|
سعید نمکی افشا کرد:
فساد در برخی شرکتهای وزارت بهداشت
وزیر بهداشت گفت: با یک فساد سازمان یافته در دارو و تجهیزات پزشکی و حتی برخی شرکتهای وابسته به وزارت بهداشت درگیر بودیم.
سخنرانی سعید نمکی در جمع نمایندگان عضو فراکسیون ولایی در مجلس شورای اسلامی، در صفحه اینستاگرام وی منتشر شد.
وی در این جلسه گفت: جو سنگینی را تحمل کردم و میکنم، حتی زن و بچه من به تخریب و مرگ تهدید میشوند. شبکه رانت، فساد و انحصار به هزار و یک رنگ از جیب این ملت ارتزاق کرده اند، داروی مورد نیاز مردم را در بازار سیاه عرضه میکنند، در انبارهای پیدا و پنهان احتکار میکنند، داروی تقلبی در بازار توزیع میکنند. در کنار سازمان غذا و دارو سامانهای درست کرده بودند که سرور آن در خارج از این مرزها قرار داشت و تنها افراد معدودی به اطلاعات آن دسترسی داشتند، ۴ ماه است روی این موضوع کار میکنیم. یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار ارز تجهیزات پزشکی رفته و هنوز دقیقاً معلوم نیست چه کسی برده است و چه چیزی آورده و به چه کسانی داده است. بنده در سرازیری عمر خود هستم و البته از پیگیری، شناسایی و افشاگری علیه این شبکه رانت و فساد عقب نشینی نمیکنم.
نمکی ادامه داد: با یک فساد سازمان یافته در دارو و تجهیزات پزشکی و حتی برخی شرکتهای وابسته به وزارت بهداشت درگیر بودیم، ابایی ندارم بگویم بسیاری این شرکتهای وابسته به هیئت امنای ارزی، هر یک به نوعی مشکل دارند، البته در حال حسابرسی هستیم و بعد از آن هم اغلب این شرکتها هم منحل خواهند شد. یک جریان از بیرون وزارت بهداشت هدایت میشود و عدهای را تطمیع میکند که اتفاقاً من را مصممتر کرده تا با جدیت و سرعت بیشتری برخورد کنم.
وزیر بهداشت افزود: در طول سالهایی که کار اجرایی کردم، هرگز چنین چیزی ندیدم. اهل ناله و ضجه نیستم اما امروز می گویم مجموعهای آشفته و پر از گرفتاری و با معوقات سنگین را تحویل گرفتم. بیمه تأمین اجتماعی چیزی حدود ۱۷ ماه پول وزارت بهداشت را نداده بود، بیمه سلامت حتی با چهارصد درصد رشد منابع خود، نمیتوانست از عهده مخارجش برآید همزمان هم انبوهی از کارها و وعدههای ناتمام...
وزیر بهداشت اظهار داشت: وقتی به وزارت بهداشت آمدم در دو محل، کانون فساد رخنه کرده بودند، هیأت امنای ارزی و سازمان غذا و دارو. روز اولی که سرپرست وزارت بهداشت شدم به هر دو وادی با علم به پیامدهای آن ورود کردم. عدهای از دوستان گفتند که اینها اینجا و آنجا آدم دارند و من هم گفتم که ما و این ملت هم خدا را داریم. از کجا معلوم که فردا بعنوان وزیر معرفی شوم و از کجا معلوم وزیر بهداشت شوم و از کجا معلوم که فردا صبح زنده باشم، آیا فردا نمیپرسند که چرا با این موارد برخورد نکردی؟
نمکی گفت: پرونده الکترونیک سلامت سالها روی زمین مانده بود ولی ظرف چندماه همه داشتههایمان را تجمیع کردیم و چند هفته پیش توسط رئیس جمهوری از استقرار آن رونمایی شد و در حال حاضر همه مردم ایران با کد ملی، پرونده الکترونیک سلامت دارند یا میتوانند داشته باشند و بزودی گامهای بعدی آن به ترتیب استقرار خواهد یافت و بی تردید از بسیاری از هزینهها و دوباره کاریها پیشگیری خواهد شد.
