|
وزیر کار مطرح کرد:
فاصله جدی سبد معیشت و حداقل دستمزد کارگران
محمد شریعتمداری تاکید کرد: باید فاصله جدی بین سبد معیشت و میزان حداقل دستمزد در مذاکرات مزدی مورد توجه قرار گیرد تا کارگران که ستون فقرات تولید هستند، بتوانند به زندگی خود ادامه دهند.
محمد شریعتمداری در حاشیه هفتمین جشنواره تعالی مدیریت تعاونی ها در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری منظم نشستهای شورای عالی کار برای تعیین دستمزد سال آینده کارگران اظهار کرد: باید توجه کنیم که فاصله جدی بین سبد معیشت و میزان حداقل دستمزد در مذاکرات مزدی مورد توجه قرار گیرد تا کارگران که ستون فقرات تولید هستند به زندگی خود ادامه دهند.
وزیر کار تاکید کرد: تفاهم خوبی تاکنون در شورای عالی کار ایجاد شده است، امیدواریم که نتیجه برای کارگران مطلوب باشد.
وی در پاسخ به سوالی درباره میزان افزایش دستمزد کارگران با توجه به تصمیم مجلس برای افزایش ۴۰۰ هزار تومانی حقوق کارمندان، تاکید کرد: تعیین حداقل دستمزد کارگران در شورای عالی کار صورت میگیرد، میزان افزایش حقوق کارمندان در بودجه سالانه، به پیشنهاد دولت و سازمان امور استخدامی کشور انجام میشوند که هر یک روال قانونی جداگانهای دارند، هرچند که قطعاً باید یک ارتباط منطقی داشته باشند اما به لحاظ قانونی از یک رویه واحد تبعیت نمیکنند.
شریعتمداری همچنین درباره پرداخت نوبت دوم بسته حمایتی اقشار آسیبپذیر گفت: سازمان برنامه و بودجه قرار است منابع لازم برای پرداخت نوبت دوم مددجویان نهادهای حمایتی مانند بهزیستی و کمیته امداد را فراهم کند که به محض تحقق با توجه به اینکه بانک اطلاعاتی دقیق آنها در اختیار ماست به حساب آنها واریز خواهد شد.
وی درباره عیدی و مطالبات کارکنان فولاد نیز گفت: مشکلی در این زمینه وجود ندارد و دستور پرداخت منابع مورد نیاز در این خصوص دیروز صادر شد و پیش از رسیدن به موعد پرداخت خواهد شد.
وزیر کار در پاسخ به سوال دیگری با اشاره به اینکه در سال جدید تلاشهای بسیاری کردیم تا در قالب بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور به بخش تعاون توجه ویژه ای شود، یاد آور شد: بر اساس اسناد بالادستی باید سالانه ۳۰ درصد از واگذاری های انجام شده توسط سازمان خصوصی سازی به حساب خاصی برای توسعه امر تعاون در نظر گرفته میشد که متاسفانه این امر تاکنون محقق نشده است.
وی ادامه داد: مجلس امسال یک هزار میلیارد تومان منابع برای افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون و صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاونی ها پی بینی کرد که در ردیف معین آمده است.
وی اظهار امیدواری کرد که با این افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون، شرایط مطلوبتری در استفاده اهرمی از بودجه عمومی در توسعه امر تعاونی ها در کشور ایجاد شود.
وزیر کار با اشاره به اینکه یکی از مزایای امروز تعاونی ها توسعه سرمایه در گردش است تاکید کرد: امیدواریم این افزایش سرمایه به این بخش کمک کند.
شریعتمداری گفت: همین امروز پیش جلسه شورای عالی اقتصاد سران سه قوه در حال برگزاری است که یکی از دستور جلسات این شورا استفاده از ۵۰۰ میلیون دلار از منابع صندوق توسعه ملی کشور برای توسعه تعاونی ها و حمایت از نهادهای مالی در حوزه تعاون است که در صورت تصویب نهایی این موضوع در جلسه سران سه قوه در سال ۹۸ کمک جدید بخش مالی تعاون خواهد شد.
وی تاکید کرد: در شرایط تحریم یکی از تکیه گاه های مهم اقتصاد کشور استفاده از شبکه درهم تنیده و بافته شده نظام تعاونی ها در قالب تعاونی های مصرف، اتحادیه تعاونی ها و اتاق تعاون است که امیدواریم با حضورشان در تمام نقاط کشور از جمله مرزها تحت عنوان تعاونیهای مرزنشین کمک جدی به اقتصاد کشور در شرایط تحریم داشته باشند.
