات دربندی در برنامه این هفته خود به این موضوع می پردازد که قانونگذاران جمهوری خواه در جورجیا لایحه ای به شدت محدود کننده را تصویب کرده اند تا اطمینان حاصل کنند که قدرت آنها در این ایالت پایدار خواهد ماند. این اقدام جمهوری خواهان از این مسئله ناشی می شود که ایالت جورجیا بر خلاف انتظار و روال همیشگی در انتخابات اخیر آمریکا به بایدن رأی داد. حزب جمهوری خواه می داند که اساساً بدون داشتن رأی جورجیا نمی تواند در انتخابات پیروز شود.
اووی هاوکینز بنیانگذار حزب سبز ایالات متحده و نامزد این حزب در انتخابات ریاست جمهوری 2020 این کشور و دونا لیبرمن مدیر اجرایی اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا مهمان «ما مردم» هستند و میلاد جوانمردی مجری این برنامه سؤالاتی همچون: «آیا آخرین اقدام جمهوری خواهان در جورجیا به معنای تلاشی عمدی برای جلوگیری از رأی گیری آسان آمریکایی های آفریقایی است؟» و «جوامع سیاه پوستان در جورجیا و سراسر کشور چگونه باید نسبت به آخرین اقدام واکنش نشان دهند؟» را با آنها در میان خواهد گذاشت. برنامه «ما مردم» روز چهارشنبه ساعت 07:30به وقت تهران از شبکه پرس تی وی روی آنتن می رود و تکرار آن همان روز ساعت 19:30، جمعه ساعت 06:30، شنبه ساعت 03:30 و 15:30 و یکشنبه ساعت 23:32 خواهد بود.
نمایش دنیای متفاوت پیرمرد و کودک در «بلانکو»ی هیسپان تی وی
برنامه «بلانکو»ی شبکه هیسپان تی وی در جدیدترین قسمت خود به بررسی فیلم های کوتاه «یک روز در پارک» به کارگردانی دیه گو پورال و «چاله» به گارگردانی متین نوروزی می پردازد.
به گزارش امتیاز، اسوالدو کانالز مجری برنامه «بلانکو» که در هر قسمت به سراغ معرفی فیلم های کوتاه خارجی می رود و ضمن نمایش آن، با سازنده اثر به گفت و گو می پردازد، در این قسمت فیلم انیمیشنی «یک روز در پارک» اثر دیه گو پورال را که در جشنواره های مختلف جوایز متعددی را کسب کرده، برگزیده است.
این فیلم کوتاه نمایشی است از گفتوگوی یک پدربزرگ با نوه خود که روی صندلی پارکی نشستهاند. پیرمرد در حالی که از گذشته و تجربیات سال های کودکی و جوانی خود می گوید، کودک اما بیتفاوت و با یک هدست واقعیت مجازی که روی چشمانش قرار گرفته، غرق در دنیای دیگری است...
همچنین فیلم کوتاه ایرانی «چاله» به کارگردانی متین نوروزی نیز در این برنامه برای مخاطبان اسپانیایی زبان در سراسر جهان پخش خواهد شد. «بلانکو» در هر قسمت یک فیلم از جشنواره فیلم 100 ثانیه ایران را انتخاب می کند و روی آنتن می برد.
برنامه 25 دقیقهای «بلانکو» به تهیه کنندگی فهیمه اسماعیل پور چهارشنبه 18 فروردین ماه ساعت 3:00 بامداد به وقت تهران برای مخاطبان اسپانیایی زبان پخش می شود. بازپخش این برنامه نیز ساعت 10:00 و 19:00 همان روز و 12:30 روز بعد روی آنتن خواهد بود.
|
|
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/5487/23290/89316
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/5487/23290/89317
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/5487/23290/89318
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/5487/23290/89319
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/5487/23290/89320
|
عناوین این صفحه
- «دلی که نداشتی» داستان انتخاب و تصمیم گیری است
- دین و دیپلماسی عمومی؛ دیپلماسی عمومی جهانی منتشر شد
- کتابهایی که امین فقیری دوست دارد
- اخبار
- اخبار