|
زوج یا فرد بودن پلاک در محدوده کنترل آلودگی هوا ملاک نیست
2 مجیدی و یک دستیار خارجی در یکقدمی هدایت تیم ملی امید
4 اروپا سهمش را ندهد، مواد مخدر را باید در کشورش به صورت گرمی جمع کند؛
هشدار ایران به اروپا درباره ترانزیت مواد مخدر
2 بیژن زنگنه وزیر نفت: پرونده کرسنت هنوز زنده است
فضا را برای «بابک زنجانی»ها باز نمیکنم
وزیر نفت میگوید که نمی خواهد رجز بخواند، چراکه اکنون وقت رجزخوانی نیست، اما تاکید میکند که آتش توپخانه رفقای زنجانی شدید است و وزارت نفت نیز در حد توان خود میتواند به این حملات پاسخ دهد.
3 معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد:
رسانههای ما به پول نفتی و آگهی عادت کردهاند
میکوشیم کاغذ را مستقیم به چاپخانه برسانیم
محمد خدادی، معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد اظهار داشت: به علت سرمایهگذاری مطبوعات ایران بر یارانههای نفتی و جذب آگهی از بنگاههای مختلف، سرمایهگذاری روی مخاطب و فروش روزنامه، به فراموشی سپرده شده است.
به فضای مطبوعات و رسانهها در ایران، سختترین دوران مالی خود را از عهد ناصری تاکنون، پشت سر میگذارد. در این میان رسانههای مکتوب، دوران عسرت را با شدتی بیشتر از رسانههای دیداری، شنیداری و دیجیتالی میگذراند.../ صفحه 7
سرپرست دادسرای ارشاد تهران عنوان کرد:
اعلام شماره تلفن قوه قضائیه برای گزارش بدحجابی و پارتی
خبرگزاری وابسته به قوه قضائیه (میزان) نوشت که سرپرست دادسرای ارشاد تهران از شهروندان خواسته است که به محض مشاهده هرگونه «کشف حجاب در خودرو»، «کشف حجاب یا سرو مشروبات یا برگزاری مراسم مختلط رقص در اماکنی همچون سفره خانه، کافه، رستوران، مراکز خرید، باغ تالار و...»، «اطلاع از برگزاری پارتیهای شبانه یا خانههای فساد و فحشا»، «انتشار مطالب خلاف عفت در اینستاگرام و ...» موضوع را پس از جمع آوری مستندات لازم با ذکر کامل مشخصات محل و زمان وقوع جرم به شماره ۰۹۰۵۴۳۰۹۴۸۴ در پیامرسانهای سروش، ایتا و... ارسال کنند.../ صفحه 2
وزیر صنعت، معدن و تجارت:
صادرات به ۱۵ کشور همسایه راه نجات اقتصاد است
وزیر صنعت، معدن و تجارت از هدفگذاری ویژه بر روی افزایش صادرات به ۱۵ کشور همسایه خبر داد.
به گزارش امتیاز و به نقل از شاتا، رضا رحمانی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی که با محوریت توسعه صادرات غیر نفتی برگزار شد، با اشاره به اهمیت توسعه صادرات در شرایط خاص اقتصادی کشور، گفت: امروز راه نجات اقتصاد کشور در توسعه صادرات غیر نفتی است و بر همین مبنا روی افزایش صادرات به 15 کشور همسایه هدف گذاری ویژه ای انجام داده ایم.
وی اظهار داشت: برای پیشبرد اهداف این برنامه و در راستای بهرهگیری از ظرفیتها و توانمندیهای اتاق بازرگانی، در مواردی که لازم باشد موضوع تفویض برخی اختیارات را به سرعت انجام میدهیم.
وزیر صنعت افزود: برای افزایش صادرات به 15 کشور همسایه از همه دستگاههای مسئول در مسیر صادرات کالا و خدمات، انتظار داریم کاملا همسو عمل کنند تا شاهد حصول نتایج لازم از این هدف گذاری در سطح اقتصاد کشورمان باشیم.
رحمانی خاطرنشان کرد: هرکجا مسئول یا دستگاهی همکاری لازم را نداشته باشد قطعا موضوع را با جدیت مطالبهگری خواهیم کرد.
وی اضافه کرد: در اعمال سیاستهای ارزی ضرورت دارد بانک مرکزی بحث توسعه صادرات غیر نفتی و رونق تولید را مد نظر خود قرار دهد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با توجه به شرایط جدید در خصوص اعمال سازوکارهای متفاوت تعرفهای برنامه ریزی شده و کمک حواهیم کرد تا شاهد جهش واقعی در حجم صادرات ایران به این 15 کشور باشیم.
