|
691 فیلم مستند و 215 اثر سینمایی؛
دریافت بیش از 900 اثر در بخش بینالملل جشنواره مقاومت
استقبال بیسابقه کشورهای خارجی از پانزدهمین جشنواره بینالمللی فیلم مقاومت،ارسال بیش از 900 اثر دریافتی از فیلمسازان غیر ایرانی به دبیرخانه این جشنواره را به دنبال داشته است.
به گزارش امتیاز، محسن برمهانی مدیر بخش بینالملل جشنواره با اشاره به استقبال خوب فیلمسازان داخلی و خارجی از جشنواره گفت: در مجموع، بیش از 1650 اثر برای دبیرخانه ملی و بینالملل جشنواره پانزدهم ارسال شده است،که از این تعداد بیش از 900 اثر مربوط به سینماگران غیرایرانی از بیش از 70 کشور جهان است.
وی افزود: موضوعاتی چون ائتلاف ننگین وهابیت با صهیونیسم جهانی در طراحی نقشههای شوم و جنایت علیه مسلمانان، اهداف استکبار جهانی و صهیونیسم در حمایت از گروههای تروریستی، تکفیری و داعش در منطقه، مقامت مردم فلسطین در برابر رژیم غاصب و اشغالگر صهیونیستی و حامیانش، جنایات داعش و جریانات تکفیری و سلفی، بدعهدیهای آمریکا و بی اعتنایی این کشور نسبت به پیمان نامههای بینالمللی، سرکوب جنبشهای آزادی خواه از سوی نظام سلطه و اعمال تبعیض و احجاف و بی عدالتی نسبت به اقلیتها و مهاجران در کشورهای غربی از جمله موضوعات و مضامین این آثار در بخش بینالملل جشنواره را تشکیل میدهند.
برمهانی با بیان اینکه در دوره گذشته شاهد شرکت فیلمسازان 67 کشور جهان بودهایم که در دوره پانزدهم آمار کشورهای متقاضی به بیش از 70 کشور رسیده است اضافه کرد: شرکت 691 فیلم مستند و 215 اثر سینمایی در این دوره جشنواره برای مسابقه بینالملل چشمگیر است و متقاضیان شرکت در بخش فیلمهای سینمایی این دوره جشنواره بیش از دو برابر در مقایسه با دورههای پیشین شدهاند.
مدیر بخش بینالملل جشنواره فیلم مقاومت، از کشورهایی نظیر سوریه، آمریکا، اسپانیا، فرانسه، کانادا، سوئد، نروژ، لائوس، سنگاپور، تایلند، آلمان،هلند، ترکیه، کره، ایتالیا، انگلیس، فنلاند، بلژیک، یونان، روسیه، استرالیا، هند، دانمارک، بنگلادش، لهستان، کنگو، قطر، چین، سوئیس، بوسنی و هرزگوین، عربستان، شیلی، بلاروس، لبنان، برزیل، بلغارستان، اردن، ونزوئلا، تایوان، چچن، چک اسواکی، و ...به عنوان کشورهای شرکت کننده نام برد.
لازم به ذکر است پانزدهمین جشنواره بینالمللی فیلم مقاومت از 5 تا 9 آذر ماه سالجاری در تهران برگزار میشود.
دیونگاشت در گالری مژده
نمایشگاه خط نگاشته ها و نقاشی های محسن کرمی دیروز جمعه ۲۷ مهر ماه در گالری مژده افتتاح شد.
به گزارش امتیاز؛ «دیونگاشت»، عنوان این نمایشگاه است که در آن حدود 25 اثر کرمی با تکنیکهای اکرلیک، آب مرکب و زغال روی دیوار مژده رفت.
کرمی درباره عنوان «دیونگاشت» توضیح داد: گزینش نام دیو برای آفریدههای هنری که دستمایه کارشان دبیره (الفبا)، خوشنویسی، نویسه و نگارههای رازوار است، شاید سهمگین و سربسته به نظر رسد، اما در زبان باستانی واژه «دی وﹶ»به معنی درخشیدن و پرتو است.»
