|
نویسنده سریال «آنام» :
نیمی از مردم ایران برنامه های صدا و سیما را نمی بینند
نویسنده سریال «آنام» گفت: «ما هم دوست داریم آثاری بسازیم که مانند سریال های ترکیه ای، کره ای و آمریکایی انقدر خوب باشد که برای ما درآمد ارزی هم به دنبال داشته باشد ولی با کدام امکانات و با کدام بیننده؟ شاید به جرات می توان گفت نیمی از مردم ایران برنامه های صدا و سیما را نمی بینند. از سوی دیگر با سیستم مدیریتی که در آن درایت و جسارت وجود ندارد سریال سازی فاخر بسیار سخت و دشوار است.جلسه نقد و بررسی مجموعه تلویزیونی «آنام» با حضور جواد افشار کارگردان اثر، امیرعباس پیام نویسنده و مجید واشقانی بازیگر این سریال، عصر روز دوشنبه در فرهنگسرای رسانه و فضای مجازی برگزار شد.
در ابتدای این نشست عباس کریمی ـ منتقد سینما ـ با بیان اینکه سریال «آنام» سریالی متفاوت با سایر سریالهای شبکه خانگی و حتی ماهوارهای است، گفت: این سریال ۶۳ قسمتی با وجود اینکه سریالی با تعدد قسمت است اما مخاطب را خسته نمیکند چون شخصیتهای فرعی پررنگی دارد و این تعدد شخصیتها داستان را به دنبال خود میکشد. البته ریتم سریال در بعضی سکانسها کند بود که با توجه به شناختی که از آقای افشار به عنوان کارگردان دارم احتمالا با هدف خاصی انجام شده است.کریمی با بیان اینکه «آنام» یک سریال ملودرام بوده که عواطف و احساسات در آن بیشتر برجسته است، گفت: در یک ملودرام شخصیتپردازی کمتری وجود دارد چون بیشتر به حوادث پرداخته میشود؛ البته این سریال دارای شخصیتپردازی خوبی هم بود که متاثر از متن این اتفاق افتاده بود و جایگاه شخصیتهای فرعی نیز خوب پرداخت شده بود.
در ادامه این نشست امیر عباس پیام، نویسنده سریال «آنام» با بیان اینکه هدف اصلی این سریال این است که بگوید هیچ یک از اعمال و رفتار ما بدون تبعات و عاقبت نیست، گفت: در این سریال میخواستیم بگوییم که هر عمل هر چند کوچک اثر خود را در زندگی آینده ما خواهد گذاشت و تبعات رفتار آن هیچگاه دست از سر ما برنخواهد داشت.وی با بیان اینکه معتقد به هیچ شخصیت اصلی و فرعی در داستانهایم نیستم، گفت: آقای افشار نیز با من هم عقیدهاند در سریال ها نیز تلاش کرده ایم به رنگها قائل نباشیم و معتقدیم هر شخصیت میتواند روایتگر خود در داستان بوده و تاثیر خود را در داستان داشته باشد.
پیام با بیان اینکه در سریالسازی هنوز جوان و نیازمند کسب تجارب از بزرگان سریال سازی دنیا هستیم، گفت: در این سریال به دنبال این بودم که دیالوگ ها را برای افزایش اشتیاق مخاطب استفاده کنم و این سریال نیز به گونهای ساخته شد که از طمأنینه کافی برخوردار باشد. شاید برخی به ما خورده بگیرند که در این سریال با پلانهای اضافی روبهرو بودیم اما واقعیت این است که این طمأنینه برای ساخت سریال آنام که بسیار سخت و دشوار است نیاز بود.
نویسنده سریال آنام در پاسخ به این سوال که چرا این سریال اینقدر غم داشت و مصیبت پشت مصیبت برای شخصیت اول داستان اتفاق میافتاد، گفت: به هیچ عنوان عمدی برای غمگین بودن سریال وجود نداشت اما داستان قصه خود این گونه پیش رفت و میطلبید که اینگونه نوشته شود چون ما باید از یک داستان کلیشهای که مادر و فرزندی جدا افتاده از هم را نشان میداد، دوری میکردیم برای همین این گونه داستان پردازی اجتناب ناپذیر بود.
