|
۲۰ درصد مشترکان خانگی شهر تهران پرمصرف هستند
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ گفت: ٧٦ درصد مشترکان شهر تهران مشترکان خانگی هستند که ٨٠ درصد این مشترکان، در حد الگو مصرف که ماهانه ٣٠٠ کیلوات ساعت است، مصرف میکنند.
حسین صبوری با بیان اینکه ٢٠ درصد مشترکان الگوی مصرف استاندارد را رعایت نمیکنند، اظهار کرد: هنوز برنامهای برای افزایش تعرفه برق به ما ابلاغ نشده است. به گفته وی پس از تایید هیات دولت، تعرفه این ٢٠ درصد مشترکان پرمصرف بهصورت پلکانی افزایش خواهد یافت.
وی مبنی بر آخرین وضعیت اجرای مصوبه هیات دولت درباره استفاده ۲۰ درصد مصرف انرژی دستگاههای دولتی از پنلهای خورشیدی، گفت: براساس این مصوبه، بهای برق ادارات دولتی با نرخ خرید انرژیهای خورشیدی در نظر گرفته میشود.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ ادامه داد: اگر مشترکان دولتی این کار را انجام ندهند، ۲۰ درصد برق مصرفی آن با قیمت ۸۰۰ تومان در هر کیلووات ساعت محاسبه میشود.
صبوری با بیان اینکه کمتر از ۱۰ درصد مشترکان دولتی در شهر تهران این مصوبه را اجرایی کردهاند، گفت: مهلت اجرای این کار تا پایان سال ۱۳۹۷ تمدید شده است، اما پیشبینی میشود که تعداد زیادی از مشترکان نتوانند این طرح را اجرایی کنند.
به گفته وی در حال حاضر ۴.۵ مشترک در شهر تهران وجود دارد که این تعداد ۱۳ درصد مشترکان کل کشور است. علاوه بر این ۳۲ هزار کیلومتر شبکه توزیع و ۱۸ هزار دستگاه پست در شهر تهران داریم.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با اشاره به ارتقاء شاخصهای خدماترسانی در سطح کشور به ویژه در شهر تهران، اظهار کرد: یکی از کارهایی که امسال انجام دادهایم، ارائهی خدمات غیرحضوری در شهر تهران بوده که در فاز اول بیش از ۹۰ درصد خدمات فروش و پس از فروش مشترکان از طریق سامانههای ۱۵۲۱ انجام میشود.
به گفته صبوری، براساس تدابیر در نظر گرفته شده در آینده نزدیک، ارائهی خدمات غیرحضوری را به ۱۰۰ درصد خواهیم رساند که این مساله نیز تاثیرات زیادی در روند خدمات فنی خواهد داشت.
وی با تاکید بر این مساله که شبکه توزیع برق تهران توسط پنج مرکز کنترل پایش میشود، تصریح کرد: علاوه بر این مساله، چهار مرکز فوریت ۱۲۱ و یک سامانه ۸۵۱۲۱ در شرکت توزیع به منظور نظارت بر فرآیند کار و دریافت شکایات داریم.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با اشاره به وضعیت تلفات شبکه توزیع تهران، ادامه داد: در پایان سال ۱۳۹۶، میزان تلفات ۶.۸ درصد بود که تا پایان سال ۱۳۹۷ باید این عدد را به ۶.۴ درصد برسانیم.
صبوری ادامه داد: در حال حاضر ۸۰ درصد شبکه تهران کابلی است و در توسعه آینده هیچ شبکه هوایی نخواهیم داشت. علاوه بر این باید گفت که از ۸۰۰۰ کیلومتر شبکه سیمی، ۷۰۰۰ کیلومتر کابل خودنگهدار است و ۱۰۰۰ کیلومتر دیگر تا پایان سال ۱۳۹۸ عملیات اجرای آن به پایان میرسد که این موضوع نیز در کاهش تلفات بسیار موثر است.
به گفته مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، سالانه دو درصد به تعداد مشترکان، پنج درصد پیک مصرف و سه درصد انرژی مصرفی در تهران اضافه میشود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با اشاره به میزان فرسودگی شبکه توزیع برق، گفت: در حال حاضر ۱۲۰۰ کیلومتر شبکه با طول عمر بالا در شهر تهران داریم که سالانه ۱۰ تا ۱۵ درصد را نوسازی میکنیم. علاوه بر این ۱۲۰۰ دستگاه پست در شهر تهران نیاز به بازسازی دارد.
