|
با حضور نوازندگان خارجی و داخلی
نخستین جشنواره نی انبان آغاز به کار کرد
نخستین جشنواره بین المللی نی انبان روزگذشته باحضور و اجرای نوازندگانی از فرانسه ،مجارستان و اسپانیا در جزیره کیش آغاز به کار کرد.
به گزارش امتیاز، جشنواره نی انبان روز گذشته چهارشنبه ۲۰ اسفندماه در حالی با حضور واجرای نوازندگانی از کشور فرانسه،مجارستان و اسپانیا کارخود را آغاز کرد که قبل از شروع اجراها نشست خبری با حضور خسرو نشان معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش، سعید یکه دهقان مدیر بازاریابی و گردشگری معاونت گردشگری ، فواد توحیدی پژوهشگر و دبیر جشنواره و محسن شریفیان دبیر بخش بین الملل در سالن رازی همایش های این منطقه برگزار شد.
در ابتدای این برنامه ، خسرو نشان معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش درباره این جشنواره گفت: برگزاری چنین جشنواره هایی زمینه ساز ارتباط سازنده میان نوازندگان در سطح بین المللی خواهد بود.
او ادامه داد: امروزه هنر ارزشمند نوازندگی نی انبان در گستره جغرافیایی کشور های اتریش، آلمان، اسپانیا، اسکاتلند، ایسلند، انگلستان، فرانسه، مجارستان، ترکیه، یونان، تا شبه قاره هندوستان توسعه یافته است.
وی افزود: این ساز از ویژگی های منحصر به فردی در جنوب کشور برخوردار است در نتیجه بنا نهادن یک جشنواره خوب می تواند زمینه ساز اقدامات ارزنده دیگر در حوزه هنر محسوب شود.
نشان همچنین گفت: باوجود اینکه سایه کرونا یک سال است که بر تمام فعالیت ها تاثیر گذاشته وآسیب های فراوانی به وجود آورده اما با مدیریت صحیح در حوزه امور هنری این منطقه همچنان جایگاه خود را حفظ کرده است.
معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش ادامه داد: پیشنهاد برگزاری از سوی فواد توحیدی مطرح و بعد از بررسی مورد تایید قرار گرفت.
او در پایان هم گفت: ساز نی انبان در سال ۹۴ به عنوان یک اثر ملی به ثبت میراث فرهنگی رسید و در گستره استان های کرمان، هرمزگان، بوشهر و خورستان به این ساز توجه ویژه ای شده است در نتیجه برگزاری رویداد های فرهنگی و هنری که بتواند در دراز مدت برند گردشگری کیش را حفظ کند مورد حمایت سازمان منطقه آزاد کیش قرار می گیرد.
در ادامه این نشست فواد توحیدی پژوهشگر و دبیر جشنواره هم گفت: ۲ سال از مهاجرت من به جزیره کیش می گذرد و از همان لحظه به فکر طراحی جشنواره ای فراملی متناسب با اتمسفر و حال و هوای جزیره بودم و بالاخره به این باور رسیدم که نی انبان بهترین گزینه در این رابطه است.
وی افزود: این جشنواره از امروز ۴شنبه ۲۰ اسفندماه با حضور ۱۱ گروه و هنرمندانی از کشورهای فرانسه، مجارستان واسپانیا آغاز و به مدت ۳ روز ادامه خواهد یافت و گروه های موسیقی هر شب در اسکله تفریحی مرجان، میکا مال و تماشاخانه ساحلی کشتی یونانی به اجرای برنامه می پردازند.
او ادامه داد: مراسم اختتامیه نیز با تجلیل از پیشکسوتان این ساز در روز جمعه ۲۲ اسفندماه برگزار خواهد شد.
محسن شریفیان دبیر بخش بین الملل این جشنواره نیز گفت: خوشحالم که امروز شاهد برگزاری چنین رویدادی هستیم ، نی انبان یک ساز ملی است و نیاز به یک جشنواره مستقل داشت که خوشبختانه امروز شاهد برگزاری آن هستیم.