در ادامه جواد افشار، کارگردان سریال آنام با بیان اینکه پایان بندی سریال به این شیوه که در آنام دیدیم هنر نویسنده بود گفت: سلیقه من هم در طول ساخت این سریال که یک سال به طول انجامید با سلیقه نویسنده مطابقت داشت و معتقدم این پایان با مد روز نیز مطابق است. قبول دارم این سریال پایانی غمگین داشت اما این پایان هوشمندانه و تاثیرگذار بود.
وی درباره انتخاب گلچهره سجادیه به عنوان نقش اول این سریال گفت: خانم سجادیه در سالهای دور با بازی درخشان خود توانسته بود اثری ماندگار را خلق کند اما برای سالها از صحنه دور بود و کمتر دیده شده بود و من گفتم حیف است که از هنرمندی مانند ایشان استفاده نشود. تلویزیون ما به چهرههایی که کمتر دیده شده اند نیاز دارد.
کارگردان سریال آنام با دفاع از پرمخاطب بودن سریال آنام نسبت به سایر سریال های پرمخاطب که برای آنها تبلیغات بسیاری نیز شده بود گفت: بازخوردهای بسیاری که از طریق شبکه های مجازی دریافت کردیم نشان داد که بسیاری از مخاطبان ما در خارج از ایران نیز همانند داخل کشور سریال را تعقیب می کردند. این سریال به حدی تاثیرگذار بود که بسیاری از جوانانی که قسمت پایانی سریال آنام را دیدند به من پیغام دادند که ما صبح روز پس از پایان سریال به دست بوسی مادرمان رفتیم و فهمیدیم که فرصت برای گرامی داشتن مادرمان چقدر اندک است. یکی از اهداف پایان بندی متفاوت سریال آنام نیز توجه به مادر بود تا بدانیم چقدر زود دیر می شود و فرصت محبت به مادران را ما فرزندان از دست می دهیم.
مجید واشقانی بازیگر این سریال نیز در سخنانی با بیان اینکه سریال سازی بسیار سخت و در عین حال بسیار ساده است گفت: اگر ما یک فیلم نامه و یک کارگردان قوی داشته باشیم سریال خوب ساخته می شود. سریال خوب سریالی است که دیده شود خوشبختانه آنام هم یک قصه خوب داشت و هم یک کارگردان خوب که بتواند قصه را به بهترین شکل روایت کند. واقعیت این است که ما ملتی کم حوصله هستیم بنابراین اینکه سریالی بتواند در ۶۰ قسمت مخاطب را به سمت خود بکشد نشان موفق بودن یک سریال است.میلاد پرتویی فیلمبردار سریال آنام نیز در ادامه این نشست گفت: سعی ما در فیلمبرداری این کار این بود که بیشتر شبیه آثار سینمایی فیلمبرداری انجام شود و از کارهای سخت تلویزیونی فاصله بگیریم که نتیجه کار نیز به نظر من رضایت بخش بود.
در ادامه این نشست امیرعباس پیام در پاسخ به این سوال که چرا سریال های ما آنگونه که باید و شاید دیده نمی شود و ما در عرصه بین المللی توان رقابت با سریال های سایر کشورها را نداریم گفت: واقعیت این است که ما هم دوست داریم آثاری بسازیم که مانند سریال های ترکیه ای، کره ای و آمریکایی انقدر خوب باشد که برای ما درآمد ارزی هم به دنبال داشته باشد ولی با کدام امکانات و با کدام بیننده؟ شاید به جرات می توان گفت نیمی از مردم ایران برنامه های صدا و سیما را نمی بینند. از سوی دیگر با سیستم مدیریتی که در آن درایت و جسارت وجود ندارد سریال سازی فاخر بسیار سخت و دشوار است. واقعیت این است که سازندگان سریال در کشور ما با محدودیت های بسیاری روبرو هستند و شوراهای نظارتی صدا و سیما تخصصشان این است که ناب ترین و بهترین ایده ها را به کسل ترین و بی مصرف ترین ایده ها تبدیل کنند. همین که ما بتوانیم این مقدار مخاطب را جذب کنیم باید تاج طلا بر سرمان بگذارند. واقعیت این است که ما نباید از تراکتور توقع پرواز داشته باشیم و من امیدوارم روزی برسد که سلیقه ای هوشمندانه و مترقی بر روند ساخت سریال های ما مدیریت و نظارت کند. متاسفانه با این سیستم مدیریت ما جوابگوی ضعف هایی هستیم که اصلا به ما ربطی ندارد.