وی بیان کرد: برخی فکر میکردند بنده که به وزارت بهداشت آمده ام قرار است گونی گونی پول به من بدهند، اما شب عید امسال ۵ هزار میلیارد پول ما از طرف سازمان برنامه و بودجه پرداخت نشد، همزمان ده هزار میلیارد تومان مطالبه از تامین اجتماعی داشتیم، بیمه سلامت هم پنج هزار میلیارد تومان بدهی معوقه داشت و با ۲۰ هزار میلیارد تومان کسری وارد سال ۹۸ شدیم که سیلاب هم گریبان ما را گرفت؛ البته بازهم داد و فریاد نکردیم.
نمکی بیان کرد: در سال ۹۶ بر اساس آخرین آمارها ۳۸۰ هزار مرگ داشتیم که ۳۱۳ هزار مورد به علت بیماریهای غیرواگیر و ۹۷ هزار مورد به علت فشار خون بالا بوده است. بر این اساس برنامه ملی کنترل فشار خون اجرا شد. برای این برنامه هیچ بودجه اضافهای دریافت نشد. این در شرایطی است که ۴۰ درصد مبتلایان به فشار خون از بیماری خود اطلاع ندارند. جمعیت هدف ۲۰ میلیونی به بیش از ۳۰ میلیون رسید و ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار مورد جدید مبتلا به فشار خون را شناسایی کردیم و پیگیری خواهیم کردو قطعاً در سالهای آتی از بسیاری از هزینههای ما خواهد کاست.
قیمت تبلیغات اینستاگرامی از 2 تا 50 میلیون
ما لایک می کنیم آنها پولدار میشوند
قیمت تبلیغات اینستاگرامی با توجه به تعداد دنبالکنندگان این صفحات از دو میلیون تومان تا ۵۰ میلیون تومان متفاوت است. مثلا یک آقا پسر که معمولا ویدئوهای طنز همراه با فحاشی منتشر میکند و در اغلب آنها هم روسری به سر دارد، برای هر تبلیغ به صورت پست، ۵۰ میلیون تومان و برای هر استوری مبلغی کمتر دریافت میکند.
«خیلیهاتون هرروز بهم پیام میدید و هی میپرسید که من ناخنامو کجا خوژمِل کردم. دیگه انقدر تعداد پیاماتون زیاد شده که تصمیم گرفتم، صفحه ناخنکارمو براتون تگ کنم. شما هم برید اینجا که ناخناتون مثل من خوژمِل بشه.»
این جملات چیست؟ اوج خلاقیت شاخهای اینستاگرامی برای تبلیغ یک محصول یا یک مؤسسه خدماتی که مرزهای تبلیغات تجاری در رسانهها را جا به جا کردهاند و هرکس فقط یک گوشی هوشمند داشته باشد، میتواند با روشن کردن دوربین جلوی تلفن همراهش از این دست تبلیغات بسازد؛ تبلیغاتی که حالا بعضی خانمها خیلی علاقه به ایفای نقش در آن را دارند؛ چون نه محدودیتی دارد و نه نیازی به تخصصی خاص است.
بخش زیادی از زندگی ما آدمها که در این دنیای مدرن زیست میکنیم، متأثر از پیامهای تبلیغاتی است. پیامهای تبلیغاتی در چارچوبهای مختلف زندگی روزمره، مسائل کاری و حرفهای ما را در بر میگیرند و آنچه در همه این سالها موضوع تبلیغات در رسانهها را به چالش میکشد، مسئله بازنمایی «زن» در آگهیها و تبلیغات تجاری است.
زنها در همه دورهها در تبلیغات تجاری حضور داشتهاند و در هر دورهای با توجه به وضعیت اجتماع، بازنمایی متفاوتی از چهره زنان به مخاطب ارائه شده است. نحوه استفاده از زنان در تبلیغات رسانهای در همه کشورها یکسان نیست و به تناسب هنجارهای موجود در هر جامعهای تغییر میکند اما آنچه مشخص است، این است که از سال ۱۹۲۰ در نظام سرمایهداری برای فروش بیشتر کالاها از زنان در تبلیغات تجاری استفاده شد و خانمها وسیلهای برای تزئین و فروش بهتر کالاها شدند و از سال ۱۹۶۰ به بعد کلیشهسازی زنان در آگهیها رسماً آغاز شد.
در ایران نیز جایگاه زنان در تبلیغات صدا و سیما، کاملاً مبتنی بر موازین و مقررات شرعی است و رسانه ملی هم معمولاً سختگیریهای خاص خودش را در پخش چهره و پوشش بانوان در تبلیغات تجاری دارد. این سختگیریها هم به مراتب بیشتر از سختگیریهای مرسوم رسانه ملی در نمایش لباس و اندام بانوان در فیلمها و سریالهای تلویزیونی است اما همچنان جایگاه زنان در تبلیغات صدا و سیما پررنگ و در عین حال در سطح تبلیغ کالاهای خوردنی، بهداشتی و لوازم خانگی محدود شده است.
