|
سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس عنوان کرد؛
حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از محاسبات بودجه
سخنگوی کمیسیون تلفیق از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در این کمیسیون خبر داد و گفت: مردم مطمئن باشند تفاوت نرخ ارز در سلامت، معیشت، آموزش و تولید لحاظ خواهد شد.
رحیم زارع با تشریح مصوبات کمیسیون تلفیق اظهار داشت: در لایحه بودجه ۱۴۰۰ دولت ۲.۳ میلیون بشکه نفت را با نرخ ۴۰ دلار پیش بینی کرده بود. اما کمیسیون تلفیق به موجب قانون برنامه ششم توسعه تصمیم گرفت سهم صندوق توسعه ملی را ۱۸درصد در بخش نفت و تا سقف یک میلیون بشکه فروش نفت در روز در نظر بگیرد.
وی با بیان اینکه از طرف کمیسیون ممانعتی برای فروش نفت تا سقفی که دولت می خواهد، وجود ندارد، اظهار داشت: کمیسیون تصمیم گرفته که بالاتر از ۱.۵ میلیون بشکه فروش نفت در روز برای معیشت، اشتغال، سلامت وحوزه تولید توسط دولت هزینه شود.
سخنگوی کمیسیون تلفیق ادامه داد: درآمدهای دولت در تبصره یک از ۱۹۹ هزار میلیارد تومان با مصوبه ای که کمیسیون تلفیق داشت به ۲۳۱ هزار میلیارد تومان افزایش یافت. البته در این محاسبه ۲۶۱هزار میلیارد تومان درآمدهای دولت بود که کمیسیون ۲۳۱هزار میلیارد تومان سهم خود دولت در نظر گرفت و ۳۰ هزار میلیارد تومان نیز در قالب دارایی های مالی به دولت قرض داده خواهد شد تا رقم ۲۶۱ هزار میلیارد تومان مصوبه کمیسیون در تبصره یک لایحه بودجه محسوب شود.
زارع درباره نرخ ارز در لایحه بودجه ۱۴۰۰ اظهار داشت: ۴نرخ ارز توسط دولت در بودجه پیش بینی شده است که ارز ۴۲۰۰ تومانی، ارز ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومانی و ارز ۱۷ هزار و پانصد تومان در تبصره یک لایحه است و در تبصره چهار نیز دولت برای سامانه مبادلات الکترونیکی ارز ۲۵ هزار تومانی را که قیمت روز هست، ملاک قرار داده است.
سخنگوی کمیسیون تلفیق با تاکید بر اینکه اعضای کمیسیون نرخ ارزی را جلسات مصوب نکردند، افزود: کمیسیون با توجه به پیشنهادهایی که خود دولت برای درآمدها به ویژه در حوزه منابع برای تعیین نرخ ارز در نظر گرفته بود، قیمت ارز را تعیین کرد. به عبارتی کمیسیون تنها کاری که انجام داد ارز رانتی ۴۲۰۰ و سایر ارزهایی که تفاوت قیمتی با بازار داشت، برای کوتاه کردن دست رانت خواران حذف کرد و مردم مطمئن باشند تفاوت نرخ ارز در سلامت، معیشت، آموزش و حوزه تولید لحاظ خواهد شد.
وی ادامه داد: کمیسیون فعلا نرخ ارز را تک نرخی محاسبه کرده است. البته حکمی هم برای دولت توسط کمیسیون مصوب شده و به بانک مرکزی اجازه دادیم در سامانه مبادلات الکترونیک، ۲ درصد زیر قیمت بازار، ارز جا به جا شود تا قیمت ارز کنترل شود.
زارع درباره دیگر مصوبه کمیسیون خاطرنشان کرد: اوراق مالی اسلامی که در رابطه با پیش فروش نفت در تبصره یک بود به تبصره ۵، منتقل شد. همچنین با تصمیمی که مجلس گرفت سهم نفت در بودجه بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان کاهش داد و منابع درآمدی در حال مصوب است که پس از تصویب در کمیسیون اطلاع رسانی می شود.
کمیسیون تلفیق بودجه از روز شنبه این هفته بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ را آغاز کرده است. بر اساس مصوبات چند روز گذشته، مالیات بر مستغلات و یا مالیات بر اجاره در بودجه۱۴۰۰ همانند سالهای گذشته یعنی ۱۳۹۹ افزایش نیافته و درآمدهای دولت در این زمینه ثابت خواهد بود.بر اساس مصوبات این کمیسیون حقوق بگیران تا سقف ۴ میلیون تومان از معافیت مالیاتی برخوردار هستند و از ۴ میلیون حقوق به بالا دریافت مالیات به صورت پلکانی انجام میشود. به گفته سخنگوی کمیسیون تلفیق تلاش کمیسیون برای مالیات بر خودروهای لوکسی که ارزش آنها یک و نیم میلیارد تومان به بالا است از دیگر مصوبات کمیسیون بوده است. اجرای قانون مالیات بر خانههای خالی نیز از دیگر موارد مصوب در روزهای گذشته کمیسیون تلفیق است.
