|
جزییات جشنواره بینالمللی کودک تشریح شد:
حضور مهمانان از 27 کشور در جشنواره کودک
نشست رسانهای سی ودومین دوره از جشنواره فیلمهای کودکان و نوجوانان، دیروز سه شنبه (15 مردادماه) با حضور علیرضا تابش دبیرسیودومین جشنواره بینالمللی فیلمهای کودکان و نوجوانان و محسن دلیلی مدیر ارتباطات و اطلاع رسانی در سالن زنده یاد عباس کیارستمی بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد.
به گزارش امتیاز؛ علیرضا تابش نیز در ابتدای صحبتهایش ضمن تبریک روز خبرنگار به اصحاب رسانه گفت: روز خبرنگار را گرامی میدارم و بسیار خوشحالم که روز خبرنگار با نشست خبری جشنواره همزمان شده است.
تابش ادامه داد: من از مقام شما خبرنگاران تجلیل میکنم چراکه آگاهی بخش هستید و برای شما آرزوی توفیق و سلامتی دارم. همچنین باید از شهید صارمی که هفده مرداد به خاطر نام و حضور ایشان به عنوان روز خبرنگار نامگذاری شده تجلیل کنم.
وی در ادامه صحبتهایش به بیان شش محور سی و دومین جشنواره بینالمللی فیلمهای کودکان و نوجوانان پرداخت و گفت: کمتر کسی در جامعهی سینمایی میتواند پیدا شود، که لزوم و ضرورت ایجاد تحول در مناسبات صنعت سینما، با توجه به شرایط جدید حاکم بر کشور، چه در بعد پیشرفتهای رخ داده در فناوریهای ارتباطی و گسترش صنعت تصویر، چه از منظر وضعیت اقتصادی و سیاسی حاکم را منکر شود، اما شاید کمتر کسی گمان میکرد نخستین نتیجهی این تحولات، به واسطهی رویکردهای جدید و توسعهمحور مدیریت سازمان سینمایی و به تبع آن بنیاد سینمایی فارابی را در سینمای کودک و نوجوان مشاهده کنیم.
جشنواره امسال میتواند نقطه عطف در صنعت سینما باشد
وی ادامه داد: مفتخرم اعلام کنم این دوره از جشنواره، از چندین جهت میتواند نقطه عطف و شاخص وقوع تحول در صنعت سینما باشد، و البته این تحول و تغییر، که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد، ناشی از مجموعهی اصلاحات و جراحیهایی است که مجموعهی صنعت-هنر سینمای کشور، در مقام پیکری واحد و به فرماندهی منسجم به آن رسیده است و مطلقاً نمیتوان آن را صرفاً نتیجهی تلاشهای یک بخش، یا سازمان، چه بنیاد سینمایی فارابی و چه دبیرخانهی این دوره از جشنواره دانست. بلکه باید این تحول را، ناشی از بلوغ جامعهی هنرمندان، تغییر نگرش در سطوح مدیریت کلان سینمایی کشور، به ویژه شخص رئیس سازمان سینمایی و تغییر مناسبات حاکم بر الگوی مصرف فرهنگی در کشور دانست.
در جشنواره امسال کیفیت جای کمیت را گرفته است
دبیر سی و دومین جشنواره بینالمللی فیلمهای کودکان و نوجوانان اظهار داشت: نخستین تحول را میتوان تغییر نگرش از “اثر” به “منظومه” دانست، چند دهه گذشته الگوی حاکم بر مدیریت سینمایی، تمرکز بر تولید آثار بود، مجموعه مدیریت سینمایی ملاک موفقیت خود را در آمارهای کمی تولید میدید و از سوی دیگر فیلمسازان نیز وظیفه خود را تا مرحلهی پستولید میدانستند و کمتر به دنبال ایجاد نگرش منظومهای یا به عبارت دیگر، ایجاد پیوست فرهنگی یا زنجیرهی خلق ارزش در صنعت سینما بودند.
