|
موسسه هنرهای تصویری سوره بزرگترین حامی توزیع آثار دینی و انقلابی است؛
50 درصد آثار اکران شده را در اختیار موسسه می باشد
نشست خبری مدیرعامل موسسه هنرهای تصویری سوره با اهالی رسانه صبح دیروز 2 مهر ماه با حضور یزدان عشیری مدیر روابط عمومی و امور محافل سازمان سینمایی حوزه هنری، سعید خندق آبادی مدیرعامل موسسه هنرهای تصویری سوره و سمیه دهقانی مسئول روابط عمومی موسسه هنرهای تصویری سوره در سالن امیرحسین فردی حوزه هنری برگزار شد.
به گزارش امتیاز، در ابتدای این نشست یزدان عشیری ضمن محکوم کردن عمل جنایت کارانه تروریست هایی که روز گذشته برخی هموطنان اهوازی را به شهادت رساندند؛ در رابطه با برگزاری این نشست بیان کرد: سازمان سینمایی حوزه هنری تنها کمپانی سینمایی است که از مرحله اولیه تولید تا آخرین زنجیره آن یعنی عرضه و پخش خانگی محصولات سینمایی را به عهده دارد و در کنار آن به تولید فیلم های کوتاه، مستند و انیمیشن نیز می پردازد. در ادامه این فعالیت ها موسسه بهمن سبز هم یکی از پخش کننده های مهم کشور در عرصه آثار سینمایی به شمار می رود.
وی افزود: تاثیرگذاری شبکه نمایش خانگی در ارائه خدمات فرهنگی حتی از سالن های سینما بیشتر است. همانطور که در آمار مخاطبان ارائه شده پرفروش ترین فیلم ها در بهترین حالت دو میلیون مخاطب را به سالن های سینما می کشانند اما دو الی 3 برابر این رقم مخاطبان نمایش خانگی هستند که افزایش تیراژ فیلم ها را در پی خواهند داشت. موسسه هنرهای تصویری سوره آخرین حلقه این زنجیره سینمایی است که خوشبختانه، خانواده ها به اتکای سابقه و نسبتش با حوزه هنری به این موسسه اعتماد کرده و محصولات فرهنگی خود را از این نهاد تهیه می کنند.
به گفته وی ماموریت موسسه هنرهای تصویری سوره تداوم و استمرار ماموریت و رسالتی است که سازمان سینمایی حوزه هنری در سایر اضلاع و بخش هایش پیگیری می کند و همگی با ساختاری منسجم و هدفمند در راستای اهداف کلان فرهنگی و اجتماعی حوزه هنری فعالیت می کنند.
وی گفت: اهمیت شبکه نمایش خانگی و ضرورت و لزوم همفکری با رسانه ها ما را بر آن داشت تا سلسله نشست هایی را برای گفتمان پیش بینی کنیم که امروز اولین جلسه آن با حضور اهالی رسانه برگزار شد تا با اهداف و سیاست های این موسسه در آینده بیشتر آشنا شویم.
در ادامه سعید خندق آبادی بیان کرد: هنرهای تصویری سوره اولین موسسه ویدئویی در ایران است که از سال 81 فعالیت خود را آغاز کرد. از آنجا که حوزه هنری در تولید اکثر فیلم های سینمایی از بدو تاسیس خود نقش بسزایی داشته و در اکران و سالن سازی نیست خدمات شایانی انجام داده است؛ فضایی ایجاد کرد که از فیلم های سینمایی بعد از اکران نیز حمایت شود و آثار در چرخه توزیع و انتشار قرار بگیرند.