رحمانی اعلام کرد: برای هر یک از این کشورهای هدف صادراتی مسئول مشخصی تعیین و ضمن بررسی دقیق زمینه های صادراتی به کشورهای مقصد، میزان افزایش صادرات را بطور مستمر رصد خواهیم کرد.
وی با اشاره به افزایش بعد نظارتی بر کارت های بازرگانی صادره، اظهار داشت: عدم ساماندهی کارت ها و صدور بدون کنترل کارت برای برخی افراد در حقیقت به نوع عملکرد خود اتاق بازرگانی آسیب جدی وارد می کند که در این خصوص انتظار بیشتری از این مجموعه داریم.
وزیر صنعت، معدن و تحارت در پایان تاکید کرد: از همه استان ها به ویژه از استان های مرزی در راستای تحقق اهداف افزایش صادرات غیر نفتی به کشورهای همسایه حمایت می کنیم و به طور جدی مشکلات و مسائل مرتبط را رصد و اقدام خواهیم کرد تا با رونق این بخش مهم شاهد رونق هر چه بیشتر عرصه تولید در سطح کشور باشیم.
گفتگو با علی شاطرترابی فرزند محک به مناسبت روز جهانی تومور مغزی:
دوست صمیمی من، «تومور»
تومورهای مغزی دومین سرطان شایع در کودکان هستند و اگر در مراحل ابتدایی، این بیماری تشخیص داده شود، امکان کنترل و درمان مؤثر آن با درصد بالا وجود دارد. در حال حاضر بیمارستان فوقتخصصی سرطان کودکان محک یک پنجم ظرفیت درمان سرطان کودکان از جمله تومور مغزی را به خود اختصاص داده است.
به گزارش امتیاز؛ علی شاطرترابی از کودکان مبتلا به سرطانی است که روزی روی یکی از تختهای همین بیمارستان مراحل درمان خود را پشت سر گذاشت. او همچنان در حال درمان این بیماری است، هراز گاهی برای check up دورهای و گرفتن داروهای مورد نیازش به مؤسسه خیریه محک مراجعه میکند و در گفتگو با او این جمله معروف محک را بارها در حرفهایش میتوانید بشنوید: «سرطان غیر از درد هزینه هم دارد».
«تومور مغزی» بیماری است که پسر خانواده شاطرترابی در چهار سالگی به آن مبتلا شد. آنها در ابتدا هیچ اطلاعاتی از این بیماری نداشتند اما پس از مدتی علی هم میتوانست به خوبی علائم آن را برای دیگران توضیح دهد. علائم تومورهای مغزی شامل سردردهای همراه با تهوع و استفراغ صبحگاهی، تشنج، اختلال در بینایی و محدود شدن میدان دید، اختلال در شنوایی، عدم حفظ تعادل در هنگام ایستادن یا راه رفتن، دشواری در تکلم، ایجاد تغییر در رفتار و ویژگیهای فردی و عدم تمرکز و توانایی مدیریت فعالیتهای روزانه و... از نشانههای بیماری است که علی این روزها آن را صمیمیترین دوستش خطاب میکند. او میگوید: «از چهار سالگی به بعد تومورم همیشه همراهم بود و اذیتم میکرد. برای اینکه این بیماری اختلال کمتری در زندگیام ایجاد کند مادرم گفت که میتوانم با آن دوست شوم. آن زمان مدرسه میرفتم و وقتی میخواستم درس بخوانم با آن حرف میزدم تا کمی آرام شود.»
تا پایان سال 1397 بیش از 4500 کودک مبتلا به تومور مغزی تحت حمایت محک قرار گرفتند
بر اساس آمارهای ثبت شده از ابتدای تأسیس محک تا پایان سال 1397، بیش از 4500 کودک مبتلا به انواع تومورهای مغزی چون مدولوبلاستوم، اپاندیموم، گلیوم و آستروسیتوم و... تحت حمایت این مؤسسه قرار گرفتند. راه درمان تومورهای مغزی جراحی، پرتودرمانی و شیمی درمانی است که پزشک معالج بر اساس نوع تومور یکی از این راهها را برای درمان بیمار خود انتخاب میکند. علی نیز به راه درمان دوست قدیمیاش اشاره میکند: «تومور من روی هیپوتالاموس قرار دارد و جراحی محل تومور ممکن است به قسمتهای حیاتی مغز آسیب وارد کند از این رو این کار بسیار مشکل است.»
