|
تیری فرمو از کن ۲۰۱۸ می گوید؛
سخت ترین کار «نه» گفتن به فیلم هاست
تیری فرمو مدیر هنری جشنواره فیلم کن پس از اعلام اسامی شرکتکنندگان در جشنواره هفتاد و یکم که دیروز پنجشنبه صورت گرفت، در مصاحبهای درباره مهمترین تصمیمهای امسال حرف زد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسکرین دیلی، به عنوان فردی که پس از اعلام جزییات انتخابهای امسال جشنواره فیلم کن و گفتگو با حدود ۵۰۰ خبرنگار و حضور در یک کنفرانس تلویزیونی تازه ساعت ۳ صبح میتواند برود بخوابد، تیری فرمو خیلی تر و تازه به نظر میرسد و کاملا با انرژی به پرسشهای اسکرین دیلی پاسخ میدهد.
مصاحبه چنین است:
*از کنفرانس مطبوعاتی امروز صبح نگران بودید؟ به نظر میرسید امسال جای حرف و حدیث زیادی وجود داشته باشد.
- نه اصلا. معرفی نهایی فهرست شرکتکنندگان همیشه خوشایند است. البته فرآیند انتخاب هم سخت و هم دلپذیر است. اول برای این که باید همه فیلمها را ببینی. بعد باید برای انتخاب بحث کنی. بعد سختترین بخش است که باید به برخی از فیلمها نه بگویی و در عین حال حواست باشد که طوری این انتخابها را انجام دهی که مردم هنوز دوست داشته باشند که بیایند و به تماشای آنها بنشینند.
*یک نظریه در انگلیس مطرح شده و آن این که فیلم جدید مایک لی با عنوان «پترلو» برای این در بخش رسمی کن انتخاب نشد که توزیع کننده فرانسوی نداشت. آیا این دلیش بود؟ آیا چنین چیزی در مقررات کن هست؟
-فیلمی که در بخش رقابتی شرکت میکند باید به توزیع کننده فروخته شده باشد و این درباره «پترلو» هم صادق است و این همان مقررات جدی ای است که موقعیت بحث برانگیزی برای نتفلیکس ایجاد کرد. البته شایعات اغلب بیاساس هستند.
*امسال سال ناامیدکنندهای برای انگلستان در کن بود. میشود این را بگوییم؟
-اوم... نه.
*من از فستیوال کنسریز دیدن کردم. مخاطبان خیلی جوان بودند و البته خیلی هم سلفی گرفته میشد. فکر میکنید کن و سینما ممکن است نسل جوان مخاطبانشان را از دست بدهند و نسل جدید بیشتر به تلویزیون اقبال داشته باشد؟
-نه، اصلا. برعکس. همان طور که پییر لسکور در کنفرانس مطبوعاتی گفت ما ابتکارهای جدید برای تشویق و دعوت از جوانترها داریم تا به فستیوال بیایند. مثل برنامه «سه روز در کن» که دعوتی از جوانهای ۱۸ تا ۲۸ ساله است و ما برای این بخش ۶۰۰ درخواست در یک روز گرفتیم. یعنی راحت ۲۰ هزار نفر با این برنامه به فستیوال میآیند.
کنسریز یک فستیوال مردمی است نه تخصصی که با هدف سینمای جهانی ترتیب داده شده باشد. نمیشود سیاست سلفی گرفتن این دو را با هم مقایسه کرد.
*این قانون منع سلفی شما توجه زیادی را برانگیخت. چطور میخواهید این کار را انجام دهید؟
ما در ۱۵ سال اخیر سلفی گرفتن را ممنوع نکرده بودیم چون مشکلی نبود، ولی حالا هست-باید ببینیم. این یک قانون است که همه باید به آن احترام بگذارند. در برلین، ونیز، اسکار و سزار، مردم روی فرش قرمز نمیروند اما دموکراسی حاکم بر کن و فرش قرمز آن چیزی است که موجب شده تا ما از همه بخواهیم به این قوانین احترام بگذارند. ما در ۱۵ سال اخیر سلفی گرفتن را ممنوع نکرده بودیم چون مشکلی نبود، ولی حالا هست.
