|
اعلام ضوابط و جوایز بخش فیلم دهمین جشنواره بین المللی «سیمرغ»
دهمین جشنواره بین المللی «سیمرغ» با هدف حمایت از تولیدات دانشجویی و شناسایی استعدادهای جوان در حوزه فیلم در رشتههای فیلم کوتاه داستانی، فیلم مستند، تیزر و نماهنگ، پویانمایی و فیلمنامه نویسی برگزار می شود.
به گزارش امتیاز؛ بخش آزاد ویژه دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی در حوزه فیلم، در ۵ رشته فیلم کوتاه داستانی، فیلم مستند، تیزر و نماهنگ، پویانمایی و فیلمنامه نویسی میزبان آثار شرکت کنندگان خواهد بود.
در بخش کارکنان، اعضای هیئت علمی دانشگاه های علوم پزشکی و جامعه پزشکی در رشته های فیلم کوتاه داستانی، مستند و فیلمنامه نویسی و همچنین در بخش فرهنگ سلامت ویژه دانشجویان دانشگاههای سراسر کشور علاقمندان می توانند تنها در رشته های فیلم مستند و فیلمنامه نویسی شرکت کنند.
بخش بین الملل در حوزه فیلم با موضوع فرهنگ سلامت نیز در 2 بخش فیلم کوتاه و پویانمائی برگزار خواهد شد.
بر اساس اعلام دبیرخانه دائمی جشنواره، مهلت ثبت نام و ارسال آثار به این جشنواره از تاریخ پنجم دی ماه 97 آغاز و تا یکم اردیبهشت ماه 98 ادامه خواهد داشت.
ضوابط و جوایز رشته فیلم به شرح ذیل است:
بخش فیلم با هدف حمایت از تولیدات دانشجویی و شناسایی استعدادهای جوان در حوزه فیلم، در ۴ رشته فیلم کوتاه داستانی، مستند، تیزر و نماهنگ، و پویانمایی برگزار میشود.
شرایط :
فیلم هایی که فاقد استانداردهای فنی باشند از مرحله بازبینی حذف می شوند.
مدت زمان فیلم کوتاه حداکثر 30 دقیقه و مدت زمان فیلم مستند حداکثر 40 دقیقه می باشد.
فیلم سازانی که قصد حضور با چند فیلم در جشنواره را دارند باید فیلم های خود را بر روی DVD های جداگانه به دبیرخانه ارسال نمایند و برای شرکت هر اثر در جشنواره کد رهگیری جداگانه دریافت نمایند.
دبیرخانه هیچ مسئولیتی در قبال آسیب های ناشی از ارسال نامطلوب آثار از جانب شرکت کننده ندارد.
پس از راهیابی فیلم ها به بخش مسابقه جشنواره امکان خارج کردن آن وجود ندارد.
هیچ محدودیتی در تعداد آثار ارسالی متقاضی شرکت در جشنواره در این بخش وجود ندارد.
آثار راه یافته به مرحله نهایی ملزم به ارسال پوستر و بروشور اثر است.
آثاری که با ویژگی های زیر باشند در اولویت انتخاب خواهند بود:
آثاری که با توجه به نیازهای فرهنگی و اجتماعی امروزین تولید شده باشد و به مفهوم امید، آگاهی بخشی، نشاط، ترویج سبک زندگی صحیح میپردازد.
انتقال صحیح پیام، نوآوری و خلاقیت در تولید اثر
رعایت نکات فنی همچون شخصیت پردازی، دکوپاژ، ترکیب بندی تصویر و ...