متوسط قیمت مسکن از ۹ میلیون گذشت؛
افزایش ۹۱ درصدی قیمت مسکن در تهران
در آبان امسال متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در تهران نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹۱ درصد افزایش یافت و آمار ارائه شده حاکی از سهم عمده خانههای ارزانتر و کوچکتر از معاملات انجام شده در این مدت است.
بر اساس تازهترین گزارش بانک مرکزی از بازار مسکن تهران در آبان امسال، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع واحد مسکونی در شهر تهران به ۹۱.۸ میلیون ریال رسیده که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۹۱.۵ درصد افزایش نشان میدهد.
بیشترین و کمترین رشد قیمت در مناطق تهران
این گزارش حاکی از آن است که بیشترین رشد متوسط قیمت در آبان سال جاری نسبت به ماه مشابه سال قبل مربوط به منطقه ۹ بوده که معادل ۱۱۱ درصد افزایش قیمت داشته و در مقابل، کمترین رشد قیمت نیز در منطقه ۱۹ بوده است که متوسط قیمت مسکن در این منطقه نسبت به آبان ماه سال گذشته ۴۸.۲ درصد افزایش داشته است.
همچنین در مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران بیشترین متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده ۱۹۶.۳ میلیون ریال و مربوط به منطقه یک شهرداری و کمترین متوسط قیمت با ۴۰.۹ میلیون ریال مربوط به منطقه ۱۹ بوده است.
کاهش 53 درصدی معاملات نسبت به سال گذشته
همچنین تعداد معاملات انجام شده طی این ماه ۶۹۰۰ فقره بود که نسبت به آبان ماه سال گذشته کاهش ۵۳.۶ درصدی و نسبت به ماه گذشته نیز کاهش ۲۶.۷ درصدی را نشان میدهد.
بر اساس این گزارش، در هشت ماهه سال ۱۳۹۷ نیز تعداد معاملات آپارتمانهای مسکونی شهر تهران به ۹۱ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن، ۱۹.۹ درصد کاهش داشته است.
در این ماه همچنین شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و در کل مناطق شهری نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۱۷ و ۱۴.۴ درصد رشد نشان میدهد.
بیشترین معاملات مسکن در منطقه ۵
بر پایه گزارش بانک مرکزی، در این مدت بیشترین حجم معاملات انجام شده مسکن به تفکیک مناطق شهری تهران، مربوط به منطقه ۵ با سهم ۱۵.۷ درصد بوده و پس از آن مناطق ۲، ۴ و ۱۰ به ترتیب با ۹.۴، ۸.۸ و ۶.۸ درصد، بیشترین معاملات مسکن شهر تهران را به خود اختصاص دادهاند. در مجموع ۷۴.۱ درصد از کل معاملات انجام شده مسکن در شهر تهران در آبان ماه سال جاری مربوط به ۱۰ منطقه شهری بوده و ۱۲ منطقه تنها ۲۵.۹ درصد از معاملات را شامل میشود.
خانههای نوساز بیشتر طرفدار داشتند
بررسی توزیع تعداد واحدهای مسکونی معامله شده در شهر تهران به تفکیک عمر بنا حاکی از آن است که واحدهای تا پنج سال ساخت با سهم ۴۴ درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص داده اند و کمترین سهم از معاملات انجامشده را نیز واحدهای مسکونی بیش از ۲۰ سال ساخت با ۱۱.۶ درصد به خود اختصاص داده است.
این گزارش همچنین نشان میدهد که میزان معاملات مسکن در هشت ماهه سال جاری نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۹.۹ درصد کاهش داشته و مجموع معاملات در این مدت ۹۱ هزار و ۱۰۰ فقره بوده است، اما در عین حال متوسط قیمت هر متر مربع بنای واحد مسکونی در این مدت در شهر تهران ۷۲.۸ میلیون ریال بوده که رشد ۶۰.۱ درصدی قیمت نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان میدهد.