*اما خود این ممنوعیت حالا به معنی دموکراتیزه بودن فرش قرمز است؟ در حالی که قبلا این تنها راه دسترسی به ستارهها بود؟
-بله مطمئنا، اما مردم میتوانند این کار را در هر بخش دیگر زندگی خودشان انجام دهند. میتوانند در سن تروپه سلفی بگیرند، اما در جشنواره فیلم کن نه. وقتی کلیسا میروی، میروی دعا کنی نه این که سلفی بگیری.
*پس شما دارید جشنواره کن را با کلیسا مقایسه میکنید؟
-(می خندد) خب، قبلا از فوتبال استفاده کرده بودم، این مقایسه جدید بود.
*نتفلیکس، یا بهتر بگوییم غیبت آن، یکی از موضوعهایی است که در کن ایجاد شده است. از بیانیه این کمپانی که گفت هیچیک از فیلمهایش را به جشنواره نمیآورد تعجب کردید؟ فکر میکنید تد ساراندوس چرا این تصمیم را گرفت؟
-من مقاله را نخواندم.
*سلفی گرفتن شما را هم نقد کرده...
-آه، او سلفی گرفتن را دوست دارد. ببین وقتی ما از نتفلیکس حرف میزنیم، دوست داریم دیالوگی داشته باشیم. هر دو تای ما یک مشکل داریم. آنها یک مدل اقتصادی دارند که نمیخواهند تغییر دهند و فرانسه هم مقرراتی دارد که میگوید فیلمها باید به سینما بیایند و نمایش داده شوند. سال پیش آنها آمدند اما پس از آن حاضر نبودند فیلمهایشان را به سینما بیاورند. ما امسال گفتیم ببینید ما این مقررات را داریم و آنها میتوانستند بگویند ما در بخش رقابتی نخواهیم بود اما در بخش خارج رقابتی شرکت میکنیم. برای فیلم آلفونسو کوارون ما منتظریم تا آن فیلم در فرانسه اکران شود. میدانم عاشقش خواهم بود و همچنان آنها را دوست خواهم داشت. آنها به عنوان قهرمان تقدیر می شوند.
*بله ولی این یک رقابت است. اگر آنها در سینماهای فرانسه اکران شوند نمیتوانند طبق پلتفرم خودشان عمل کند.
ویژگی فرانسه این است که از کن میخواهد فیلمهایی را در بخش رقابتی نمایش دهد که در سینماها به نمایش درآمده باشند-من از آنها میخواهم این مقررات را بپذیرند. آنها هر سال دهها و دهها فیلم را در نتقلیکس نمایش میدهند. یعنی نمیتوانند تنها یک فیلمشان را در سال در فرانسه اکران کنند و به کن بیایند؟ اگر به چین بروید، آنجا با سانسور روبه رو هستید. نمیشود هر چی بخواهی آنجا نشان بدهی. هر کشوری ویژگیهای خودش را دارد. ویژگی فرانسه این است که از کن میخواهد فیلمهایی را در بخش رقابتی نمایش دهد که در سینماها به نمایش درآمده باشند.
*فکر میکنید کن و نتفلیکس میتوانند آشتی کنند؟
-تا به حال که من تنها تجربیات خوب با نتفلیکس داشتم. سال پیش دو فیلم داشتند اما با نقدهای زیادی روبه رو شدیم. نزدیک بود کارم را از دست بدهم. خیلی خشونتآمیز شده بود. من تد ساراندوس را خیلی دوست دارم. یک روز دوباره با هم روی فرش قرمز خواهیم بود. خیلی چیزها میتواند تغییر کند. نتفلیکس میتواند تغییر کند، کن میتواند تغییر کند. فیلم آلفونسو کوارون فیلم زیبایی است و من امیدوارم پروژه شگفت انگیز اورسون ولز را هم داشته باشیم.
*فکر میکنید کن تغییری نسبت به نوع نمایندگی زنان داشته باشد؟
-مسئولیت من سینماست. من مشروعیتی درباره صحبت کردن درباره مسایل زنان ندارم. کن بر مبنای ارزشهای هنری انتخاب میکند نه اجتماعی. وقتی درباره زنان مسالهای مطرح میشود، فستیوال ترجیح میدهد تا با انجمن ها، شخصیتها و هنرمندان همکاری کند تا ببیند چه کار میتواند بکند. در طول سالها فیلمهای زیادی از کارگردانهای زن در بخش رسمی نشان داده شده زیرا زنان بیشتری وارد این حرفه شدهاند.
