|
در دیدار وزاری ورزش و جوانان ایران با قرقیزستان عنوان شد؛
تاکید بر تعامل بین سازمان های مردم نهاد جوانان ایران و قرقیزستان
وزیر ورزش و جوانان جمهوری اسلامی ایران امروزچهارشنبه، با رئیس سازمان دولتی امور جوانان و ورزش قرقیزستان دیدار و گفتگو کرد.
مسعود سلطانی فر، در حاشیه چهارمین اجلاس وزرای ورزش و جوانان سازمان همکاری اسلامی در دیدار با «کانات آمانکولف»، گفت: ایران در زمینه احداث و اجرای پروژه های ورزشی مانند ساخت استادیوم های بزرگ تا ظرفیت ۷۵هزار نفری و سالن های سرپوشیده تا ظرفیت شش هزار نفری تجربیات خوبی داشتیم که می توانیم از این تجربیات و دانش در کشور شما استفاده کنیم.
وی همچنین از آمادگی کشورمان برای برگزاری ارودهای مشترک ورزشی خبرداد و گفت: با توجه به ظرفیت های دو کشور امکان همکارهای مشترک بین دو کشور در سطح گسترده وجود دارد.
سلطانی فر گفت: بر اساس سیاست دکتر روحانی رئیس جمهوری ایران؛ همه ظرفیت های کشور می تواند در اختیار کشور دوست و همسایه قرار بگیرد. وی با اشاره به توانمندی کشورمان درزمینه رشته های مختلف ورزشی، گفت: می توانیم از طریق در اختیار گذاشتن مربیان و مدرسان به توسعه رشته های مختلف قرقیزستان کمک کنیم.
سلطانی فر گفت: مایلیم از توانمندی های قرقیزستان در رشته های این کشور در آنها سرآمد است، بهره مند شویم.
وی افزود: در زمینه توانمند سازی جوانان نیز، تلاش کردیم برای مشارکت جوانان در امور مختلف سازمان های مردم نهاد را گسترش بدهیم و دستاوردهای خوبی در سال های اخیر داشتیم و با توجه به اشتراکات زیادی که بین جوانان دو کشور وجود دارد، علاقمند به تعامل بین سازمان های مردم نهاد جوانان بین دو کشور هستیم.
رئیس سازمان دولتی امور جوانان و ورزش قرقیزستان، نیز در این دیدار گفت: روابط ایران و قرقیزستان در حوزه ورزش به ویژه کشتی بسیار صمیمانه است.
کانات آمانکولف افزود: دستاوردهای ورزشکاران ایرانی در رشته های مختلف نشانگر توجه دولت ایران به توسعه وزرش است.
وی افزود: ما آماده تبادل تجربه با ایران هستیم، همچنین مایلیم از توانایی های ایران در زمینه ایجاد زیر ساخت های ورزشی بهره مند شویم. این مقام قرقیزستانی از ورزشکاران ایران برای حضور در مسابقات جهانی عشایر که سپتامبر ۲۰۱۸ در قرقیزستان برگزار می شود، دعوت کرد.
چهارمین اجلاس وزیران ورزش و جوانان سازمان همکاری اسلامی امروز در باکو شروع شد و تا فردا ادامه خواهد داشت.
«زمان کم و محدود» برای تصمیم گیری و اجرای طرح؛
اجرای طرح جدید ترافیک از ۱۵ اردیبهشت
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ درباره نحوه اجرای طرح ترافیک جدید توضیحاتی ارائه کرد.
سردار محمدرضا مهماندار گفت: یکی از دغدغههایی که از ابتدای پیشنهاد طرح برای شهرداری و به ویژه پلیس وجود داشت؛ «زمان کم و محدود» برای تصمیم گیری و اجرای این طرح بود.
وی افزود: طرح جدید ترافیک اواخر پاییز و اوایل زمستان ۹۶ ارائه شد و از همان ابتدا این دغدغه وجود داشت که زمان کافی باید برای بررسی و تصویب طرح وجود نداشته باشد.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: پیشنهاد نیروی انتظامی در ابتدای ارائه طرح این بود که اقدامات مطالعاتی، تحقیقاتی، آماده سازی زیرساختها و طی فرآیند اطلاع رسانی در سال ۹۷ انجام شود و چنانچه تغییراتی نیاز است در طرح جدید لحاظ و نهایتا در سال ۹۸ اجرایی و عملیاتی شود.
