|
«رائد فریدزاده» مدیر بخش بینالملل جشنواره۳۴:
آثار این دوره از جشنواره، تنوع اقلیمی فراوانی دارند
مدیر بخش بینالملل سیوچهارمین جشنواره بینالمللی فیلمهای کودکان و نوجوانان معتقد است؛ که گسترش تولیدات مشترک باعث تنوع اقلیمی در این دوره از جشنواره شده است.
به گزارش امتیاز؛ «رائد فریدزاده» با اشاره به ویژگیهای این رویداد سینمای در سطح جهانی گفت: باید توجه داشت که این جشنواره یکی از قدیمیترین جشنوارههای سینمایی در منطقه به حساب میآید و سالیان سال با جذب نظر فعالان عرصه کودکان و نوجوانان، توانسته جایگاه و اعتبار خوبی در این حوزه برای خود ایجاد کند، ضمن آن که این جشنواره، با جشنوارههای تخصصی کودک در سراسر دنیا ارتباط خوب و تنگاتنگی دارد.
او ادامه داد: سال گذشته، به دلیل شیوع و فراگیری بیماری «کرونا» این جشنواره به صورت آنلاین برگزار شد. امسال نیز به دلیل محدودیتهایی که به ناچار همهگیری ویروس «کرونا» ما را به رعایت آنها ملزم کرده است، جشنواره سی و چهارم در بخش بینالملل به صورت مجازی برگزار خواهد شد.
فریدزاده گفت: در بخش بینالملل، دو حوزه رقابتی داریم. اول بخش «مسابقه فیلمهای بلند» و «مسابقه فیلمهای کوتاه» که ۱۲ فیلم، در بخش بلند و ۱۳ فیلم در بخش کوتاه با هم به رقابت میپردازند. دو فیلم «یدو» به کارگردانی مهدی جعفری و «پسران دریا» به کارگردانی افشین هاشمی و حسین قاسمیجامی از ایران در بخش بینالملل شرکت خواهند کرد. در بخش کوتاه نیز، دو فیلم کوتاه داستانی و یک انیمیشن کوتاه ایران حضور دارند.
او ادامه داد: داوران بخش بلند، از کشورهای فرانسه، آلمان، شیلی، سوئد هستند و در بخش کوتاه، داورانی ترکیهای و افغانستانی با همراهی غزل شاکری، علیرضا شجاعنوری و مهرداد اسکویی آثار را ارزیابی خواهند کرد.
فریدزاده تاکید کرد: در این دوره، در بخش بینالملل از کشورهای هند، اسپانیا، روسیه، لبنان، ترکیه، کرواسی، لوکزامبورگ، نروژ، چک، اسلواکی، بوسنی و هرزگوین، ایران، استونی، مکزیک، لهستان، سوییس و پرو، فیلم داریم و گسترش تولیدات مشترک باعث تنوع اقلیمی در این دوره از جشنواره شده است. البته امسال نیز همانند سالهای گذشته داوری توسط کودکان و نوجوان را از ۹ کشور پاکستان، هندوستان، بنگلادش، اکراین، ژاپن، دانمارک و یونان به همراه سه داور ایرانی نیز خواهیم داشت.
او بیان کرد: همچنین از نهاد تخصصی «سیفژ»، که نهاد تخصصی سینمای کودکان و نوجوانان است، سه داور از کشورهای اسپانیا، ترکیه و ایران خواهیم داشت و فریال بهزاد داور ایرانی این بخش است. ضمن این که با «یونیسف» نیز تفاهمنامهای امضا کردیم که بر طبق آن، امسال نیز همانند دورههای گذشته، داوران «یونیسف»، آثار بخش ملی جشنواره را تماشا میکنند و جایزه ویژه یونیسف را به اثر منتخب خود اهدا میکنند.
فریدزاده درباره کارگاههای آموزشی بخش بینالملل گفت: امسال سه کارگاه آموزشی بینالمللی از کشورهای ترکیه، شیلی و آلمان خواهیم داشت که «مولفههای فیلم کودک با نگاهی به تاریخ سینمای جهان»، «موسیقی شاعرانه در سینما با تمرکز بر سینمای کودک» و «طراحی کارگردانی فیلمهای کودک و نوجوان» عناوین این سه کارگاه هستند.
