|
درگفتگو با محقق ایرانی؛
دانشجویان به جای یادگیری اصول، مقالات سطح دو و سه منتشر میکنند
گفتگو از: نسترن صائبی
کیانوش نظرپور یکی از محققان ایرانی است که نامش تاکنون چندین بار در رسانههای خارجی به دلیل طراحی دستهای مصنوعی پیشرفته دیده شدهاست.
کیانوش نظرپور در سال 1359 و هفت روز بعد از شروع جنگ ایران و عراق در کرج به دنیا آمد. پدر و مادرش معلم دبیرستان بودند. از دوران کودکیاش به غیر از موشکباران چیز زیادی به خاطر نمیآورد.
او سال 1377 وارد دانشگاه صنعتی خواجه نصیر طوسی شد و در رشته مهندسی الکترونیک تحصیل کرد و در سال 1382 در رشته بیوالکترونیک در دانشگاه تربیت مدرس شروع به تحصیل کرد.
نظرپور در سال 1384 به دلیل کمبود منابع آزمایشگاهی مناسب، برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری در رشته مهندسی به اروپا سفر کرد. او هماکنون دستیار پروفسور در رشته مهندسی زیست پزشکی در دانشگاه نیوکسل در انگلیس است.
در ادامه مصاحبه ما را با این محقق ایرانی میخوانید:
* تاکنون چند اختراع داشتهاید؟
یک حق اختراع در زمینه کنترل دست مصنوعی داشتم که توسط صنعت مورد استقبال قرار گرفت و منجر به طراحی و ساخت مجموعهای جدید از محصولات شد. با توجه به حساسیتهای مالی، نمیتوانم جزئیات بیشتری در این مورد ارائه دهم.
* سال گذشته دست مصنوعیای ساختید که ادراکی است و آنچه را لمس میکند، میبیند. لطفا در مورد این دستاورد کامل توضیح بدهید.
امروزه طراحی مکانیکی دستهای مصنوعی به مراتب پیشرفت خوبی داشته است. با این وجود کنترل این دستگاهها هنوز به صورت کامل میسر نیست. ولی از آنجا که روی پردازش کنترل آینده کار میکنیم، دنبال روشهای کنترل جایگزین هستیم. به طور مثال در «دست مصنوعیای که آنچه را لمس میکند، میبیند»، یک وبکم ارزان قیمت پشت دست قرار دادیم تا دست اشیای مقابلش را ببینید و با توجه به اندازه و میزان گردی شیء بهترین روش را برای بستن انگشتها و گرفتن آن شیء انتخاب کند.
این دست مصنوعی جایزه بینالمللی NETEXPLO (مربوط به یونسکو) را دریافت کرد. اکنون در هند و با حمایت جامعه سلطنتی (بریتانیا) روی این دست مصنوعی کار میکنیم تا بتوانیم آن را با هزینه بسیار کم تولید کنیم.
* چه شد که به فکر ساخت اندام مصنوعی افتادید؟ چه تحقیقاتی تاکنون در این زمینه انجام دادهاید؟
باید قدر دستمان را بدانیم؛ حرکات دست بسیار نرم و آسان است. همیشه از دیدن دستهایم لذت میبردم. در مدت 18 سال گذشته روی کنترل عصبی دست کار کردم و سعی کردم که آن را برای حرکات دست مصنوعی سادهسازی کنم.
* اختراع بعدی که دنبال خواهید کرد چه خواهد بود؟ آیا برنامهای برای ابداع جدید دارید؟
بله. در حال حاضر روی یک سیستم کنترل سازگار با پروتز کاربر کار میکنیم. در این طراحی، دست و کاربر با هم عملکرد پروتز را بهینه میکنند. تیم ما به مدت پنج سال است که روی این سیستم کار میکند و تاکنون نتوانسته است از این مرحله موفق بیرون بیاید.
* آینده فناوری را چطور میبینید؟ آیا به نظر شما انسان در نهایت به آرزوی دیرینهاش یعنی «نامیرا شدن» میرسد؟
انسان پیشرفتهای عظیمی در فناوری داشته است اما باز هم با فناوریهای ناشناخته روبهرو هستیم. فکر میکنم که ما هیچ وقت از نوآوری دست نخواهیم کشید. فناوریها راه خود را از ابزار ساده و چرخ شروع کردند و همچنان به راه خود ادامه میدهند. در حال حاضر دولتهای دنیا منابع بسیاری را به پژوهش و نوآوری مسئولانه اختصاص دادهاند و با تولید علم یا ثروت به دنبال تأثیرگذاری روی تحقیقات هستند.