سعید یکه دهقان مدیر بازاریابی و گردشگری معاونت گردشگری منطقه آزاد کیش هم در انتهای نشست گفت: دغدغه ما در حوزه گردشگری برگزاری رویدادها قوی است که قابلیت جذب گردشگر داشته باشد و باعث حضور گردشگر به خاطر این رویداد در کیش باشد، امیدواریم در گام های بعدی این جشنواره به صورت تقویمی برگزار شود.
در اولین روز از جشنواره نی انبان گروه بومیان کیش،بوتیا،کوبکا و آوای کویر درتماشاخانه ساحلی کشتی یونانی،گروههای بزنجان،ثلاث و هلیل در تماشاخانه ساحلی مرجان،گروه موسیقی لیان در تلفیق با نوازندگانی از فرانسه و مجارستان در مجموعه تجاری تفریحی میکامال و گروهای لوریان،شباب،بزجان و شارب نیز در اسکله تفریحی اجراهایی را داشتند.
نخستین جشنواره بین المللی نی انبان توسط معاونت گردشگری و معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش و به ریاست خسرو نشان از 20 تا 22 اسفندماه در کیش برگزار خواهد شد که فواد توحیدی دبیری جشنواره و محسن شریفیان دبیری بخش بین الملل را برعهده دارند.
گردشگر به خاطر این رویداد در کیش باشد، امیدواریم در گام های بعدی این جشنواره به صورت تقویمی برگزار شود.
در تئاتر هم به یک کیارستمی نیاز داریم
محمد عارف، رییس کانون نمایشنامهنویسان خانه تئاتر با تاکید بر ضرورت شکلگیری تئاتر ملی در ایران، از کماعتبار شدن جایگاه نمایشنامهنویسی در دو سه دهه اخیر ابراز تاسف میکند. او میگوید بعد از رادی و ساعدی و بیضایی و خلج و استادمحمد و حکیم رابط و دیگر درامنویسان حرفهای شاخص چه کردهایم؟ چه میخواهیم بکنیم؟عارف، درباره اهمیت برگزاری مسابقه نمایشنامهپژوهی ایران میگوید و تاکید دارد که نمایشنامه همچنان مهمترین رکن یک نمایش است و ضروری است جایگاه این رکن مهم را احیا کنیم.او یادآوری میکند که نمایشنامهپژوهی ترکیبی از پژوهش، نمایشنامه و انسان شناسی است که برای عنوانِ دور نخست کنفرانس ملی ایران انتخاب شده و آغازگر حرکت جدیدی از منظر انسانشناسی فرهنگی است که بر اساس نظریه انسان شناسی برانیسلاو مالینوفسکی، « نیاز و نهاد» شکل گرفته است.
عارف درباره ضرورت پژوهش در نمایشنامهنویسی توضیح میدهد: نخستین کنفرانس ملی نمایشنامهپژوهشی ایران نیز مانند هر رویداد مهم ملی باید پس از اختتامیه مورد نقد و بررسی منتقدین و صاحب نظران ایران قرار گیرد. قطعا اندیشمندان حوزه درام، پژوهش هنر و انسانشناسی تئاتر، بعداً این رویداد جدید ملی را بررسی خواهند کرد. اما از نظر عنوان و اساس آن، گمان میکنم از آغاز درامنویسی ایران تا امروز، برای نخستین بار است که چنین اتفاقی توسط کانون نمایشنامهنویسان و مترجمان خانه تئاتر ایران رخ میدهد.
او ادامه میدهد: چیستی نمایشنامه و موجودیت آن در ایران از آغاز تا امروز دغدغه این کنفرانس است که البته بخش مهمی از آن در مقالاتی که به دبیرخانه رسیده مشهود است.
