|
راهاندازی رسمی شبکه رادیویی کتاب در اول اردیبهشت
همزمان با فرارسیدن چهارم اردیبهشت ماه، سالروز تأسیس رادیو در ایران، آیین راه اندازی رادیو کتاب و رونمایی از پایگاه جامع کتاب گویا با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی برگزار می شود.آیین راهاندازی رسمی شبکه رادیویی کتاب که از اول اردیبهشت ماه ۹۷ فعالیت ۲۴ ساعته خود را با تولید و پخش ویژه برنامههایی با موضوع کتاب و کتابخوانی به صورت زنده و تولیدی آغاز میکند، سهشنبه (چهارم اردیبهشت ماه) و همزمان با سالروز تأسیس رادیو در ایران برگزار میشود.
با توجه به این مهم که توجه به کتابخوانی و سرانه مطالعه در هر کشور شاخصه ارزیابی توسعه و پیشرفت فرهنگی آن کشور محسوب می شود، معاونت صدای رسانه ملی رادیو کتاب را با همکاری صاحبان اندیشه، نویسندگان، مترجمان، مصحفان، اصحاب رسانه در مطبوعات و خبرگزاری های تخصصی حوزه کتاب، به صورت ۲۴ ساعته راه اندازی میکند که برنامههای متنوعی در قالبهای مختلف رادیویی در این شبکه تولید و پخش خواهد کرد.
بر این اساس و با توجه به این امر که کشور ما با دارا بودن تمدن چند هزار ساله و مراکز متعدد علمی و فرهنگی و کتابخانههای معتبر، از کشورهای سرآمد در حوزه تولید و نشر علم و اندیشه در اعصار گوناگون بوده است، به واسطه این پشتوانه دیرینه باید تلاش شود تا با جریانسازیهای فرهنگی به شکلگیری نهضت کتابخوانی در عرصه ملی پرداخته و میتوان گفت که راهاندازی رادیو کتاب، تلاشی برای به ثمر نشستن این قصد و اندیشه است.
بررسی وضعیت کتاب و کتابخوانی در کشور، آسیب شناسی چرخه نشر در کشور، کتاب و فضای مجازی، کتاب گویا، کودکان و کتاب، وضعیت نشر کتب هنری و دهها عنوان دیگر ساختار محتوایی رادیو کتاب را تشکیل میدهد.این شبکه رادیویی از اول اردیبهشت ماه ساعت ۶ صبح بر روی طول موج افام ردیف ۵/۹۵ مگاهرتز فعالیت خود را با مدیریت نیلوفر زندیان آغاز میکند و مراسم افتتاح رسمی رادیو کتاب در روز سه شنبه (۴ اردیبهشت ماه) و همزمان با سالروز تأسیس رادیو در ایران برگزار می شود.
همچنین با هدف ارتقاء فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و همگام با فناوری روز، وبگاه جدید و اپلیکیشن ویژهی کتاب گویا، همزمان با سالروز تأسیس رادیو و آیین راه اندازی رادیو کتاب، راه اندازی میشود.خوانش کتاب در دو قالب روایی و اجرای نمایشی که با اجرای خوب هنرمندان و صدا پیشگان رادیو با هدف انتقال احساس و جذابیت بهتر و بیشتر برای شنونده، تنوع در موضوع داستانها و ژانرهای متفاوت در رمانها، دسترسی و دریافت رایگان و آسان به تمامی کتابهای گویا و همچنین غنابخشیدن به محتوای کتاب ها، از مهم ترین امکاناتی است که مخاطبان و کاربران از آن بهره مند خواهند شد.
علاقمندان به شنیدن کتاب گویا میتوانند برای دریافت کتاب گویا به نشانی وب گاه www.iranseda.ir مراجعه و با نصب اپلیکیشن ایران صدا از امکانات ویژه ای که برای گوشی های اندروید و IOS قابل استفاده است، بهره مند شوند.جمعی از مقامات کشوری و لشگری، بزرگان حوزه نشر و کتاب، پیشکسوتان رادیو، برخی از اصحاب رسانه و مطبوعات از جمله مهمانان این مراسم خواهند بود.