وزیر کار اظهار امیدواری کرد که با تقویت بخش تعاون در این وزارتخانه و همچنین تقویت سایر تشکلهای این بخش شاهد رشد و تعالی هرچه بیشتر بخش تعاون در اقتصاد ایران باشیم.
شریعتمداری همچنین درباره مشکلات عدم تحویل واحدهای مسکن مهر از سوی تعاونی ها گفت: حجم عظیمی از مسکن مهری که تعاونیها متعهد شده بودند ساخته و تحویل داده شده که بخش اندکی مانده که با همکاری ما، وزارت راه و شهرسازی و بانک مسکن مشکل حل خواهد شد.
وی گفت: درباره مشکلات این بخش اندک، خریدار بر اساس قراردادی که امضا کرده خود را محق میداند اما تعاونی میگوید که هزینه تمام شده اش بسیار بیشتر بوده و زیان خواهد دید، در اینجا وظیفه ماست که با همکاری وزارت راه و شهرسازی این مشکل را حل کنیم.
وزیر امور اقتصادی و دارایی:
سال ۹۸ سال درخشان روابط ایران و آذربایجان
سال ۹۸، سال درخشان روابط دو کشور ایران و آذربایجان در توسعه همکاریهای دوجانبه خواهد بود
فرهاد دژپسند در حاشیه نشست مشترک با همتای آذربایجانی خود با مثبت ارزیابی کردن این نشست افزود: در این نشست وضع طرح های در دست اجرا بین دو کشور و تحول روابط بررسی شد.
وی با اشاره به گشایش دریچه ای جدید در روابط دو کشور گفت: به منظور ارتقا سطح روابط دو کشور در حوزه های پولی و مالی برای انعقاد قرارداد در این حوزه صحبت شد که در این خصوص مطالعه می شود .
وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به بحث در خصوص سرمایه گذاری مشترک بین دو طرف ادامه داد: خوشبختانه پروژه های خوبی در دست اجرا وجود دارد که توسعه آنها مورد بررسی و استقبال طرف آذربایجانی قرار گرفته است.
دژ پسند با اشاره به صحبت درخصوص موافقت نامه دو جانبه بیمه ایی افزود: در جلسه امروز باوجود زمان کوتاه آن ، موضوعات جدی مطرح شد که امیدواریم با توجه به برگزاری کمیسیون مشترک دوجانبه ، بحثهای مطرح شده مورد تایید دو طرف قرار گرفته و به توافقنامه دوطرفه تبدیل شود و البته به دلیل اهمیت اجرایی شدن آنها با توافق انجام شده بین دوکشور هیئت نظارتی بر اجرای این توافقنامه ها نظارت خواهد کرد.
افزایش 74 درصدی حجم تجاری ایران و آذربایجان
وزیر اقتصادی آذربایجان از افزایش 74 درصدی حجم تجارت ایران و آذربایجان و رسیدن میزان تجارت دوکشور به رقم 450 میلیون دلار خبرداد.
شاهین مصطفی اف در دیدار با فرهاد دژپسند ، با اشاره به روابط عالی دو کشور از لحاظ سیاسی و اقتصادی افزود: روسای جمهور ایران و آذربایجان در 5 سال گذشته بیش از 12 بار دیدار کرده اند که این موضوع نشان دهنده اراده سیاسی قوی روسای جمهور دو کشور برای ادامه همکاریها است.
وی با بیان اینکه در این جلسه رفع موانع موجود در دو کشور مورد بررسی قرار گرفت گفت: 14 و15 اسفند کمیسیون مشترکی بین در کشور ایران و آذربایجان در شهر باکو برگزار خواهد شد که مفاد اولیه و لازم برای این کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت.
وزیر اقتصاد آذربایجان با اشاره به ظرفیتهای بالقوه ی موجود در دو کشور که می تواند عملیاتی شود ادامه داد: طرح های موفقی بین دو کشور اجرا شده است که احداث کارخانه خودرو سازی در کشور آذربایجان یکی از این طرح ها است که هم اکنون به بهره برداری رسیده و ما عملکرد آن را مثبت ارزیابی می کنیم.
