|
ماجرای بلیت ۳۵۰ هزار تومانی کنسرت «شیلر» چیست؟
گروه آلمانی شیلر بهسرپرستی کریستوفر فون دیلن که سال ۹۶، میزبان حدود ۲۴هزار مخاطب در ایران بود، آبان امسال با اجرای قطعات آلبوم جدید «صبح دم» در تالار وزارت کشور دو شب روی صحنه خواهد رفت.
این گروه موسیقی قرار است روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۶ و ۱۷ آبان سال جاری در سالن وزارت کشور تهران با اجرای منتخبی از قطعات مطرح و آلبوم جدید خود روی صحنه برود و در ادامه برگزاری تور کنسرت اروپا، تازهترین کنسرت خود را در ایران برگزار کند.
طبق برنامهریزیهایی که صورت گرفته بلیتهای قیمتگذاری شده برای این کنسرت با یک افزایش تقریبا ۱۵ درصدی نسبت به کنسرتهای قبل از ۱۰۰ هزار تومان آغاز و تا ۳۵۰ هزار تومان نیز ادامه پیدا میکند. با این توضیح که بلیتهای ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار تومان برای ردیفهای اول سالن پیشبینی شده که به ترتیب جایگاه سالن، این قیمتها کاهش پیدا میکند.
مهدی کاشی که به همراه مصطفی کبیری مدیریت برگزاری کنسرت گروه آلمانی «شیلر» به سرپرستی کریستوفرفون دیلن در تهران را به عهده دارد در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به پرسشی درباره افزایش بلیت دور جدید این کنسرتها گفت: طبیعتا قیمت بلیت در شرایطی با این ارقام تعیین شده که قیمت یورو نسبت به زمان برگزاری کنسرتهای قبلی افزایش زیادی داشته و این افزایش قیمت طبیعتا نوساناتی در هزینهها به همراه داشته که کار را برای ثابت نگه داشتن قیمت بلیت سخت کرده است. ضمن اینکه علاقهمندان موسیقی میدانند که نحوه پرداخت دستمزد به گروههای خارجی در برگیرنده شرایط ویژهای است که پرداخت برپایه یورو و دلار یکی از این شرایط است.
کاشی ادامه داد: ما هم ناچار بودیم برای اینکه بتوانیم بخشی از هزینههای مربوط به گروه را پرداخت کنیم نسبت به افزایش قیمت بلیت، حدود ۱۵ درصد مبلغ را بالاتر اعلام کنیم. این در حالی است که ما برگزاری کنسرت با وجود افزایش قیت بلیت هواپیما و ترانسفر را به شکلی برنامهریزی کردهایم که تماشاگر با افزایش ناگهانی قیمت بلیت مواجه نشود. کما اینکه بلیتهای ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار تومان فقط دربرگیرنده صندلی محدودی در ردیفهای جلوست که واقعا ناگزیر به تعیین این قیمت بودیم.
وی بیان کرد: قطعا مجموعه ما فارغ از دغدغههایی که برای انجام پروژههای فرهنگی هنری دارد، در حوزه برگزاری کنسرت هم فعالیت میکند که توجه به مباحث اقتصادی نیز بخشی از آن است. اما به طور حتم آنچه برای ما اولویت دارد تلاش برای حضور گروههای صاحب موقعیت جهانی در ایران برای اجرای برنامه است. بنابراین ما در این شرایط از بسیاری از هزینههای خود صرف نظر کردیم تا بتوانیم میزبان مخاطبان با دور تازه کنسرتهای گروه «شیلر» باشیم. شما مطمئن باشید انگیزه ما برای انجام یک کار فرهنگی در کنار توجه به مباحث اقتصادی این حوزه از نقش مهمتری برخوردار است و قطعا اگر مخاطبان شاهد افزایش قیمت بلیت هستند این اطمینان را داشته باشند که این افزایش کم رنگ قیمت بلیت فقط به دلیل افزایش هزینههای ما بوده است.
