|
مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی:
فروش آنلاین فیلم به سراسر دنیا
علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی بارها در صحبتها و نشستها اعلام کرده که شفاف سازی و استاندارد سازی، آب حیات اقتصاد ایران است. در کنار این صحبتها، این سوال مطرح می شود که این بنیاد در راستای شفافیت و برای نفس کشیدن اقتصاد چه کارهایی انجام داده است؟
به گزارش امتیاز؛ این که شفافیت خوب است و باید در تمام نهادها و زیرمجموعههای ریز و درشت کشور از آن استفاده کرد را همه می دانیم. اما چرایی شفافیت در مجموعه ای مانند سینما می تواند بعد تازه ای از شفافیت را نشان دهد.
تابش گفت: به طور کل باید بگویم سیاست ما مدتهاست به سمت شفافیت حرکت کرده است، تمام نهادها هم باید به همین سمت بروند. بنیاد سینمایی فارابی نیز در چارچوب قانون انتشار و دسترسی آزاد به موضوع شفاف سازی در مقایسه با سایر موسسات فرهنگی پیشتاز بوده است. یکی از سیاستهای سازمان که میتوان به عنوان یک سیاست بنیادین به آن اشاره کرد «شفاف سازی» در اعلام حمایتهاست که در روزهای پایانی سال ۱۳۹۶ فهرست حمایتهای این سازمان که حاوی اطلاعات پرداخت به پروژههای سینمایی از ابتدای سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۶ و در بر گیرنده کیفیت پرداخت و قرارداد شامل تسهیلات، مشارکت، ساخت و خرید حقوق بود را منتشر شد.
وی در ادامه گفت: ما با انتشار این لیست می خواستیم اعلام کنیم به هیچ وجه نمیخواهیم حمایتها در بنیاد سینمایی فارابی به صورت پنهانی باشد، این شفافسازی کمک میکند اهالی سینما، رسانهها و سایر مخاطبان بدانند چه پروژههایی از حمایتهای فارابی بهرهمند شدهاند. زمانی که فارابی اولین قدم را به سمت شفافیت برداشت، نهادهای دیگر مانند سینمای جوان، سینمای مستند و بسیاری از مراکز سینمایی دیگر نیز به همین سمت و سو رفتند.
شفاف سازی در بنیاد سینمایی فارابی به همین لیست ختم نمی شود، آنها در نظر دارند لیستهای متعددی را در ادامه فرآیند شفاف سازی منتشر کنند: «بنیاد سینمایی فارابی به زودی فهرست حمایتهای سال جاری خود را نیز اعلام میکند که این امر نشان از جدیت ما در امر شفاف سازی دارد. در مرحله بعد، فهرست حمایتهای بنیاد به پروژههای سینمایی در دهه ۸۰ منتشر خواهد شد.»
علاوه بر اعلام لیست حمایتها، فناوری در یک سمت و سوی دیگر نیز به کمک سازمان فارابی آمده است: «موضوع فروش آنلاین فیلمها همچنان بیشتر منوط به مذاکرات مستقیم در بازارهای فیلم است و همین مسئله دلیل رونق و اهمیت بازارهای فیزیکی (از قبیل کن، برلین و...) در جهان است، اما در دو عرصه بازاریابی و پخش، امکانات آنلاین تأثیری انکارناپذیر داشته است. به این معنا که از یک سو، ارسال اطلاعات و نسخ بازبینی در امر بازاریابی، معرفی و تبلیغ محصولات به شدت تسهیل شده و از سوی دیگر، پخش اینترنتی فیلمها در قالبهای گوناگون، ظرفیتهایی نوین را برای ارتباط با مخاطبان فراهم کرده و زمینههایی جدید را در عرصه فروش حقوق محصولات موجب شده است. در حال حاضر این امکان وجود دارد فیلمهای سینمایی که پخش بینالمللی آنها توسط بنیاد سینمایی فارابی و در معاونت بین الملل بنیاد انجام شده به صورت آنلاین عرضه شوند. به هر حال عرضه فیلمها در بخش بازاریابی، بازرگانی و فروش فیلمها در بستر اینترنت یکی از موضوعاتی است که در دنیا در حال انجام است، طبعاً تمام پخش کنندگان حرفه ای و موثر فیلمهای ایرانی از چنین ظرفیتها و امکاناتی، کم و بیش بهره می برند.»