تبلیغات و آگهیها علاوه بر صدا و سیما روی دیوارهای شهر، بیلبوردهای نصبشده در اتوبانها و بزرگراهها، پلهای عابر پیاده، فروشگاههای زنجیرهای و مراکز خرید خودنمایی میکنند و همه این تبلیغات تحت تأثیر قوانین کشور هستند؛ قوانینی که از نحوه پوشش تا چگونگی استفاده از موسیقی و لحن صحبتکردن بازیگر را در بر میگیرند.
آنچه مشخص است اینکه تبلیغات در هر جامعهای تحت تأثیر فرهنگ آن جامعه است و از طرف دیگر فرهنگ ما هم با تبلیغات، دستخوش تغییراتی میشود که گاهی مثبت و سازنده و بعضی وقتها هم منفی و نگرانکننده است. فرهنگ یک جامعه، شکلدهنده و جهتدهنده شیوه، رفتارها و ساختارهای تبلیغاتی در جامعه است و بایدها و نبایدهای تبلیغات را تبیین میکند. اما نبودن آگاهیهای لازم در مورد فرهنگ و ابعاد مختلف آن در هر جامعهای و از جمله جامعه خودمان، باعث میشود تا تبلیغات به بیراهههایی کشیده شوند که نتیجه آن به بازتولید مبانی و الگوهای فکری و رفتاری غلط و مخدوش شود.
حالا فضای مجازی کار را راحت کرده است. آگهیدهنده فقط میخواهد دیده شود و نام برند تجاریاش را بر سر زبانها بیندازد اما دیگر اینکه این تبلیغ چه از خروجی صدا و سیما باشد یا چه از زبان یک شاخ اینستاگرامی که چند صدهزار دنبالکننده دارد و ویدئوهایش دست به دست میچرخد، تفاوتی نمیکند. آنچه مهم است بر سر زبان افتادن برند تجاری است.
اینستاگرام هم در حال حاضر بهترین رسانه برای چنین تبلیغاتی است. هزینه تبلیغات در فضای مجازی بسیار پایینتر از تبلیغات در فضای رسمی است و هیچ محدودیتی ندارد. در فضای رسمی تبلیغات لوازم آرایشی، پوشاک خارجی، زیورآلات و … جایی ندارد اما در اینستاگرام میشود از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را تبلیغ کرد.
این تبلیغها اساساً طراحی حاصی ندارند. فقط اینفلوئنسر دوربین موبایلش را روشن میکند و با هر ظاهری که دلش میخواهد، مقابل دوربین مینشیند و از خدمات بینظیر آرایشگرش صحبت میکند یا چند ساندویچ را همزمان میبلعد و از خدمات یک رستوران مشخص تعریف میکند؛ تبلیغاتی که نه نیاز به طراحی صحنه دارد و نه کارگردانی و تدوین میشود.
اما چه کسانی در این رقابت اینستاگرامی موفقترند و میتوانند آگهی بیشتری بگیرند؟ قطعاً جوابش را میدانید؛ زنان جوانی که چهره عجیبتری برای خودشان درست کردهاند، با ادبیات نامتعارفی صحبت میکنند یا بلدند برقصند و دابسمش درست کنند؛ تبلیغاتی که شاید شما با دیدنش بگویید واقعاً چه کسی حاضر میشود به این اشخاص آگهی بدهد؟ اما واقعیت این است که آگهی دهنده به هدف خود رسیده و به هر نحوی که شده نام خودش را در ذهن شما حک کرده است. حالا چه شما از آن تبلیغ خوشتان آمده باشد و چه پس از دیدن آن به نشانه تحقیر پوزخند زده باشید.
حالا مدتی است که این تبلیغات از حالت آگهی تجاری درآمده و کاربران اینستاگرام هم برای سرگرمی به صاحبان این صفحههای عجیب سفارش تبریک تولد میدهند. نحوه سفارش تبریک تولد به این صورت است که شما مبلغ ۱۵۰ هزار تومان مثلاً به صفحه «تیناجون» یا «آناجون» واریز میکنید تا تولد دوست شما را تبریک بگوید و «آناجون» هم پس از دریافت فیش واریز شما دوربین موبایلش را روشن میکند و تولد عزیزانتان را تبریک میگوید و هر جمله مؤدبانه و غیر مودبانهای که شما دلتان بخواهد را در ویدئو بیان میکند. اگر چه کاربران شوخی شوخی این آگهیها را سفارش میدهند اما «تیناجون» و «آناجون» جدی جدی پولدار میشوند.