او بیان کرد: بیشترین جوایزی که سینمای ایران در طی چهل سال کسب کرده با سینمای کودک بوده است. البته در دورهای نسبت به سینمای کودک غفلت شد و تعداد آثاری که مخاطبشان کودک یا نوجوان بود، اندک شد. اما وجود «جشنواره بینالمللی فیلمهای کودکان و نوجوانان»، همواره برای فعالان عرصه کودک و نوجوان مهم و جذاب بوده است.
فریدزاده ادامه داد: در زمانی که جشنواره به صورت فیزیکی برگزار میشد، شاهد حضور مهمانان بینالمللی بسیاری بودیم که آثار ایرانی را برای اکران در جشنوارههایشان رصد میکردند و یا داوران یا نوجوانانی که از سراسر دنیا برای داوری آثار به شهر اصفهان سفر میکردند. باید پذیرفت که این جشنواره یک رویداد مهم فرهنگی به حساب میآید که جایگاهی تثبیت شده دارد.
دبیر شورای بینالملل سازمان سینمایی و معاون بینالملل بنیاد سینمایی فارابی بیان کرد: سه سال است که در بخش جنبی جشنواره «کتابخانه ویدئویی» را به صورت آنلاین برپا میکنیم که توسط آن محصولات کودک و نوجوان ایرانی به پخشکنندههای جهانی عرضه میشوند. با این روش، بازدیدکنندگان هم از آثار جدید مطلع میشوند و هم به تماشای آثار قدیمیتر خواهند نشست و از بین فیلمهای موجود، آثاری را برای پلتفرمهای خود انتخاب میکنند. امید میرود که فعالیت این کتابخانه، به صورت دائمی تداوم داشته باشد و بتوان در طول سال آن را بهروز کرد و از خریداران بینالمللی برای تماشای آثار دعوت به عمل کرد.
فریدزاده افزود: برای مثال در آخرین دورهای که جشنواره به صورت فیزیکی برگزار شد، چند انیمیشن با یک شرکت ایتالیایی شروع به مذاکره برای شروع به کار تولید مشترک کردند و با عمان نیز مقدمات تولید مشترک فیلمهای داستانی مورد بحث قرار گرفت و با کشور پاکستان نیز همکاریهایی صورت گرفت و پلتفرمهای پاکستانی خواستار خرید چند اثر ایرانی شدند.
او در پایان گفت: امیدوارم که هرچه سریعتر به شرایط به روال سابق بازگردد و جشنواره بینالمللی فیلمهای کودکان و نوجوانان به صورت فیزیکی برگزار شود. البته با بهرهگیری از دستاوردها و تجربههایی که در برگزاری آنلاین جشنواره طی این دو دوره اخیر داشتیم، میتوان برگزاری جشنواره را به صورت فیزیکی و آنلاین و به صورت مکمل پیش برد و از مزایای هر دو شیوه برگزاری در فضای ارتباطی نوین بهرهمند شد.
سی و چهارمین جشنواره بینالمللی فیلمهای کودکان و نوجوانان، به دبیری علیرضا تابش از ۱۶ تا ۲۱ مهر ۱۴۰۰ (۸ تا ۱۳ اکتبر ۲۰۲۱) با شعار «سینما، سرزمین خیال» برگزار خواهد شد.
حرفهای صریح تهیهکننده «آژانس شیشهای»:
تلویزیون صلاحیت تصمیم گیری در مورد شبکه نمایش خانگی را ندارد!
مهدی کریمی از تهیهکنندگان قدیمی سینماست که تولید فیلمهای مطرحی همچون «آژانس شیشهای»، « رنگ خدا»، «پاداش»، «روبان قرمز» و «مهر مادری» را در کارنامه خود دارد. او که پروژه سینمایی «چ» به کارگرانی ابراهیم حاتمیکیا را نیز انجام داد، در چند سال گذشته حضوری در عرصه ساخت و تولید نداشته، اما اخیرا برای نمایش فیلمی به نام «عروس غریبه» به کارگردانی محمد سلیمانی در سامانههای نمایش درخواستی (VOD) درخواست پروانه داده است.این تهیهکننده سینما در گفتوگویی با ایسنا به بهانه صدور مجوز نمایش خانگی «از رییس جمهور پاداش نگیرید»، از اتفاقهایی که بر این فیلم گذشت یاد کرد و همچنین درباره برخی دغدغههای خود از وضعیت امروز سینما سخن گفت.