کریستوفر فون دیلن که پس از اجرای پنج شب کنسرت در تهران، قطعه «برلین – تهران» را ساخت و این اثر را برای نخستین بار در اسفند ماه سال ۹۶ طی سه شب در ایران اجرا کرد، اوایل امسال تازهترین آلبوم گروه شیلر با نام «صبح دم» (MORGENSTUND) را در همکاری با هنرمندان ایرانی منتشر کرد. این در حالی است که اعضای گروه شیلر قرار است در کنسرت ایران منتخبی از آثار برترشان را به همراه قطعات آلبوم جدیدشان با نام «صبح دم» (MORGENSTUND) به صورت اینسترومنتال اجرا کنند. این در حالی است که کریستوفر فون دیلن به همراه ارکستر خود و با حضور تکنسین صدا، نور و بک لاینر روی صحنه میرود.
کنسرت گروه شیلر ۱۶ و ۱۷ آبان ۱۳۹۸ در سالن اصلی وزارت کشور به تهیهکنندگی «ریتم نو» برگزار میشود.
دلیل برپایی بیینال مجسمهسازی در باغ کتاب اعلام شد
محمود بخشی برگزاری هشتمین دوسالانه ملی مجسمهسازی تهران در باغ کتاب را تجربهای دانست که باعث خارج شدن این هنر از فضای موزهای و نمایشگاهی گالریها و ورود به فضای عمومی یا روزمرهتر میشود.
محمود بخشی دبیر هشتمین دوسالانه ملی مجسمهسازی تهران درباره ارزیابی باغ کتاب تهران برای برگزاری دوسالانه هشتم به خبرنگار مهر گفت: دوشنبه هفته گذشته ۲۲ مهرماه جلسهای با حضور تعدادی از اعضای هیات مدیره انجمن هنرمندان مجسمهساز ایران، تیم معماری و گرافیک محیطی دوسالانه و تعدادی از هنرمندان برای بازدید از باغ کتاب تهران و برگزاری نشستی برای آشنایی مکان هشتمین دوسالانه ملی مجسمه سازی تهران داشتیم. همچنین در این بازدید امکانات فضا جهت جانمایی آثار دوسالانه مورد بررسی قرار گرفت.
به گفته وی، امین بداغی و لاله پوریانی به عنوان گروه معماری دوسالانه هشتم روی صحنه آمدند و درباره فضای باغ کتاب صحبت کردند و در ادامه این جلسه به کلیات هشتمین دوسالانه ملی مجسمهسازی تهران شامل شرایط و زمان اندک فراخوان پرداخته شد.
بخشی تاکید کرد: برای تعیین باغ کتاب به منظور محل برگزاری دوسالانه، پارامترهای مختلفی را در نظر گرفتیم و با دوستان بسیاری مشورت کردیم؛ مهمترین ویژگی برای انتخاب باغ کتاب این بود که فضای دیگری که هم مرکزیت شهری داشته باشد و هم بتواند در تعامل با فضای هنر قرار بگیرد در اختیار نداشتیم و تصمیم گرفتیم به جای فضای نمایشگاه بینالمللی تهران، باغ کتاب انتخاب شود.
وی توضیح داد: کارکرد فرهنگی تپههای عباس آباد تهران به گونهای است که نوعی ترافیک فرهنگی هنری ایجاد کرده است. به این معنی که وجود کتابخانه ملی ایران، باغ کتاب و موزه دفاع مقدس، ترافیکی از مخاطبان فرهنگ و هنر را در این فضا شکل داده است که دلیل اصلی ما برای انتخاب این فضا برای برپایی دوسالانه هشتم بود. همچنین معاصر بودن معماری این فضا و اینکه فضایی معاصر را درون و برون خودش شکل داده، دیگر دلیل ما برای انتخاب بود.