به دنبال «آنام ۲» نباشید، شاید «آتام»ی باشد
جواد افشار که به تازگی ساخت سریال تلویزیونی «آنام» را به اتمام رسانده است از مقدمات ساخت سریال الف ویژه «حضرت معصومه (س)» برای تلویزیون خبر داد.این کارگردان در پاسخ به این پرسش که پس از مجموعه «آنام» تصمیمی برای ساخت سریال ندارد؟ توضیح داد: قرار است سریال «حضرت معصومه(س)» را بسازم. سالهاست که به دنبال ساخت آن هستم. در حال حاضر تلویزیون برای ساخت این مجموعه از من دعوت کرده و مقدمات کار انجام شده است.او گفت: مجموعه «حضرت معصومه (س)» یک سریال الف ویژه عظیم و سنگین است که زندگینامه حضرت معصومه (س) قرار است در آن روایت شود. مقدمات این سریال در حال آمادهسازی است و اگر شرایط مهیا باشد این سریال قرار است ساخته شود.
افشار همچنین از ساخت سریال «گاندو» به نویسندگی آرش قادری و تهیهکنندگی مجتبی امینی خبر داد و گفت: از مدتها قبل پیش تولید اولیه این مجموعه را آغاز کردیم و پس از آن احساس کردیم که کار تا پایان سال جمع نخواهد شد؛ بنابراین سال گذشته ترجیح دادیم پیش تولید را هم متوقف کنیم و قرار شد امسال کار را بسازیم. این سریال که شامل ۳۰ قسمت است یکی از جدیترین کارهای ما پس از «آنام» خواهد بود.این کارگردان در ادامه از نگارش یک فیلم سینمایی و همچنین پیشنهاد یک فیلم سینمایی دیگر برای ساخت خبر داد و در عین حال گفت: در حال حاضر نتیجه نهایی این فیلمها حاصل نشده است و اگر به جمعبندی برسیم کامل شروع خواهیم کرد.
افشار در بخش دیگر گفتوگوی خود درباره مجموعه «آنام» و فراز و نشیبهایی که در طول یک سال اخیر در مراحل ساخت داشته است، سخت گفت و درباره فلشبکهای این سریال که مخاطب را کمی سردرگم میکرد و جزو پیچیدگیهای کار محسوب میشد، اظهار کرد: فیلمنامه «آنام» ساختار روایی به شکل فلش بک داشت. ما پیش از ساخت سریال فیلمنامه را از نگاه خطی و تاریخی هم بررسی کردیم. چیزی شبیه سریال «کیمیا» که از یک گذر زمانی میآییم و وارد یک زمان دیگر میشدیم. ولی ساخت این فیلمنامه این اجازه را به ما نمیداد، در حالی که ورود و خروج از این فلش بکها آنقدر خوب طراحی شده بود و آنقدر جذاب بود که من خودم دوست داشتم با همین روش کار را ادامه دهیم.
این کارگردان در همین زمینه گفت: به اعتقاد من اگر مخاطب از همان ابتدا کار را دنبال میکرد این رفت و برگشتها او را اذیت نمیکرد. ممکن است کسانی که کار را ندیدهاند سردرگم باشند اما مخاطب حرفهای مشکلی با این فلاش بکها نداشت. ما نقطه اوج قصهمان را در اولین سکانس برای مخاطب رو کردیم و آن هم تصادف و فاجعهای بود که رخ داد و بنای قصه را شکل داد. بنابراین این جسارت فیلمنامه ما بود که نویسنده نقطه و اوج اصلی قصهاش را در اولین سکانس خرج کند و سپس بگوید که مابقی قصهها و موضوعات دیگر را مخاطب ببیند.
افشار با بیان اینکه مجموعه «آنام» فیلمنامه محکم و منسجم داشت، یادآور شد: در طول این مدت که این مجموعه به روی آنتن رفت اکثریت بازخوردهایی که از این مجموعه داشتیم بالای ۸۰، ۹۰ درصد مثبت بودند و این نشان میدهد که ما قصه خوب و منسجمی داشتهایم.
او درباره ویژگیهای فیلمنامه خوب اظهار کرد: فیلمنامه خوب نیازی به ورود بیش از اندازه کارگردان و دستکاری آن ندارد. برخی اوقات فیلمنامههایی را میبینی که تو را خیلی دلزده میکند و تو به دنبال این هستی که آن را تغییر بدهی. در مجموعه «آنام» من سعی کردم وفادار به فیلمنامه عمل کنم؛ چرا که اعتقاد و اعتماد داشتم فیلمنامه درست روایت شده است و نیازی به تغییر ندارد و اگر هم جاهایی تغییر کرده، بیشتر در جهت ارتقاء کار بوده است.