همه ما میدانیم هزینه تأمین دارو و درمان اولین چالشی است که خانوادههای کودکان مبتلا به سرطان با آن رو به رو میشوند و گاهی حل نشدن همین دغدغه روزهای سخت درمان را برای آنها سختتر میکند. محک در تمام این سالها تلاش کرده تا با مشارکت نیکوکاران باور به این حقیقت را ایجاد کند که سرطان پایان زندگی نیست، باوری که هر روز با استمرار مشارکت نیکوکاران در دل بیش از 17 هزار کودک مبتلا به سرطان تحت حمایت محک و خانوادههایشان تقویت میشود تا بتوانند با قدرت بیشتری با سرطان مبارزه کنند. مبارزهای که ممکن است تا سالها طول بکشد و به گفته علی تنها چیزی که میتواند این انگیزه را در کودکان مبتلا به سرطان تقویت کند، امید به آینده است: «من فکر میکنم دارو در کنار امید تأثیرش را میگذارد. به همین خاطر محک در تمام این سالها تلاش کرده تا امید و انگیزه مبارزه با سرطان را در دل کودکان مبتلا به این بیماری زنده نگه دارد. من نیز هر روز بیشتر از دیروز تلاش میکنم تا بتوانم در آیندهای نه چندان دور سهمی در ایجاد باورهای امیدبخش در دل مردم سرزمینمان داشته باشم.»
فرهنگستان هنر برگزار میکند:
روایتی از زندگی استادانه جمشید مشایخی
آیین نکوداشت هنرمند فقید سینما، تئاتر و تلویزیون، جمشید مشایخی در فرهنگستان هنر برگزار میشود.
به گزارش امتیاز؛ در ادامه طرح تجلیل از هنرمندان پیشکسوت با عنوان «روایتی از زندگی استادانه»، از یک عمر فعالیت هنری زندهیاد استاد جمشید مشایخی، بازیگر بنام کشورمان تجلیل و قدردانی میشود. سخنرانی بزرگان سینما و تئاتر، برگزاری نمایشگاه، مراسم رونمایی و پخش فیلم مستند از جمله برنامههای این مراسم است که با حضور اهالی فرهنگ و هنر برگزار میشود.این مراسم با همکاری بنیاد رودکی، خانه سینما، بنیاد سینمایی فارابی، سازمان زیباسازی شهر تهران، موزه سینما و بنیاد آفرینشهای هنری نیاوران روز دوشنبه 27 خرداد، ساعت 18 در مجموعه فرهنگی و هنری آسمان فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران برگزار میشود.
افزایش آلاینده «ناکس» در کلانشهرها؛
تاکید مجدد بر مخالفت محیط زیست با تولید سواری دیزل
معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست ضمن اعلام مخالفت این سازمان با تولید سواری دیزلی گفت: اگر مجوز تولید سواری دیزلی صادر شود، دستگاههای نظارتی میتوانند ورود کنند.
مسعود تجریشی با بیان اینکه در حال حاضر در کلانشهرها با مشکل افزایش غلظت آلاینده «ناکس» مواجه هستیم، با اشاره به تاثیر این آلاینده بر افزایش میزان گاز ازن تصریح کرد: ازن باعث سرطان پوست میشود و این موضوع غیر قابل انکار است. در نامهای هم که به وزارت صنعت ارسال کردیم، در اینباره توضیح دادیم و مخالفت سازمان حفاظت محیط زیست را با تولید سواری دیزلی با ذکر دلایل اعلام کردیم.
وی با اشاره به ارسال نامهای به ایرانخودرو به منظور اعلام مخالفت با تولید سواری دیزلی، گفت: خودروسازی میگوید که«۵۰۰ میلیون یورو سرمایهگذاری روی موتور دیزل صورت گرفته است.» پاسخ به چنین اظهارنظری این است که مگر روی موتورهای دیگر مثل موتور ملی یا موتورگازسوز سرمایهگذاری نکردید؟ برخی موتورها و مطالعات مربوط به آن جواب میدهد و برخی جواب نمیدهد. اصلاً خودروساز باید برای مطالعه سرمایهگذاری کند اما لزوماً هر موتوری که مورد مطالعه قرار گیرد نمیتواند مجوز تولید هم بگیرد.
محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه شهرهای ما به لحاظ غلظت ازن وضعیت خوبی ندارد، اظهارکرد: خودروساز میگوید شما مجوز بدهید ما سواری دیزلی را تولید کنیم، قول میدهیم در ترددهای جادهای مورد استفاده قرار گیرد و اجازه نمیدهیم که سواری دیزلی وارد شهر شود. این ممکن نیست. چطور میتوانیم جلوی ورود خودروها را به داخل شهرها بگیریم. برای مثال سمندی که وارد شهر میشود ما از کجا بفهمیم که موتور آن دیزلی است یا بنزینی؟ تجریشی در پاسخ به این پرسش که با وجود مخالفت سازمان حفاظت محیط زیست، اگر خودروساز اقدام به اخذ مجوز از دولت کند، چه اتفاقی میافتد؟، گفت: سازمان حفاظت محیط زیست ایستاده تا مجوز تولید به سواری دیزلی داده نشود. دلایلمان را به دولت هم اعلام میکنیم اما ممکن است به تولید سواری دیزلی مجوز داده شود چون در دنیای سیاست هر چیزی ممکن است اما در این شرایط باید مطمئن شد که صلاح بلندمدت مردم را در نظر گرفته ایم یا نه؟
اخبار
درخواست جهانگیری از وزیر صنعت:
قیمت گذاری خودرو باید در چارچوب سیاستهای دولت و ستاد تنظیم بازار باشد
معاون اول رییس جمهور با تاکید بر لزوم تدوین و ابلاغ دستورالعمل قیمت گذاری خودرو در چارچوب سیاستهای دولت و ستاد تنظیم بازار، از وزیر صنعت، معدن و تجارت خواست تا نسبت به ساماندهی تقاضای واقعی و افزایش تولید خودرو اقدام کند.
به گزارش امتیاز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، دکتر اسحاق جهانگیری در هامش نامه رییس سازمان بازرسی کل کشور در خصوص التهاب ایجاد شده در بازار خودرو و افزایش بی رویه قیمت های محصولات ایرانخودرو و سایپا، از وزیر صنعت، معدن و تجارت خواست ضمن تدوین و ابلاغ دستورالعمل قیمت گذاری خودرو در چارچوب سیاست های دولت و ستاد تنظیم بازار، کاهش قیمت خودرو را از طریق حذف رانت برای گروه ها و افراد خاص و نیز افزایش تولید و ساماندهی تقاضای واقعی دنبال کند.
معاون اول رییس جمهور همچنین وزیر صنعت، معدن و تجارت را موظف کرد تا ضمن پیگیری اقدامات فوق، پاسخ نامه سازمان بازرسی کل کشور را نیز ارسال کند
خداحافظی پایتخت
با طرح «زوج و فرد»
مدیر واحد ساماندهی طرح های ترافیک: از اول تیرماه 98 محدوده «زوج و فرد» در تهران به محدوده «کنترل آلودگی هوا» تغییر می کند.به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
سعیدیان فر گفت: از اول تیرماه افراد (مالکان خودرو) با ثبت نام در سامانه «تهران من»، 20 روز در هر فصل می توانند در محدوده کنترل آلودگی هوا تردد داشته باشند و ملاک، ثبت نام در سامانه «تهران من» است.
سعیدیان فر تاکید کرد: 20 روز قابل ذخیره و انتقال به فصل بعد نیست.
مدیر واحد ساماندهی طرح های ترافیک گفت: عوارض محدوده کنترل آلودگی هوا 50 درصد محدوده زوج و فرد خواهد بود البته برای ساکنین محدوده طرح تسهیلاتی درنظر گرفته شده که با بارگذاری و ثبت نام شامل تخفیف 50 درصدی خواهند بود.
او در ادامه تاکید کرد: محدوده مکانی این طرح نسبت به طرح «زوج و فرد» تغییری نکرده فقط رویکرد در زمینه رصد خودروها تغییر خواهد کرد
|
|
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4054/17684/67146
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4054/17684/67147
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4054/17684/67148
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4054/17684/67149
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4054/17684/67150
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4054/17684/67151
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4054/17684/67152
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4054/17684/67153
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4054/17684/67154
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4054/17684/67155
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4054/17684/67156
|
عناوین این صفحه
- زوج یا فرد بودن پلاک در محدوده کنترل آلودگی هوا ملاک نیست
- مجیدی و یک دستیار خارجی در یکقدمی هدایت تیم ملی امید
- هشدار ایران به اروپا درباره ترانزیت مواد مخدر
- فضا را برای «بابک زنجانی»ها باز نمیکنم
- رسانههای ما به پول نفتی و آگهی عادت کردهاند
- اعلام شماره تلفن قوه قضائیه برای گزارش بدحجابی و پارتی
- صادرات به ۱۵ کشور همسایه راه نجات اقتصاد است
- دوست صمیمی من، «تومور»
- روایتی از زندگی استادانه جمشید مشایخی
- تاکید مجدد بر مخالفت محیط زیست با تولید سواری دیزل
- اخبار