|
نیازمند بیانیهای از سوی ستاد صیانت برای قاچاق فیلمها هستیم
کارشناس سینما گفت: وظیفه ستاد صیانت این است که یک بیانیه بدهد و عاملان اصلی تعداد مشخصی از فیلمها که قاچاق شدهاند را معرفی کند.
مقوله قاچاق فیلم، اتفاق تازهای در سینمای ایران نیست. در برههای، فیلمهای تازه منتشرشده در شبکه نمایش خانگی، بهراحتی در دسترس مخاطبان قرار میگرفت. در برهه دیگر، فیلمهای روی پرده به خانههای مردم راه یافت و طی سالیان اخیر، فیلمهایی که راهی به پرده نیافته بودند، با کیفیتهای بالا به بیرون درز پیدا کرده و در سطح وسیعی منتشر شدند. این اتفاق، همواره روی یک دور نامتوازن قرار داشته است. گاهی ماهها، خبری از فیلم قاچاق نبود و گاهی مانند این روزها، در یک پروسه کوتاه، چندین فیلم، سر از فضای مجازی درآوردند و همه را شوکه کردند. وقتی فیلمی ساخته میشود، صاحبان فیلم، نسخههایی از آثار را برای پخشکنندهها و فستیوالهای خارجی میفرستند که اتفاقا، کار از همین جا مسالهدار میشود. سید رضا اورنگ کارشناس و منتقد سینما درباره قاچاق فیلمهای سینمایی گفت: در رابطه با قاچاق فیلم از سال ۱۳۸۳ تاکنون مطلب نوشتهام. سوال اینجاست که چه زمانی قاچاق فیلم رخ میدهد؟ یک بحث کپی رایت داریم که کشورهای خارجی پیگیری میکنند تا این اتفاق نیفتد. این کشورها در زمان اکران فیلم تلفنهای همراه را میگیرند تا از فیلم تصویربرداری نشود که البته باز هم این اتفاق میافتد ولی زمانی که چنین اتفاقی رخ میدهد با عامل اول برخورد میکنند. وی ادامه داد: در دیگر کشورها به سراغ فردی که فیلم را منتشر کردهاست نمیروند بلکه به سراغ نفر اولی که کار را کپی کرده و چنین کاری را انجام داده است میروند و با او برخورد میکنند. این کارشناس افزود: اگر دقت کرده باشید در سال ۱۳۶۳ یک تهیهکننده شکایت کرد که فیلم من به بیرون قاچاق شده است، فیلمی که به دلایلی از روی پرده برداشته بودند و قاچاق شد. این فرد طبیعتا در آن زمان پیگیریهای لازم را انجام داد، اما در ادامه پرونده قاچاق فیلم وی مختومه شد. سوال اینجاست که چرا پرونده مختومه شد؟ وقتی در چنین مواردی پرونده مختومه میشود و هیچکس راجع به آن موضوع صحبت نمیکند، یعنی مقصر اصلی شناخته شده است، اما با آن برخورد نکرده اند. اگر در آن زمان با آن فرد برخورد میکردند امروز شاهد چنین مسئلهای نبودیم. اونگ بیان کرد: فرض کنید من به عنوان یک تهیهکننده همه اجزای فیلم از جمله راش، نسخه اصلی و کپی فیلم را در اختیار دارم. من این نسخهها را در کجا نگهداری میکنم؟ ممکن است در دفتر کارم نگهدارم یا دفتری که فیلم برای تدوین میرود. اصلا امکان ندارد دفتری فیلمی را تدوین کند و کپی از آن فیلم نداشته باشد و بخواهد آن را قاچاق کند. چرا؟ چون متهم ردیف اول حساب میشود. وی تصریح کرد: چند سال پیش با یکی از عوامل یکی از فیلمهایی که از روی پرده پایین آمده بود دوست بودم و به او گفتم همین فیلم را در پیاده روی میدان تجریش میفروشند؛ اما گفت این فیلم من نیست. من فیلم را خریدم و تماشا کردم و دقیقا همان نسخه از آن فیلم بود. درحال حاضر سوال اینجاست که ستاد صیانت چه کاری کرده است؟ تنها کاری که انجام داد این بود که سیدیهای این افراد را جمعآوری میکرد، اما عامل اصلی کجاست؟ چرا عامل اصلی معرفی نمیشود؟ کارشناس سینما گفت: ما حتی چند فیلم اکران نشده داریم که با وجود اینکه هنوز اکران نشده اند با قاچاق مواجه شدند. درحال حاضر ستاد صیانت چه کاری انجام میدهد؟ آیا وظیفه چنین جایی این نیست که یک بیانیه بدهد و بگوید عامل اصلی این تعداد فیلم را شناسایی کردیم و این افراد عامل چنین اتفاقاتی بودند؟ ما یکبار در قوه قضاییه شاهد چنین چیزی نبودیم.