*به عنوان پنجاهمین سالگرد ماه می ۱۹۶۸ فرانسه که موجب هم شد کن برگزار نشود، آیا میتوان گفت یک چیزهایی از این دست از فرانسه امروز را در فستیوال میبینیم: مثل اعتصاب راهآهن، اعتراضات در دانشگاه نانتری، نقد سیاستهای فستیوال و البته نمایش فیلمی از ژان-لوک گدار؟
-در جشنواره کن همیشه «۱۹۶۸» است. هر روز، هر سال. امسال پنجاهمین سال آن رویداد است اما فکر میکنم جامعه میخواهد آینده را ببیند و بقیه دنیا هم همین طور. به همین دلیل هم ما در فیلمهای انتخاب امسال به سراغ مصر، کنیا و لبنان رفتهایم و دورتر هم میرویم. ما میخواهیم جهانی باشیم و تمام چیزهای لازم برای یک جشن خوب را داریم.
«خرگوش سفید را دنبال کن» به جشنواره جهانی فیلم فجر راه پیدا نکرد
محمدحسین سلطانی اعلام کرد که مستند «خرگوش سفید را دنبال کن» برای حضور در سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر پذیرفته نشد.
محمدحسین سلطانی مستندساز با اشاره به مستند «خرگوش سفید را دنبال کن» گفت: این مستند را برای حضور در سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر ارسال کردیم که متاسفانه از سوی این جشنواره مورد قبول قرار نگرفت.
وی تاکید کرد: زبان این اثر مستند انگلیسی بود و همین مساله سبب شد تا تنها بتوانیم آن را به جشنواره جهانی فیلم فجر ارائه کنیم. البته این مستند فرم حضور در دیگر جشنواره های بین المللی را پر کرده است که هنوز نتیجه آن اعلام نشده است.
این کارگردان مستند بیان کرد: ایده ساخت این مستند زمانی به ذهن من رسید که تصمیم گرفتم در مسابقه بین المللی «دست پخت» شبکه یک سیما شرکت کنم، با حضور در این مسابقه با آقای فرنسوا ازوت سرآشپز بین المللی آشنا شدم و متوجه شدم که وی بعد از سفر به ایران مسلمان شده است و به همین دلیل تصمیم گرفتم تا درباره این شخصیت فیلم بسازم.
سلطانی با اشاره به اینکه تحقیق و تولید این پروژه ۶ ماه طول کشید، ادامه داد: تحقیقات فروردین سال ۹۶ شروع شد و فیلمبرداری و تدوین نیز پایان شهریور ماه ۹۶ به پایان رسید. البته برای اینکه بتوانم از دنیای آشپزی اطلاعات بیشتری کسب کنم تصمیم گرفتم تا از آشپزی بیشتر بدانم به همین دلیل در کلاس های حمیدرضا رنجبر حضور پیدا کردم.
وی در پایان گفت: «خرگوش سفید را دنبال کن» به نوعی مستندی است که شامل صحنه های طنز، تراژدی و درام عاشقانه است که غذا و آشپزی در طول فیلم نقش مهمی را ایفا می کند. در این مستند معین معینی از جمله سرآشپزان شناخته شده ایران نیز حضور دارد که بر اساس آن توانستیم از فرهنگ خوراکی ایران نیز بهره مند شویم.
این مستند که به مدت ۹۰ دقیقه تابستان امسال تولید شده است، ماجرای سفر فرانسوا ازوت به ایران برای راه اندازی یک رستوران را روایت می کند. وی یک فرانسوی است که پس از سفر به ایران عاشق خانمی می شود و پس از مدتی تحقیق درباره اسلام به دین مبین اسلام روی می آورد و ازدواج می کند. این سرآشپز فرانسوی در ایران می ماند و اینک نام فرانسوا حسین را برای خود انتخاب کرده است و چند سال داور مسابقه دستپخت در شبکه یک سیما بود.
