|
۱۸ سال چراغ خاموشی فعالیتهای خانه تئاتر
مراسم تودیع و معارفه مدیران عامل پیشین و جدید خانه تئاتر با تاکید بر ۱۸ سال چراغ خاموشی فعالیتهای این خانه، انجام شد.مراسم معارفه شهرام گیلآبادی مدیرعامل جدید خانه تئاتر و تودیع اصغر همت مدیر عامل پیشین خانه تئاتر، سهشنبه ۲۶ تیر با حضور سیدمجتبی حسینی معاون هنری وزارت ارشاد، شهرام کرمی مدیرکل اداره هنرهای نمایشی، کوروش زارعی مدیر حوزه هنری، ایرج راد مدیرعامل اسبق خانه تئاتر و همچنین هنرمندانی چون هادی مرزبان، داریوش اسدزاده، حسین مسافر آستانه، ایرج راد، مریم کاظمی، رجبی معمار، راسخ راد، قطبالدین صادقی، اسماعیل خلج، ابراهیم حقیقی و ... در ساختمان جدید خانه تئاتر برگزار شد.
در ابتدای مراسم که اجرای آن را مسعود فروتن بر عهده داشت، ایرج راد مدیرعامل اسبق خانه تئاتر با بیان اینکه «انتظار داشتیم افراد بیشتری در این مراسم حضور داشته باشند»، گفت: خانه تئاتر ۱۸ سال فعالیت را پشت سر گذاشت. در طی این ۱۸ تمام سعیاش بر این بود که بتواند خدمتگزار باشد. در این دوران خیلی از مسئولین از منافع شخصی خود گذشتند تا خانه تئاتر شکل بگیرد و تاثیرگذار باشد.
او ادامه داد: در طول این سالها معتقد بودم که سرمان را باید پایین بیندازیم و بدون اینکه اطلاع رسانی کنیم کارمان را انجام دهیم. زیرا چندین باری که سعی شد تشکل تئاتری تشکیل شود، به دلیل برخی مسایل تشکلها از هم پاشیده شد و از بین رفت. اطرافیانی در کنار تئاتر هستند، سعیشان بر این بود که این تشکلها شکل نگیرد. نمونهاش اتفاقی بود که بعد از انقلاب نیز رخ داد. بنابر این تصمیم بر این شد که آنچه که انجام میدهیم را در بوق و کرنا نکنیم. حتی میتوانم بگویم همین ساختمانی که در آن نشستهاید، اگر هرآنچه که انجام میدادیم، از ابتدا رسانهای میشد حتما در مرحله گودبرداری متوقف میشد.
راد با بیان اینکه «برخی از مسئولین فرهنگی متاسفانه درارتباط با مسایل تئاتر بازدارنده بودند»، گفت: هر زمانی که مدیری آمد و به ما لطف داشت، خانه تئاتر جان گرفت و اگر ادامه پیدا میکرد به جاهای بهتری هم میرسیدیم. یکی از اشکالات بزرگ هنر این است که هنوز با وجود اینکه از برنامه چهارم توسعه این دورخیز شکل گرفت که هنر به عنوان شغل به رسمیت شناخته شود و امنیت شغلی به وجود بیاید، اما متاسفانه نیروهایی باز هم مانع شدند.
وی همچین گفت: خوشبختانه در برنامه ششم توسعه با قدرت این مساله دنبال شد و خانه تئاتر همواره دنبال آن بود. در ابتدای سال ۱۳۹۵ طرح امنیت شغلی و سازمان تئاتر کشور در مجلس شورای اسلامی در مرحله اول به تصویب رسید اما قرار بر این شد تا پایان شهریور ۹۵ آییننامه اجرایی آن تدوین شود و به مجلس ارجاع داده شود و تا پایان سال ۹۵ به نتیجه برسد. متاسفانه به دلیل مسائلی که پیش آمد و تعویض چند وزیر و شکل نگرفتن آن شورا و همچنین مساله جدی حقوق ایام بیکاری این کار انجام نشود. بعد از پیگیریهای فراوان در جلسه هفته پیش این مساله را مطرح کردیم و دو هفته است که جلسات بهصورت پیگیرانه دنبال میشود و فردا هم این جلسه برگزار خواهد شد و امیدوار هستیم که مساله امنیت شغلی که بسیار کلیدی است به نتیجه برسد و به سازمان صنفی هنر هم دست پیدا کنیم.