اخبار
صداگذاری فیلم با
تعداد کاراکتر بالا سخت است
یک صداگذار فیلمهای سینمایی گفت: صداگذاری فیلمهای با تعداد کاراکترها بالا دشوار است و همین که دیالوگها به گوش شنونده برسند سختترین کار است.
جدیدترین ساخته حسین نمازی، با الگوبرداری کامل از فیلم قبلی این کارگردان ساخته شده است. شادروان؛ فیلم لوباجتی که توانست با فروش بسیارخوب خود، سودآوری مناسبی برای طرفهای تولید و اکران داشته باشد. حالا احتمالا این عامل، انگیزهای شد تا کارگردان، با الگوبرداری مستقیم و صریح از روی شادروان، به سهسوار برسد.
در شهسوار، دو نیمه داستانی متفاوت وجود دارد؛ نیمه نخست که به مخفی کردن مرگ داشی مربوط است و در نیمه دوم، بحث گرفتن دیه پیش میآید. فیلمنامه تا همین مرحله سیناپس، خوب پیش میرود، اما نتوانسته هسته روایی خود را با این دو نیمه، پروال کرده و به داستانی گیرا برسد.
فیلم ظاهرا اثری کمدی است، اما تمام بار کمیک فیلم روی چند تکهپرانی نهچندان جذاب سوار است که نمیتواند آن اثرگذاری حداقلی را بر روی مخاطب داشته باشد. حتی داستان در ورود به مباحث فرعی و داستانکها نیز مقاومتی عجیب از خود نشان داده و ترجیح میدهد همین خط صاف روایی را به سرمنزل خود برساند.
رمزگشایی کارتونی فیلم که در شادروان با خالی بودن حساب پدر، در ذوق میزد و فرآیندی ضددرام بود، حالا اینجا در شهسوار با کودکانهترین شکل ممکن تکرار شد تا مطمئن باشیم که اندیشه چندانی پشت این سوژه و تحلیل آن وجود ندارد.
آرش قاسمی صداگذار فیلم سینمایی شهسوار گفت: صدای فیلم سینمایی شهسوار حاصل زحمت صدابردار است. صداگذاری این کار سینمایی با من بود که کار تدوین دیالوگها و افزودن صداهایی که در فیلم نیاز است را در استودیو انجام دادم.
وی ادامه داد: اصول کار صدابردار اینگونه است که صدابردار در لوکیشن فیلم شهسوار که واقع در روستایی در شهریار بود حاضر میشود تا صدای دیالوگها را ضبط کند و هنگامی که ضبط صدا تمام میشود صدای دریافتی و ضبط شده به صداگذار داده میشود که بر اساس حس و حال فیلم و موارد دیگر و فضاسازیای که کارگردان نیاز دارد صداها یا اکتهایی را به فایل فیلم اضافه میکند، به عبارتی صداگذار کار تدوین صدا را انجام میدهد.
قاسمی درباره تدوین صداهای فیلمهایی با کاراکتر بالا افزود: تدوین چنین فیلمهایی مانند شهسوار که صداها به عبارتی تو در تو و بسیار هستند و همراه با تعداد کاراکتر بالاست سخت است و به اندازهای که بتوانیم صدا را بالانس کنیم تا دیالوگها به گوش شنونده برسند انجام میدهیم. البته بحث تدوین صدا بخشهای دیگری هم دارد مثلا اگر شما بتوانید کاری کنید که صداها شفافتر شوند و صدا به خوبی شنیده شوند سختترین کار است.