انتخاب اصولی و استفاده بموقع از موسیقی
دقت به انسجام و وحدت موضوع در اثر
• جوایز بخش فیلم کوتاه داستانی
بهترین فیلم کوتاه داستانی؛ تندیس جشنواره به همراه دیپلم افتخار و جایزه نقدی
فیلم دوم کوتاه داستانی؛ دیپلم افتخار و جایزه نقدی
فیلم سوم کوتاه داستانی؛ دیپلم افتخار و جایزه نقدی
بهترین کارگردان؛ تندیس جشنواره به همراه دیپلم افتخار و جایزه نقدی
بهترین نویسنده؛ تندیس جشنواره به همراه دیپلم افتخار و جایزه نقدی
بهترین دستاورد هنری؛ تندیس جشنواره به همراه دیپلم افتخار و جایزه نقدی
• جوایز بخش فیلم مستند
بهترین فیلم مستند؛ تندیس جشنواره به همراه دیپلم افتخار و جایزه نقدی
فیلم دوم مستند؛ دیپلم افتخار و جایزه نقدی
فیلم سوم مستند؛ دیپلم افتخار و جایزه نقدی
بهترین کارگردان؛ تندیس جشنواره به همراه دیپلم افتخار و جایزه نقدی
بهترین تحقیق و پژوهش؛ تندیس جشنواره به همراه دیپلم افتخار و جایزه نقدی
بهترین دستاورد هنری؛ تندیس جشنواره به همراه دیپلم افتخار و جایزه نقدی
• جوایز بخش پویانمایی، تیزر و نماهنگ
بهترین اثر؛ تندیس جشنواره به همراه دیپلم افتخار و جایزه نقدی
اثر دوم؛ دیپلم افتخار و جایزه نقدی
اثر سوم؛ دیپلم افتخار و جایزه نقدی
*فیلمنامه نویسی
این بخش با هدف حمایت از تألیفات دانشجویی و شناسایی استعدادهای جوان در رشته فیلمنامه نویسی فیلم کوتاه، برگزار میشود.
شرایط :
فیلمنامه نباید پیش از این در کتابی چاپ شده باشند.
هر فیلمنامه نویس تا سه اثر خود را می تواند در جشنواره شرکت دهد.
تعداد صفحات فیلمنامه حداکثر 20 صفحه با فونت 12 یا 14، B Lotus یا B Nazanin باشد.
• جوایز بخش فیلمنامه نویسی
فیلمنامه اول؛ تندیس جشنواره به همراه دیپلم افتخار و جایزه نقدی
فیلمنامه دوم؛ دیپلم افتخار و جایزه نقدی
فیلمنامه سوم؛ دیپلم افتخار و جایزه نقدی
دانشجویان و علاقه مندان شرکت در این جشنواره میتوانند برای اطلاعات بیشتر و ثبت نام در این جشنواره به آدرس www.festivalf.ir مراجعه کنند.
گفتنی است؛ جشنواره بین المللی «سیمرغ» با شعار «سالم زیستن، هنر است» در پنج بخش تئاتر، فیلم، ادبی، هنرهای تجسمی و موسیقی، تابستان ۱۳۹۸ در شهر تهران برگزار خواهد شد.
هواداری در ایران از نگاه امیر حاجرضایی
مستند «اسکندر» به کارگردانی علی شهابی در جدیدترین قسمت برنامه «به اضافه مستند» به روی آنتن شبکه مستند خواهد رفت.هشتمین قسمت از فصل سوم «به اضافه مستند»، با پخش و بررسی مستند «اسکندر» ـ ساخته علی شهابی ـ از شبکه مستند پخش خواهد شد.
به گزارش امتیاز؛ در این قسمت و پس از پخش مستند، امیر حاجرضایی، کارشناس باسابقه و منتقد فوتبال مهمان برنامه خواهد بود و با موضوع هواداری در ایران، لزوم فراهم کردن زیرساختهای میزبانی از هواداران در استادیومها و فرهنگ هواداری در ورزشگاهها صحبت خواهد کرد. علاوه بر این، محمد تقی فهیم و سعید قطبیزاده به نقد و بررسی فرمی این مستند خواهد پرداخت.
مستند «اسکندر»، روایتی متفاوت از زندگی «اسکندر بنی سعید»، هوادار دو آتیشه و قدیمی تیم صنعتنفت آبادان است که عمر طرفداریاش از سه دهه گذشته و با وجود کهولت سن، هنوز هم دست از حمایت تیمش برنمیدارد. این مستند با ورود به زندگی این هوادار، فعالیتهای شخصی و فوتبالی او را دنبال میکند. همچنین در این مستند، گوشههایی از مشکلات تیم صنعت نفت آبادان، بیتوجهی به برخی از هواداران قدیمی این تیم محبوب و فرهنگ صحیح هواداری در ورزشگاههای ایران مورد بررسی قرار میگیرد.
سوژه این مستند، روایت یک روز از زندگی اسکندر بنیسعید است. این روز مصادف با یکی از دیدارهای حساس این تیم در لیگ برتر شده است و او همانند همیشه برای طرفداری از تیمش به استادیوم خانگی این تیم میرود. هیجانات او در طول بازی، صحبتهایش با راوی مستند و حتی مربیگری او از روی سکوها صحنههای بینظیر و منحصر به فردی را خلق کرده است. این مستند ۳۰ دقیقهای که به کارگردانی علی شهابی و تهیهکنندگی صدا و سیمای استان آبادان ساخته شده است، امسال به مرحله نهایی مسابقه رادیوتلویزیونی ABU Prizes راه یافت.