اثری از احمد وکیلی در کمپانی فورد آمریکا نصب شد
هما تاراجی مدیر گالری تارا در لسآنجلس از خرید تابلوی احمد وکیلی توسط یکی از مدیران کمپانی فورد خبر داد و گفت: در سایت گالری تارا آثاری از هنرمندان ایرانی قرار داده شده و علاقهمندان از شهرها و کشورهای مختلف امکان خرید این آثار را دارند.
به گزارش امتیاز؛ چندی پیش یکی از تابلوهای احمد وکیلی توسط خانم Diana Ehrstin که مسول خدمات اختصاصی مدیران شرکت فورد است خریداری شده و بر دیوار محل کار یکی از این مدیران نصب شد.
احمد وکیلی نیز درباره اثر خود گفت: این تابلو جزء آثاری است که در سفرهایم به اطراف ایران نقاشی کردم. در این دوره کارهایم کمی ساده شد و چون عادت ندارم طبیعت را در آتلیه نقاشی کنم، به هر کجا میروم مستقیما در طبیعت نقاشی میکنم. این اثر مربوط به گندمزار خیلی بزرگی در اطراف لرستان است که در سال 92 نقاشی شده است.
وکیلی درباره همکاری خود با گالری تارا گفت: خانم تاراجی شخص بسیار مهربان و سلامتی است که همکاری با او بسیار خوب و راحت است. با بعضی از گالریها کار کردن و داشتن حساب مالی دشوار است اما با گالری تارا همکاری بسیار خوبی دارم.
آمار تماشاگران سه مجموعه تئاتری
تماشاخانه ایرانشهر، مجموعه تئاتر شهر،سنگلج و تالار هنر میزان مخاطبانشان را اعلام کردند.نمایشهای «آمیزقلمدون» با ۱ هزار و ۴۵۹مخاطب و «درنیومده بود» با ۷۱۹ مخاطب به اجرای عمومی خود در تماشاخانه ایرانشهر پایان دادند.نمایشهای«آمیز قلمدون»» به کارگردانی هادی مرزبان با ۱ هزار و ۴۵۹مخاطب و «درنیومده بود» به کارگردانی سعید زارعی با ۷۱۹مخاطب، به اجرای عمومی خود در تماشاخانه ایرانشهر پایان دادند. نمایشهای «آمیزقلمدون» و «درنیومده بود»، که به ترتیب از ۲۴خرداد و ۳تیرماه در ساعتهای ۱۹ و ۲۱ اجرای عمومی خود را در سالن ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر آغاز کرده بودند، شامگاه جمعه ۲۲ تیرماه به کار خود در این مجموعه پایان دادند. نمایش «آمیزقلمدون » به کارگردانی هادی مرزبان در ۲۳ اجرای خود پذیرای ۱ هزار و ۴۵۹مخاطب بود. از این تعداد مخاطب، ۷۶۹ مخاطب با بلیتهای ۴۰ و ۳۰ هزار تومانی، ۳۴۵ مخاطب با بلیتهای ۱۵ و ۲۰ هزار تومانی به تماشای این نمایش نشستند. همچنین تعداد ۳۴۵ مخاطب شامل هنرمندان و اصحاب رسانه، با بلیت مهمان به تماشای این نمایش نشستند.طبق این آمار، فروش نمایش «آمیزقلمدون» طی ۲۳ اجرا مبلغ ۳۳ میلیون و ۹۸۰هزار تومان بوده است.