دبیر هشتمین دوسالانه ملی مجسمهسازی تهران بیان کرد: من فکر میکنم آن چیزی که ما میخواستیم برای اینکه دوسالانهای به روز و با نگاه به آینده داشته باشیم، در فضای فرهنگی هنری تپههای عباس آباد تحقق پیدا میکند و این فضا توانست بالاترین نمره را در بین انتخابهای ما به دست آورد.
وی تصریح کرد: از طرفی، برگزاری دوسالانه در باغ کتاب، یک تجربه به حساب میآید تا دوسالانه مجسمهسازی در مراحل بعدی به فضای عمومی وارد شود و به نوعی شاید پاسخگوی نگرهای از هنر باشد که میخواهد از فضای موزهای و نمایشگاهی گالریها خارج شود و وارد فضاهای عمومی یا روزمرهتر شود.
بخشی در پایان گفت: ما همچنین باید زمینه را برای آثاری که هنرمندان آنها ترجیح میدهند در محیط خلوتتری اجرا شوند، فراهم کنیم و امیدواریم بتوانیم در باغ موزه دفاع مقدس که فضاهای بسته بهتری وجود و شباهت بیشتری به گالری دارد، استفاده کنیم و در این زمینه در حال مذاکره هستیم.
هشتمین دوسالانه ملی مجسمه سازی تهران به همت انجمن هنرمندان مجسمه ساز ایران با حمایت اداره کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر، به شکل غیر رقابتی از اسفند ۱۳۹۸ تا اردیبهشت ۱۳۹۹ در باغ کتاب تهران برگزار می شود.
خالقان آثار عاشورایی تجلیل شدند
آیین «چله عشق» با هدف تجلیل از اصحاب فرهنگ و هنری که آثار مرتبط با قیام عاشورا خلق کردهاند، در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار شد.در ابتدای این آیین که برای تجلیل از ۸ موسیقیدان به همراه ۱۰ سینماگر مطرح کشور که آثاری با موضوع قیام امام حسین(ع) خلق کرده بودند، تدارک دیده شده بود، اشرف بروجردی رییس کتابخانه ملی پشت تریبون قرار گرفت و گفت: مقدمتان را در مراسم تکریم آثار ماندگار و خالقان این آثار گرامی میدارم، آمدهاید تا به یکدیگر یادآور شویم که عاشورا نه یک حادثه که یک فرهنگ مبتنی بر معرفت و حسین ارایه دهنده این معرفت به بشریت است تا انسانها بدانند ماموریت بشریت کسب آرامش و دوست داشتن دیگر انسان هاست.
وی افزود: بدین سان تجربه زیست بهشتی را در سرای این جهان حس کنند. اینک در جمع کسانی هستیم که با خلق آثارشان حسین را از غربت و تنهایی درآورند و حمیت، ایثار، وفاداری و... به عهد حسینی را در سایه عشق به نمایش گذاشتند تا ما بدانیم حسین رسالتش را در عشق به انسانها برای نجات از گمراهی، کمال و دانایی و تا بدان جا رسانده که زمزمهشان چنین به گوش برسد.
سپس وی گفت: ما اینک برای امام زندهای دور هم جمع شدهایم که فریادش را به گوش بشنویم. سلام بر یاری کنندگان عاشورا در آیین «چله عشق».
در ادامه مجید انتظامی به همراه گروهش به اجرای چند قطعه موسیقی پرداختند.
سپس در بخش تألیف و پژوهش اشرف بروجردی، پیروز حناچی شهردار تهران و... روی صحنه آمدند و از مرحوم سیدشهاب الدین مرعشی نجفی تجلیل کردند.