عارف با اشاره به پیشینه فرهنگی کشورمان یادآوری میکند: ایران متمدن کشوری با هفت هزار سال سابقه هنری، هنوز برای طرح یکسری از پرسشها نیازمند پژوهشهای جدی است؛ پزوهشهایی همانند این که آیا تئاتر ملی در ایران وجود دارد یا خیر؟ آیا ایران هم مانند یونان و مصر دارای تئاتر سه هزار ساله و شش هزار ساله هست یا خیر؟ آیا خاستگاه نمایش مذهبی تعزیه ایران است یا خیر؟ اگر هست با کدام شیوهی مطالعاتی انسانشناسی و با چه رویکردی میتوان پاسخ آن را یافت؟ نظریه اشاعهگرایی کلارک ویسلر چگونه میتواند در این بین راه حلی نشان دهد؟ آیا هر کارگردان یا بازیگر یا نورپرداز یا دانشجوی لیسانسی که هنوز نمایشنامه ننوشته، میتواند دراماتورژ باشد؟ آیا به درستی تفاوت تئاتر دفاع مقدس با تئاتر جنگ روشن هست که بتوان آثاری را بین این دو دسته تقسیم کرد؟ و دهها پرسش دیگر که باید برای پاسخ به آنها کوشش کرد و راهی جز پژوهش در این میان وجود ندارد.
ریس کانون نمایشنامهنویسان خانه تئاتر بعد از طرح این پرسشها ادامه میدهد: بنابراین ایدهی نخستین کنفرانس ملی نمایشنامهپژوهی ایران را کانون نمایشنامهنویسان و مترجمان خانه تئاتر ایران برای نخستین بار مطرح کرده و حدود صد و دوازده نفر از پژوهشگران کشورکه غالبا از استاد تمامی(پروفسوری) تا دانشیاری (اسوشیت پروفسور) و کارشناسی ارشد دانشگاهها هستند برای پاسخ به بخشی از این همه نیاز طی هشت ماه مداوم تلاش کردهاند. یقینا این کنفرانس آغازگر این راه اساسی است و مدعی پاسخ به همه پرسشها نیست چون ذات پژوهش تردید است اما جای خوش وقتی است که بذر پرسش و تلاش برای پاسخ پاشیده شده است.
او با اشاره به بینتیجه ماندن بسیاری از مباحثی که در حوزه نمایشنامهنویسی مطرح میشود، خاطرنشان میکند: اگرچه همواره در فستیوالها و مقالات علمی پژوهشی و سمینارهای ملی در مورد نمایشنامه و فیلمنامه بسیار بحث میشود و به درستی هم اشاره میشود اما معمولا در همان حد گفت وگوی بیتلاش باقی میماند. در نشستهای تخصصی و ارزشمند نمایشنامهشناسی و فیلمنامهشناسیها فقط به نقل آسیبها پرداخته میشود. موضوعی مهم که نیازمند خاستگاهشناسی و تجزیه تحلیل و تفسیر و راهکار است.
عارف یادآوری میکند: شواهد نشان میدهد که زمانی «نمایشنامه» ستون اصلی نمایش در ایران بود اما در دو سه دههی گذشته، جایگاه و اعتبار نمایشنامه اصلاً از اهمیت افتاده است. هر کسی میتواند بدون تسلط بر قواعد نمایشنامهنویسی، متنی بنویسد و کار کند. نه اینکه هرکسی که نامش نمایشنامهنویس نیست نتواند کار کند. منظورم این است که آنقدر جایگاه نمایشنامه دمدستی شده که اهمیتی برای آن در ساختار یک تئاتر قائل نیستند.