این قسمت از برنامه، روز سهشنبه (۱۸ دی ماه) ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه مستند پخش خواهد شد و بازپخش آن روزهای چهارشنبه (۱۹ دی ماه) ساعت ۹ و جمعه (۲۱ دی ماه) ساعت ۱۳:۳۰ است . «به اضافه مستند»، مجموعه برنامه تلویزیونی شبکه مستند است که به پخش مستندهای دیده نشده در تلویزیون و بحث کارشناسی پیرامون موضوع مستند میپردازد. این برنامه با اجرای سیدمحمدعلی صدرینیا و کارگردانی محمدرضا رضاییان با دکوری جدید و آیتمهایی متنوع سهشنبههای هر هفته ساعت ۲۰:۳۰ به روی آنتن شبکه مستند میرود.
« مصاحبه» با ناصر آقایی آغاز شد
ناصر آقایی زنگ افتتاح نمایش»مصاحبه «به کارگردانی محمد رضا فهمیزی را شامگاه یکشنبه 16 دی به صدا در آورد.
به گزارش امتیاز، در این مراسم همچنین از پوستر نمایش ، با حضورناصر آقایی ، تماشاگران و جمعی از علاقه مندان نیز رونمایی شد. پس از اجرای نمایش ،ناصر آقایی گفت: نمایش فضایی اکسپرسیونیستی دارد و شاید با واقعیت فاصله داشته باشد اما در عین حال در دنیای واقعی سیر می کند.
این مدرس دانشگاه در ادامه افزود:کارگردانی نمایش ، هوشمندانه بوده و بازی های قابل قبولی ارائه شده است.اگر چه اجرای اول بود اما اجرای نقش ها بسیار خوب بود، هرچند معتقدم که شب اول وشب آخر اجرا باید خوب باشد اما کار با تعدد اجرا به پختگی می رسد بااین حال نمایش و اجرایی پخته و قابل قبول را شاهد بودم.
در ادامه محمد رضا فهمیزی کارگردان این نمایش با تشکر از کسانی که او را در اجرای این نمایش همراهی کردند، گفت:متاسفانه در روزگاری هستیم که تئاتر به تجارت تبدیل شده است و دوستانی که در این نمایش با ما باقی ماندند، جزو آخرین بازماندگان و کسانی هستند که تئاتر برایشان عشق است و به خاطر عشق کار می کنند و به واسطه عشقی که به نمایش و البته محبتی که به من داشتند ،ماندند و این کار اجرا شد.وی در ادامه گفت:متاسفانه وضعیت تئاتر و هنر ما به این صورت شده و نمایش هایی از این دست که با حداقل هزینه و عشق به تئاتر اجرا می شود، نیازمند توجه بیشتر علاقه مندان هنر است .
این نمایش تا 5 بهمن هر شب به جز شنبه ها در تالار ناصر خسرو به روی صحنه می رود و علاقه مندان می توانند بلیت های این نمایش را از سایت تیوال خریداری کنند.
جشنواره فجر عملکرد گروههای حرفهای را کاهش میدهد
ایوب آقاخانی با شبهبینالمللی دانستن جشنواره تئاتر فجر معتقد است: حساسیتهایی که در دو سال گذشته از طرف نهادهای غیرمرتبط در حوزه تئاتر ایجاد شده، مانعی جدی برای تغییر شکل جشنواره و بازگشت به دوران درخشان آن است.این نمایشنامهنویس و کارگردان تئاتر در پاسخ به این پرسش که برنامهای برای شرکت در جشنواره تئاتر فجر دارد یا خیر؟ بیان کرد: امسال در جشنواره تئاتر فجر شرکت نکردم و هیچ قصدی هم برای این منظور نداشته و ندارم. آخرین باری که با انگیزه در جشنواره تئاتر فجر شرکت کردم سال ۹۰ بود که با نمایش «جنوب از شمال غربی» حضور داشتم و بعد از آن رغبت و میلی به این اتفاق نداشتم. اگر پس از آن هم دو بار دیگر در جشنواره شرکت کردم، به اصرار مدیرکل وقت بود و هیچ انگیزه و دلیل دیگری نداشتم؛ در حالی که نمایشهای «رؤیاهای رام نشده»، «نام همه مصلوبان عیسی است»، «شمعدانیها» و «سه گانه پاریسی» را هم روی صحنه برده بودم و امسال هم با نمایش «شیروانی داغ»، با مخاطبان گروه تئاتر پوشه مواجه شدم.او گفت: اما برای اجرای این نمایش یکی از شرطهایم برای همکارانم در جلسه نخست معارفه، این بود که به هیچ عنوان هیچ کس حضور یا رغبت در جشنواره نداشته باشد چون این اثر به هیچ وجه در این رویداد شرکت نخواهد کرد.
