|
معاون فرهنگی بنیاد سینمایی فارابی خبر داد:
حمایت بنیاد سینمایی فارابی از تولید ۱۰ فیلم با محور مقاومت
معاون فرهنگی بنیاد سینمایی فارابی از حمایت این نهاد سینمایی برای تولید ۱۰ فیلم سینمایی با محور مقاومت در دو سال اخیر خبر داد.
به گزارش امتیاز، مسعود نقاشزاده معاون فرهنگی و پژوهشی بنیاد سینمایی فارابی در حاشیه پانزدهمین جشنواره بینالمللی فیلم مقاومت که در سینما فلسطین در حال برپایی است اظهار کرد: بسیاری از کسانی که اخیراً از راهپیمایی اربعین بازگشتهاند، متفقالقولند که در میان افواه مردم عراق تقریباً هیچ سخنی از جنگ میان عراق و ایران نیست.
وی افزود: پیشتر هم در یک گزارش مبسوط راجع به عراق به این نکته اشاره شده بود که در هیچ مقطع تحصیلی در کتب درسی کشور عراق درباره این جنگ نمیخوانیم؛ شاید دلیل آن جنگهای متعددی است که عراق پس از آن جنگ از سرگذرانده و یا شاید شرمی نهفته از آغاز چنان جنگ گستردهای، دلیل این مهم است.
معاون فرهنگی بنیاد سینمایی فارابی تصریح کرد: به عکس در ایران، جنگ هشت ساله منشا اثر بسیاری بود، از خیابانها و کوچههایی که مزین به نام شهدای دفاع مقدس شدند، تا آثار هنری برگرفته از جنگ تحمیلی، جشنوارهها، شب شعرها، یادمانها و...
نقاش زاده با بیان اینکه بنیاد سینمایی فارابی نیز از بدو تاسیس در سال ۱۳۶۲، در بحبوحه جنگ و عملیات والفجر و خیبر، واحد جداگانهای را با عنوان واحد جنگ در خود جای داد عنوان کرد: یکی از وظایف این واحدها بررسی فیلمنامههایی با موضوع دفاع مقدس بود، امری که تا همین امروز و در شورایی تخصصی همچنان دنبال میشود و موجب شده تا بنیاد فارابی همواره یکی از نهادهای حامی سینمای دفاع مقدس باقی بماند.
وی ادامه داد: بسیاری از آثار شاخص در این زمینه یا به طور کامل تولید این بنیاد بودهاند و یا با مشارکت آن ساخته شدهاند. به گفته معاون فرهنگی و پژوهشی بنیاد سینمایی فارابی، آثاری همچون «دوئل»، «سجاده آتش»، «سفر به چزابه»، «گیلانه»، «حماسه مجنون»، «عصر روز دهم»، «چ»، «ویلاییها»، «ماجرای نیمروز» و «سرو زیر آب» از جمله این آثار هستند.
نقاش زاده گفت: هدف اصلی از تشکیل شورای تخصصی مقاومت، در سال گذشته رسیدن به آثار ارزشمند و جذاب در این حوزه است و از آنجا که تشخیص اولویتهای موضوعی، بررسیهای فنی و فرهنگی و تبیین روش کار مناسب در تولید یکی از اهداف مهم شورای مقاومت است، بنابراین ضرورت دارد تا براساس اولویتهای ملی و ظرفیت نهادهای مؤثر در بررسی و انتخاب متون ارائه شده، امکان تولید گزینههای مناسب مهیا شود.
وی تاکید کرد: این شورا سرفصلهایی از موضوعات مختلف را در دستور کار خود دارد. برگزاری منظم شورای تخصصی مقاومت بنیاد فارابی در ۱۸ ماه گذشته (قریب ۳۰ جلسه و بررسی بیش از ۶۰ طرح و فیلمنامه)، حضور صاحب نظران این عرصه در شورا، توجه ویژه به فیلمنامه با مشاوره و مراقبت از نگارش و سفارش فیلمنامه در این زمینه همه مبین توجه خاصی است که بنیاد سینمایی فارابی و سازمان سینمایی به مقوله دفاع مقدس و انقلاب اسلامی داشتهاند.