فرزند مرعشی نجفی در این بخش گفت: پدرم قبلا کتابی داشتند که شرحی بر کتاب قاضی روحالله بود. تحریر دومی از این کتاب کردیم که نامش کتاب موسوعه الامامه بود این کتاب در برگیرنده آرای اهل سنت و خوشبختانه ده جلد از این کتاب درباره امام حسین(ع) است. این کتاب تاکنون چندین جایزه از ایران و خارج از ایران گرفته است. این را هم باید بگویم پدرم تا حدودی منزوی بود ولی آثار زیادی را تألیف کرد.
در ادامه از عباس محدث قمی تجلیل شد.
یکی از بستگان او در این بخش گفت: ایشان مشهور به کتاب مفاتیح است اما او فقیهی ادیب و کتاب مشهور ایشان کتاب سفینه البهار است که ایشان بیشتر از ۲۰ سال برای آن زحمت کشیدند. تعبیر خودشان این است که سابقه چنین کاری برای کتابی وجود نداشته است.
در ادامه از سیدجعفر شهیدی نویسنده «پس از پنجاه سال» تجلیل شد.
در این بخش نوه وی گفت: این کتاب پژوهشی تازه بر قیام حسین و به چند زبان ترجمه شده است.
محمد ابراهیم آیتی نویسنده «بررسی تاریخ عاشورا» و رسول جعفریان نویسنده «تاملی در نهضت عاشورا» از دیگر تجلیلشوندگان بودند.
جعفریان در ادامه عنوان کرد: من تعجب کردم که کتاب این حقیر انتخاب شده است اولین بار این اثر را طی برنامه تلویزیونی در ۲۰ سال قبل ارایه کردم و از آن زمان تا حالا به طور مکرر چاپ شده است. اغلب یادداشتهایی درباره عاشورا مینویسم و آخرینش این بود که سعی کنیم عاشورا را مردمی نگه داریم، آن را دچار سیاست زدگی نکنیم و به عنوان ابزاری در کشمکشهای خودمان استفاده نکنیم.
محمد اسفندیاری نویسنده «کتابشناسی تاریخی امام حسین» نیز در این مراسم مورد تجلیل قرار گرفت.
وی در این بخش گفت: تاکنون بیش از ۵ هزار کتاب به فارسی و عربی درباره امام حسین(ع) نوشته شده که چهار هزار عنوان آنها ویژه صد سال اخیر است. من از میان این پنج هزار کتاب صد کتاب را که مهمترین کتاب درباره امام حسین است، به ترتیب زمان بررسی کردم.
سپس از مرحوم دکتر علی شریعتی نویسنده «شهادت و حسین وارث آدم» تجلیل شد که احسان شریعتی فرزند او روی صحنه آمد و بیام کرد: این کتاب نیازی به معرفی ندارد. شریعتی و این متن تاریخی متعلق به همه نهضتهای آگاهی، هر جبههای که مبارزه حق و باطل در آن وجود دارد، است. شریعتی و نهضت حسینی ادامه دارد.
در بخش موسیقی از محمدرضا شجریان خواننده «رندان تشنه لب»، حسین علیزاده آهنگساز آلبوم «نینوا»، لوریس چکناواریان آهنگساز سمفونی «شب قبل عاشورا» تجلیل شد که این افراد در این مراسم حضور نداشتند.
سپس از مجید انتظامی آهنگساز فیلم «روز واقعه» تجلیل شد.
در ادامه از صدیقه بهرانی شروه خوان لالایی «مختارنامه» قدردانی شد. وی در این بخش گفت: ما هر چه داریم از حسین و اولاد حسین است.
تورج زاهدی پژوهشگر موسیقی عاشورا از دیگر تجلیلشدگان بود که در این مراسم حضور نداشت.
اخبار
تمدید مهلت فراخوان هشتمین دوسالانه مجسمهسازی تهران
به گزارش ستاد خبری دوسالانه ملی مجسمهسازی تهران، شورای سیاستگذاری هشتمین دوسالانه ملی مجسمه سازی تهران، به دلیل تقاضای جمع زیادی از هنرمندان مبنی بر کوتاه بودن زمان ارائه طرح های پیشنهادی، مهلت ارسال طرح ها را تا روز یکشنبه ۱۲ آبان ساعت ۱۴ تمدید کرد.