وی افزود: در هر حال فرآیند قانونی طرح جدید ترافیک از منظر قانونی طی و این طرح مصوبه شورای ترافیک شهر تهران را نیز گرفت؛ پس از این روند، طرح برای تعیین قیمت به شورای اسلامی شهر تهران ارجاع و مصوباتی نیز تصویب و قیمت گذاری لحاظ شد.
این مقام ارشد انتظامی گفت: پس از تعیین قیمت گذاری طرح جدید توسط شورای شهر تهران، ایراداتی از نظر فرمانداری به عنوان نماینده دولت مطرح شد که در یک بازه زمانی این ایرادات اصلاح و در نهایت طرح وارد فاز اجرایی شد.
سردار مهماندار افزود: معتقدم که فرآیند اطلاع رسانی درباره طرح جدید ترافیک با کاستیهایی همراه بود و باید اطلاع رسانی جامعی همراه با برنامه ریزی در این باره صورت میگرفت.
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: موضوع بعدی در خصوص طرح ترافیک جدید، مقوله «عوارض» است، اگر خودرو وارد این محدوده شود براساس مولفه هایی چون داشتن معاینه فنی برتر، زمان ورود (پیک یا غیرپیک)، زمان خروج و عوامل دیگر، عوارض تعیین و سپس این عوارض توسط شهرداری از کارت شارژ مالک خودرو کسر میشود.
این مقام عالی انتظامی در پلیس پایتخت با بیان اینکه موضوع عوارض یک مقوله میان شهرداری و شهروند است، افزود: احیانا اگر در موضوع عوارض اختلافی بین شهرداری و شهروند باشد مثل بقیه عوارضی که در سطح شهر وضع میشود، مرجع رسیدگی کننده به موضوع خود شهرداری خواهد بود.
سردار مهماندار تأکید کرد: امسال پلیس هیچ تغییری در روند جریمه ورود خودروهای فاقد مجوز به طرح ترافیک نسبت به سال گذشته ندارد و همانگونه که در سال ۹۶ بعد از ورود خودرو به محدوده طرح استعلام میکردیم که آیا دارای مجوز است یا خیر؟ و سپس خودروی فاقد مجوز ورود به طرح ترافیک، جریمه میشد، امسال نیز همین روال به قوت خود باقی است.
وی گفت: اما امسال شهرداری اعلام کرده هر کس در طول سال بخواهد حتی برای یکبار وارد محدوده طرح ترافیک شود باید در سایت اعلامی شهرداری ثبت نام و اطلاعات فردی، خودرویی و ... را ثبت کند؛ در این فرآیند برای فرد یک کیف پولی الکترونیکی پیش بینی شده که فرد متقاضی باید این کیف پول الکترونیکی را شارژ کند.
رئیس پلیس راهور پایتخت افزود: آنچه که شهرداری در این حوزه پیش بینی کرده این است که خودروهای دولتی و دارای سهمیه؛ حداقل یک میلیون تومان و شهروندان عادی ۳۶ هزار تومان (حداکثر برای یک روز) باید کارت پولی الکترونیکی را شارژ کنند.
سردار مهماندار تأکید کرد: محدوده طرح ترافیک و همچنین محدوده زوج و فرد امسال تغییری نکرده است، در محدوده زوج و فرد درست مثل سال گذشته براساس آخرین رقم سمت راست پلاک اجازه ورود به محدوده داده میشود.
وی گفت: خودروهایی که در پلاک، عدد سمت راست زوج باشد؛ روزهای زوج یعنی شنبه، دوشنبه و چهارشنبه اجازه تردد در محدوده زوج و فرد را دارند و پلاک خودروهایی که عدد سمت راست فرد باشد؛ روزهای یکشنبه و سه شنبه اجازه تردد در این محدوده را خواهند داشت.
این مقام عالی انتظامی درباره وضع تردد در روزهای پنج شنبه نیز افزود: فعلا، به صورت موقتی و آزمایشی برای روزهای پنج شنبه طرح زوج و فرد اجرایی نمیشود البته این امر موقتی است و ممکن است بر مبنای وضعیت ترافیکی به ویژه در مرکز شهر تغییر کند.