مردم بیشتر خانههای متری ۶ تا ۷ میلیون را خریدند
در آبان ماه سال جاری همچنین بیشترین تعداد معاملات انجام شده مسکن مربوط به منازل مسکونی با قیمت ۶۰ تا ۷۰ میلیون ریال به ازای هر متر مربع بوده که این معاملات ۹.۴ درصد از کل معاملات شهر تهران را به خود اختصاص داده و پس از آن، منازل متری ۵۰ تا ۶۰ میلیون ریال و ۷۰ تا ۸۰ میلیون ریال با سهمهای ۹.۱ و ۹ درصد بیشترین معاملات را داشتهاند.
از طرفی گزارش بانک مرکزی حاکی از آن است که ۵۴.۵ درصد از کل معاملات انجامشده در تهران مربوط به منازلی است که قیمت هر متر مربع آن کمتر از متوسط قیمت هر متر مربع در تهران بوده است.
خانههای ۶۰ متری رکورددار شدند
در آبان ماه سال جاری همچنین بیشترین سهم معاملات انجام شده مسکن مربوط به منازل مسکونی با متراژ ۵۰ تا ۶۰ متر بوده که ۱۴.۴ درصد از کل معاملات را دربرمیگیرد و پس از آن خانههای ۶۰ تا ۷۰ متری و ۷۰ تا ۸۰ متری بیشترین معاملات انجامشده را به خود اختصاص دادهاند. به طور کلی در این ماه بیش از نیمی از معاملات انجامشده مربوط به خانههای با متراژ کمتر از ۸۰ متر مربع بوده است.
خانههای بین ۱۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان نیز با ۱۷.۱ درصد بیشترین سهم را در معاملات مسکن شهر تهران داشتهاند و پس از آن بیشترین معاملات انجام شده مربوط به خانههای با قیمت ۳۰۰ تا ۴۵۰ میلیون و ۴۵۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان بوده است.
اجاره بها ۱۷ درصد افزایش یافت
این گزارش نشان میدهد که قیمت کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و در کل مناطق شهری در آبان ماه سال جاری نسبت به آبان ماه سال گذشته به ترتیب ۱۷ و ۱۴.۴ درصد افزایش یافته است.
انرژی
با هدف ایمن سازی و پایداری خطوط انتقال نفت
ابنیه فنی در مسیر خط گچساران به شیراز احداث شد
در راستای ایمن سازی و برقراری شرایط انتقال پایدار ، احداث ابنیه فنی در مسیر خط گچساران به شیراز انجام شد.
به گزارش امتیاز، محمد نصر رئیس واحد ساختمان منطقه گفت: به منظور حفاظت از آبردگی و ممانعت از آب شستگی، احداث ابنیه فنی جدید مشتمل بر سد ، آب نما و دیوار حائل و سد پلکانی در کیلومترهای 207، 211و 212 در مسیر خط گچساران به شیراز در دستور کار قرار گرفت. وی افزود: در این پروژه ساخت و باز سازی تعداد 3 ابنیه فنی شامل احداث 3 سد و 2 عدد آب نما و دیوار پلکانی انجام گردید.وی در پایان گفت: این عملیات با نظارت واحد مهندسی ساختمان و با همکاری واحدهای تعمیرات خط و ترابری منطقه در مدت زمان 3 ماه انجام شد.
تسطیح مسیر خطوط لوله 16 و 14 اینچ ری- تبریز
عملیات تسطیح مسیر خطوط لوله 14و 16 اینچ ری- تبریز انجام شد.
به گزارش امتیاز، مجتبی کریمی رئیس واحد تعمیرات خط این منطقه با اعلام این خبر گفت: تسطیح مسیر خطوط فوق به جهت سهولت دسترسی به مسیر خط و نمایان شدن گرده ماهی که نشانگر لوله ها و آزاد سازی حریم لوله ها صورت پذیرفت.وی افزود: این عملیات با همکاری واحد ترابری منطقه شمالغرب از کیلومتر 260 مسیر خط 14 و 16 اینچ ری-تبریز آغاز شده و هم اکنون در حوزه شهرستان زنجان در کیلومتر 324 در حال انجام است. رئیس واحد تعمیرات خط منطقه شمالغرب خاطر نشان کرد: در طول مسیر تمامی گرده ماهی ها احیاء ، آب بردگی حاصل از بارش باران تسطیح ، رفع تجاوز کاشت صیفی جات و نخاله برداری در سه نقطه انجام شد.
