|
ورود به اثر طبیعی ـ ملی «دماوند» ممنوع شد
مدیرعامل انجمن دوستداران دماوند از ممنوعیت ورود به اثر طبیعی ـ ملی «دماوند» تا اطلاع ثانوی خبر داد.در چند روز اخیر بنرهایی در دو جبههی «جنوبی» و «غربی» از سوی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آمل نصب شده است با این مضمون که «با عنایت به تخریبها و چالشهای زیستمحیطی موجود در محدوده اثر طبیعی قله دماوند به استناد قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست، به دلیل عدم ساماندهی موضوع طبیعتگردی در منطقه، تا اطلاع ثانوی از ورود کوهنوردان و گردشگران به محدوده اثر طبیعی ـ دماوند (ارتفاع 4500 تا قله) ممانعت به عمل خواهد آمد که انتظار میرود همکاری لازم از سوی کوهنوردان و گردشگران تا زمان ساماندهی نحوه حضور افراد در محدوده این منطقه صورت پذیرد.»
این اتفاق درحالی رخ داده که فصل مناسب کوهنوردی در منطقه دماوند پایان یافته است، ضمن آنکه حد تعیین شده (4500 تا قله) برای ممنوعیت ورود، بالاتر از ارتفاع پناهگاههایی است که در آنها تجمع گسترده کوهنوردان به همراه دفن پراکنده زباله و فضولات انسانی و تخریب گسترده گیاهان ویژهی دماوند بر اثر تردد بیضابطه کوهنوردان، طبیعتگردها و اتومبیلها در مسیر دسترسی رخ میدهد. با این حال «مهدی مسچی» ـ مدیرعامل انجمن دوستداران دماوند ـ این حرکت را که به دستور استاندار و اداره کل محیط زیست مازندارن صورت گرفته، تلنگری میداند به ناهنجاریهایی که نه تنها این اثر طبیعی بلکه ثبت جهانی آن را در فهرست یونسکو در معرض خطر قرار داده است.
وی درباره این اقدام توضیح داد: پس از برگزاری سه کارگروه با حضور نمایندگان تمام دستگاههای مرتبط با موضوع دماوند از جمله محیط زیست و میراث فرهنگی و حتی آب و فاضلاب به تاریخهای 25 دیماه سال 96، 20 فروردینماه سال 97 و 12 خرداد همین امسال، مصوبات مختلفی برای حفاظت از این اثر طبیعی ـ ملی صادر شد که هیچیک به اجرا نرسید. متاسفانه نماینده برخی دستگاهها همچون فدراسیون کوهنوردی که به نظر نگاه درآمدزایی و نه محافظتی به برخی کوههای ایران از جمله دماوند و علمکوه دارند، در این کارگروهها حضور نداشتند. بنابراین از سوی انجمن دوستداران دماوند به استاندار و اداره کل محیط زیست استان مازندران اعتراض و مستنداتی دال بر اجرا نشدن آن مصوبات ارایه شد که برای پیشقدم شدن از سوی آنها دستور داده شد در چهار جبهه که مسیر صعود به قله دماوند است، بنرهایی درباره ممنوعیت ورود به محدوده این اثر طبیعی ـ ملی نصب شود که درحال حاضر این بنرها در دو جبهه غربی و جنوبی نصب شده است.
او درباره تصمیمهای گرفته شده برای حفاظت از ارتفاعهای پاییندست این کوه که بیشترین تخریب و ترددها در آن صورت گرفته است، به ثبت این کوه در فهرست میراث طبیعی کشور که از ارتفاع 2200 متر تا قله است، اشاره کرد و افزود: ارتفاع 4500 متر تا قله، محدودهای است که محیط زیست به عنوان اثر طبیعی ـ ملی ثبت کرده است، درحالیکه در این ارتفاع گنجشک هم پر نمیزند فقط کوهنوردها تردد میکنند که میزان تخریب آنها در این ارتفاع به اندازهی حد پایینتر نیست، ساختوسازی هم انجام نشده و وضعیت دفن فضولات و زباله هم وخیمتر از ارتفاعات پاییندست نیست. مساله ما حفاظت از همان ارتفاع 2200 متر به بالا است که مبنای ممنوعیت هر گونه فعالیت معادن نیز قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: برمنبای این حد ما از سال 1393 برای توقف فعالیت معادن در کوه دماند تلاش کردیم که با وجود تهدیدها و فشارها تا کنون موفق شدهایم هفت معدن را که در اختیار بخش خصوصی بود از جمله معدن پوکه متعلق به شهرداری رینه را که در ارتفاع 2200 متر قرار داشت، تعطیل کنیم. ولی همچنان یک معدن که بنا به ارزیابی کارشناسان میراث فرهنگی فعالیت آن از ارتفاع 2100 تا 2300 متر تعین شده به فعالیت خود ادامه میدهد. این معدن وابسته به نهادهای خاصی است که زور تشکلهای غیردولتی به آنها نمیرسد.