«ترمیناتور» جیمز کامرون بازیگرش را پیدا کرد
جستجوی طولانی برای یافتن یک بازیگر لاتین سرانجام به نتیجه رسید و فیلمی که بازسازی «ترمیناتور» خواهد بود بازیگر مورد نظرش را پیدا کرد.ناتالی رییس بازیگر کلمبیایی برای بازی در نقش اصلی بازسازی فیلم «ترمیناتور» انتخاب شد. لیندا همیلتون و آرنولد شوارتزنگر نیز برای ایفای نقشهای اصلی خودشان به این فیلم بازمیگردند.
گابریل لونا که برای بازی در نقش «گوست رایدر» در سریال «ماموران شیلد» شبکه ایبیسی شناخته شده و نیز دیگو بونتو بازیگر مکزیکی هم در این فیلم بازی میکنند.
در عین حال مکنزی دیویس بازیگر فیلم «بلید رانر ۲۰۴۹» هم یکی از بازیگران جدیدی است که به این فیلم اکشن علمی-تخیلی اضافه شده است.
این پروژه توسط کمپانی پارامونت و اسکایدنس ساخته میشود.
شخصیت اصلی «ترمیناتور» جدید، دانی زن جوانی از طبقه کارگر در مکزیکوسیتی است که درگیر نبرد انسانها و ماشینها میشود. ناتالی رییس نقش وی را بازی خواهد کرد.
لونا در نقش ربات ترمیناتور بازی میکند در حالی که بونتا در نقش برادر دانی بازی خواهد کرد. دیویس نیز یک سرباز قاتل از آینده است.
همیلتون و شوارتزنگر نقشهای خودشان را بازی میکنند ولی گفته میشود بخشهای مربوط به آنها کوتاه است.
اسکایدنس، تیم میلر و جیمز کامرون کارگردانی و تهیه فیلم را برعهده دارند و تلاش زیادی برای پیدا کردن بازیگر لاتین تبار مورد نظر کردند. مشابه همین تلاش را کامرون در سال ۱۹۸۴ کرد تا بازیگر موردن نظرش را برای نقشی که همیلتون ایفا کرد، پیدا کند.
رییس کارش را در کلمبیا با بازی در برنامههای کودکان شروع کرد و با بازی در دو سریال مورد توجه اسپانیایی زبان به شهرت رسید.
سریال «وست ورلد» به جشنواره ترایبکا میرود
دو سریال «وست ورلد» و «سوییت بیتر» برای نخستین بار در جشنواره فیلم ترایبکا ۲۰۱۸ به نمایش درمیآیند.
، در حالی که جشنواره فیلم ترایبکا ۲۰۱۸ به زودی کار خود را شروع میکند اسامی شماری از فیلمهای تلویزیونی که در این دوره حضور دارند، اعلام شده است.
ترایبکا ۲۰۱۸ که از ۱۸ آوریل (۲۹ فروردین) شروع میشود امسال شاهد حضور شماری از سریالهای جدید تحسین شده تلویزیونی است.
نمایش «Sweetbitter» ساخته شبکه استارز، «ماندن در قدرت: ماجرای تراون مارتین» از تولیدات کمپانی جی-زی، و «کاراته کید» از محصولات یوتیوب رید از سریالهایی هستند که در این دوره برای نخستین بار در جهان به نمایش درمیآیند.«کبرا کی» با بازی ویلیام زابکا و رالف ماچیو، «بابی کندی برای ریاست جمهوری»، مستندی از سریال «Freaks and Geeks»، «نابغه: پیکاسو» و «آخرین دفاع» از دیگر برنامههای تلویزیونی هستند که در این رویداد ۱۰ روزه به نمایش درمیآیند.نمایش فصل دوم «وست ورلد»(دنیای غرب) نیز برای نخستین بار در جشنواره ترایبکا صورت میگیرد. اوان راشل وود، تاندی نیوتاون، جفری رایت و جیمز مارسدن از بازیگران این سریال هستند. سازندگان و کارگردانهای این سریال نیز در کنار این بازیگران در جشنواره حضور مییابند.داستان این مجموعه تلویزیونی در یک شهر بازی وسترن خیالی در غرب آمریکا اتفاق میافتد که ساکنان آن را انسانهای مصنوعی که «میزبان» نام دارند، تشکیل میدهند.پیشتر اعلام شده بود سریال کارش را با نمایش مستند «عشق، گیلدا» شروع میکند که مستندی درباره کمدین مشهور است.امسال برای دومین بار مسئولان این جشنواره بخشی را به تولیدات مستقل تلویزیونی اختصاص داده که شامل چهار برنامه از جمله «حکایت» ساخته زوسیا ممت است.جشنواره فیلم ترایبکا ۲۸ آوریل با نمایش نخستین اپیزود از «رکن چهارم» لیز گاربوس که سریالی چهار قسمتی است به پایان میرود. این سریال درباره مقابله ترامپ با آزادی مطبوعات است.ترایبکا سال پیش برای نخستین بار «داستان خدمتکار» را نمایش داد و این سریال در طول سال موفقیتهای زیادی کسب کرد.