کاهش 60 درصدی مصرف ضدیخ در مراکز عملیاتی منطقه اصفهان
خرید ضد یخ توربین های سولزر و دیزل ها در مراکز انتقال نفت مارون به اصفهان با تدبیر واحد مکانیک 60 درصد کاهش پیدا کرد.
به گزارش امتیاز، علیرضا مرادپور رئیس واحد مکانیک منطقه با اعلام خبر فوق گفت: در راستای تحقق اهداف مدیریت دارایی های فیزیکی و صرفه جویی در هزینه ها، این واحد از سال 90 تاکنون طی یک برنامه ریزی منظم در فصل پاییز و قبل از شروع فصل سرما اقدام به نمونه گیری و اندازه گیری میزان تحمل برودت محل آب/ضد یخ خنک کننده توربین های سولزر و دیزل ها نموده است. وی افزود: بر اساس این اندازه گیری ها در سال جاری تنها 40 گالن ضد یخ (حدود 150 لیتر) جهت توربین های مرکز انتقال نفت شماره 5 مارون ـ اصفهان (یادگار حضرت امام (ره) دهدز) خریداری شد و توربین های سولزر مرکز انتقال نفت شماره 6( شهید جبار زارع گندمکار) نیاز به سرریز ضد یخ نداشتند. مرادپور ادامه داد: پیش از شروع اندازه گیری و پایش به طور میانگین جهت هر مرکز بین 250 تا 300 گالن ضد یخ خریداری می شد اما با انجام اندازه گیری میزان تحمل برودت محلول آب/ضد یخ این میزان به 40 گالن کاهش پیدا کرده است.
اخبار بانک
انجام اقدامات مشتری محور در شعب بانک ملی ایران
معاون شعب بانک ملی با تاکید بر اینکه شعب بانک ها اولین حلقه اتصال مشتریان با بانک هستند، گفت: بانک ملی ایران به عنوان یکی از پیشگامان صنعت بانکداری همواره مورد اقبال اقشار مختلف مردم بوده است.
به گزارش امتیاز؛، برات کریمی در گفتگو با روابط عمومی بانک ملی ایران با بیان اینکه مردم، کارکنان این بانک را امین خود دانسته و در بسیاری از مسائل خود به عنوان افرادی کاردان و دلسوز با آنها مشورت می کنند، افزود: دقت و نظم و سرعت عمل در انجام امور مشتریان، تحمل فشار کاری توام با حسن خلق در مواجه با خواسته های مشتریان، ابتکار عمل در ارائه محصولات و خدمات مورد نیازکسب و کارها در سطح داخلی و بین المللی و تسهیل تعاملات تجاری آنها از جمله اقدامات زمینه ساز این جایگاه برای بانک ملی ایران و کارکنان آن در جامعه بوده است.
وی با تاکید بر اینکه مشتری در بانک ملی ایران همواره محور اصلی فعالیت های مدیران و کارکنان است، اظهار کرد: آسودگی خیال مشتری و رضایتمندی وی، هدف نهایی برنامه ریزی ها و تلاش های مدیریت بانک است. ضمن اینکه توجه کارکنان به نیازها و خواسته های مشتریان در تعاملات روزانه و لزوم پاسخگویی شفاف، به موقع و کامل به آنها و همچنین دقت نظر در ارتقای سطح رفتاری کارکنان در شعب بانک، دغدغه خاطر و مورد تاکید همیشگی مدیریت عالی بانک است.