بخش انگلیسی زبان سایت
وی در ادامه با اشاره به این که در راستای فعالیتهای بازاریابی، معرفی و تبلیغ، در سال ۱۳۹۴ به منظور توسعه خدمات برون مرزی بنیاد سینمایی فارابی، بخش بازاریابی انگلیسی تارنمای بنیاد طراحی و اجرا شده است، گفت: « بنیاد فارابی با راهاندازی این بخش، ارائه سریع و کم هزینه اطلاعات و نسخه بازبینی را به صورت لینک برای متقاضیان حرفهای و شناخته شده در مجامع بینالمللی آسانتر کرد. همچنین انتقال سریع و مؤثر محصولات جهت عرضه فرهنگی و تجاری، افزایش تعاملات بینالمللی با پخش کنندگان در تمام نقاط جهان و افزایش مخاطب و سهم سینمای ایران در بازار جهانی در راستای توسعه فرهنگی از جمله اهداف اصلی جهت به روز رسانی مؤثر این سایت است.»
مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در پایان با اشاره به این که روند شفاف سازی در این سازمان ادامه دار خواهد بود، عنوان کرد: «همچنین برای تسهیل در دسترسی به این فهرستها، روی وب سایت بنیاد سینمایی فارابی www.fcf.ir ، در بخش اعلانها، تمامی این حمایتها در بخش «شفاف سازی» قابل مشاهده و همچنین آیکون انتقادات و پیشنهادات به منظور پاسخگویی به مخاطبان نیز فعال است.»
محمد خزاعی در نشست هم اندیشی با مستندسازان مطرح کرد:
مستندهای مقاومت ظرفیت اکران سالانه دارند
دبیر پانزدهمین جشنواره بینالمللی فیلم مقاومت در نشست هم اندیشی با مستندسازان حاضر در این رویداد سینمایی گفت: امسال داوری مردمی برای آثار مستند صورت میگیرد و بهترین فیلم از حوزه مستند انتخاب میشود و داوری مردمی تنها منحصر به آثار سینمایی نیست.
به گزارش امتیاز؛ نشست هم اندیشی مسئولانِ پانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت با حضور محمد خزایی دبیر جشنواره و یزدان عشیری مدیر روابط عمومی و ارتباطات، ناصر درخشان مدیر ارزشیابی و دبیرخانه جشنواره با مستندسازان حاضر در این رویداد سینمایی به منظور هم فکری و تعامل برای تقویت جایگاه سینمای مستند، جذب مخاطب و بهبود کیفیت برگزاری جشنواره، عصر روز پنجشنبه 24 آبان در مجموعه فرهنگی هنری اسوه برگزار شد.
بر پایه این گزارش، محسن قیصری، مصطفی رزاق کریمی، پناه برخدا رضایی، حسین سبطی، سیدهاشم مرتضویان، ساتیار امامی، مجتبی لطفی کرامتی، محسن نقی زاده، محمدمهدی بهرامی نژاد، ساسان فلاح فر، محمد فرج صالحی، جواد موگویی، محسن اسلام زاده، حمید مشایخی، روح الله قاسمی، میثم صبوحی، محمدباقر شاهین، مظفر حسینخانی هزاوه، مرتضی بالیده، مهدی لارویی، سیدحسن یوسفی، سیدمهدی دزفولی، حمید عبدالله زاده، محمدرضا امامقلی، ناصر نادری، محمد دیندار، مجید کلهر، محمد زارع، هادی محمدی نسب، محمدرضا وطن دوست، یحیی رضایی، رضا فرهمند، حسن وزیرزاده، سیدمسعود امامی، امیر مهر یزدان، سیداحد میکائیل زاده، راهله صابری ابکوهی، زهرا مرجانی، مهدی مطهر، عرفان طالبی از جمله مستندسازان حاضر در این نشست هم اندیشی بودند.