نمایش «درنیومده بود» به کارگردانی سعید زارعی نیز در ۱۶ اجرای خود پذیرای ۷۱۹ مخاطب بود. از این تعداد مخاطب، ۳۷۸ مخاطب با بلیتهای ۲۵ هزار تومانی و ۱۸۱ مخاطب با بلیت ۲۰ هزار تومانی به تماشای این نمایش نشستند. همچنین تعداد ۱۶۰ مخاطب شامل هنرمندان و اصحاب رسانه، با بلیت مهمان به تماشای این نمایش نشستند.طبق این آمار، فروش نمایش «درنیومده بود» طی ۱۶ اجرا مبلغ ۱۳ میلیون و ۷۰ هزار تومان بوده است. مجموعه تئاتر شهر ، تماشاخانه سنگلج و تالار هنر آمار تماشاگران خود تا ۲۲ تیر ماه را اعلام کردند.به گزارش روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی،مجموعه تئاتر شهر که در حال حاضر ۶ نمایش روی صحنه دارد تعداد تماشاگران هر نمایش را طی مدت زمان اجرای آن تا ۲۲ تیر ماه به شرح زیر اعلام کرده است. نمایش «خسیس» به کارگردانی مریم کاظمی که در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه است طی ۲ اجرایی که در تاریخ های ۲۱ و ۲۲ تیر ماه داشته میزبان ۷۰۶ تماشاگر بوده است. برای این نمایش ۱۳۹ بلیط تمام بها ، ۶۵ بلیط نیم بها ، ۳۲۷ بلیط تخفیف دار و ۱۷۵ بلیط میهمان ارائه شده که در گیشه ۱۷۸ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال برای این نمایش ثبت شده است. گنجایش سالن اصلی ۵۷۹ تماشاگر است. نمایش «دیرراهبان» به کارگردانی کیومرث مرادی نیز که ۲۹ اجرا در سالن چهارسو این مجموعه داشته میزبان ۲۶۵۳ تماشاگر بوده است. برای این نمایش ۱۰۳۱ بلیط تمام بها ، ۳۶۰ بلیط نیم بها ، ۵۲۹ بلیط تخفیف دار و ۷۳۳ بلیط میهمان ارائه شده که فروش این نمایش را به ۴۹۰ میلیون و ۲۶۰ هزار ریال رسانده است. سالن چهارسو ۱۲۲ صندلی دارد. در سالن سایه مجموعه تئاتر شهر نیز نمایش «تئاتر قجری» به کارگردانی داریوش رعیت تا ۲۲ تیر ماه ۲۵ نوبت روی صحنه رفته و میزبان ۷۶۸ تماشاگر بوده است. برای این نمایش ۱۸۴ بلیط تمام بها ، ۳۱ بلیط نیم بها ، ۴۸ بلیط تخفیف دار و ۵۰۵ بلیط میهمان ارائه شده و مبلغ گیشه آن ۷۱ میلیون و ۳۷۰ هزار ریال ثبت شده است.
دیگر نمایش این سالن «پلاس پلاس به توان دو» کاری از سینا شفیعی است که طی ۲۵ اجرا ۷۱۷ تماشاگر داشته است. ۱۶۹ بلیط تمام بها ، ۲۳ بلیط نیم بها ، ۹۹ بلیط تخفیف دار و ۴۲۶ بلیط میهمان سهم این نمایش بوده که در گیشه ۷۷ میلیون و ۹۱۰ هزار ریال را به نامش ثبت کرده است. سالن سایه ۷۲ صندلی دارد.