بر اساس اعلام معاون فرهنگی و پژوهشی بنیاد سینمایی فارابی، فیلمهای «دریاچه ماهی» به کارگردانی مریم دوستی، «ماجرای نیمروز» به کارگردانی محمد حسین مهدویان، «ویلاییها» از منیر قیدی، «امپراطور جهنم» به کارگردانی پرویز شیخ طادی، «سرو زیر آب» از محمد علی باشهآهنگر، «ماهورا» به کارگردانی حمید زرگرنژاد، «کنجانچم» به کارگردانی یاسمن نصرتی، «صدای منو میشنوید» به کارگردانی صادق پروین آشتیانی، «بی تار» به کارگردانی جمیل رستمی و «رد خون» به کارگردانی محمد حسین مهدویان از جمله فیلمهایی هستند که در زمینه دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و مقاومت در ۲ سال گذشته از سوی بنیاد سینمایی فارابی حمایت شدهاند.
نقاش زاده عنوان کرد: بنیاد فارابی همچنین از نگارش آثاری با موضوع دفاع مقدس و انقلاب اسلامی حمایت کرده و با کارشناسی و ارائه مشاوره به فیلمنامهها در جهت ارتقای آنها میکوشد، این فیلمنامهها در سال جاری در دستور کار حمایت بنیاد قرار گرفتهاند و بنیاد فارابی امیدوار است تا مرحله تولید پیش بروند.
پانزدهمین جشنواره بینالمللی فیلم «مقاومت» از ۵ تا ۹ آذر سال جاری در تهران برگزار میشود.
در دیدار علیرضا تابش با مدیرعامل الارز لبنان مطرح شد:
تأکید بر حضور سینمای ایران در بازار جهان اسلام
«علیرضا تابش» مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، عصر سه شنبه ۶ آذر ۹۷، در حاشیه پانزدهمین جشنواره بینالمللی فیلم مقاومت با «علی ضاهر» مدیرعامل شرکت الارز لبنان دیدار و گفتوگو کرد.
به گزارش امتیاز، در این دیدار که پیرو امضای تفاهم نامه پیشین در ۲۵ خرداد ۹۴ صورت گرفت، بحث و گفتوگو درباره: تسهیل در روند اکران فیلمهای ایرانی در سینماهای لبنان، دوبله و زیرنویس فیلمهای ایرانی به زبان عربی، بازاریابی فیلمهای ایرانی با کیفیت مطلوب برای نمایش خانگی لبنان و همکاریهای سینمایی در حوزه کودک و نوجوان، صورت گرفت.
در این دیدار «علی ضاهر» به استقبال مردم لبنان از فیلمهای ایرانی اشاره کرد و از همکاریهای بنیاد سینمایی فارابی طی دو سال اخیر برای اکران فیلمهای ایرانی در لبنان تشکر کرد.
وی با اشاره به حضور هنرجویان لبنانی در کلاسهای آموزشی دارالفنون، همزمان با جشنواره جهانی فیلم فجر، از رضایت هنرجویان لبنانی از این دوره آموزشی خبر داد. علی ضاهر در بخش دیگری از صحبتهای خود، استفاده از تجارب سینمای ایران در برگزاری جشنوارههای سینمایی در لبنان را ضروری دانست.
در این دیدار که «رائد فریدزاده» معاون امور بینالملل بنیاد سینمایی فارابی نیز حضور داشت، «علیرضا تابش» ضمن اظهار خوشوقتی از ملاقات مجدد با «علی ضاهر»، با اشاره به تولید و نمایش فیلمهای سینمایی با مضامین انسانی و فرهنگ پایداری، بر مبانی استراتژیک بنیاد سینمایی فارابی مبنی بر حضور جدی سینمای ایران در بازار جهان اسلام – به ویژه سینماهای لبنان- تأکید کرد.
پانزدهمین جشنواره بینالمللی فیلم «مقاومت» از ۵ تا ۹ آذر سال جاری در تهران برگزار میشود.
استقبال پرشور از کارگاه علی نصیریان در چهارمین روز جشنواره فیلم مقاومت
علی نصیریان: بازیگر وسیله دست کارگردان نیست
کارگاه انتقال تجربه با حضور علی نصیریان و کامران ملکی مجری امروز در ساعت ۱۵ در سالن سینما فلسطین ۲ برگزار شد.