در ابتدای این نشست، یزدان عشیری خطاب به فیلمسازان مستند گفت: جشنواره مقاومت با همراهی سینماگران داخلی و فیلمسازانی که در حوزه سینمای ضد سلطه دغدغه مند هستند، برگزار میشود و پنجم آذر در تالار وحدت و نهم آذر در برج میلاد اختتامیه برگزار خواهد شد و دو مجموعه سینمایی فلسطین و عصر جدید میزبان این رویداد فرهنگی و هنری است.
عشیری ادامه داد: در این دوره از جشنواره بخشهای متعددی به خصوص در آستانه چهل سالگی انقلاب داریم و به برنامههایی در این حوزه نیاز داشتیم که در ساختار مسابقه ملی، مسابقه بینالملل شامل فیلمهای کوتاه، بلند، مستند و روایت نو، بخش جلوه گاه نو، چهل سال سینمای مقاومت و... بگنجد.
عشیری از داوری مردمی فیلمهای مستند برای نخستین بار در این جشنواره خبر داد و افزود: آثار مستند مانند فیلمهای سینمایی با کمک مردم و تماشاگران داوری میشوند و در کنار این بخشها سالنهای مجزا در مجموعه عصر جدید برای تماشای فیلمهای مستند در نظر گرفته شده است و در حوزه روابط عمومی از راهنمایی شما برای استفاده از حداکثر ظرفیت سینمای مستند کمک خواهیم گرفت.
خزاعی با اشاره به اینکه حدود 400 اثر مستند به دبیرخانه جشنواره آمد و ما مجبور میشویم60 اثر تا 65 اثر انتخاب کنیم، ادامه داد: این محدودیت به دلیل شکل برگزاری جشنواره است که شامل تمام قالبهای فیلم کوتاه، بلند و سینمایی است. ما سه نوع فیلم در حوزه مستند داریم؛ یکی فیلمهایی که از تلویزیون نمایش داده شدند. دوم فیلمهایی هستند که تنها در جشنواره نمایش داده شدند و سوم فیلمهایی هستند که در جشنواره مقاومت از آن ها رونمایی میشود و حدود 26 فیلم هستند. سایر آثار از بین 60 اثر 38 فیلم هستند که یا در جشنوارههای دیگر حضور داشتند یا در تلویزیون پخش شدند و جدولها بر همین اساس چیده شده است.
دبیر جشنواره بینالمللی فیلم مقاومت افزود: اگر چه جشنواره تلاش کرده که به گونهای برنامهریزی شود که به این بخش از آثار بیمهری نشود با این حال، پیشنهاد دادم در این دوره صحبت کنیم تا نظرات خود فیلمسازان بشنویم که چه کارهایی برای بهتر دیده شدن فیلمهای مستند در زمینه اکران باید انجام دهیم. جالب است که بیش از 200 اثر از میان بیش از 700 اثر ایرانی را شرکتهای خصوصی تهیه کردهاند. خیلی از فیلمسازان ما به صورت خودجوش شروع به ساختن کارشان کردهاند و به هرحال باید حمایتی از آنها صورت گیرد.
او با اشاره به داوری مردمی برای آثار مستند به عنوان یکی از کارهای جشنواره افزود: بهترین فیلم از حوزه مستند انتخاب میشود و داوری مردمی تنها منحصر به آثار سینمایی داستانی نمیشود. مجموعه آثار شما در اختیار میهمانان خارجی قرار میگیرد. ما از کشورهای مختلف دعوت میکنیم و شاید شما این مهمانان را نبینید و شاید تبادل اطلاعات موجب حضور بهتر آثار شما در کشورهای خارجی شود.
خزاعی با اشاره به راه اندازی هفتههای فیلم خارج از کشور توضیح داد: امسال قصد داریم مستند نیز در بین این آثار باشد و قصد داریم آثاری را انتخاب کنیم که با کشور مبدأ همسان باشد و در هفتههای فیلم نمایش داده میشود.
دبیر پانزدهمین جشنواره بینالمللی مقاومت درباره هدف این جلسه بیان کرد: هدف این است که چه کارهایی انجام دهیم تا در آینده برای سینمای انقلاب و مقاومت فضای جدیتری ایجاد کنیم.