فرزاد حسنی با «پدر من» به شبکه سه بازمی گردد
ناصر کریمان مدیر گروه اجتماعی شبکه سه بیان کرد: به زودی «پدر من» را به تولید برساند. ناصر کریمان مدیر گروه اجتماعی شبکه سه سیما در گفتگو با خبرنگار مهر درباره برنامه های این شبکه بیان کرد: برنامه «حالا خورشید» که از شنبه ۲۵ فروردین پخش آن آغاز می شود تا ابتدای ماه رمضان ادامه خواهد داشت.وی درباره برنامه ای با اجرای فرزاد حسنی نیز گفت: این برنامه با نام «پدر من» و با محوریت پدرها در دستور کار قرار دارد و دکور آن در حال ساخت و نصب شدن است.مدیر گروه اجتماعی شبکه سه درباره اینکه چرا این برنامه که سال گذشته هم زمزمه هایی از آن مطرح شده بود روی آنتن نرفت، توضیح داد: عوامل سال گذشته با مشکل استودیو مواجه بودند و این روزها فرزاد حسنی پیگیری های این برنامه را انجام می دهد تا به نتیجه برسد.کریمان در بخش دیگری درباره جشنواره «سین سیما» و برخی اعتراض ها به نامزدهای بخش های مختلف در هر شبکه بیان کرد: نامزدهای هر شبکه توسط شورای مدیران شبکه ها انتخاب می شدند، ما هیات انتخابی نداشتیم و هر انتخابی که صورت گرفته است توسط خود شبکه ها انجام شده و بعد وارد رای گیری شده است.
اخبار
بازیگران تئاتری به «لیرشاه» پیوستند
گروه بازیگری نمایش «لیرشاه» به کارگردانی مسعود دلخواه در حال تکمیل است و ۳ بازیگر تئاتری دیگر، به این نمایش پیوستند.
نمایش «لیرشاه» اثر ویلیام شکسپیر که قرار است با دراماتورژی و کارگردانی مسعود دلخواه، تیر و مرداد سال جاری در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه برود، در حال تکمیل گروه بازیگری خود است. پیش از این حضور اکبر زنجانپور، مرتضی اسماعیل کاشی و رحیم نوروزی در نمایش «لیرشاه» قطعی شده بود.
خسرو شهراز، فربد فرهنگ و محمدرضا علی اکبری نیز به گروه بازیگری نمایش «لیرشاه» پیوستند.
شیما میرحمیدی نیز به عنوان طراح صحنه و لباس این اثر نمایشی حضور دارد.
بازیگر ۱۰۰ ساله درگذشت
اوژن فرانسیس بازیگری که در ۴ فیلم «بچههای سمت شرقی» بازی کرده بود، در ۱۰۰ سالگی درگذشت.
چند دهه پس از بازی در نقش آلگی، بازیگری که یکی از اعضای بنیاد بازیگران سینما بود، درگذشت.
اوژن فرانسیس یکی از چهرههایی بود که به عنوان «بچههای سمت شرقی» شناخته میشوند زیرا بازیگر ۴ فیلم دهه ۱۹۴۰ با این مضمون بود.