مسچی ادامه داد: به هر حال نصب این بنرها هرچند در فصل سرما و کم مراجعه، صعود به قله را ممنوع کرده است اما برای آغاز، تلنگر و حرکتی است که نشان از ارادهی جدی اداره محیط زیست برای حفاظت از این اثر طبیعی دارد.این دوستدار دماوند درباره حمایت و پیگیریهای سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از این میراث طبیعی که در فهرست موقت ثبت جهانی قرار دارد، اظهار کرد: کد ارتفاع ثبت شده از سوی این سازمان (2200 متر) با توجه به تحرکات و تخریبهایی که اتفاقا در این محدوده رخ داده، کاملا برای حفاظت درست تعیین شده است و اگر ساماندهی در این بخش صورت نگیرد، قطعا ثبت این میراث در فهرست جهانی یونسکو با مشکل روبرو خواهد شد.
او گفت: با وجود آنکه دماوند از سال 1387 در فهرست آثار طبیعی ملی ثبت شده اما هنوز در نوبت انتظار برای ثبت جهانی است که این اتفاق قطعا با وقایعی همچون جادهسازی تا ارتفاع 3 هزار متر دماوند و معدنکاریها بی ارتباط نیست.مدیرعامل انجمن دوستداران دماوند ادامه داد: متاسفانه فدراسیون کوهنوردی و قاطرچیهایی که در دامنه دماوند فعالیت میکنند و بار برخی کوهنوردان را تا ارتفاع 4200 متر حمل میکنند، اجازه نمیدهند جاده خاکی که تا ارتفاع سه هزار متر کشیده شده بسته شود. این جاده از ابتدا هم غیرقانونی ایجاد شد.
مسچی ادامه داد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تا کنون برای حفاظت از دماوند همکاری و حمایتهای خوبی داشته، ولی لازم است این دستگاه هم به تعهدات خود بیشتر عمل کند و فقط اعلام نظر نکند؛ چرا که پیگیری نظرهای این سازمان از عهده تشکلهای مردمی خارج است، مگر ما چقدر رابطه و رسانه در اختیار داریم. این سازمان که جایگاهش در سطح معاونت ریاست جمهوری تعریف شده حتما میتواند برای حفاظت از بلندترین کوه ایران که به عنوان میراث طبیعی ثبت شده، گامهای بیشتری بردارد و نمایندگان مجلس را در این مسیر دخیل کند.
بیش از 70 هزار اروپایی از آثار تاریخی ایران در هلند دیدن کردند
موزه ملی ایران بعد از حدود نیم قرن غیبت در فضاهای فرهنگی هلند، سه ماه پیش با انتخاب گزینشی ۱۹۶ اثر از ۷۰ نقطهی باستانی کشور، اینبار «ایران: مهد تمدن» را در موزه درنتس هلند به نمایش در آورد.موزه درنتس شهر آسن در استان درنته در شمال هلند، باو جود کوچکی و داشتن جمعیتِ کم، به واسطهی قدمت بیش از ۱۶۰ ساله اش، اوایل امسال در تفاهمنامهای با موزه ملی ایران اقدام به برگزاری نمایشگاه موزهای دو طرفه کردند؛ موزهای که آثاری از دورههای پیش از تاریخ تا هنر معاصر را نمایش میدهد.در این تعهد دو طرفه ایران نخست تعهد خود را انجام داد و ۲۶ خرداد نمایشگاهی با عنوان «ایران؛ مهد تمدن» با نمایش ۱۹۶ شیء تاریخی از دوره پارینهسنگی قدیم تا دوره صفوی از موزه ملی ایران در هلند به نمایش درآمدند.