افشار در بخش دیگری از گفتوگوی خود با بیان اینکه برخی ممیزیها و خطوط قرمز تلویزیون در قبال سریالها بیرحمانه و بیانصافی است، در همین راستا به مجموعه «آنام» اشاره کرد و گفت: شرافت کار «آنام» آنقدر بالا بود که گاهی اصلاحیههای پخش که از طرف سازمان به ما میرسید، باعث خندهمان میشد و میگفتیم که ای کاش چند مورد اصلاحیه به معنای واقعی داشتیم. اصلاحیههایی که در مورد کار ما میشد، بیرحمانه و بیانصافی بود؛ چرا که واقعا نیازی به این اصلاحیهها نیست. گاهی این خطوط قرمزها دردآور است. ممیزیهایی که انجام میشود همزمان با کارهایی است که از تلویزیون پخش میشود در حالی که آن کار به مراتب به خطوط قرمز نزدیکتر است.
کارگردان «کیمیا» درباره پایان مجموعه «آنام» و اینکه آیا فصل جدید آن نیز ساخته خواهد شد، اظهار کرد: نویسنده بر روی پایانبندی این مجموعه زحمات زیادی کشیده و ماهها برای آن کار کرده است. گزینههای دیگری هم برای پایانبندی وجود داشت اما آن چیزی که خواهید دید انتخاب امیرعباس پیام است که پایانبندی بسیار جذابی خواهد بود و در عین حال میتواند ادامهدار باشد. نکتهای که وجود دارد این است که ما در درام پایان قصهمان را بستهایم. اما اگر بخواهیم از زاویه دیگری به کار نگاه کنیم این قصه میتواند باز باشد. به دنبال «آنام ۲» نباشید اما ممکن است «آتام»ی وجود داشته باشد.
در فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی صورت گرفت؛
آیین رونمایی از مجموعه غزل یکی از ما دو نفر
کتاب یکی از ما دو نفر نوشته امیر مهدی صفایی و با حضور جمعی از اهالی شعر و ترانه ازجمله سجاد سامانی ؛حسین زحمتکش ، غزل تاج بخش ، بهمن زدوار و محمد شیخی و با اجرای مجید سعد آبادی برگزار شد.
به گزارش امتیاز؛ جلسه با تلاوت قرآن کریم آغاز و در ابتدا جلسه مجری برنامه علاوه بر معرفی کتاب و صاحب اثر هدف از برگزاری جلسه را معرفی اثر و تجلیل از امیر مهدی صفایی بیان کردند.
بهمن زدوار شاعر و منتقد ادبی به عنوان اولین مهمان توضیحاتی جامعی در مورد کتاب یکی از ما دو نفر ارایه نمود وی اشاره کرد ،انسجام در محورعمودی و افقی شعر ،روایی بودن غزل ها و مضمون سازی و تصویر گری موفق از شاخصه های اصلی شعر امیر مهدی صفایی است.ایشان غزل امیر مهدی صفایی را پخته تر از سن تقویمی ایشان اعلام کردند و به تعببیر جالبی گفتند شاعر جوان در مرحله آزمون و گذر است و آینده درخشانی پیش روی دارد و در پایان زدوار چند بیت از کتاب مذکور را برای حضار توصیف نمودند.
در ادامه صلصال گیلانی ،حسین زحمتکش ،محسن رزوان ،محمد شیخی ، سجاد سامانی و کیانوش خانمحمدی به شعر خوانی پرداخنه و چاپ و نشر مجموعه غزل یکی از ما دو نفر را به امیر مهدی صفایی تبریک گفتند.در بخش بعدی برنامه حسام آرین خواننده و نوازنده و دبیر کانون موسیقی دانشگاه علامه طباطبایی و گروه سودا قطعاتی را اجرا نمودند که روی تازه ای به جلسه بخشید.
نادر محمدی دیگر مهمان برنامه به عنوان اولین معلم شعر امیر مهدی صفایی با ذکر خاطره اولین دیدار و تبریک برای تولد کتاب جدید ایشان از کوشش بالای ایشان در ضمینه ادبیات با افتخار یاد نمودند.در ادامه مجید سعد آبادی به طور مختصر تاریحچه کوتاهی از فعالیتهای امیر مهدی صفایی در زمینه ترانه سرایی و جوایز ادبی ایشان در دوران تحصیل بیان نمودند و غزلی را از مجموعه ایشان خواندند.