وی با تاکید بر اهمیت کیفیت فیلمهای راهیافته به جشنواره تصریح کرد: اما در این جشنواره پس از مدتها سنت تولید فیلم برای جشنواره کنار گذاشته شد و اهمیت تعداد فیلمهای راهیافته به جشنواره جای خود را به کیفیت و استانداردهای ارائهی فیلم داده است. تاکید مدیریت سینمایی کشور بر شفافسازی و اعلام عمومی هزینهکرد، گام بزرگی بود که ما را به این سمت هدایت کرد، مدیران سینمایی، چه در بنیاد سینمایی فارابی و چه در دبیرخانه جشنواره حالا خود را در اتاقی شیشهای حس میکنند که هر حرکت آنها و هر سرمایهگذاریای در تولید، از سوی افکار عمومی رصد و دربارهی آنها پرسش میشود. حالا و در سی و دومین دورهی جشنواره مفتخرم اعلام کنم ما با هفت فیلم با کیفیت و با قابلیت قابل توجه در صنایع مجاور روبرو هستیم و نه تنها دغدغهای در این مورد نداریم، بلکه در انتظار فیلمهای با کیفیت بیشتری در سالهای آینده میمانیم. در این دوره از جشنواره ما به دنبال ارائهی تصویری حقیقی و شفاف از سینمای کودک و نوجوان و ظرفیتهایش بودهایم و کیفیت بیش از اعداد و تعداد فیلمهای موجود برای ما اهمیت داشته است.
توجه به وجوه بینالمللی سینمای کودک در جشنواره
تابش همچنین بیان کرد: در این دوره از جشنواره، توجه به وجوه بینالمللی سینمای کودک نیز، که کمابیش به فراموشی سپرده شده بود، دوباره زنده شده است. ما با ایجاد کتابخانهی ویدیویی، دعوت از توزیعکنندگان منطقه ای و بینالمللی و تعریف خدمات جدید برای میهمانان بخش بینالملل، تلاش کردهایم صنعت تصویر در حوزهی کودک و نوجوانان را در فضای بینالمللی بازتعریف کنیم. این بازتعریف، منطبق با رویکرد رونق تولید ملی و طبیعتاً همگام با سیاستهای حاکم بر کشور انجام پذیرفته و به گمان ما، با توجه به زبان مشترک تصویر در میان کودکان تمام دنیا، می تواند افق جدیدی پیش روی سینمای کشور بگشاید. افقی که حضور جشنواره تنها بخشی از آن است و هدفش حضوری همهجانبه در بدنه سینمای بینالملل است. این اتفاق شدنی است و با اتکا به نیروی داخلی و سرچشمه غنی ادبی و خلاقیت به ویژه در حوزه های مختلف هنر و ادبیات کودک و نوجوان در ایران، از مزیتهایی برخورداریم که در کمتر کشوری می توان مشابه آن را یافت.
سودآور کردن سینمای کودک در الویت است
تابش گفت: واقعیت این است که نخستین قدم در راه خودگردان و سودآور ساختن سینمای کودک و نوجوان در عین حفظ کیفیت و توجه به مضامین فاخر و مطلوب، ترویج و تثبیت مفاهیم و نگرش کسب و کاری به این هنر-صنعت در میان فعالان این حوزه است. کمیتهای متشکل از صاحب نظران اقتصادی در حوزههای کارآفرینی، اقتصاد فرهنگ و تامین سرمایه، همه فیلمهای راه یافته به بخش مسابقه را تحلیل اقتصادی کرده و برای نخستین بار در قالب خدماتی رایگان به تهیه کنندگان این آثار تقدیم خواهند کرد. این قدم، که در راستای شفافیت هرچه بیشتر اقتصادی صنعت سینما برداشته شده است به ما در بازه ی زمانی کوتاه مدت، امکان سنجش میزان موفقیت آثار سینمایی کودک و نوجوان را فراهم می کند و از سوی دیگر زبانی مشترک میان صاحبان سرمایه و تولیدکنندگان سینمایی ایجاد می کند که از وابستگی سینمای کودک به نهادهای حامی کاسته خواهد شد و در نهایت این بخش از صنعت تصویر را به استقلال خواهد رساند. جلساتی که میان دفاتر پخش و صاحبان آثار، پس از پایان کار جشنواره برگزار خواهد شد مکمل این خدمات خواهد بود.