این هنرمند توضیح داد: «برگزیدن نام دیو با این انگیزه است که بنا به نوشتار ایرانی، آفرینش دبیره را وابسته به دیوان می دانند و شاید اشاره و ایمایی دارد به روزگار باستانی و سرچشمه های نخستین جهان نگری اشراقی، شهودی و اندیشه انتزاعی-دینی و باز، گرایش به گونه ای از آغازین گرایی در گونه های هنری که یادآور آن خاطره ازلی اند و شاید همانی که سهروردی «کلمات المرموزة الاولین» می نامد و جاویدان خردش می خواند.»
کرمی همچنین گفت:» حدود بیست سال است که خوشنویسی کار میکنم و رشته دانشگاهی ام گرافیک است. همیشه خواستم ویژگیهای گرافیکی در خوشنویسیام حضور داشته باشد و همچنین ویژگی های خوشنویسانه در گرافیک. پژوهشهایی را در حیطه مطالعات تطبیقی فلسفه و اسطوره شناسی هند و ایران انجام دادم که تاثیر زیادی روی کارهام داشتند و به نمادها و نشان های مشترکی در الفبا رسیده ام.»
نمایشگاه آثار محسن کرمی عصر دیروز ۲۷ مهر ماه گشایش یافت و تا چهارم آبان (غیر از شنبه) در گالری مژده به نشانی سعادت آباد، سرو شرقی، علامه شمالی، خیابان هجدهم شرقی، پلاک ۲۷ دایر می باشد.
مجید مجیدی جایره بهترین کارگردان جشنواره بین المللی فیلم سلیمانیه
سومین دوره جشنواره بینالمللی سلیمانیه عراق به کار خود پایان داد و جوایز بهترین فیلم، بهترین کارگردان، بهترین بازیگر و بهترین فیلم کوتاه بین ایرانی ها تقسیم شد.مجید مجیدی جایره بهترین کارگردانی سومین جشنواره بین المللی فیلم سلیمانیه عراق را برای فیلم «آن سوی ابرها »کسب کرد. «آن سوی ابرها» داستان برادری با بازی ایشان خاطر و خواهری با نقشآفرینی مالاویکا موهانان را روایت میکند که در منطقه زاغهنشین هند بزرگ شدهاند.
در مراسم پایانی این مراسم جوایز جشنواره میان برندگان تقسیم شد. بر این اساس «سه رخ» ساخته جعفر پناهی جایزه بهترین فیلم جشنواره را از آن خود کرد و نوید محمدزاده نیز برای بازی در فیلم «بدون تاریخ، بدون امضا» اثر وحید جلیلوند جایزه بهترین بازیگر را دریافت کرد. در بخش فیلم کوتاه نیز مرتضی شمس برای فیلم «تاول» جایزه بهترین فیلم این بخش را کسب کرد.
یادداشت
نگاهی به مجموعه های طنز سیما؛
از سیب خنده عطاران تا خندوانه جوان
فاطمه زارع
مرور تصویر درخت سیب، نردبام و پسر بچه ای که از آن بالا می رود، سیبی می چیند و گاز می زند برای خیلی از ماها یادآور خاطرات کودکی است. گرچه در قاب تلویزیون ها خبر از رنگ ها نبود اما دنیایی از سرگرمی بود که برای خیلی از خانه ها جایگزینی بهتر از آن وجود نداشت.
نگاهی گذرا به تاریخچه طنز پردازی در سینما و تلویزیون، روشن می کند که تغییرات زیادی در سلیقه مردم و سوژه های خندیدنشان پدید آمده و به تبع آن ساختار طنزپردازی نیز دچار دگرگونی های فراوانی شده است؛ به گونه ای که مشاهده مجدد بسیاری از کارهای طنز دهه هفتاد برای تعداد کثیری از مخاطبان جز خاطره بازی عاید دیگری ندارد، اما برخی از آثار هستند که شامل این وضعیت نمی شوند؛ سیب خنده ساخته رضا عطاران و محصول سال 1376 شبکه یک سیما است و با گذشت بیش از دو دهه از ساخت این مجموعه، بازپخش آن از شبکه آی فیلم قبل از ماه محرم نه تنها نوستالژی بسیار دل انگیزی بود، بلکه همچنان بهانه هایی را برای خندیدن مخاطب فراهم می کرد.