هر سال دریغ از پارسال!
کریمی ابتدا درباره اینکه آیا پیگیریهای جدیدی انجام نداده که دستکم برای نمایش خانگی فیلم «از رییس جمهور...» نسخه سانسور نشده با نام «پاداش» مجوز بگیرد؟ بیان کرد: این فیلم حدود هفت سال در توقیف به سر برد و هنگام اکران پس از اصلاحاتی که به آن دچار شد، نامش را هم تغییر دادیم و اکنون با همان مشخصاتی که اکران شد مجوز پخش در شبکه نمایش خانگی را دریافت کرده است. البته باید افسوس خورد و گفت که هر سال دریغ از پارسال! ما چند سال قبل یک بار برای این فیلم اقدام کردیم، چون این پروژه با مدت زمان دویست دقیقهایی تولید شده و تصمیم داشتیم به صورت مینی سریال برای پخش در شبکه نمایش خانگی استفاده شود، اما ترجیح دادند با یک نگاه محافظهکارانه وارد چنین بحثهایی نشوند؛ آن هم به این دلیل که هرسال شرایط بدتر میشد. بنابراین تصمیم گرفتیم شرایط محدود فعلی را از دست ندهیم و برای شبکه نمایش خانگی مجوز بگیریم که فیلم دیده شود تا از این طریق شاید بخشی از حق فیلم ادا شود.
سانسورهای «پاداش» چه بود؟
کریمی در پاسخ به اینکه آیا مصداقی به خاطر میآورد که چه نکاتی را برای سانسور فیلم مطرح کرده بودند، گفت: مهمترین نکته تلقی شخصی آنها از بحثهای اعتقادی و دستهبندیها بود. مثلا میگفتند مگر مدیر حکومت میتواند اینقدر دچار فساد باشد؟ یا اینکه مگر این همه آدم ریاکار داریم؟ پس آدم سالم جامعه کجاست؟ ولی دیدیم که نتیجه چه شد! من نمیخواهم به عنوان کسی که بر سر این موضوعها جدل داشته، از آنچه در این چند سال رخ داده خوشحال باشم اما واقعیت این است که فیلمنامه «پاداش» که سال 1386 ساخته شد، سال 1379 توسط آقای رضا مقصودی نوشته شده بود و بعد آقای محمد رحمانیان هم اضافه شدند، درواقع این پیشبینی که جامعه به چه سمتی حرکت میکند، از اواخر دهه هفتاد انجام شده بود. اینکه ما خود را با چهره و یقه و پیراهن بعضی افراد گول بزنیم و برهمین اساس فکر کنیم آنها افراد سالم و موجه و دلسوز آینده جامعه هستند، آخرش همین میشود که اصول و مبانی انقلاب را به عنوان یک انقلابِ انسانساز کنار گذاشتهایم و فقط همدیگر را به زمین میزنیم و چنان غرق کیفِ و کوکِ دنیا میشویم که درد مردم را از یاد میبریم.