همچنین بر اساس مصوبات کمیسیون درآمدهای حاصل از صادرات مواد معدنی، فلزی غیرفلزی، نفت، گاز و پتروشیمی خام و نیمه خام مشمول مالیات میشوند. البته صادرات محصول مشمول مالیات و عوارض نیست. در شیوه اخذ مالیات بر ارزش افزوده نیز دهکهای ثروتمند از این معافیت برخوردار نخواهند شد. حذف معافیت مالیات بر ارزش افزوده در مناطق آزاد از دیگر مصوبات کمیسیون بود که تاکنون این معافیت داده میشد اما کمیسیون تلفیق این معافیت را حذف کرد. البته شرایط معافیت بر عملکرد طبق قانون خاص خود و قانون احکام دائمی که در سال ۹۶ خواهد بود و این مصوبه، معافیت مالیات بر ارزش افزوده در مناطق آزاد، نه مناطق ویژه را شامل میشود.
در گفت وگو با مدیرعامل قدیمیترین شرکت پخش محصولات غذایی، بهداشتی و دارویی کشور:
بورس، صادرات و برندسازی مهمترین اهداف پیش روی به پخش
شرکت به پخش، بیش از نیم قرن سابقه در صنعت پخش دارد و از بزرگترین و قدیمی ترین، همچنین پر افتخار ترین شرکت های پخش در خاورمیانه است.
شرکتی که این روزها در تمامی استان های کشور شعبه دارد، قدمت و از آن مهمتر موفقیت هایی که توانسته در دستیابی به هدف گذاری هایش داشته باشد، موجب شد تا گفت و گویی با «دکتر بهروز پور محمدی»، استراتژیست بازار، متخصص در صنعتFMCG و مدیرعامل این شرکت داشته باشیم تا کمی برای ما از دستاوردهای به پخش در سالی که می گذرد و برنامه ها و تدابیری که برای سال آینده در دستور کار قرار دارد، بگوید.
* چه خبرهای خوبی از به پخش به عنوان یکی از قدیمی ترین شرکت های حوزه پخش مواد غذایی، شویده و ... برای مخاطبان پایگاه خبری تحلیلی نقد دولت دارید؟
در ابتدا باید به این موضوع اشاره کنم که شرکت به پخش یکی از زیر مجموعه های شرکت توسعه صنایع بهشهر است و مسئولیتی که برعهده دارد؛ شامل بازاریابی، تامین، فروش و توزیع است می شود، البته با توجه به رسالتی که بر عهده دارد در ابتدای امر می توان آن را شرکت بازاریابی و فروش دانست. بر این اساس بسیار خوشحالم که اعلام کنم در سال جهش تولید و کسب و کار، توانسته ایم رسالت خود را در زمینه ارتقاء فروش ایفا کنیم، آنچه که به تبع رفاه اجتماعی راه هم به همراه خواهد داشت. ضمن اینکه باید بگویم توانسته ایم به تمام هدف گذاری هایی که در راستای آن صاحبان سهام شرکت در سال 2020 بودجه تخصیص داده بودند، دست یابیم، حتی موفق شدیم رقمی بالاتر از آن را محقق کنیم.
* با این اوصاف و با توجه به اینکه شرکت های بزرگ مانند به پخش سال مالی خود را براساس سال میلادی تعریف و تنظیم می کنند، سال 2020، سال موفقیت آمیزی برای شما بوده است؟
بله در سالی که گذشت به عبارتی سال 2020میلادی، توانستیم، شاخص هایی که در زمینه پیشرفت و رشد در نظر گرفته بودیم را محقق کنیم. توجه داشته باشید، هولدینگ شرکت به پخش دارای هفت شرکت زیر مجموعه است که همه آنها امسال به سود دهی رسیده اند.
به طور معمول تمامی شرکت های پخش مانند شرکت های تولیدی سودساز نیستند. به عنوان نمونه 80 درصد کار توزیع ما مربوط به محصولات تولیدکنندگان تحت پوشش به پخش است، شرکت هایی مانند پاکسان، ساینا، روغن مارگارین، به پاک و گلتاش و 20 درصد نیز بخش خصوصی مربوط می شود. به عبارتی ماموریت و ماهیت شرکت به پخش، عرضه، فروش و بازاریابی کالاهای شرکت های تحت پوشش خود است.