مصطفی اف با بیان اینکه زمینه حضور شرکتهای ایرانی در آذربایجان فراهم شده است افزود: تا کنون بیش از 1000 شرکت ایرانی در کشور آذربایجان فعالیت خود را آغاز کرده اند که هدف از این همکاری ، آماده سازی بیشتر برای همکاریهای تجاری و ایجاد زیرساختهای لازم برای انجام فعالیت و سرمایه گذاری مشترک است.
وی با تاکید بر ضرورت تکمیل کردیدور شمال به جنوب گفت: وضع موجود آن بسیار مایع خرسندی است و من از اینکه فردا در مراسم افتتاح خط راه آهن قزوین رشت به عنوان بخش مهمی از کردیدور شمال به جنوب ، حضور خواهم داشت بسیار خوشحال هستم .
وزیر اقتصاد آذربایجان در خصوص تکمیل و احداث خط رشت آستارا افزود: در جلسه امروز در خصوص تامین مسائل فنی ، حقوقی و مالی این بخش مهم باقی مانده از کریدور شمال به جنوب نیز صحبت شد تا این طرح نیز محقق شود .
مصطفی اف با اشاره به تاثیر اجرای این طرح ها در روابط دو کشور ادامه داد: کمیسیون مشترکی در بخش اقتصادی باکو ایجاد خواهیم کرد که پروژه خط آهن رشت آستار را نهایی و آن را آماده اجرا و بهره برداری کند.
وی با اشاره به گفتگو درخصوص توسعه روابط دو کشور و افزایش سرمایه گذاریهای متقابل افزود: هم اکنون همکاریهای خوبی بین دو کشور در زمینه های نفت و گاز، انرژی ، بهداشت و سلامت ، امور گمرکی و امور مرزی وجود دارد که این همکاریها پایدار است و امیدواریم توسعه بیشتری نسبت به گذشته داشته باشد.
کدام خودروها در جهان، بیشترین آمار مرگ و میر را دارند؟
در این گزارش به نا امنترین خودروهای جهان با بیشترین آمار مرگ و میر خواهیم پرداخت.
از زمانی که وسایل نقلیه، علی الخصوص خودروهای سواری به بخش جدا ناپذیری از زندگی انسانها تبدیل شدند، مرگ بر اثر تصادف یا واژگونی خودرو نیز به بخش جدا ناپذیری از اخبار روزانه جهان تبدیل شد. خودروهای سواری با تمام مزیتهایشان گاه به وسیله مرگ انسانها تبدیل میشوند و با بیرحمی تمام جان آنان را میگیرند.
البته مهمترین عامل تصادفات جادهای خود انسانها هستند، خواب آلودگی، عدم رعایت فاصله ایمنی، رانندگی با سرعت بالا، رانندگی مارپیچ، عدم توجه به علایم هشدار دهنده، رانندگی در حالت غیر عادی، عدم رسیدگی فنی به خودرو و نداشتن معاینات فنی به علاوه مواردی دیگر، همه از دلایل اصلی تصادفات جادهای به شمار میآیند که به دلیل غفلت خود انسان رخ میدهد. همین سهلانگاریها از طرف یک نفر میتواند تصادفی وحشتناک را رقم بزند و به خاطر یک نفر، چندین نفر به آغوش مرگ کشیده شوند.
اما در همه تصادفات جادهای نیز انسانها تمام تقصیر را ندارند، گاه خودروها به دلیل قیمت ارزان از ساختار ضعیفی بهره میبرند و امکانات امنیتی پایینی دارند، به همین جهت در تصادفات نه چندان سخت نیز باعث مرگ سرنشینان خود میشوند. چندی پیش سازمان بیمه و امنیت در بزرگ راهها (IIHS) فهرستی از خودروهایی که بیشترین آمار مرگ در تصادفات جادهای را دارند، منتشر کرد؛ نکته جالب در مورد این گزارش آن است که بیش از ۹۰ درصد خودروهایی که نامشان در این فهرست دیده میشود، مدلهایی با اندازه کوچک و ارزان قیمت هستند، در واقع مدلهای پایین رده در بازار خودرو، به دلیل هزینه کمی که دارند، از امنیت خوبی بهره نمیبرند. طبق این گزارش اندازه خودرو نیز تاثیر زیادی در آمار مرگ و میر مسافرانش دارد به طوری که خودروهای بزرگتر و شاسی بلند از امنیت بهتری برخوردار هستند.