آثار به نمایش درآمده از نظر ایرانیها آنقدر ارزش داشتند که حتی برخی از آنها برای نخستین بار از کشور خارج شدند و قدیمیترین اثر آن را متعلق به غار «دربند رشی» در گیلان با قدمت بیش از ۲۰۰ هزار سال عنوان کردند.به گواه بازدیدکنندگان ایرانی، استقبال از این نمایشگاه در برخی روزها آنقدر زیاد بوده که برای دیدن آثار ایران باید به صف میایستادند.چیدمان خوب نمایشگاه، ویترینهای مناسب و آثار مناسب انتخاب شده برای نمایش قطعا هر کدام دلیل محکمی برای استقبال گرم هلندیها و حتی ایرانیهای خارج از کشور برای حضور درا ین نمایشگاه بوده است.
به اندازهای که از زمان افتتاح «ایران؛ مهد تمدن» تا امروز حدود ۷۰ هزار و ۳۴ نفر از این نمایشگاه در موزه درنتس هلند دیدن کردهاند، در این شرایط قطعا تا پایان زمان نمایشگاه در۲۷ آبان یعنی بعد از مدت زمان پنج ماه، این آمار افزایش چشمگیری خواهد داشت، همانطور که دستاندرکاران موزه پیش بینی کردهاند تا روزهای پایانی بیش از ۱۵۰ هزار نفر از این نمایشگاه بازدید میکنند.
۱۹۶ شیء تاریخی ایرانی، در هفت گالری طبقه بندی شده شامل «شروع استقرار در ایران در دوران پارینهسنگی»، «یکجانشینی و استقرار در روستاها»، «شهرنشینی»، «دوره عیلام و ماد»، «دوران طلایی، دوره هخامنشی، نوزایی ایران و دورهی پارت و ساسانی» و دوره «ایران و اسلام» از ۷۰ نقطه باستانی کشور انتخاب و به نمایش درآمدهاند.
مسئولان ایرانی موزه در گزینش آثار برای نمایش در هلند تلاش کردهاند تا بازدیدکنندگان تصویری عمومی از تمدن و هنر ایران از دوره نو سنگی تا سالهای پایانی دودمان صفوی به دست آوردند، بنابراین کوزههایی با نقش حیوانات، زیورآلات، لوحهای گِلی به خط میخی و ظروف نقرهای ساسانی با نقش نوازندگان هر یک دورهای از تاریخ ایران را پیش چشم بیننده میگذارد.
حتی فضای گالریهای نمایشگاه بر اساس معماری بازار ایرانی طراحی شده است، همانطور که وینسنت فان فیلسترن، سرپرست نمایشگاه پیش از این در مورد فضای نمایشگاهی موزه درنتز برای نمایش آثار ایرانی اعلام کرد: «مسئولان موزه در تلاش بودهاند تا فضایی برای بازدیدکنندگان پدید آورد تا در زمان تماشای آثار حس کنند در یکی از بازارهای سنتی اصفهان قدم میزنند. به همین خاطر در نمایشگاه به گستردگی از فرشهای ایرانی استفاده شده است.»
از سوی دیگر در کنار نمایشگاه، در سالن معرفی، فیلم مستندی درباره ایران به مدت ۱۳.۵ دقیقه پخش میشود، همچنین کاتالوگ نمایشگاه با ۱۷ مقاله از پژوهشگران ایرانی و سایر کشورها در ۲۰۸ صفحه و به زبان هلندی منتشر شده است و نسخه فارسی آن نیز قرار است توسط موزه ملی ایران منتشر شود.
اما نکتهی جالب توجه در تفاهمنامهی امضا شده بین این دو مرکز فرهنگی، برگزاری نمایشگاهی از سوی هلند در ایران نیز بود، موزه درنتس حتی قبل از پایان نمایشگاه ایران در مکان خود، به تعهدش عمل کرد و با انتقال ۳۳۰ اثر باستانی و تاریخیاش به ایران برای مدت ۶ ماه، کمتر از یک هفتهی دیگر فرهنگ خود را در قالب نمایشگاه «باستانشناس و فرهنگ هلند به روایت موزه درنتس» به مردم کشورمان نشان میدهد.
گرانترین آثار هنری جهان را بشناسید
پس از نقاشی «سالواتور موندی» داوینچی که با اختلاف، گرانترین اثر هنری جهان است، آثاری از «ادوارد مونش» و «پابلو پیکاسو» در رتبههای بعدی قرار دارند.نقاشی «سالواتور موندی» که به عنوان یکی از حدود ۲۰ نقاشی به جا مانده از «داوینچی» نقاش نامدار رنسانس شناخته میشود و قدمت آن به سال ۱۵۰۰ میلادی بازمیگردد، سال گذشته در حراجی کریستیز نیویورک با فروش ۴۵۰ میلیون دلاری رکورد گرانترین اثر نقاشی که تاکنون در یک حراجی به فروش رفته را به نام خود ثبت کرد و هماکنون با اختلاف فراوان با سایر رقبا در رتبه نخست گرانترین اثر هنری فروختهشده در حراجیها قرار دارد.