من علاقهای به جاودانگی ندارم و از آنجا که دانش من محدود است در این زمینه نظری نمیدهم.
* آیا به نظر شما رباتها روزی بر انسانها سلطه خواهند یافت؟ به نظر شما این اتفاق چه زمانی خواهد افتاد و چه تصوری از این مسأله دارید؟
نه. فکر نمیکنم این اتفاق حداقل در زمان زندگی من بیفتد.
* از نظر شما، محققان ایرانی تا چه اندازه در زمینه ساخت اندام مصنوعی پیشرفت داشتهاند و در مقایسه با تحقیقاتی که در کشورهای دیگر مثل آمریکا انجام میشود، وضعیت این فناوریها در ایران چگونه است؟
شاید اطلاعی نداشته باشید اما پس از جنگ ایران و عراق، در سال 1360 پروژه دست سایبرنتیک تهران در دانشگاه پلیتکنیک تهران یکی از پیشرفتهترین دستان مصنوعی را در زمان خود ساخت که بسیار هوشمند بود.
این پروژه توسط هاشمی گلپایگانی هدایت شد که در آن زمان وزیر علوم، پژوهش و فناوری در دومین کابینه هاشمی رفسنجانی بود. همانند بسیاری از پروژههای دیگر بودجه این پروژه هم قطع شد. این تیم بهتنهایی میتوانست در جهان پیشگام شود زیرا جنگ ایران و عراق بزرگترین جنگ بعد از جنگ جهانی دوم بود و در آن زمان نیاز به اندام مصنوعی بهشدت افزایش یافته بود.
* شما سالها در ایران زندگی و تحصیل کردهاید و با جوانان ایرانی آشنایی دارید. میزان سواد و علمی جوانان ایرانی را در چه سطح میبینید؟
من با دانشجویان زیادی از ایران ارتباط ندارم. اما از بعضی از آنها ایمیلهایی دریافت میکنم. احساس میکنم که کیفیت و سواد دانشجویان در حال کاهش است و آنها به جای یادگیری اصول، علاقه دارند که مقالات سطح دو و سه منتشر کنند. متاسفانه در حال حاضر در مقطع کارشناسی ارشد در ایران نشانههای بیماری «انتشار یا مردودی» دیده میشود که واقعا ناامید کننده است.
* چه توصیهای به جوانان ایرانی دارید؟
تمرکزشان را روی حل مشکلاتی بگذارند که واقعا مهمند.
* به نظر شما رمز موفقیتتان در رسیدن به این مرحله از دستاوردها چه بوده است؟ آیا پشتکار فاکتور مهم بوده یا هوش و ذکاوت؟
سخت کار کردن و تمرکز رمز موفقیتم بوده است. اگر سختکوش باشیم، حتی سطح متوسط ضریب هوشی یا IQ هم کفایت میکند.
* بزرگترین آرزوی شما برای جهان و مردم جهان چیست؟
صلح
منبع: آنا
ماجرای بستنی خوردن مدیرکل دفتر موسیقی و محسن چاوشی
مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه برگزاری نشست رسانه ای جشنواره موسیقی فجر به پرسش های حاشیه ای خبرنگاران پیرامون اتفاقات اخیر حوزه موسیقی پاسخ داد.
علی ترابی مدیر کل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دوشنبه ۲۲ مرداد در حاشیه برگزاری نشست رسانه ای جشنواره موسیقی فجر به پرسش های حاشیه ای خبرنگاران پیرامون اتفاقات اخیر حوزه موسیقی پاسخ داد.
وی درباره موضوع پرحاشیه انتشار آلبوم «ابراهیم» محسن چاوشی ضمن ارائه توضیحاتی از روند پروسه اداری مجوز این اثر موسیقایی توضیح داد: روز گذشته نامه ای برای اولین بار به دست ما رسید که مبنای آن تقاضای بازبینی در اشعار این آلبوم شده بود این در حالی است که تاکنون هیچ موسیقی پیرامون این آلبوم به دست ما نرسیده است. البته ما در این مدت با آقای چاوشی نشستیم و با هم بستنی خوردیم و در یک شرایط دوستانه با هم حرف زدیم. من در این فضا بر اساس مسئولیت خودم ۳ قطعه ای را که اصلاحیه خورده مجوز دادم و ۲ قطعه دیگر نیز اصلاحاتی دارند که باید درباره آن اقدامات لازم انجام شود.
مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد درباره انتشار کتابی که برخی از اشعار آلبوم در آن گنجانده شده، گفت: فرض بر اینکه کتاب هم منتشر شده باشد اما این کتاب مبنی بر مجوز داشتن شعر برای موسیقی نیست. من فکر می کنم حساسیت ها در این زمینه بیشتر از حد شده است. البته تا روزی که در کشورمان برای تولید آلبوم و کنسرت موسیقی باید مجوز دریافت کنیم پس باید قوانین را بپذیریم. بخشی از این قوانین با تغییر مدیران سهل یا سخت می شود اما بخشی دیگر نیز مربوط به قوانین است که باید پابرجا بماند. البته در در روزهای گذشته اشعار مورد مناقشه را به صورت خصوصی به برحی از دوستان ارائه داده ام و هیچ کدام تایید نکرده اند که باید وزارت ارشاد به این شعرها مجوز بدهد.
ترابی درباره کنسرت خیابانی همایون شجریان هم توضیح داد: بعد از اینکه آقای همایون شجریان برای برگزاری کنسرت اعلام آمادگی کرد ما هم به صورت رسمی از این موضوع استقبال کردم. حتی مشاهده کردم تعدادی از مدیران شهرداری تهران نیز جلساتی با آقای شجریان برگزار کرده و برای برگزاری کنسرت اعلام آمادگی کردند. پس از این جلسات نامه ای از آقای شجریان به دفتر موسیقی ارسال شد که در آن نامه آقای شجریان برای برگزاری کنسرت در پارک های تهران آمادگی خود را اعلام کرد. البته ما در پاسخ این نامه گفتیم دفتر موسیقی وزارت ارشاد اختیاری برای برگزاری کنسرت در پارک ها را ندارد یعنی باید فرد یا مجموعه ای مسئولیت برکزاری کنسرت در آن مکان را به عهده گرفته و در این زمینه نیز نامه نگاری هایی را انجام دهد.
وی ادامه داد: بعد از این پروسه اداری نامه دیگری از همایون شجریان به دفتر موسیقی ارسال و در آنجا سه بوستان تهران به عنوان محل برگزاری کنسرت معرفی شد. پس از این نامه ما اعلام کردیم اگریکی از نهادهای مدیریت شهری نامه کتبی را برای آمادگی برگزاری کنسرت همایون شجریان در این بوستان ها ارسال کنند ما به صورت کامل کنار این هنرمند هستند. البته تا این لحظه هیچ نامه کتبی از شهرداری تهران به دست ماه نرسیده اما باز هم اعلام می کنم ما در این زمینه آمادکی کامل داریم.
ماجرای لغو اجرای یک نمایش بر سر دستمزد
لغو اجرای نمایش «دیگری» در تالار حافظ بر سر پرداخت نشدن دستمزد بازیگر بار دیگر این موضوع را یادآوری می کند که در حوزه تئاتر با فقدان قانون، مجری و ناظر بر اجرا روبه رو هستیم.
به گزارش خبرنگار مهر، زمانی در تئاتر ایران به صحنه بردن یک اثر برای خود حرمت و قداستی داشت و خانواده تئاتر از کارگردان تا بازیگر در حفظ این حرمت کوشا بودند و متعهد بودن هر کدام از اعضای یک گروه نمایشی به تعهدات خود امری قطعی بود و حتی بودند بازیگرانی که با وجود بیماری و یا رسیدن خبر درگذشت یکی از عزیزانشان باز هم به حرمت تئاتر و مخاطبان آن روی صحنه می رفتند.
اما گویا به مرور زمان و با تغییر مناسبات تئاتر و حرکت گروه های نمایشی به سمت گیشه این ارزش ها نه تنها رنگ باخته بلکه تبدیل به ضدارزش هم شده اند و کارگردان، بازیگر و دیگر عوامل یک اثر نمایشی می توانند در هر مقطعی از روند اجرای یک نمایش و بنا به دلایل مختلف اختلال ایجاد کنند که یکی از دلایل بروز چنین اتفاقاتی نبود ساز و کار قانونی از سوی خانه تئاتر و اداره کل هنرهای نمایشی است.