در سالن قشقایی نیز نمایش «تو مشغول مردنت بودی» به کارگردانی مژگان خالقی طی ۲۳ اجرا میزبان ۱۳۰۸ تماشاگر بوده که شامل ۳۳۶ بلیط تمام بها ، ۳۷۶ بلیط نیم بهاه ، ۱۲۰ بلیط تخفیف دار و ۴۷۶ بلیط میهمان می شود. گیشه این نمایش به ۱۸۶ میلیون ریال رسیده است. سالن قشقایی ۹۶ صندلی دارد.
پلاتو اجرا مجموعه تئاتر شهر که برای ۲۶ تماشاگر گنجایش دارد این روزها میزبان نمایش «تلاش مذبوهانه ..» به کارگردانی آناهیتا قرچه است که طی ۴ اجرا ۱۳۶ تماشاگر آن را دیده اند. برای این نمایش ۲۱ بلیط تمام بها ، ۷۹ بلیط تخفیف دار و ۳۶ بلیط میهمان ارائه شده و گیشه آن ۱۱ میلیون و ۵۰ هزار ریال ثبت شده است.
تالار هنر که در هفته گذشته به اجرای دو نمایش گرگ سیاه و زشت و بز زنگوله پا ، پایان داد آمار تماشاگران این دو نمایش را به شرح زیر اعلام کرده است.نمایش «گرگ سیاه و زشت» به کارگردانی ندا نوری در مجموع روزهای خود میزبان ۲۶۶۲ تماشاگر بوده که شامل ۷۰۷ بلیط تمام بها ۸۸۹ بلیط نیم بها ، ۲۲۲ بلیط با تخفیف ۲۰ درصد و ۸۹ بلیط با تخفیف ۲۵ درصد و ۱۰۷ بلیط با تخفیف ۳۰ درصد می شود. برای این نمایش ۶۴۸ بلیط میهمان ارائه شده که در گیشه مبلغ ۲۶۴ میلیون و ۷۷۳ هزار ریال برایش ثبت شده است.
نمایش «بز زنگوله پا « به کارگردانی شیرین کاشفی نیز در مدت زمان اجرای خود میزبان ۳۶۷۱ تماشاگر بوده که شامل ۱۸۳۷ بلیط تمام بها ، ۹۷۲ بلیط نیم بها ، ۱۸۹ بلیط با تخفیف ۲۵ درصد و ۶۷۲ بلیط میهمان می شود. گیشه این نمایش ۴۴۱ میلیون و ۹۰۰ هزار ریال ثبت شده است.
تماشاخانه سنگلج نیز که دو نمایش روی صحنه دارد آمار تماشاگران هفته گذشته خود را از تاریخ ۱۹ تا ۲۲ تیر ماه اعلام کرده است.نمایش «عکس خانوادگی « به کارگردانی رضا بهرامی در هفته گذشته میزبان ۱۶۵ تماشاگر بوده و برایش ۱۳ بلیط تمام بها ، ۱۳ بلیط نیم بها ، ۹۵ بلیط میهمان ارائه شده و ۱۳ میلیون و ۴۵۰ هزار ریال در گیشه دارد.
اخبار
انیمیشن «هیچکس» به ۴ جشنواره خارجی می رود
انیمیشن کوتاه «هیچکس» ساخته الهام طرقی به چهار جشنواره خارجی راه یافت.این انیمیشن در بخش دانشجویی پنجمین جشنواره فیلم کوتاه «کورکا» آلبانی که از ۱۷ تا ۲۱ جولای برابر با ۲۶ تا ۳۰ تیرماه برگزار می شود، رقابت می کند.
در این جشنواره همچنین فیلم کوتاه «مثل بچه آدم» ساخته آرین وزیردفتری نیز حضور دارد.هیچکس» در اولین دوره جشنواره فصلی فیلم «سنندوآ» که در ویرجینیا آمریکا در ۳۱ جولای برابر با ۹ مردادماه برگزار می شود نیز حضور دارد.