مدیرعامل اسبق خانه تئاتر با بیان اینکه «امیدوارم از این به بعد قانونمندتر عمل کنیم» اظهار کرد: وقتی یک مسئولی میدانی به ما میداد از نفوذ خودش استفاده میکرد اما شخص دیگری میآمد و چون برخی کارها شکل قانونی نداشت همه چیز از هم میپاشید و حرکت از نو شروع میشد. ما در اینجا از یک مرحله به مرحله دیگر میرسیم. خوشبختانه این خانه ساخته شد و برای همه هنرمندان تئاتر است، شریکی ندارد و مستقل است و برای تکتک کسانی است که کار تئاتر میکنند.
راد افزود: ما به این نتیجه رسیدیم که یک تحول دیگر باید در خانه تئاتر شکل بگیرد و خوشبختانه هیأت مدیرهای که منتخب همه گروههای تئاتری است، در شورای مرکزی خانه تئاتر حضور دارد و مشغول کار است. ما تصمیم گرفتیم که بعد از چند سال، مدیرعاملی از درون هیأت مدیره انتخاب نشود و فردی خارج از این هیأت مدیره انتخاب شود. زیرا یک مسالهای وجود داشت، وقتی این افراد متصدی این امر میشدند باید تمام فکر و جسمشان را برای این کار میگذاشتند، بنابر این تصمیم بر این شد که برای اینکه لطمهای به فعالیتهای هنری کسی زده نشود و اینکه ما کسی را از همراهی هیأت مدیره از دست ندهیم فردی را از بیرون انتخاب کنیم. خوشبختانه اینمساله با استقبال هیأت مدیره روبهرو شد و آقای گیلآبادی انتخاب شدند.
وی در پایان گفت: تعدادی از افراد هیأت مدیره در رادیو با شهرام گیلآبادی همکاری داشتهاند و از خصوصیات او آگاهی و شناخت دارند. امیدوارم از این به بعد بتوانیم اطلاعرسانی کنیم و نیازی نداشته باشیم بدون اطلاعرسانی کاری انجام دهیم و جلساتی با منتقدین داشته باشیم، نظرخواهی کنیم و کلیه کارها به نوعی بازتاب رسانهای داشته باشد و هر کدام از انجمنها و کانونهای خانه تئاتر بتوانند مسایل صنفی را دنبال کنند.در این مراسم، کیوان ساکت نیز قطعهای موسیقی را تکنوازی کرد. او در سخنان کوتاهی گفت: آنچه که مردم را میتواند از گمگشتگی نجات دهد هنر است و امروز میبالم که در خانه هنر هستم.
در ادامه مراسم اصغر همت مدیرعامل پیشین خانه تئاتر با بیان اینکه «ما ۱۸ سال چراغ خاموش حرکت کردیم زیرا احساس میکردیم این کار به نفع تئاتر است»، گفت: این دو سال خوب یا بد گذشت. همیشه صحبتهایی میشد که قدرت را به نیروی جوانترها محول کنیم تا ببینیم مشکل از کجاست که کار پیش نمیرود؟ تمام تلاشم را کردم و در ۱۴ ماه ۵ تئاتر سنگین کار کردم. یکی از این خبر خاموشها محبتی بود که آقای بیضایی به ما داشت و در نامهای تاریخی ضمن گلایهای که داشتند که نتوانستند در کشور خودشان اجرایی داشته باشند، خانه تئاتر را تحت عنوان خانه تئاتر ایران نامیدند که برایم بهترین اتفاق طی این دو سال بود. خوشحالم که باعث و بانی آن و تحرک خانه تئاتر شدم.
او همچنین گفت: وقتی یک نفر از بین اعضای هیأت مدیره برای مدیر عاملی خانه تئاتر انتخاب میشود یا مدیرعامل خوبی خواهد بود و یا هیأت مدیره موثری است، یا برعکس؛ بنا بر این توانایی انجام این دو کار سخت است. شهرام گیلآبادی ۲۰ سال از نظر سنی از من کوچکتر است اما از نظر مدیریتی ۲۰ سال از من جلوتر است. تنها نگرانی اهالی تئاتر این بود که او کارهای سیاسی هم انجام داده است اما او به خوبی میداند که این یک نهاد غیرسیاسی و غیردولتی است. من یکی از مدافعان این مساله تغییر بودم.