در ادامه سینماگران مستند بخشی از پیشنهادات و انتقادات خود را نسبت به فیلمها به ترتیب بررسی کردند. یکی از مستندسازان انتقادی در این رابطه مطرح کرد که چطور فرصت را برای فیلمهایی که دیده نشدند، فراهم می کنید، چون بسیاری از فیلمهایی که در جشنواره نمایش داده میشود، دیده شدند و بعضی ناشناخته باقی میمانند. این سینماگر همچنین درباره برنامههای جشنواره برای استمرار اکران فیلمهای حوزه مقاومت پرسشهایی مطرح کرد.
محسن قیصری پیشنهاد داد: با توجه به ظرفیت فیلمهای مستند به نظر میرسد لازم است فیلمهای مستند به صورت سالانه به نمایش در بیایند.
خزاعی با تایید نظر این مستندساز گفت: ما کارنامه دو سال سینمای مستند را بررسی میکنیم و دوستان معمولا دو سال نمیتوانند برای رونمایی آثارشان در جشنواره مقاومت صبر کنند. جشنواره مقاومت این قابلیت را دارد که در بخش مستند به صورت سالانه برگزار شود و کثرت و کیفیت آثار در حوزه مستند بالاست. ما این فضا را برای فیلمسازان فراهم میکنیم و آنها میتوانند کنار ما برای فیلمهای خود تبلیغ کنند.
در ادامه این جلسه درباره بحث پخش تلویزیونی آثار، چگونگی حمایت از فیلمسازان برگزیده و استفاده از ظرفیت دانشگاه برای نمایش مستند اشاره شد که خزاعی درباره آنها گفت: قول میدهم که با نهادهای مرتبط با حوزه مقاومت جلسهای برگزار کنیم و به طور مشخص بگوییم چه کاری برای فیلمسازان برگزیده میتوانیم انجام دهیم. معمولا هر قولی که میدهم به آن عمل میکنم و تا قبل از شروع جشنواره وضعیت حمایت از فیلمهای بعدی فیلمسازان را مشخص میکنم.
او درباره پخش تلویزیونی آثار نیز عنوان کرد: حق رایت آثار متعلق به جشنواره نیست و هر کدام از فیلمها تهیه کننده مستقل دارند که حق تصمیم درباره پخش آثارشان دارند و باید رضایت تمام فیلمسازان باشد.
خزاعی در خصوص دعوت از افراد خارجی خاص و مرتبط با حوزه مقاومت بیان کرد: در همه دورهها سعی شده از این چهرهها دعوت کنیم. از خانواده راشل کوری دعوت کردیم و حتی، به عنوان مثال از عماد برناد دعوت کردیم که اسرائیل اجازه حضور به او در جشنواره مقاومت را ندارد. امسال دو فیلم پذیرفته شده در بخش مسابقه به دلیل فشار در فضای فرهنگی دولت آمریکا انصراف دادند و چندین ایمیل به ما برای انصراف دادند.
دبیر پانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت با اشاره به اینکه برای اولین بار است که فیلمهای سینمایی در آن سوی مرزها به کمک جشنواره مقاومت نمایش داده میشود، درباره اکرانهای کشوری این جشنواره توضیح داد: به کمک جشنواره مقاومت در دورهای نمایش فیلمها در تمامی مناطق مرزی صورت گرفته، در یک مقطع برنامه ریزی کردیم تا در سطوح دانشگاها، زندانها و حتی، حوزههای علمیه هم فیلم نمایش بدهیم. در دورهای از ظرفیت اکران مردمی عمار استفاده کردیم. در دو سال گذشته به طور همزمان در 12 استان به طور همزمان جشنواره را برگزار میکردیم و در سالهای بعد اکرانها در مناطق محروم و مرزی بود.
اسماعیل سپهوند نویسنده کتاب «بلدچی» مطرح کرد:
«بلدچی»؛ جامعترین خاطرهنگاری دفاع مقدس لرستان
اسماعیل سپهوند، نویسنده «بلدچی»، با اشاره به نگاه متفاوت این کتاب به ۸ سال جنگ تحمیلی، گفت: جلد دوم کتاب «بلدچی» مربوط به خاطرات سال ۱۳۶۵ است؛ سالی که باید سرنوشت جنگ مشخص میشد.