این بازیگر در حالی که ۱۰۰ سال داشت در وستوود نیوجرسی درگذشت.فرانسیس نویسنده چندین سریال برای تلویزیون از جمله «عدالت»، «ملاقات با ماجراجویی» و «شوی لورتا یانگ» در دهه ۱۹۶۰ بود.سال ۱۹۴۰ وقتی وی ۲۳ سال داشت در نقش آلگی پسر یک مرد ثروتمند در فیلم «پسران شهر» بازی کرد و بعد با فیلم «آن گانگستر من» در سال ۱۹۴۰ جلوی دوربین رفت و همین نقش را در فیلمهای «غرور بوری» و «وحشی پرنده» تکرار کرد. این فیلمهای کم بودجه توسط سم کاتزمن در مونوگرام پیکچرز تولید شدند و بابی جوردن و لئو گورسی دیگر بازیگران آنها بودند. از این مجموعه به نام «پسران سمت شرقی» یاد میشود و اقبال وسیع مردم را با خود داشت. فیلمهای این مجموعه بعدها الهام بخش ساخت فیلمها و نمایشهای متعددی شدند. این بازیگر درباره نقشش گفته بود: می دانستم دارم وارد چه ماجرایی میشوم. یا باید در نقش یک کلیشه ظاهر میشدی یا راه خودت را میرفتی. من آدمی هستم که تمرین را دوست دارد اما به آن اعتقاد ندارد.فرانسیس سال ۱۹۸۵ به عنوان یکی از اعضای بنیاد بازیگران سینما که اکنون انجمن بازیگران آمریکا خوانده میشود درآمد و ۳۳ سال یکی از اعضای این انجمن بود.
مهدی کوشکی به «تابوت عهد» پیوست
با پیوستن مهدی کوشکی به نمایش «تابوت عهد» گروه بازیگران این نمایش تکمیل و تمرینات آن آغاز شد.
مهدی کوشکی به عنوان بازیگر به نمایش «تابوت عهد» نوشته نیل لبیوت و کارگردانی عماد قلی پور پیوست. با تکمیل گروه بازیگران، تمرینات این نمایش آغاز شد. «تابوت عهد» از ۹ اردیبهشت در تماشاخانه باران ساعت ۲۱ اجرا خواهد شد.
نمایشنامه «تابوت عهد» به صورت غیرمستقیم به رویداد ۱۱ سپتامبر میپردازد. این نمایشنامه درباره ۲ نفر از اهالی نیویورک است که در صبحی تاریک و طولانی با خود و با یکدیگر مواجه میشوند.
لبیوت از نمایشنامهنویسان معاصر آمریکایی است و برای نخستین بار است که اثری از وی توسط فهمیه زاهدی به زبان فارسی ترجمه شده و روی صحنه میرود.
در خلاصه نمایش آمده است: «وقتی داشتم بر میگشتم، یه زنو دیدم که حیرون و سرگردون داشت عکس شوهرش رو به درو دیوار میچسبوند».
اخبار
شارلیز ترون از آمریکا میرود
نژادپرستی زیاد شده است
بازیگر سرشناس گفت احتمالا آمریکا را ترک میکند تا فرزندان سیاهپوستش با مشکلات نژادی روبه رو نباشند.
شارلیز ترون گفت نژادپرستی در آمریکا خیلی زنده است و او قصد دارد از آن دور شود. بازیگر برنده اسکار که با نابرابری نژادی بیگانه نیست گفت: بزرگ شدن در دوران آپارتاید در آفریقای جنوبی مرا خیلی نسبت به برابری انسانها حساس کرده است.
وی در گفتگویی با نشریه «اله» به عنوان مادر دو فرزند سیاهپوست به نامهای جکسون ۶ ساله و آگوست ۲ساله گفت این بچهها را به فرزندی پذیرفته و با همکاری مادرش از آنها مراقبت میکند.
ترون افزود: نمیدانم چطور باید درباره سال پیش که در دوره رییس جمهوری جدید طی شد حرف بزنم، اما نژادپرستی خیلی زنده است و حضور آن خیلی بیشتر از چیزی است که مردم فکر میکنند. نمیتوانیم آن را انکار کنیم، باید صدایمان را بلند کنیم.
بازیگر فیلم «بلوند اتمی» گفت اگر آمریکا برای امنیت فرزندانش جای مناسبی نباشد این کشور را ترک میکند. وی اظهار کرد: در این کشور جاهایی وجود دارد که اگر قرار باشد آنجا کار کنم، نمیتوانم. من نمیتوانم با فرزندانم به برخی از مناطق آمریکا بروم. این واقعا مشکل آفرین است و با خودم فکر میکنم تنها راه حل رفتن از این کشور است.