به گزارش امتیاز؛ علی نصیریان در ابتدای نشست ضمن ابراز خوشحالی از دیدار با اهالی هنر و به ویژه جوانان و ارزشمندی این جلسات عنوان داشت: من در اواخر دهه ۲۰ و در سال ۱۳۲۹ وارد اولین کلاس تئاتر شدم، در این دوره اطلاعات، کتاب ها و دیدنی ها قابل دسترس است و انقلابی که در ارتباط مجازی و اینترنت به وجود آمده قابل قیاس با گذشته نیست.حتی در حال حاضر رفت و آمد به غرب همانند گذشته نیست و ارتباطات بیشتر شده است. نصیریان در ادامه گفت: شاید بسیاری از جوانان در کار هنر به تمرین و استمرار اهمیت ندهند در حالی که بخشی از هنر استعداد ذاتی و کسب فرهنگ و تحصیل است اما بحث مهم هنر تمرین است. همان گونه که در موسیقی ساز و وسیله نواختن دارید، در سینما ساز بدن، تنفس، صدا، بیان، تخیل و خلاقیت شما است و همه این ها وسایلی است که شما باید با آن کار و تمرین کنید. بخشی از یادگیری تمرین با خود است که شما را غنی خواهد کرد. بازیگر فیلم سینمایی گاو گفت: بازیگر باید براساس متن که به او داده می شود شخصیت را بسازد، در دنیا بازیگری که کار ندارد در ورک شاپ ها شرکت می کند تا از فرم ، خلاقیت، تجسم و شخصیت خارج نشود. اگر مدتی با صدا و بدن کار نکنید درست عمل نخواهد کرد.دوره های آکادمیک کافی نیست و نمی تواند فرد را به هنرمند تبدیل کند بلکه مقدمات کار است و باید کار و تمرین و شرکت در ورک شاپ ها را داشته باشد. نکته دیگر آن که در دوره ما محافل و جمع های هنری برگزار می شد و در آن بحث و گفتگو هایی صورت می گرفت که بسیار مهم بود. در واقع مجموعه اطلاعات در دسترس در زمینه ادب و هنر و ادبیات بخش مهمی از پشتوانه فرهنگی هنرمند تئاتر و سینما است. او افزود: شناخت و خواندن شعر و رمان نیز اهمیت دارد چون تخیل شما را بیدار می کند.نصیریان در خصوص باری گرفتن کارگردان از بازیگران بیان داشت: کارگردان نباید از بازیگران بازی ی گیرد، چون بازیگر خود یک فرد خلاق است که مسئولیت کاری را که به عهده او گذاشته شده با توجه به ریتم کار بر عهده گیرد،باید کارگردان و بازیگر با هم گفتگو کنند و هماهنگ باشند ولی بازی در محدوده خلاقیت بازیگر است. بازیگر وسیله دست کارگردان نیست. وی در پاسخ به سوال باری تکراری بازیگران گفت: این ها حاشیه کار ما است و اگر بازیگری خود را تکرار کند به ضعف بازیگری و یا انتخاب های او بستگی دارد. بازیگر خلاق خود یک نویسنده و خالق شخصیت است.
بازیگر فیلم سینمایی بوی پیراهن یوسف گفت: درباره ارتباط حس بازیگر با فیلم نامه بیان داشت: هرکسی به گونه ای است و من زمانی که فیلمنامه را می خوانم حس می کنم که آیا می توانم این کار را انجام دهم یا خیر و سپس مطالعات به من کمک می کند که آیا تصمیم بگیرم و یا دچار تردید شوم.