جشنواره نگاه خاصی به صنعت تصویر دارد
مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی بیان کرد: صنایع مجاور صنعت سینما، اهمیتی بنیادی در رونق تولید سینمایی دارند. توجه ویژه به بخش انیمیشن و آثار انیمیشن کوتاهی که به بخش مسابقه ملی راه یافتهاند نگاه دقیق به فیلمهای کوتاه و بلند غیر سینمایی و تاسیس بخش جدید وبسری، همه نشانههایی هستند که نشان میدهند جشنواره در این دوره، نگاه خاصی به صنعت تصویر فراتر از صرفاً سینما خواهد داشت. همین رویکرد در مورد صنایع مجاور سینما هم ادامه داشته است. جایزه ویژه کسب و کار که از سوی دبیر اهدا خواهد شد، موئد همین رویکرد است و امیدواریم باعث شود تهیهکنندگان، فیلمسازان و نویسندگان نیز این نگاه را در خود ایجاد کنند و میان سینما و صنایع مجاور پیوندی راهبردی ایجاد شود.
بزرگداشت 3 چهره سینمای کودک
دبیر جشنواره، در بخش دیگری از صحبتهایش بزرگداشتهای جشنواره امسال را اعلام کرد و گفت: جشنواره امسال تصمیم گرفته از سه تن از بزرگان حوزه سینمای کودک و نوجوان تجلیل کند، مهین جواهریان، فیلمساز باسابقه این حوزه، علیرضا رضاداد که پیشتاز مدیریت سینمایی هستند و مریم سعادت پیشکسوت هنرهای نمایشی چهرههایی هستند که بزرگداشتشان در این دوره از جشنواره برگزار میشود که مخرج مشترک همه آنها سابقه کار فعالانه و طولانی در این حوزه است.
آمار آثار راه یافته به جشنواره امسال
تابش در ادامه به بیان آمار آثار راهیافته به سی ودومین جشنواره بینالمللی فیلمهای کودکان و نوجوانان پرداخت و گفت: مجموع آثار ارسال شده به دبیرخانه در بخش ملی 217 عنوان فیلم است که از این تعداد فیلم سینمایی 12 عنوان، فیلم کوتاه داستانی 105 عنوان، فیلم بلند داستانی 16 عنوان، فیلم پویانمایی کوتاه 66 عنوان، فیلم پویانمایی سینمایی 6 عنوان، وبسری 39 عنوان ثبت نام کردند که پس از بازبینی کلیه آثار، 36 عنوان فیلم توسط هیات انتخاب ایران برگزیده شدند که شامل 7 فیلم سینمایی10 فیلم کوتاه داستانی، 7 فیلم بلند داستانی و 12 فیلم پویانمایی کوتاه می شوند.
همچنین مجموع آثار ارسال شده به دبیرخانه در بخش بین الملل¬، 235 عنوان فیلم است که این تعداد شامل 100 فیلم سینمایی، 45 عنوان فیلم بلند پویانمایی، 40 عنوان فیلم کوتاه پویانمایی، 50 عنوان فیلم کوتاه داستانی است. پس از بازبینی تمامی آثار 42 عنوان فیلم توسط هیات انتخاب بخش بین الملل، 12 عنوان فیلم بلند سینمایی، 10 فیلم بلند پویانمایی، 11 عنوان فیلم کوتاه پویانمایی و 9 فیلم کوتاه داستانی برگزیده شدند.