قیمت تبلیغات اینستاگرامی با توجه به تعداد دنبالکنندگان این صفحات از دو میلیون تومان تا ۵۰ میلیون تومان متفاوت است. مثلا یک آقا پسر که معمولا ویدئوهای طنز همراه با فحاشی منتشر میکند و در اغلب آنها هم روسری به سر دارد، برای هر تبلیغ به صورت پست، ۵۰ میلیون تومان و برای هر استوری مبلغی کمتر دریافت میکند. خانم دیگری هم که تبلیغ آرایشگاه زنانه میکند، حدود ۴۰ میلیون تومان بابت هر تبلیغ میگیرد.
روند تبلیغات مجازی در حال حاضر به گونهای است که به نظر میرسد حتی شرکتها و نامهای تجاری بزرگ هم ترجیح میدهند که برای معرفی خود به سمت تبلیغات نامتعارف اینستاگرامی بروند و تا میتوانند از فضای رسمی فاصله بگیرند؛ آگهیهایی که معلوم نیست قرار است در آینده سر از کجا در بیاورند.
مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران در منطقه 5 مطرح کرد ؛
تدوین طرح جامع مدیریت پسماند تهران ، به زودی
مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در نخستین کنفرانس محیط زیستی با تاکید بر پسماندهای پلاستیکی به میزبانی منطقه 5 ، از تدوین طرح جامع مدیریت پسماند تهران با همکاری مرکز مطالعات شهر تهران خبر داد.
به گزارش امتیاز، رضا عبدلی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران از تدوین طرح جامع مدیریت پسماند با همکاری مرکز مطالعات شهر تهران در آینده نزدیک خبر داد.
وی در نخستین کنفرانس چالشهای زیست محیطی با تاکید بر پسماندهای پلاستیکی که در منطقه 5 برگزار شد ، در جمع اساتید دانشگاهی و نهادهای مردمی زیست محیطی گفت : پسماندهای خشک که برخی از آنها ارزشمند هستند و در بخش صنعت به عنوان کالایی ارزشمند قلمداد میشوند، پس از پردازش میتوانند به چرخه مصرف باز گردند.
وی افزود: بی تردید باید به عنوان شهروند تلاش کنیم، کالاها را دقیقاً مطابق با نیازهای خود تهیه کنیم. متأسفانه در حال حاضر بسیاری از کالاهای قابل مصرف در پسماند یافت میشوند، اما خوشبختانه در سال گذشته با توجه به عوامل مختلفی همچون افزایش قیمت کالاها، مدیریت مصرف توسط شهروندان محقق شد .عبدلی گفت : بهطور میانگین در روز حدود ۱۴۰۰ تن از زبالههای شهر تهران کاهش پیدا کرد که البته در این مسیر تلاش شهرداریهای مناطق برای جلوگیری از انتقال پسماندهای حجیم به آرادکوه و نگاه جدی به تفکیک از مبدأ را نیز نباید فراموش کنیم.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران تاکید کرد: قطعاً نقش شهروندان در تولید پسماند بسیار مؤثر است و آنها میتوانند با مدیریت مصرف خود در حوزه تولید پسماند نقش به سزایی داشته باشند. پس باید با فرهنگسازی نسبت به کاهش ظروف پلاستیکی اقدام کنیم. بیتردید شهروندان میتوانند در تفکیک پسماند از مبدأ، کم حجم کردن، گرفتن رطوبت زبالهها و در نهایت کاهش هزینههای جمعآوری و مدیریت پسماند اثر گذار باشند.
وی در پایان به روند تدوین طرح جامع مدیریت پسماند با همکاری مرکز مطالعات شهر تهران اشاره کرد و گفت: بهطور قطع در حوزه مدیریت پسماند نیازمند تأمین زیرساختهای لازم و برنامهای مدون هستیم که در این مسیر مقرر شده است با همکاری مرکز مطالعات شهر تهران برنامهای علمی و تخصصی با عنوان طرح جامع مدیریت پسماند شهر تهران تدوین شود که در حال حاضر قرارداد تدوین این برنامه با شرکتی علمی و تخصصی منعقد شده است.