او در ادامه افزود: در گذشته سبک ها و شیوه کاری خیلی خط کشی می شد در حالی که باید دید متن به دنبال بیان چیست تا آن را هدایت کنید. به نظرم پایبند شیوه خاصی شدن خیلی مطلوب نیست، آنتوان چخوف نویسنده رئالیست است اما گاهی در متن هایش سوررئال و سبک های دیگر هم دیده می شود. در این روزگار در یک سبک ماندن ماندگار نیست و خلاقیت و نوآوری باید وجود داشته باشد چون کار خلاقه می تواند کار را از حالت رئال در بیاورد و یا برعکس. اصولاً در کار هنوز ی همانند علم فرمول فیکس شده وجود ندارد و بیشتر جنبه خلاقه داریم که هنرمند باید آن را کشف کند. نصیریان درباره روش های بازیگری که گفته می شود کهنه شده توضیح داد: همه این روش ها برای ارائه بهتر است تا با تماشاگر ارتباط بهتر داشته باشید، در زمانه ای زیست نمی کنیم که بازیگر خود. ا در یک چارچوب قرار دهد. وی افزود: در دوره ما روی صحنه صحبت کردن عادی بین دو نفر غیر قابل قبول بود و باید اکت و درام های درون دو نفر اتفاق می افتاد که از لحاظ حسی ارائه می شد و بسیار جذاب بود و گیرایی نمایش به آن بود. باید با توجه به متنی که در اختیار دارید ببینید از شما چه می خواهد و با آن شم خلاق و تخیل این صحنه را چگونه باید بازی کرد، امروز و به ویژه در هنر دنیای سرسپردن به موضوع و کسی نیست چون هنر در حال تحول است و هیچ چیز پایدار نیست.
انتقاد از پخش زودهنگام بانوی عمارت
کارگردان سریال «بانوی عمارت» درباره پخش زودهنگام این سریال عنوان کرد که این مساله باعث شده است هنوز بخشی از مراحل پس از تولید باقی بماند.
عزیزالله حمیدنژاد در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به پخش زودهنگام سریال «بانوی عمارت» از شبکه سه سیما بیان کرد: به دلیل پخش زودتر از موعد سریال «بانوی عمارت»، انجام بخشی از مراحل فنی این سریال همچنان ادامه دارد.
وی درباره مراحل سنگین و طولانی پس از تولید این سریال عنوان کرد: سریالی که در حدود یک سال برای تولید آن زحمت کشیده شده است حداقل باید چهار ماه پستولید داشته باشد اما فقط ۲ ماه به ما فرصت داده شد تا آن را به آنتن برسانیم.
حمیدنژاد در پایان با اشاره به تیتراژ این سریال گفت: یکی از مواردی که هنوز درگیر تنظیم آن هستیم تیتراژ مجموعه «بانوی عمارت» است که در قسمت های ابتدایی آنطور که باید مطابق شان مخاطب نیست. قطعا از هفته آینده تیتراژ کامل و نهایی سریال تقدیم مخاطبان خواهد شد.
سریال «بانوی عمارت» به تهیه کنندگی مجید مولایی این شب ها ساعت ۲۰:۴۵ از شبکه سه سیما روی آنتن می رود و قسمت اول آن شب گذشته ششم آذر ماه پخش شد.
بهروز افخکی دوباره می تازد:
«جشنواره فجر» شبیه سیرک است!
بهروز افخمی در نشست «گفتمان فرهنگی انقلاب» ضمن اشاره کممایه شدن و ازهم پاشیدگی «سینما» در جهان، جشنواره فیلم فجر را به «سیرک» تشبیه کرد.
به گزارش امتیاز و به نقل از ستاد خبری پانزدهمین جشنواره «فیلم مقاومت»، نشست «گفتمان فرهنگی انقلاب» با حضور وحید یامینپور به عنوان مجری جلسه، ابراهیم فیاض استاد دانشگاه و بهروز افخمی کارگردان و فیلمساز در سالن شماره ۲ سینما فلسطین برگزار شد. در ابتدای این نشست وحید یامینپور درباره ضرورت پرداختن به موضوع «گفتمان فرهنگی انقلاب» و تلقی از غرب گفت: تلقی ما از غرب متفاوت است و به تدریج به ایده گذر از غرب رسیدیم و رگههای چنین اندیشهای از دهه ۳۰ و ۴۰ با رویکردهای چپ و ایدههای عدالت گرایانه علیه نظام لیبرال سرمایهدار بوده است و نه علیه غرب. ما قصد داریم نسبت یکی از محصولات تکنولوژیک غرب؛ یعنی سینمای خودمان را با غرب بسنجیم و این پرسش را مطرح کنیم که آیا اصلا سینمای ما وجود دارد؟ آیا امکان تعیین مرز و مصادیقی برای غرب وجود دارد یا سخن گفتن از چنین موضوعی دوگانه است.