او که دانشآموخته ادبیات نمایشی است و دکتری تخصصیاش هم انسان شناسی تئاتر بوده، میافزاید: برای من این پرسش حکم حیاتی داشته که چه اتفاقی در یک سده نمایشنامهنویسی ایران رخ داده است؟ بعد از رادی و ساعدی و بیضایی و خلج و استادمحمد و حکیم رابط و دیگر درامنویسان حرفهای شاخص چه کردهایم؟ چه میخواهیم بکنیم؟ همیشه دغدغه این را داشتم که باید در مورد نمایشنامه و آسیبهای آن و افت و خیزهایی که از آغاز تا امروز داشتیم نه فقط در ایران که از یونان باستان تا امروز در ایران، پژوهش کنیم.
او با تاکید بر جایگاه حیاتی نمایشنامه خاطرنشان میکند: برخلاف آنچه در ایران فعلی مشاهده میکنیم، معتقدم که ستون هر نمایشی، نمایشنامه است نه بقیه ارکان آن. برخلاف دیدگاه برخی منتقدان که میگویند تئاتر بوال بازیگر محور است و میتواند تک نفره باشد و فقط مبتنی بر بازیگر است، میگویم آن بازیگری که میتواند در چنین تئاتری خیلی خوب کار کند، در واقع یک نویسندهی خلاق و حرفهای است؛ چون مدام در ذهنش دارد درام نوشته میشود و همزمان بازی میکند. کاری که هر بازیگری نمیتواند انجام دهد. چنین کسی، نویسندهای است که به جای نوشتن بر کاغذ، درام را در ذهنش مینویسد. بنابراین تئاتر بوال اگر موفق میشود، بر اساس نمایشنامهنویس آن است. اما در ایران، معمولا سهم مادی و معنوی نمایشنامه و نمایشنامهنویس از قلمها افتاده است.
عارف ابراز تاسف میکند: حق درام نویس به شدت از لحاظ حقوقی و حقیقی خیلی دون در نظر گرفته شده و در اغلب موارد هیچ حقوقی برای درامنویس منظور نمیکنند یا رقم دریافتی درامنویس به نسبت بقیه عوامل اجرایی نمایش خیلی پایین است. در حالی که در مملکت متمدن و کهن ما باید قانونی وضع بشود که حق نویسنده برای تمام اجراها پرداخت بشود. حتی پس از مرگ اگر نمایشنامهاش اجرا شود باید حق نویسندگیاش به خانوادهاش پرداخت شود.
رییس کانون نمایشنامه نویسان متذکر میشود: بنابراین، تصمیم گرفتیم گام به گام برای نمایشنامه و نمایشنامهنویسان در ایران به تعریفی به جا برسیم. در این کنفرانس در مورد پژوهش بر نمایشنامه کار کنیم. فرد نمایشنامهنویس پنج شش سال وقت میگذارد و مینویسد، نه تنها پولی به او نمیدهند بلکه وقتی متن وی در بازبینی رد میشود یا در اجرا مورد نقدها قرار میگیرد، نویسنده مورد بازخواست قرار میگیرد. اینجاست که به لحاظ حرفهای و هنری- علمی، ضرورت این اقدام جدی میشود.
او اضافه میکند: کانون نمایشنامهنویسان و مترجمان خانه تئاتر ایران بهترین جا برای انجام این کار بود و الان که واکنشها دریافت میشود، حس خوب برگزاری کنفرانس قابل لمس است؛ پژوهشگران و نمایشنامهنویسان و استادان دانشگاه استقبال بسیار خوبی از آن کردهاند و به این کنفرانس ملی احترام گذاشتهاند بنابراین به نظر میرسد که جایش در ادبیات نمایشی ما خالی بوده است. امیدوارم همکاران عزیزم در هیات مدیرههای بعدی دومین و چندمین کنفرانس ملی نمایشنامهپژوهشی را برگزار کنند که هر دوره مکمل دورههای پیش باشد.عارف درباره ارزیابی کیفیت آثار رسیده توضیح میدهد: همانطور که پروفسور ناظرزاده هم در ویدیوی پس از انتخاب چکیده مقالات فرمودهاند، استقبال از کنفرانس به لحاظ کمی بسیار عالی است. بالغ بر ۱۰۰ مقاله به کنفرانس رسیده است. از نظر کیفی هم با توجه به اینکه من یکی از داوران مقالات ایرانی و خارجی هستم، باید بگویم خوشبختانه آنقدر سطح مقالات خوب بوده که توانستیم نوزده مقاله را به مجلات علمی و پژوهشی معرفی کنیم. مقالاتی که بسیار عالی هستند و به تعامل در باب نمایشنامهنویسی ایران کمک میکنند.