کاسبیای که شبکه نمایش خانگی را به زمین گرم زد
مهدی کریمی در بخشی دیگر با اشاره به اتفاقات تلخ و شیرینی که در سینما بر اثر کرونا رخ داده و اینکه رونق شبکه نمایش خانگی باعث خوشحالی بود اما حالا همان شبکه برای سینما میتواند آسیب زننده باشد، اظهار کرد: یک دهه قبل مثل همین اتفاق برای رسانههای خانگی در بخش DVD رخ داد. درواقع زمانی که شبکه نمایش خانگی دچار تغییر و تحول شد دسترسیها هم بیشتر شد، توزیع و تکثیر بالا رفت، برنامهها و فیلمها در تیراژهای میلیونی تکثیر میشدند تا جایی که رایت یک فیلم را بیش از یک میلیارد تومان میخریدند ولی ناگهان آدمهای فرصت طلب و کاسبی ظهور کردند و به سمت تِلهفیلمهای فلهای رفتند. آنها فیلمهایی را ساختند که در مدت 10 روز با یکسری بازیگر خاص ساخته میشد و همینها شبکه نمایش خانگی را به زمین گرم زدند؛ یعنی کاری کردند که آن اعتماد و عادتِ شکل گرفته در جامعه، بخاطر تولید کارهای بیکیفیت و بیمحتوا از بین رفت. از یک سو مردم بابت خرید این آثار متضرر و ناراضی بودند و پولشان را برباد رفته میدیدند و از سوی دیگر این اتفاق چنان بر شرایط کار تاثیر گذاشت که رایت فیلمها را حتی ۵۰ میلیون تومان هم به سختی میشد فروخت و آثار را با تیراژ بیش از ۶۰ هزار عدد هم نمیتوانستید در بازار توزیع کنید. حال نکته اصلی اینجاست که مدیران و مسئولان این آفت را قبلاً یک بار تجربه کرده و دیدهاند که دودش چطور به چشم جامعه رفت. الان چه کار میکنند؟
او در پایان تاکید کرد: از نظر من این کار غلطی است که سلیقه شبکه نمایش خانگی را زیر قضاوت و سلیقه تلویزیون ببریم. همین الان ببینید! تلویزیون چند کانال دارد؟ آیا نباید به حد و اندازه خودش برای جذب مخاطب فکر کند و قانع باشد؟ چرا دست و دلش میلرزد که سریال در شبکه نمایش خانگی مخاطب بالایی گرفته و حالا چون باید پاسخگوی محصولات کم کیفیت خود باشد، نمیتواند با ظاهر دلسوزی و با کنترل سلیقه مردم آن را زیر پوشش خود بیاورد تا از فیلتر خودش رد شود. بگذریم که در مجلس هم عدهای به دلایلی مینشینند و به نفع ایشان مصوبه تنظیم میکنند، اما بررسی نمیکنند که جامعه با این روش در شرایط تک صدایی به کجا خواهد رفت. انحصار و رانت از عوامل اصلی فساد و زیادهخواهی است.
مقاومت کتابفروشی مشهور افغانستان
کتابفروش مشهور افغانستان از سختیها و مقاومت در برابر تعطیل شدن کتابفروشیاش سخن میگوید.
در یکی از تقاطعهای شلوغ کابل، کتابفروشی «شاه محمد رئیس» پشت فروشگاههای دوربینفروشی و لوازمتحریرهای رنگارنگ قرار دارد.
این کتابفروشی بزرگ دوطبقه که در سال ۱۹۷۴ افتتاح شد، بیش از ۲۰هزار کتاب را در خود جای داده است و یکی از بزرگترین مجموعههای خصوصی کتاب در افغانستان محسوب میشود. این فروشگاه بیشتر زمانی که کتاب پرفروش «کتابفروش کابل» منتشر شد به شهرت رسید. این کتاب به روایت داستان «رئیس» و زندگی در کابل پرداخته است.
حالا که طالبان بار دیگر قدرت را در افغانستان به دست گرفته است، «رئیس» میگوید نگران نیست و از آنجایی که در نیم قرن فعالیت این کتابفروشی شاهد تغییر حکومتهای مختلف بوده به این وضعیت عادت کرده است. او مصمم است که همچون گذشته به فعالیتش ادامه دهد.
این کتابفروش میگوید: «من از کارم دست نمیکشم، چراکه ضد هیچ دولتی نیست. من پیش از این هم تحت حکومت طالبان کار کردهام و بار دیگر از آنها اطاعت میکنم. اما شغلم را هم حفظ خواهم کرد و آماده پذیرش هر نوع خطری هستم، حتی زندان و شکنجه. این کتابفروشی در طول چند دهه رشد کرده و شکوفا شده است. این فروشگاه مجموعهای از تاریخ است.»
«رئیس» از چند هفته پیش برای بررسی آثار ناشران بزرگ جهان به لندن سفر کرده و اکنون همکاران او این فروشگاه را اداره میکنند.