اصغر همت در پایان اضافه کرد: باید از ۱۰ ماه وزارت آقای صالحی امیری تشکر کنم. که ای کاش من را به اسم کوچک صدا نمیکرد و محبت نمیکرد که مورد عتاب دوستان قرار نگیرم. ما میگوییم این خانه غیردولتی است اما این حرف شعار است و او خیلی به ما کمک کرد و در یک جلسه به ما یکمیلیارد و نیم کمک کرد این در حالی است که جایی که باید، فقط به ما ۱۰۰ میلیون کمک کرده بود. او شهامت زیادی در کار خودش داشت.
او در پایان صحبتهایش پیامی که افسر اسدی همسر این هنرمند برایش نوشته بود را خواند.در سخنرانی پایانی مراسم، شهرام گیلآبادی مدیرعامل جدید خانه تئاتر در سخنان کوتاهی بیان کرد: تصویر من از تئاتر، تصویر یک خانواده است که همیشه بودهاند ولی البته من جفایی هم به خانواده خودم کردم و به آنها قول داده بودم که دیگر کار مدیریتی نکنم اما این کار یک شغل دولتی نیست.
او در ادامه بیان کرد: از خانواده بزرگ تئاتر که در این روزها حقیر را نواختند سپاسگزارم. ما برای رفع مطالبات انباشته شده معرفتی، مادی و معنوی تاریخی خانواده حکمتاندیش و سربلند تئاتر هیچ چارهای نداریم جز کار شبانهروزی. لازمه آن یک حرکت منظم و نظاممند و بنیادین و برنامهمحوری و مشارکتپذیری و استفاده از ظرفیتهای فکری و تخصصی و جمع کردن این خانواده پر افتخار است. خانه تئاتر باید خانه امن همه تئاتریها باشد این خانه را باید آبادتر از قبل ساخت.سپس هدایایی با حضور شهرام کرمی، ایرج راد، شهرام گیلآبادی، کوروش زارعی و دیگر مدیران تئاتری به اصغر همت اهداء شد و همچنین مدالیوم خانه تئاتر با حضور داریوش اسدزاده، قطبالدین صادقی، اسماعیل خلج، هادی مرزبان و سیدحسن سلطانی رئیس دانشگاه هنر به او اهداء شد.
بیلبوردهای برنامه «رادیو شب»،راهی برای ارتباط با مخاطب
بیلبوردهای برنامه «رادیو شب» به تهیهکنندگی و کارگردانی مشترک منصور ضابطیان و محمد صوفی به تازگی در سطح شهر تهران دیده میشود. ضابطیان علت این موضوع را ارتباط بیشتر با مخاطبان برنامه اعلام کرده است.منصور ضابطیان درباره علت تبلیغ شهری برای برنامه «رادیو شب»، با بیان اینکه «امروزه برندیگ در جهان بسیار مهم است و ارتباطی هم به قدمت و جایگاه برندها ندارد»، توضیح داد: گاهی صاحبان برندها از مدیاهایی استفاده میکنند که از مخاطبان کمتری نسبت به رسانهای که برنامه از آن پخش میشود، برخوردارند، اما به هر حال برندیگ میگوید باید از هر وسیلهای برای بیشتر دیده شدن استفاده کرد؛ یک برنامه تلویزیونی هم از این موضوع مستثنی نیست.
او ادامه داد: بزرگترین برَندهای ماشین و مواد غذایی و ... به طور مرتب از تبلیغات شهری و مطبوعاتی استفاده میکنند و از این طریق به مشتریان خود اطمینان میدهند که همیشه و همه جا همراه آنها هستند. برنامه «رادیو شب» هم به عنوان یک برند تلویزیونی تصمیم گرفته است تا از طریق تبلیغات شهری این اطمینان را به مخاطبان خود بدهد.
کارگردان برنامه «رادیو شب» یادآور شد: این روزها مردم به دلیل تنشهای مختلف اقتصادی و اجتماعی احتیاج به آرامش بیشتری دارند و نیاز دارند که شبها به این فکر کنند چطور میتوانند به سلامت از دل این مشکلات بیرون بیایند. در همین راستا هم برنامه «رادیو شب» وظیفه دارد به مردم کمک کند تا حالشان خوب شود و طبیعی است که در این مسیر از هر برندینگی هم استفاده میکند.