او با ابراز امیدواری برای برگزاری دورههای بعدی این همایش به صورت بینالمللی ادامه میدهد: امسال کنفرانس را به صورت ملی برگزار کردیم اما امیدواریم در دوره بعد همکاران محترم ما آن را به صورت بینالمللی ادامه دهند که متوجه شویم منتقدان جهان در مورد نمایشنامه و نمایشنامهنویسی ایرانی چه نظری دارند؟
عارف با ابراز خرسندی از تنوع موضوعی مقالات رسیده به کنفرانس می گوید: این تنوع هم بسیار قابل توجه بود؛ با عناوین متنوعی مانند زن در نمایشنامه، تاریخ در نمایشنامه، نقش فرهنگ در نمایشنامه، ساختار، ژانرهای مختلف، سیاست، ترجمه در نمایشنامه و غیره مقالاتی نوشته شده و از زوایای قابل تاملی پژوهش و بررسی کردهاند و از همه مهمتر اینکه فکر میکنم در این مقالات آثار حدود ۸۰ درصد از نمایشنامهنویسان مهم و اثرگذار ایران مورد مداقه و بررسی قرار گرفته شده است.
اخبار
فیلم «کولر»به جشنواره های پالرمو ایتالیا و لس آنجلس آمریکا راه یافت
فیلم «کولر» به نویسندگی و کارگردانی ایمان صدیق به جشنواره های در پالرمو ایتالیا و لس آنجلس آمریکا راه یافت
به گزارش امتیاز؛ فیلم کوتاه «کولر» به نویسندگی و کارگردانی ایمان صدیق و تهیهکنندگی منوچهرهادی در ششمین حضور جهانی خود به بخش مسابقه فیلم کوتاه جشنواره بینالمللی sidereel film festivalلس آنجلس آمریکا راه یافت و همچنین در بخش مسابقه فیلم کوتاه جشنواره Festival del Cinema di Cefalu پالرمو ایتالیا با دیگر فیلمها رقابت میکند.
موسیقی فیلم کولر توسط کریستف- رضاعی ساخته شده است.
محمدرضادلپاک بعنوان مشاور هنری، علی طالبی (مدیر فیلمبرداری) و حسن- مهدوی(طراح صدا) در این فیلم حضور دارند. علی مهربان، مونامهدی پور و سهیل داوودی راد بازیگران فیلم کوتاه «کولر» هستند.همچنین کمپانی اِیفیلمپرو با مدیریت علی- غیاثوند، مسئولیت پخش جهانی فیلم را به عهده دارد.
«جنایت بیدقت» به هنگکنگ میرود
«جنایت بیدقت» به کارگردانی شهرام مکری در بخش سینمای جهان چهلوپنجمین جشنواره فیلم هنگکنگ حضور خواهد داشت. هفت فیلم دیگر از فیلمسازان ایرانی هم در این جشنواره به نمایش گذاشته میشود.
به گزارش امتیاز؛ این فستیوال که از دوازده فروردین به مدت دو هفته برگزار میشود در بخش سینماى جهان، هشت فیلم ایرانی «جنایت بىدقت» به کارگردانى شهرام مکرى، «منطقه پایانى» به کارگردانى بردیا یادگارى و احسان میرحسینى، «خط فرضى» به کارگردانى فرنوش صمدی، «مجبوریم» به کارگردانى رضا درمیشیان، «رادیولوژى یک پرتره» به کارگردانى فیروزه خسروانى، «دشت خاموش» به کارگردانى احمد بهرامى، «پسر-مادر» به کارگردانى مهناز محمدى و همچنین فیلم کوتاه هجده دقیقهاى «پنهان» آخرین ساخته جعفر پناهى را به نمایش خواهد گذاشت.