به گزارش امتیاز، اسماعیل سپهوند نویسنده کتاب «بلدچی» بیان کرد: جلد دوم کتاب «بلدچی» مربوط به خاطرات سال ۱۳۶۵ است؛ سالی که باید سرنوشت جنگ مشخص میشد. از ابتدای سال ۶۵ با تک عراق به منطقه، عملیات والفجر ۹ آغاز شد و پس از آن تک عراق به دربندی خان انجام گرفت؛ سپس در حین شناسایی دربندی خان، عملیات حاج عمران آغاز شد.
وی افزود: عراق سعی میکرد شهر پیرانشهر را بگیرد. وقتی شرایط سخت شد به لشکر ۵۷ دستور دادند منطقه دربندیخان را رها کرده و نیروها به سمت منطقه عملیاتی حاج عمران بروند.
نویسنده کتاب «بلدچی» عنوان کرد: پس از آن مجددا شناسایی منطقه دربندیخان انجام شد و قرار بود عملیات بزرگی در آن منطقه صورت گیرد. عملیات لو رفت و عراق منطقه را بمباران کرد و تلفات شیمیایی زیادی داشتیم.
وی بیان کرد: پس از اتمام این عملیات ما را به منطقه نوسود برای شناسایی منتقل کردند که آن عملیات نیز منتفی شد و بعد از آن عملیات کربلای ۴ انجام شد که در این عملیات نیز شرکت کرده و پس از آن نیز عملیات کربلای ۵ آغاز شد.
سپهوند تصریح کرد: جلد دوم کتاب «بلدچی» در ادامه جلد اول است؛ در واقع چهار جلد آن در ادامه هم است. نگارش خاطراتم به اتمام رسیده و بازخوانی، ویرایش و فرایند آمادهسازی کتاب در حال انجام است.
وی در مورد بازخورد جلد اول کتاب «بلدچی» بیان کرد: متاسفانه یکی از مشکلاتی که در کشور داریم این است که فرهنگ کتابخوانی در جامعه ضعیف است؛ بهویژه در استان لرستان. اما با این حال و بدون تبلیغات هر کسی این کتاب را خوانده از آن تاثیر گرفته. استقبال در قشر جوان بیشتر بوده و این برای من ارزشمند است.
وی ادامه داد: تلاش کردم مطالب کتاب را با اسناد دفاع مقدس تطبیق بدهم. متن برخی اسناد مکتوب و صوتی در پینوشتها آمده است.
سپهوند در مورد جزئیپردازی و حجم قابل توجه خاطراتش گفت: اغلب راهکارهای عملیات را با دوربین به دست میآوردیم و بعد از آن هم با نقشه بررسی میکردیم. بهکرات مسیر را برای مسئولان ردههای مختلف لشکر توضیح داده و شب عملیات گردانها را هدایت میکردیم. پس از عملیات بین خودمان خاطرهگویی را شروع میکردیم و پس از جنگ نیز در جمع دوستان بازهم خاطرات را مرور میکردیم؛ بعد از جنگ نیز برای تفحص به مناطق عملیاتی رفته و حدود دو ماه آنجا بودیم. همه این اقدامات در ثبت خاطرات در ذهن بنده تاثیرگذار بودهاند.
اخبار
«داش آکل» در فرهنگسرای ارسباران اکران و نقد می شود
فیلم سینمایی «داش آکل» به کارگردانی محمدعرب یکشنبه 27 آبان ماه 1397 ساعت 18 در فرهنگسرای ارسباران نمایش داده شده و پس از آن با حضور عوامل نقد و بررسی میشود.