«هیچکس» در ادامه حضورهای بین المللی خود به ایتالیا سفر می کند و در بخش اصلی هفتمین جشنواره فیلم «تور» ایتالیا که از ۳ تا ۷ اکتبر برابر با ۱۱ تا ۱۵ مهرماه برگزار می شود، به نمایش گذاشته می شود.این انیمیشن سپس در بخش اصلی چهاردهمین دوسالانه انیمیشن «براتیسلاوا» در اسلواکی که از ۸ تا ۱۲ اکتبر برابر با ۱۶ تا ۲۰ مهرماه برگزار می شود، رقابت می کند.
داستان انیمیشن کوتاه «هیچکس» در مورد گربهای سفید رنگ است که در شهری با ساکنان سیاه رنگ زندگی میکند. هیچ کدام از ساکنان شهر به او توجه نمیکنند چون متفاوت به نظر میرسد. حتی گربههای سیاه او را مورد اذیت و آزار قرار میدهند تا اینکه در اوج ناامیدی یک پرنده سفید کوچک را ملاقات میکند.
دیگر عوامل این انیمیشن کوتاه عبارتند از نویسنده، کارگردان و تهیه کننده: الهام طرقی، لی اوت، استوری بورد: الهام طرقی، انیماتور: الهام طرقی، رنگ، طراحی فضا و کاراکتر: الهام طرقی، دستیار تهیه: الهه طرقی، آهنگساز: میلاد موحدی، صداگذار: فرشید جلیلی و محمد عباسی.
فروش فاجعهبار پرهزینهترین فیلم تاریخ سینمای چین
پس از فروش آغازین فاجعه بار پرهزینهترین فیلم تاریخ سینمای چین، تهیهکنندگان این فیلم تصمیم گرفتتند از ادامه نمایش آن در سینماها جلوگیری کنند.فیلم حماسی و فانتزی «آسورا» که با بودجه بالغ بر ۱۰۰ میلیون دلار ساخته شده و به عنوان پرهزینهترین فیلم تاریخ سینمای چین از جلوههای ویژه بصری پیچیده، بازیگران طراز اول و تیم سازنده بسیار بزرگی بهره میبرد در هفته نخست اکران به فروش فاجعهبار ۷.۵ میلیون دلار دست یافت و به همین دلیل به سرعت از پرده سینماهای چین پائین کشیده شد.
تهیهکنندگان این فیلم با ارسال پیامی ضمن اعلام خبر توقف اکران فیلم «آسورا» پس از تنها یک هفته اکران از همه کسانی که فرصت تماشای فیلم را نیافتند و همچنین از افراد چینی و بینالمللی که در شش سال گذشته در این پروژه سینمایی سهیم بودهاند عذرخواهی کرد.
نام فیلم «آسورا» از روی یک موجود سه سر در اسطورهشناسی بودایی گرفته شده و داستان آن روایتگر چوپانی ۱۸ ساله با بازی «وو لی» است که به عنوان یکی از سرهای این موجود حلول کرده و قصد دارد به بهشت حمله کند. «تونی لونگ کافای» و «کارینا لو کارلینگ» بازیگران دو نقش اصلی دیگر این فیلم هستند.
در حالی که سازندگان این فیلم پیش از اکران نسبت به موفقیت این فیلم تردیدی نداشتند اما مخاطبان بازخوردهای خوبی به این فیلم نداشتند و در یک سایت نقد سینمایی چینی به «آسورا» نمره پائین ۳.۱ از ۱۰ دادند.تهیهکنندگان این فیلم مدعی هستند بازیهای سازمانیافته رسانهای علیه این فیلم موجب واکنش منفی مخاطبان شده است و با این حال قرار است این فیلم پس از اعمال تغییراتی برای اکران مجدد آماده شود.
اخبار
داستان «کارآگاهان خونسرد» در خانه فرهنگ گلها نقد می شود
سومین نشست نقد کتاب خانه فرهنگ گلها، با نقد و بررسی داستان»کارآگاهان خونسرد» برگزار می شود.