ضابطیان همچنین درباره تیتراژ جدید برنامه «رادیو شب»، اظهار کرد: ما همیشه از «رادیو هفت» گرفته تا «رادیو شب» تلاش کردیم توجه ویژهای به تیتراژ برنامهها داشته باشیم. تیتراژ در برنامههای تلویزیونی همیشه مظلوم است و هیچ وقت اسم بچههایی که برای آن تلاش میکنند دیده نمیشود. به قول سیروس الوند مردم فکر میکنند تیتراژ مجانی ساخته میشود و به همین خاطر هم تیتراژ هنوز تمام نشده از سالن سینما بیرون میروند یا تلویزیون را خاموش میکنند.
او اضافه کرد: برای همین هم همیشه تلاش کردیم در برنامهها تیتراژهایی را طراحی کنیم که تا پایان بیینده را با خود همراه کند. در فصل قبل «رادیو شب» و پیشتر در برنامه «رادیو هفت» تیتراژ برنامه به صورت روایی بود؛ قصه میگفت و آدمها را معرفی میکرد. اما از آنجا که همیشه به دنبال گریز از تکرار بودیم و با توجه به اینکه این روزها دیگر همه چیز مینیمالیستی شده و رسانههای مردم عوض شده است، سعی کردیم در طراحی تیراژ جدید برنامه هم فضای مینیمالیسیتی داشته باشیم. بر همین اساس تیتراژ برنامه را به گونهای طراحی کردیم که مخاطب هر شب با حرفها و اتفاقهای جدیدی مواجه میشود.
ضرورت و تسریع در عملیات بازسازی مجدد تئاتر شهر
مدیر تئاتر شهر اولویتها و موازد ضروروی در تکمیل بازسازی این مجموعه را در دیدار با سرپرست دفتر طرحهای عمرانی وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی بدون تعیین زمانی مشخص برای شروع کار اعلام کرد.سعید اسدی مدیر مجموعه تئاتر شهر 26 تیرماه در دیدار با مسعود معمار ـ سرپرست دفتر طرحهای عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ـ ضمن بر شمردن اولویتهای ترمیم و بهسازی این مجموعه بر ضرورت و تسریع در آغاز دوباره عملیات بازسازی تاکید کرد.
اسدی در این دیدار با قدردانی از فعالیتهای انجامگرفته در دورههای گذشته درباره بازسازی مجموعه تئاتر شهر توضیح داد: مدت کوتاهی است که به عنوان مدیر در مجموعه تئاتر شهر حضور پیدا کردهام، اما میدانم بازسازی یکی از مطالباتی است که طی سالهای اخیر توسط مدیران این مجموعه مورد توجه قرار گرفته است بنابراین ضرورت دارد تا هر چه زودتر نسبت به آغاز دوباره عملیات بازسازی و تکمیل مواردی که از قبل توسط پیمانکار و مجریان بازسازی تعهد داده شده، اقدامات لازم صورت گیرد.
وی ادامه داد: مجموعه تئاتر شهر در ماههای آینده علاوه بر میزبانی گروههای نمایشی مختلف در قالب اجرای عمومی، میزبان اصلی رویداد مهمی چون جشنواره بینالمللی تئاتر عروسکی و سپس جشنواره بینالمللی تئاتر فجر است که دربرگیرنده فعالیتهای بسیار فشردهای برای کارکنان این مجموعه است. به همین جهت لازم است به منظور رفاه و امنیت کامل تماشاگران، هنرمندان و کارکنان این مجموعه اولویتهای ما در عملیات بازسازی تئاتر شهر مورد بررسی دوباره قرار گرفته و کارها هرچه سریع تر آغاز شود.
مدیر مجموعه تئاترشهر ضمن قدردانی از تلاشهای دفتر طرحهای عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ماههای گذشته برای بازسازی این مجموعه گفت: در مشاهده میدانی که همراه با سایر همکارانم از تئاتر شهر داشتیم به این نتیجه رسیدیم که برخی از موارد بازسازی نیازمند تغییر و تحولاتی است که ضرورت دارد درباره این اولویت ها هرچه زودتر اقدامات لازم صورت گیرد.