مروری بر بهترین سریال های طنز ایرانی:
اگر سریال های طنز ایرانی را از دهه هفتاد تاکنون به سه دهه هفتاد، هشتاد و نود تقسیم کنیم، تحول مضمون و محتوای این مجموعه ها به وضوح قابل مشاهده است. دهه هفتاد را می توان دهه تولد دسته ای از سریالهای آیتمی طنز دانست که با طنز «تهران بیست» آغاز و با «ساعت خوش» به اوج خود رسید. سردمدار بی رقیب این گونه از طنزپردازی نیز کسی نبود جز مهران مدیری که با جمع کردن بازیگرانی چون سعید آقا خانی، رضا عطاران، حمید لولایی و نصرالله رادش شاهکار طنز دهه هفتاد را رقم زد.
آغاز به کار شبکه تازه تاسیس تهران با پایان ممنوع الکاری بازیگران «ساعت خوش» مصادف شده بود و این تیم بدون حضور مدیری و عطاران برنامه «سلام سلام» را برای این شبکه ساختند. اما بی توجه به این موضوع که «ساعت خوش»و «سال خوش» فقط به واسطه خلاقیت به اوج رسید به یک خودتکراری ویرانگر دست زدند و چند آیتم را عینا تکرار کردند که در نهایت ماحصل کارشان شکستی تمام عیار بود. بعد از دوره ای که از ممنوع الکاری مهران مدیری و تیمش در «ساعت خوش» گذشت، مدیری با «جنگ هفتاد و هفت» از شبکه دو به شبکه سه کوچ کرد. این برنامه طنز نیز در یادها ماندگار شد اما در همین فاصله غیبت مدیری در تلویزیون بود که برنامه طنز «جدی نگیرید» مورد اقبال مردم قرار گرفت.
سیب خنده:
رضا عطاران که با بازی در ساعت خوش و همکاری با مهران مدیری توانسته بود خودش را به عنوان یک بازیگر طناز به مردم معرفی کند با کارگردانی برنامه طنز « سیب خنده» و استفاده از بازیگرانی چون مجید صالحی، جواد رضویان، یوسف تیموری و ... که برخی برای اولین بار به مردم معرفی شدند، خود را ماندگار کرد. این برنامه طنز که ابتدا به صورت هفتگی پخش می شد، رفته رفته به یکی از برنامه های جذاب و پربیننده تلویزیون به ویژه در میان قشر نوجوان و جوان تبدیل شد.
دهه هشتاد را می توان دهه افول برنامه های طنز آیتمی دانست؛ به طوری که «فضانوردان» را می توان تنها مجموعه کمدی آیتمی قابل قبول دهه 80 دانست که پیمان قاسم خانی و سیامک انصاری آن را برای شبکه نمایش خانگی ساختند؛ که این طنز به دلیل شوخی با علی دایی وارد حاشیه شد.
این دهه را می توان دوران طلایی طنز پردازی در سینما و تلویزیون ایران دانست. از فیلم سینمایی پرفروش اخراجی های 1 و 2 و هم چنین مجموعه طنز قهوه تلخ در سینمای خانگی که بگذریم، تبدیل مجموعه های آیتمی طنز دهه 70 به سریال های دارای سناریو با ژانر کمدی و بهره گیری از موضوعاتی که مردم با آن ها دست و پنجه نرم می کنند، مورد استقبال مخاطبان واقع شد. در این دهه بود که رضا عطاران با کارگردانی و بازیگری در سریالهای کمدی کوچه اقاقیا، ترش و شیرین، متهم گریخت و خانه بهدوش نام خود را به عنوان یکی از کمدیسازان تلویزیونی پرکار جا انداخت و کارهایش مورد توجه بسیاری قرار گرفت.