این مادر با تکیه بر این که نمیخواهد بچههایش احساس ناامنی کنند افزود میخواهد آنها به پیشینه خودشان افتخار کنند.
شارلیز ترون ضمن گفتن این که میخواهد آنها بدانند از کجا آمدهاند یادآوری کرد آنها در عین حال باید بدانند که وضعیت برای آنها متفاوت با مادرشان است.
«کولی های اسپانیا» در ایران کنسرت می دهند
گروه موسوم به «کولی های اسپانیا» از روز دهم اردیبهشت ماه با برگزاری اجرای زنده در تالار بزرگ وزارت کشور میزبان علاقه مندان ایرانی خواهد بود.
گروه موسوم به «کولی های اسپانیا» روزهای دهم، دوازدهم و سیزدهم اردیبهشت ماه سال جاری در تالار وزارت کشور برای سومین بار کنسرت هایی را برگزار می کنند.
در این کنسرت ها که به همت موسسه فرهنگی، هنری «اکسیر نوین» و موسسه «پرشیا فیلم» برگزار می شود آنتیکو ری یس، خوزه پتیتو ری یس، مایکل ری یس و تونی کرتس به عنوان نوازندگان اصلی حضور دارند.
قیمت بلیت های این کنسرت از ۵۰ هزار تومان تا ۲۳۰ هزار تومان تعیین شده که این قیمت گذاری بر اساس موقعیت صندلی ها نسبت به صحنه اجرا در نظر گرفته شده است.
سومین حضور گروه موسوم به «کولی های اسپانیا» در ایران در حالی است که با وجود برخی از حاشیه هایی که حین حضورهای قبلی این گروه در ایران پیش آمد، اما مخاطبان استقبال خوبی از این مجموعه برنامه ها در سال های گذشته به عمل آوردند.
«روتوش» بهترین فیلم جشنواره بوداپست شد
فیلم کوتاه «روتوش» به کارگردانی کاوه مظاهری جایزه بهترین فیلم بخش مسابقه بینالملل جشنواره ای در شهر بوداپست مجارستان را دریافت کرد. ششمین دوره جشنواره بینالمللی Friss Hus بوداپست که توسط Dazzo مرکز فیلم کوتاه اروپا و با مشارکت شرکتها و موسسات فراوانی در مجارستان برگزار میشود، همه ساله با برگزاری بخشهای متعدد جنبی و توجه به آثار موفق بینالمللی یکی از جشنوارههایی است که به سرعت در حال کسب اعتبار و تبدیل شدن به رویدادی مهم در منطقه است.
جایزه بهترین فیلم بخش مسابقه بینالملل در واقع بزرگترین جایزه این جشنواره است که فیلم کوتاه «روتوش» به کارگردانی کاوه مظاهری موفق به دریافت آن شده است.
ریکا بوکسی انیماتور، اوسوارت آندرا بازیگر و تهیه کننده و فرنک وارگا ژورنالیست داوری این دوره جشنواره را برعهده داشتند که دلیل انتخاب «روتوش» به عنوان بهترین فیلم جشنواره را طی بیانیهای اینگونه عنوان کردند: «یک کمدی کابوس گونه و تریلر پر تنش از زندگی زنی ایرانی که ناپدید شدنِ نامرئیاش از جامعه، او را به سمت یک قتل کامل سوق میدهد. کاوه مظاهری در طول ۲۰ دقیقه، داستانی بسیار پیچیده را برای ما تعریف میکند که باعث تخیل زیاد ما شده است و سوالات زیادی را برای مان مطرح میکند».
این چهارمین باری است که «روتوش» با فیلم کوتاه «یک شب آرام» به کارگردانی ژانگ کویی برنده نخل طلای بهترین فیلم کوتاه سال گذشته از جشنواره کن در رقابت بوده که هر چهار بار «روتوش» موفق به دریافت جایزه شده است.
ششمین دوره جشنواره بینالمللی Friss Hus بوداپست از تاریخ ۳ تا ۸ آوریل برابر با ۱۴ تا ۱۹ فروردین در مجارستان برگزار شد
آل پاچینو در تلویزیون پادشاهی می کند
با پخش تله فیلم «پاترنو» در تاریخ ۷ آوریل در آمریکا، این هفته خیلی ها به نقد و بررسی این فیلم و به ویژه بازی آل پاچینو پرداختند.