فریدون حیدری شهردار منطقه با تاکید بر مدیریت مصرف شهروندان در کاهش تولید زباله گفت : اگر سازمان ها با هم برنامه ریزی مناسبی داشته باشند، می توان تهدید مواد پلاستیکی را تبدیل به فرصت کرد.
وی با اشاره به تولید 60 تن زباله خشک که یک در صد آن مربوط به پلاستیک و ظروف یکبار مصرف است افزود : با آموزش های شهروندی و فرهنگ سازی، راهکارهای خارج کردن ظروف از چرخه تولید زباله را برای مردم نهادینه کرد و این آمادگی را داریم که نتایج طرح های پیشنهادی متخصصین را به صورت پایلوت در منطقه اجرا کنیم و امیدواریم با اقدامات زیر ساختی فرهنگی و اجرایی آغاز شده، سیستم جمع آوری زباله و پسماند خشک منطقه الگو شود.
در این کنفرانس علمی، مقالات با موضوعات مدیریت پسماند، مدیریت دفع مواد زائد با رویکرد بهره ورانه، محیط زیست، الگوی توسعه پایدار محیط زیست شهری، پسماندهای پلاستیکی و اثرات آنها بر جانداران ارائه و به چالش کشیده شد.
با تأکید بر اثر گذاری مثبت زیست محیطی انجام شد:
بررسی مشکلات انهار و جمع آوری آب های سطحی در محله های مرکزی شهر تهران
از سوی معاونت فنی و عمرانی شهرداری منطقه 11 ، با تأکید بر اثر گذاری مثبت زیست محیطی و با هدف رفع آبگرفتگی و مدیریت بهینه آب های سطحی مشکلات انهار محله های مرکزی شهر تهران بررسی شد.
به گزارش امتیاز، محمد علی شاه حسینی معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه 11 در این باره گفت: هماهنگی حداکثری فی مابین معاونت های خدمات شهری ، فنی و عمران و نواحی چهار گانه در موضوعات مشترک شهری ، به خصوص آمادگی و تجهیز همه جانبه به هنگام بارندگی ها و بررسی مشکلات انهار اصلی و جمع کننده در سطح منطقه برای مدیریت و برنامه ریزی در این حوزه حائز اهمیت است. وی افزود: در همین راستا نشستی با حضور معاون خدمات شهری، شهرداران نواحی چهارگانه منطقه 11 و شرکت مهندسین مشاور زیستاب که مشاور مطالعات و طراحی تفصیلی شبکه جمع آوری آبهای سطحی منطقه هستند؛ برگزار کردیم که ضمن احصاء نقطه نظرات و مشکلات انهار در محله ها و همچنین بحث و تبادل نظر در خصوص آن مقرر شد راهکارهای رفع نواقص و طرح های عملیاتی برای بهبود کیفیت جمع آوری آب های سطحی ، پیش گیری از آبگرفتگی و ... از سوی مشاور ارائه شود. در ادامه کورش خرد معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 11 با بیان لزوم تهیه شناسنامه وضعیت انهار سطح منطقه گفت: از نظر فنی می خواهیم نیازهای نواحی و حوزه خدمات شهری احصاء شود تا در کمیسیون عمرانی مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد. همچنین مشاور زیستاب بر لزوم توجه به برنامه ریزی های مدیریت شهری بر مبنای اهداف زیست محیطی برای تأثیر گذاری مطلوب و مثبت بر محیط زیست تأکید کرد و در خصوص زمان مناسب اجرای عملیات عمرانی ، نصب شبکه زباله گیر در مسیر انهار و ... توضیحاتی ارائه داد. در این نشست گزارشی از سوی مشاور زیستاب در خصوص مطالعات هیدرولیکی محدوده طرح و نتایج حاصل از آن در خصوص وضع موجود مجاری و کانال های اصلی منطقه ، مشکلات شبکه جمع آوری آب های سطحی منطقه ، طرح های الگوی مطلوب طراحی و طرح های تفصیلی آب های سطحی تا پایان خرداد ماه ارائه شد و مشکلات آب های سطحی در خیابان های اصلی و فرعی سطح منطقه و نظرات فنی شهرداران نواحی در خصوص راهکارهای رفع معضلات آبگرفتگی ، مرمنت کانال ها و اقدامات عمرانی با هدف بهبود کیفیت خدمات رسانی شهری مورد بررسی قرار گرفت.