مجموعه آثار «وب سری» راه یافته به جشنواره نیز سیونه عنوان است. فکر میکنم اشاره به این نکته نیز لازم است که 11 سالن سینما در شهر اصفهان فیلم های راه یافته به جشنواره را در 3 نوبت اکران خواهند کرد ضمن آن که منتخبی از فیلمهای جشنواره در تمامی مراکز استانها و همینطور دو منطقه آزاد به نمایش در میآیند.
حضور چشمگیر کشورهای خارجی در جشنواره
وی در پاسخ به سوالی درباره تعداد فیلمهای بخش بینالملل و تاثیر تحریمها بر حضور فیلمها در جشنواره و اینکه از کشور ترکیه چند فیلم در این جشنواره خواهد بود گفت: جشنواره کودک و نوجوان نماد دیپلماسی عمومی است؛ مخصوصا در زمانی که دشمنان ما تلاش میکنند چهرهای نامناسب را از کشور ما نشان بدهند. جشنوارههایی مثل جشنواره جهانی فجر و این جشنواره که در شهری است که خودش نماد ایران است و روزگاری پایتخت ایران بوده است برگزار خواهد شد و این نکته اهمیت زیادی دارد. خوشبختانه شرکت کنندههایی از کشور ترکیه خواهیم داشت و چندین ورکشاپ بینالمللی نیز برگزار خواهیم کرد، همچنین ۲۷ کشور مهمان در این جشنواره خواهیم داشت.
اخبار
انتخاب اندی سرکیس برای کارگردانی «ونوم ۲»
اندی سرکیس وارد پروژه «ونوم» شد. این فیلمساز به زودی قرارداد ساخت «ونوم ۲» را امضا میکند.
این فیلم ادامهای بر فیلم ۲۰۱۸ کمپانی سونی است که در باکسآفیس جهانی ۸۵۶ میلیون دلار فروش کرد. این ادامه بخشی از فیلمهای مرتبط با اسپایدرمن و شخصیتها مارول است که سونی در دست تولید دارد و بار دیگر تام هاردی را در نقش روزنامهنگار تصویر میکند.
چندی پیش امی پاسکال، تهیه کننده فیلم موفق «ونوم» تایید کرد که قسمت دوم این فیلم ساخته میشود و تام هاردی بار دیگر در نقش ادی بروک ظاهر خواهد شد.
پیشتر اعلام شد کلی مارسل برای نگارش فیلمنامه این قسمت بازمیگردد. در حالی که پایان «ونوم» خیلی دقیق به رویدادهای بعدی اشاره نکرد، فیلم دوم میتواند بر هر موضوعی تمرکز کند.
سرکیس ۲۲ جولای راهی لسآنجلس شد تا با روسای سونی درباره این پروژه صحبت کند. او یکی از چند فیلمسازی بود که برای کارگردانی این پروژه مدنظر قرار گرفته بودند.
با پذیرش این پروژه، سرکیس سومین پروژه کارگردانی خود را انجام میدهد. او سال ۲۰۱۷ با درام «نفس بکش» کارش را شروع کرد و سال پیش «موگلی: افسانه جنگل» را جلوی دوربین برد.
سرکیس با بازی در نقش گالوم در سه گانه «ارباب حلقهها» که از ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۴ ساخته شد به شهرت رسید. او در سهگانه «هابیت» در سال های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ هم بازی کرد و نقش منفی «اسنوک» را در فیلمهای «جنگ ستارگان» برعهده داشت. نقش منفی «کلاو» در «پلنگ سیاه» مارول را هم او ایفا کرد.
مهارت سرکیس در شناخت تکنولوژیهای جلوههای ویژه و گرافیک کامپیوتری یکی از دلایل او برای انتخابش در پروژه «ونوم ۲» است
قدردانی از سنگ اندازها
نهمین کنسرت بداهه نوازی رضا علی آبادی نوازنده جوان تنبور روز جمعه ۲۵ مرداد ماه با عنوان «فرم های بی پایان» در تالار رودکی تهران برگزار می شود.