به گزارش امتیاز، فرهنگ سرای سرو؛ این برنامه روز چهارشنبه 27 تیرماه، از ساعت 16تا 19 برگزار می شود و کتاب کارآگاهان خونسرد به عنوان چهارمین رمان دانیال حقیقی با حضور نویسنده نقد و بررسی می شود. کارآگاهان خونسرد اولین رمان پلیسی دانیال حقیقی است که زمستان 96 توسط نشر چشمه منتشر شده است. رمان حقیقی با ریتمی تند و براساس یک ماجرای واقعی پلیسی از سرقتی در تهران نوشته شده و تلاشی جذاب برای ترسیم یک جهان چند لایه مرموز است. منتقد این نشست نوید فروخی و با اجرای کارشناسی امین موسی وند می باشد. علاقه مندان جهت شرکت در برنامه می توانند به خانه فرهنگ گلها واقع در خیابان کارگر شمالی، بالاتر ازخیابان فاطمی، کوچه دیدگاه، پلاک 28 مراجعه و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر از برنامه های فرهنگی با شماره 88983603 تماس حاصل فرمائید.
برگزاری هفتمین دوره جشنواره کرال فرهنگیان
مرحله حضوری هفتمین دوره جشنواره کرال فرهنگیان با شرکت 10گروه برگزیده در تاریخ های29 تا31 تیر برگزار می شود.
به گزارش امتیاز؛ این گروه ها از بین80 اثری که توسط 40 گروه آثارشان به دبیرخانه جشنواره رسیده بود ،انتخاب شده اند.داوری بخش حضوری جشنواره به عهده آقایان دکتر حمید عسگری، دکتر آربی بابومیان و دکتر رشید کاکاوند است.همچنین در مرحله غیر حضوری آقایان دکتر حمید عسگری، میلاد عمرانلو ،مهدی قاسمی و خانم گلاره وزیری زاده انجام شده است. مرحله حضوری مسابقات در سالن شهید بهشتی اردوگاه شهید با هنر برگزار می شود.
بازی عطاران در نخستین اثر مجید صالحی
پیش تولید فیلم سینمایی «زیر نظر» نخستین اثر مجید صالحی به تهیهکنندگی محمد شایسته با دریافت پروانه از مدتی قبل آغاز شده است.رضا عطاران که این روزها فیلم پرفروش «هزارپا» را در اکران دارد نخستین بازیگری است که حضورش در فیلم «زیر نظر» قطعی شده است.عطاران و صالحی پیش از این در فیلمها و سریالهای مختلفی با یکدیگر همبازی بودند و این بار به عنوان کارگردان وبازیگر با یکدیگر همکاری میکنند.زیر نظر» که فیلمنامهاش توسط ابوالفضل کاهانی به نگارش درآمده یک کمدی پربازیگر است و به زودی چند بازیگر مطرح دیگر نیز به فیلم اضافه میشوند.«زیر نظر» بعد از فیلمهای «قانون مورفی» و «طلا» سومین فیلمی است که رامبد جوان و محمد شایسته به صورت مشترک تهیه میکنند.
مجوز 123 عنوان کنسرت در بهار 97
مجوز ۱۲۳ عنوان اجرای صحنهای موسیقی (کنسرت) در سه ماهه نخست سال ۱۳۹۷ صادر شد.در سه ماهه نخست سال جاری ۱۲۳ عنوان اجرای صحنهای موسیقی (کنسرت) با تعداد ۲۶۰ بار اجرا از دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز گرفته است.همچنین در این سه ماهه ۹۱ آلبوم موسیقی، سه آلبوم تصویری موسیقی، ۲۷۷ تک آهنگ، ۶۰ نماهنگ، ۲۶ کتاب گویا و ۳۰ استودیوی صدابرداری و مرکز تهیه و تولید آثار صوتی و تصویری از دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز گرفتند.در سه ماهه نخست امسال یک هزار و ۶۱۸ شعر و ترانه نیز از شورای شعر این دفتر، مجوز گرفته است.