در تاریخ دو می سال ۲۰۱۲ یکی از آثار چهارگانه «جیغ» از «ادوارد مونش» نقاش برجسته اهل نروژ در حراجی ساتبی شهر نیویورک با قیمتی بالغ بر ۱۱۹ میلیون دلار به فروش رفت. این شاهکار تنها اثری از آثار این هنرمند است که در اختیار مجموعه داران خصوصی قرار دارد و سه اثر از «پابلو پیکاسو» نقاش اسپانیایی به نامهای «عریان، برگ سبز و تندیس»، «پسری با پیپ» و «دورامار و گربه» از سال ۱۹۹۰ تا به حال از گرانترین آثار هنری فروخته شده در حراجیهای هنری بودهاند.اثر «عریان، برگ سبز و تندیس» پیکاسو محصول سال ۱۹۳۲ با قیمت ۱۰۶ میلیون دلار گرانترین اثر فروخته شده از این هنرمند بهشمار میرود. این اثر در تاریخ ۳۰ آوریل سال ۲۰۱۰ در حراجی کریستیز نیویورک به فروش رفت.
نقاشی «پسری با پیپ» پیکاسو ساخته شده در سال ۱۹۰۵ با قیمتی معادل ۱۰۴ میلیون دلار در تاریخ ۵ می سال ۲۰۰۴ در حراجی ساتبی نیویورک چکش خورد. همچنین اثر فروخته شده از این هنرمند با عنوان «دورامار و گربه» با قیمت ۸۳ میلیون دلار در تاریخ ۲۲ مارس ۲۰۰۶ در حراجی ساتبی لندن به فروش رفت. این نقاشی رنگ روغن متعلق به سال ۱۹۴۱ میلادی است. در سال ۲۰۱۰ مجسمه « مردی که راه میرود» اثری از «آلبرتو جاکومتی» (مجسمه ساز و نقاش سوئیسی) محصول سال ۱۹۶۱ در حراجی ساتبی لندن با قیمت ۱۰۵ میلیون دلار به فروش رفت. این اثر در حال حاضر گرانترین مجسمه فروخته شده در حراجیهاست. همچنین اثر سهلتی «فرانسیس بیکن» یکی از نقاشهای نامدار سبک اکسپرسیونیسم سده بیستم در تاریخ ۱۴ آوریل ۲۰۰۸ متعلق به سال ۱۹۷۶ با قیمت ۸۵.۹ میلیون دلار به «رومن آبراموویچ» (مالک باشگاه فوتبال چلسی) فروخته شد.در تاریخ ۸ نوامبر ۲۰۰۶ پرتره «آدله بلوخ باوئر» (۱۹۱۲) اثر «گوستاو کلیمت» نقاش نمادگرای اتریشی با قیمت ۸۷ میلیون دلار در حراجی کریستیز نیویورک چکش خورد.
یک گلدان چینی متعلق به قرن ۱۸ میلادی که به سلسله «چیان لون» برمیگردد در سال ۲۰۱۰ با قیمت ۸۵ میلیون دلار در حراجخانه «بِین بریجز» لندن به فروش رفت.در رتبه دهم گرانترین آثار هنری فروخته شده از سال ۱۹۹۰ میلادی تاکنون نیز پرتره «دکتر پاول گاشه» اثر «ونسان ون گوگ» قرار دارد که در سال ۱۹۹۰ در حراجی کریستیز نیویورک با قیمتی معادل ۸۲ میلیون دلار فروخته شد.
اخبار
نمایش «خاک و مرجان» از قاب آیفیلم عربی
فیلم سینمایی «خاک و مرجان» جمعه این هفته برای مخاطبان عربزبان آیفیلم در سراسر دنیا روانه آنتن میشود.