* بنابراین امسال رشد بسیار خوبی را در بازار فروش شاهد بوده اید؟
بله، به طور مثال درخصوص شرکت پاکسان که یکی از شرکت های بزرگ شوینده ما است، رشد 28 درصدی رشد فروش را داشتیم، درباره شرکت گلتاش 15 درصد رشد فروش و در شرکت ساینا این رقم 18 درصد بود، همچنین برخی از شرکت های ما که زیان ده بودند، هم از زیان در آمدند. توجه داشته باشید، زمانی که صحبت از رشد فروش داریم، این به معنای عرضه بیشتر و فراوانی در بازار بوده که این امر موجب می شود، مردم دسترسی بیشتری و بهتری به کالاهای مختلف داشته باشند.
* شرکت به پخش خانواده بزرگ دو هزار نفری داشته و به تبع آن تدابیر و هدف گذاری های خاص، بزرگ و جدیدی را نیز مد نظر دارد، کمی از این تدابیر نو بگویید.
در این خصوص باید بگویم که اگرچه شرکت های پخش چندان تن نمی دهند که وارد بازار بورس شوند، اما ما تمامی اقدامات برای آماده سازی جهت ورود به بازار سرمایه را انجام داده ایم تا سهام این شرکت را در بورس عرضه کنیم.
* پس قرار است وارد بازار سهام شوید، این اقدام چه زمانی عملیاتی خواهد شد؟
اکنون در حال ارزیابی دارایی ها هستیم و براین اساس پیش بینی می شود، در سال آینده این امر محقق شود.
* ورود به این بازار تا چه میزان می تواند، به پخش را در دستیابی به هدف گذاری هایی که مد نظر دارد یاری کند؟
توجه داشته باشید، بورس معانی مختلف مانند؛ شفافیت، در اختیار مردم بودن، عرضه سهام و مشارکت همگانی را با خود به همراه دارد، به طور قطع هر جا مردم باشند، در آن نعمت، برکت و فراوانی وجود دارد. موضوعی که سهامداران عمده شرکت هم آن را مدنظر داشته اند، ضمن اینکه به پخش این پتانسیل و ظرفیت را دارد که وارد بورس شود.
* افرایش هزینه ها و نرخ تورم به تبع بر بهای خدمات و کالاهایی که شما به بازار عرضه می کنید هم اثرگذار است، در این زمینه تعریفی برای مدیریت بهای خدمات خود دارید که مانع از افزایش بیش از حد قیمت ها شود؟
شرکت به پخش حدود 30 شعبه در سراسر کشور دارد، همچنین حدود 400 دستگاه کامیون و کامیونت نیز داریم که ابزار فروش ما به شمار می روند. تمام کالاهایی که به فروش می رسد، قیمت شان در همه مناطق کشور یکسان است، به عبارتی عرضه کالاها به طور منصفانه در همه استان ها صورت می گیرد. توجه داشته باشید یکی از رسالت های شرکت های توزیع و پخش این است که به شکل عادلانه در سراسر ایران کالاها را به دست مردم برسانند، براین اساس آنها می تواند در این زمینه یار و یاور دولت و حاکمیت باشند.
نکته دیگر اینکه کالاهای ما مشمول قیمت گذاری سازمان حمایت از مصرف کنندگان بوده و براین اساس نمی توانیم حتی ذره ای بدون مجوز قیمت ها را افزایش دهیم. ضمن اینکه امسال حدود 25 درصد از کل فروشی که را در سال 2020 داشتیم به فروشگاههای زنجیره ای اختصاص دادیم که یکی از بازوان عرضه کالا ها هستند و کالاها را با قیمت خوب و تخفیفات مناسب به دست مردم و مشتری می رسانند.
* در دستیابی به اهداف و ارائه خدمات آیا تحریم ها برای شما مشکل ساز شده است؟
همانطور که گفتم امسال، سال بسیار خوبی برای شرکت به پخش بود، هرچند که تامین کنندگان ما توجه به تحریم های موجود با مشکلاتی برای تهیه مواد اولیه مورد نیاز خود مواجه بودند. با این وجود همکاران ما در شرکت های تحت پوشش توسعه صنایع بهشهر واقعا خوب درخشیدند و سعی کردند، با تمام مشکلاتی که وجود دارد کالاهای مورد نیاز مردم را تامین کنند. ما نیز توانستیم رشد فروش در بازار را داشته باشیم. توجه داشته باشید هر میزان عرضه در بازار بیشتر باشد، این امر به معنای فراوانی و رونق کسب و کار خواهد بود.