دو فیلم «رادیولژى یک پرتره» و «دشت خاموش» در بخش مسابقه فیلمهاى اول و دوم این فستیوال هم به نمایش درمیآیند. این جشنواره از قدیمىترین فستیوالهاى آسیایی است و امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا، امکان دعوت از میهمانان خارجى را نخواهد داشت. دربخشهاى دیگر این فستیوال مرورى بر سینماى ژاپن و بخش رقابتى فیلمسازان جوان چین هم به چشم میخورد.«جنایت بیدقت» به تهیهکنندگی نگار اسکندرفر محصول موسسه فرهنگی هنری کارنامه است و پخش جهانی آن را نسرین میرشب در کمپانی «دریم لب» بر عهده دارد.
اخبار
ضبط عشق در روزهای کرونا آغاز شد
تهیه کننده مجموعه تلوزیونی (عشق در روز های کرونا) از آغاز فیلم برداری آن به کارگردانی جواد حسینی با موضوع ایثار و فداکاری مدافعان سلامت و کمک های مومنانه مردم در این ایام خبر داد.
به گزارش امتیاز؛ مجموعه تلوزیونی «عشق در روزهای کرونا» با موضوع ایثار و فداکاری شهدای مدافع سلامت و خدمات مومنانه گروه های مردمی از زمان شیوع کرونا، در16 قسمت 10 دقیقه ای در حال تهیه و ضبط است.فرزاد هوشیار پارسیان، تهیه کننده مجموعه تلوزیونی « عشق در روزهای کرونا» گفت: این مجموعه 16 قسمتی به سفارش گروه اجتماعی شبکه یک سیما در حال تهیه و ضبط است . او افزود:عشق در روزهای کرونا در 16 قسمت روایت محور، با عناوین: پلمپ مردمی، شربت آلبالو، سرهنگ وفادار، دنیای وارونه، ثانیه هفتادو یکم، اخبار ساعت4، زودپز معجزه گر، این روزها، شاه پناهم بده، مستند، عطا، زندگی در بهشت، قرنطینه، پرستار داوطلب، لوطی نصرت و حاج حسین یکتا در حال تولید است. هوشیار پارسیان ضمن اشاره به 16روایت عاشقانه از خدمات مدافعان سلامت و ایثار مردم در این روزهای سخت گفت: در یک سال و نیم گذشته در کشور های مختلف شاهد تصاویری بودیم که مردم در رویارویی با ویروس منحوس کرونا بر سر لوازم بهداشتی در فروشگاه ها به جان هم افتادند اما در ایران مردم با کمک های مومنانه با ایثار و گذشت برای رهایی از شرایط موجود همدلی کردند و کمک های مومنانه شان را برای افراد ضعیف جامعه گذاشتند. او گفت: رسالت ما به نمایش گذاشتن فرهنگ ایثار و گذشت شهدای مدافع سلامت و زنان و مردان غیرتمند ایرانی است که بر همین اساس در 16 داستان کوتاه از حقیقت زندگی ایثارگران با حضور بازیگران توانمند سینما و تلوزیون روایت کردیم . تهیه کننده مجموعه تلوزیونی عشق در روزهای کرونا خاطر نشان کرد: یکی از قسمت های روایت های عشق در روزهای کرونا با روایتگری حاج حسین یکتا ضبط می شود و سایر قسمت ها با هنرمندی و اجرای رحیم نوروزی سوگل طهماسبی، سپیده خداوردی، پرویز فلاحی پور و کاوه خداشناس تهیه خواهد شد.