در ادامه برنامه امیر مهدی صفایی با حضور در جایگاه ضمن تشکر از تمامی حضار و اساتیدو شاعران حاضر در برنامه به پرسشهایی در مورد تالیف کتاب پاسخ دادند و تمام اشعار خود را مبتنی بر زیست شاعرانه اعلام نمود و خود را در وهله اول ترانه سرا و بعد از آن شاعر معرفی کردند.و ایشان در انتهای صحبت خود ،غزل یکی از ما دو نفر را دکلمه کردند.
در انتها غزل تاج بخش شاعر و پیشکسوت ادبی ضمن صحبت پیرامون کتاب یکی از ما دو نفر نوشته امیر مهدی صفایی ، از کتاب ایشان رونمایی نمودند.در بخش پایانی علاقه مندان با برگزاری جشن امضا با موءلف اثر عکس یادگاری گرفتند.
امیر مهدی صفایی متولد ۱۳۷۷ در تهران صاحب اثر مجموعه شعر سپید بغض های شبانه و مجموعه غزل یکی از ما دو نفر و ترانه سرا معاصر میباشد. مجموعه غزل یکی از ما دو نفر ۲۷ فروردین ۹۷ در فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی رو نمایی شد.
فرهنگسرای رسانه در خیابان پاسداران خیابان شهید گل نبی خیابان شهید ناطق نوری میدان قبا واقع شدا است.
ضعف برنامهسازی در تلویزیون: استفاده نکردن از جذابیت سلبریتیها
احسان کرمی درباره تاثیر نوع برنامهسازی بر متفاوت شدن برنامههای تلویزیون گفت: هنوز از ۲۰ درصد جذابیت سلبریتیها هم در تلویزیون استفاده نشده و این مساله به ضعف برنامهسازی در تلویزیون برمیگردد.این مجری و بازیگر که اخیرا در سریال نوروزی «هیات مدیره» ایفای نقش کرده است، در گفتوگویی درباره تعدد برنامههای تلویزیونی که با محوریت حضور بازیگران و سلبریتیها ساخته میشوند، اظهار کرد: به نظرم ایراد چنین برنامهها از مهمانان نیست، بلکه از شکل برنامهسازی است. اگر برنامهسازهای صاحب فکر، ایده، بهروز و باسلیقه در تلویزیون مشغول به کار شوند طبیعتا این روند از بین میرود. همانطور که تعداد کمی از برنامههای گفتوگو محور همین مهمانان را دعوت کردهاند اما به دلیل اینکه شکل برنامه متفاوت بوده، گفتوگوها نیز جذاب شده است. در این راستا میتوان به برنامههای «خندوانه» و «دورهمی» اشاره کرد، همچنین برنامه «خوشا شیراز» و «زندهرود» نیز در دوره کوتاهی به خوبی عمل کردند. پیش از این برنامهها نیز «شب شیشهای» و «مثلث شیشهای» آقای رشیدپور را داشتیم یا میتوان از برنامه «ماه عسل» هم نام برد. در واقع تکرار در برنامهها به ضعف برنامهسازان هم برمیگردد.
کرمی درباره تکرار برخی چهرهها در تلویزیون توضیح داد: بخشی از بازیگران به گفتوگوی تلویزیونی تمایل ندارند و تعدادی هم افرادی هستند که تلویزیون تمایل ندارد آنها را در قاب خود داشته باشد. این مسائل میتواند همه جا اتفاق بیفتد و نمیتوان گفت هر بازیگری که در تلویزیون دیده نمیشود، به دلیل ایجاد محدودیت تلویزیون است. صداپیشه عروسک «عزیزم ببخشید» در «کلاه قرمزی» با اشاره به لزوم بهرهگیری بهتر از حضور بازیگران در برنامههای تلویزیونی بیان کرد: به نظرم هنوز از ۲۰ درصد جذابیت سلبریتیها هم در تلویزیون استفاده نشده است و این مساله به ضعف برنامهسازی در تلویزیون برمیگردد. در واقع تلویزیون ما بیشتر یک رادیو تصویری شده است که دو نفر مینشینند و گفتوگو انجام میدهند و هیچ جذابیتی ندارد.