نکته دیگر آن است که گاه فکر میکنیم تولیدات شرکتهای بزرگ به دلیل اسم و رسمشان در اینگونه فهرستها جایگاهی ندارند، در حالی که این تفکر یک خیال واهی است و در این فهرست نام شرکتهایی مانند هیوندا، شورلت، نیسان، فورد، دوج و حتی فولکس واگن نیز دیده میشود.
این گزارش مربوط به مدلهایی است که بیش از ۱۰۰ هزار نسخه از آنها فروش رفته، این تحقیقات در سال ۲۰۱۲ آغاز و در سال ۲۰۱۵ پایان یافته و مدلهای جدید را در بر نمیگیرد. آمارهای زیر نیز از میان یک میلیون دستگاه از مدل مربوطه به دست آمده به این ترتیب آمار کلی کشتهشدگان با خودروهایی که در ادامه ذکر میشود، بسیار بیشتر از تعداد ثبت شده در این گزارش است. IIHS در این آمار سه نوع تصادف را دسته بندی کرده است، نوع اول تصادف خودرو با یک یا چند خودرو دیگر، نوع دوم واژگونی خودرو و نوع سوم حوادثی که تنها مدل مربوطه در آن درگیر بوده است، مانند برخورد با موانع، سقوط، آتش سوزی و مواردی از این دست را شامل میشود. در ادامه به بررسی این فهرست خواهیم پرداخت:
رتبه اول – هیوندای Accent (سدان)
بیشترین آمار مرگ و میر در تصادفات جادهای مربوط به مدل سدان هیوندای Accent است، این مدل یکی از تولیدات محبوب و قدیمی و البته ارزان شرکت کرهای هیوندای محسوب میشود که تولید آن از سال ۱۹۹۴ آغاز شده و تا کنون طی پنج نسل به بازار عرضه شده است. در گزارش IIHS از میان یک میلیون خودرو هیوندا اکسنت در سال، ۱۰۴ کشته در تصادفات به ثبت رسیده است که بیشترین آمار در میان خودروهای بررسی شده است. از این ۱۰۴ کشته، ۷۷ نفر در تصادفات دو خودرو یا بیشتر جان خود را از دست دادند، ۱۱ نفر نیز با خودرو اکسنت خود بدون تصادف با خودرو دیگری (برخورد با موانع، از دست دادن کنترل یا سقوط) کشته شدهاند و ۲۲ نفر بر اثر واژگونی با هیوندای خود مرگ را تجربه کردند.
رتبه دوم – کیا ریو
دومین خودرو این فهرست نیز مربوط به تولید کنندگان کرهای است، این مدل نیز مانند هیوندای اکسنت در دسته خودروهای اندازه کوچک (به اصطلاح جمع و جور) و ارزان قیمت قرار میگیرد. طبق آمار پس از بررسی یک میلیون دستگاه خودرو ریو، تعداد ۹۶ کشته با این خودرو به دست آمد که فاصله بسیار کمی با هیوندای اکسنت دارد. آمار کیا ریو در تصادفات با خودروهای دیگر بالا است و در طول یک سال ۸۰ نفر در این گونه تصادفات کشته شدهاند. تعداد مرگ بر اثر واژگون شدن با این مدل تنها ۵ نفر است که نشان میدهد ریو به راحتی واژگون نمیشود. آمار مرگ با ریو بدون تصادف با خودرو دیگر نیز مانند مدل اکسنت ۱۱ نفر است.
رتبه سوم – شورلت اسپارک
تولیدکننده آمریکایی این فهرست، شرکت شورلت است که تصادفات مرگبار زیادی از هاچبک جمع و جور آن با نام اسپارک، ثبت شده است. آمارها نشان میدهد که ۶۹ نفر در تصادفات جادهای با این خودرو کشته شدهاند، همچنین ۱۸ نفر بر اثر واژگونی با این مدل مرگ را تجربه کردهاند و ۹ نفر نیز در حوادث رانندگی دیگر جان خود را از دست دادهاند.