آقاخانی در این باره توضیح داد: مُصر هستم که جشنواره بینالمللی یا شبه بینالمللی تئاتر فجر در شرایط کنونی یا بهتر بگویم، سالهاست که در شرایط رقابتی خود هیچ مزیتی برای گروههای حرفهای ندارد، به عبارتی شاید خرده تاثیری در سرنوشت گروههای غیرحرفهای یا نیمهحرفهای داشته باشد اما به روند عملکرد گروههای حرفهای هیچ امتیازی اضافه نمیکند که حتی معتقدم کم هم میکند.
وی افزود: روزگاری ما در جشنواره بینالمللی تئاتر فجر برای قرار گرفتن در نوبت اجرا، شرکت میکردیم و همینطور برای رقابت با هم نسلان خود و نسل های دیگر انگیزه داشتیم که به درستی هم دیده میشدیم، نسبتاً درست قضاوت میشدیم و به خاطر نوع برگزاری جشنواره گاهی جایگاه خودمان را در تئاتر کشور جابجا میکردیم اما امروز هیچ کدام از این امتیازات نیست.
او یادآور شد: روزگاری نمایندگان کمپانیهای قابل بحث در جهان در جشنواره حضور داشتند و ما سعی میکردیم وارد ارتباطات اجرایی و حرفهای بینالمللی شویم یا امکان اجرا در محضر مخاطبان یک جغرافیای دیگر را پیدا کنیم. امروز این امتیاز هم وجود ندارد ضمن اینکه وجه مختصری هم که به عنوان کمک هزینه اجرا به گروهها داده میشود مثلا در مورد کارهای مانند آنچه من در گروه تئاتر پوشه اجرا میکنم یک خسارت محسوب می شود؛ چرا که دوباره برپا کردن یک اجرا با کلیه جنبههای هزینهسازش، به مراتب بیشتر از کمک هزینه مختصر جشنواره هزینه، زمان، انرژی و مناسبات میطلبد. بعد هم باید اثر را اجرا کنیم تا کسانی که لزوماً مورد تایید و وثوق قطعی خانواده شرکت کننده نیستند که البته گاهی هم سطح با خودمان و گاهی هم پایینتر قرار گرفتند، قضاوت یا رای صادر کنند.
آقاخانی ادامه داد: ما روزگاری دل خوش داشتیم که مرحوم حمید سمندریان، مرحوم داود رشیدی و استاد نازنین علی رفیعی و بزرگان دیگر قضاوتمان میکردند و شکست در پیشگاه آنان خود فتحالفتوح بود چه رسد به اینکه خرده تحسینی، یا گوشه لبخندی یا نامزدی جایزه گیرمان میآمد اما در حال حاضر سالهاست که کوچکترین لمسی از این احساسات سابق در خصوص این جشنواره برای من و افرادی مثل من وجود ندارد. من در دو دوره پیش جشنواره که با نمایشهای «تکههای سنگین سرب» و «هفت عصر هفتم پاییز» شرکت کردم هر دو بار به اصرار مدیرکل وقت (مهدی شفیعی) که بسیار مدیریتش را دوست داشتم به جشنواره رفتم و هر دو بار هزینه اجرای مجدد این اثر در جشنواره برای من بیش از پیشبینی جشنواره فجر و کمک آن بود، اما به دلیل احترام قلبی خودم به مهندس شفیعی و حمایتهایی که برعکس بسیاری از افراد تصمیمگیرنده، از این دو اثر من کرده بود خود را از نظر اخلاقی موظف میدانستم این کار را انجام دهم و دادم.