وی ادامه داد: اولین محصولات به صورت VHS تا امروز که با بهترین کیفیت ها آثار سینمایی توزیع می شود فراز و نشیب های بسیاری طی شده است و از زمانی که من عهده دار این مسئولیت شدم تلاش کردم شبکه نمایش خانگی به روزتر شود. با توجه به سیاست های حوزه هنری و معیارهای این سازمان بنا داشتیم تا آثار سینمایی در عرصه های دینی، انقلابی و دفاع مقدسی در اولویت قرار بگیرد و برای آنکه سبد ما از تنوع بیشتری برخوردار شود فیلم های پرفروش زمان اکران را نیز خریداری کنیم. بنابراین می توان گفت که ما بزرگترین حامی توزیع آثار دینی و انقلابی هستیم. از مجموع 120 فیلم عرضه شده توسط این موسسه از سال 90 تاکنون بیش از 70 درصد این فیلم ها با موضوعات انقلابی و دفاع مقدس بوده است.
مدیرعامل موسسه هنرهای تصویری سوره با اشاره به اینکه ما در امور مالی مستقل و خودکفا عمل می کنیم؛ افزود: اینکه در برخی رسانه ها درج شده که ما بودجه دولتی دریافت می کنیم کذب محض است چون بدون هیچ حمایتی به حیات خود ادامه می دهیم و با درآمدی که از فروش فیلم ها حاصل می شود روی آثار بعدی سرمایه گذاری می کنیم. تمام تلاش مان این است فیلم های بخریم که سودآور باشد و بتوانیم با کسب درآمد و سود هر ساله از فعالیت های مالی خودمان در مجمع سالانه مان دفاع کنیم.
وی عنوان کرد: سال گذشته اگرچه شرایط مالی و اقتصادی به سامان نبود و همکاران ما در شرکت های مختلف متحمل زیان اقتصادی شدند ما توانستیم به سود 400میلیون تومان دست پیدا کنیم که اگرچه ناچیز است اما در شرایط نامساعدی که از سرگذراندیم و هر روز بدتر می شود رضایتبخش است. ضمن اینکه تمام تلاش ما بر ثابت نگه داشتن قیمت DVD است. ابتدای سال ما هر محصول را با قیمت 6 هزار تومان عرضه می کردیم اما به دلیل بالا رفتن قیمت متریال های تولید DVD متاسفانه مجبور شدیم فیلم ها را در تهران با قیمت 10هزار تومان و در شهرستان با نرخ 8 هزار تومان به فروش برسانیم.
خندق آبادی گفت: اگرچه افزایش قیمت ها کاهش تیراژ را سبب می شود اما علی رغم تلاش های مان جهت ثابت نگه داشتن قیمت، این بها دیگر مقرون به صرفه نبود. متاسفانه نه تنها در این زمینه دشواری های اقتصادی ما بیشتر شد بلکه با حضور VOD و عدم افزایش قیمت آنها کار ما روز به روز سخت تر می شود اما در پی راه هایی هستیم که نگذاریم DVD منسوخ شود. یکی از راهکارهای ما بستر فروش فیزیکی است که روی آن تمرکز خواهیم کرد به این صورت که آثار را بی واسطه به درب منازل برسانیم اما این هم شامل سازوکارهایی است که بتوان از این راه به سود رسید.
وی ادامه داد: از طرف دیگر متاسفانه ارشاد نیز حمایتی از ما نمی کند. تا چند سال گذشته منوال به این صورت بود که به ازای خرید هر 3 فیلم ایرانی پروانه توزیع یک اثر خارجی را در اختیار می گرفتیم و می توانستیم فیلم های خارجی را با کیفیت دوبله بسیار خوب به دست متقاضی برسانیم اما 5 سال است که به دلیل تبادلات بین المللی و مسایل برجام این حق سلب شده است. در حالیکه فیلم ها به صورت غیرقانونی با بدترین کیفیت دوبله توزیع می شود و در اختیار مردم قرار می گیرند. این مهم نه تنها به شبکه نمایش خانگی بلکه به جامعه دوبلورها نیز آسیب جدی وارد کرده است و بسیاری از هنرمندان ما به موسسات زیر زمینی روی آورده اند.