به عبارتی اگرچه ما در بعد داخلی کار می کنیم، اما شرکت های تحت پوشش صنایع توسعه بهشهر به هرشکلی که بود، سعی کردند، مواد اولیه مورد نیاز خود را تامین کنند تا با رشد در فروش مواجه شویم. به تبع این امر نیز مردم دغدغه ای برای تامین کالاهای مختلف نداشتند.
* برای عادلانه بودن قیمت ها برنامه یا تدبیری هم اندیشیده اید؟
ما سعی کرده ایم تا با مدیریت هزینه ها کمترین نرخ افزایش را در کالاهای عرضه شده به بازار داشته باشیم. علاوه براین با توجه به شرایط و افزایش هزینه های زندگی تلاش داریم تا دستمزد ماهیانه کارکنان را به موقع برای آنها واریز کنیم، ضمن اینکه در مناسبت های مختلف نیز بسته های کالایی را به کارکنان ارائه می کنیم.
علاوه براین سعی کرده ایم به نحوی فعالیت خود را مدیریت کنیم که هزینه مضاعف کمتری به مردم تحمیل شود. البته هر گونه افزایش قیمتی طبق مصوبات دولت و سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان خواهد بود و ما تمامی همه مقررات را به طور دقیق رعایت می کنیم.
* بنابراین با تامین مواد اولیه روند ارائه محصولات به بازار مشکلی مواجه نشد.
درست است، ظرفیت انبارهای ما 21 هزارتن است که می توانیم کالاها رادر آنها نگه داری کینم، اما به رغم تحریم های ظالمانه در حال حاضر انبارهای ما 30 هزار تن کالا را در خود جای داده اند که باید به دست مشتریان برسانیم بنابراین در این زمینه کمبود و نگرانی برای عرضه به بازار وجود ندارد.
* نگاهی هم به حوزه صادرات داشته باشیم، در این حوزه هم آیا فعالیتی داشته اید یا برنامه ای را در دستور کار دارید؟
فعالیت ما شامل حوزه داخلی است، البته به فکر صادرات نیز هستیم و براین اساس امسال برای نخستین بارموفق شدیم حدود چهار تا پنج میلیارد تومان تن ماهی به ونزلا صادر کنیم. البته در تهیه و تدارک هستیم که ماکارونی و سایر کنسرویجات را نیز صادر کنیم.
تخصص ما توزیع فروش در داخل ایران است، اما نیم نگاهی نیز به صادرات داریم. البته شرکت های تحت پوشش توسعه صنایع بهشهر صادرات موفق فراوانی به کشورهای همجوار دارند.
* جدا از ونزولا بحث صادرات به سایر کشورها را نیز در دستور کار خود دارید؟
بله ما برای صادرات به کشورهای عراق، افغانستان، آذربایجان و ارمنستان را نیز هدف گذاری کرده ایم و مدنظر داریم که در سال آینده به این کشورها صادرات داشته باشیم.
* کمی به سراغ بحث داغ این روزها و اثرگذاری پاندمی کووید19 بر کسب و کارها برویم، در این شرایط آیا شیوع کرونا ویروس جدید بر روند کاری شما نیز تاثیری داشته است؟
ما سال بسیار موفقی داشتیم و همه کارکنان برای موفقیت شرکت تلاش کردند و از جان مایه گذاشتند. به اعتقاد من بعد از کادر پزشکی مظلوم ترین قشری که اسمی از آنها برده نمی شود، ویزیتورهای شرکت پخش البته به طور عام هستند که در عرصه فروش کار می کنند.
در این شرایط 102 نفر از ویزیتورهای شرکت به پخش نیز مبتلا به کرونا شدند. از سوی دیگر از اسفندماه که این بیماری شایع شد و در فروردین ماه نیز محدودیت های برای آمد و شد، همچنین کاهش ساعت فعالیت اصناف از سوی ستاد ملی کرونا لحاظ شد، این امر بر کسب و کار ما نیز اثر گذار بود، همچنین در آذرماه گذشته که پایان سال مالی شرکت بود نیز دو هفته تعطیلی در قالب تدابیر مقابله ای با کرونا ویروس جدید داشتیم، اما به هر حال با تمام این موارد توانستیم موفق باشیم.