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: امسال ۵۳ هزار کارت سهمیه برای سازمانهای دولتی و نهادها صادر شده و در اختیار سازمانها قرار گرفته است، همچنین ۴۰ هزار کارت روزانه نیز در نظر گرفته شده که این میزان سال گذشته ۲۰ هزار بود، اما سقف نهایی ورود روزانه به محدوده طرح ۱۰۳ هزار است یعنی به این معنا که کسی که متقاضی ورود به طرح به صورت روزانه است باید دو نکته را رعایت کند. وی افزود: فرد متقاضی باید کارت پولی الکترونیکی را شارژ کند (حداقل ۳۶ هزار تومان برای مردم عادی) و سپس باید از سامانه مجوز ورود به طرح را بگیرد؛ این بدین معنی است که اگر سقف ورود روزانه (۱۰۳ هزار) پر شده باشد فرد دیگر نمیتواند وارد محدوده طرح شود و مجوز صادر نمیشود. سردار مهماندار تأکید کرد: بهتر است هر چه زودتر وضع سهمیه افراد خاص چون خبرنگاران و جانبازان عزیز نیز تعیین تکلیف شود؛ بنابراین گزارش طرح جدید ترافیک قرار بود از اول اردیبهشت اجرایی شود، اما تا ۱۵ اردیبهشت به تاخیر افتاده است.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری ابلاغ کرد؛
برنامههای ۱۹ گانه اقتصادی صندوق بازنشستگی
مدیر عامل صندوق بازنشستگی در دستورالعملی برنامههای ۱۹ گانه اقتصادی این صندوق را در سال جاری ابلاغ کرد.
جمشید تقی زاده تدوین و اجرای برنامههای اقتصادی صندوق در سال ۹۷ را در راستای تدبیر هوشمندانه و عالمانه مقام معظم رهبری در حمایت از کالای ایرانی و در راستای سیاستهای اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین دولت تدبیر و امید عنوان کرد و گفت: رویکرد و ماهیت برنامههای ۱۹ گانه اقتصادی صندوق تغییر با محوریت گفتمان حمایت از کالای ایرانی است و هرچقدر این گفتمان در متن جامعه به ویژه واحدهای تولیدی و بنگاههای اقتصادی تقویت و نهادینه شود به همان نسبت امکان تولید و اشتغال نیز افزایش مییابد و آثار اقتصادی و اجتماعی آن به طور مستقیم در زندگی مردم نمایان خواهد شد.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با تاکید بر اهمیت بکارگیری و رعایت سیاستهای ۱۹ گانه این صندوق در بخش اقتصادی و سرمایه گذاری، در تشریح این سیاستها آورده است:
۱- تهیه برنامه جامع به منظور حفظ و ارتقای ارزش ذخایر و داراییهای در اختیار صندوق و ارزیابی داراییها از منظر بازدهی، نقدپذیری و ریسکهای بازار.
۲- همکاری نزدیک با بخش اقتصادی صندوق به منظور طراحی و ارائه برنامه جامع تامین مالی خدمات اجتماعی صندوق.
۳- هلدینگهای تخصصی با عنایت به شرکتهای در اختیار، اولویت خروج خود از بنگاهداری را پیشنهاد و برنامه زمان بندی اجرای آن، و برنامههای حضور خود در فضای بین المللی (کسب منابع مالی و فروش و...) را ارائه کنند.
۴- بیشترین دغدغه صندوق و شرکتهای تابعه آن طی سه سال آینده، مهارت تامین مالی است. هر یک از هلدینگها موظف به تهیه و ارائه برنامه تامین مالی خود (فروش دارایی، سود سهام، جریان نقدینگی پروژهها و طرحهای در دست اجرا و ارتقای تکنولوژی) در کوتاه مدت هستند. همچنین سبد داراییهای بهینه مجموعههای اقتصادی برای سه سال آینده باید پیشنهاد شود.
۵- توجه به اینکه لزوم هم افزایی در صندوق و شرکتهای تابعه از اولویتهای سیاست گذاری است، با محوریت معاونت اقتصادی، برنامه هم افزایی مالی، بازار و فروش دارایی باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
۶ - انضباط مالی در سالهای پیش رو در بنگاههای تابعه با تدوین برنامه مدون کنترل جریان نقدینگی، دریافت مطالبات و مدیریت فروش داراییها و دوره گردش کالا مورد تاکید است.