اخبار
آغاز به کار جشنواره شادستان در منطقه 13
شهردار منطقه 13 از اجرای برنامه های فرهنگی و هنری در جشنواره شادستان به میزبانی بوستان پیروزی، یکی از بوستان های شاخص پهنه شرق پایتخت خبر داد.
به گزارش امتیاز، مرتضی رحمان زاده، شهردار منطقه با اشاره به برپایی برنامه های فرهنگی و هنری در جشنواره شادستان به منظور غنی سازی اوقات و فراغت شهروندان با شعار تابستانی برای همه گفت : جشنواره شادستان منطقه با برپایی برنامه های فرهنگی و هنری از 22 تیر ماه لغایت 28 مرداد ماه در بوستان پیروزی میزبان شهروندان است.
وی با بیان اینکه تقویت نشاط شهروندان در اولویت برنامه های شهرداری است افزود: با برنامه ریزی صورت گرفته برای اجرای برنامه های فرهنگی و هنری و با فراهم کردن فضایی شاد در بوستان پیروزی ، تلاش کردیم شهروندان در فعالیت های اجتماعی مشارکت کنند.
شهردار منطقه 13 با اشاره به شعار جشنواره شادستان ، تابستانی برای همه افزود : در این جشنواره برای اقشار مختلف به ویژه کودک و نوجوان بخش های مختلفی شامل سکوی کودک ، نگار گذر فرهنگ و هنر ، گذر کودک ، بخش نوجوان، آموزش شهروندی ، کافه کتاب ، دیوار نقاشی و غرفه های فروش محصولات فرهنگی و صنایع دستی طراحی و تعریف شده است.
وی در خصوص برنامه های فرهنگی و هنری بخش های مختلف این جشنواره افزود: برنامه های متعدد و مختلفی ویژه گروه های سنی مختف از جمله کودکان و با محوریت موسیقی و سرود ، فرهنگی و هنری ،آموزشی ، بازی های بومی ، سنتی و مسابقات مهیج و برپایی کافه کتاب به همراه مسابقات کتاب و کتابخوانی و کتاب نویسی در بوستان پیروزی اجرا می شود که شهروندان می توانند از خدمات آن بهره مند شوند.
شهردار منطقه 13 یادآور شد : همزمان با اعیاد دینی و مذهبی از جمله اعیاد قربان و غدیر، جشن هایی برای شهروندان توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی این منطقه تدارک دیده شده است.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه چهار خبر داد:
تور پنجشنبه گردی بدون خودرو در منطقه چهار کلید خورد
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه چهار از برگزاری اولین تور پنج شنبه های گردشگری بدون خودرو با حضور شهروندان این منطقه در باغ پرندگان خبر داد.
به گزارش امتیاز؛ معصومه سادات عمارتی» با اعلام این خبر گفت : تور گردشگری منطقه چهار با هدف ارتقاء ، غنی کردن اوقات فراغت و ترویج فرهنگ گردشگری شهری و همچنین به منظور آشنایی با بوستانها و مکانهای تاریخی و گردشگری این منطقه پنجشنبه هر هفته برگزار می شود.
وی با اشاره به برگزاری اولین تور پنجشنبه های گردشگری در تابستان 98 گفت : اولین تور گردشگری منطقه چهار با حضور 200 نفر از شهروندان منطقه چهار در باغ پرندگان تهران به عنوان یکی از زیباترین اماکن دیدنی و جاذبه های گردشگری این منطقه برپا شد و طی آن خانواده ها ضمن برخورداری از روزی شاد و آرام در فضایی دلنشین با گونه های مختلف از پرندگان آشنا شدند.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه چهار ضمن اعلام رضایت شهروندان از برپایی اینگونه تورها خاطر نشان کرد : در ایام تابستان تورهای گردشگری مختلفی برای شهروندان منطقه چهار پنجشنبه هر هفته برپا خواهد شد تا ضمن ایجاد اوقات خوش و با نشاط آنها را با مکان های گردشگری و تاریخی این منطقه آشنا کنیم.
وی در ادامه گفت: با توجه به استقبال خوب شهروندان از تورهای گردشگری بدون خودرو، علاقمندان می توانند با مراجعه به سایت ستاد گردشگری شهر تهران برای ثبت نام در این تورها اقدام کنند.