این صداگذار شناخته شده عنوان کرد: اصولا صداگذاری یک فیلم سینمایی نهایتا باید ۴۵ روز طول بکشد؛ اما فیلم سینمایی شهسوار به این دلیل که با تدوین خود درحال بهتر شدن بود کمی بیشتر طول کشید و حدودا صداگذاری این فیلم ۳۵ روز طول کشید.
وی در پاسخ به این سوال که آیا فیلم شهسوار در بحث صداگذاری مجددا ادیت میخورد یا خیر؟ گفت: اگر تدوینگر به همراه کارگردان نیاز ببینند که بخشهایی از فیلم بهتر است مجددا ادیت بخورد بعد از آن ما مجددا ادیت و تدوین کار را شروع خواهیم کرد.
آموزش راههای شکرگزاری به بچّهها در جلد ششم کتاب «طعم شیرین خدا»
جلد ششم مجموعه کتاب «طعم شیرین خدا» به قلم محسن عبّاسی ولدی راههای شکرگزاری به بچّهها را آموزش میدهد.
جلد ششم مجموعه کتاب «طعم شیرین خدا» با عنوان «با حمد جا را برای فرشتهها تنگ کنیم» به قلم محسن عبّاسی ولدی و از سوی انتشارات آیین فطرت منتشر شده، که در تلاش است با آیات قرآن و روایت اهل بیت (ع) به معرفی خدا و مخاطبان میپردازد. موضوع این کتاب درباره آموزش شکر به بچّهها و راههای شکرگذاری است.
در بخشی از کتاب میخوانیم: «تو درسای پیش گفتیم شاکر بودن نشونه اینه که آدم تو مسیر خداست. شیطون هم نشونه موفّقیت خودش رو تو منحرف کردن آدما، شاکر نبودن اونا معرّفی کرده. اصلاً آدم اگه اهل شکر نباشه، از بین میره. خیلی از مشکلایی که تو زندگی ماها به وجود میآد، چوبیه که به خاطر ناشکریامون میخوریم. برا شاکر شدن باید خدا رو بزرگ دید و راه بزرگ دیدن خدا اینه که به نعمتای خدا فکر کنیم، اونم نه به صورت کلّی بلکه به صورت ریز و جزئی. طبق بیان قرآن، آدما غرق نعمتن و هیچ وقتم نمیتونن نعمتایی رو که در اختیارشون هست، بشمرن. حالا که اینطوره پس چرا ما خودمون رو غرق نعمت نمیبینیم؟ یه دلیلش اینه که ماها به نعمتا به صورت ریز و جزئی فکر نمیکنیم. هم قرآن و هم اهل بیت (ع) علاوه بر این که نعمتا رو به صورت کلّی یادمون میآرن، اونا رو به صورت جزئی هم یادآوری میکنن. برا تربیت توحیدی بچّهها یکی از بهترین راهها توجّه دادن اونا به نعمتای خداست. باید به اونا یاد بدیم که به نعمتای خدا به صورت جزئی فکر کنن».
«انگشت طلا» ۶ جایزه از جوایز فیلم هنگکنگ را برد
چهل و دومین دوره جوایز فیلم هنگکنگ شب پیش برندگان خود را شناخت. درام جنایی «انگشت طلا» (یکشنبه) ۶ جایزه از جوایز فیلم هنگکنگ ۲۰۲۴ را از آن خود کرد، با این حال جایزه بهترین فیلم به «عذاب وجدان» رسید که رکوردشکن گیشههای سینماها هم شده است. «انگشت طلا» یک فیلم مهیج با بازی تونی لیونگ چیووای و اندی لائو تاک-وا جوایز فنی شامل فیلمبرداری، کارگردانی هنری، لباس و گریم، طراحی صدا و جلوههای بصری و نیز جایزه بهترین بازیگر نقش اول را برای لئونگ به دست آورد. در این مراسم ۲ فیلم هر یک با ۳ جایزه به خانه رفتند: «در روز روشن» تحقیقی درباره سواستفاده در یک خانه مراقبت از سالخوردگان و «سرنوشت دیوانه» درباره خرافات در شهر. «در روز روشن» که همین آخر هفته در سینماهای چین اکران شد، جایزه بهترین بازیگر زن برای جنیفر یو، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای دیوید چیانگ و بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای ریچل لیونگ را برد. «سرنوشت دیوانه» ساخته چیانگ پو-سوی هم که اولین بار در فوریه ۲۰۲۳ در برلین اکران شد، جایزه بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه و بهترین تدوین فیلم را از آن خود کرد. چیانگ با جدیدترین فیلم خود «گرگ و میش جنگجوی به دیوارزده» نماینده هنگکنگ در جشنواره کن ماه آینده خواهد بود. «عذاب وجدان» به کارگردانی جک نگ در ۱۰ رشته نامزد شده بود، اما در پایان تنها یک جایزه را از آن خود کرد و آن جایزه بهترین فیلم بود. این فیلم درباره وکیلی است که تلاش میکند سهلانگاری خود را جبران کند و موکلی را که به اشتباه به قتل محکوم شده بود، آزاد کند. این فیلم سال گذشته ۱۱۴ میلیون دلار هنگکنگ (۱۴.