گسترده شدن رسانه ها و خارج شدن تلویزیون از تنها ابزار سرگرمی مردم با شروع دهه 90، کار طنز پردازان را دشوار کرده و به تبع آن خلاقیت بیش از پیش آنها را می طلبید. این مسئله بود که تحولات بنیادینی را در موضوعات و ساختار طنز پردازی ایجاد کرد. در همین راستا پس از سریال های پر از اشک و اندوه دلنوازان، رستگاران، نرگس و ... ، پنج گانه «پایتخت» سیروس مقدم، «ساختمان پزشکان» سروش صحت و «در حاشیه» مهران مدیری بود که توانست حال و هوای بینندگان رسانه ملی را عوض کرده و جنبه های جدیدی از طنازی تلویزیونی را برای محاطبان به تصویر بکشد. با این همه ساخت و پخش مجموعه های پرطرفداری نظیر «خندوانه»، «دورهمی» و امثالهم از شبکه پربیننده نسیم نشانگر آن است که صدا و سیما توانسته تا حد زیادی در زمینه ذائقه سنجی مخاطب قدم برداشته و در جهت اقناع بینندگان به وسیله تولید محتوای مرتبط حرکت کند. مجموعه اقدامات در این زمینه را می توان یکی از اصلی ترین فعالیت های پدافندی رسانه ملی در تقابل با تهاجم فرهنگی شبکه های ماهواره ای ارزیابی کرد.
شبکه آی فیلم با پخش «سیب خنده» هم امکان نوعی نظرسنجی و تاثیرسنجی در متن جامعه را برای برنامه سازان و سیاستگذاران تلویزیون فراهم آورد و هم امکان مراجعه ای نو به خاطرات شیرین و گذشته را برای مخاطبان تلویزیون.
عملکرد ایران در جوایز سینمایی آسیاپاسیفیک
سینمای ایران امسال و در دوازدهمین دوره جوایز سینمایی آسیاپاسفیک در بخشهای بهترین فیلمنامه، بهترین بازیگر مرد، بهترین فیلم بلند جوانان و بهترین موسیقی متن شانس کسب جایزه دارد.نامزدهای دوازدهمین دوره جوایز سینمایی آسیاپاسیفیک در حالی اعلام شد که امسال سینمای ایران در ۴ شاخه بهترین فیلمنامه با «بمب: یک داستان عاشقانه»، در شاخه بهترین بازیگر مرد با بهمن فرمانآرا برای نقشآفرینی در فیلم خودش «حکایت دریا»، در شاخه بهترین موسیقی متن با فیلم «بمب: یک داستان عاشقانه» با موسیقی ساخته «النی کاریندور» و در شاخه بهترین فیلم بلند جوانان نیز با یک محصول مشترک ایران، قطر و فرانسه یعنی فیلم «آوا» به کارگردانی صدف فروغی این فرصت را دارد تا بر تعداد جوایز بینالمللی خود بیفزاید.
سینمای ایران در ۱۱ دوره پیشین جوایز سینمایی آسیاپاسیفیک همواره حضور مستمری در میان نامزدهای این رویداد داشته و در سالهایی تنها به یک نامزدی بسنده کرد و در سالهایی نیز با عملکردی موفق چندین جایزه را به خود اختصاص داده است.
سال گذشته و در دوره یازدهم دوره این رویداد فیلم «لِرد» ساخته محمد رسولاُف در شاخه بهترین فیلم بلند، نوید محمدزاده برای بازی در فیلم «بدون تاریخ بدون امضاء»در شاخه بهترین بازیگر مرد و «اسکیباز» به کارگردانی فریدون نجفی هم در بخش بهترین فیلم بلند جوانان نامزد کسب جایزه از جوایز آسیاپاسیفیک بود و در نهایت نوید محمدزاده توانست جایزهی ویژه هیئت داوران این رویداد سینمایی را دریافت کند. همچنین با اعطای جایزهای ویژه، از دستاورد هنری عباس کیارستمی کارگردان فقید سینمای ایران نیز تقدیر به عمل آمد. دهمین دوره جوایز سینمایی آسیاپاسیفیک در حالی سال گذشته برگزار شد که سینمای ایران با وجود نامزد بودن در چند بخش، تنها موفق به کسب جایزه بهترین مستند شد.
سینمای ایران در دهمین دوره جوایز سینمایی آسیا پاسیفیک در چند بخش شامل بهترین فیلم (محمد رسول الله و دختر)، بهترین فیلم بلند جوانان (نفس ساخته نرگس آبیار)، بهترین فیلمبرداری (ویتوریو استورارو- محمد رسولالله)، بهترین بازیگر مرد (فرهاد اصلانی - دختر)، بهترین فیلمنامه (مهران کاشانی - دختر) و بهترین مستند (رویاهای دم صبح) نامزد کسب جایزه از این رویداد سینمایی بود که مهرداد اسکویی برای ساخت «رویاهای دم صبح» جایزه گرفت. همچنین در این دوره منوچهر محمدی جایزه فدراسیون بینالمللی تهیهکنندگان سینما را دریافت کرد.