۷ - شفافیت در عملکرد از طریق ایجاد نرم افزار جامع کنترل عملکرد شرکتهای تابعه پیگیری خواهد شد. علاوه بر آن بررسی عملکرد شرکتها در دورههای سه ماهه اجرایی میشود.
۸ - مبارزه با فساد از اولویتهای اصلی مدیریت صندوق است، این مهم از طریق توسعه حسابرسی داخلی و حسابرسیهای ویژه پیگیری خواهد شد.
۹- شرکتهای با فعالیت مشابه باید در یک شرکت تجمیع و به شرکتی با مقیاس مناسب اقتصادی تبدیل شوند.
۱۰- هرگونه سرمایه گذاری جدید صرفا با مجوز صندوق امکان پذیر خواهد بود.
۱۱ - به منظور افزایش امکان ارزیابی عملکرد شرکت ها، مجامع قانونی در موعد مقرر باید تشکیل و تکالیف آنها به طور جدی پیگیری و اجرایی شود.
۱۲-شرکتهای تابعه، برنامه اتمام پروژههای موجود در شرکتها را تا یک ماه آینده تهیه و ارائه کنند. همچنین در یک ماه آینده تمام شرکتها تعهدات ارزی خود تا سه سال آینده را ارائه کنند.
۱۳- صندوق تا زمان واگذاری از تمام داراییها و سهام خود به صورت موکد حمایت خواهد کرد. یکی از دغدغههای جدی در مدیریت جدید، مدیریت ارزش سهام و داراییها صندوق در بورس و خارج از بورس است، بنابراین تمام شرکتها برای فروش داراییها و ایجاد شفافیت، برنامه خود را برای ورود به بورس تا سه ماه آینده ارائه کنند.
۱۴ - به منظور حمایت از واگذاری دارایی ها، حفظ ارزش داراییها مورد تاکید جدی است.
۱۵- سود سهام و داراییها یک شاخص جدی برای ارزیابی عملکرد است. در این خصوص علاوه بر سود، بهبود سهام و داراییها نیز مورد تاکید خواهد بود.
۱۶- تلاش و کوشش اثربخش و همت و کار مضاعف باید به سرلوحه امور مدیران و نماد فعالیتها در صندوق تبدیل شود. از توان مدیریتی و کاری جوانان استفاده حداکثری شده و استعدادها و ظرفیتهای موجود جوانان مجموعه شناسایی و بکارگیری شود و از تمام ظرفیتهای تولیدی و کاری در مجموعه، با حداکثر توان و براساس برنامه ریزی موثر استفاده شود.
۱۷- استفاده از کالا و خدمات ایرانی در همه فرایندهای تولید، ضروری است و خرید هرگونه کالا که دارای تولید مشابه در داخل است، ممنوع است. همچنین تولیدات و محصولات شرکتهای زیرمجموعه باید ارزان و قابل رقابت با اجناس خارجی و موارد مشابه باشد.
۱۸- برنامه ریزی برای کاهش و حذف وابستگی به نفت و تولید محصولات پتروشیمی با ارزش افزوده بالا در دستور کار قرار گیرد.
۱۹- وقوع هرگونه تخلف و فساد، خط قرمز سازمانی بوده و پاکدستی مدیران مورد انتظار جدی اینجانب وهیات مدیره صندوق بازنشستگی کشوری است.
شهردار منطقه یک در دیدار با مدیرکل بنیاد حفظ آثار ونشر ارزش های دفاع مقدس استان تهران:
یادمان های شهدای گمنام ،حافظان ارزش های دوران دفاع مقدس هستند
شهداء بعنوان حافظان میهن وایران اسلامی مورد احترام تمامی آحاد مردم و یادمان های شهدای گمنام نیز حافظان ارزش های دوران دفاع مقدس هستند و وظیفه همگان حفظ این ارزش ها بخصوص نگهداشت ونگهداری یادمان های شهدای گمنام است .