رضا علی آبادی در یادداشتی به بهانه برگزاری کنسرت پیش روی خود گفته است:
«این کنسرت بر خلاف تمام اجراهای قبل است زیرا در آن تنها روی صحنه خواهم رفت؛ تصمیمی که ده سال قبل در ذهن داشتم و تمامی کنسرت های دو نوازی و سه نوازی قبلی برای رسیدن به این کنسرت بوده اند. ۱۰ سال صبوری برای رسیدن به نقطه ای که بسیار برایم در عین شیرینی ترس دارد یک تضاد بسیار زیبا. هر چند در این مسیر بسیاری سنگ اندازی کردند تا به مقصد نرسم.
شصت دقیقه با یک تنبور روی صحنه تالار معتبر رودکی که شاید در حوزه موسیقی کلاسیک ما هم این اتفاق بسیار اندک افتاده است که یک نوازنده بدون ساز کوبه ای روی صحنه برود. این اتفاق را بسیار دوست دارم. قطعا در ابتدا چالش جذب مخاطب و اطلاع رسانی گسترده و بازتاب همگانی است تا بتوانم از پس این موضوع بر بیایم و دوم با تجربیات کنسرت های قبلی کاری انجام دهم که مخاطبم کاملا راضی سالن را ترک کند. در واقع مخاطبی که در سال های سال کارم را شنیده است بسیار از من توقع دارد.
در این سال ها دغدغه موسیقی بی کلام را داشتم و دیگر این موضوع در حد حرف نیست و اگر به گذشته کاری ام نگاه کنید این موضوع را کاملا در کارنامه من خواهید دید. من بی توجه به بُعد مادی تنها و تنها تلاش کردم برای رسیدن به مطلوب و آنچه تفکرم بوده است. اکنون بیش از پیش برای کارهایم مصمم هستم و شاید بیشتر از هر بار احتیاج به حمایت همه جانبه.تا امسال کلی مخاطب را جذب کردم و همه این مخاطبین انتظار کار بیشتر دارند و این مهم گاهی به تنهایی از دست من بر نمی آید. در سال کاری جدید یک کتاب منتشر کردم و به امید خدا کتاب بعدی نزدیک به چاپ است. احتمالا در این سال یک سی دی هم از بنده منتشر شود. ضمن اینکه همکاران عزیزم می دانند که تولید این حجم از کار چقدر کار سنگینی است و فقط این توضیح را بدهم که این حجم کار بدون هیچ اسپانسر و تهیه کننده است. من حتی مدیر برنامه هم ندارم و تمام کارها را از کوچک تا بزرگ خود بر عهده دارم.
لازم است در اینجا از مدیریت بنیاد رودکی جناب دکتر صفی پور، مدیر عامل انجمن موسیقی جناب آقای ثابت نیا که یک لحظه بنده رو تنها نگذاشتند قدردانی کنم و از همه می خواهم در اطلاع رسانی و حمایت دریغ نکنند و من هم بر روی صحنه ذره ای کم نخواهم گذاشت و هر چه دارم تا آخرین توانام خواهم نواخت. زیبایی در نواختن فرم های بی پایان است. وعده دیدار به ۲۵ مرداد ماه در تالار رودکی تهران ساعت ۲۰:۳۰ - شصت دقیقه تنبور تنها.»
اوحدی در مراسم روز خبرنگار خبر داد:
تبدیل فرهنگسرای رسانه به پایگاه تبیین جایگاه رسانه در بیانیه گام دوم انقلاب
سعید اوحدی در آیین گرامیداشت روز خبرنگار با اشاره به تغییر سیاستهای فرهنگسرای رسانه و شبکههای اجتماعی، از تبدیل این فرهنگسرا به پایگاه تبیین جایگاه رسانه در بیانیه گام دوم انقلاب و مرکزی برای آموزش خبرنگاران خبر داد.