این مدیر فرهنگی بیان کرد: اگر رایت فیلم های خارجی ممنوع است باید برای همه نهادها باشد اما شرکت های VOD بدون هیچ اشکالی انها را تهیه کرده و در معرض نمایش قرار می دهند و این ضرر و زیان های ما را چند برابر می کند. در حالی که ما به عنوان مثال سال گذشته 15 میلیارد تومان فقط بابت رایت فیلم ها هزینه کرده ایم توقع داریم ارشاد در این وضعیت حمایت دلسوزانه تری از ما داشته باشد. چرا که نه فقط در این موضوع بلکه ما بالافاصله بعد از توزیع فیلم نیز دچار ضرر اقتصادی می شویم. به محض اینکه یک اثر روانه بازار می شود شبکه های ماهواره ای چندین و چندبار اقدام به پخش آن اثر کرده و همین مشتریان رسانه خانگی را کمتر می کند.
وی همچنین اشاره کرد: در برنامه آینده این موسسه قرار است آثاری چون «خجالت نکش»، «دارکوب»، «در وجه حامل»، «به وقت خماری»، «خاله قورباغه»، «تنگه ابوقریب» و «فیلشاه» را در شبکه نمایش خانگی توزیع کند. با توجه به اینکه آثار پرفروشی در اکران را به اختیار گرفته ایم پیش بینی می شود نسبت به سال گذشته درآمد بهتری کسب کنیم. چرا که از 10 اثر اکران شده در سال 97 70 درصد محصولات توسط موسسه هنرهای تصویری خریداری شده و به زودی توزیع خواهند شد.
سعید خندق آبادی گفت: متاسفانه شرایط فعالیت هر روز سخت می شود. ما تا چند سال پیش 28 شرکت فعال داشتیم که در حال حاضر تعدادشان به عدد 6 رسیده است. مهمترین سرمایه ما اعتمادی است که خانواده ها با موسسه دارند و این اعتماد هم به واسطه فعالیت ما در حوزه هنری به دست آمده است.
بازدید مدیر موزه بانک ملی از موزه سینما
ابوالفضل رواقی مدیر موزه بانک ملی ایران از موزه سینمای ایران بازدید کرد.
به گزارش امتیاز، ابوالفضل رواقی مدیر موزه بانک ملی ایران امروز دوم مهرماه به همراه دامون منزوی و زهرا بیدقی؛ کارشناسان این موزه، میهمان موزه سینما بودند و از بخشهای مختلف این مکان تاریخی و فرهنگی بازدید کردند.
مدیر موزه بانک ملی ایران پس از بازدید از موزه سینما با اشاره به زیبایی بنای تاریخی این موزه، درباره اختصاص جایگاه ویژه به یادگارها و گنجینه سینمای ایران گفت: عمارت موزه سینما بسیار زیباست و اینکه توانستهاید برپایی موزه سینما را با این بنای تاریخی هماهنگ کنید و به مخاطبان نشان دهید، کار با ارزشی است.
رواقی افزود: از چیدمان آثار و مسیر حرکت در موزه سینما بسیار لذت بردم چراکه در روایت تاریخ سینما موفق عمل کردهاید. در این بازدید، طی دقایقی خاطرات و بخشهای مهم تاریخ سینمای ایران مرور میشود.
مدیر موزه بانک ملی ایران درباره جوایز بینالمللی سینمای ایران گفت: من تصوری از این همه جوایز و افتخارات جهانی برای سینمای ایران نداشتم. جوایزی که در معرض دید عموم گذاشته شدهاست، نشان میدهد که سینمای ایران در جهان رتبه ارزندهای دارد و این باعث افتخار ماست. در پایان این بازدید، علیرضا قاسمخان مدیرعامل موزه سینمای ایران و ابوالفضل رواقی مدیر موزه بانک ملی ایران در نشستی صمیمی پیرامون بنای تاریخی موزه سینما، مسائل مربوط به سینمای ایران و همچنین همکاریهای دوجانبه موزه سینما و موزه بانک ملی، با یکدیگر گفتوگو کردند.