در نهمین دوره جوایز سینمایی «آسیاپاسیفیک، ایران تنها نامزدی فاطمه معتمدآریا را به عنوان بهترین بازیگر زن برای فیلم «بهمن» ساخته مرتضی فرشباف، داشت و همچنین نگار جواهریان بازیگر سینمای ایران یکی از اعضای هیات داوران اصلی این رویداد سینمایی بود.
در سال ۱۳۹۳ و در هشتمین دوره این جوایز، فیلم «عصبانی نیستم!» ساخته رضا درمیشیان نامزد جایزه بهترین فیلم و بهترین بازیگر مرد (نوید محمدزاده) بود و «قصهها» ساخته رخشان بنیاعتماد هم نامزد بهترین کارگردانی، «ملبورن» ساخته نیما جاویدی نامزد بهترین فیلمنامه و مریلا زارعی نامزد بهترین بازیگر زن برای «شیار ۱۴۳» ساخته نرگس آبیار بود.
اصغر فرهادی به عنوان رییس هیات داوران و محمد اطبایی هم به عنوان یکی از اعضای هیات داوران نتپک در این دوره حضور داشتند که مریلا زارعی توانست تقدیرنامه هیات داوران را دریافت کند و نیما جاویدی هم جایزه فیلمنامه را گرفت. رضا درمیشیان نیز جایزه استعداد جوان را به خود اختصاص داد.
در هشتمین دوره جوایز آسیاپاسفیک فیلم «گذشته» نامزد بهترین فیلم و همچنین اصغر فرهادی برای فیلمنامهی «گذشته» هم در آن سال نامزد شد. شهرام مکری برای «ماهی و گربه» نامزد بهترین کارگردانی و نگار جواهریان برای بازی در «حوض نقاشی» نامزد بهترین بازیگر زن بود که هیچ کدام جایزهای نگرفتند، اما «حوض نقاشی» مازیار میری جایزه معتبر یونسکو را دریافت کرد.
اخبار
پاسخ وزیر ارشاد درباره توزیع مجموعه «ممنوعه»
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به حواشی ایجاد شده در توزیع مجموعه «ممنوعه» در شبکه خانگی اظهار کرد: به دلیل پارهای تردیدهایی که درباره این مجموعه وجود داشت، قرار شد قسمتهای بیشتری از این مجموعه تولید و سپس مراحل بعدی آن برای توزیع در شبکه نمایش خانگی طی شود. عباس صالحی در گفتوگویی درباره حواشی اخیری که در توزیع مجموعه «ممنوعه» در شبکه نمایش خانگی ایجاد شده است، اظهار کرد: درباره محصولات شبکه نمایش خانگی روال کار اینگونه است که به علت آنکه سرمایهگذار و کارگردان میخواهد بازخوردهای کار خود را بگیرد، مانند سینما به صورت یکجا مجوز لازم برای عرضه محصول خود را از وزارت ارشاد نمیگیرد بلکه مجوز هر قسمت و بخش را به صورت مورد به مورد اخذ میکند.وی گفت: درباره مجموعه «ممنوعه» نیز به دلیل پارهای از تردیداتی که وجود داشت، قرار شد که قسمتهای بیشتری از این مجموعه تولید شود تا با این کار امکان تداوم و تضمین بیشتر و قطعی تری برای توزیع پیدا شود؛ بنابراین بر اساس قراری که گذاشته شده چند قسمت بعدی این مجموعه پس از تولید در اختیار وزارت ارشاد قرار میگیرد و مراحل بعدی به صورت یکجا طی میشود. انتقاد به محتوای سریال ممنوعه از سوی برخی رسانهها، باعث شد که ۲۶ شهریور ماه اعلام شود این مجموعه شبکه نمایشی فعلا اجازه نشر ندارد.ممنوعه» یک سریال شبکه خانگی با برچسب ۱۶+ است که به گفته سازندگانش سعی در تقبیح رفتار و عملکرد افرادی دارد که سبک زندگی غربی را چه در ظاهر و چه در محتوا برگزیدهاند. بازیگران «ممنوعه» به ترتیب حروف الفبا عبارتند از: امیرحسین آرمان، علی استادی، خاطره اسدی، بهاره افشاری، محمد امین، پژمان بازغی، آتیلا پسیانی، امیر جعفری، هادی حجازیفر، الهه حصاری، سوگل خالقی، آناهیتا درگاهی، نیلوفر رجاییفر، لیلا زارع، نیما شعبانژاد، شهرام قائدی، مصطفی قدیری، نیکی کریمی، میلاد کی مرام، فاطمه گودرزی، مجید مظفری،نسرین نکیسا و شیدا یوسفی.سریال «ممنوعه» به کارگردانی امیر پورکیان داستان سه نسل را به صورت همزمان و پیوسته روایت میکند و به دغدغه های امروز جوانان و آسیب مسائل روز خانوادگی و اجتماعی میپردازد.