او ادامه داد: به نظرم باید ساختار برنامهسازی، تعدد ساخت برنامهها و چارت سازمانی تلویزیون تغییر کند. ما تعدد تصمیمگیری در تلویزیون را داریم که خوب نیست و تعدد سلیقهها و تنوع سلیقه غیرضابطهمند را در تلویزیون میبینیم که ضربهزننده است. امیدوارم تلویزیون در ساختار خود تغییر ایجاد کند به دلیل اینکه اگر با همین روند پیش برود روز به روز از سایر رسانههای رقیب عقب خواهد افتاد.
این مجری در همین راستا به برنامههای نوروزی تلویزیون اشاره کرد و گفت: به نظرم نوروز تجربه خوبی بود و نشان داد که با ساخت برنامهها و سریالهای خوب با همان ضوابط رادیو و تلویزیون خودمان میتوانیم مخاطبان را جذب کنیم.او درباره هدیه گرفتن بازیگران از برنامهسازان بیان کرد: زمانی که یک بازیگر به تلویزیون دعوت میشود قطعا بابت زمانی که میگذارد مبلغ یا هدیهای را دریافت میکند که مساله عجیبی نیست و من تا به حال ندیدهام کسی دعوت شود و مبلغ یا هدیهای نگیرد.
کرمی در بخش دیگری از گفتوگو به سریال «هیات مدیره» که ۱۵ قسمت آن در نوروز ۹۷ به روی آنتن شبکه پنج سیما رفت، اشاره کرد و گفت: هیچکدام از عوامل کار دلشان نمیخواست که این سریال در نوروز به روی آنتن برود و قرار ما این نبود که سریال در نوروز آماده شود. ما در بهترین حالت میتوانستیم «هیات مدیره» را برای پخش ماه رمضان برسانیم بنابراین با توجه به این شرایط دچار عجله شدیم و این اتفاق خوبی نبود. متأسفانه ساعت پخش مناسبی هم نداشتیم و در واقع مدیران تصمیم گرفتند که این سریال در نوروز پخش شود و من دلیلش را نمیدانم.
این بازیگر به بخشی از انتقادهایی که به سریال «هیات مدیره» شده است، اشاره و اظهار کرد: بخشی از نقدها درباره ضعف قصه را به عنوان مخاطب و بازیگر میتوانم بپذیرم. به نظرم ما در قصه گره کم داشتیم و داریم و در قسمتهای پیشرو هم مدام کمتر میشود و قرار است که روند آرامتری داشته باشیم.
او ادامه داد: مخاطب زمانی که سریالی را در نوروز میبیند توقع دیگری دارد اما باید در نظر داشت که سریال نوروزی ۱۵ قسمت است نه ۳۴ قسمت. سریال قرار بود که روند آرامی داشته باشد تا به ریتم مناسب برسد و بعد هم فرود بیاید اما پخش نوروز باعث شد که برنامهها بهم بریزد اما من منکر این نقد نیستم که در بعضی جاهای قصه میتوانستیم تجربه بهتری را به بیننده بدهیم.
اخبار
حاتمیکیا استاد کارگاه «دارالفنون» شد
ابراهیم حاتمیکیا نویسنده و کارگردان سینمای ایران در بخش «دارالفنون» سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر یک ورکشاپ ۲ ساعته خواهد داشت.ابراهیم حاتمی کیا کارگردان شناخته شده ایرانی تجربه های خود را در زمینه فیلمسازی با دانشجویانی از ۳۰ کشور جهان در سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر به اشتراک می گذارد.حاتمی کیا به عنوان یکی از استادان بخش «دارالفنون» جشنواره جهانی فیلم فجر یک ورکشاپ ۲ ساعته در پردیس چارسو خواهد داشت و از تجربیات خود در زمینه فیلمسازی می گوید.
این کارگردان در این ورکشاپ، نگاهی به فیلم سینمایی «به وقت شام» خواهد داشت که این روزها روی پرده سینماهای ایران است. وی همچنین در این جلسه با نشان دادن صحنه هایی از «به وقت شام» درباره روند ساخت این اثر توضیح می دهد.برنامه های «دارالفنون» از ساعت ۱۰ صبح روز سه شنبه ۲۸ فروردین ماه در پردیس چارسو آغاز شده و تا دوشنبه ۳ اردیبهشت ماه ادامه دارد.
