|
مژده طباطبایی در دیدار هنرمندان با وزیر ارشاد:
فقدان ارز دولتی حضور بین المللی هنر ایران را محدود کرد
مژده طباطبایی، مدیر گالری مژده در دیدار جمعی از هنرمندان با محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سال هاست گالریها به عنوان بخش خصوصی، بدون کوچکترین حمایت دولتی چرخ اقتصاد هنر را چرخانده و برای مطرح کردن هنر ایرانی در سطح بینالملل همت گماشتهاند، و با بودجههای شخصی خود اقدام به شرکت در آرتفر ها و بینال های بینالمللی کردهاند، در چند سال اخیر متاسفانه به دلیل وجود مشکلات پیشآمدهی اقتصادی این صنف با مشکلات متعددی روبه رو شده است، و به وضوح پیداست میزان حضور هنر ایران در رویداد های جهانی افت چشمگیری داشته است، از این رو اکنون زمان آن فرا رسیده که دولت با تعیین ساز و کارهایی به ترمیم این شرایط بغرنج همت کند.
به گزارش امتیاز؛ مژده طباطبایی افزود: یکی از اهداف گالریها، اشاعهی فرهنگ و هنر این مرز و بوم و شناساندن هنرمندان لایق و شایسته ایرانی به جامعۀ جهانی هنر بوده است که به طبع اقتصاد هنر نیز از آن جدا نیست. اما در این راه گالریداران با موانع بسیاری روبرو هستند، که از مهم ترین آن ها می توان به تعریف نشدن بودجه برای برپایی نمایشگاه در خارج از ایران اشاره کرد. تجربه ام را بازگو می کنم در سال ۱۳۹۷ برای برپایی نمایشگاهی در گرجستان برای گرفتن ارز دولتی از وزارت محترم فرهنگ و ارشاد مجوزی برای تامین ارز گرفتم، اما متاسفانه در بانک مرکزی با این پاسخ مواجه شدم که ارز دولتی برای چنین اقدامی تخصیص داده نشده است.
طباطبایی که در دومین دیدار هنرمندان تجسمی با وزیر ارشاد سخن می گفت، خاطر نشان کرد: به دلیل تحریمها و عدم امکان جا به جایی وجه، امکان خرید و فروش آثار هنری در گستره بین الملل به پایین ترین سطح ممکن خود رسیده است و این واقعه مساوی شده با کمبود نقدینگی در بازار هنر که تاثیر منفی خود را در امرار معاش هنرمندان و رکود اقتصاد هنر بازتاب داده است. لذا دولت با تعیین مصوبههایی جهت تشویق بخشهای خصوصی و ارگانها و موسسات جهت سرمایهگذاری در بخش هنر میتواند باعث ایجاد رونق در اقتصاد هنر شود.
مدیر گالری مژده گفت : مشکل ورود و خروج آثار هنری به کشور و سلیقه محوری در تعیین مالیات دو پاشنه آشیل دیگر پیش روی جامعه هنری ماست، متاسفانه هزینههای سرسام آور این نقل و انتقالات و به دنبال آن مسئلهی مالیات به طور قابل توجهی بازدارنده است. تا چند سال پیش در قانون مالیاتهای مستقیم، هرگونه فعالیت فرهنگی و هنری معاف از مالیات بود، و بنگاههای بزرگ اقتصادی هم با سرمایهگذاری در بخش هنر میتوانستند از این معافیت بهرهمند شوند و این موضوع باعث رونق اقتصاد هنر و کمک به هنرمندان این سرزمین بود. امروز، با از دست رفتن چنین امکانی بخش بزرگی از سرمایهی در گردش هنر متوقف شده است.
او تصریح کرد : من با پرداخت مالیات برای توسعه و آبادانی کشور مخالف نیستم، اما آنچه برای ما مشکل ایجاد کرده است، آشنا نبودن ممیزهای مالیاتی یا ساخت و ساز سیستم اقتصادی گالریداران است. آنچه به عنوان آوردهی یک گالری از فروش اثر هنری میماند درصدی است که طبق توافق و مقررات مندرج در دستورالعمل نگارخانهداران دریافت میشود و نه گردش حساب مالی آنها، و هزینههایی که در گالری وجود دارد هیچ یک شامل فاکتور رسمی نمیشود چرا که فروشندگان کالا یا خدمات از تسلیم فاکتور رسمی ممانعت میکنند و آنچه در انتها باقی میماند یک نقدینگی وارد شده به سیستم است که هیچ خروجی قانونی ندارد.