به گزارش امتیاز، «داش آکل» برگرفته از قصه «صادق هدایت» با فیلمنامه منصور براهیمی رابطه عاشقانهای را روایت میکند که لوطیان هنوز پس از گذشت سالها همچنان آواز عشق مرجان را سر میدهند. درخلاصه داستان فیلم آمده است: من میدونم جای تو، تو قلب من کجاست.... ولی.... نمیدونم.... اصلاً جایی تو قلب تو دارم یا نه؟... تو منو قبول کردی فقط به خاطر...؟
محمد عرب کارگردان، کورش جاهد کارشناس سینما و جمعی دیگر از عوامل و بازیگران فیلم مهمانان چهارصد و هشتاد و نهمین نشست باشگاه فیلم تهران هستند.
حسین یاری، مهران غفوریان، هلیا امامی، محمدرضا شریفینیا، فاطمه گودرزی، علی صادقی، مهرداد ضیایی، نیما شاهرخشاهی، ارژنگ امیرفضلی، امیرحسین صدیق، قدرتالله صالحی، اللهقلی نظری، محسن افشانی، ارسلان قاسمی، علی مسعودی، امین ایمانی، رضا عزیزی، ایمان صفا، رضا هاشمی، علیرضا بابایی، صادق حدادی، طاها عرب، محمدرضا زاهدی بازیگران این فیلم سینمایی هستند.
علاقمندان برای حضور دراین نشست میتوانند به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی بالاتر از پل سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه و یا با شمارههای 20- 22872818 تماس بگیرند.
«میز خدمت» بنیاد رودکی راه اندازی شد
به منظور ارائه خدمات بهتر و تکریم از ارباب رجوع میز خدمت بنیاد رودکی فعال گردید .
به گزارش امتیاز، نظر به دستور دولت با هدف تسهیل در ارائه خدمات به ارباب رجوع و توسعه فعالیت ها میز خدمت و دبیرخانه این بنیاد در قسمت در ورودی تالاروحدت راه اندازی و اتصال به سیستم مکاتبات دولت (سیماد) برقرار شد . میز خدمت به عنوان یک مرکز ارتباطات در سازمان است که تنها نقطه تماس میان سازمان و گیرندگان خدمت به شمار میرود و هدف این میز ارائه خدمات بههنگام و کارآمد به ارباب رجوع است.از این پس هنرمندان و مراجعین محترم جهت بهره برداری از اطلاعات مورد نیاز و ارائه نامه ها و درخواست های خود می توانند به میز خدمت بنیاد رودکی واقع در در ورودی تالار وحدت مراجعه نمایند.
آثار هنرمندان صنایع دستی و تجسمی دردانشگاه شریف
کارگاه آموزشی سیر تولید هنرهای صنایعدستی و نمایشگاه آثار قرآنی در دانشگاه صنعتی شریف به همت مدیریت فرهنگی هنری منطقه 9 از روز شنبه 26 الی30 آبان ساعت 8 لغایت 18 برپاست.
به گزارش امتیاز، کارگاههای سیر تولید هنرهای صنایعدستی و نمایشگاه آثار هنری باهدف ترویج فرهنگ و هنر تیرههای مختلف اقوام و حفظ ارزشها، دستاوردها ،همزمان با برگزاری جشنواره ملی فرهنگ و هنر اقوام ایرانی در دانشگاه صنعتی شریف برپا میشود
نمایشگاهی از آثار نفیس قرآنی در حوزه تجسمی و صنایعدستی وسیر تولید هنرهای صنایع دستی شامل پیکرههای چوبی ،چرمدوزی ،معرق چوب ، خوشنویسی ،سفال و سرامیک ،نقاشی سفال ،مینیاتور ،معرق کاشی است که بهصورت رایگان به آموزش علاقهمندان می پردازد.
تلاش بر این است که دانشجویان عزیز علاوه بر مأموریت اصلی خود یعنی تحصیل و رشد علمی درزمینه های اجتماعی فرهنگی و فعالیت های هنری نیز فعال باشند
شهروندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره تلفن 66688553 تماس بگیرند.
اخبار
«نوای اسرار آمیز» در تالار رودکی خوانده می شود
نمایشنامه خانی «نوای اسرار آمیز» به کارگردانی وحید اخوان ، یکم تا هشتم آذر ماه در تالار رودکی اجرا می شود .
به گزارش امتیاز، گروه تاتر کلاسیک؛ نمایشنامه نوای اسرار آمیز نوشته اریک امانوئل اشمیت را به کارگردانی و باز نویسی وحید اخوان و ترجمه شهلا حائری 1 تا 8 آذر ماه در تالار رودکی می خواند.