محمد تنابنده: خودم را رقیب محسن نمی دانم
روایت آدم هایی که «خونه یکی» می شوند
طراح و سرپرست نویسندگان سریال «خونه یکی» از پایان نگارش 11 قسمت از این سریال 13 قسمتی خبر داد و گفت: احساس می کردم مدت هاست جای چنین قصه ای در تلویزیون خالی است؛ روایت قصه خانواده هایی که با وضعیت بد اقتصادی در جنوب شهر زندگی می کنند، اما به اصطلاح با یکدیگر «خونه یکی» می شوند.
به گزارش امتیاز، نگارش متن سریال تلویزیونی «خونه یکی» به قسمت یازدهم رسید. محمد تنابنده نویسنده این سریال با اعلام این خبر توضیح داد: در حال نگارش قسمت های پایانی سریال «خونه یکی» هستیم. در نوشتن متن این اثر وحید جعفری و ابراهیم نصیری من را همراهی می کنند.
وی درباره شکل گیری ایده این فیلمنامه نیز بیان کرد: حامد تهرانی به من گفت که برای ساخت یک سریال به قصه ای در فضای جنوب شهر و متعلق به آدم های آن منطقه نیاز دارد. زمانی که قرار گذاشتیم این متن شکل بگیرد، قصه ای کمدی متعلق به این فضا مدنظرمان بود. اساسا من خودم دنیای این آدم ها و مناسباتشان را با یکدیگر بسیار دوست دارم و پیش از این نیز طرحی بر این مبنا نوشته بودم.
این نویسنده ادامه داد: احساس می کردم مدت هاست جای چنین قصه ای با این حال و هوا در تلویزیون خالی است؛ روایت قصه خانواده هایی که با وضعیت بد اقتصادی در جنوب شهر زندگی می کنند، اما حواسشان به هم هست و به اصطلاح با یکدیگر «خونه یکی» می شوند.
محمد تنابنده که برادر محسن تنابنده بازیگر و نویسنده برجسته کشورمان است، در پاسخ به این که خود را چقدر رقیب برادرش در عرصه طنز و کمدی می داند، عنوان کرد: نمی توانم خودم را رقیب او بدانم. زیرا همیشه فضا و حس و حال قصه نویسی ام تحت تاثیر محسن بوده و فرمول نوشتاری مان نیز شبیه به هم است. چه در سال هایی که تئاتر کار می کردم و چه در سال هایی که به سراغ قصه نویسی آمده ام، از قلم و شیوه او تاثیر گرفته ام. البته من به طور آکادمیک این حرفه را شروع کردم تا برای کار حرفه ای آماده تر شوم. بعدتر نیز مشاوره های محسن و احمد رفیع زاده که نویسنده درجه یکی است، به من کمک زیادی کرد.
«خونه یکی» عنوان سریال تلویزیونی جدیدی به کارگردانی حامد تهرانی علوی و تهیه کنندگی روشان امیری و سیاوش امین پور و است که داستان چهار خانواده را روایت می کند که در کنار یکدیگر زندگی می کنند.نیما شاهرخ شاهی، فریبا نادری، رامین ناصر نصیر، شهین تسلیمی، یزدان فتوحی، شهرزاد عبدالمجید، ایمان صفا، فاطمه شکری، مهران ضیغمی، کیمیا گیلانی، اردشیر کاظمی، سارا والیانی، پیمان کلانتری، مانی محمدپور، کسری حاجی قربانی، عسل شاپوری و سعیده سادات حسینی گروه بازیگران این اثر را تشکیل می دهند.
سایر عوامل این سریال که در 13 قسمت 25 دقیقه ای تولید می شود، عبارتند از:
مدیر فیلمبرداری: هوشنگ غفوری، مدیرتولید: حسین الماسی، دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: علی مهرآسا، مدیر تدارکات: اصغر بازگشا، طراح صحنه و لباس: آبتین برقی، طراح گریم: بابک شعاعی، منشی صحنه: شیما باقری، جلوه های ویژه میدانی: رسول کهنسال، عکاس: پیام باورصاد احمدپور، مشاور رسانه ای: رکسانا قهقرایی.