به گزارش امتیاز؛ حبیب اله تاجیک اسماعیلی شهردار منطقه یک در دیدار با سردار علی اصغر محسن شیخی مدیر کل بنیاد حفظ آثار ونشر ارزش های دفاع مقدس استان تهران و آقای امیر ولی ا... حقی معاون مهندسی وامور یادمان های بنیاد حفظ آثار ونشر ارزش های دفاع مقدس استان تهران با بیان مطلب فوق اظهار داشت: یکی از ارزشهای دفاع مقدس انسجام ویکپارچگی آحاد مردم بود امروز نیز ضرورت دارد بیش از پیش همه مردم در کنار مسئولان منسجم ومتحد برای آبادانی وپیشرفت کشور تلاش کنیم واین انسجام را که مزین به خون شهداست را پاس بداریم. تاجیک اسماعیلی با اعلام آمادگی خود برای هرگونه همکاری با بنیاد حفظ آثار ونشر ارزشهای دفاع مقدس اظهار امیدواری کرد که شهرداری منطقه یک در تعامل نزدیک با این ستاد نسبت به ارائه خدمات متناسب اقدام نماید.
سردار شیخی مدیر کل بنیاد حفظ آثار ونشر ارزش های دفاع مقدس نیز خاطر نشان ساخت: تا کنون بیش از 800 یادمان شهدای گمنام در کل کشور بنا شده که 248 یادمان شهدای گمنام در استان تهران واقع شده است. وی با دعوت از شهردار منطقه یک بعنوان رئیس وعضو هیات امناء یادمان های شهدای گمنام در منطقه یک افزود: بنا به تاکید مقام معظم رهبری کهف الشهداء باید بعنوان نگینی در میان یادمان های شهدای گمنام بدرخشد واز این جهت مسئولیت هیات امناء بیش از پیش مورد توجه است.
سردار شیخی تاکید کرد : همانگونه که دفاع مقدس متعلق به مردم بود وهیچ گونه وابستگی به گروه وحزب وتشکیلات سیاسی نداشته امروز نیز دایره المعارف دفاع مقدس وارزشهای آن متعلق به همه مردم است.
امیرولی ا... حقی معاون مهندسی وامور یادمان های بنیادحفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس نیز ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص یادمان شهدای گمنام گفت: از مجموع 248 یادمان شهدای گمنام 19 یادمان در منطقه یک واقع شده است که 5 یادمان در دانشگاه های پیام نور، فارابی ودفاع ملی ،2یادمان در مرقد مطهر صالح ابن موسی الکاظم (ع) و امامزاده علی اکبر (ع) چیذر، 1 یادمان در ازگل ،7 یادمان در مراکز نظامی سطح منطقه ،2 یادمان در کمیته امداد امام خمینی (ره) وفدراسیون تکواندو و2 یادمان در کهف الشهدا وکلکچال واقع شده است وی افزود : در یادمان کهف الشهداءتلاش شده است زمینه حضور همه شهروندان فراهم شود وزیر ساخت های لازم با همکاری تمام سازمانهای دست اندر کاراز جمله شهرداری منطقه یک فراهم شده است.
یادداشت
همگرایی شبکههای اجتماعی بومی درفضای مجازی
اسماعیل محمدی
شبکههای اجتماعی یکی از دستاوردهای حیات اجتماعی بشر است و تاکنون هویت بشری و انسانی خود را حفظ کرده است. همگرایی بومی و ایرانی شبکههای اجتماعی واقعی و مجازی تقویت میشودبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ این شبکههای اجتماعی چون ساختار انسانی و هویت بشری داشته، قابل نظارت بوده و به ویژه در جوامع اسلامی فریضه «امر به معروف و نهی از منکر» را مستقر کرده است و شبکههای واقعی اجتماعی محسوب میشود. خانوادهها واقعیترین شبکه اجتماعی هستند و مسجد، محله، مدرسه و... نیز شبکههای اجتماعی هستند که البته در ایران اسلامی میتوان فرضیه امت ایران اسلامی و سازمانی و بزرگترین شبکه ملی را هم بررسی کرد، این شبکه واقعی الزاما به حوزه فناوری و اطلاعات ارتباط ندارد هر چند از خدمات ان بهره میبرد.این شبکه ها چون هویت انسانی دارد همراه با فرهنگ ایرانی و اسلامی به شکل گیری تمدن ایران عزیز به بلندای تاریخ منجر شده است که نه فقط در دیگر هویتها و تمدنها هضم نشده بلکه پازدهر آنها را تولید و خود را تقویت هم کرده است. شبکههای واقعی اجتماعی و انسانی امروزه با پدیدهای به نام شبکههای مجازی پیام رسان و نه پیام گیر روبرو و تهدید شده است، فقط پیام رسان است و با تزریق اطلاعات بی شمار مکانی و زمانی اجازه تفکر و فرصت مدیریت ذهنی را از خود فرد و شبکه و جامعه میگیرد.