به گفته دبیر دوسالانه هشتم، با اعلام فراخوان در روز ۲۷ شهریورماه و در پی آن با برگزاری دو نشست درباره رویکردها و مکان برگزاری دوسالانه ـ باغ کتاب ـ که با استقبال هنرمندان مواجه شد، دریافتیم که مدت اعلام شده در فراخوان برای آنچه مدّنظر ما بوده، کم است و این یکی از دلایل مهّم شورای سیاستگذاری برای تمدید مهلت فراخوان بود. هدف اصلی ما در این رویداد، تمرکز بر فرایند شکل گیری آثار است و همچنین بازتعریف مرزهای مجسمه سازی و حمایت از دیگر رسانه های هنر معاصر و بین رشتهای، به دلیل این رویکردهای نوین، هنرمندان برای ارائه آثار و ایده هایشان به مهلت بیشتری نیاز دارند.
هشتمین دوسالانه ملّی مجسمه سازی تهران از اسفند ۱۳۹۸ تا اردیبهشت ۱۳۹۹ در باغ کتاب تهران برگزار می شود.
چهار قسمت سریال «دل» پروانه نمایش گرفت
در جلسه اخیر شورای پروانه نمایش آثار غیر سینمایی، برای قسمت ۱ تا ۴ سریال «دل» به تهیهکنندگی جواد فرحانی و کارگردانی منوچهر هادی پروانه نمایش صادر شد.
همچنین در این جلسه برای ۶ عنوان فیلم مستند پروانه نمایش صادر شد.
شورای پروانه نمایش آثار غیر سینمایی، برای داستانی بلند «به وقت طلاق» به تهیهکنندگی محمدجواد پیمان راد و کارگردانی حسن حج گذار، «میس کال» به تهیه کنندگی سیدمیلاد جلالی پور زنجانی و کارگردانی هادی کیان نیا پروانه نمایش صادر شد.
در این جلسه با نمایش هشت عنوان فیلم کوتاه و مستند ایرانی برای نمایش در گروه «هنر و تجربه» و سه عنوان سینمایی خارجی موافقت شد.
جان کلارک بازیگر برنده جایزه امی درگذشت
جان کلارک از بازیگران سریال طولانی «روزهای زندگی» که سال ۲۰۰۵ جایزه امی یک عمر دستاور هنری را دریافت کرد بر اثر ذاتالریه درگذشت.وی ۸۸ ساله بود و در چند سال اخیر مشکلات متعددی سلامتیاش را کاهش داده بود. این بازیگر سال ۱۹۳۱ در ایندیانا متولد شد و به دلیل شغل پدرش که افسر ارتش بود در نقاط مختلف کشور زندگی کرد. وی در یوسیالای در رشته تئاتر تحصیل و در جنگ کره در نیروی هوایی خدمت کرد.این بازیگر در بیش از ۷۵ نمایش در شیکاگو روی صحنه رفت و بازیگر فیلمهایی چون «داوری در نورنبرگ» و «دنیای دیوانه، دیوانه، دیوانه» بود.کلارک اما بیش از همه برای نقشآفرینی خود در سریال «روزهای زندگی» شناخته میشود که نمایش آن از سال ۱۹۶۵ آغاز شد و تا ۴ اکتبر ۲۰۱۹ تعداد اپیزودهای آن به ۱۳ هزار و ۶۹۵ رسیده است. کلارک ۳۹ سال در این سریال نقشآفرینی کرد.
اخبار
با حکم معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ؛
سرپرست اداره کل مطبوعات و خبرگزاریهای داخلی منصوب شد
معاون امور مطبوعاتی و اطلاعرسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکمی «احسان الله حجتی» را به عنوان سرپرست اداره کل مطبوعات و خبرگزاریهای داخلی جایگزین «سیدمحمدرضا دربندی» مدیر کل سابق کرد.