در مواردی شاهد بوده ایم که برخی کارگردان ها حق عوامل یک نمایش را ضایع کرده و نسبت به انجام تعهدات خود کوتاهی کرده اند، بارها شاهد این بوده ایم که بازیگری به دلیل اختلاف مالی با تهیه کننده و کارگردان حاضر نشده روی صحنه تئاتر حضور پیدا کند ولی نه تنها با آنها برخوردی قانونی نشده بلکه شاهد فعالیت و حضور دوباره آنها در عرصه تئاتر هستیم.
وقتی برخی کارگردان ها و بازیگران تئاتر حرمت تئاتر و مخاطب آن را که فارغ از تمام مشکلات و شرایط اقتصادی به فضا و سالن تئاتر پناه می آورد، حفظ نمی کنند چرا باید قانونی برای برخورد با آنها از سوی اداره کل هنرهای نمایشی و همچنین خانه تئاتر وجود نداشته باشد؟ زیرا نبود برخورد قانونی باعث متداول شدن چنین اقداماتی می شود.
این روزها بار دیگر شاهد بروز چنین اتفاقی از سوی کارگردان و بازیگر نمایش «دیگری» هستیم که در تالار حافظ اجرا می شد ولی به دلیل حاضر نشدن بازیگر روی صحنه، اجرای آن لغو شد؛ اجرایی که به حرمت حتی یک مخاطب که بلیت آن را تهیه کرده بود باید ادامه پیدا می کرد و شأن و جایگاه تئاتر هم حفظ می شد.
محمد حاتمی کارگردان نمایش «دیگری» در گفتگو با خبرنگار مهر درباره چرایی لغو اجرای عمومی این نمایش اظهار کرد: آقای خسرو شهراز بازیگر نمایش بعد از ۱۵ شب اجرا از ۱۴ مرداد دیگر روی صحنه حاضر نشد و به همین دلیل کل اجرای نمایش لغو شد.
وی درباره دلایل حضور پیدا نکردن خسرو شهراز بازیگر نمایش «دیگری» بیان کرد: ۹ روز مانده به آغاز اجرای عمومی آقای شهراز نیمی از مبلغ قرارداد خود را دریافت کرده بود ولی در ۱۴ مرداد و به دلیل اینکه کل مبلغ قرارداد با او تسویه نشده است، روی صحنه حاضر نشد. با وجود اینکه مخاطبان بلیت اجرا را خریداری کرده بودند و همچنین قرار بود تا ۲۵ مرداد اجرای نمایش ادامه پیدا کند، ۱۴ مرداد اجرای «دیگری» متوقف و کل اجرای ما در ادامه راه نیز لغو شد.
حاتمی در پایان با بیان اینکه بهای بلیت های خریداری شده توسط مخاطبان عودت داده شد، تأکید کرد: ما دچار ضرر و زیان شدیم و چون نمی توانستیم بازیگری دیگر را جایگزین کنیم به ناچار اجرا را لغو کردیم. البته این موضوع را با مدیرکل هنرهای نمایشی و همچنین خانه تئاتر مطرح کرده ایم و قرار است به زودی به این موضوع رسیدگی شود.
اخبار
ماجراهای «ابراهیم» محسن چاوشی ادامه دارد
آلبوم «ابراهیم» محسن چاوشی به تهیه کنندگی هادی حسینی هنوز مجوز نشر ندارد و این خواننده دیروز اقدام به انتشار تیزری با یکی از قطعات این آلبوم کرد.
محسن چاوشی خواننده موسیقی پاپ کشورمان شب گذشته ۲۱ مرداد با انتشار یک تیزر کوتاه از انتشار قریب الوقوع آلبوم جدیدش با نام «ابراهیم» خبر داد؛ آلبومی که به دلیل اصلاحیه ۵ قطعه از ترانه ها و شعرهایش مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را ندارد.