آل پاچینو که تاکنون دوبار جایزه امی بهترین بازیگر نقش اول مرد را برای حضور در نقش شخصیت های واقعی در دو اثر تلویزیونی «فرشتگان در آمریکا» و «تو جک را نمی شناسی» کسب کرده است به نظر می رسد بتواند سومین جایزه امی خود را برای ایفای نقش جو پاترنو یک شخصیت واقعی دیگر که به عنوان مربی بی آبروی فوتبال دانشگاه ایالت پنسیلوانیا شناخته می شود بدست آورد و پادشاهیش در تلویزیون و شبکه HBO را ادامه دهد.
بازی پاچینو در نزد منتقدان بسیاری مورد تحسین واقع شده که از میان آنها می توان به این چند مورد اشاره کرد.
رابرت لوید منتقد لس آنجلس تایمز چنین نوشت: آل پاچینو در بهترین حالت خود قرار دارد. او در ظریف ترین حرکاتش جلب توجه می کند و به طرزی فوق العاده درون گرایانه و مهار شده است. باید بگویم که پاچینوی درون گرا بهترین پاچینو است حتی اگر شما عاشق «صورت زخمی» برون گرایانه ترین بازی وی باشید.
بن تریورس منتقد ایندی وایر نیز بیان کرد: پاچینو در پرتره تلخ یک شریک جرم، بسیار خوددارانه و مهارشده نقش آفرینی کرده است
دوروتی رابینوویتز منتقد وال استریت ژورنال هم بازی پاچینو را این گونه ستایش کرد: آل پاچینو در نقش پاترنو بسیار قانع کننده است و به طور ترسناکی لحظه به لحظه لازم میشود به یاد داشته باشید که او یک مربی واقعی نیست.
ورن گای در نیوزدی هم این گونه نوشت: مثل همیشه باشکوه، پاچینو استادی حیله گر است که می تواند هر دوی خوی حیوانی و انسانی را همزمان داشته باشد.
فیلم تلویزیونی «پاترنو» که در روز شنبه ۷ آوریل از شبکه HBO پخش شد توسط بری لوینسون کارگردان برنده جایزه اسکار کارگردانی شده و کتی بیکر برنده سه جایزه امی نیز نقش همسر جو پاترنو را در این اثر ایفا کرده است.
امیر آقایی با «مالی سویینی» به تئاتر باز می گردد
امیر آقایی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون بعد از ۱۵ سال دوری از صحنه تئاتر، در نمایش «مالی سویینی» به کارگردانی مرتضی میرمنتظمی به ایفای نقش می پردازد.
امیر آقایی که برای آخرین بار در سال ۱۳۸۲ و در نمایش «روی زمین» بر صحنه تئاتر به ایفای نقش پرداخته بود، بعد از ۱۵ سال به صحنه تئاتر باز می گردد.
وی به همراه صابر ابر و الهام کردا در نمایش «مالی سویینی» با طراحی و کارگردانی مرتضی میرمنتظمی که قرار است از هفته اول اردیبهشت در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه برود، به ایفای نقش می پردازد.
آقایی در این نمایش در نقش «دکتر رایس» به صحنه می رود.
در اجرای سال ۹۴ نمایش «مالی سویینی» عباس جمالی ایفاگر این نقش بود که به دلیل مشغله کاری، در اجرای جدید این اثر حضور ندارد.
محمد قدس تهیه کنندگی «مالی سویینی» را عهده دار است.
|
|
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3752/13222/45612
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3752/13222/45613
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3752/13222/45614
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3752/13222/45615
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3752/13222/45616
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3752/13222/45617
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3752/13222/45618
|
عناوین این صفحه
- سخت ترین کار «نه» گفتن به فیلم هاست
- «خرگوش سفید را دنبال کن» به جشنواره جهانی فیلم فجر راه پیدا نکرد
- «ترمیناتور» جیمز کامرون بازیگرش را پیدا کرد
- سریال «وست ورلد» به جشنواره ترایبکا میرود
- فرزاد حسنی با «پدر من» به شبکه سه بازمی گردد
- اخبار
- اخبار