او در انتها ضمن دعوت از مردم برای تماشای این مجموعه در ایام نوروز 1400گفت: این مجموعه در 16 قسمت 10 دقیقه ای به زودی از شبکه 1 سیما پخش خواهد شد و تهیه و ضبط آن از روز 18اسفند ماه در پردیس تاتر تهران آغاز شده است.
به کارگردانی کامببز صفاری و تهیهکنندگی محسن امیریوسفی؛
فیلم سینمایی «سوم آذرشهر» از 26 اسفند اکران میشود
فیلم سینمایی «سوم آذرشهر» به کارگردانی کامبیز صفاری از ۲۶ اسفندماه در سینماهای «هنروتجربه» اکران می شود.
به گزارش امتیاز، فیلم سینمایی «سوم آذرشهر» به کارگردانی کامبیز صفاری، نویسندگی ایثار ابومحبوب و کامبیز صفاری و تهیه کنندگی محسن امیریوسفی از روز سه شنبه ۲۶ اسفندماه در سینماهای «هنروتجربه» در سطح کشور روی پرده میرود.
طرح اصلی فیلم بر اساس یک اتفاق واقعی نوشته شده است و ماجرای دختر مهاجری است که همسر ایرانی خود را در تصادف اتومبیلی در کشور آلمان از دست داده است. او برای مدیریت میراث خود از همسرش به کشورش (ایران) باز میگردد اما....
این فیلم قرار بود نیمه اسفند سال 98 اکران شود که تعطیلی سینماها به دلیل شیوع ویروس کرونا این اکران را یک سال به تاخیر انداخت تا درنهایت اکران آخر سال 99 و نوروز 1400 سهم این فیلم سینمایی شود.
کامبیز صفاری فعالیت در حوزه سینما را از سال ۱۳۸۰ با همکاری در تولید و تدوین فیلمهای مستند با بهمن کیارستمی شروع کرد که منجر به ساخت چندین فیلم مستند کوتاه و بلند شد. در سال ۱۳۹۰ با نگارش و ساخت فیلمهای کوتاه داستانی «ترانه» و همچنین کارگردانی مشترک برای ساخت فیلم بلند سینمایی «راز فاهمه» تجربه ورود به سینمای داستانی را به دست آورد.
آروشا بیگی، خسرو پسیانی، بهناز جعفری، آتیلا پسیانی، صدف عسگری، رویا جاویدنیا، احسان امانی، حسام نورانی، علی جلالی، یاسر شریف و حمید رضایی از جمله بازیگران «سوم آذرشهر» هستند.
«نوروزترین نوروز» با میزبانی امیرحسین صدیق و باران خوشاندام روی آنتن شبکه 5 سیما
ویژه برنامه «نوروزترین نوروز» با میزبانی امیرحسین صدیق مجری و بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون و همسرش باران خوشاندام از 26 اسفندماه تا 13 فروردینماه 1400 به صورت زنده روی آنتن شبکه پنج سیما میرود.
به گزارش امتیاز، «نوروزترین نوروز» ویژه برنامه شبکه پنج سیما است که با نگاه و رویکردی خاص و متفاوت به کارگردانی علی خسروی و تهیهکنندگی کاوه امیری جاوید در ایام نوروز 1400 هر شب ساعت 21 به صورت زنده از شبکه پنج سیما پخش میشود.
این برنامه که فضایی شاد و پر از موسیقی دارد، قرار است با قصههایی از سراسر ایران و با نگاهی به صد سال گذشته در آخرین نوروز قرن 14 هجری شمسی ساخته و روانه آنتن شود و شامل بخشهای مختلفی با موضوعات متنوع از جمله مرور مهمترین رویدادهای قرن، ایرانگردی، مشاهیر، موسیقی زنده و بخشهای شاد و متنوع دیگر است.
همچنین چهرههای شاخص موسیقی، سینما و تلویزیون، ورزش، سیاست و ... مهمان قسمتهای مختلف این برنامه خواهند بود.