هم غربگرایی غلط است و هم غربستیزی
در ادامه ابراهیم فیاض با بیان اینکه هم غربستیزی و هم غربگرایی غلط است، عنوان کرد: این عقیده ما را از واقعیت دور میکند و به طور کلی عشق و نفرت مانع شناخت ما از واقعیت میشود. ما زمانی به غرب دشنام میدادیم و زمانی عاشقش میشدیم. مارکیسیستها اول غربستیز و بعد به شدت غربگرا شدند. هنوز هم ما رقابت انگلیس و آمریکا را در ایران داریم. میگویند هرکس با هرچه دشمنی کند، مثل خودش میشود و امروز ما در بسیاری از جنبهها بدتر از غربیم. فیاض با بیان اینکه غرب شناسی به معنای تام، هنر امروز است و باید بررسی کنیم چه چیزی مربوط به ماست، افزود: در حقیقت ما چیزی از خودمان نداریم و اگر داشته باشیم، تقلیدی است. اگر تکنولوژی غربی است، سبک زندگی خود را تولید می کند و سبک زندگی بدون اخلاق و تکنولوژی نمی شود. در نتیجه رابطه اخلاق با تکنولوژی است و سینما از این بعد کاملا غربی است. وی در پاسخ به این پرسش که «آیا وجه الهی دین که ماهیت معنوی دارد با اقتضای تکنولوژیک سینما همخوانی دارد یا نه؟»، گفت: از بعد تکنولوژی سینما کاملا دینی است، چون تاریخ نمایش از یونان شروع شد و بعد هم تئاتر و سینما به وجود آمد، بنابراین بعد تکنولوژی هم دینی است. بعد دیگر رسانهای است که در اینجا بحث علوم انسانی به میان میآید که اگر بحث دیجیتال راه بیفتد، چه اتفاقی برای رسانه میافتد.
سینما بهطور کلی کممایه شده است
در ادامه بهروز افخمی نیز درباره شکل و شمایل فیلمسازی خود گفت: وقتی خودم فیلم میسازم، تفاوتها و شباهتهایی با فیلمسازان دیگر دارم. برخی فیلمسازان در سینمای غرب و مثلا آمریکا رشد کردند و بیشتر سینمای آمریکا را میپسندند.افخمی با اشاره به افت سینمای آمریکا افزود: معتقدم سینما به طور کلی افت کرده و کم مایه شده است و در معرض از هم پاشیدگی قرار گرفته است. دیجیتالی شدن، راحتی دسترسی به ابزار سینمایی و رادیکالیزه شدن باعث سختی فیلمسازی شده و ساختن فیلمهای واقعی سخت است. وی با توضیح مفهوم «فیلمساز مستقل» از نظر خود بیان کرد: فیلمساز مستقل کسی است که از حمایت هیچ سفارش دهندهای برخوردار نباشد و ساخت فیلم مستقل با تصمیم شخصی هر روز سختتر میشود. باید یادآوری کنم که منظورم از این نوع سینما، سینمای غیرقابل فهم و هنری نیست. هر اثر هنری یکه است و در هیچ دستهبندی واقعی قرار نمی گیرد. افخمی یادآوری کرد: هنر از راه و رسم و اصول زیبایی شناسی پیروی میکند که همان منطق صوری و ارسطویی است و به نظرم بسیار زیبا است. اگر قرار باشد فیلمی فرم داشته باشد، خود به خود به «معنا داشتن» اشاره میکند.
به انتخاب هیات ملی نقد؛
«کتاب سبز» بهترین فیلم سال شد
هیات ملی نقد روز سه شنبه ۲۷ نوامبر فهرست برندگان سال ۲۰۱۸ را اعلام کرد.
به گزارش ورایتی، هیات ملی نقد (National Board of Review) روز سه شنبه ۲۷ نوامبر (۶ آذر) فهرست برندگان سال ۲۰۱۸ را اعلام کرد. «کتاب سبز» با بازی ویگو مورتنسن به عنوان بهترین فیلم سال انتخاب شد.
با اعلام فهرست برندگان هیات ملی نقد در آمریکا، جایزه بهترین فیلم سال به «کتاب سبز» ساخته پیتر فارلی با بازی ویگو مورتنسن و ماهرشالا علی رسید. بدین ترتیب با توجه به جایزه انتخاب مردمی جشنواره تورنتو و نیز کسب این جایزه، «کتاب سبز» را از همین امروز می توان یکی از شانس های اصلی دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم سال قلمداد کرد.