در آستانه سال 2019،نودمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین ایران و ژاپن؛
مستند «در جستجوی زمان از دست رفته» ساخته شد
مستند «در جستجوی زمان از دست رفته» ،به کارگردانی هومن ظریف تدوین شد.
به گزارش امتیاز؛ این مستند که درباره سفر نوریوکی هاراگوچی هنرمند ژاپنی و خالق اثر «حوض روغن» بعد از چهل سال به تهران است،در آستانه سال 2019،نودمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین ایران و ژاپن به تهیه کنندگی و کارگردانی هومن ظریف و سرمایه گزاری علی اکبر اسفندیاری ساخته شده است.
آلان کوشان و پیمان خازنی،آهنگسازان،نادر داهی؛گوینده متن و نیلوفر کردبچه و مجید نیک نفس و رضا پورحاجی تصویربرداران این اثر28 دقیقه ای هستند.
فرهنگ بقایی هنرمند نقاش،کارشناس تجسمی این اثر است.
ماده و فکر،یا حوض روغن ظرف فولادی جوشخوردهٔ مربعی کمعمقی است که درون آن با روغن سوخته پر شده است که باعث پژواک نور می شود.
هاراگوچی نخستین نمونه از این کار را در سال ۱۹۷۱ خلق کرد. یک نمونه از این اثر که در سال ۱۹۷۷ در آلمان به نمایش درآمده بود، توسط فرح دیبا برای تاسیس موزه هنرهای معاصر تهران،در سال 1356 خریداری شد و همچنان در این موزه نگهداری میشود.
پژمان بازغی، محسن قرایی و محمد بخشی از جشنواره «یاری» تندیس گرفتند
پژمان بازغی، محسن قرایی و محمد بخشی از هجدهمین جشنواره فیلمهای ایرانی «یاری» سوئد تندیس گرفتند.
به گزارش امتیاز؛ این جشنواره که قدیمیترین جشنواره فیلمهای ایرانی در خارج از ایران و بزرگترین جشنواره فیلم ایرانی در اروپا است؛ همه ساله درآمد حاصل از فروش بلیت فیلمهای منتخب را برای حمایت از کودکان بیسرپرست ایرانی صرف میکند. تندیس بهترین فیلم کوتاه جشنواره به آر یو والیبال ساخته محمد بخشی اهدا شد. ملک جهان خزایی طراح صحنه با سابقه و مهمان ویژه جشنواره به نمایندگی از محمد بخشی تندیس این بخش را دریافت کرد.تندیس بهترین فیلم سینمایی به سد معبر به کارگردانی محسن قرایی رسید و بهمن کامیار به نمایندگی از قرایی جایزهاش را دریافت کرد. همچنین جشنواره یاری به پاس خدمات ارزشمند پژمان بازغی سفیر انجمن یاری تندیس جشنواره را به وی اهدا کرد. هجدهمین جشنواره فیلمهای ایرانی «یاری» به مدیریت شیدا شفیعی با همکاری و حمایت خبری «پایگاه خبری فیلم کوتاه» در روزهای ۲۲ و ۲۳ سپتامبر در شهر استکهلم سوئد برگزار شد.
اخبار
چرتکه اندازی کودکان در فرهنگسرای تهران
فرهنگسرای تهران با هدف پرورش خلاقیت ، توانایی حل مسأله ، افزایش ظرفیت ذهن و تقویت تمرکز کودکان و نوجوانان ، دوره آموزش محاسبه ذهنی با استفاده از چرتکه را برگزار می کند.
به گزارش امتیاز، این دوره های کارگاهی برای کودکان 5 تا 12 سال برگزار می شود و هم چنین بسته آموزشی در اختیار علاقمندان قرار می گیرد. این برنامه با استفاده از یک سیستم محاسبه نوآورانه با بهکارگیری چرتکه سبب پویایی مغز (نیمکره چپ و نیمکره راست) به طور هم زمان میشود.