طباطبایی در ادامه به مشکلات هنرمندان پرداخت و گفت: هنرمندان سرمایههای معنوی ارزشمند این سرزمین هستند، اما از منظرهای مختلفی مانند بیمه، کمبود امکانات اولیه و مشکلاتی عمده در اجاره و تهیه کارگاه با مشکل جدی روبرو هستند. دغدغهی دائمی هنرمندان برای یافتن مکانی مناسب جهت برپایی کارگاه همواره از مشکلات ابتدائی و پیش روی آنهاست، حال آنکه شهرداری میتواند با استفاده از امکانات متعددی که در سطح شهر وجود دارد تدابیری مناسب برای این مسئله بیندیشد. همچنین با استفاده از همین امکانات میتوان اکسپوهای هنری در سطح شهر برگزار کرد که بیشک تاثیر شگرفی در ارتباط متقابل مردم با هنر و همچنین شکوفایی اقتصاد هنر در پی دارد.
مژده طباطبایی سپس به مسئله فراگیر شدن جعل آثار هنری اشاره کرد و گفت: لزوم تشکیل مجمعی قانونی و دولتی متشکل از کارشناسان شایسته برای تعیین اصالت آثار هنری ضروری تر از هر روز دیگری احساس می شود. متاسفانه متقلبانی با جعل آثار هنری اساتید کشور در حال سمپاشی در این عرصه هستند و عواقبی که این عمل قبیح در پی دارد بسیار برای فرهنگ و هنر این مرز و بوم زیانآور و حامل خسارتهایی جران ناپذیر است و به دلیل نبود ارگانی قضایی و دولتی برای نظارت بر این موضوع، و نبودن مجازاتی برای افرادی که به این کار میپردازنند متاسفانه این ضایعه در حال رشد است و باعث میشود جامعۀ بینالملل هنری از قبیل حراجیها و آرتفر ها اعتمادشان را به آثار هنری ایران از دست بدهند.
او همچنین به اهمیت مکتوبات در عرصه هنر اشاره کرد و گفت: ادبیات و هنرهای تجسمی پیوند فکری و اندیشگی دارند، که به همین واسطه ضرورت وجود چاپخانههای مجهز و مواد اولیه کتاب داراست وادی را آشکار میکند. موزه هنرهای معاصر تهران جزو با ارزشترین دارایی های فرهنگی این کشور و از مهمترین موزههای جهان است، اما متاسفانه مجهز به چاپخانه و نشری مستقل برای خود نیست، در طی پروژهی پژوهشی که با موزه داشتهام این ضعف مشکل بسیار مهمی بود و به دنبال آن در این زمینه میتوان به مشکلات کمبود کاغذ و امکانات کافی و از بین رفتن و ورشکستگی صحافیها و چاپخانههایی اشاره کرد که چرخ دندههای فرهنگ این کشور بودند و متاسفانه در پی تحریمها حذف شدند.
مدیر گالری مژده در پایان خواستار هم گرایی و وحدت همه اهالی فرهنگ و هنر شد تا در سایه یک کار جمعی و همت ملی فرهنگ و هنر دیر سال و باافتخار این مرز و بوم در دنیا بیش از پیش بدرخشد.
دبیر جشنواره از پنچمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران بازدید کرد
«علیرضا تابش» دبیر سی و چهارمین جشنواره بینالمللی فیلمهای کودکان و نوجوانان از کلاسهای پنجمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان بازدید کرد و با نوجوانان شرکتکننده در این کلاسها به صورت برخط به گفتوگو پرداخت.
به گزارش امتیاز، صبح امروز یکشنبه ۱۸ مهر در دومین روز برپایی پنجمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران، «علیرضا تابش» از محل برگزاری کلاسهای المپیاد بازدید کرد و از نزدیک در جریان برپایی کلاسهای برخط قرار گرفت.
در این بازدید که «حبیب ایلبیگی» مدیر المپیاد فیلمسازی نوجوانان و «محسن دلیلی» مدیر روابط عمومی جشنواره، تابش را همراهی میکردند، دبیر جشنواره از کلاسهای هشتگانه المپیاد بازدید کرد.