پخش «شب عید» از هفته آینده در شبکه یک سیما
مجموعه تلویزیونی «شب عید» به کارگردانی سعید آقاخانی از هفته آینده از شبکه یک سیما به نمایش درمیآید.این مجموعه که طنزی اجتماعی دارد، در شش قسمت ۵۰ دقیقهای تولید شده است و از شنبه (۳۰ تیر ماه) روی آنتن خواهد رفت. داستان شب عید به طور کامل در شهر مشهد میگذرد و قصههای زائران مختلفی را روایت میکند که هر کدام با حاجت و نیتی در شب عید و آستانه تعطیلات نوروز، خودشان را تا مشهد و حرم نورانی امام رضا(ع) رساندهاند و شب عید، روایت قصههای این افراد است. داستانهای این سریال به صورت اپیزودیک است اما هر کدامشان با دیگری ارتباط پیوستهای دارند، بنابراین قسمتهای مختلف این مجموعه را نمیتوان مستقل و جدا از هم دانست.حمید لولایی، مرجانه گلچین، حسین محب اهری، افسانه ناصری، زهره صفوی، نعیمه نظامدوست، سروش جمشیدی و علی هاشمی از بازیگران سریال شب عید هستند.سایر عوامل تولید این سریال عبارتند از:تهیهکنندگان سید کمال طباطبایی و جواد فرحانی، مدیر تصویربرداری امیر معقولی، تدوین سیامک مهماندوست.مجموعه تلویزیونی «شب عید» از شنبه (۳۰ تیر ماه) هر شب حوالی ساعت ۲۲:۱۵ از شبکه یک سیما پخش میشود.
«جورج کلونی» پردرامدترین بازیگر سینما
«جورج کلونی» بازیگر 57 ساله آمریکایی در یک سال اخیر موفق به کسب درآمد هنگفت 239 میلیون دلاری شده است.نشریه اقتصادی فوربس جدیدترین فهرست از پردآمدترین چهرههای سرشناس جهان در رشتههای مختلف را منتشر کرد و «جورج کلونی» بازیگر، کارگردان و تهیهکننده آمریکایی با درآمد سالانه 239 میلیون دلار پس از «فلوید میودر» بوکسور آمریکایی در جایگاه دوم این فهرست قرار گرفت تا در یک سال گذشته از هر سینماگر و بازیگری در جهان درآمد بیشتری داشته باشد. »جورج کلونی» اولین بار برای بازی در سریالهای «حقایق زندگی» و «روزان» به عنوان یک بازیگر مطرح شد اما بازی در نقش دکتر «دو راس» در سریال «ER» بود که برای او دو جایزه «امی» و سه جایزه «گلدن گلوب» به ارمغان آورد. وی در سال ۱۹۹۹ برای حضور در صنعت سینما، بازی در سریال «ER» را رها کرد و از آن زمان تاکنون ششبار (برای بهترین بازیگری، کارگردانی، فیلمنامهنویسی و تهیهکنندگی) نامزد کسب جایزه اسکار شده است که یکبار برای فیلم «سیریانا» در سال ۲۰۰۵ موفق به کسب جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد و در سال ۲۰۱۲ نیز در مقام تهیهکننده در کنار «بن افلک» و «گرنت هسلا» اسکار بهترین فیلم را برای تهیهکنندگی «آرگو» به دست آورد.کلونی» تاکنون فیلمهای «اعترافات یک ذهن خطرناک» (۲۰۰۲)، «شب بخیر و موفق باشید» (۲۰۰۵)، «کلاهچرمیها» (۲۰۰۸)، «عید مارس» (۲۰۱۱) و «مردان تاریخی» (۲۰۱۲) را در مقام کارگردان مقابل دوربین برده است.
|
|
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3827/14864/50180
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3827/14864/50181
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3827/14864/50182
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3827/14864/50183
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3827/14864/50184
|
عناوین این صفحه
- نیمی از مردم ایران برنامه های صدا و سیما را نمی بینند
- اثری از احمد وکیلی در کمپانی فورد آمریکا نصب شد
- آمار تماشاگران سه مجموعه تئاتری
- اخبار
- اخبار