این نمایشنامه یک درام عاشقانه است و در خلاصه نمایش ؛ مردی بعنوان خبرنگار با نویسنده ای مشهور که بتازگی کتابی در خصوص « عشق « نوشته است قرار مصاحبه می گذاردو ..
در این نمایش نامه خانی ؛ ایرج راد ، ناصر ممدوح و مهناز میرزایی هنرنمایی می کنند .
دیگر دست اندر کاران این برنامه ؛ دستیاران کارگردان :آسیه عطوفی،نغمه نوذری،قدرت رهبری ،طراح پوستر ؛ امیر اردستانی ،عکس ؛ امیر خدامی ، نوید توسلی ، تیزر ؛ افسانه محتشمی امیر بابک رضا زاده
نمایشنامه خوانی نوای اسرار آمیز اول تا هشتم آذر به تعداد10 اجرا در تالار رودکی به روی صحنه می رود . علاقه مندان جهت تهیه بلیت می توانند به سایت تیوال مراجعه کنند.
آوای چکاوک در تالار وحدت می پیچد
«ارکستر چکاوک» به سرپرستی رضا شایسته هشتم آذر ماه در تالار وحدت به روی صحنه می رود .
به گزارش امتیاز؛ سرپرست ارکستر چکاوک، در توضیح جدیدترین فعالیت های ارکستر از برگزاری برنامه ای ویژه و بسیار متفاوت با اجرای آثار آهنگسازان ارزنده موسیقی خبر داد.
رضا شایسته افزود؛ طبق برنامه ریزی های انجام شده ارکستر چاوک در روز پنجشنبه مورخ 8/9/1397 ساعت 21:30 در تالار وحدت اجرای کنسرت دارد.در این کنسرت آثار نوستالژیک قدیمی با تنظیمات جدید برای اولین بار در یک اجرای زنده به علاقه¬مندان ارائه خواهد شد.
در این برنامه تصمیم گرفتیم از حضور دو خواننده جوان موسیقی ایرانی به نام مجید حسین خانی شاگرد استاد زنده¬یاد ایرج بسطامی و استاد شاهزیدی و محمد افروز شاگرد استاد اکبر گلپایگانی (گلپا) استفاده کنیم.
من بر این باورم بعد از پیروزی انقلاب فقط سبک خوانندگی یک استاد بزرگ ترویج شد که تعداد زیادی از خوانندگان هم پیرو این سبک شدند و هنرمندان بزرگ دیگر که واقعا بر گردن موسیقی اصیل ایرانی حق دارند، به شکلی خانه نشین شدند.
این نوازنده ویولن در بخش دیگری از صحبتهای خود گفت: به نظر بنده مهمترین دلیلی که باعث شده موسیقی سنتی ما مخاطب کمی داشته باشد، تمرکز مردم روی شنیدن یک سبک خاص از موسیقی سنتی است. کما اینکه در این بین آثار تولید شده هم از کمترین تنوع برخوردارند که عرصه رقابتی هم برای آنها وجود ندارد.
شایسته در پایان تأکید کرد: هدف ما برای راهاندازی ارکستر «چکاوک» و برگزاری کنسرتهایی از این دست تلاش برای فاصله نگرفتن مردم با موسیقی اصیل ایرانی است که امیدوارم در هدفی که آن را آغاز کردیم موفق باشیم.
پایان اجراهای نمایش «روز پزشک» در مرکز تئاتر مولوی
نمایش «روز پزشک» به نویسندگی و کارگردانی فرزام رنجبر که از 20 مهرماه کار خود را آغاز کرده بود، شب گذشته 25 آبان ماه، اجرای پایانی خود را در سالن کوچک تئاتر مولوی و در میان استقبال تماشاگران به صحنه برد.
به گزارش امتیاز، بنا بر این گزارش امیر نوروزی، مهناز ذبیحی و غزل شجاعی در این نمایش به ایفای نقش می پرداختند.