وزارت ارشاد تاکید دارد که ناشر آلبوم لازم است به مساله اصلاحیه اعلام شده رسیدگی و سپس دوباره آلبوم را برای دریافت مجوز ارایه کند؛ مساله ای که به نظر می رسد مورد موافقت محسن چاوشی نیست و او ترجیح داده موضوع را از طریق صفحه شخصی اش در اینستاگرام پیش ببرد. در متن منتشرشده از سوی چاوشی در چند روز گذشته آمده بود: «با سلام؛ در ابتدای فعالیتم بعد از شش سال تلاش برای دریافت مجوز و فعالیت به صورت رسمی در چهارچوب معیّن همیشه تلاش کرده ام در اصول و قوانین حالا یا موافق یا بعضا مخالف سلایق شخصی ام جهت احترام قدم بردارم اما حالا... من از مفصل این نکته مجملی گفتم/ تو خود حدیث مفصل بخوان ازین مجملنظر به پیگیری های مکرر تهیه کننده و مدیر اجرایی آلبوم “ابراهیم” تا این لحظه موفق به دریافت مجوز از وزارت محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی نشدیم. با توجه به وقفه طولانی مدت و احترام به مخاطبینم و جهت دل گرمی این روزهای سخت به اتفاق تهیه کننده تصمیم به انتشار آلبوم در مرداد ماه گرفتیم. بدیهی است که تا تاریخ ۲۰ مرداد ماه مثل ۹ ماه پیش منتظر میمانیم در غیر اینصورت با احترام تقدیم خواهد شد.آلبوم دارای کپی رایت بین المللی است و قوانین حق و حقوق مولفین و مصنفین رعایت خواهد شد. من غریبم و غریب را کاروانسرا لایق است...»
معرفی دستاوردهای ایرانیان در «ایران آفرین»
معرفی اختراعات و دستاوردهای فرهنگی، اقتصادی، پزشکی و... ایرانیان در برنامه «ایران آفرین» رادیو فرهنگ بررسی می شود.
برنامه «ایران آفرین» به معرفی اختراعات و دستاوردهای فرهنگی و اقتصادی و پزشکی و... ایرانیان می پردازد. این برنامه هر هفته یک مهمان موفق دارد که درباره دستاوردهای خودش و مشکلات و سختی هایی که در این راه طی کرده تا به این مرحله رسیده، صحبت می کند.همچنین در مورد اینکه چگونه کسی می تواند وارد رشته های مختلف شود، چقدر سرمایه می خواهد و از کجا باید شروع کند، صحبت می شود.«ایران آفرین» روزهای دوشنبه ساعت ۱۰ از رادیو فرهنگ پخش می شود.این برنامه در گروه تاریخ و اندیشه به تهیه کنندگی نازنین حاج سیف الله و اجرای حسام مزینانی تولید و پخش می شود.
رونمایی از مستند «محمدِ امین» در تالار ایوان شمس
مستند «محمدِ امین» به کارگردانی علیرضا سلیمانی روز چهارشنبه ۲۴ مرداد ۹۷ از ساعت ۱۹ الی ۲۱ در تالار ایوان شمس به نمایش در می آید. این اثر روایتگر زندگی محمدامین قانعیراد جامعه شناس فقید است.این مستند تلاش می کند سیر تحول و رشدِ کودک بازیگوشی از اهالی کهریزک را تا کرسی استادی و نویسندگی به تصویر بکشد. در حاشیه مراسم رونمایی از مستند «محمدِ امین» از کتاب «سوم شخص مفرد» نیز رونمایی می شود.این کتاب روایتی است از همراهی تیم مستندساز با قانعی راد در مراحل مختلف ساخت فیلم مستند.علاوه بر این «سوم شخص مفرد» شامل یادداشت هایی از استادان، دوستان، دانشجویان و خانواده قانعی راد نیز است. این کتاب به همت پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و انجمن جامعه شناسی ایران به چاپ رسیده است.
اخبار
راه یابی انیمیشن «منو ببین!» به جشنواره فیلمهای کودک و نوجوان اصفهان
انیمیشن «منو ببین!» !watch me به کارگردانی رضا مهرانفر در سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلمهای کودکان و نوجوانان اصفهان به نمایش در می آید.
به گزارش امتیاز، انیمیشن «منو ببین!» درباره پسرکی است که در دنیایی از اضطراب و ترس زندگی می کند؛ ترسی که برای دیگران معنا ندارد و نادیده گرفته می شود. جهان عادی در جریان است اما همه چیز برای او تنهایی و تاریکی است.
رضا مهرانفر کارگردان این انیمیشن است که تاکنون دو سری از مسابقه پرطرفدار «کودک شو» با کارگردانی او روی آنتن شبکه نسیم رفته است.
به گفته او این انیمیشن تلنگری به پدر و مادرهاست تا بگوییم که کودکان دنیا را به گونه ای دیگر می بینند و حتی می فهمند اما بزرگترها این دید را ندارند و به دنیای آنها توجه نمی کنند.