برخلاف «رئیس»، کارکنان جوان این فروشگاه حکومت پیشین طالبان را به یاد ندارند و مضطرباند. «خیرالدین یوسفی» ۲۶ ساله که حدود ۱۲ سال با «رئیس» همکاری داشته است میگوید: «البته که نگرانم. چراکه طالبان را نمیشناسم و برایم ترسناک هستند... من تا به حال آنها را ندیدهام.» «یوسفی» که در بین نقشههای افغانستان، کارتپستالها و قفسههای بلند مملو از کتابها و مجلات به زبانهای مختلف نشسته است، میگوید پس از آنکه مدرسه را ترک کرد این فروشگاه اصلیترین منبع تحصیلی او بوده است. او میگوید: «اینجا به خانه دوم من تبدیل شد. من از کتابها و کتابفروش آموختم.» «یوسفی» میگوید آمریکاییها بسیاری از افراد بااستعداد و باسواد را از کشور بردند از جمله بسیاری از مشتریهای او که اتفاقا دوستهای او هم هستند. این کتابفروش اظهار میگوید: «آمار فروش کتاب اکنون پایین است. مردم فقیر هستند و اقتصاد رو به فروپاشی است. بسیاری از مردم برای زندگی کردن در تقلا هستند و پولی برای خرید کتاب باقی نمیماند.»
اخبار
«پارک دوبل» منتخب جشنواره اوهای آمریکا شد
فیلم کوتاه «پارک دوبل» به نویسندگی و کارگردانی دریا آذری منتخب بیستودومین دوره جشنواره اوهای آمریکا شد.
به گزارش امتیاز، فیلم کوتاه «پارک دوبل» به نویسندگی و کارگردانی دریا آذری در بیستودومین دوره جشنواره اوهای آمریکا که رویدادی 10 روزه است، حضور خواهد داشت.
بیستودومین جشنواره اوهای آمریکا، که با هدف به نمایش گذاشتن بهترین فیلمهای جدید از فیلمسازان نوظهور و شناختهشده مشهور راهاندازی شده است. این جشنواره از 13 تا 23 آبان مصادف با ۴ تا ۱۴ نوامبر در کالیفرنیای آمریکا برگزار خواهد شد. فیلم کوتاه «پارک دوبل» اولین فیلم دریا آذری است که پیش از فیلمسازی، هنرمند نقاش به حساب میآید. وی فعالیت فیلمسازی خود را از طریق همکاری با همایون شهنواز برای ساخت یک مستند آغاز کرد.در خلاصه داستان «پارک دوبل» آمده است: «زنی که پسرش از دیدن او در حضور دوستانش شرمگین است، در تلاش است تا رابطه شان را بهبود بخشد.»نسیم کیانی، آرشام شجاعی و البرز کروبه در این فیلم کوتاه ایفای نقش دارند.فهرست عوامل فیلم کوتاه «پارک دوبل» عبارت است از: نویسنده و کارگردان: دریا آذری، مدیر فیلمبرداری: آریو متوقع، تدوین: بهرام عمرانی، مدیر صدابرداری و طراحی و ترکیب صدا: مجید نجاتی، موسیقی: پیام آزادی، اصلاح رنگ و نور: آریو متوقع، منشی صحنه: آناهیتا گلفام، دستیار کارگردان: وحید طاهریان، دستیاران تصویر: امیر حیدری و مهدی سرلک، دستیار صدا: متین روشن، مشاور رسانهای: آزاده فضلی، تهیه کننده: دریا آذری، پخش بینالمللی: میدیا کیاست.
به بهانه تهیهکنندگی فیلم کوتاه «ورای سکوت»؛
مهتاب کرامتی: علاقهمندم از کارگردانهای مستعد با ایدههای نو حمایت کنم
مهتاب کرامتی به عنوان تنها بازیگر و یکی از تهیهکنندگان فیلم کوتاه «ورای سکوت» میگوید علاقهمند است که در کنار کارگردانهای مستعد با ایدههای نو قرار بگیرد و از آنها حمایت کند.