افزایش ضریب امنیت بوستان های منطقه 19 با رفع خاموشی از 560 مورد پایه چراغ
عملیات رفع خاموشی در بوستان های نواحی پنجگانه منطقه19 همزمان با فرا رسیدن فصل تابستان اجرا شد.
به گزارش امتیاز، سعید صالح محمود رباطی معاون خدمات شهری و محیط زیست با اعلام این خبر افزود: همزمان با آغاز فصل گرما، افزایش ساعت فراغت شهروندان در بوستان ها و تفرجگاه ها و به منظور بالا رفتن ضریب امنیت و آسایش در این اماکن اداره فضای سبز این حوزه نسبت به شناسایی، رفع خاموشی و ترمیم 560 مورد پایه چراغ در بوستان های بهار، شقایق، ولایت و... اقدام کرد.
وی ادامه داد: در خصوص تکمیل پروژه فلاور باکس در بوستان شهدای نعمت آباد 2 هزارو 500 گلدان رز نسترن کاشته و همچنین 3 هزارو 200 مترمربع از فضای سبز عملیات نشاء فصلی انجام شد.رباطی با اشاره به مناسب سازی معابر بوستان های 22 بهمن و بعثت در ناحیه یک ویژه معلولین خاطر نشان کرد: در راستای بهره مندی توانیابان از امکانات تفریحی و رفاهی این دوبوستان در ضلع شرقی بوستان 22 بهمن و بخشی از بوستان بعثت وسایل بدنسازی ویژه این اقشار نصب و قابل استفاده است.
معاون شهردار منطقه با تأکید بر اینکه ارتقاء سلامت کارگران فضای سبز از اولویت های این حوزه است بیان کرد : به منظور پیشگیری از بیماری ها نسبت به چکاب سلامت حدود 500 کارگر این منطقه با همکاری مرکز بهداشت اقدام و کارت بهداشت به آنها ارائه شد.
اخبار
یک هزار دانش آموز شهر را رصد کردند
با هدف آشناسازی دانش آموزان با فرآیندها و مفاهیم مدیریت شهری ، ارتقای روحیه نشاط و علاقه و تعلق پذیری کودکان نسبت به شهر بیش از یک هزار دانش آموز در طرح شهر در دست بچه ها شرکت کردند.
به گزارش امتیاز؛ مجتبی توسلی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری این منطقه با اعلام خبر فوق اظهار داشت: اداره ی آموزش های شهروندی در راستای زمینه سازی برای تربیت ، فراهم آوردن امکان رشد ذهنی ، اجتماعی و شکوفایی استعداد ها و خلاقیت کودکان با حضور در سطح شهر ، نقش پذیری و مشارکت در تصمیمات پروژه های شهری با رویکرد شهر دوستدار کودک و تعامل بیشتر کودکان و نوجوانان با مدیریت شهری ، اقدام به برگزاری تور شهر در دست بچه ها در سال جاری نمود .
وی گفت: در چهار ماهه اول سال جاری تور شهر در دست بچه ها با همکاری نواحی ده گانه و مدارس دولتی سطح منطقه با حضور بیش از یک هزار و 750 دانش آموز در 60 تور برگزار شد .
توسلی افزود: در این تورها دانش آموزان از مجموعه های فرهنگی و موزه ها همچون مرکز علوم و ستاره شناسی تهران، موزه دکتر حسابی، برج میلاد، مرکز آموزش پسماند، موزه حیات وحش دارآباد ، کاخ نیاوران ، باغ موزه قصر و... بازدید کردند.
معاون شهردار منطقه یک افزود: تور شهر در دست بچه ها به صورت ماهانه و در قالب یک تور نیم روزه در طول سال برگزار می شود.
احیای تابستانی درختان بزرگراه مدرس
رییس اداره فضای سبز شهرداری منطقه شش از احیای تابستانی درختان بزرگراه مدرس خبر داد و گفت: با توجه به گرم شدن هوا و نیاز درختان نسبت به نصب موتور پمپ و فعال سازی شبکه تامین آب از خیابان ظفر و زیر پل فجر اقدام شد.
به گزارش امتیاز، محسن مجدآبادی همچنین به خراش دهی و کند و کوب سطحی خاک اشاره کرد و گفت: این اقدام با توجه به فشردگی خاک و در راستای افزایش میزان نفوذ و ظرفیت نگهداری آب در خاک و تبادالت گازی بیشتر صورت گرفت.