در بخش «دارالفنون» سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر هر روز کارگاه های تخصصی برای ۱۱۰ نفر از دانشجویان ایرانی و خارجی تدارک دیده شده است که از جمله این کارگاه ها می توان به کارگاه آموزش فیلمنامه نویسی، کارگردانی، فیلمبرداری، تدوین، طراحی صحنه، بازیگری، تهیه و تولید فیلم و ... اشاره کرد.
مازیار میری مدیریت بخش «دارالفنون» سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر را به عهده دارد.آدرس سایت رسمی جشنواره Fajriff.com و پست الکترونیکی جشنواره Info@Fajriff.com است.سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر ۱۹ تا ۲۷ آوریل ۲۰۱۸ (۳۰ فروردین تا ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷) به دبیری سیدرضا میرکریمی در تهران برگزار میشود
تاکید بر ساخت برنامههای نشاط آور و امیدبخش در سیما
اولین جلسه شورای معارف سیما در سال جدید با حضور اعضای شورا و نمایندگان شبکههای مختلف سیما برگزار شد.اولین جلسه شورای معارف سیما با حضور اعضای حقیقی این شورا و مدیران گروه های معارف شبکه های مختلف در سالن جلسات شبکه قرآن و معارف سیما برگزار شد.
در این جلسه که با محوریت ماه مبارک رمضان صورت گرفت، عملکرد و نقاط ضعف و قوت برنامههای شبکههای مختلف سیما در ماه مبارک رمضان سال گذشته مورد بررسی قرار گرفت و نکاتی پیرامون اهداف برنامهسازی در ماه رمضان امسال به همراه مسائل پیش رو مطرح شد.
برنامه سازی متفاوت معارفی باتوجه به اهداف و مخاطب هر شبکه و با هدف ایجاد نشاط و امید در مخاطبان رسانه ملی و جامعه از دیگر موضوعاتی بود که در دستور کار گروه های معارف قرار گرفت. همچنین بر ساخت فیلم های مناسبتی ماه رمضان و بازسازی دعاهای ماه رمضانی با نوای مادحین اهل بیت (ع) تاکید شد.
اختصاص یک شعار واحد بین شبکههای سیما برای برنامههای ماه مبارک رمضان پیشنهادی بود که مورد استقبال اعضا قرار گرفت و مقرر شد به گروههای معارف و برنامهسازان ابلاغ شود.در بخشی از این جلسه نیز بر تولید و پخش برنامههای شاد در اعیاد شعبانیه بخصوص نیمه شعبان تاکید شد و مقرر شد دعای سلامتی حضرت ولی عصر (عج) به طور همزمان در شب و روز نیمه شعبان از شبکههای مختلف سیما پخش شود.
اخبار
در جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸؛
اجرای ۳ سرود ایرانی در سه شهر روسیه
رئیس فدراسیون فوتبال ایران گفت: موسیقی اصیل ایرانی میتواند مورد توجه تمامی ایرانیان و تماشاگران دیگر کشورها در جام جهانی فوتبال در روسیه قرار بگیرد.
مهدی تاج درباره همراهی گروه ارکسترها با تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی فوتبال در روسیه افزود: با توجه به اینکه امسال سال حمایت از کالای ایرانی است، فدراسیون فوتبال تصمیم گرفت ۳ سرود را برای تیم ملی ایجاد کند و در قراردادی با بنیاد رودکی، آنها موسیقی سنتی را پیشنهاد کردند.
وی گفت: بنیاد رودکی که به جای موسیقی پاپ برای سرود جام جهانی فوتبال در روسیه موسیقی سنتی را پیشنهاد کرده بود، آقایان سالار عقیلی و علیرضا قربانی را معرفی و در این برنامه از ۲ سرود آنها رونمایی کرد که ما ۳ سرود را در ۳ شهر روسیه اجرا خواهیم کرد.
تاج افزود: اجرای این سرودها با استقبال خوب ایرانیهای مقیم روسیه و کشورهای دیگر و هموطنانی که در داخل ایران بازیها را میبینند مواجه خواهد شد، ضمن آن که میتواند تماشاگران کشورهای دیگر جهان را به موسیقی اصیل ایرانی علاقهمند کند.