به گزارش امتیاز، مراسم ویژه گرامیداشتِ روز خبرنگارِ سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، عصر سهشنبه ۱۵ مرداد ماه، با حضور سعید اوحدی رییس این سازمان، غلامحسین محمدی مشاور رییس مرکز ارتباطات و امور بینالملل شهرداری تهران، معاونان و مدیران سازمان فرهنگی هنری، و جمعی از خبرنگاران فرهنگی و هنری در باغ کتاب تهران برگزار شد.
سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در سالهای اخیر از هیچ رسانهای شکایت نکرده است
در ابتدای این نشست مهدی محمدی مدیرکل روابطعمومی و امور بینالملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ضمن خیر مقدم و تبریک روز خبرنگار گفت: مهمترین اتفاقی که در این سالها رعایت کردهایم، نوع تعامل و نگاهی است که ما و همکارانمان در سازمان فرهنگی هنری به حوزه رسانه و کار حرفهای خبرنگاری داریم. وی افزود: ما در طول این سالها و به ویژه در یکی دو سال اخیر و مدیریت جدید سازمان، نوع ارتباط و مواجههمان با رسانهها مبتنی بر تعامل، مدارا و یک ارتباط منطقی بوده است. محمدی با تاکید بر اینکه هیچگاه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از هیچ رسانهای شکایت نکرده است، گفت: سازمان فرهنگی هنری هر جا که با نقدی مواجه شده و موضوعاتی که حتی خیلی اندک منصفانه هم نبوده، روش ما و روش ارتباطی ما آگاهیبخشی، تعامل مناسب و ارائه توضیح بوده است. هیچگاه ما در هیچ مواجههای با عزیزانی که در رسانهها فعالیت میکردند دچار جدل یا نگاههایی که در برخی از روابط عمومیها وجود دارد نشدیم.
سرپرست فرهنگسرای رسانه و شبکههای اجتماعی ادامه داد: با کسب اجازه از آقای اوحدی این را بگویم که در آینده هم به همین شکل است و ما در فضای ارتباطیمان با رسانهها، هیچ وقت به سراغ روشهایی غیر از روشهای فرهنگی و ارتباطی و روشهای مرسوم حرفهای، نخواهیم رفت. مدیرکل روابطعمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در پایان اضافه کرد: این نگاه در همه ارکان سازمان فرهنگی هنری وجود دارد؛ چرا که این سازمان، خود یک رسانه است و همه اجزای آن به نوعی درک رسانهای دارند و حدود دو هزار و چند صد نفری که در این سازمان مشغول به خدمت هستند، به نوعی یا سبقه خبرنگاری دارند یا آگاهی مناسبی از روزنامهنگاری و فعالیت حرفهای رسانهای دارند.
تهران باید از شهرِ سازهمحور به شهرِ انسانمحور تغییر کند
غلامحسین محمدی مشاور شهردار و مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران، دیگر سخنران این مراسم بود. وی با تبریک روز خبرنگار و با یادی از شهدای خبرنگار صحبتهای خود را آغاز کرد و گفت: امیدواریم در مسیر آنها، مسیری که بیان حق، و عمل به حق است، فعالیت کنیم. در شهرداری تهران و همه بخشهایی که متولی اطلاعرسانی و روابط عمومی هستند، شاهد شکوفایی نیروهای جوان و با انگیزهای هستیم که در این مسیر گام بر میدارند. وی افزود: شهرداری تهران در دوران مختلف فعالیت خود، تجارب کار با رسانهها و خبرنگاران را داشته است. زمانهایی که برنامههای شهرداری از جنس سازهای و عمرانی بوده، انتظار میرفته تا خبرنگاران در پوشش آن در قالب گزارش عملکرد نقش جدی ایفا کنند. اما زمانهایی که ما در شهرداری تهران نیاز به تغییر رویکردها داریم، نقش رسانه متفاوت خواهد شد.غلامحسین محمدی ادامه داد: اگر فعالیت شهرداری تهران پس از انقلاب را به دو دسته دهه اول و دهههای دوم تا چهارم تقسیم کنیم، نقطه تمایز فعالیتهای شهرداری در این دو دوره، در منابع درآمدی و عملکری شهرداری است. در ۱۰ سال ابتدایی پس از انقلاب، شهرداریها رسمی نشده بودند و از بودجه دولت ارتزاق میکردند. بعد از آن، شهرداریها آرامآرام مستقل شدند.مدیر ارتباطات و امور بینالملل شهرداری تهران افزود: بنای امروز شهرداری که مبتنی بر درآمدهای عموماً غیرپایدار است، در ۳۰ سال اخیر گذاشته شده و در تمام این سالها شهرداری تهران با درآمدهای ناپایدار اداره میشود که این درآمدها به توسعه شهر ضرباتی وارد کرده است.