او تاکید کرد: اما قبل از آن و نیز در شرایط حاضر اگر تعریف جشنواره به این منوال در سالهای بعد هم باقی بماند، بدون تردید با منطقی که عرض کردم کوچکترین دلیلی برای این تلاش و تقلا نمیبینم و فکر میکنم تولید تئاتر و اجرای آن به طور مستقیم برای مخاطب، روند منطقیتری به نظر میآید؛ هر چند حرف من به آن معنا نیست که هیچ کس یا هیچ گروهی نباید این انگیزه را داشته باشد اما شخصا درباره خودم و افرادی مثل خودم با همان منطقی که توضیح دادم تصور خوبی نسبت به تقاضای شرکت در جشنواره ندارم.
نویسنده و کارگردان نمایش «تکههای سنگین سرب» در ادامه گفت: چندین سال است که یکی از اصلیترین بخشهایی که باید بیش از سایر بخشها مورد علاقه من میبود (مسابقه نمایشنامهنویسی) تبدیل به یک فضای کاملا علیالسویه و با حداقل زایشهای انگیزشی شده و فکر میکنم باید سازوکاری دیگر برای آن تصویب شود چون مثلاً جایزه برای یک نمایشنامه و به چاپ رساندنش، آن هم بر اساس استانداردهای اداره کل هنرهای نمایشی به لحاظ سلیقه و نوع چاپ، در شرایطی که ناشران زیادی حاضر هستند اثر شما را در صورت احراز کیفیت منطقی چاپ کنند، امتیازی محسوب نخواهد شد؛ مخصوصاً اگر مدام و مکرر درباره نوع قضاوت و قاضی مورد نظر علامت سوال در ذهن داشته باشید.
ایوب آقاخانی گفت: تاکید می کنم این ماجرا به حداقل شش، هفت دوره گذشته جشنواره برمیگردد نه جشنواره سیوهفتم که لااقل در این دوره میبینم علیرغم تنگناهای اقتصادی تلاشهای فرهنگی برای سر و شکل دادن به برخی دغدغههای اصولی رخ میدهد، اما انگار این عنان نزدیک به یک دهه است که از دست رفته و از هم گسیخته شده است؛ بنابراین با احترام به شرکتکنندگان، برگزارکنندگان، سیاستگذاران و سیاستپذیران جشنواره فکر میکنم انگیزه و ایجاد انگیزه برای شرکت در جشنواره تئاتر فجر مدتهاست که حلقه مفقوده آن تلقی میشود.
او در پایان درباره اینکه در آستانه چهلمین سال انقلاب اسلامی چه باید کرد تا این جشنواره ملی که نام «فجر» را برخود دارد حال و هوای بهتری داشته باشد؟ گفت: فکر میکنم شاید شکل مورد نظر من برای جشنواره، فقط زمانی تامین میشود که ساختار جشنواره تئاتر فجر به ساختار دهه هفتادش برگردد. البته صرف بودجه و هزینهکرد هم تعیینکننده است و مقداری وسواس و حساسیت که در دو سال گذشته در حوزه تئاتر از طرف نهادهای غیر مرتبط ایجاد شده مانعهای جدی محسوب میشوند، به همین دلیل مطمئنم هر کس به دبیری این جشنواره گماشته شود نخواهد توانست بر این موانع غلبه کند چون به طور زیرساختی، زمینههای برگزاری جشنواره را درگیر کرده و تغییر شکل آن بسیار بسیار دشوار به نظر میآید.
آقاخانی در پایان گفت: در این شرایط شخصا امیدی ندارم و به آن هم دل نمیبندم اما خوشحالم آیینی برگزار میشود که خانواده تئاتر به بهانه آن در یک دوره فشرده یکدیگر را میبینند و تظاهر به داشتن امید و هیجان میکنند و این در جای خود شاید امر مبارکی باشد.
اخبار
اثر منتخب شبکه جهانی سحر در جشنواره عمار بر پرده نقره ای سینما
مستند «زوروی قرن بیست و یکم» محصول شبکه جهانی سحر معاونت برون مرزی سازمان صدا و سیما و اثر منتخب نهمین دوره جشنواره فیلم عمار امروز ساعت ۱۴ در سالن ۲ سینما فلسطین به روی پرده می رود.
به گزارش امتیاز، این اثر یکی از ۲۶ قسمت مجموعه مستند موفق «شکوفه های زیتون» است که پیش از این نیز قسمت دیگری از همین مجموعه تلویزیونی تحت عنوان مستند «رویای ویتوریو»، به عنوان اثر برگزیده پانزدهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم مقاومت به بخش اصلی مسابقه این جشنواره راه یافته و مورد استقبال عموم واقع شده بود.