رتبه چهارم – سایون tC
سایون نام کمتر شناخته شدهای در میان برندهای مختلف خودروسازی است، این شرکت آمریکایی یکی از زیر مجموعههای شرکت بزرگ تویوتا است که یک مدل سایز کوچک و پایین رده محسوب میشود. این مدل در طول یک سال مجموعا ۹۴ نفر را به کام مرگ کشانده است، از این تعداد ۴۶ نفر بر اثر تصادفات جادهای جان خود را از دست دادهاند که تقریبا نصف آمار دو مدل ذکر شده است. ۲۷ نفر بر اثر واژگونی با سایون tC مرگ را تجربه کردند و ۳۱ نفر در حوادث رانندگی و بدون برخورد با خودرو دیگری کشته شدند، آمار سایون tC از این حیث سه برابر هیوندای اکسنت و یا ریو است.
رتبه پنجم – نیسان ورسا
پس از دو شرکت کرهای و آمریکایی نوبت به برند ژاپنی نیسان میرسد که مدل پایین رده و ارزان آن آمار کشته بالایی داشته باشد. در آمار ثبت شده IIHS، تعداد ۹۶ نفر در طول یک سال و در نیسان ورسا جان خود را از دست دادند. از این بین ۶۱ نفر در تصادفات جادهای کشته شدهاند، ۱۴ نفر نیز بر اثر واژگونی با ورسا مرگ را تجربه کردند، ورسا از این حیث بعد از خودرو ریو کمترین آمار را دارد. در آخر ۲۱ نفر نیز بر اثر حوادث رانندگی با این خودرو جان خود را از دست دادهاند.
ادامه این فهرست به ترتیب شامل خودروهای زیر است:
فورد فیستا (سدان) – ۸۲ کشته
کیا سول – ۸۴ کشته
دوج چلنجر – ۸۰ کشته
نیسان تایتان – ۷۷ کشته
نیسان سنترا – ۷۰ کشته
هیوندا جنسیس کوپه – ۶۸ کشته
کرایسلر ۲۰۰۰ – ۶۶ کشته
فورد فوکوس سدان – ۶۵ کشته
فولوکس واگن گلف – ۶۳ کشته
صادرات سالانه 70 میلیارد دلار کالا
معاون وزیر اقتصاد: با صادرات سالانه ۷۰ میلیارد دلار کالا، کشور وضع نسبتا مطلوبی دارد
معاون وزیر اقتصاد در سفر به آبادان با بیان اینکه هدفی جز خدمت به مردم ندارد گفت: مردم خوزستان به گردن کشور حق دارند و نباید به آن نگاه جزیره ای داشت. مهدی میر اشرفی، رییس کل گمرک کشور افزود: هر کس کشور را به سمت شعارهای ساختار شکن سوق دهد در این زمینه مسئول است.
وی از گمرک آبادان نیز بازدید کرد و روند صادرات از این گمرک را از نزدیک مورد بررسی قرار داد.
یکی از نمایندگان آبادان در مجلس شورای اسلامی در نشست رییس کل گمرک کشور با تجار، در فرمانداری آبادان، با بیان اینکه ارز چند نرخی است و این سبب کم فروغ شدن گمرک چوئبده و اروند شده گفت: شلمچه باید محور اصلی تجارت به عراق باشد نه مرزهای دیگر.
عامر کعبی افزود: قوانین گمرک هرچه سریعتر باید اصلاح شود.
جلیل مختار دیگر از نماینده مردم آبادان در مجلس هم یادآور شد: تجارت تنها منبع درآمد مردم این دو شهر است و باید با تسهیل قوانین و تشریفات گمرکی به اقتصاد خوزستان کمک کنیم.
شرفی یکی دیگر از نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی هم همدلی مردم در حذف موانع تجارت را لازمه این کار دانست که دولت باید به گمرکات آبادان توجه ویژه داشته باشد.
مهدی میر اشرفی معاون وزیر اقتصاد در جمع تجار با شنیدن مشکلات بازرگانان قول داد در اولین فرصت مشکلات را در هیات دولت مطرح و راهکارهای لازم را ارائه کند.
اخبار
رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام کرد؛
افزایش ۴ برابری کشف قاچاق دام
کشف روزانه ۱۲۰۰ راس
رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: در هشت ماهه روزانه شاهد کشفیات ۴۰۰ رأس دام بودیم که در یک هفته گذشته این میانگین به ۱۲۰۰ رأس رسید.