او در بازدید از کلاس گروه ستاره با منتوری لیلا میرهادی،با نوجوانان حاضر در این کلاس برخط صحبت کرد. مهدیه میرعلیزاده یکی از نوجوانان این گروه خطاب به دبیر جشنواره گفت: ممنون که چنین کلاسی را برای ما تدارک دیدید، من خیلی چیزها از این کلاس یاد میگیرم و فکر میکنم المپیاد برای همه ما مفید است.
تابش در پاسخ این نوجوان گفت: باید قدر این مربیان و اساتید را بدانید. امیدوارم کلاس شما در این دوره موفق باشد و این المپیاد برای شما سراسر شورآفرینی کند و در آینده شما را در این حرفه موفق ببینیم.
همچنین در بازدید دبیر جشنواره از کلاس گروه هیجان، نادره ترکمانی، نوجوانان حاضر را به تابش معرفی کرد. دبیر جشنواره خطاب به نوجوانان این گروه گفت: امیدوارم شما را در تمام سطوح موفق ببینیم. انشالله پر انرژی باشید و روز آخر شما را با دست پر ببینیم.
در بازدید از گروه کانسپت، بابک نکویی که منتور این گروه است، درخصوص شیوه برپایی کلاس توضیح داد: بچهها در خلال این کلاس موضوعات خود را بیان میکنند و با هم همفکری میکنیم تا به یک ایده ناب برسیم. همچنین به بچهها میگوییم که ایده چیست و چهطور آن را به یک داستان تبدیل کنند. یعنی ساختار داستانی را برای بچهها باز میکنیم. این را هم باید اضافه کنم که بچهها ذهنهای خلاقی دارند و ایدههای جالبی را ارائه میدهند و این مایه شگفتی ماست.
حضور 2 فیلم کوتاه ایرانی در بخش رقابتی جشنواره بینالمللی رجو ایتالیا
فیلم کوتاه «یوشید» و «باخ» منتخب بخش رقابتی بیستمین دوره جشنواره بینالمللی رجو ایتالیا شدند.
به گزارش امتیاز، فیلم کوتاه «یوشید» به کارگردانی سحر خوشچشمان و «باخ» به کارگردانی مهران قربانی منتخب بخش رقابتی بیستمین دوره جشنواره بینالمللی رجو ایتالیا شدند.
این جشنواره هر ساله با هدف اصلی زمینه سازی برای تحقیقات فرهنگی از راه ترویج تولیدات و دانش فیلم کوتاه در جهان برگزار می شود. جشنواره فیلم رجو همچنین هر دوره بر موضوعاتی خاص تمرکز دارد و بیستمین دوره آن از تاریخ ۳ الی ۸ نوامبر مصادف با 12 تا 17 آبان ماه 1400 در شهر رجو امیلیا ایتالیا برگزار خواهد شد.
فیلم کوتاه «یوشید» به کارگردانی سحر خوشچشمان پیش از این در سیوهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر حضور داشت و در بخش فیلمهای کوتاه سینمای سعادت به نمایش درآمد. در خلاصه داستان این فیلم کوتاه آمده است: «و حالا برخیز و مراسم پاک کردن گناه خود را به جا آور»
پیمان مقدمی، کیانا منتجبی، سیامک راشدی، مهدی ابوحمزه و امیر اخوین، بازیگران فیلم کوتاه «یوشید» هستند.
اسامی عوامل این فیلم کوتاه نیز عبارتند از: نویسنده: راحله کرمی، کارگردان: سحر خوشچشمان، تدوین: عماد خدابخش، مدیر فیلمبرداری: امین جعفری، صدابردار: مجید نجاتی، صداگذاری و میکس: آرش قاسمی، طراح صحنه و لباس: امیر ملکپور، طراح گریم: شورش معروفی، اتالوناژ: فرهاد قدسی (استودیو فام)، دستیار کارگردان و برنامه ریز: محدثه جودی، منشی صحنه: الناز میرزا، مدیر تولید: سعید اکبری، طراحی تریلر: بنیامین قچاق، موسیقی تریلر: علی علیدوستی، عکاس: فوژان پارسا، مشاور رسانهای: آزاده فضلی، تهیه کننده: سحر خوش چشمان، پخش بین المللی: میدیا کیاست.