به گزارش امتیاز، «ورای سکوت» ساخته آذر تجلی و تهیهکنندگی مهتاب کرامتی و فاطمه ابوالقاسمی عنوان یکی از 6 فیلم کوتاه بسته «شکست زمان» است که این روزها در سینماهای «هنروتجربه» روی پرده است.مهتاب کرامتی به عنوان تنها بازیگر این فیلم کوتاه و یکی از تهیهکنندگان آن درباره دلیل اصلی همکاری خود با آذر تجلی به عنوان کارگردان در «ورای سکوت» اظهار کرد: فارغ از رفاقت قدیمی، همانطور که قبلتر در جلسه نقد و بررسی فیلم «ورای سکوت» که در باشگاه گلستان برگزار شده بود، گفته بودم فیلم کوتاه و بلند برای من تفاوتی ندارد بلکه باعث خوشحالی من است که در کنار کارگردانهای مستعد با ایدههای نو قرار بگیرم و از آنها حمایت کنم. وی افزود: به همین علت پس از آنکه در جریان روایت فیلم کوتاه «ورای سکوت» قرار گرفتم، که بدون دیالوگ و متکی به بازیگری است، به نظرم جذاب آمد در نتیجه علاوه بر پذیرفتن نقش در این فیلم کوتاه، برای حمایت بیشتر از آذر تجلی، تهیهکنندگی این کار را در کنار فاطمه ابوالقاسمى برعهده گرفتم. یکی از تهیهکنندگان «ورای سکوت» با اشاره به اینکه از سالها پیش علاقهمند بوده است که در جشنها و جشنوارههای فیلم کوتاه حضور داشته باشد، بیان کرد: در حال حاضر به عنوان مدیر هنری جشنواره فیلم کوتاه ده در کنار جوانهای مستعد این عرصه فعالیت دارم.کرامتی معتقد است رصد فیلمهای کوتاه کارگردانان خوشفکر میتواند چشماندازی از آینده سینمای حرفهای و بلند را ترسیم کند. همچنین کار با بازیگران و عوامل حرفهای سینما برای آن دسته از کارگردانان فیلمهای کوتاه که قصد ورود به سینمای بلند را دارند، تجربه ارزشمندی است.
اخبار
فیگورها در قرنطینه تنهایی
این روزها گالری مژده نمایشگاه از ابژه تا فیگور را به تماشا دارد که در یک نگاه کلی اکثریت نقاشی مجسمه های ۲۲ هنرمند حاضر در این رویداد در یک نکته اشتراک معنا دارند: انسان های تنها مانده دردمند.
به گزارش امتیاز؛ حتی در اثر لبریز از صدها فیگور منوچهر نیازی نقاش ۸۴ ساله که به محض ورود به گالری چشم مخاطب را به سوی خود می کشاند، در هیاهوی چهره ها و جمعیت، این فردیت، تنهایی و درد است که خود را غلبه می کند.
مجسمه زیبایی از مسعود اخوان به زبان دیگری این روایت را بازگو می کند، نیم تنه ای طلایی شده، دستان را پشت خود پنهان کرده و گویی رو به آسمان نجوا می کند؛ علیرضا آسانلو با یک نقاشی در کشاکش فیگوراتیو و انتزاع که آدمی را نیز در مرز واقعیت و تردید می بیند، علی خالق با مونالیزایی که نوار چسب زرد رنگ خطر بر دهان دارد، سعید احمدزاده با تک چهره ای در خلوتی شاعرانه، جواد بیاد با قتل یک انسان به دست یک شاخه گل در هنگامه ای که لبخند مونالیزا جایش را به اندوه داده و ابژه فیگوراتیوی از مهدی آشور و ... همه خرده روایت هایی ست که انسان معاصر را از همیشه تنهاتر تصویر می کنند؛ گویی کرونا تاثیر خودش را گذاشته است.
در عین حال ، این نمایشگاه تلاش می کند چگونگی شکل گیری فیگور و انتزاع آن از ابژه ی حقیقی را در نقاشی و مجسمه به تماشای مخاطب بگذارد و حضور چنین آثاری دقت و کنجکاوی مخاطب را دو چندان طلب می کند.
سه اثر که فیگور را در نقاشی ایرانی یادآوری می کند در کنار تم هایی مانند طبیعت گم شده انسان، فیگورهای گم شده در لباس زیبا و ... از دیگر جذابیت های این نمایشگاه است.
علاوه بر هنرمندانی که نام شان اشاره شد در این نمایشگاه آثاری از کامبیز خدابنده، فرهاد مفوض ، علی گلستانه ، محمد فدوی ، اوژن شیراوژن ، سمیه چهارتکاب ، ارسیا مقدم ، مرتضی یزدانی ، پریدخت مشک زاد ، رضا عظیمیان ، محمد طباطبایی ، صادق تبریزی ، محمود جوادی پور و حسنعلی ذابحی به روی دیوار گالری مژده می رود.