مستند «زوروی قرن بیست و یکم» به کارگردانی مجتبی لطفی کرامتی، نویسندگی دکتر الهه خانی آرانی و تهیه کنندگی راحله صابری آبکوهی، روایتگر زوایه ای بدیع از جنبش جهانی حمایت از مردم مظلوم فلسطین است. این مستند به فعالیت های حیرت انگیز یک نخبه ناشناس ۳۷ساله گرافیتی کار بریتانیایی می پردازد که مخفیانه دیوارهای بریتانیا، ایالت متحده آمریکا و فلسطین اشغالی را مملو از شاهکارهای گران قیمت خود با دستمایه موضوعی حمایت از مقاومت فلسطین کرده است. BANKSY هنرمندی است که بیش از یک دهه در حمایت از فلسطین بطور مخفیانه و با سلاح رنگ به جنگ نظام سلطه آمده است.
این مستند امروز دوشنبه ۱۷ دی ساعت ۱۴ در سالن ۲ سینمای فلسطین اکران می شود.
انتشار پژوهش « بحران آب در آسیای مرکزی و تاثیر آن بر مناسبات و منازعات منطقه ای »
پژوهش « بحران آب در آسیای مرکزی و تاثیر آن بر مناسبات و منازعات منطقه ای» با تاکید بر چشم انداز و رویکردهای رسانه ای در دی ماه 1397 توسط واحد پژوهش های کاربردی معاونت برون مرزی صداوسیما منتشر شد.
پژوهش « بحران آب در آسیای مرکزی و تاثیر آن بر مناسبات و منازعات منطقه ای » به اهتمام واحد پژوهش های کاربردی و توسط ولی کوزه گر کالجی نگاشته شده و دکتر حمیدرضا عزیزی عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی نظارت علمی آن را بر عهده داشته است.عوامل و زمینه های شکل گیری بحران آب در آسیای مرکزی؛ عوامل طبیعی و غیرطبیعی تهدید و تخریب منابع آبی در آسیای مرکزی؛ منافع، ملاحظات و رویکردهای کشورهای آسیای مرکزی شامل کشورهای بالادست (علیا) و پایین دست (سفلی) در قبال منابع آبی، نظام حقوقی منابع آبی و توافقنامه های کشورهای آسیای مرکزی؛ رویکرد بازیگران خارجی به رقابت و همکاری آبی در آسیای مرکزی؛ نتایج و پیامدهای بحران آب در آسیای مرکزی و تاثیر آن بر مناسبات و منازعات منطقه ای؛ چشم انداز و سناریوهای منازعات آبی در آسیای مرکزی؛ راهکارهای حل یا کاهش منازعات آبی در آسیای مرکزی؛ به همراه ارائه پیشنهادها و راهکارهای رسانهای از جمله ارکان اصلی این پژوهش از جمله ارکان اصلی این پژوهش است.
مرمت و بازسازی فرش های قدیمی زیر نور «مهتاب»
در برنامه امشب «مهتاب» کانال آذری شبکه سحر ناصر مونس خواه رفوگر فرش های قدیمی و نفیس حضور می یابد .
به گزارش امتیاز، جنگ شبانه مهتاب با بخش های متنوعی مثل گزارش ، وله ، نماهنگ و گفت و گو پخش می شود .«آی ایشغیندا» امشب دوشنبه 17 دی به معرفی شغل وحرفه ای وابسته به فرش ، با عنوان مرمت و رفوگری پرداخته و با دعوت از ناصر مونس خواه به عنوان جوانی که توانسته در این حرفه تجربیات گران سنگی کسب کند ، به گفت و گو می نشیند .برنامه «مهتاب» با اجرای ندا سام و تهیه کنندگی فرزانه دیبایی تبریزی ساعت 21:40 به وقت تهران به روی آنتن است .