رییس اداره فضای سبز توضیح داد: با توجه به آلودگی تعدادی از درختان، سمپاشی موضعی، شستشو با صابون گیاهی پالیزین نیز به منظور دفع آفات صورت گرفته است.
مجدآبادی همچنین به هرس تابستانی درختان اشاره کرد و گفت: سرشاخه های خشک درختان جدا شده است.
آغاز به کار «مدرسه تابستانی نشاط و تعالی» در ورودی غربی پایتخت
فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید محمدتقی ارغوانی منطقه۲۱ از اجرای «طرح مدرسه نشاط و تعالی» همزمان با آغاز اوقات فراغت و تعطیلات تابستانه فرزندان پرسنل شاغل در این منطقه خبر داد.
به گزارش امتیاز، سیدجاوید میرحبیبیان حسینی فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید ارغوانی این منطقه ضمن بیان خبر فوق گفت: همزمان با آغاز اوقات فراغت و تعطیلات تابستانه فرزندان کارکنان شاغل در سازمان بزرگ شهرداری تهران؛ «مدرسه تابستانی نشاط و تعالی ورودی غربی پایتخت» نیز از تاریخ شنبه بیست و سوم تیر ماه لغایت پنجم شهریور ماه سالجاری به مدت شش هفته، در دو گروه دختران و پسران مقاطع تحصیلی ابتدایی و متوسطه طبق دستورالعمل ابلاغی از سوی سازمان بسیج شهرداری تهران آغاز به کار خواهد کرد. وی برنامه های تفریحی، آموزشی، فرهنگی و تربیتی گنجانده شده در این طرح را در راستای بهبود مناسبات فی مابین نوجوانان و جوانان با خانواده و جامعه دانست و همچنین افزود: بازسازی هویت شخصی در این سنین، ایجاد حسّ تعلق به خانواده و جامعه و درنهایت خودشکوفایی و بالندگی نوجوانان و جوانان از ارکان مهم و تاثیرگذار در اجرای این طرح تابستانی خواهند بود.
میرحبیبیان حسینی در پایان خاطرنشان کرد: آشنایی با مفاهیم دینی، غنی سازی اوقات فراغت فرزندان پرسنل، ارتقای سطح علمی و دینی نوجوانان و جوانان، حفظ و ایجاد روحیه نشاط و شادابی فرزندان و تشویق و ترغیب آنها به مشارکت، هم زیستی در کنار یکدیگر و در نهایت کسب مهارت های زندگی اجتماعی در قالب برگزاری اردوهای زیارتی-تاریخی، تشکیل کلاس های علمی-آموزشی و انجام مسابقات مختلف از جمله موارد اجرایی «طرح مدرسه نشاط و تعالی» است.
استقبال بیش از پنجاه هزار نفر از شهروندان منطقه 10 از “ویژه برنامه دهه کرامت”
شهرداری منطقه 10 میزبان اعضای شورای اسلامی شهر تهران، مدیران ارشد شهری و شاهد حضور چشم گیر شهروندان در جریان برگزاری “ویژه برنامه دهه کرامت” بود.
به گزارش امتیاز، به مناسبت ولادت حضرت معصومه(س)، میلاد باسعادت هشتیمن اختر تابناک امامت و ولایت حضرت علی بن موسیالرضا(ع) به منظور غنی سازی اوقات فراغت شهروندان و ایجاد روحیه نشاط و شادابی در بین آنان ویژه برنامه دهه کرامت از 13 تا 22 تیرماه با اجرای برنامه هایی با حضور مجریان و هنرمندان مطرح کشور، گروه های موسیقی سنتی و پاپ، عروسک های غول پیکر با محتوای فرهنگی، هنری و نمایشی به همراه سرود، تواشیح و شعرخوانی، مسابقه و اهدای جوایز برگزار شد. از جمله خوانندگان این برنامه می توان به دکتر محمد اصفهانی، فریدون آسرایی، علیرضا روزگار و ... اشاره کرد.
|
|
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4079/17888/69146
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4079/17888/69147
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4079/17888/69148
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4079/17888/69149
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4079/17888/69150
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4079/17888/69151
|
عناوین این صفحه
- فساد در برخی شرکتهای وزارت بهداشت
- ما لایک می کنیم آنها پولدار میشوند
- تدوین طرح جامع مدیریت پسماند تهران ، به زودی
- بررسی مشکلات انهار و جمع آوری آب های سطحی در محله های مرکزی شهر تهران
- اخبار
- اخبار