این پدیده از محصولات فضاهای مجازی است که شهروند دهکده جهانی را میخواهد با یک هویت متغیر و سیال تشکیل دهد و در فضای مجازی مدیریت میکند.
از پدیدههای اجتماعی در جامعه ایران شکل گیری شبکههای اجتماعی در فضای مجازی است که همتاهای ملی ضعیفی دارد و عمدتا ساختار و هویت نرم افزار این شبکههای اجتماعی را دیگران و غربیها ایجاد کرده اند. اما این یک پدیده و واقعیت شر اجتماعی و ملی است که باید با ان مبازره شود.شبکههای اجتماعی مرسوم در حقیقت شبکههای ضد اجتماعی و تخیرب گر شبکههای اجتماعی وقاعی (از خانواده تا سطح ملی) هستند و افرادی که در این محیطها غرق میشوند، رابطه خود را با محیط اجتماعی قطع میکنند و شاهد نوعی چندگانگی هستیم. مهمترین ویژگی این شبکهها جمع آوری اطلاعات و مهندسی اجتماعی است؛ جاسوسی هم امروزه دارای گفتمان نو است. در دوره و عصر جنگ نرم طرف مقابل میتواند کاری کند از تامین خواسته دشمن لذت ببرید و با مهندسی ذهن، ابتدا اقدام به جمع آوری اطلاعات میکند و برای موفقیت حتما باید این ابزارها را با ظاهر مردمی و دموکراتیک نشان دهند. این شبکههای اجتماعی، معماری میشوند و حضور در این شبکهها ما را وابسته میکند و به رفتار ما شکل میدهد و این مسئله برآمده از ذات تکنولوژی است.آسیب دیگر ناشی از نقض حریم خصوصی است و نمونهای از یک رفتار موزیانه است.
برای نمونه ماهیت شبکه اجتماعی تلگرام، صهیونیستی است و نتانیاهو بنیانگذار این شبکه را برادر خود میخواند، اما در ایران بسیار گسترش یافته و خیلی زود پرده چهره کثیف و شر خود یعنی تلاش برای تخریب هویت فردی، خانوادگی و اجتماعی و ملی) خود بر داشته است.
این روند اگر به نفع جامعه فرهنگی و ایرانی و اسلامی مدیریت و ساماندهی نشود در الگوسازی فرآیند تغییر فکر، نقش مهمی دارد، چون بخش ناخودآگاه و یا بخش ارادی ۹۷ درصد و بخش خودآگاه یا ارادی ۳ درصد تفکر انسان را تشکیل میدهد و بخش خودآگاه براساس برنامهای که میدهیم عمل میکند که تحت تاثیر الگوی فکری شبکههای اجتماعی قرار خواهد گرفت، چون بخش مهم از محتوی را هم دیگران تولید و عرضه خواهند کرد.
این تلاش دشمنان در ادامه با تخریب شبکه خانوادهها میخواهد مردم سالاری دینی را به دموکراسی مطلوب غربیها تبدیل کند؛ اقتصاد مقاومتی را به انزوا خواهد برد و ارزشها نیز جای خود را به ضد اززشها خواهد داد و نهی از منکر به «امر به منکر» تبدیل میشود و پدیده امر به معروف هم جای خود را به «نهی از معروف» خواهد داد که همان الگوی یزیدی است در حالی که در ایران اسلامی؛ این شعار و شعور جود دارد که «مثل حسین با مثل یزید بیعت نمیکند».