علاوه بر این، امید اکبری (طراح صحنه و لباس)، فرزین رنجبر (طراح صدا)، محمد دارایی (طراح گرافیک و تیزر)، رومینا داوری (روابط عمومی و تبلیغات)، فرناز مرادی، امیرعلی سمیعی (دستیاران کارگردان) در این نمایش همکاری کردند.
گفتنی ست در حال حاضر نمایش های «کلفت ها» به کارگردانی علی اکبر علیزاد، «جان گابریل بورکمان» به کارگردانی سعید کریمی در سالن اصلی و «باد می وزد» به کارگردانی امیر نجفی در سالن کوچک مرکز تئاتر مولوی در حال اجرا هستند.
علاقهمندان برای دیدن نمایش های «باد می وزد»، «کلفت ها» و «جان گابریل بورکمان» که همه روزه - به جز شنبه ها- به ترتیب در ساعت های 17:30، 18:30 و 20:30 به صحنه میروند، میتوانند به مرکز تئاتر مولوی دانشگاه تهران به آدرس خیابان انقلاب، خیابان ۱۶ آذر، جنب باشگاه دانشجویان، مرکز تئاتر مولوی مراجعه کنند.
کار گاه آموزشی فرزند پروی با عنوان الفبای زندگی
در فرهنگسرای امام(ره)
فرهنگسرای امام(ره) کارگاه های آموزشی فرزند پروری را با عنوان» الفبای زندگی» را با هدف ایجاد رابطه مناسب بین والیدین و فرزندام روز یکشنبه 27 آبان ، ساعت 10برگزار میکند.
به گزارش امتیا ، در این کارگاه قباد حق محمدی در مورد بررسی اصول نکات کلیدی و طلایی، شایعترین اشتباهات تربیتی والدین، رفع ایجاد مشکلات رفتاری پرخاشگری، بررسی روشهایی که بهبود ارتباز نوجوان با والدین، تکنیک قانون گذاری برای نوجوانان، مقابله با پرخاشگریَ، آزادی و عزت نفس و ...... مطالبی رابیان می کند.
علاقه مندان جهت شرکت در این کارگاه می توانند 27 آبان ماه، ساعت10 به فرهنگسرای امام (ره) واقع در تهران میدان قدس (تجریش) خیابان شهید باهنر بعد از سه راه یاسر خیابان امیر سلیمانی فرهنگسرای امام (ره) مراجعه کنند.و یا جهت اطلاعت بیشتر با شماره تلفن 26100780 تماس بگیرند.
ششمین حضور بین المللی فیلم «امیر» در جشنواره مراکش
فیلم سینمایی «امیر» ساخته نیما اقلیما به تهیه کنندگی سید ضیا هاشمی بعنوان تنها نماینده سینمای ایران در جشنواره بین المللی فیلم رِبات مراکش حضور خواهد داشت.
به گزارش امتیاز؛ جشنواره بین المللی فیلم رِبات مراکش از جشنواره های معتبر آفریقایی است که به سینمای هنر و اندیشه می پردازد.
فیلم سینمایی «امیر» در بیست و سومین دوره از این جشنواره به عنوان تنها نماینده سینمای ایران در بخش مسابقه با ١٣ فیلم دیگر از کشورهایی چون، فرانسه، اسپانیا، سوریه، عراق، صربستان، تونس، لبنان ، بلژیک و گرجستان به رقابت می پردازد.«امیر» فیلمی در ژانر اجتماعی است و در خلاصه داستان آن آمده: یکی با کار، یکی با پول، یکی با زندگی، یکی هم با سیگار. همه خودشونو میکشن، فقط راهاشون فرق میکنه.
جشنواره بین المللی فیلم رِبات امسال از ١٦ تا ٢٢ نوامبر در مراکش برگزار می شود.
|
|
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3921/15639/58805
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3921/15639/58806
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3921/15639/58807
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3921/15639/58808
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3921/15639/58809
|
عناوین این صفحه
- فروش آنلاین فیلم به سراسر دنیا
- مستندهای مقاومت ظرفیت اکران سالانه دارند
- «بلدچی»؛ جامعترین خاطرهنگاری دفاع مقدس لرستان
- اخبار
- اخبار