انتشار مجموعه کتابی از بیانات مرحوم آیت الله شیخ مرتضی تهرانی
«چشمهایت را باز کن»؛ مجموعه ای از جملات کوتاه از آیتالله شیخ مرتضی تهرانی است که در دوران حیات مرحوم به رویت ایشان رسیده است.«چشمهایت را باز کن» عنوان مجموعه کتابی از بیانات مرحوم آیت الله شیخ مرتضی تهرانی است که توسط دفتر ایشان تهیه شده و با اعمال اصلاحات توسط آیت الله مرتضی تهرانی روانه چاپ شده است.مرحوم آیت الله شیخ مرتضی تهرانی از اساتید فقه و اخلاق تهران و برادر بزرگتر مرحوم آیتالله حاجآقا مجتبی تهرانی و از شاگردان برجسته امام خمینی(ره) بود که پس از عمری مجاهدت در راه حق سرانجام ۳۰ تیرماه سال جاری دار فانی را وداع گفت.«چشمهایت را باز کن»، مجموعه ای از جملات کوتاه از آیتالله شیخ مرتضی تهرانی است که در دوران حیات مرحوم به رویت ایشان رسیده است.در مقدمه این کتاب آمده است : ما ھمه میھمانان تاریکخانه دنیاییم، اما او سفره دار بود. چراغی به دستمان داد و پای سفره اربابش نشاندمان، ما که راه را بلد نبودیم و تنها سوسوی نورهایی از دور را می دیدیم؛ اما او انگار مقصد را به خوبی می شناخت، خضروار دست ما را گرفته بود وصبورانه پرسشهایمان را پاسخ میداد بیآنکه خودبینیهایمان ملولش کند. مجموعه حاضر از میان گفتارھای آیتالله حاجشیخمرتضی تھرانی انتخاب شده و چه سعادتی که بعد از استخراج برای معظمله خوانده شده است و تک تک کلماتی که در متن پیش رو آمده است پس از اعمال اصلاحات ایشان، در این اوراق گنجانده شده است. منابعی که این جملات از میان آنها انتخاب شده نیز در ذیل هر صفحه آورده شده، تا اگر سالکی به تأمل بیشتری احتیاج داشت، راه باز باشد که خود بارها گفت راه تا قیام قیامت بازاست؛ اگر رهروش باقی باشد.
اخبار
بررسی در پرس تی وی
چرا در مصرف مواد غذایی
اسراف میشود؟
نگاهی به فرهنگ سازی در زمینه اصلاح الگوی مصرف مواد غذایی و جلوگیری از اسراف آن در برنامه این هفته «پرس بعلاوه» (Press plus) مورد بررسی قرار می گیرد.
به گزارش امتیاز، این برنامه به تهیه کنندگی ساناز داورزنی با نگاهی به آمارهای تکان دهنده اسراف و عدم استفاده صحیح از مواد غذایی ، به مقایسه این موضوع در ایران و دیگر نقاط دنیا از جمله اروپا می پردازد.
جمع آوری مواد غذایی لکه دار و نزدیک به تاریخ انقضا و ارایه آن با تخفیف های مناسب به افراد نیازمند جامعه، اصلاح الگوی مصرف خانوارها، کاهش ضایعات مواد غذایی به کمک بسته بندی های نوین و آموزش در رسانه ها و نقش آن در کاهش اسراف مواد غذایی از جمله محورهای مورد بررسی در این برنامه به شمار می رود.
«پرس بعلاوه» چهارشنبه 19 دی ماه ساعت 20:20 به وقت تهران از شبکه پرس تی وی پخش می شود. تکرار این برنامه پنجشنبه 10:20 ، جمعه 07:20 و شنبه 17:20 پخش خواهد شد.
گرامافیلم به «همسایهها»ی غفوریان رسید
سری جدید برنامه «گرامافیلم» به تیتراژ مجموعه تلویزیونی «همسایهها» ساخته مهران غفوریان میپردازد.
به گزارش امتیاز.، سری جدید برنامه «گرامافیلم» به تهیهکنندگی ناهید دلآگاه و کارگردانی الیاس صفدری با بررسی تیتراژ سریال «همسایهها» دوشنبه 17 دیماه ساعت 22:30 از شبکه آیفیلم پخش میشود.
در این برنامه، «وحید تاج» خواننده و آهنگساز، «مرضیه فرمانی» ترانهسرا و «آزاد میرزاپور» تنظیمکننده و نوازنده حضور دارند و از روند ساخت تیتراژ این سریال طنز میگویند.
مجموعه تلویزیونی «همسایهها» را مهران غفوریان کارگردانی کرده و از تولیدات سال 1395 است.
برنامه «گراما فیلم» با محوریت بررسی روند شکلگیری موسیقیهای سریالهای ایرانی، دوشنبهها ساعت ۲۲:۳۰ روی آنتن میرود و ساعت ۰۶:۳۰ روز سهشنبه بازپخش میشود.