فیلم سینمایی «به وقت خماری» آماده نمایش شد
فیلم سینمایی «به وقت خماری» به کارگردانی محمدحسین لطیفی با اتمام مراحل فنی آماده نمایش شد.نسخه نهایی فیلم سینمایی «به وقت خماری» جدیدترین ساخته محمدحسین لطیفی با پایان مراحل فنی هماکنون آماده نمایش شده است و بر اساس برنامهریزیهای انجام گرفته این فیلم بزودی به نمایش عمومی درخواهد آمد.
سازندگان این اثر به تازگی نسخهای از فیلم را برای دریافت پروانه نمایش به شورای پروانه نمایش ارائه کردهاند.این فیلم همچنین قرار است در بخش بازار سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر، که از ۳۰ فروردین تا هفتم اردیبهشت ماه برگزار میشود، شرکت داده شود.با توجه به نزدیکی زمان اکران ساخته جدید لطیفی، بزودی از آنونس های این فیلم نیز رونمایی خواهد شد.
اسامی کامل بازیگران «به وقت خماری» به ترتیب حروف الفبا عبارتند از رعنا آزادیور، هومن برقنورد، بهروز بقایی، پوریا پورسرخ، ابوالفضل پورعرب، سیما تیرانداز، غزل حسینی، هنگامه حمیدزاده، علی سلیمانی، مهدی فخیمزاده، هنگامه قاضیانی، هادی کاظمی، شهره لرستانی، مجید یاسر، شیرین یزدانبخش، همراه با هنرمند خردسال: آرمین جداخانی.پخش این فیلم کمدی برعهده موسسه رسانه فیلمسازان (حبیب اسماعیلی) قرار دارد.جمال گلی همراه با محمدحسین لطیفی تهیهکنندگی «به وقت خماری» را به طور مشترک برعهده دارند.
جزییاتی از آمادهسازی فیلمها و سینماهای
جشنواره جهانی فیلم فجر
افشین اسدزاده مسئول بخش آمادهسازی و نمایش فیلم های سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر روند آمادهسازی فیلمهای ایرانی و خارجی و همچنین سالنهای نمایش جشنواره را تشریح کرد.افشین اسدزاده مسئول بخش آمادهسازی و نمایش فیلم های سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر درباره روند آمادهسازی فیلمهای ایرانی و خارجی برای نمایش در جشنواره گفت: بخش آمادهسازی فیلمهای سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر از اواسط بهمن ماه کار خود را آغاز کرد.
وی ادامه داد: برخی از فیلمهای خارجی رسیده به دبیرخانه جشنواره برای بازبینی محتوایی و تصویری در اختیار بخش ما قرار گرفت تا چنانچه ملاحظاتی دارد به اطلاع دبیر و بخش بینالملل برسد. در نهایت تاکنون حدود ۱۳۰ اثر بازبینی شده و گزارش آنها در اختیار بخش های مربوطه قرار گرفته است.
به گفته وی، برای تسریع در عملیات آمادهسازی فیلمها، تا زمان دریافت نسخه اصلی از نسخه بازبینی برای انجام ترجمه فیلمها استفاده شد.اسدزاده توضیح داد: پس از ۲ سال نمایش فیلمهای خارجی به صورت بلو ری، در این دوره با نظر دبیر جشنواره مقرر شد فیلمها به صورت نسخه DCP نمایش داده شود و به فراخور سالنهایی که در پردیس چارسو و سینما فلسطین داریم، فیلمها به صورت E و D در ۲ نسخه تهیه شده است.
مسئول بخش آمادهسازی و نمایش فیلمهای سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر گفت: حدود نیمی از نسخههای اصلی فیلمهای بلند و اکثر فیلمهای کوتاه از طریق لینک ارسالی دانلود شده و در اختیار ما قرار گرفت که هم از لحاظ مالی و هم از نظر زمانی کمک زیادی به ما کرد.
وی ادامه داد: فیلمهایی که زبانی به غیر از انگلیسی دارند به ۲ زبان انگلیسی و فارسی زیرنویس خواهند شد. همچنین تمامی ۸۰ فیلم بلند خارجی ترجمه و ویراستاری محتوایی شده و تا امروز ۷۰ عنوان آن ادیت و زیرنویس شده است.اسدزاده درباره فیلم های کوتاه خارجی جشنواره نیز توضیح داد: از ۴۳ عنوان فیلم کوتاه خارجی حاضر در جشنواره، تا امروز ۳۸ عنوان آماده سازی شده است که از این تعداد ۵ عنوان در بخش کارگاه به نمایش در می آید.