علی مویدی در حاشیه نشست سراسری کمیسیونهای ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، اظهار داشت: خوشبختانه مقررات خوبی اواسط دولت وضع و به استانداران ابلاغ شد. در دو روز گذشته طی جلساتی با تمام متولیان امر چگونگی اجرایی کردن این ضوابط تشریح شد.
رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: پیش از این هم، متولیان مختلف در استانهای سراسر کشور تلاش کردند از خروج دام جلوگیری کنند.
وی ادامه داد: در ۸ روز گذشته میانگین کشفیات ما نسبت به قبل ۴ برابر شده است.
مویدی گفت: در هشت ماهه روزانه شاهد کشفیات ۴۰۰ رأس دام بودیم که در یک هفته گذشته این میانگین به ۱۲۰۰ رأس رسید.
وی افزود: این مساله نشان میدهد متولیان در راستای تدبیر رئیس جمهور جهت مقابله با قاچاق دام با جدیت عمل کردند.
مویدی همچنین اظهار داشت: در جنوب شرقی و غرب کشور شاهد خروج ضعیف دام به صورت قاچاق بودیم که با اقداماتی که به عمل آمده است به حداقل میرسد.
وی افزود: کشفیات جدید در اختیار دستگاههای متولی دام قرار میگیرد.
معاون وزیر صنعت خبر داد؛
آخرین وضعیت راه اندازی شهرک صنعتی مشترک ایران و ترکیه
معاون وزیر صنعت معدن و تجارت با بیان اینکه دو شهرک صنعتی به ترکها جهت سرمایه گذاری مشترک معرفی شده است گفت: سرمایه گذاران، متقاضی انرژی ارزان برای حضور در ایران هستند.
محسن صالحی نیا در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران از علاقه مندی ترکها برای ایجاد شهرک صنعتی مشترک با سرمایه گذاران ایرانی خبر داد و گفت: ترکها متقاضی انرژی ارزان ایران برای تولید مشترک هستند که در صورتیکه بتوانیم با وزارت نیرو به جمع بندی برسیم، این شهرک مشترک راه اندازی خواهد شد.
معاون وزیر صنعت معدن و تجارت افزود: مذاکراتی در این راستا با اتاق بازرگانی استانبول و وزارت صنعت ترکیه صورت گرفته و چندین نقطه برای احداث شهرک صنعتی مشترک به آنها پیشنهاد شده است.
وی تصریح کرد: به وزارت صنعت این کشور در دو فاز دو برنامه پیشنهاد دادهایم که بر اساس آن یک برنامه در شهرک صنعتی واقع در استان آذربایجان شرقی و برنامه دیگر شهرک صنعتی واقع در استان آذربایجان غربی است اما با توجه به تغییراتی که در ترکیه صورت گرفته منتظر اعلام نظر نهایی از سوی دولت این کشور هستیم.
وی ادامه داد: همچنین ۱۵ نقطه را با محوریت مرکز در استانهای مجاور به ترکیه معرفی کردهایم که مطالعات آن نیز انجام شده و اتاق بازرگانی استانبول به دنبال آن است که بتواند از انرژی ارزان ایران برای تولید استفاده نماید.
صالحی نیا گفت: مذاکراتی با وزارت نیرو صورت گرفته تا بتوان در مورد تعرفه انرژی برای سرمایه گذاری ترکها در ایران به جمع بندی برسیم. معاون وزیر صنعت معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود به مفهوم رکود در واحدهای صنعتی اشاره و خاطرنشان کرد: باید تعریف دقیقی از رکود و واحدهای صنعتی راکد در شهرکهای صنعتی ارائه داد. به این معنا که آن دسته از واحدهایی که دارای فعالیت تولیدی در زمان مراجعه آمارگیران شرکت شهرکهای صنعتی نیستند، در دسته صنایع راکد قرار میگیرند که البته با انجام فعل و انفعالاتی از جمله تأمین نقدینگی، استفاده از فناوری و نوآوری در ماشین آلات و تجهیزات، میتوانند فعال شوند. اما همه مشکل این واحدها به تأمین نقدینگی ختم نمیشود. وی با بیان اینکه به هیچ کس در شهرکهای صنعتی زمین واگذار نمیکنیم، گفت: در واقع حق بهرهبرداری را به متقاضیان در شهرکهای صنعتی واگذار خواهیم کرد و