براساس اعلام روابط عمومی معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکم محمد خدادی خطاب به احسان الله حجتی آمده است: نظر به صلاحیت و سوابق جنابعالی بدینوسیله با حفظ سمت فعلی، به عنوان سرپرست اداره کل مطبوعات و خبرگزاریهای داخلی منصوب میشوید.
امید میرود با برنامهریزی و استفاده از ظرفیت موثر همکاران آن اداره کل و مشارکت با صنوف مرتبط، خدمترسانی به جامعه مطبوعاتی در جهت تحقق سیاستهای رسانهای جمهوری اسلامی ایران ارتقاء یابد.
«سیدمحمدرضا دربندی» مدیر کل سابق با پایان یافتن ماموریت خود در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از این سمت خداحافظی کرد.
کاستلوچی در ایران کارگردانی میکند
پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان کارگاه «مناظرهای در باب امواج» را با هدایت کلودیا کاستلوچی در یکی از کاروانسراهای کویری اطراف شهر کاشان برگزار می کند که این کارگاه با حضور ۱۸ نفر از شرکتکنندگان ایرانی و ۵ نفر از اعضای ایتالیایی گروه کاستلوچی به یک تولید مشترک خواهد رسید و اجرای پایانی کارگاه، روز ۲۹ آذرماه است که ۲ اجرا در تاتر مولوی تهران خواهد داشت.
کلودیا کاستلوچی از شاخصترین کارگردانان و طراحان حرکت معاصر جهان و از بنیانگذاران گروه رافائل سانزیو (به سرپرستی رومئو کاستلوچی) کارگاهی با تمرکز بر بدن، ریتم و طبیعت در دل کویر مرکزی ایران برگزار میکند و محصول آن را در یک کاروانسرا و یا تپههای سیلک اجرا خواهد کرد.
کارگاه آکسیون کاستلوچی همزمان با جشنواره مهر کاشان از ۲۳ تا ۲۸ آذر به مدت ۶ روز برگزار و در روز ۲۸ آذر همزمان با اختتامیه جشنواره اجرا خواهد شد. ساعت برگزاری این کارگاه هر روز از ساعت ۱۰ صبح لغایت ۵ عصر در دل کویر خواهد بود و همچنین پس از اتمام روزانه کارگاه، مباحث نظری و گفتگو با کلودیا کاستلوچی ادامه می یابد و شرکتکنندگان از روز شروع تا پایان کارگاه در یکی از کاروانسراهای اطراف کاشان و یا شهر کاشان اسکان خواهند داشت.
در صورت فراهم شدن امکانات و موافقت سرپرست کارگاه و ایجاد هماهنگی های لازم، شرایط اجرای این اثر در کشور ایتالیا نیز امکان پذیر است.
شرایط ثبتنام در کارگاه عبارتند از:
گرچه تمرکز این کارگاه بیشتر روی بدن و حرکت است اما حضور همه علاقهمندان به هنر تئاتر در شاخههای مختلف مجاز است.سن مجاز شرکتکنندگان در کارگاه از ۱۸ سال به بالا است.با توجه به محدودیت کارگاه در صورت تکمیل ظرفیت انتخاب شرکتکنندگان بر اساس پارامترهای مدنظر کاستلوچی است.علاقهمندان جهت ثبت نام می توانند به سایت تیوال مراجعه کنند.