همچنین در خلاصه داستان فیلم کوتاه «باخ» به کارگردانی مهران قربانی آمده است: «آقای بیگلری قصد دارد با کمک معلم روستا، دانشآموزان را به اردوی سینما ببرد. تنها دانشآموز دختر، اجازه رفتن به این اردو را ندارد. بیگلری و معلم، در تلاش برای جلب رضایت خانواده او هستند...»
داریوش کاردان، علی عماری و فاطمه حیدری بازیگران این فیلم کوتاه هستند.
اسامی عوامل فیلم کوتاه «باخ» نیز عبارتند از: نویسنده و کارگردان: مهران قربانی، مدیر فیلمبرداری: رضا عبیات، صدابردار: حمید کرمانی، تدوین: سینا قمصریان، طراحی و ترکیب صدا: محمد حسین ابراهیمی، اصلاح رنگ و نور: فربد جلالی، طراح صحنه و لباس: حامد اصلانی، طراح گریم: امید گلزاده، برنامهریز و دستیار کارگردان: حسان پرنده، عکاس: رضا مسعودی، دستیار صدا: حسین قهرمانی، مجری گریم: امیر بیابانی، مدیر تولید: علی جعفری، تهیه کننده: مهران قربانی، محصول: انجمن سینمای جوانان ایران، مشاور رسانه: آزاده فضلی، پخش بینالملل: میدیا کیاست.
بابک کریمی به یاد عزتالله مهرآوران و «میخواهم زنده بمانم» مطرح کرد
رقصی چنین میانه میدانم آرزوست
این روزها و در پی درگذشت عزتالله مهرآوران، سکانسی از سریال «میخواهم زنده بمانم» با بازی این بازیگر فقید، به همراه بابک کریمی بارها در فضای مجازی بازنشر داده شده و دست به دست میشود. این سکانس که به واسطه موقعیت شخصیتها در جریان داستان، از همان ابتدا غم و شادی را توأمان داشت، حالا با از دست دادن عزتالله مهرآوران در واقعیت، دردناکتر از قبل دنبال میشود.
در همین راستا بابک کریمی، دیگر بازیگر این سکانس به یادماندنی داشته است که این روزها در خارج از کشور به سر میبرد. او در بخشهایی از این مصاحبه می گوید: «عزتالله مهرآوران آدم حاضر جواب و شریک بسیار همراهی بود. بازی در کنار این بزرگوار شانس خوبی بود. رقصمان در سریال «میخواهم زنده بمانم»، غم و شادی را با هم داشت. «میخواهم زنده بمانم» از لحاظ روانی به زندگی شخصیام کمک کرد.»
آنچه در ادامه میخوانید مشروح گفتوگو با بابک کریمی، بازیگر نقش همایون در سریال «میخواهم زنده بمانم» است.
کریمی درباره حس و حال پارادوکسیکالی که در سکانس رقص سریال «میخواهم زنده بمانم» همراه با عزتالله مهرآوران ایجاد شد، میگوید: بله، درست است؛ درواقع غم و شادی در آن سکانس با هم بودند که کمی در بافت داستان بود. دیگران را نمیدانم ولی من از تجربه خودم حرف میزنم. دورانی که سریال را میساختیم، برای من بنا به دلایلی در زندگی خصوصیام، روزهای خوشی نبودند؛ به همین خاطر چهار قسمت بیشتر از سریال را تماشا نکردم و دیگر نتوانستم ببینم. چون هر بار که می دیدم یاد پشت صحنه آن روزها میافتادم که یادآور دوران خوبی در زندگی شخصی برایم نبود.
کریمی خاطرنشان میکند: آن روزها بهخصوص در صحنههای رقص، دقیقاً این دوگانگی را در دل خودم داشتم؛ چون از یک طرف دلم خون و پر از غم و اندوه بودم از طرفی باید میآمدم سر صحنه و آنجا ما یک رقص جشن تولد و بعد رقص دیگری داشتیم که این اتفاق یک تضاد عجیبی ایجاد میکرد. در واقع میتوانم بگویم شادی که در سکانس رقص «میخواهم زنده بمانم» حاکم بود، آن روزها کمی به من کمک میکرد تا حال روحیام بهتر شود و شب که به خانه میآمدم حس میکردم کمی سبکتر شدهام.