به هیچ عنوان زمین واگذار نخواهیم کرد. این در حالی است که زمانی زمین متعلق به یک فرد میشود که در آن سرمایه گذاری کرده و واحد تولیدی خود را به بهره برداری رسانده باشد. این در حالی است که بنا نداریم زمین به کسی واگذار کنیم. صالحی نیا ادامه داد: بر اساس برآوردهای صورت گرفته، حدود ۴۳ هزار واحد صنعتی در شهرکها و نواحی صنعتی به بهره برداری رسیدهاند که نزدیک به ۱۰ هزار واحد آن، معادل ۲۳ درصد واحدها با رکود مواجه هستند؛ این درحالی است که ۱۳ هزار واحد صنعتی با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد وجود داشته و پیشرفت فیزیکی حدود ۱۳ هزار واحد دیگر نیز، بین ۵۰ تا ۶۰ درصد است. وی افزود: پیشرفت فیزیکی ۷ هزار واحد صنعتی نیز بالای ۷۰ درصد است؛ ضمن اینکه ۳۰ تا ۵۰ درصد واحدهای مستقر در شهرکهای صنعتی در حال بهره برداری هستند. به گفته این مقام مسئول در وزارت صنعت، معدن و تجارت، چیزی حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد واحدها پیشرفت فیزیکی ۵۰ تا ۷۰ درصدی دارند.وی در خصوص ساز و کار مالی اروپا نیز گفت: اگر این کانال مالی راه اندازی شود شاید بتواند در حوزه تأمین مالی صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی نیز مؤثر واقع شود، اما این تمام داستان نیست، چراکه در مرحله کنونی فعلاً کالاهای نهایی مدنظر است ولی در صورت دوام این کانال مالی، میتواند در زنجیره تأمین مالی حوزه دانش فنی و مواد اولیه صنایع نقش موثرتری ایفا کند.
اخبار بانک
همراه با ملی شو 2
برداشت خودکار، خدمت جدید بانک ملی ایران
بانک ملی ایران در راستای تحقق اهداف بانکداری الکترونیک و ارایه خدمات به روز به مشتریان، خدمت جدید برداشت مستقیم خودکار را برای مشتریان خود فراهم کرد.
به گزارش امتیاز، در رویداد «ملی شو 2» که آخرین دستاوردهای فناورانه این بانک رونمایی شد، قابلیت های جدیدی در معرض دید علاقه مندان به سرویس های بانکداری غیرحضوری قرار گرفت که این سرویس ها ضمن توسعه خدمات غیرحضوری، می توانند پرداخت های خرد مشتریان را تسهیل کنند.
محصول ارزشمند برداشت خودکار (DirectDebit) یکی از این سرویس هاست که در اختیار ارائه دهندگان خدمات و محصولات و همچنین مشتریان قرار می گیرد و مشتریان و مشترکان در قبال استفاده از محصولات یا خدمات دریافتی از پذیرندگان سرویس برداشت مستقیم، اجازه برداشت خودکار از حساب بانکی خود را با تعیین مواردی نظیر مبلغ، زمان و تعداد برداشت به ارائه دهندگان خدمات اعطا می کنند.
به عنوان مثال اپراتورهای تلفن همراه می توانند به عنوان پذیرنده سرویس برداشت مستقیم شرکت داده ورزی سداد بانک ملی ایران، در سررسیدهای زمانی صدور قبوض، مبالغ مرتبط را با اجازه مشترکان به طور مستقیم از حساب آنها برداشت کنند.
این طرح به شکل ویژه برای ارائه کنندگان خدمات مستمر همچون اپراتورهای تلفن همراه و ارائه دهندگان خدماتی مانند اشتراک آب و فاضلاب، برق، گاز، تلفن ثابت و اینترنت که لازم است به طور مستمر مبالغی را بابت تجدید ارائه خدمات به مشتری دریافت کنند، بسیار کاربردی است.
از این سرویس همچنین می توان علاوه بر برداشت خودکار مبالغ قبوض، برای برداشت اقساط، شهریه دانشگاه، خرید شارژ و... به صورت خودکار استفاده کرد.
بانکپاسارگاد در بین ۵۰۰ برند برتر بانکی دنیا در سال ۲۰۱۹ قرار گرفت
طبق اعلام نشریه معتبر بنکر (The Banker)، بار دیگر بانکپاسارگاد بهعنوان تنها بانک ایرانی بین ۵۰۰ برند برتر بانکی دنیا در سال ۲۰۱۹ با اخذ رتبه ۲۵۶ انتخاب شد.