از دیگر جوایز مهم امسال می توان به جایزه بهترین کارگردانی اشاره کرد. این جایزه را بردلی کوپر برای «ستاره ای متولد شده است»؛ نخستین فیلمش در جایگاه کارگردان به دست آورد. «ستاره ای متولد شده است» با کسب سه جایزه بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر زن و بهترین بازیگر مکمل مرد موفق ترین فیلم جوایز امسال لقب گرفت.
یکی دیگر از جوایز مهم امسال به پل شریدر فیلمنامه نویس چیرهدست آمریکایی رسید و شریدر جایزه بهترین فیلمنامه اصلی را برای فیلم «اولین اصلاح شده» کسب کرد. با توجه به جایزه بهترین فیلمنامه گاتهام که روز گذشته به شریدر رسید به نظر می رسد سرانجام خالق شاهکارهای «راننده تاکسی» و «گاو خشمگین» نامزد جایزه اسکار شود و البته حتی این جایزه را با خود به خانه ببرد.
در سال های اخیر فیلم های «پست»، «منچستر بای دسی» و «مکس دیوانه: جاده خشم» جایزه بهترین فیلم را به دست آورده بودند.
مراسم اعطای جوایز هیات ملی نقد در تاریخ ۸ ژانویه ۲۰۱۹ (۱۸ دی) در شهر نیویورک برگزار میشود.
یادداشت
جمشید مشایخی بخشی از میراث تصویری روزگار ماست
علیرضا تابش مدیرعامل فارابی
«سپاس خود را از آقای حمید کاویانی کارگردان فیلم «بن بست وثوق» اعلام میدارم که به بهانه واپسین نقش آفرینی جمشید مشایخی در فیلمش، شامگاه سهشنبه ششم آذرماه ۹۷ جشنی بهمناسبت هشتاد و پنجمین زادروز این هنرمند مردمی در خانه هنرمندان ایران برپا کرد؛ جشنی که با حضور دوستداران هنر و هنرمندان سینما در محیطی صمیمی و باشکوه برگزار شد.
نقشهایی که استاد جمشید مشایخی در سینما، تئاتر و تلویزیون ایران ایفا کردهاند جزئی از میراث تصویری روزگار ماست، آقای مشایخی جدا از اینکه کمال الملک سینمای ایران هستند به دلیل توجه ویژهشان به مسایل و دغدعههای اجتماعی، شاید در میان هنرمندان این سرزمین منحصر به فرد باشند. به عنوان نمونه پادرمیانی ایشان درباره مسایل مربوط به فوتبال ایران و دلجویی از «لیونل مسی» در حافظه و تاریخ این مردم ثبت شده است.
همچنین در هنرهای نمایشی، اقبالی که به جوانان فیلمساز داشته و دارند، اگر نگوییم بی مانند است، بسیار نادر و کمیاب بوده، تا جایی که حمایت ایشان از این نوجویان عرصه فیلمسازی، قطعا از یادگارهای ارزشمند ایشان محسوب میشود.
ویژگی منحصربهفرد استاد جمشید مشایخی که حقیقتاً، استاد را از دیگر هنرمندان، متمایز میسازد، مردمی بودن ایشان است و ملت ایران، ترجیعبند معروفشان را که «من خاک پای مردم ایران هستم» را هیچگاه فراموش نخواهندکرد.
عمر و عزت شان روزافزون و سایهشان مستدام.»
|
|
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3929/15709/59108
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3929/15709/59109
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3929/15709/59110
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3929/15709/59111
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3929/15709/59112
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3929/15709/59113
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3929/15709/59114
|
عناوین این صفحه
- حمایت بنیاد سینمایی فارابی از تولید ۱۰ فیلم با محور مقاومت
- تأکید بر حضور سینمای ایران در بازار جهان اسلام
- علی نصیریان: بازیگر وسیله دست کارگردان نیست
- انتقاد از پخش زودهنگام بانوی عمارت
- «جشنواره فجر» شبیه سیرک است!
- «کتاب سبز» بهترین فیلم سال شد
- یادداشت