بازیگر «میخواهم زنده بمانم» سپس درباره اینکه در زندگی واقعیاش چقدر به شخصیت «همایون» نزدیک است یا از آن فاصله دارد؟ اینگونه میگوید: اینکه چقدر شخصیت همایون حقی به من شبیه بود، من آن زمان هم یک پُست در صفحه شخصیام نوشتم. معمولاً در کارهایم این منم که باید به شخصیتی که آن را بازی میکنم، تبدیل شوم ولی این بار عکس این ماجرا اتفاق افتاد؛ یعنی همایون حقی شد بابک کریمی! به همان دلیلی که گفتم به لحاظ حسی و عاطفی روزهای آسانی برایم نبود به همین خاطر احساسات خودم، همایون حقی را گرفتند و مال خود کردند. درواقع سکوتها، تنهاییهایش در سلول زندان، دیالوگهایش با همسرش و خیلی ماجراهای دیگر، خودم بودم؛ البته خارج از اینکه در سریال من راننده کامیون بودم، ولی شغلم چیز دیگری است اما از نظر جنسی خیلی مشترکات با هم داشتیم و حس میکنم نتیجه پایان داستان، سند حس و حال خودم بود؛ ضمن اینکه اول قرار نبود اینطور باشد و در طول کار این طور شد و درواقع یکسری اتفاقات افتاد که همایون حقی شبیه من شد و این امکان را داد تا من خودم را با نقش تخلیه کنم. «می خواهم زنده بمانم« به لحاظ روانی به من خیلی کمک کرد.
گزارش دومین روز برگزاری کلاسهای المپیاد پنجم؛
در جستوجوی لحظه جذاب
در دومین روز از کلاسهای المپیاد، مربیان درباره چگونگی بهرهگیری از خیال و خلاقیت در ایدهپردازی صحبت کردند.
به گزارش امتیاز، دومین روز از کلاسهای پنجمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان، دیروز، یکشنبه ۱۸ مهر در ساختمان شماره ۳ بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد و در کلاسهای ۸گانه المپیاد، مربیان و منتورها به ادامه کارهای آموزشی خود با نوجوانان پرداختند.
در خلال این کلاسها، «بابک نکویی» مربی گروه «کانسپت» خطاب به اعضای گروه خود گفت: شخصیتها در داستانها به سمت هدف حرکت میکنند و این هدف میتواند برای رسیدن به دانش، قدرت و ثروت باشد. در پی هر فیلم یا انیمیشن در دنیا، قواعد و قوانینی وجود دارد که بر اساس آن شخصیتها را شکل میدهند. در بیشتر داستانها، کاراکترها باید برای رسیدن به هدفشان انگیزه داشته باشند. در واقع اهمیت فیلم، به تصویر کشیدن هدف برای کاراکتر است، اما اگر در مسیر، شخصیت مستقیم به هدف برسد، داستان ما هیچ جذابیتی ندارد. پس بهتر است برای شروع یک داستان هوشیار عمل کنید.
همچنین «فرهاد توحیدی» مربی گروه «برتر» با اشاره به چگونگی استفاده از ایده برای رسیدن به قصه توضیح داد: از آنجایی که دایره ارتباطات شما نسبت به بزرگترها محدودتر است، میتوانید روی خانواده یا مدرسه، تمرکز کنید. باید به این موضوع دقت کنید که وقتی به شخصیت میرسیم بهتر است مابهازاهای بیرونی برای آن پیدا کنیم. در این صورت ما راحتتر میتوانیم آن را شکل بدهیم. ما باید از ایده اول و دوم عبور کنیم و به ایده پنجم یا ششم برسیم؛ چون قعطا ایده بهتری خواهند بود. به عبارتی باید ایده سختتر را پیدا کنیم.
در کلاس گروه «نگاه»، حسین قناعت مربی این گروه خطاب به شاگردان نوجوانش گفت: باید در اینکار تعارف را کنار بگذارید، مطالعه کنید، بنویسید و هر روز یاد بگیرید. امروز همه چیز در دسترس است و باید از آنها استفاده کنید. باید تمرین کنید تا قصه را بشناسید و بتوانید شخصیت پردازی کنید.