تکنیک ساخت «منو ببین!» به تهیه کنندگی مریم صانعی دوبعدی است و فیلم از دو دیدگاه روایت می شود، یک روایت از دیدگاه کودکی است که در موقعیتهای مختلف دچار اضطراب و ترس می شود و نگاه دیگر از منظر افرادی است که در آن موقعیت در اطراف او قرار دارند و متوجه دیدگاه مضطربانه کودک نمی شوند و او را نادیده می گیرند. سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان به دبیری علیرضا رضاداد از ۸ تا ۱۴ شهریور ۹۷ در شهر اصفهان برگزار می شود.
استقبال از فیلم تازه جیسون استاتهام؛
هیولایی که شگفتیساز شد
فیلم اکشن «مگ» به کارگردانی جان ترتلتاب با بازی جیسون استاتهام تحلیلگران باکسآفیس را با شگفتی روبهرو کرد.
فیلمی با بازی جیسون استاتهام درباره یک هیولای دریایی و تلاش دانشمندان در اعماق اقیانوس با فروش بیش از ۴۴ میلیون دلار در سه روز نخست اکران در آمریکا و نزدیک ۹۷ میلیون دلار در دیگر کشورهای جهان، شگفتیساز سینماها شد.محصول جدید کمپانی برادران وارنر در حالی که تابستان رو به پایان دارد، سینماروها را به خود جلب کرده است.
این فیلم موفق شد تا «ماموریت غیرممکن- فالآوت» ششمین فیلم از مجموعه «ماموریت غیرممکن» را در سومین هفته اکرانش به راحتی کنار بگذارد. «مگ» که در ۴۱۱۸ سالن سینما اکران شده درباره گروهی از دانشمندان است که در گودالی عمیق در دل دریا گونههای جدیدی کشف میکنند. یک کوسه غول پیکر به نام مگالودون که سالها تصور میشد منقرض شده، از جمله این گونههای کشفشده است. جونز تیلور کاپیتان نیروی دریایی با نقش آفرینی استاتهام برای کمک به ایستگاه تحقیقاتی فراخوانده میشود، اما خیلی زود هیولا فرار میکند و در مسیرش همه چیز و همه کس را میخورد و به این ترتیب یک مسابقه با زمان برای متوقف کردن آن آغاز میشود. لی بینگ بینگ، وینستون چائو، کلیف کرتیس، رین ویلسون، روبی رز، پیج کندی و جسیکا مکنامی دیگر بازیگران این فیلم هستند. در همین حال تام کروز با فیلم جدیدش ۲۰ میلیون دلار دیگر فروخت تا مجموع فروشش در سه هفته را به ۱۶۲ میلیون دلار برساند. این فیلم در جایگاه دوم قرار دارد. «مگ» که با همکاری چین ساخته شده هنوز وقت برای فروش بیشتر دارد تا بتواند بودجه ۱۳۰ میلیون دلاری تولید خود را تامین کند. ۵۰ میلیون دلار از فروش بینالمللی این فیلم از فروش در سینماهای چین کسب شده است. «مگ» با این فروش بهترین افتتاحیه سال را برای برادران وارنر رقم زد و جلوتر از «بازیکن آماده شماره یک» با افتتاحیه ۴۱.۷ میلیون دلار و «اوشن ۸» با فروش ۴۱.۶ میلیون دلار قرار گرفت.«کریستوفر رابین» محصول دیزنی در دومین هفته نمایشش با فروش ۱۲.۴ میلیون دلار، در مجموع ۵۰.۳ میلیون دلار در آمریکای شمالی فروش داشته و فیلم سوم باکس آفیس است. دیگر فیلم پرفروش و جدید این هفته در آمریکا «اسلندرمن» یا «لاغر» درباره یک شخصیت ترسناک است. این فیلم که سال ۲۰۰۹ برای نخستین بار توسط اریک نادسن برای سایت کرییپی پاستا ساخته شد، درباره مردی با قد سه متری و دستانی بلند و شاخکهایی است که از آن برای کشتن قربانیهایش استفاده میکند. او فردی بیچهره با کت و شلوار است و بیش از هر چیز به کشتن بچهها به بدترین شکل ممکن علاقه دارد.
|
|
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3851/15058/54095
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3851/15058/54096
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3851/15058/54097
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3851/15058/54098
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3851/15058/54099
|
عناوین این صفحه
- دانشجویان به جای یادگیری اصول، مقالات سطح دو و سه منتشر میکنند
- ماجرای بستنی خوردن مدیرکل دفتر موسیقی و محسن چاوشی
- ماجرای لغو اجرای یک نمایش بر سر دستمزد
- اخبار
- اخبار