البته کرونا بسیاری از فرصت های فروش ما را گرفت، به طور مثال کارکنان مبتلا که به تعداد آنها اشاره شد هر کدام به مدت یک ماه برای بهبودی به استراحت رفته یا بستری شدند که این امر فرصت های فروش را نیز از ما گرفت. علاوه براین در اوایل شروع اپیدمی مذکور مغازه داران ویزیتورها را به داخل مغازه راه نمی دادند و کارکنان ما مجبور بودند از بیرون مغازه ها و با فاصله سفارش بگیرند. به هر صورت فضای کسب و کار به میزان زیادی تغییر کرد، ساعات کار مغازده دارن، سوپرمارکت ها کاهش یافت ضمن اینکه مردم نیز تردد کمتری برای خرید داشتند.
* مقداری از فضای کسب و کار دور شویم، در شرایط کنونی با توجه به ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی شما نیز تدابیری را مد نظر گرفته اید؟
بله ما با هدف تشویق برای رعایت بیشتر پروتکل های بهداشتی در شرکت به همکارانمان اعلام کرده ایم، اگر تا شب عید با رعایت دقیق دستورالعمل ها خود و خانواده را از ابتلا به کرونا مصون دارند، در پایان سال جاری به آنها هدیه ای داده خواهد شد. در داخل مجموعه نیز تاکید زیادی بر رعایت پروتکل ها داشته ایم، به عنوان نمونه سالن غذا خوری را تعطیل و ساعت کارکنان را نیز کاهش داده ایم. به هر حال در این جنگ کرونایی هم موفق شدیم که خارج از شعار کرونا را شکست دهیم و در این شرایط به کسب و کار رونق دهیم.
* جدا از بورس که به آن اشاره کردید، چه برنامه های جدیدی را برای سال آینده مدنظر دارید؟
مسائلی مانند اصلاح فرایند ها، تاسیس واحد تحقیق و توسعه (R & D )، همچنین راه اندازی فروشگاه اینترنتی به عبارتی تجارت الکترونیک (E-Commerce) را مد نظر قرار دادیم و این امکان را برای مصرف کنندگان ایجاد کردیم.
ضمن اینکه برای نخستین بار گفتیم که چرا شرکت های توزیع و پخش مانند ما نتوانند صاحب برند بوده و کالا تولید کنند. اداره شرکت های پخش بسیار پر هزینه است، بر این اساس یکی از راهکارهایی که توصیه می شود تا دچار زیان و ضرر نشوند، این است که صاحب برند شوند.
بنابراین ما کار برندسازی را از سال گذشته شروع کردیم و چند کالا در حوزه مواد غذایی را برای تولید هدف گرفتیم. تن ماهی، کنسرو لوبیا، ماکارانی و رب کالاهایی هستند که با برند صرفه آنها را تولید کرده ایم. این اقدام البته کاملا به شیوه برون سپاری صورت گرفته است.
در کنار موارد عنوان شده فراخوانی از استارت آپ ها داشته ایم، همچنین اتاق فکری را در شرکت مدت یکسال است که تشکیل داده ایم. جلسات آن به طور مرتب برگزای می شود و در آن مشاورانی از اساتید دانشگاه در حوزه های اقتصادی، مدیران و کارکنان به پخش حضور دارند.
کار برند بوک، برندها را در حال انجام هستیم، همچنین برنامه های ویژه دیگری را نیز در سال جدید در دستور کار خود داریم.
* پس برند جدیدی را راهی بازار کرده اید؟
داشتن برند برای یک شرکت پخش ارزش افزوده و دارایی قابل توجهی است که در قیمت گذاری سهامش در بورس بسیار اثرگذار است. به طور قطع با توجه به شبکه توزیع، فروش و بازاریابی بزرگی که داریم، می توانیم روی برندی که متعلق به ما است بیشتر کار کنیم.
* به طور قطع این اقدامات می تواند فروش را نیز به میزان قابل توجهی افزایش دهد.
امسال برای اولین بار در شرکت به پخش به فروش سه هزارو 100 میلیارد تومانی از زمان تاسیس تاکنون دست یافتیم، در بازه زمانی حدود 60 سال گذشته که این شرکت تاسیس شده است، رقم مذکور موفقیت بزرگ و قابل توجهی است. براین اساس آرزو داریم که در سال آینده نیز این رقم را افزایش دهیم. امیدواریم بتوانیم به رکورد فروش چهار هزار میلیارد تومانی در سال 2021 برسیم. این هدف گذاری موجب خواهد شد تا عرضه نیز بیشتر شود، وقتی عرضه و فراوانی افزایش یابد، قیمت ها به طور قطع رقابتی خواهد شد و به تبع کالاها به خوبی در دسترس مردم قرار خواهد گرفت.