اسدی درباره اولویتها در تکمیل بازسازی مجموعه تئاتر شهر اظهار کرد: تسریع در حوزه بهسازی و تکمیل موارد مرتبط با تجهیزات فنی، خدمات ایمنی و سرویسهای خدماتی، تکمیل سیستم اطفاء حریق، اصلاح معماری سازه تئاتر شهر در محوطه داخلی و خارجی، تکمیل سالن های انتظار تماشاگر تالار قشقایی و پلاتو اجرا، بازسازی و بهسازی رختکنها و اتاق گریم تالار چهارسو، تکمیل تزیینات داخلی راهروهای مجموعه، اجرا و مهندسی آکوستیک راهروهای منتهی به تالارهای مختلف مجموعه، بازسازی و بهسازی فضای اداری، و تکمیل و بهسازی فضای معماری بیرونی متعلق به مجموعه تئاتر شهر از جمله اولویتهایی است که ضرورت دارد در حوزه بهرهبرداری مورد توجه قرار گیرد.
مسعود معمار ـ سرپرست دفتر طرحهای عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ـ نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از روند بازسازی مجموعه تئاتر شهر در دورههای گذشته، بر ضرورت آغاز دوباره عملیات بازسازی مجموعه تئاتر شهر تاکید کرد و وعده داد، به زودی اولویتهای مد نظر مدیریت فعلی مجموعه تئاتر شهر با فراهم شدن اعتبارات لازم و مذاکرات پیش رو با پیمانکاران و مجریان بازسازی شکل اجرایی پیدا میکند. البته در این مورد به خصوص زمانبندی معینی صورت گرفته که به زودی جزییات آن اعلام خواهد شد.
ترمیم پوسیدگیهای موجود در پشت بام تئاتر شهر، مذاکره با یک شرکت دانشبنیان مرتبط با دانشگاه صنعتی شریف، راهاندازی ماشینری دیجیتال تالار اصلی، تجهیز صندلیهای تالار اصلی بعد از تکمیل ماشینری، بازسازی و بهسازی تالار چهارسو در حوزههای مختلف فنی از جمله مواردی بود که سرپرست دفتر طرحهای عمرانی وزارت ارشاد در قالب فاز بعدی بازسازی مجموعه تئاتر شهر به آن اشاره کرد.
اخبار
« البته» و «دلباخته» در فرهنگسرای ابن سینا به روی صحنه می روند
دو نمایشنامه « البته» و «دلباخته» شنبه، 30 تیر در فرهنگسرای ابن سینا به روی صحنه می روند.
به گزارش امتیاز، نمایشنامه های « البته» نوشته دیوید آیوز و «دلباخته» نوشته آنا استیلمن و مارک متیوز، شنبه، 30 تیر 1397 ساعت 19 در سالن آمفی تاتر فرهنگسرای ابن سینا به روی صحنه می روند. مهتاب باجلان کارگردان و ماریه ماشااللهی، میرپیمان خوشنویس، بهداد احمدی و محمدعلی گرامی بازیگران این نمایش ها هستند. علیرضا حسن زاده نیز در این نمایش ها نوازندگی می کند. گفتنی است عواید حاصل از فروش بلیط این دو اجرا به نفع بیماران مبتلا به ای بی هزینه می شود. علاقمندان برای دیدن« البته» و «دلباخته» می توانند به فرهنگسرای ابن سینا واقع در شهرک قدس، خیابان ایران زمین شمالی مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتربا شماره تلفن های 8-88366366 تماس حاصل فرمایند.
«پاهای بی قرار» به شبکه سه رفت
سریال «پاهای بی قرار» به کارگردانی منوچهر هادی که در شبکه پنج سیما تولید شده بود قرار است به زودی از شبکه سه سیما روی آنتن برود.سریال «پاهای بی قرار» به کارگردانی منوچهر هادی و تهیه کنندگی ایرج محمدی که چندی پیش تصویربرداری آن تمام شده بود دچار یک تغییر در شبکه پخش شد و حالا پخش آن از شبکه پنج به شبکه سه سیما رسیده است.این سریال در سه فاز ساخته شده که دو فاز آن روایتی از دهه ۵۰ و ۶۰ دارد و فاز حال آن هم قصه ای روز دارد.