۶ میلیون دلار) فروش کرد و رکورد گیشهها را برای یک فیلم داخلی شکست. «داستان آمریکایی» و «جانشینی» بردند
جوایز انجمن نویسندگان آمریکا ۲۰۲۴ بهترین فیلمنامههای سال را شناخت و به «جانشینی»، «خرس»، «داستان آمریکایی» و «جاماندگان» جایزه داد.
جوایز انجمن نویسندگان آمریکا ( WGA) شب پیش بهترینهای فیلمنامه های سینمایی و تلویزیونی ۲۰۲۳ را شناخت. در بخش سینمایی کورد جفرسون نویسنده «داستان آمریکایی» که بر اساس رمان «پاک کردن» اثر پرسیوال اورت نوشته شده بود جایزه پل سالیوان را برای بهترین فیلمنامه اقتباسی برد و رقبای خود «آیا آنجا هستی خدا؟ این منم، مارگارت»، «قاتلان ماه کامل»، «نیاد» و «اوپنهایمر» را پشت سر گذاشت. در بخش فیلمنامه اوریجینال یا غیراقتباسی نیز «جاماندگان» بهترین فیلمنامه شد و رقبای خود «ایر»، «باربی»، «می دسامبر» و «زندگیهای گذشته» را پشت سر گذاشت. جایزه بهترین فیلمنامه سینمای مستند هم به «تونل کبوتر» نوشته ارول موریس از اپل رسید. در بخش تلویزیونی سریال «جانشینی» از اچبیاو ۲ جایزه انجمن نویسندگان آمریکا را به دست آورد که بیشترین جایزه در مقایسه با هر سریال دیگری است و هم در بخش بهترین سریال درام و هم برای بهترین اپیزود سریال درام برای قسمت «لیوینگ» جایزه برد. دیگر برندگان اصلی شامل جایزه بهترین فیلمنامه سریال کمدی برای «خرس» از FX، سریال کوتاه برای «بیف» از نتفلیکس، سریال جدید «آخرین بازمانده ما» از اچبیاو بودند. در نهایت اچبیاو/مکس با ۵ جایزه بیشترین جوایز این شب را از آن خود کرد و پس از آن نتفلیکس با ۳ جایزه قرار گرفت. این اولین مراسم اهدای جوایز انجمن نویسندگان پس از اعتصاب سال گذشته بود که منجر شد تا اهدای جوایز تا آوریل و یک ماه پس از اسکار به تعویق بیفتد.
برگزاری سومین جشنواره پانتومیم در انتظار نظر مدیرکل ارشاد زنجان
دبیر جشنواره بینالمللی پانتومیم اعلام کرد برنامهریزیها برای سومین دوره این رویداد تئاتری انجام شده و برگزاری جشنواره در انتظار نظر مدیرکل جدید ارشاد استان زنجان است. ساسان قجر دبیر جشنواره بینالمللی پانتومیم که ۲ دوره گذشته آن در شهر زنجان برگزار شد، درباره وضعیت برگزاری سومین دوره این رویداد بینالمللی تئاتر گفت: دور اول جشنواره پانتومیم به صورت ملی در شهر زنجان برگزار و توسط کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تشخیص اینکه جای این بخش از هنر در تئاتر ایران و جشنوارههای تئاتری خالی است، پشتیبانی خوبی شد. وی یادآور شد: دور اول جشنواره به صورت ملی برگزار شد و مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد در اختتامیه جشنواره اعلام کرد که دوره دوم به شکل بینالمللی برگزار شود. در دور دوم جشنواره پانتومیم که به شکل بینالمللی برگزار شد، ۵ گروه خارجی حضور داشتند. با برگزاری دور دوم جشنواره توانستیم ۲ کرسی را در سازمان مایم جهانی به خودمان اختصاص دهیم. ضمن اینکه رییس مایم جهانی هم در ایام جشنواره حضور داشت و این دوره از جشنواره به صورت کلی با حضور ۲۳ اثر به نحو احسن برگزار شد.