اشاره به این موضوع ضرورت دارد که ما تنها شرکت توزیع مواد غذایی و مواد شوینده - بهداشتی هستیم. شرکت های بزرگی مانند پخش البرز و قاسم، دارو هم می فروشند درصورتی که در شرکت به پخش ما بخش مجزایی برای دارو داریم.
اخبار
در 9 ماهه امسال صورت گرفت؛
بازدهی 47 درصدی بیمه ترنم و تبسم باران
بیمه باران در نخستین سال فعالیت خود و در راستای عمل به تعهد خود، مبنی بر اعلام بازدهی شفاف و مستمر، خبر از بازدهی 47.1 درصدی بیمهنامههای خود در نه ماهه سال 99 داد.بررسی عملکرد بیمه باران در 9 ماهه سال 99 نشان میدهد سبدهای پرریسک دو بیمهنامه ترنم (بیمه زندگی به شرط حیات) و تبسم باران (بیمه زندگی و تشکیل سرمایه) به بازدهی 47٫1 درصدی، سبد ریسک متوسط به بازدهی 37٫8 درصدی و سبد کم ریسک به بازدهی 22٫6 درصدی رسیده است.بنابراین گزارش، در سه ماهه سوم سال 99 میزان سود مشارکت سبد پرریسک 7٫1 درصد، سبد ریسک متوسط 6٫8 درصد و سبد کمریسک 6٫6 درصد است.شایان توجه است که اعلام نرخ سود هر سه ماه یک بار صرفا به جهت اطلاع بیمهگذاران صورت میگیرد و سود قطعی در پایان هر شش ماه به اندوخته ریاضی بیمهگذاران افزوده خواهد شد. شرکت بیمه باران که از ابتدای سال جاری فعالیت خود را به عنوان یک شرکت تخصصی در حوزه بیمههای زندگی آغاز کرد، به پشتوانه اعتماد مردمی و با اتکا به نیروهای متخصص خود مسیر تازهای را در صنعت بیمه کشور گشوده تا بتواند با ارائه طرحهای نوین و کارآمد، راهکار صنعت بیمه برای پسانداز کردن در شرایط کنونی کشور باشد.
در دوره 6ماهه رخ داد
افزایش سودآوری بیمه ملت
شرکت بیمه ملت در صورت های مالی میان دوره ای 6ماهه از رشد 556درصدی سود هرسهم نسبت به دوره مشابه سال مالی گذشته خبر داد. شرکت بیمه ملت اطلاعات و صورت های مالی میان دوره ای 6 ماهه منتهی به 31 شهریور 99 را منتشر کرد. در این گزارش اعلام کرده که سود هر سهم با افزایش 556 درصدی نسبت به مدت مشابه سال مالی گذشته به مبلغ یک هزار و 326 ریال رسید. این شرکت 2 هزار و 850 میلیارد ریالی، سود عملیاتی دوره مالی مذکور را 2 هزار و 717 میلیارد ریال، سود خالص را 2 هزار و 779 میلیارد ریال و سود انباشته پایان دوره را سه هزار و 120 میلیارد ریال منتشر کرد. «ملت» براساس توضیحات درآمد (هزینه) های غیر بیمهای و وضعیت ارزی اعلام کرده است که با توجه به اینکه رقم عمده درآمدها و هزینه های غیر بیمه ای مربوط به درآمد تسعیر ارز است و درآمد تسعیر ارز نیز به دلیل تغییرات نرخ ارز قابل پیش بینی نیست. بنابراین این رقم در پیش بینی سال 1399 مشابه برآورد سال های گذشته، صفر در نظر گرفته شده است. همچنین حسابرس و بازرس قانونی اسن شرکت در گزارش خود اعلام کرده است که مطالبات از بیمهگذاران شرکت شامل مبلغ 4 هزار و 222 میلیارد ریال اقلام راکد و سنواتی بوده، که شواهد و مستندات کافی مبنی بر چگونگی و زمانبندی وصول آنها ارایه نشده است. اگرچه احتساب ذخیره مطالبات مشکوکالوصول حداقل برای بخشی از مطالبات مزبور ضروری است، لیکن تعیین میزان دقیق آن در شرایط حاضر برای این مؤسسه امکانپذیر نشده است.