امیرحسین صدیق و همسرش باران گلاندام میزبانی بخشی از «نوروزترین نوروز» را بر عهده دارند و به گپ و گفت با هنرمندان و مهمانان برنامه خواهند نشست؛ همچنین بابک افرا، ساره رشیدی، وحید رونقی و زینب پورابراهیم نیز بخشهای دیگری از برنامه را میزبانی خواهند کرد.
مخاطبان و علاقهمندان برنامه میتوانند خبرها، آیتمها، ویدیوها و همچنین بخشهایی از پشت صحنه این برنامه را پس از پخش هر قسمت در صفحه اینستاگرام «نوروزترین نوروز» به نشانی norooztarinnorooz مشاهده و دنبال کنند.
آغاز پخش از 28 اسفند با آیتم های ویژه
علام جزئیات ویژه برنامه تحویل سال 1400 علی ضیا
علی ضیا از 28 اسفند ویژه برنامه تحویل سال 1400 شبکه یک را با آیتم های گوناگون و جذاب و حضور چهره های محبوب اجرا می کند.
به گزارش امتیاز؛ در حالی که امسال بنا بود دوره جدید از طرح انتخاب چهره مردمی توسط برنامه «فرمول یک» اجرا شود، شیوع ویروس کرونا این بار هم برگزاری این طرح را لغو کرد.
از این رو در حالی که بنا بود «فرمول یک» پس از غیبتی 10 روزه در اسفند ماه برای معرفی بهترین چهره های مردمی به آنتن بازگردد، فعلا به روال سابق در حال پخش است و عوامل همزمان مشغول پیش تولید ویژه برنامه تحویل سال 1400 هستند.
«فرمول 1400» یکی از آیتم های نوستالژیک برنامه است که در آن خوانندگانی چون مجید اخشابی، فریدون آسرایی، امیر تاجیک، حمید حامی آهنگ های قدیمی شان را در فضایی بازسازی شده خوانده اند.
در آیتم «دهه هشتادی دهه هفتادی» با جوان ها گفتگو شده و از آنجایی که عید امسال با میلاد امام حسین (ع) و امام سجاد (ع) مصادف شده، آیتم های برادرانه ای برای پخش در برنامه تولید شده؛ مثلا چهره ای چون میثم درویشان پور با برادرش مهمان «فرمول یک» و گفتگوی فان برنامه شده اند.
در آیتمی دیگر علی ضیا با فوتبالیست های مطرحی چون علیرضا جهانبخش و شجاع خلیل زاده به صورت تصویری گفتگو کرده است.
همچنین با حضور حامد همایون، قطعه ای از این خواننده با لب خوانی فوتبالیست های قدیمی اجرا و ضبط شده است.
«فرمول کمدی» که یکی از آیتم های محبوب دوره جدید «فرمول یک» به حساب می آید همچنان در ویژه برنامه تحویل سال نیز با حضور کمدین ها فضای شادی برای مخاطبان رقم می زند. فریبا نادری، محمد نادری و سیما تیرانداز نیز از چهره هایی هستند که استندآپ کمدی اجرا می کنند.
همچنین ضیا نیز روی آنتن زنده برنامه میزبان چهره های مختلف هنری و ورزشی است و البته از حضور چهره های مردمی تاثیرگذار نیز بهره خواهد برد.
این برنامه در سه قسمت شبهای 28 و 29 اسفند در ساعت 22:15 و روز 30 اسفند از ساعاتی پیش از تحویل سال به صورت زنده پخش می شود.
|
|
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/5480/22241/88084
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/5480/22241/88085
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/5480/22241/88086
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/5480/22241/88087
|
عناوین این صفحه
- نخستین جشنواره نی انبان آغاز به کار کرد
- در تئاتر هم به یک کیارستمی نیاز داریم
- اخبار
- اخبار