بر اساس این گزارش پرورش و توسعه همزمان نیمکره های مغز و افزایش سرعت در محاسبات ریاضی به صورت ذهنی با استفاده از چرتکه، منجر به تقویت اعتماد به نفس و خلاقیت و گرایش کودکان به درس ریاضی می شود. فراگیران در این شیوه ، دوره محاسبات ریاضی را بدون استفاده از ماشین حساب و به صورت ذهنی و با استفاده از چرتکه در کمترین زمان انجام می دهند و فنون سریعتر گوش دادن، دیدن، نوشتن و محاسبه کردن را می آموزند و نسبت به محیط اطرافشان سریعاً واکنش نشان می دهند.
علاقمندان و خانواده های محترم جهت شرکت در دوره کارگاهی و آموزشی محاسبات ریاضی با چرتکه از کودکان و نوجوانان 5 تا 15 سال ثبت نام می کند و علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره 44161119تماس بگیرند.و جهت ثبت نام به فرهنگسرا ی تهران به نشانی :
انتهای بزرگراه حکیم غرب سهراه دهکده المپیک خیابان ساحل بوستان باغ مراجعه نمایند
«اتفاق ترانه» سیوچهارم در راه است
سیوچهارمین محفل «اتفاق ترانه» شنبه ۷ مهرماه از ساعت ۱۷ در سالن مهر حوزه هنری برگزار میشود.
به گزارش امتیاز، در سیوچهارمین محفل شعرخوانی «اتفاق ترانه» که شنبه هفته آینده در حوزه هنری برگزار میشود، جمعی از ترانهسرایان جوان و باسابقه کشورمان اشعار و ترانههای خود را که بعضی از آنها با موضوع عاشورا نیز پیوند دارند، میخوانند.
این محفل ادبی از ساعت 17 روز شنبه 7 مهرماه در سالن مهر حوزه هنری واقع در خیابان سمیه نرسیده به حافظ برگزار خواهد شد.
اجرای سیوچهارمین «اتفاق ترانه» را اهورا ایمان، شاعر و ترانهسرای کشورمان، برعهده دارد.
ورود برای عموم علاقهمندان به این محفل ادبی آزاد است.
مدیرعامل بنیاد رودکی در دیدار با نوازندگان پیشکسوت ارکستر سمفونیک تهران مطرح کرد؛
ضرورت توجه به نقش موسیقی در دفاع مقدس
مدیرعامل بنیاد رودکی با جمعی از نوازندگان پیشکسوت ارکستر سمفونیک تهران دیدار کرد؛ این نوازندگان در زمان هشت سال دفاع مقدس برای رزمندگان به اجرای برنامه می پرداختند.
به گزارش امتیاز، علیاکبر صفیپور در این رویداد خطاب به پیشکسوتان ارکستر سمفونیک گفت: شما در سالهای جنگ برای دفاع از کشور و ملت به جبههها رفتید و به رزمندگان خدمت کردید. کاری که شما کردهاید ماندگار است و آیندگان خواهند دانست که موسیقی ما چه نقشی در دفاع مقدس داشته است؛ نقشی که توجه به آن ضروری است.
وی ادامه داد: ما هم تلاش می کنیم سهم خودمان را در حوزه دفاع مقدس با گرامیداشت رشادتهای شما انجام میدهیم و به طور حتم مردم عزیزمان نیز سپاسگزار و قدردان شما هستند.
صفیپور با مرور فعالیت های بنیاد رودکی در حوزه دفاع مقدس گفت: انتشار اثر دکتر سعید شریفیان، ساخت سمفونی آزادگان از ساختههای استاد احمد پژمان، اجرای سمفونی پیروزی با ارکستر سمفونیک از جمله فعالیت های بنیاد رودکی در گذشته است؛ اخیرا هم ساخت سمفونی دفاع مقدس را به لوریس چکناواریان سپردهایم که امیدواریم امسال آماده اجرا شود.