بهگزارش امتیاز، کانال عربی این شبکه که هر هفته جمعهها یک فیلم سینمایی برای مخاطبانش نمایش میدهد، این هفته «خاک و مرجان» ساختهٔ سیدمسعود اطیابی را انتخاب کرده است. این فیلم سینمایی که محصول سال ۱۳۹۱ است و پانتهآ تاجبخش فیلمنامه آن را نگاشته، با دوبله عربی به لهجه شامی پخش میشود. داستان «خاک و مرجان» که محصول شبکه جهانی سحر است، درباره مردی افغان است. او پس از سالها که همسرش را در انفجار طالبان از دست داده، همراه دو دخترش برای برپایی ازدواج دختر بزرگش به کابل برمیگردد؛ اما در مراسم عروسی، زنی بهجای مادر عروس برخاسته و عروس و داماد را بوسیده و میرود. همراه زن، پسرکی کوچک است. مرد، صدای زن را هنگام صدازدن فرزندش میشناسد... لینا علم، مارینا گلبهاری، رسول ایمان، قادر آریایی و فرزانه نوابی بازیگران این فیلم سینماییاند. «خاک و مرجان» جمعه ۶ مهر ساعت ۲۰:۳۰ بهوقت تهران و ۱۹:۰۰ بهوقت مکه و بازپخش آن نیز در سه نوبت بهفاصله ۶ ساعت روی آنتن میرود.
«سفر به چزابه» همراه با آیفیلم
علی ملاقلی پور به کافه فیلم می آید
فیلم سینمایی «سفر به چزابه» به کارگردانی و نویسندگی زندهیاد رسول ملاقلیپور از آیفیلم فارسی بهنمایش گذاشته میشود.
بهگزارش امتیاز، پس از نمایش فیلم سینمایی «سفر به چزابه»، اکبر نبوی با علی ملاقلیپور و حبیب دهقاننسب درباره جزئیات این اثر گفتوگو خواهدکرد. این فیلم سینمایی محصول سال ۱۳۷۴ است و مسعود کرامتی، فرهاد اصلانی، حبیب دهقاننسب، پیمان سنندجیزاده و رضا خندان از جمله بازیگرانیاند که در آن نقشآفرینی کردهاند. خلاصه داستان این اثر از این قرار است: وحید در حال ساختن یک فیلم جنگی است، او از علی دوست آهنگسازش دعوت کرده تا با دیدن قسمتهایی از فیلم که آماده شده آهنگی بسازد اما علی نمیتواند با فیلم ارتباط درستی پیدا کند... «سفر به چزابه» به مناسبت هفته دفاع مقدس، پنجشنبه ۵ مهر، ساعت ۲۱:۰۰ روی آنتن میرود و در ساعتهای ۰۵:۰۰ و ۱۳:۰۰ روز بعد بازپخش خواهدشد.
بازپخش حضور یدالله صمدی در «خارج از کادر» آیفیلم
بازپخش برنامه «خارج از کادر» در روایت زندگی زندهیاد یدالله صمدی از زبان خودش، جمعه ۶ مهر روی آنتن آیفیلم فارسی میرود.
بهگزارش امتیاز، کانال فارسی این شبکه، این هفته بازپخش خارج از کادر با حضور زندهیاد یدالله صمدی را در بزرگداشت این کارگردان و فیلمنامهنویس بزرگ کشورمان نمایش میدهد. سریالهای «شوق پرواز» و «هفت سین» و فیلمهای سینمایی «کلانتری غیر انتفاعی» ، «شهرآشوب»، «بانوی من»، «سارای»، «معجزه خنده»، «دونفر و نصفی» و... آثار یدالله صمدیست که در سوم مهر در ۶۶سالگی بهسوی حق شتافت. «خارج از کادر» بهتهیهکنندگی عاطفه خالدی، جمعه ۶ شهریور ساعت ۲۲:۳۰ روی آنتن میرود. بازپخش آن نیز در ساعت ۰۶:۳۰ روز شنبه خواهد بود.
نگاهی به فاصله طبقاتی و نابرابری ها در بریتانیا
فاصله طبقاتی و نابرابری ها در بریتانیا در مقایسه با دیگر کشورهای جهان و علل ایجاد آن در شبکه پرس تی وی مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.
به گزارش امتیاز، فقر، نابرابری در دستمزدها و علل ورشکستگی صنایع کوچک در بریتانیا به عنوان پنجمین کشور اروپایی دارای بیشترین نابرابری، از جمله محورهایی است که در برنامه این هفته «شکاف اقتصادی» (Economic Divide) مورد بررسی قرار خواهد گرفت.برنامه «شکاف اقتصادی» با اجرا و تهیه کنندگی کاوه تقوایی، ساعت 00:03 بامداد جمعه 6 مهر ماه از شبکه پرس تی وی پخش می شود. تکرار این برنامه نیز شنبه ساعت 23:00 ، یکشنبه ساعت 07:00 و 18:00 و دوشنبه ساعت 10:00 روی آنتن خواهد رفت.