به گفته این عضو هیات مدیره بانک ملی ایران، راه اندازی سامانه تکریم ارباب رجوع در شعب بانک و نظرسنجی از مشتریان، برگزاری دوره های آموزش رفتاری و مشتری مداری، تدوین منشور اخلاقی با تاکید بر مسئولیت پذیری، تکریم مشتریان، سرعت و دقت در ارائه خدمات، آراستگی کارکنان، ضرورت کسب رضایت مشتری و الزام کارکنان به رعایت آن، توجه به نقش نیروی انسانی و افزایش امکانات رفاهی، خدمات درمانی، طرح های تشویقی، امنیت شغلی و ... برای حفظ و صیانت از جسم و روح کارکنان، انجام نظر سنجی های دوره ای از مشتریان در قالب طرح های سنجش افکار و بررسی مستمر و دقیق نیازها و خواسته های آنها، رسیدگی سریع واحد های بازرسی در ادارات امور و اداره کل مربوطه به شکایات مشتریان، طراحی فضای عمومی و سالن مشتریان شعب متناسب با شان آن ها، راه اندازی واحد اکانت آفیسر، CRM و ... برخی از اقداماتی است که بانک به منظور ارج نهادن به مقام مشتریان انجام می شود.
کریمی بیان کرد: در مقوله نیروی انسانی نیز، بانک ملی ایران با اعتقاد به اینکه دارایی های ثابت به هیچ عنوان ضامن موفقیت سازمان نبوده، بلکه سرمایه های فکری موثر و نیروی انسانی کارا و کارآمد، مهم ترین رکن و سرمایه برای رشد و توسعه بانک هستند، اقدام به برنامه ریزی جهت افزایش توانمندی ها و انگیزه کارکنان کرده است.
وی تاکید کرد: بر این اساس سعی شد تا نیازهای مبتنی بر امکانات رفاهی و خدمات درمانی، طرح های تشویقی، تناسب و طراحی شغل(غنی سازی و توسعه شغل)، فراهم کردن زمینه رشد و پیشرفت کارکنان، آموزش و مواردی از این قبیل مجدداً مورد بررسی و در صورت نیاز اصلاح شوند. از سوی دیگر با توجه به اینکه کارکنان شعب به عنوان جبهه اول کاری بانک در ارتباط مستقیم با مشتریان هستند، تمهیداتی برای افزایش مهارت های ارتباطی در مواجهه با مشتریان و معرفی و ارائه خدمات با استفاده از طرح های آموزش حین خدمت، اندیشیده شده یا در حال اجراست.
کریمی خاطر نشان کرد: بدیهی است نتایج حاصل از این برنامه ها ضمن افزایش رضایت مشتریان و ارتقای جایگاه رفیع بانک، موجب افزایش سرانه درآمد شعب و سرانه درآمد عملیاتی بانک خواهد شد.
بانک سپه در حمایت از واحدهای تولیدی آذربایجان شرقی اول شد
بانک سپه در اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی در قالب طرح رونق تولید در سال ۱۳۹۶ مقام نخست را در استان آذربایجان شرقی کسب کرد.
به گزارش امتیاز؛ مجید خدابخش استاندار آذربایجان شرقی با اعطاء لوح سپاس به نادر سلیمانی مدیر شعب منطقه آذربایجان شرقی از زحمات مدیر شعب و کارکنان بانک سپه در این منطقه تشکر کرد.
مدیر شعب منطقه آذربایجان شرقی ضمن ابراز خرسندی از کسب این موفقیت اظهار داشت: بانک سپه در سال ۱۳۹۶ به ۶۴ واحد تولیدی در استان مبلغ ۹۲۵ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال تسهیلات در قالب رونق تولید پرداخت کرد.
نادر سلیمانی افزود: بانک سپه در کنار رفع نیازهای اقشار مختلف جامعه، کمک به گسترش فعالیتهای واحدهای تولیدی کوچک و متوسط و همچنین اجرای پروژههای بزرگ و ملی را با جدیت دنبال میکند و استان آذربایجان شرقی واحدهای تولیدی مانند؛ آذین سبکسازان میانه، دکستروز پارس و پاک سون نوین ارس با حمایت بانک سپه به بهرهبرداری رسیده است.
سلیمانی خاطرنشان کرد: بانک سپه به دنبال سیاستهای سال گذشته، امسال هم حمایت از واحدهای تولیدی را سرلوحه کار خود قرار داده است.
|
|
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3928/15697/59048
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3928/15697/59049
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3928/15697/59050
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3928/15697/59051
|
عناوین این صفحه
- ۲۰ درصد مشترکان خانگی شهر تهران پرمصرف هستند
- افزایش ۹۱ درصدی قیمت مسکن در تهران
- انرژی
- اخبار بانک