حمید گودرزی، آرش مجیدی، لیندا کیانی، مهدی صبائی، افسانه ناصری، سمیرا حسنپور، سیروس همتی در فازهای مربوطه به زمان گذشته سریال بازی کرده اند و پانتهآ بهرام (افسانه ادامه نقش لیندا کیانی)، مسعود رایگان (مالک ادامه نقش آرش مجیدی)، مهرانه مهین ترابی (مرضیه ادامه نقش سمیرا حسن پور) و شاهرخ استخری (هاتف)، سیامک صفاریان (امین)، ملیکا شریفینیا (حدیث)، مسعود دلخواه (ادامه نقش مجید پتکی) بازیگران زمان حال سریال هستند.مجموعه تلویزیونی «پاهای بی قرار» در سه فصل، دو فصل گذشته و یک فصل زمان حال، ماجراهای دو خانواده را از زمان قبل انقلاب تا عصر حاضر به تصویر میکشد.
«پاهای بیقرار» به قلم مهدی محمدنژادیان و بابک کایدان، یک ملودرام خانوادگی در ۶۰ قسمت است که در دو فصل گذشته و حال، داستان رویارویی دو خانواده را نشان میدهد که قربانیانش، فرزندان آن خانوادهها هستند. آدمهای این قصه زندگی محلی و همسایگی کنار هم دارند و بحث مبارزه با اعتیاد و فساد اقتصادی هم از رگههای داستان است.این شب ها مینی سریال «بهترین نقش زندگی» به نویسندگی و کارگردانی محسن دامادی از شبکه سه سیما پخش می شود که هفت قسمت دارد و بعد از آن «پاهای بی قرار» روی آنتن می رود که به زودی هم تیزرهای آن از تلویزیون پخش می شود.
مستانه مهاجر داور جشنواره فیلم «اوران» شد
مستانه مهاجر به عنوان داور یازدهمین جشنواره فیلم «اوران» انتخاب شد.مستانه مهاجر تهیهکننده و تدوینگر سینمای ایران به عنوان داور یازدهمین جشنواره بینالمللی فیلم «اوران» در الجزایر انتخاب شد.جشنواره فیلم «اوران» هر سال در شهر وهران در غرب الجزایر برگزار میشود و به رقابت فیلمهای عربی اختصاص دارد.دوره یازدهم این جشنواره امسال از ۲۵ تا ۳۱ جولای ۲۰۱۸ مصادف با ۳ تا ۹ مرداد ماه برگزار میشود و در آن آثاری از کشورهای عرب زبان حضور دارند.مستانه مهاجر در یک سال گذشته به عنوان تهیهکننده فیلم سینمایی «اسرافیل»، در جشنوارههای خارجی حضور داشته است.
اخبار
در بوستان باغ نو برگزار میشود ؛
کارگاه مهارتهای بازی و تربیت
با موضوع کودک درون ، فرزند بیرون
فرهنگسرای تهران کارگاه مهارتهای پدری و مادری»بازی و تربیت « را باموضوع کودک درون ، فرزند بیرون (ترس»را حضور استاد سلطانی برگزار میکند.
به گزارش امتیاز؛ نشست کارگاه مهارتهای پدری و مادری در دو قالب بازی و سرگرمی برای کودکان و نشست تخصصی برای پدران و مادران با موضوع کودک درون ، فرزند بیرون و ترس در کودکان برگزار میشود.
رون گرا و برون گرا بودن در واقع موضوعی مربوط به انرژی است و این که شما از نظر ذهنی چگونه انرژی می گیرید؟ افراد برون گرا بیشتر از بودن در جمع دیگران و انجام فعالیت ها همراه با افراد دیگر، لذت می برند و انرژی می گیرند. افراد درون گرا با تنها بودن و اندیشیدن دربارۀ افکار خودشان، انرژی می گیرند.
ممکن است ما هم به عنوان والدین به خاطر عرف اجتماعی جامعه احساس فشار کنیم و از فرزندانمان بخواهیم آنطور که جامعه از آنها می خواهد، رفتار کنند.
پیغامی که بچه ها از این رفتار می گیرند این است که چیزی در وجودشان اشتباه است.
در حالی که در مقابل بچه های برون گرا تمایل دارند تا با انگیزه های بیرونی برانگیخته شوند و نیاز دارند با افراد دیگر دربارۀ این موضوعات صحبت کنند.
در حاشیه این کارگاه ایستگاه نقاشی ، بازیهای فکری و بازارچه زنان کار افرین نیز برگزار میشود .
.علاقهمندان جهت شرکت در این برنامه میتوانند جمعه 29 تیزماه ساعت 10 صبح به فرهنگسرای تهران به نشانی: حکیم غرب سهراه دهکده المپیک خیابان ساحل بوستان باغ مراجعه و تلفن 44143777 – پاسخگوی علاقهمندان است.