به نقل از روابطعمومی بانک پاسارگاد، در این رتبهبندی که سالانه توسط نشریه بنکر (The Banker) و مؤسسه معتبر برند فایننس (Brand Finance) صورت میگیرد، برای ارزشگذاری برند بانکها از روش تنزیل جریان ورودی آتی داراییهای فکری و برند (Royalties) جهت محاسبه ارزش خالص فعلی آن (Net Present Value) استفاده میشود. بر این اساس بانکپاسارگاد موفق شد به جهت عملکرد درخشان خویش در سالهای گذشته، در زمره 500 برند برتر بانکی جهان قرار گیرد.
پیش از این نیز بانکپاسارگاد در سال 2015 و در اولین سال حضور خود در این رتبهبندی طبق ارزیابیهای صورت گرفته از طرف این نشریه موفق شد در رتبه 328 بین 500 برند برتر بانکی دنیا قرار گیرد. در سال 2017 این بانک علاوه بر اخذ رتبه 175 بین 500 برند برتر بانکی دنیا، به عنوان تنها بانک ایرانی در میان 10 برند برتر بانکی خاورمیانه نیز انتخاب شد. در سال 2018 بانکپاسارگاد به عنوان 166امین برند بانکی برتر جهان بین 500 برند برتر بانکی دنیا قرار گرفت.
بانکپاسارگاد طبق ارزیابیهای مؤسسه بنکر، در سالهای 2010، 2012، 2013، 2014، 2015 و 2016 میلادی موفق به کسب عنوان بانک سال (Bank of the Year) جمهوری اسلامی ایران شد. همچنین بانک پاسارگاد توسط این مؤسسه در سالهای 2013، 2014 ، 2015 ،2016 و 2017 میلادی، به عنوان بانک برتر اسلامی (Islamic Bank of the Year) جمهوری اسلامی ایران انتخاب شد.
اجرای الزامات تا زمان ادغام؛
ارائه رمز یکبار مصرف توسط بانک قوامین
معاون فناوری اطلاعات بانک قوامین از ایجاد زیرساخت رمز یکبار مصرف در این بانک و ارائه آن از ابتدای سال آینده خبر داد و گفت: تا زمان ادغام و فعالیت سوئیچ قوامین در شتاب، اجرای الزامات در دستور کار است.
بهزاد صفری درباره دلیل عدم ارائه رمز دوم یکبار مصرف توسط بانک قوامین به عنوان یکی از الزامات بانک مرکزی،افزود: در بانک قوامین مسئله اصلی این نبوده که در برابر کلاهبرداریها و با توجه به عدم ارائه زیرساخت رمز دوم یکبار مصرف تا زمان اعلام شده از سوی بانک مرکزی نسبت به جبران خسارت برای مشتریان خسارت دیده اقدام کنیم بلکه در قوامین درباره این موضوع بررسیهایی انجام شد و مشکل اصلی در مدل تجاری رمز پویا است که یکی از دلایل اصلی آن هزینه گزافی به شمار میرود که شرکتهای نرم افزاری تولید کننده این زیرساخت به بانکهای کشور تحمیل میکنند؛ در حال حاضر بانک قوامین الزامات بانک مرکزی از جمله رمز پویا را در دستور کار قرار داد.
معاون فناوری اطلاعات بانک قوامین با بیان این که زیرساخت رمز یکبار مصرف توسط بانک قوامین ایجاد شده است، اظهار داشت: با توجه به تلاشهای انجام شده در بانک قوامین، زیرساخت ارائه رمز یکبار مصرف برای مشتریان با حداقل هزینه و مطابق با الزامات بانک مرکزی ایجاد شده و در ابتدای سال 98 این زیرساخت به مشتریان ارائه خواهد شد.
|
|
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4001/17267/62983
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4001/17267/62984
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4001/17267/62985
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4001/17267/62986
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4001/17267/62987
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4001/17267/62988
|
عناوین این صفحه
- فاصله جدی سبد معیشت و حداقل دستمزد کارگران
- سال ۹۸ سال درخشان روابط ایران و آذربایجان
- کدام خودروها در جهان، بیشترین آمار مرگ و میر را دارند؟
- صادرات سالانه 70 میلیارد دلار کالا
- اخبار
- اخبار بانک