اهمیت جایگاه خبرنگاران به عنوان مسئولیتی پیچیده، فنی و علمی
سخنران پایانی این مراسم، سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بود که سخنان خود را با تبریک روز خبرنگار آغاز کرد. وی در ابتدای صحبتهای خود با گرامیداشت یاد شهدای خبرنگار گفت: امروز در جامعه از خبرنگار به عنوان یک جایگاه بسیار پیچیده و فنی و حرفهای و علمی نام میبرند که در حوزه آکادمیک، جایگاه تخصصی به این رشته اختصاص دادهاند. امروز رفتار با رسانه بحث بسیار مهمی است، مخصوصاً با توجه به تحولات رسانهای که از جمله در فضای مجازی شاهدش هستیم.اوحدی در مورد اهمیت خبرنگاران در جامعه گفت: خبرنگار حلقه واسطه بین مردم و مسئولان هستند. در جریان پیدا کردن پیکر پاک شهدای منا، که یکی از خبرنگاران بااخلاق، آقای حسینی هم در آنجا شهید شدند، اگر خبرنگاران و ارتباط موثر آنها با رسانهها و مردم نبود، معلوم نبود فرایند جستوجو و تحویل پیکر شهدای ایرانی، به چه شکل پیش میرفت.
فرهنگسرای رسانه به پایگاه تبیین جایگاه رسانه در بیانیه گام دوم انقلاب تبدیل میشود
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ادامه داد: افتخار میکنیم که فرهنگسرایی را با کمک شهرداری تهران و آقای محمدی رییس مرکز ارتباطات به نام فرهنگسرای رسانه داریم. افتخار میکنیم که فرهنگسرای رسانه پایگاه تبیین جایگاه رسانه در بیانیه گام دوم انقلاب، با هماهنگی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد. افتخار میکنیم که از ۲۲ مدیر فرهنگی هنری مناطق شهرداری تهران، ۱۵ نفر به طور مستقیم در رسانهها مشغول بودهاند؛ یا سردبیر روزنامه بودهاند، یا مدیرمسئول بودهاند یا مدیر و سردبیر سایتهای خبری بودهاند.اوحدی در پایان گفت: امیدواریم این ارتباط بسیار خوبی که با رسانهها داریم و همیشه یار ما بودهاید و نقش بسیار بزرگی در اطلاعرسانی برنامههای ما به مردم داشتهاید و در ارتقای سطح کیفی فرهنگ مردم نقشآفرین بودهاید، این نقش شما مثل گذشته همچنان باکیفیت، برجسته و موثر باشد.
در پایان این مراسم، با حضور سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، غلامحسین محمدی رییس مرکز ارتباطات شهرداری تهران و مهدی محمدی مدیرکل روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و سرپرست فرهنگسرای رسانه و شبکههای اجتماعی، از سینا صارمی فرزند شهید محمود صارمی تجلیل شد. همچنین نفیسه سهرابیان خبرنگار شبکه خبر، محبوبه بابارحیم خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، فرهاد شرفپور خبرنگار خبرگزاری ایرنا و صادق خسروی خبرنگار روزنامه همشهری به منظور حضور موثر در مناطق سیلزده، تحت قرارگاه فرهنگی حمایت از سیلزدگان تقدیر شدند.