تاکنون نیز در تولید محتواهای فضاهای مجازی هم الگوی بومی و فعال نداشتیم یا تقویت نشد و عمدتا از رفتار دیگران تقلید کردیم که نمیتواند ما را به عامل برنده در این فضا تبدیل کند و همواره پیرو باقی میمانیم. البته در ماههای اخیر شبکه پیام رسان داخلی رونق خوبی را اغاز کرده است که باید تقویت شود.باید اصول و مبانی سواد رسانهای و دانش سایبری در کشور و کاربردی و نهادینه شود تا تولید محتوا رونق پیدا کند.گفته میشود بیش از ۵۰ درصد از جمعیت ایران یعنی در حدود ۴۰ میلیون نفر در فضای مجازی فعالیت دارند که ۶۰ درصد از این افراد برای سرگرمی و تفریح و وبگردی و در حقیقت بی هدف وارد فضای مجازی میشوند و شبکههای اجتماعی هم مدیریت ذهنی انها را در اختیار خواهند گرفت.باید در کشور هم به این موارد حساس باشیم و به راحتی اجازه گسترش ویروس پدیده شبکه اجتماعی ندهیم که بنیانگذاران آنها دشمنان اسلام، اخلاق و امنیت مملکت هستند.
کارشناسان معتقدند باید شبکه اجتماعی را ابتدا ماهیت شناسی کنیم و فرق محصول و فناوری را بدانیم. دفتر اصلی شبکه تلگرام در رژیم صهیونیستی است و سرور آن در انگلیس قرار دارد، اما چینیها آن را مسدود کردند و روسها نیز میخواهند آن را فیلتر کنند و حاضران در این شبکه در کشورهای آلمان و انگلیس خیلی اندک هستند.حضور ایرانیها در شبکه تلگرام بسیار زیاد است و در حالی به پدیدههای اجتماعی شبکههای خارجی اجازه تبلیغ و گسترش داده میشود که تولید کنندگان نرم افزارهای اجتماعی ایرانی با مشکلات زیاد اداری و تحمیل هزینههای مضاعف و مالیات و دیگر موارد روبرو هستند.برخی نیز با بی خیالی، خوش خیالی و ساده لوحانه با این پدیده برخورد میکنند که باید با جدیت بیشتری در این حوزه قضاوت کنیم. باید به دنبال قانونمند کردن شبکههای اجتماعی باشیم و باید فضای شبکههای اجتماعی ساماندهی شود و شبکههای اجتماعی داخلی داریم که باید توسعه یابد و اگر در هر حوزه از شبکه اجتماعی تخلفی دیده شود برخورد شود و یکی از موارد برخورد هم میتواند فیلترینگ باشد. بررسیها نشان میدهد مزیت شبکههای اجتماعی بسیار بیشتر از موارد منفی است و البته باید مخاطرات امنیتی و اخلاقی را جدی بگیریم، اما شبکههای مجازی و پیام رسان بومی میتوان در طول شبکههای اجتماعی واقعی و انسانی قرار گیرد و به تقویت هویت مقدس ان کمک کند. مردم ما هم به سواد سایبری مانند سواد رسانهای و سواد غذایی و بهداشتی نیاز دارند تا بتوانند از مزیتهای فضای مجازی استفاده بهینه کنند و از مضرات و خسارات احتمالی آن هم به دور باشند. باید ظرفیت اجتماعی را بالا ببریم و اگر مردم سواد سایبری بالایی داشته باشند زیانهای شبکههای اجتماعی هم کاهش خواهد داشت.باید وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان صدا و سیما در این زمینه برنامه ریزی جامعی انجام دهند تا ضمن تقویت سواد سایبری و رسانهای مردم و ترویج شبکههای اجتماعی داخلی و موبایلی مزیتهای استفاده از شبکههای اجتماعی را ارتقاء دهند و مخاطرات هم به حداقل یا صفر برسد.نخبگان باید بعنوان جامعه شناسان این پدیدهها را بشناسند و از متخصصان مطالعات استراتژیک کمک بگیرند و متخصصان علوم اجتماعی نباید تبلیغات رسانهای صرف را بشنوند. شبکههای بومی هم نباید فقط پیام رسان باشند بلکه پیام گیر هم باشند که در ان صورت میتوانند به برنامه ریزی توسعه بهینه نیز کمک کنند.
این توسعه بهینه هم به استقرار مردم سالاری دینی و اقتصاد مقاومتی منجر میشود.
اخبار
نوسازی و نصب المان ها و علائم ترافیکی محدوده ورودی غربی پایتخت
معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه21 از نوسازی و نصب المان ها، تابلوها و علائم ترافیکی در محدوده ورودی غربی پایتخت با هدف افزایش ایمنی و روان سازی ترافیک موجود در سطح معابر عمومی این منطقه خبر داد.