قجر با اشاره به راهاندازی خانه پانتومیم، توضیح داد: خانه پانتومیم در استانهای مختلف کارگاههای آموزشی برگزار میکند و خروجی این کارگاهها در جشنواره حضور پیدا میکنند.
دبیر جشنواره بینالمللی پانتومیم تاکید کرد: اهمیت این جشنواره به عنوان تنها جشنواره تخصصی و آموزشی پانتومیم بسیار بالا است و این جشنواره هم برای ادارهکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و هم هنرمندان تئاتر خیلی مهم شده است.
۳.۵ میلیارد نفر امکان سفر بدون روادید به ایران را دارند
وزیر میراثفرهنگی و گردشگری گفت: با لغو روادید ایران با دهها کشور دنیا، در حال حاضر امکان سفر بدون روادید نیمی از مردم دنیا به ایران وجود دارد.
سید عزتالله ضرغامی با بیان این مطلب اظهار کرد: خوشبختانه دولت سیزدهم به حوزه گردشگری توجه ویژهای دارد و در جدیدترین اقدام، دولت با لغو روادید ۳۳ کشور دنیا موافقت کرد که یک گام بزرگ برای حوزه گردشگری به حساب میآید. وزیر میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی ادامه داد: البته پیشنهاد ما لغو روادید با ۶۰ کشور بود که در دولت با لغو روادید با ۳۳ کشور موافقت شد. با این لغو روادیدهای انجام شده در حقیقت امکان سفر نیمی از مردم دنیا به ایران بدون دریافت روادید فراهم شده است. او اضافه کرد: متاسفانه برخی از رسانههای خارجی با دنبال کردن پروژه ایرانهراسی به دنبال جلوگیری از رشد و توسعه و رونق گردشگری هستند. ما با مسئلهای به نام ایرانهراسی روبهرو هستیم و گردشگری میتواند با این پدیده مقابله کند.
ضرغامی ادامه داد: در حوزه صنایعدستی در دولت سیزدهم کارهای بسیار خوبی انجام شده است. با موافقت دولت خوشبختانه بیمه ۱۰ هزار هنرمند صنایعدستی پیگیری شد.
وزیر میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی یادآور شد: همچنین با دستور رئیسجمهوری مقرر شد در ورودی تمامی شهرهای کشور بازارچه صنایعدستی ایجاد شود. این در حالی است که برنامهریزی کردهایم تا در مراکز فرهنگی تحت اختیار این وزارتخانه و نیز پایگاههای ملی و جهانی فروش صنایعدستی انجام شود. وزیر میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی همچنین با اشاره به برپایی نشست با اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس و قدردانی از رئیس و اعضای این کمیسیون خاطرنشان کرد: ارتباط و همکاری ما با کمیسیون فرهنگی مجلس از جنس همفکری است و خوشبختانه همکاریهای خوبی باهم داریم.
گرفتار قضاوت نادرست مخاطبان شد
مجری برنامه سلام «صبحبخیر» گفت: من بعد از برنامه «دورهمی» خیلی آسیب دیدم. بینهایت از اعتماد و حمایت دیگران ضربه خوردم.
ژیلا صادقی، مجری تلویزیون در برنامه «برمودا» در پاسخ به این سوال که شما از اعتماد به دیگران ضربه خوردید؟ آیا آنها را بخشیدید؟ گفت: بینهایت از اعتماد و حمایت دیگران ضربه خوردم. بله، برای آرامش حال خوبه خودم آنها را بخشیدم. یکبار به حرم امام رضا (ع) رفتم و آنجا آنها را بخشیدم. دلم میخواهد مردم بدانند من اگر در «دورهمی» خیلی شاد بودم، واقعاً شاد نبودم. چون مردم در دوران کرونا در شرایط بد بودند، دلم نمیخواست از غصّههایم بگویم. آن زمان شروع تلخ اتفاقات زندگیام بود.