در این دیدار ابتدا محمدرضا جعفریبهنام صدابردار پیشکسوت حوزه موسیقی توضیح داد: گروهی که اکنون در اینجا جمع شدهاند، گروهی ۲۶ نفر بود که همه این دوستان داوطلبانه به جبهه میرفتند. در مجموع نیز سیزده بار به منظور اجرا برای رزمندگان به جبهه سفر کردیم و بسیاری از ما در این سفرها مجروح شدند. لازم به ذکر است در هفتههای آینده مراسم گرامیداشتی برای نوازندگان ارکستر سمفونیک تهران که در هشت سال دفاع مقدس به جبهه رفتهاند، برگزار میشود.
اخبار
گشتی در دنیای «مطبوعات محرمانه خاورمیانه»
«مطبوعات خاورمیانه» (Middle East paper) عنوان برنامه جدیدی در شبکه پرس تی وی است که هفته ای دو بار به بررسی و تحلیل اخباری که کمتر رسانه ای شده اند می پردازد.
به گزارش امتیاز، این برنامه به تهیه کنندگی علی عباسی، اخبار مربوط به جلسات و رویدادهای مخفیانه که در رسانه ای کمتر به آنها پرداخته شده و اطلاعات کمی از آنها منتشر شده است را مورد بحث و بررسی قرار می دهد.
این اخبار مربوط به کشورهای عربی خاورمیانه است و در قالب متن، عکس و گرافیک به آنها پرداخته می شود.
در هر قسمت از برنامه «مطبوعات خاورمیانه» ابتدا بخشی از خبر به منظور تحریک کنجکاوی مخاطب ارایه می شود و سپس به طور خلاصه رویدادهای پشت پرده آن مطرح می شود. این برنامه اخبار محرمانه را زودتر از سایر رسانه ها و منابع آگاه مطرح و بررسی می کند به طوری که بعد از گذشت زمان کوتاهی، ابعاد خبر مورد بررسی در رسانه های مختلف مورد طرح و بحث قرار می گیرد.
میان برنامه «مطبوعات خاورمیانه» روزهای دوشنبه و جمعه به مدت 2 دقیقه از شبکه پرس تی وی پخش می شود.
پرس تی وی تبیین می کند؛
اعتراف فرانسه به استفاده از شکنجه در جنگ الجزایر
شبکه پرس تی وی به بررسی اعترافات دولت فرانسه در مورد استفاده نظاممند از شکنجه در طول جنگ الجزایر می پردازد.
به گزارش امتیاز، برنامه «آفریقای امروز» (Africa Today) به تهیه کنندگی متیو ریچاردسون با نگاهی به بیانیه کاخ الیزه در خصوص استفاده فرانسه از شکنجه در خلال جنگ استقلال الجزایز در دهه های 1950 و 1960 میلادی به بررسی آثار این اقدام می پردازد.
کشته شدن بیش از 1.5 میلیون نفر از مردم الجزیره در پی تلاش این کشور برای استقلال از فرانسه، کشته شدن موریس اودین، استادیار دانشگاه الجزیره و از حامیان استقلال الجزیره طی شکنجه های فرانسه و امکان پیگیری جرائم فرانسه یا دیگر کشورهای استعمارگر در قبال اقداماتی از این دست از جمله محورهای مورد بحث در این برنامه است.
«آفریقای امروز» با اجرای امینا تیلور، سه شنبه 3 مهر ماه ساعت 04:00 به وقت تهران از شبکه پرس تی وی پخش می شود. تکرار این برنامه چهارشنبه ساعت 00:03 بامداد و پنجشنبه ساعت 12:00 پخش خواهد شد.
آغاز نمایش «خط» در آیفیلم
مجموعه تلویزیونی «خط» از امروز دوشنبه 2 مهر ماه روی آنتن آیفیلم فارسی قرار میگیرد.