سریالهای «خط قرمز»، «ارمغان تاریکی»، «پروانه»، «خوش رکاب»، «ماه و پلنگ»، «قفسی برای پرواز» و «مختارنامه» از جمله سریالهایی هستند که تیتراژ آنها در سری جدید «گرامافیلم» مورد بررسی قرار میگیرد.
پایان فیلمبرداری «ژن خوک» با نقشآفرینی سه بازیگر اصلی
فیلمبرداری فیلم سینمایی «ژن خوک» به نویسندگی، کارگردانی و تهیهکنندگی سعید سهیلی شب گذشته (یکشنبه 16 دی ماه) به پایان رسید.
به گزارش امتیاز، فیلمبرداری فیلم سینمایی «ژن خوک» به کارگردانی سعید سهیلی که شنبه ۲۶ آبان ماه با حضور جمشید هاشمپور آغاز شده بود، شب گذشته (یکشنبه 16 دی ماه) در لوکیشنی در جنوب شهر تهران به پایان رسید.
هادی حجازیفر، سینا مهراد و نازنین بیاتی آخرین بازیگرانی بودند که در آخرین سکانس «ژن خوک» مقابل دوربین مسعود سلامی رفتند.
علاوه بر حجازیفر، مهراد و بیاتی، دیگر بازیگران این فیلم عبارتند از: بهرنگ علوی، صبا سهیلی، قربان نجفی، علیرضا مهران، شهین تسلیمی، مهدی دانایی مقدم، احمد مینایی، افشین اخلاقی، فرشید نزاکتی، وحید کرمانی، مهسا آبیز با حضورِ الناز حبیبی و هنرمندیِ جمشید هاشمپور.
تدوین این فیلم همزمان با فیلمبرداری توسط فرامرز هوتهم انجام شده و سهیلی قصد دارد فیلم جدیدش را برای اکران در نوروز 98 آماده کند.
فیلم قبلی سعید سهیلی، «گشت ۲» که جزو فیلمهای اکران نوروزی امسال بود، با فروشی بیش از ۲۱ میلیارد تومان عنوان سومین فیلم پرفروش سال ۹۶ و چهارمین فیلم پرفروش تاریخ سینمای ایران را از آن خود کرد.
اپ نهمین جلد کتاب «آموزش داستاننویسی پیشرفته»
ابوالفضل درخشنده از چاپ نهمین جلد کتاب «آموزش داستاننویسی پیشرفته» خبر داد.ابوالفضل درخشنده مدیر انتشارات حدیث قلم گفت: به تازگی نهمین جلد کتاب «آموزش داستاننویسی پیشرفته» را با عنوان «نقش قانون سوم نیوتن در هنر داستاننویسی» در انتشارات حدیث قلم چاپ کردهایم که ۶ مقاله علمی را شامل میشود.
وی افزود: در این مقالهها این مساله ثابت میشود که وظیفه داستان تنها سرگرمی و آموزش خواننده نیست؛ بلکه انتقال انرژی برای اصلاح رفتار و وادار کردن مخاطب به عمل، رسالت داستان است. براساس بررسیهای صورت گرفته توسط محققین، اندیشمندان، مفسرین، پژوهشگران و روانشناسان؛ نوشتهای که باعث افزایش آگاهی خواننده نشود و در او «شور» ایجاد نکند و او را (به معنای تمام مترادفهای کلمه) «تهییج» نکند، قطعاً داستان نیست.
این داستاننویس در ادامه گفت: در جلد اول مجموعه مورد نظر، به تفاوت قالب های نگارشی نظم و نثر، انواع قالب های نگارش داستان، روش های یافتن فکر اولیه و ۱۳ زاویه دید آموزش داده شده است. در جلد دوم، نقش روانشناسی رفتاری برای خلق شخصیتهای باورپذیر داستانی و انواع شخصیت داستانی مطرح شد. جلد سوم هم مربوط به آشنایی با ابزارهای پرداخت و ارکان داستان با کاربردهای جدید بود.
|
|
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3958/15941/60301
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3958/15941/60302
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3958/15941/60303
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3958/15941/60304
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3958/15941/60305
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/3958/15941/60306
|
عناوین این صفحه
- اعلام ضوابط و جوایز بخش فیلم دهمین جشنواره بین المللی «سیمرغ»
- هواداری در ایران از نگاه امیر حاجرضایی
- « مصاحبه» با ناصر آقایی آغاز شد
- جشنواره فجر عملکرد گروههای حرفهای را کاهش میدهد
- اخبار
- اخبار