نشست آنلاین مدیرعامل بیمه سینا با رؤسای شعب سراسر کشور
نشست آنلاین مدیرعامل بیمه سینا با رؤسای شعب سراسر کشور به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد.در این جلسه که به دلیل رعایت اصول بهداشتی به صورت آنلاین تشکیل شد، دکتر رضا جعفری مدیرعامل بیمه سینا گزارشی از آخرین وضعیت شرکت در بازار بیمه ارائه کرد.وی با اشاره به نقش شعب در خدمترسانی به بیمهگذاران و توسعه خدمات پس از فروش بیمهای اظهار کرد: ارتباط مستمر با بیمهگذاران و تسریع در ارزیابی و پرداخت خسارت آنها در افزایش رضایتمندی مشتریان نقش بسزایی دارد. مدیرعامل بیمه سینا در این جلسه به تحلیل عملکرد شعب بر اساس گزارشهای آماری پرداخت و ضمن تشکر و قدردانی از زحمات کلیهی همکاران سراسر کشور بر وصول مطالبات در کوتاهترین زمان ممکن تأکید کرد و رهنمودهای لازم را جهت ارتقاء سطح عملکرد شعب ارائه داد. این گزارش میافزاید، بیمه سینا در دوران کرونا با توسعه بسترهای الکترونیک اقدام به برگزاری جلسات مختلف اعم از آموزشی و نظارتی کرده و از این طریق ضمن حفظ سلامت کارکنان، از اتلاف وقت و هزینه جلوگیری کرده است.
بیمه آسیا خسارت بیمه عمر جانباختگان کرونا در جزیره کیش را پرداخت کرد
در مراسمی با حضور مسئولان سازمان منطقه آزاد و امام جمعه جزیره کیش، بیمه آسیا خسارت بیمه عمر سه تن ازکارکنان فوت شده سازمان منطقه آزاد کیش بر اثر ابتلا به کرونا را به مبلغ 3میلیارد ریال پرداخت کرد.در مراسمی با حضور مسئولان سازمان منطقه آزاد و امام جماعت جزیره کیش ،چک خسارت بیمه عمر سه تن ازکارکنان فوت شده سازمان منطقه آزاد کیش بر اثر ابتلا به کرونا، به مبلغ 3میلیارد ریال(هر نفر یک میلیارد ریال) به خانواده های این عزیزان اهدا شد.بنابر این گزارش، غلامحسین مظفری، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه بیمه عمرو حوادث با بیمه گری شرکت بیمه آسیا به عنوان تضمین و امنیت برای کارکنان سازمان و شرکت های تابعه و همچنین بومیان کیش در نظر گرفته شده است، گفت: شیوع ویروس کرونا ارکان زندگی بشر را در جهان تحت تاثیر قرار داد که با کنترل و مبارزه جدی با این بیماری، در کیش خسارات جانی کمتری متحمل شدیم و این قضیه مرهون همدلی و همراهی تمامی اقشار جامعه در این جزیره است.
اخبار بانک
آغاز طرح پایش ۱۴۰۰ در بانک ملی ایران
روابط عمومی بانک ملی ایران به منظور سنجش بازخورد فعالیت های خود در میان مخاطبان، نظرسنجی گسترده ای با عنوان «پایش 1400» را درباره اقدامات ارتباطی انجام شده این بانک در چهار حوزه شبکه های اجتماعی، وب سایت بانک، فعالیت های فرهنگ سازی در حوزه کودک و نوجوان و نیز برنامه های تبلیغاتی انجام شده در سال ۹۹ آغاز خواهد کرد.
به گزارش امتیاز، پایش عملکرد این حوزه با محورهای چهارگانه در دوره های 14 روزه و از طریق سایت بانک انجام خواهد شد. نتایج این نظرسنجی در طراحی محصولات و تهیه نقشه راه روابط عمومی بانک در سال آینده به کار گرفته می شود.همچنین به منظور تشویق مخاطبان به شرکت در نظرسنجی، در هر دوره به قید قرعه به 14 نفر از شرکت کنندگان در نظرسنجی جایزه ای به مبلغ ۳۰۰۰۰۰۰ ریال اهدا خواهد شد.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن:
رویکرد این بانک حمایت از تولید و رفع موانع آن با هدف جهش در این بخش است
مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت: در 9 ماهه سال جاری که به نام سال جهش تولید مزین است، این بانک بیش از 182 هزار میلیارد ریال تسهیلات با هدف ایجاد جهش در بخش تولید به واحدهای صنعتی و معدنی پرداخت کرده است.
دکتر حسین مهری در پایان سفر یک روزه و بازدید از واحدهای صنعتی و تولیدی استان اردبیل و در مصاحبه با رسانه های این استان اظهار داشت: 90 درصد تسهیلات اعطایی توسط این بانک، سرمایه در گردش و 10 درصد آن سرمایه ثابت برای واحدهای تولیدی و صنعتی بوده است. وی تصریح کرد: ما در سال جهش تولید بیش از 60 درصد رشد را در پرداخت تسهیلات شاهد هستیم و تلاش می کنیم در سه ماه پایانی سال نیز همین روند را در حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی ادامه دهیم. مدیرعامل بانک صنعت و معدن اقتضای سال جهش تولید را افزایش حمایتهای همهجانبه از واحدهای تولیدی برشمرد و گفت: ما باید در سال جهش تولید توان پرداخت تسهیلات و پشتیبانی مالی از کارآفرینان و صنعتگران را افزایش دهیم.