بهگزارش امتیاز، این مجموعه تلویزیونی در سال ۹۲ پخش شده و به کارگردانی و نویسندگی عباس رنجبر است.
قصه مجموعه «خط» درباره اخلاق فردی و اجتماعی آدمهاست و مسیر سیر سلوک فردی به نام سیاوش سالار را روایت میکند که در اثر برخورد با دختری به نام سوگند و تحت تاثیر منش حاج رئوف دچار تغییر و تحول میشود و...کامران تفتی، محمود پاکنیت، لیلا برخورداری، آشا محرابی، ایمان صفا، بهنام قربانی، جمال اجلالی، سیاوش طهمورث، فریبا جدیکار، مجید جعفری و... در این سریال ایفای نقش کردهاند.مجموعه «خط» ساعت ۱۶:۰۰ روانه آنتن میشود. بازپخش آن نیز در ساعتهای ۰۰:۰۰ و ۰۸:۰۰ خواهد بود.
در هیسپان تی وی؛
« پورتوریکو» جزیره ای فراموش شده
ادواردو نودا به همراه کارشناسان برنامه «منطقه مالی» هیسپان تی وی شرایط بد اقتصادی پورتوریکو و عدم حمایت های مالی آمریکا از این جزیره تحت حاکمیت خود را مورد بررسی و کنکاش قرار می دهد.
به گزارش امتیاز، بر اساس گزارش این هفته «منطقه مالی»، فیلیپ آلستون، گزارشگر ویژه سازمان ملل در زمینه « فقر شدید و حقوق بشر» اعلام کرده که نابرابری و فقر در ایالات متحده در حال رشد است؛ به طوری که از هر 5 کودک 1 کودک متاثر از این شرایط است و پورتوریکو به عنوان فقیرترین بخش در کشور به شمار می آید که مهمترین دلیل آن، طوفان ماریا است. بر اساس گزارشی که آلستون بر آن تاکید دارد و در این برنامه بدان پرداخته می شود، اقتصاد پورتوریکو سقوطی 6 الی 7 درصدی را به خاطر فصل جدیدی از طوفان ها پیش رو دارد که در نتیجه زیرساخت های شکننده و ضعیف اقتصادی آن است. همچنین این جزیره نیازمند طرح و نقشه ای است که آن را در مقابل شرایط جوی نامناسب مقاوم کند. «منطقه مالی» این هفته تبیین می کند که پورتوریکو مجمعالجزایری است در شمال شرقی منطقه کارائیب که از نواحی غیرضمیمه به خاک ایالات متحده آمریکا بهشمار میآید و تحت حاکمیت سیاسی آمریکا قرار دارد و زبان اکثر مردم آن اسپانیایی است. ادواردو نودا، مجری برنامه در تلاش است تا با کمک کارشناسان برنامه به این سوالات پاسخ دهد که وظیفه ایالات متحده در شرایط حال حاضر جزیره چیست؟ دلایل بدهی تاریخی پورتوریکو که از بهتر شدن شرایط زندگی مردم این جزیره جلوگیری می کند، چیست؟ و برای جلوگیری از افزایش فقر و نابرابری چه کاری می توان انجام داد؟
«منطقه مالی» به تهیه کنندگی واحد برنامه های هیسپان تی وی، سه شنبه ها ساعت 20:30 به وقت تهران پخش و ساعت 4:30 چهارشنبه بازپخش خواهد شد.
|
|
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3882/15322/56340
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3882/15322/56341
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3882/15322/56342
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3882/15322/56343
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3882/15322/56344
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3882/15322/56345
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3882/15322/56346
|
عناوین این صفحه
- 50 درصد آثار اکران شده را در اختیار موسسه می باشد
- بازدید مدیر موزه بانک ملی از موزه سینما
- روایت آدم هایی که «خونه یکی» می شوند
- مستند «در جستجوی زمان از دست رفته» ساخته شد
- پژمان بازغی، محسن قرایی و محمد بخشی از جشنواره «یاری» تندیس گرفتند
- اخبار
- اخبار