تلاش آژانس داران ایرانی در جذب گردشگران فرانسوی
ایران درحالی خود را به چهلمین نمایشگاه گردشگری فرانسه رسانده که این بازار روزهای خاصی را سپری میکند. ۱۵ آژانس گردشگری ایران در شرایطی به معرفی جاذبههای طبیعی و فرهنگی و تورهای ایران در «IFTM Top Resa» میپردازند که نوسانات ارز، قیمت سفر به کشورمان را رقابتی کرده است؛ با این حال به گفته آژانسدارانی که در بازار فرانسه تمرکز بیشتری دارند، گردشگران این کشور به خاطر شرایط حال حاضر سیاسی بویژه پس ار خروج یکجانبه آمریکا از برجام، همانند آلمانیها عقبنشینی سریعی از ایران داشتهاند و مقرون به صرفه شدن هزینههای سفر به کشورمان، انگیزهی قوی را در میان فرانسویها همانند دیگر اتباع اروپایی ایجاد نکرده است.به گفته بیشتر آژانسداران ایرانی، با آنکه تبلیغات تورهای ایران در فرانسه محدود و یا از فهرست مقاصد آژانسهای فرانسوی حذف نشده اما تعداد سفر اتباع این کشور به ایران از ابتدای سال ۹۷ کمتر شده است. طبق آمار سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، در پنج ماه نخست سال ۹۶ نزدیک به ۲۱ هزار فرانسوی به ایران سفر کرده بودند که این تعداد در مدت زمان مشابه امسال به ۱۶ هزار نفر رسیده است.مصطفی شفیعیشکیب، یکی از آژانسداران ایرانی که هماکنون در نمایشگاه فرانسه حضور دارد، گفت: در جریان این نمایشگاه دیدارهایی را با شرکای قدیمی خود در فرانسه خواهیم داشت تا به آنها نشان دهیم ما همچنان در این بازار حضور داریم و وقفهای در کار ایجاد نشده است. متاسفانه فرانسویهای زیادی سفرشان را به ایران در سال ۲۰۱۸ کنسل کردهاند. این نماشکاه فرصتی است برای حفظ و زنده نگه داشتن این بازار قدیمی. TOP Resa که یکی از معتبرترین و گرانترین نمایشگاههای جهان گردشگری به شمار میآید امسال با حضور ۱۶۰۰ شرکت و بازدیدکننده، چهلمین سال برگزاری خود را تجربه میکند.در این نمایشگاه برجسته اروپایی که فرصتی برای معرفی نوآوریهای صنعت گردشگری و ایجاد زمینههای جدید کاری است، به مدت چهار روز در فاصله ۲۵ تا ۲۸ سپتامبر برابر با سوم تا ششم مهرماه، ۱۰۵ شرکت هواپیمایی، ۴۳ شرکت کشتیرانی و کروز، ۳۳۵ هتل و سامانه رزرواسیون، ۲۰ گروه توراپراتوری سفر، ۵۱ منطقه از فرانسه، ۵۴ توراپراتور بزرگ، ۷ شبکه خردهفروشی گردشگری، ۸۶ فعال فناوری، ۱۴ آژانس آنلاین گردشگری، ۸ شرکت ریلی، ۱۹ شرکت اجاره خودرو، ۱۸۱ مقصد گردشگری و دفتر نمایندگی، ۴۲۳ بازدیکننده و توراپراتور خارجی، ۲۲ شبکه کسبوکار سفر و ۱۵ پارک تفرحی، به معرفی توانمندیهای خود رقابت با یکدیگر میپردازند.فریدریک لورین ـ رییس بخش گردشگری این نمایشگاه ـ در پیامش برای چهلمین سال برگزاری TOP Resa یادآور شده که سال گذشته نوآوریهای زیادی در جریان نمایشگاه گردشگری فرانسه برگزار شد که نسخهای از آن در چهلمین سالگرد نیز اجرا میشود.
|
|
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3884/15336/56421
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3884/15336/56422
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3884/15336/56423
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3884/15336/56424
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3884/15336/56425
|
عناوین این صفحه
- ورود به اثر طبیعی ـ ملی «دماوند» ممنوع شد
- بیش از 70 هزار اروپایی از آثار تاریخی ایران در هلند دیدن کردند
- گرانترین آثار هنری جهان را بشناسید
- اخبار
- تلاش آژانس داران ایرانی در جذب گردشگران فرانسوی