ادامه فیلمبرداری فصل دوم سریال تلویزیونی «گشت ویژه»
تصویربرداری فصل دوم سریال تلویزیونی «گشت ویژه» به کارگردانی مهرداد خوشبخت و تهیهکنندگی سعید پروینی هم اکنون در سرای محله شریف در غرب تهران ادامه دارد.ضبط حدود ۷۰ درصد از این سریال که در سکوت خبری ساخته شد، انجام شده و تصویربرداری آن تا یک ماه آینده در تهران ادامه خواهد داشت.
فرهاد قائمیان، امیررضا دلاوری، برزو ارجمند، عزتالله مهرآوران، شهین تسلیمی، بهرام ابراهیمی، اصغر حیدری، رضا کریمی و سارا خوئینیها ترکیب اصلی بازیگران سریال «گشت ویژه» را تشکیل میدهند و با توجه به داستان، بازیگران جدیدی نیز به این مجموعه تلویزیونی اضافه میشوند.فصل دوم این سریال پلیسی ۱۳ قسمت دارد که طبق برنامهریزی انجام شده در هفته نیروی انتظامی به روی آنتن خواهد رفت.
مراحل تدوین اولیه «گشت ویژه» به طور همزمان با تصویربرداری، توسط مهدی جودی انجام می شود و حمید برزگر، نویسنده سریال نیز فیلمنامه اولیه محمدرضا ریاحی را بازنویسی میکند.این سریال پلیسی به سفارش ناجا تولید می شود و داستان چهار مامور یک اداره پلیس آگاهی است که درگیر عملیاتهای شهری میشوند.فصل اول این مجموعه به کارگردانی مهدی رحمانی و با بازی حمید گودرزی، شاهد احمدلو، محمود پاک نیت، پدرام شریفی و ... در سال ۱۳۹۵ تولید شده بود.
عوامل سریال تلویزیونی «گشت ویژه» عبارتند از: تهیه کننده: سعید پروینی، کارگردان: مهرداد خوشبخت، نویسنده: حمید برزگر و محمدرضا ریاحی، مدیر تصویربرداری: سعید براتی، تدوین: مهدی جودی و آریا اردستانی، صداگذار: امین شریفی، دستیار اول کارگردان: رضا شریفی، مدیر برنامهریزی: خسرو نصیری خواه، مدیر صدابرداری: فرخ فدایی، طراح صحنه و لباس: نازی پرتوزاده، طراح گریم: شهرام خلج، مدیر تولید: داود جمشیدی، منشی صحنه: ساناز فرهانی، دستیار تهیه کننده :پویا خسروی، مدیر تدارکات: مرتضی اسکندری، عکاس: پوریا رفیعی زاده، مدیر روابط عمومی: هادی فیروزمندی.
وضعیت جسمانی این دوبلور پیشکسوت بدتر شد
لیلا صفاریان همسر محمد عبادی درباره وضعیت سلامتی این دوبلور پیشکسوت ابراز نگرانی و از بی توجهی کامل مسئولان انتقاد کرد.لیلا صفاریان همسر محمد عبادی درباره وضعیت جسمانی این دوبلور پیشکسوت که حدود ۲ سال درگیر بیماری است، بیان کرد: همسرم نزدیک ۲ سال است که بیمار است اما از آبان سال ۹۶ وضعیت جسمانی او بدتر شد.وی ادامه داد: اولین بار بیماری او را جرو بیماری های خاص اعلام کردند و او در این یکی دو سال آزمایش ها و درمان های مختلفی برای تشخیص بیماری اش انجام داد.
صفاریان توضیح داد: حدود یک ماه بود که اکثرا در منزل دراز می کشید و خواب بود و نمی توانست حرکت چندانی داشته باشد. یک هفته پیش وضعیت وی بدتر شد، نمی توانست غذا بخورد و ۲۵ تیرماه که حالش بدتر شد او را به بیمارستان فیروزگر آوردیم که بلافاصله در آی سی یو بستری شد.وی درباره درمان کنونی وی عنوان کرد: تیم پزشکی بیمارستان دقت و توجه زیادی به محمد عبادی دارد، هنوز هم تشخیص دقیقی از وضعیت وی وجود ندارند اما بیماری وی را از خانواده ام اس دانسته اند.