جشنواره بینالمللی مستند آمستردام میزبان دو اثر ایرانی
جشنواره بینالمللی مستند آمستردام در فهرست اسامی فیلمهای حاضر در این رویداد سینمایی تاکنون نام دو اثر ایرانی را در برنامه قرار داده است.سیویکمین جشنواره بینالمللی فیلم مستند آمستردام (ایدفا) امسال در بخش رقابتی آثار نیمهبلند میزبان فیلم «دلبند» به کارگردانی یاسر طالبی خواهد بود و «حلب: سکوت جنگ» به کارگردانی امیر اصانلو نیز نماینده سینمای ایران در بخش رقابتی مستند کوتاه خواهد بود.
مستند «دلبند» قصه زندگی دشوار اما دلخواه یک مادر هشتادساله و تنها به نام فیروزه است؛ پیرزنی که زندگی منحصر به فردی در دل رشتهکوههای البرز دارد. او همراه با گله گاوهایش، به تنهایی در دامنه کوه زندگی میکند و علیرغم اصرار فرزندان و دوستان خود حاضر نیست محل زندگیاش را ترک کند. این فیلم چهار فصل زندگی فیروزه در بستر مهربانی، تلاش، شجاعت و قدرتش در برخورد با موانع پیش رو را بازگو میکند. فیروزه آگاهانه این سبک زندگی را انتخاب کرده و خوشبختی زندگی را در قناعت، کار و تلاش میداند.
این مستند به تهیهکنندگی الهه نوبخت از تولیدات مشترک مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و الی ایمیج است.طبق اعلام دستاندرکاران این مستند؛«دلبند» در بخش مسابقه اصلی شصت و یکمین جشنواره لایپزیک آلمان هم پذیرفته شده بود که به دلیل همزمانی تقریبی هر دو فستیوال و شرط نمایش اول جهانی،«ایدفا» انتخاب نهایی گروه شد.مستند «حلب: سکوت جنگ» نیز روایتی شاعرانه از جنگ و ویرانیهای آن و سکوت مرگباری است که بر شهر حلب به عنوان پررونقترین شهر سوریه در سالهای نه چندان دور حاکم شده است.
تاکنون ۱۹۰ فیلم از کشورهای گوناگون به بخشهای مختلف جشنواره بینالمللی مستند آمستردام (ایدفا) راه یافتهاند و فهرست آثار این رویداد سینمایی در حال تکمیل شدن است. سیویکمین جشنواره بینالمللی مستند آمستردام (ایدفا) از تاریخ ۱۴ تا ۲۵ نوامبر (۲۳ آبان تا ۴ آذر) در کشور هلند برگزار میشود.
|
|
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3901/15477/57083
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3901/15477/57084
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3901/15477/57085
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3901/15477/57086
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3901/15477/57087
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3901/15477/57088
|
عناوین این صفحه
- دریافت بیش از 900 اثر در بخش بینالملل جشنواره مقاومت
- دیونگاشت در گالری مژده
- مجید مجیدی جایره بهترین کارگردان جشنواره بین المللی فیلم سلیمانیه
- یادداشت
- عملکرد ایران در جوایز سینمایی آسیاپاسیفیک
- اخبار