برگبرنده «پناه آخر» کیست؟
داریوش یاری کارگردان «پناه آخر» از ویژگیهای این سریال که این شبها از شبکه یک سیما در حال پخش است سخن گفت.داریوش یاری کارگردان سریال «پناه آخر» با حضور در برنامه «سلام صبح بخیر» در شبکه سه از فعالیتهای سینمایی و تلویزیونی خود سخن گفت و بیان کرد: «دخیل» اولین تجربه سینمایی من بود که بعد از چند کار کوتاه در سال ۸۱ کارگردانی کردم و بعد از آن تا ساخت «کربلا جغرافیای یک تاریخ» نزدیک به یک دهه طول کشید. «لیلاج» سومین تجربه سینماییام است که ان شاءالله از بیستم آبان اکران میشود. وی درباره آثار تلویزیونی خود هم از سریالهای «مدرسه ما»، «خانهای روی تپه» و تله فیلم «حبیب» یاد کرد.یاری در ادامه درباره سریال «پناه آخر» که این شبها از شبکه یک در حال پخش است اظهار کرد: این سریال ابتدا با نام «مجلس حیرانی» تولید شد و بعد با صلاحدید مدیران قرار شد به «پناه آخر» تغییر نام دهد. فیلمنامه این سریال از طرف گروه فیلم و سریال مرکز سیمافیلم برای من فرستاده شد که آقای طاهری نوشته بود و فضاهای خوبی را میشد در روایت در آن بوجود آورد. سپس صادق خوشحال به عنوان نویسنده به کار اضافه شد و اکبر نبوی به عنوان مشاور پروژه در جلسات ما حضور یافت.
عاشورا تقابل خیر و شر
وی در واکنش به اینکه چه مفهومی در فیلمنامه بهعنوان قلاب سریال او را درگیر کرده است، توضیح داد: من در جستجوی یک ایده اصلی در این فیلمنامه بودم. همیشه برای من این مهم بود که وقتی صحبت از عاشورا میشود یک تابلوی نقاشی در ذهن ما شکل میگیرد که ۳۳ هزار نفر یک طرف و ۷۲ تن یک طرف دیگر میایستند و به نظر میرسد این رویارویی تقابلی از کینه، حسادت، بدبختی و... در مقابل محبت و عشق، ایثار و همه ویژگیهای خوب است. کارگردان سریال محرمی «هاتف» اضافه کرد: این لحظه لحظهای عاشورایی است و خوشا به حال آدمهایی که بهترین انتخاب را انجام میدهند تا بستر رستگاری را رقم بزنند. یاری در بخشی دیگر درباره انتخاب بازیگران سریال «پناه آخر» تصریح کرد: من دوست داشتم بیژن امکانیان در این سریال حضور داشته باشد چون ظرافتهایی در بازیاش دارد. پیش از این هم تجربهای با هم در «خانهای روی تپه» داشتیم فیلمنامه را به او دادم و بعد دیدم درک درستی از آن دارد و بعد هم درباره مفاهیم داستانی و... گفتگو کردیم. وی درباره حضور امین زندگانی نیز گفت: امین زندگانی همیشه نقش داماد خوب خانوادههای ایرانی را دارد در این سریال هم به او گفتم قرار است همان داماد خوب باشد و از قسمتهایی به بعد ساختار تغییر میکند.
وسواسهای غزالی فیلمساز را دیوانه میکند
یاری درباره حضور عباس غزالی نیز تصریح کرد: غزالی خیلی با وسواس کارهایش را انتخاب میکند. او آنقدر وسواس دارد که گاهی تو را بهعنوان فیلمساز دیوانه میکند! به اجبار چندین بار رجوع میکنی به متن و حتی مجبور میشوی با نویسنده حرف بزنی و دلایلی برای سکانسهای مختلف پیدا کنی.
|
|
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4147/18434/71735
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4147/18434/71736
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4147/18434/71737
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4147/18434/71738
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4147/18434/71739
|
عناوین این صفحه
- ماجرای بلیت ۳۵۰ هزار تومانی کنسرت «شیلر» چیست؟
- دلیل برپایی بیینال مجسمهسازی در باغ کتاب اعلام شد
- خالقان آثار عاشورایی تجلیل شدند
- اخبار
- اخبار