علاقمندان با رعایت تمامی قوانین بهداشتی و فاصله اجتماعی می توانند تا ۱۲مهر از ابژه تا فیگور در گالری مژده به نشانی سعادت آباد، خیابان علامه شمالی، کوچه هجدهم شرقی، پلاک ۲۷ دیدن کنند.
اسامی ۱۶ فیلم بخش مسابقه «پویانمایی کوتاه» جشنواره۳۴ اعلام شد
فهرست عناوین منتخب پویانمایی کوتاه برای حضور در بخش ملی سیوچهارمین جشنواره بینالمللی کودکان و نوجوانان، اعلام شد.
به گزارش امتیاز، فهرست آثار «پویانمایی کوتاه» برای حضور در بخش ملی سیوچهارمین جشنواره بینالمللی کودکان و نوجوانان، به شرح زیر است:
۱. «آیدی»، به کارگردانی فهیمه قبادی و تهیهکنندگی فهیمه قبادی و مرگز گسترش سینمای مستند و تجربی
۲. «بادهای پاییزی، بادهای بهاری و دو کبوتر»، به کارگردانی صادق جوادی و تهیهکنندگی امور سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
۳. «پرندهباز»، به کارگردانی سید احمد جعفریان و تهیهکنندگی انجمن سینمای جوانان ایران دفتر خمینیشهر
۴. «پسربچه و درخت سیب» به کارگردانی و تهیهکنندگی جلال پناهی
۵. «پیش از بهشت»، به کارگردانی احمد حیدریان و تهیهکنندگی محدثه پیرهادی- محصول باشگاه فیلم سوره
۶. «خوردم، خوردی،…»، به کارگردانی شیدخت دژمشهابی و تهیهکنندگی شیدخت دژمشهابی و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی
۷. «خوش آمدید»، به کارگردانی نعیمه محمودی و تهیهکنندگی نعیمه محمودی – محصول واحد پویانمایی شبکه فارس و نشر چشمه
۸. «درخت ترش»، به کارگردانی اکبر ترابپور و تهیهکنندگی اکبر ترابپور و انجمن سینمای جوانان ایران دفتر همدان
۹. «رویای ابری»، به کارگردانی و تهیهکنندگی ریحانه عیناللهی و بهاره عیناللهی
۱۰. «ستارگان زیر باران»، به کارگردانی و تهیهکنندگی سارا نامجو
۱۱. «شبح ترسو»، به کارگردانی ریحانه کاوش و تهیهکنندگی علی رئیس- محصول صدا و سیمای مرکز اصفهان
۱۲. «فوبی»، به کارگردانی و تهیهکنندگی الهام امینیان
۱۳. «کیمیاگر»، به کارگردانی و تهیهکنندگی مسعود قدسیه
۱۴. «گذشته»، به کارگردانی حمید محمدی و تهیهکنندگی حمید محمدی و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی
۱۵. «گنج واقعی»، به کارگردانی محسن صالحیفرد و تهیهکنندگی رضا صالحی
۱۶. «موزی که میخندید»، به کارگردانی ریحانه کاوش و تهیهکنندگی علی رئیس – محصول صدا و سیمای مرکز اصفهان
سی و چهارمین جشنواره بینالمللی فیلمهای کودکان و نوجوانان، به دبیری علیرضا تابش از ۱۶ تا ۲۱ مهر ۱۴۰۰ (۸ تا ۱۳ اکتبر ۲۰۲۱) با شعار «سینما، سرزمین خیال» برگزار خواهد شد.
|
|
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/9599/29197/100350
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/9599/29197/100351
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/9599/29197/100352
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/9599/29197/100353
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/9599/29197/100354
|
عناوین این صفحه
- آثار این دوره از جشنواره، تنوع اقلیمی فراوانی دارند
- تلویزیون صلاحیت تصمیم گیری در مورد شبکه نمایش خانگی را ندارد!
- مقاومت کتابفروشی مشهور افغانستان
- اخبار
- اخبار