اخبار
معرفی نامزدهای مؤثرترین چهره سینمایی سال 97
نامزدهای مؤثرترین چهره سینمایی سال 97 به انتخاب 207 نفر از اصحاب رسانه معرفی شدند.
به گزارش امتیاز، نامزدهای مؤثرترین چهره سینمایی سال 97 به انتخاب 207 نفر از منتقدان سینما، روزنامهنگاران سینمایی، دبیران سرویس سینمایی و فعالان رسانههای دیداری و شنیداری از بیش از 60 رسانه معرفی شدند.
اسامی 10 نامزد مؤثرترین چهره سینمایی سال 97 به ترتیب الفبا بدین شرح است؛ نرگس آبیار، محسن امیر یوسفی، حسین انتظامی، بهرام توکلی، هومن سیدی، سعید روستایی، جواد عزتی، نوید محمدزاده، رضا میرکریمی و علی نصیریان.
چهره برگزیده که بیشترین آرا را به دست آورده است، در جشن پایانی دومین دوره جایزه آکادمی «سینماسینما» معرفی میشود و تندیس مهرگیاه «چهره سال سینمای ایران در سال ۹۷» به او تعلق میگیرد.
آیین پایانی دومین دوره جایزه آکادمی «سینماسینما» به دبیری کیوان کثیریان و ریاست کیانوش عیاری روز 19 مردادماه در هتل انقلاب تهران برگزار میشود.
فیلم ادوارد نورتون پایانبخش جشنواره نیویورک شد
«بروکلین بیمادر» تجربه جدید کارگردانی ادوارد نورتون فیلم اختتامیه جشنواره فیلم نیویورک امسال شد.
این فیلم که اقتباسی از رمان پرفروش جاناتان لتم است و داستان آن در نیویورک دهه ۱۹۵۰ می گذرد، پایان بخش این جشنواره سینمایی پاییزی میشود. در این فیلم یک کارآگاه خصوصی با بازی نورتون که دچار سندرم توره است، نقش اصلی را ایفا میکند.
نورتون خودش زمان فیلم را تغییر داد و آن را به دوره ۱۹۵۰ برد، در حالی که رمان لتم در نیویورک امروز میگذرد.
به جز نورتون و آلک بالدوین، بروس ویلیس، ویلیام دفو، گوگو مباتا-راو، بابی کاناواله، لسلی مان و چری جونز دیگر بازیگران فیلم هستند.
این فیلم جمعه ۱۱ اکتبر در سالن آلیس تالی نمایش داده میشود و اواخر سال اکران عمومی خود را تجربه میکند.
نورتون هم نویسنده فیلمنامه بوده، هم آن را کارگردانی کرده و هم در نقش اصلی آن ظاهر شده است.وی با صدور بیانیهای از این که فیلمش که به نوعی نشان دهنده عشق او به نیویورک است برای جشنواره انتخاب شده اظهار خوشوقتی کرد.جشنواره فیلم نیویورک به مدت ۱۷ روز در مرکز لینکلن برگزار میشود و کار خود را با نمایش فیلم «ایرلندی» اسکورسیزی آغاز میکند. فیلم میانی جشنواره هم «داستان ازدواج» نوآ باومباخ خواهد بود.نورتون ۴۹ ساله اولین تجربه کارگردانیاش را با فیلم «حفظ ایمان» در سال ۲۰۰۰ انجام داده بود.
|
|
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4095/18024/69831
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4095/18024/69832
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4095/18024/69833
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4095/18024/69834
|
عناوین این صفحه
- حضور مهمانان از 27 کشور در جشنواره کودک
- اخبار
- تبدیل فرهنگسرای رسانه به پایگاه تبیین جایگاه رسانه در بیانیه گام دوم انقلاب
- اخبار