صادقی ادامه داد: من پروسه سخت مادری را طی میکردم، ولی این قصه ناکام ماند و بسیار اذّیت شدم. اما در برنامه شاد صحبت کردم و خندیدم. دلم میخواهد مردم بدانند برنامههای تولیدی دو تا سه ساعت ضبط میشود، بعد از آن ۶۰ دقیقه درمیآورند. من سخت مورد قضاوت واقع شدم. هیچ سکویی هم نداشتم، تا از خودم دفاع کنم. اگرچه اطرافیانم در جریان بودند، ولی عوام نمیدانستند. الان هم که یکسری اتفاقات میافتد، باز نبش قبر میکنند. مثلاً میگویند او همان دختر پررویی است، که در «دورهمی» دور برداشته بود و اجازه صحبت نمیداد. مردم فکر میکردند من غمی ندارم و سرخوش و خوشحال هستم. این مجری افزود: مخاطب هم گناهی ندارد. او آن چیزی را که میبیند، قضاوت میکند. اینکه یک سوالی پرسیده میشود و شما جوابی را میدهید، اما ابتدای آن را حذف میکنند، وسط گفتگو را منتشر میکنند. به همین دلیل، از مردم خواهش میکنم قبل اینکه قضاوت کنیم، از شعورمان وام بگیریم، اگر شعورمان به ما اجازه قضاوت را نداد، سکوت کنیم. اگر علاقهمند هستید درباره آن فرد بیشتر بدانید، خودتان تحقیق کنید.
وصال علوی: قصه همکاری با مهیار علیزاده
برای کنسرت پایتخت آمادهام
یکی از خوانندگان موسیقی ایرانی در تشریح تازهترین فعالیتهای هنری خود از آمادگی برای برگزاری کنسرت در پایتخت و تجربه حضور در پروژه موسیقایی نمایشی «و تو هم برنگشتی» مهیار علیزاده سخن گفت.
وصال علوی خواننده و مدرس موسیقی ایرانی که از ۱۳۸۲ فعالیتهای موسیقایی خود را در حوزه خوانندگی آغاز کرده، ضمن تشریح تازهترین فعالیتهای هنری خود بیان کرد: من سالها بود که در حوزه خوانندگی موسیقی کلاسیک ایرانی فعالیت میکردم، اما از سال ۱۳۹۴ وارد فضای جدیدی در موسیقی شدم که در حوزه موسیقی تلفیقی است. به عبارتی کارهایم رنگ و بوی موسیقی ایرانی دارند اما در تنظیم و ساختار به موسیقی کلاسیک غربی یا موسیقی «الکتروآمبیانت» گرایش پیدا کردهاند. وی افزود: در این چارچوب طی سالهای اخیر کارهای متعددی از من پیش روی مخاطبان قرار گرفته که از جمله آنها میتوان به تکآهنگهای «یکسره بر باد»، «ناگریز»، «قاصدگ»، «به یادش» و «تنها» اشاره کرد که خوشبختانه با استقبال خوبی از سوی شنوندگان مواجه شدند. مسیری که من را متقاعد کرد تا بتوانم به واسطه با همکاری دوستان هنرمندم فضاهای جدیدی در عرصه خوانندگی را تجربه کنم.
این خواننده موسیقی ایرانی در تشریح فعالیتهای جدید خود گفت: یکی از مهمترین فعالیتهایی که با آغاز سال جاری در آن حضور پیدا کردم پروژه موسیقایی نمایشی «و تو هم برنگشتی» به کارگردانی و آهنگسازی مهیار علیزاده است که برایم تجربه ارزشمندی به حساب میآید. به هر حال همکاری در پروژهای که مهیار علیزاده آهنگساز و کارگردان آن است و همچنین حضور در کنار استاد محمد شمس لنگرودی و بازیگران شاخص عرصه تئاتر زیست هنری متفاوتی محسوب میشود که هرگز آن را فراموش نخواهم کرد.