وی بیان کرد: عملیات دوبله و آمادهسازی ۶ فیلم خارجی برای نمایش در بخش «زنگ هفتم» در ١٠ سینمای منتخب و همچنین تهیه نسخههای ٣ تا ۵ دقیقهای از تمامی فیلمهای خارجی و ایرانی حاضر در جشنواره برای بخشهای روابط عمومی، مراسم اختتامیه، برنامههای تلویزیونی، ویدیومپینگ و تیزرها از دیگر کارهایی بوده که مسئولیت آن برعهده ما بوده است.
اسدزاده درباره بازسازی فیلم های کلاسیک برای نمایش در جشنواره توضیح داد: سه فیلم ایرانی در لابراتوار سازمان صدا و سیما در حال مرمت و بازسازی بود که پس از پیگیریهای اداری، فیلمهای کوتاه «یا ضامن آهو» و «اربعین» تحویل گرفته شده و مراحل DCP آن انجام شده است.
به گفته وی، نسخه فیلم «امیرکبیر» زنده یاد علی حاتمی به دلیل اینکه از کیفیت پایینتری برخوردار است زمان بیشتری برای اصلاح نیاز دارد.اسدزاده همچنین خبر داد: فیلم «بازمانده» زندهیاد سیفالله داد را از شبکه آی فیلم گرفتیم و مراحل تصحیح رنگ، زیرنویس و DCP در استودیو پیشگامان آریا انجام شد.
مسئول بخش آمادهسازی و نمایش فیلمهای سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر ادامه داد: فیلمهای بخش مسابقه طی یک هفته و با همکاری موسسه رسانههای تصویری برای تعدادی از منتقدان به نمایش در آمد و نمایش ویژه داوران در ۲ بخش همراه با مخاطبان و یا به صورت اختصاصی در ایام برگزاری جشنواره انجام خواهد شد.وی توضیح داد: سیستمهای نمایش سینماهای فلسطین و چارسو بازدید و برای اکران فیلمها در جشنواره آمادهسازی شده و هماهنگیهای لازم با اپراتورها و مسئولان فنی سالن ها انجام شده است.
اعجاز هزاره سوم
دوباره خوب بگرد نازنین
پیدایش نمی کنند نازنین. بارها گفته ام آن کشوی بغلی را با دقت ببینند اما به خرجشان نمی رود. کافیست مادرشان را صدا کنی تا بیاید کشو را باز کند و بگوید بفرما؛ اینجاست! گفتم دوباره خوب بگرد می بینی.
البته نه که فکر کنی بی خیال شده اند و هیچی به هیچی؛ احتمالا سوتعقیی چیزی اتفاق افتاده که آن هم خیریتی دارد؛ ولی سپرده اند تا هرکس پیدایش کرد در نزدیک ترین صندوق پستی بیندازدش اما خب پیدا نشده است.
کاش زودتر تلگرام را فیلتر کنند. این طوری مجبور می شود سروش بریزد و به طرفه العینی مکان را لو می دهد. تو اما سروش نریز نازنین. نمی خواهم عکست را نامحرم ببیند. اصلا چه معنی می دهد سروش مکالمات ما را بخواند؟ من هم قول می دهم نه با هما بپرم، نه سوار غزال شوم و نه سلامی به شکوفه ها و باران بسپارم. فقط جان عزیزت اگر فیلتر شد دود بفرست که گوش نامحرم نباشد جای پیغام سروش!
محمدشفیع اعجازی
|
|
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3755/13245/46768
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3755/13245/46769
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3755/13245/46770
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3755/13245/46771
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3755/13245/46772
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3755/13245/46773
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3755/13245/46774
|
عناوین این صفحه
- راهاندازی رسمی شبکه رادیویی کتاب در اول اردیبهشت
- به دنبال «آنام ۲» نباشید، شاید «آتام»ی باشد
- آیین رونمایی از مجموعه غزل یکی از ما دو نفر
- ضعف برنامهسازی در تلویزیون: استفاده نکردن از جذابیت سلبریتیها
- اخبار
- اخبار
- اعجاز هزاره سوم