«اشکان چاووشی» ادامه داد: در کسوت نویسنده و کارگردان باید ادبیاتتان را قوی کنید. وقتی شما در این زمینه پر شدید، کشف کردن را شروع میکنید. ادبیات یک ویژگی دارد که سینما ندارد. وقتی شما یک کتاب را میخوانید آن شخصیت را در ذهنتان تخیل میکنید. ادبیات کمک میکند شما تخیل کنید اما در سینما شما خیال یک گروه را میبینید. پس شما اول باید با ادبیات ذهنتان را تقویت کنید.
در چهارمین کلاس، «لیلا میرهادی» مربی گروه «ستاره» بیان کرد: برای بهدست آوردن هر آن چیزی که در نظر دارید تلاش کنید. زمانی که برای هدفتان میجنگید و در تلاش هستید، باید راههای مختلف را در نظر بگیرید. متاسفانه مشکل بیشتر بچهها این است که موشکی و مستقیم فقط به رسیدن به هدف فکر میکنند و اشتباهاتشان را بعد متوجه خواهند شد. از بیان ایدهها ترسی نداشته باشید، خودتان را متوقف نکنید و ایدههای ناب را بیان کنید.در کلاس پنجم، «مرجان اشرفیزاده» مربی گروه «ابر قهرمانان» توضیح داد: باید برای ساخت شخصیتها، از تخیل استفاده کنیم تا به یک شکل نهایی برسیم و بتوانیم قصه را سامان دهیم. خیلی مهم است که بدانید چهطور از تخیل خود در این زمینه بهره ببریم. همچنین باید توانایی همفکری و جنگیدن روی طرحهای همدیگر را داشته باشید.در کلاس ششم، «امیر فیضی» مربی گروه «مهروماه» درباره رسیدن به یک ایده خوب به شاگردانش گفت: ما باید بتوانیم قصه را در یک خط تعریف کنیم؛ چون این قصه قویترین طرحی میشود که وجود خواهد داشت. در واقع بهتر است ما کاری را ارائه دهیم که سرش به تنش بیارزد. «نادره ترکمانی» از گروه «هیجان» نیز با تأکید بر استفاده از خلاقیت در ایده نویسی، توضیح داد: ما باید خلاقانهتر به موضوعات نگاه کنیم. باید دنبال یک لحظه جذاب برای داستان باشیم. در کنار خلاقیت ما باید به جزئیات توجه کنیم. کسی که مینویسد باید بتواند تصور کردن را در مخاطب به وجود آورد. «وحید نامی» در ادامه خطاب به نوجوانان گفت: ما نیاز به خلاقیت شما داریم. نمیخواهیم موضوع دم دستی داشته باشیم. خوب است که به محیط اطراف توجه داشته باشیم اما بهتر است در حال حاضر به یک طرح شادتر بپردازیم. یعنی سینما به کمک مردم بیاید و حال آنها را خوب کند.
در کلاس هشتم، «اشکان رهگذر» مربی گروه «راما» گفت: بعضی مواقع یک ایده ساده خیلی راحت میتواند توسعه پیدا کند. ما باید بخشهای داستان که تاثیرگذار هستند را بشناسیم. میتوانیم با پیچاند یکسری اِلمانها چیزهایی که خیلی تاثیر گذار نیست را از داستان حذف کنیم. باید دنبال چیزی باشیم که نیاز نباشد خیلی درباره آن توضیح دهیم. در فیلمهای کوتاه مسئله مهم این است که صحبتها هر چه کوتاهتر باشد اولویت دارد تا اینکه بخواهیم با جمله طولانی چیزی را توضیح دهیم.
|
|
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/9606/29252/100561
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/9606/29252/100562
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/9606/29252/100563
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/9606/29252/100564
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/9606/29252/100565
|
عناوین این صفحه
- فقدان ارز دولتی حضور بین المللی هنر ایران را محدود کرد
- دبیر جشنواره از پنچمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران بازدید کرد
- حضور 2 فیلم کوتاه ایرانی در بخش رقابتی جشنواره بینالمللی رجو ایتالیا
- رقصی چنین میانه میدانم آرزوست
- در جستوجوی لحظه جذاب