علوی ادامه داد: آشنایی من با مهیار علیزاده به سالهای ۹۲ و ۹۳ بازمیگردد، آن هنگام که انتشار آلبوم «حریق خزان» این هنرمند به خوانندگی علیرضا قربانی، او را برای من تبدیل به شخصیتی در حوزه موسیقی کرد که به شدت موسیقی ایرانی را دوست داشته و تصمیم دارد تا آن را با حال و هوایی متفاوت به مخاطب ارایه دهد. مسیری که برایم بسیار جذاب بود و خوشبختانه منجر به این شد تا از پس گرفتاریها و مشغلههایی که مهیار و بنده در حوزه فعالیتهای شخصیمان داشتیم بالاخره در پروژه «و تو هم برنگشتی» همراه او باشم.
وی درباره نحوه همکاری خود در این پروژه موسیقایی نمایشی اظهار کرد: آنچه از من در این پروژه پیش روی مخاطبان قرار میگیرد خوانش ۲ قطعه «تنها» و «به یادش» روی صحنه در حال و هوایی متفاوت است که برایم به نوعی یک تجربه بازیگری هم محسوب میشود. مسیری که خوشبختانه به واسطه طراحی متفاوت مهیار علیزاده روی صحنه در تلفیق تئاتر و موسیقی، حضور استاد شمس لنگرودی و البته هنرنمایی جمعی از بهترینهای تئاتر روی صحنه توانسته با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شود. البته در این میان آرش الیگودرزی دیگر دوست هنرمندم نیز در پروژه به عنوان خواننده و بازیگر حضور دارد که توانسته شرایط متفاوتی را برای محتوای این پروژه رقم بزند.
این هنرمند برگزیده رویدادها و جشنوارههای مختلف موسیقی کشور گفت: استاد شمس لنگرودی در زندگی من خیلی جای جذابی دارد، این درحالی است که همراهی با مهیار علیزاده و همنشینی با گروه درجه یکی از هنرمندان و عوامل اجرایی برایم شبهای متفاوتی را رقم زده که امیدوارم این همدلی و همراهی ادامه داشته باشد و بتوانم تجربههای ارزشمند دیگری را در این پروژه کسب کنم.
علوی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به فعالیتهای جدیدش در عرصه موسیقی هم توضیح داد: طی ماه های گذشته مجموعه کنسرت هایی را در شیراز برگزار کردم که خوشبختانه با استقبال مخاطبان مواجه شد. به همین منظور تصمیم گرفتیم تا برای برگزاری کنسرت های تهران اقدام کنیم که خوشبختانه مراحل مقدماتی کار از اسفند ماه سال گذشته آغاز شده و امیدوارم تا در اواخر اردیبهشت فصل تازه کنسرت های تهران را شروع کنیم. البته تعدادی تک آهنگ جدید هم برای انتشار اماده کرده ام که به زودی درباره آنها اطلاع رسانی می شود. پروژه نمایشی موسیقایی «وتوهم برنگشتی» به نویسندگی ساغر رجبی، کارگردانی و آهنگساز مهیار علیزاده و بازی محمد شمس لنگرودی، امیرحسین فتحی، فرزین محدث، یلدا عباسی، ساغر رجبی، مریم مشهور و آرش الیگودرزی (خواننده – بازیگر)، وصال علوی (خواننده – بازیگر) ساعت ۲۱:۳۰ در تماشاخانه ملک تهران روی صحنه می رود.
|
|
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/17187/40906/133096
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/17187/40906/133097
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/17187/40906/133098
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/17187/40906/133099
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/17187/40906/133100
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/17187/40906/133101
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/17187/40906/133102
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/17187/40906/133103
|
- نیازمند بیانیهای از سوی ستاد صیانت برای قاچاق فیلمها هستیم
- اخبار
- «انگشت طلا» ۶ جایزه از جوایز فیلم هنگکنگ را برد
- «داستان آمریکایی» و «جانشینی» بردند
- برگزاری سومین جشنواره پانتومیم در انتظار نظر مدیرکل ارشاد زنجان
- ۳.۵ میلیارد نفر امکان سفر بدون روادید به ایران را دارند
- گرفتار قضاوت نادرست مخاطبان شد
- برای کنسرت پایتخت آمادهام