دکتر مهری افزود: بانک صنعت و معدن در قراردادها و وصول مطالبات نیز اقدامات خوب و روند رو به رشدی را در سطح ملی داشته و انتظار میرود همین روند در سالهای آینده ادامه پیدا کند. مدیرعامل بانک صنعت و معدن به واگذاری شرکتهای زیر مجموعه بانک صنعت و معدن در سالهای اخیر اشاره کرد و ادامه داد: تاکنون شرکت نخ خمین، لاستیک فارس، کاغذ کازرون، سیمان مازندران، صندوق مالی تکنولوژی و شرکت سرمایهگذاری صنعت و تجارت که متعلق به بانک صنعت و معدن بود در دو سه سال اخیر واگذار شده است.دکتر حسین مهری به احیای واحدهای تولیدی در سطح کشور اشاره کرد و گفت: بانک صنعت و معدن در این حوزه نیز عملکرد مطلوبی داشته و از ابتدای امسال نیز با تقویت برنامه حمایت از واحدهای تولیدی راکد با هدف بازگشت آنها به چرخه تولید اقدامات مؤثری داشته که بخشی از آنها نیز تاکنون دراین فرآیند مجدداً در مدار تولید قرار گرفتند. وی اظهار کرد: براساس آمار استخراجی، بانک صنعت و معدن طی سالهای گذشته بیش از 156 واحد صنعتی را در استانها که به حالت رکود کشیده شده بودند، احیا کرده و نسبت به پرداخت تسهیلات برای این واحدها اقدامات مطلوب و مناسب انجام شده است.
عضوکمیسیون اقتصادی مجلس:
تجربه مدیریتی باعث به سرانجام رسیدن مطلوب فرایند ادغام بانکهای وابسته به نیروهای مسلح شد
عضوکمیسیون اقتصادی مجلس گفت: ادغام بانکهای وابسته به نیروهای مسلح در بانک سپه با درایت و مدیریت عالی مسولین و تصمیم گیران این بانک به خوبی به سرانجام رسید.
باقری بنابی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس .در گفت و گو با خبرنگار … اظهار داشت: یک از تصمیمات مهم و حیاتی در حوزه بانکی و کل اقتصاد که به تصویب سران محترم سه قوه و تایید مقام معظم رهبری و عالی ترین مقامات کشور طی روزهای اخیر به سرانجام رسید.وی افزود : در خبر منعکس شده از سوی مدیرعامل بانک سپه نیز به درستی به این نکته اشاره شده بود که این تصمیم حیاتی قطعا یکی از مهم ترین قدمها در اصلاح سیستم بانکی به شمار می رود و باعث ساماندهی هر چه بهتر سیستم بانکی و اجرای روان تر و سریع تر سیاستهای پولی کشور خواهد شد. نماینده مردم بناب با اشاره به اهمیت سیاستهای پولی در پیشبرد برنامه ای توسعه ای کشور اظهار داشت: بدون اعمال سیاستهای پولی مناسب و هماهنگ با ساختار اقتصادی نمی توان برنامه های توسعه ای را پیشبرد لذا هر اقدامی در این خصوص مهم و نیازمند درایت و مدیریت فوق العاده هوشمند می باشد. عضوکمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با توجه به اهمیت موضوع و دستور بالاترین مقامات کشور در این ارتباط ، با مدیرت خوب ، مدبرانه و هوشمندانه موجود در بانک سپه موضوع ادغام همانگونه که مدیرعامل این بانک ، آقای چقازردی در مصاحبه خود اشاره کردند با کمترین تنش و به بهترین شکل ممکن به سرانجام رسید و وارد فصل جدیدی شد که جا دارد از مسولین این بانک و همه بانکهای ادغامی و کارکنان تلاشگر آنها تشکر کرد.وی افزود: تجربه ای در این سطح که شاید در دنیا کم نظیر باشد باید ثبت و ضبط شود تا بتوان در آینده از ان بهره برد.
|
|
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4436/20876/84416
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4436/20876/84417
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4436/20876/84418
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/4436/20876/84419
|
عناوین این صفحه
- حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از محاسبات بودجه
- بورس، صادرات و برندسازی مهمترین اهداف پیش روی به پخش
- اخبار
- اخبار بانک