همسر عبادی دوبلور پیشکسوت درباره وضعیت جسمانی وی بیان کرد: او اکنون فقط صدای مرا می شنود و چشمان خود را باز می کند اما قادر به تکلم و حرکت نیست.وی درباره حمایت مسئولان تلویزیون و دوبله نیز گفت: در این کشور هنرمند یک ابزار است وتا زمانی که هست از او استفاده می کنند و مثل کارگران معدن بی نور و هوا کار می کنند. من اصلا نمی دانم مسئولان کجا هستند؟ آنها حتی زنگ هم نمی زنند البته اوایل بیماری، آقای مجتبی نقیی مدیر دوبلاژ سیما برای عیادت آمد و چند باری هم تماس گرفتند.
همسر عبادی در پایان درباره مسایل مربوط به بیمه بیان کرد: همسرم خودش را بیمه کرده بود. ما تاکنون حمایتی از مسئولان ندیدیم و نه خانه سینما نه تلویزیون هیچ کدام تماس نگرفتند و من از مردم می خواهم برای او دعا کنند هرچند وقتی پیام های مردم را می بینم بسیار خوشحال می شوم که هنوز او را به یاد دارند.محمد عبادی دوبلور نقش های مختلفی در فیلم های سینمایی و سریال های تلویزیونی از جمله «ناوارو» در نقش اوکلند، «جنگجویان کوهستان» در نقش شی چن، «از سرزمین شمالی» در نقش تام، «کاراگاه و رکس» در نقش های مختلف، «شرلوک هلمز» در نقش های مختلف و... بوده است.
تصویربرداری «جان لیلی» به پایان رسید
فیلمبرداری «جان لیلی» به نویسندگی و کارگردانی کرامت پورشهسواری به پایان رسید.فیلمبرداری تله فیلم «جان لیلی» به نویسندگی و کارگردانی کرامت پورشهسواری که در شمال کشور و بیابان های اطراف ورامین انجام شده بود، پایان یافت.
پورشهسواری بیان کرد: فیلمبرداری این اثر با سختی زیادی پیش رفت زیرا شرایط زمانی، گرمی بیش از حد هوا و همچنین لوکیشن های «جان لیلی» که بیشتر در فضای خارجی بود، این کار را برایمان سخت کرده بود از سوی دیگر محتوا، نوع قصه و ساختار ویژه ای که برای این فیلم در نظر گرفته بودیم حساسیت این موضوع را برایمان بالا برده بود اما به لطف خداوند، با پشتکار همه عوامل و فارغ از همه سختی ها، کار به خوبی پیش رفت. وی با اعلام رضایت از خروجی اثر اظهار کرد: محتوای «جان لیلی» در بخش های مختلف از یک تضاد فیزیکی و ظاهری برخوردار است که تقابل این بخش ها و در کنار هم قرار گرفتن آنها یک قصه شاعرانه و زیبا را خلق میکند که در نگاه مخاطب کاملا خلاقانه و جدید به نظر می رسد و به راحتی میتواند با آن ارتباط برقرار کند.
در خلاصه قصه آمده است: «ننه آقا پیرزنی مهربان و دوست داشتنی است که از محبوبیت زیادی در بین اهالی روستا برخوردار است. او به تنهایی در یک روستای زیبای شمالی زندگی می کند و مدتی است که از تنها پسر خود که مرزبان است، خبری ندارد. در این شرایط همرزم و دوست صمیمی یحیی که حامل خبر مهمی است وارد روستا می شود و مردم روستا متوجه می شوند که یحیی شهید شده و اینک پیکر او دست اشرار است. آنها سعی می کنند مانع رسیدن این خبر به ننه آقا شوند زیرا دوست ندارند غم ننه آقا را ببینند و اعتقاد دارند ننه آقا که در جوانی نیز شوهر خود را در دفاع مقدس از دست داده است، نمی تواند این غم را تحمل کند. سرانجام قصه مسیر جدیدی را پیدا می کند...»
|
|
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3828/14872/50214
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3828/14872/50215
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3828/14872/50216
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3828/14872/50217
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3828/14872/50218
|
عناوین این صفحه
- ۱۸ سال چراغ خاموشی فعالیتهای خانه تئاتر
- بیلبوردهای برنامه «رادیو شب»،راهی برای ارتباط با مخاطب
- ضرورت و تسریع در عملیات بازسازی مجدد تئاتر شهر
- اخبار
- اخبار