به گزارش امتیاز، غلامحسین سلمانی با اشاره به گستردگی شبکه عظیم بزرگراهی ورودی غربی پایتخت و اهمیت ویژه رسیدگی به تابلوها و علائم ترافیکی موجود در معابر عمومی و عبوری منطقه21، گفت: طی بازدیدهای میدانی صورت گرفته از سطح محلات این منطقه و بنا به درخواست شهروندان محلات منطقه21؛ نسبت به تعویض، نوسازی و نصب تابلوها و علائم ترافیکی جدید در مکان های جانمایی شده ی معابر مختلف سطح ورودی غربی پایتخت اقدام شد.لازم به ذکر است، این اقدام به منظور استانداردسازی و ایمن سازی معابر عبوری و بزرگراهی سطح منطقه21 به اجرا درآمده است.
منطقه 2 میزبان معاون خدمات شهری شهرداری تهران شد
روز پنجشنبه شهردار منطقه 2 میزبان معاون خدمات شهری شهرداری تهران شد .
به گزارش امتیاز؛ ️در این نشست صمیمانه مجتبی یزدانی معاون خدمات شهری شهرداری تهران و رسول کشتپور شهردار منطقه 2 بر گسترش همکاریهای متقابل در حوزه خدمات شهری تاکید نمودند . رسول_کشت_پور شهردار منطقه 2 نیز ضمن اهمیت و ضرورت بکار گیری روشهای نوین در ارائه خدمات شهری ،آمادگی همه جانبه مدیریت شهری منطقه دو را به منظور اجرای طرح تاسیس نیروگاه زباله سوز مناطق شمال تهران اعلام و اجرای این طرح مهم و موثر را تحولی بزرگ در راستای تحقق اهداف و مولفه های مدیریت شهری خواند . اجرای طرح زباله سوز 1600 تنی مناطق شمال تهران (1،2،3 و 4) و احداث نیروگاه برق در منطقه 2 ،اجرای طرح خودگردانی بوستانها منطقه 2 و اجرای پایلوت طرح تجمیع پیمانکاران حوزه خدمات شهری با هدف ارائه خدمات بهتر به شهروندان و نظارت جامع تر بر اقدامات ایشان در منطقه 2 از جمله عناوین مهم نشست مشترک معاون خدمات شهری شهرداری تهران و شهردار منطقه 2 بود .
با حضور شهردار منطقه ۱۳؛
طرح فوریتی نگهداشت شهر با اماده باش در کلیه حوزه های شهری اجرایی شد
طرح فوریتی نگهداشت شهر با به کارگیری ۲۳۰ نفر از عوامل اجرایی در زمینه های خدمات شهری، عمرانی، ترافیکی، ۱۳۷، ۱۸۸۸، موارد احصا شده از معتمدین، شورایاران، دیدار مردمی و مساجد امروز پنجشنبه مورخ سی ام فروردین ماه در سطح ناحیه ۲ منطقه ۱۳ اجرایی شد.
به گزارش امتیاز؛ طی این طرح اکیپ های پیمانکاری خدمات شهری ،عمران، ترافیک ،فضای سبز مسیلها وانهار در سطح محلات وکوچه ها در حوزه های لایروبی انهار ؛ کانالها، کاشت درختچه ، رفع نواقص ترافیکی، چراغهای راهنمایی، ایستگاه اتوبوس و بی آر تی، لکه گیری اسفالت وترمیم جداول شکسته انهار، تعمیر پلهای عرضی، پلهای عابر پیاده، همسطح سازی دریچه .....، از ساعت ۷ صبح اغاز و به مدت پنج ساعت به طول انجامید.
|
|
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3757/13255/46784
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3757/13255/46785
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3757/13255/46786
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3757/13255/46787
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3757/13255/46788
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3757/13255/46789
|
عناوین این صفحه
- تاکید بر تعامل بین سازمان های مردم نهاد جوانان ایران و قرقیزستان
- اجرای طرح جدید ترافیک از ۱۵ اردیبهشت
- برنامههای ۱۹ گانه اقتصادی صندوق بازنشستگی
- یادمان های شهدای گمنام ،حافظان ارزش های دوران دفاع مقدس هستند
- یادداشت
- اخبار